t knaaghof in Rijswijk een idee?quote:Op zondag 21 juni 2015 11:48 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik zie nu pas jouw post, Notorious Roy!
Helaas (maar eigenlijk gelukkig) zitten daar zo te zien 'maar' twee cavia's en die zijn een setje. En een stuk ouder dan Saartje. Ik heb begrepen dat dat sowieso geen goed idee is.
ja, dat water moet je wel 2 keer per dag vervangen. Maar eerst moesten ze er niets van hebben, maar nu gaan ze toch pootjebaden. Het is bij mij ook 28 graden binnen...quote:Op woensdag 1 juli 2015 06:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wordt dat niet een bende zo'n bak water? Bodembedekking, drollen en hooi, vermengd met water?
ik zou ze niet helemaal nat maken, maar alleen met de pootjes erin. Misschien een beetje de zijkant met lauw water.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Okay, ik ga ze straks ook eens in een badje zetten. Hoe werkt dat met afdrogen? Moet dat wel of niet?
Cavia's zijn soms maar dom. Gisteren gingen ze ook rondjes rennen. Nu is dat wel een beetje wat ze doen, maar niet als het bijna 30 graden in huis is.quote:Op donderdag 2 juli 2015 18:01 schreef CherryLips het volgende:
Ik had icepods besteld, die zijn nog onderweg, maar heb nu een fles water uit de vriezer in de kooi gelegd. Wat doen ze? Zitten ze die hele dop kapot te knagen. Ik hoop niet dat dat plastic schadelijk is. Domme mutsen, ga er gewoon tegenaan liggen ofzo, nu zitten ze zich nog in het zweet te werken ook.
Ik las dat de vriezer te koud is, dus ik heb de fles in de koelkast gelegd en dan tegen Liz aan. Tevens heb ik haar gekortwiekt, maar het is een oud besje, 6,5, dus ik zie aan haar dat ze t moeilijk heeftquote:Op donderdag 2 juli 2015 18:01 schreef CherryLips het volgende:
Ik had icepods besteld, die zijn nog onderweg, maar heb nu een fles water uit de vriezer in de kooi gelegd. Wat doen ze? Zitten ze die hele dop kapot te knagen. Ik hoop niet dat dat plastic schadelijk is. Domme mutsen, ga er gewoon tegenaan liggen ofzo, nu zitten ze zich nog in het zweet te werken ook.
Arme meisje... hopelijk koelt ze zo lekker een beetje af na de regenquote:Op donderdag 2 juli 2015 19:53 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Ik las dat de vriezer te koud is, dus ik heb de fles in de koelkast gelegd en dan tegen Liz aan. Tevens heb ik haar gekortwiekt, maar het is een oud besje, 6,5, dus ik zie aan haar dat ze t moeilijk heeft
Dus een bevroren handdoek? Ga ik morgen doen! Goeie tip denk ik.quote:Op donderdag 2 juli 2015 20:08 schreef donald_dick het volgende:
wat ook helpt si een handdoek klein beetje nat maken en die in de freezer gooien. dat vinden ze ook fijn. Bij de icepacks zitten zet alleen met de voorpootjes op...
Maar ik zag wel dat ze het heel moeilijk hadden vandaag. Daarom heb ik ze maar nat gemaakt. Gelukkig leefde ze daar wel van op
jij hebt ook een Schaapquote:Op donderdag 2 juli 2015 20:40 schreef CherryLips het volgende:
Het is 29 graden binnen maar merk eigenlijk weinig verschil. Alleen Knofje lag vanmiddag languit. Dat doet ze anders nooit. Otje loopt nog steeds alles te slopen en ollie en Schaap hadden net hun gekke uurtje.
gaan ze daarin dan?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 23:44 schreef donald_dick het volgende:
Ik heb mijn cavia geknipt, vanwege de warmte..
[ afbeelding ]
en na de knipbeurt...
[ afbeelding ]
En ik heb een verfrollerbak nu in de kooi gezet zodat ze in inloop zwembadje hebben.
Het heeft niet mogen baten. Liz is helaas vannacht overledenquote:Op donderdag 2 juli 2015 19:55 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Arme meisje... hopelijk koelt ze zo lekker een beetje af na de regen
Ahwww sterkte met het verliesquote:Op vrijdag 3 juli 2015 08:42 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Het heeft niet mogen baten. Liz is helaas vannacht overleden![]()
Slaap zacht lieve oude dame![]()
[ afbeelding ]
Ach neequote:Op vrijdag 3 juli 2015 08:42 schreef Lyssa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Aww, sterkte!quote:Op vrijdag 3 juli 2015 08:42 schreef Lyssa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee, ook nog zo'n zieligerdquote:Op vrijdag 3 juli 2015 12:17 schreef Mubassie het volgende:
Of het de warmte is, ik weet het niet.. Onze oude beer heeft ook het loodje gelegd gisterenavond
quote:Op vrijdag 3 juli 2015 12:17 schreef Mubassie het volgende:
Of het de warmte is, ik weet het niet.. Onze oude beer heeft ook het loodje gelegd gisterenavond
ja, soms. Maar het lijkt nu alsof ze aan de hitte gewend zijn. Ze zijn iig een stuk actiever dan op donderdag.quote:
hoe groot is het koelelementen? Normaal wikkel ik hem in een handdoek, maar omdat ik geen handdoeken en theedoeken meer over heb stop ik ze in een oude sok. Op een paar hapjes na vinden ze het niet interessant genoeg om op te eten.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 17:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
He bah wat een nare berichtenNiet leuk.
De mijne lijken er relatief goed mee om te gaan. Die handdoeken uit de vriezen zijn wel in de smaak gevallen en ik heb nu op het dak van de kooi een enorm groot koelelement liggen. Die geeft ook wat koelte naar beneden.
Zo in de kooi leggen durf ik niet vanwege knaaggevaar. Wil niet dat zo'n ding gaat lekken, dat is vast niet gezond voor ze.
20 x 35 ofzo?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 13:54 schreef donald_dick het volgende:
[..]
hoe groot is het koelelementen? Normaal wikkel ik hem in een handdoek, maar omdat ik geen handdoeken en theedoeken meer over heb stop ik ze in een oude sok. Op een paar hapjes na vinden ze het niet interessant genoeg om op te eten.
quote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:04 schreef senesta het volgende:
Ik hoop dat je het niet vervelend vind dat ik het zeg maar veel asiels in nederland vangen noodgedwongen ook cavia's en konijntjes op, ik denk dat je die erg blij zou maken met de spulletjes.
Lief van je trouwens en sterkte met het verlies van je caafje
Bedankt voor de tip! Ik ga de spulletjes deze week naar het lokale asiel brengenquote:Op zaterdag 25 juli 2015 16:04 schreef senesta het volgende:
Ik hoop dat je het niet vervelend vind dat ik het zeg maar veel asiels in nederland vangen noodgedwongen ook cavia's en konijntjes op, ik denk dat je die erg blij zou maken met de spulletjes.
Lief van je trouwens en sterkte met het verlies van je caafje
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:29 schreef droppus het volgende:
Niet gezien dat er al een cavia topic was, tot Valentijn101 mij er op wees.
Bij deze nogmaals dus
[ afbeelding ]
De linkse is Frodo en de rechtse is Luke. Net 7 weken oud en vanaf donderdag bij mij.
Het zijn 2 jongens. Mannenhuishouding
Jazeker, mijn oude cavia's waren overleden vlak achter elkaar ook nogquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:20 schreef Mubassie het volgende:
[..]![]()
Mooi he, een beetje leven in huis
Arm caafje. Hoe oud is Pietertje? Dwang voeren is nooit leuk.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 07:57 schreef CherryLips het volgende:
Nou, Pietertje eet weer niet maar de dierenarts heeft niks geks aan de tanden gezienHij keutelt niet dus hij zit weer aan de pijnstiller, een of ander darmstimulerend middel en dwangvoeding. Mormel
![]()
Caafjesquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:29 schreef droppus het volgende:
Niet gezien dat er al een cavia topic was, tot Valentijn101 mij er op wees.
Bij deze nogmaals dus
[ afbeelding ]
De linkse is Frodo en de rechtse is Luke. Net 7 weken oud en vanaf donderdag bij mij.
Het zijn 2 jongens. Mannenhuishouding
Ik 'gebruik' de caafs hier in huis wel eens als tv.. dan kijk ik naar het hok ipv de tv, want er in het hok is het net een soapquote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:24 schreef droppus het volgende:
[..]
Lief he. Ze zitten heel de dag te spelen samen. En veel knorren tegen elkaar.
Arme caaf.. probleem is dat bij caafjes het zo moeilijk is om precies erachter te komen wat het dan wel is.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 07:57 schreef CherryLips het volgende:
Nou, Pietertje eet weer niet maar de dierenarts heeft niks geks aan de tanden gezienHij keutelt niet dus hij zit weer aan de pijnstiller, een of ander darmstimulerend middel en dwangvoeding. Mormel
![]()
Lol ja ze zijn wat betreft best avondvullende entertainment. Heb je dames of heren? Of beide kan ook. Merk altijd wel dat de dames toch echt dametjes kunnen zijn onderling. En de heren dan heel stoer eromheen, maar als ze schrikken als eerste weg.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik 'gebruik' de caafs hier in huis wel eens als tv.. dan kijk ik naar het hok ipv de tv, want er in het hok is het net een soapAltijd wel met een goed einde
Ik heb drie dametjesquote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:34 schreef droppus het volgende:
[..]
Lol ja ze zijn wat betreft best avondvullende entertainment. Heb je dames of heren? Of beide kan ook. Merk altijd wel dat de dames toch echt dametjes kunnen zijn onderling. En de heren dan heel stoer eromheen, maar als ze schrikken als eerste weg.
Vond het ook leuk om met een beertje die ik vroeger had, zijn naam te roepen op een afstand waar hij me niet zag. En zoeken waar het vandaan kwam. Dan was hij wel door het dolle heen als je dan bij hem kwam. Helemaal happy.
Ja dat is heerlijk als ze dat doen. Echt een thuis komst. Grappig dat er een wat slomer is. Toch best mooi dat ze allemaal een eigen karaktertje hebben.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik heb drie dametjes
Ze whieepen als ik thuis kom. Staan dan alle twee (de derde is een slome) voor de tralies om te kijken of er wat te eten in zit. Of een aai, dat is ook goed. Maar vooral eten.. want eten is belangrijk ...
Wat een schattige foto's !
Ik zal vanavond eens kijken of ik nog wat foto's heb
Aawww wat een dotjes zeg. En je kunt niet vroeg genoeg beginnen tegenwoordig met Ipad training.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[ afbeelding ]
Neuf (ai caramba)
[ afbeelding ]
Oreo die aandachtig de Ipad aan het bestuderen is (later probeerde ze een hapje te nemen)
[ afbeelding ]
Noir en Oreo delen een hangmat
[ afbeelding ]
Baby Oreo in een Curverdoos, toen had ik haar net opgehaald.
[ afbeelding ]
Groepsfoto, en blij dat ze allemaal waren.
Dank uquote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:27 schreef droppus het volgende:
[..]
Aawww wat een dotjes zeg. En je kunt niet vroeg genoeg beginnen tegenwoordig met Ipad training.
Hoe bleef dat hoedje trouwens zitten? Heel snelle foto?
Die groeps foto is echt heel leuk![]()
Lol dat is echt handig zo een slome, aan de andere kant ook wel fijn een beetje een lobbesje er tussen. Dat is wel met langharige lijkt het soms wel. En met borstels weet ik uit ervaring.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dank u
Ja ehm.. dat is de slomere van het stel.Dus dat hoedje bleef urenlang goed zitten
![]()
Wel handig, ik hoef haar maar op haar rug te draaien en ik kan gewoon de nageltjes knippen
Mijn ervaring is dat langhaartjes wat banger / slomer/ minder mensgericht zijn dan borstels.
Borstels zijn echt overactieve mormels en erg nieuwsgierig.
Het grappige was dat ik eigenlijk helemaal niet voor Oreo kwam.. ik kwam voor een zwart met witte, maar toen zag ik Oreo en toen had ik zoiets: DIE MOET IK HEBBEN
Fokker: oh wil je ze niet gelijk allebei ? ( willen wel, maar ik had er al 2 en 4 in een kooi vind ik net iets teveel)
Dat zijn ook leukequote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:23 schreef NijntjesUk het volgende:
Leuk weer wat nieuwe foto's!
Dit is Lexie die wel graag een druif lust, maar alleen als ik m vasthoud.
[ afbeelding ]
En Saartje in een tunnel waar ze eigenlijk niet echt comfortabel meer in past.
[ afbeelding ]
Ruim 2,5. Ik was vandaag de hele dag weg en hield m'n hart vast voor wat ik tegen zou komen maar hij was er nogquote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:58 schreef droppus het volgende:
[..]
Arm caafje. Hoe oud is Pietertje? Dwang voeren is nooit leuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
Onderschat zo'n cavia niet! Ik was vorige week bij de dierenarts met ze (niets bijzonders verder) en Kyo was zo aan het gillen en doen dat hij bijna groen werd en uit zijn vacht scheurde. Zijn bijnaam is nu Hulk.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:43 schreef CherryLips het volgende:
Nou ja, dat komt oorspronkelijk ook van wilde dieren natuurlijk
ik heb een keer meegemaakt dat mijn caaf een thermometer in zijn reet kreeg. Dat ding ging zo diep en hij krijste het echt uit. een hele lange whieeeeeeeeeeeeeeep. Ik had het echt met dat beest te doenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 23:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Onderschat zo'n cavia niet! Ik was vorige week bij de dierenarts met ze (niets bijzonders verder) en Kyo was zo aan het gillen en doen dat hij bijna groen werd en uit zijn vacht scheurde. Zijn bijnaam is nu Hulk.
Dat soort thermometers is sowieso naarquote:Op donderdag 13 augustus 2015 00:22 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ik heb een keer meegemaakt dat mijn caaf een thermometer in zijn reet kreeg. Dat ding ging zo diep en hij krijste het echt uit. een hele lange whieeeeeeeeeeeeeeep. Ik had het echt met dat beest te doen
Saar klinkt als echt een gemakke. Lol, ja het komt toch wel naar me toequote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:53 schreef NijntjesUk het volgende:
Idd!
Lexie is nog jong en houdt dus van racen. Die is waarschijnlijk hard ergens tegenaan gebotst,want had een wondje op dr neus/lippen.. suffie.
Saar is wat ouder en snapt niks van al die drukte. Die kijkt ernaar met een blik van:"Moet dat nou?"
Leuke is dat Lexie mijn eerste cavia is die daadwerkelijk geluid maakt als ze een plastic zak hoort. Saar denkt waarschijnlijk:"Ik krijg toch wel, waarom zou ik moeite doen? "
2,5 dat is nog erg jong. Hoop dat het snel beter met hem gaat dan. Iig heel veel sterkte.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:55 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ruim 2,5. Ik was vandaag de hele dag weg en hield m'n hart vast voor wat ik tegen zou komen maar hij was er nogheb hem even medicijnen gegeven en laat dat even inwerken en geef hem zo dwangvoer. Het is een heel mak beestje, dat scheelt. Dierenarts kon ook goed in z'n bekkie kijken. Als ik ooit met Schaap naar de dierenarts moet mag iedereen een hazmat pak aan.
Hahaha lol. Een groene caaf. Ze kunnen het wel.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 23:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Onderschat zo'n cavia niet! Ik was vorige week bij de dierenarts met ze (niets bijzonders verder) en Kyo was zo aan het gillen en doen dat hij bijna groen werd en uit zijn vacht scheurde. Zijn bijnaam is nu Hulk.
Dat klinkt ook wel erg pijnlijk. Arm beestje. Het is natuurlijk noodzakelijk om het wel te doen, maar leg dat maar eens aan een cavia uit.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 00:22 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ik heb een keer meegemaakt dat mijn caaf een thermometer in zijn reet kreeg. Dat ding ging zo diep en hij krijste het echt uit. een hele lange whieeeeeeeeeeeeeeep. Ik had het echt met dat beest te doen
Ik denk niet dat we zelf ook op zo een thermometer zouden zitten te wachten.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 06:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat soort thermometers is sowieso naar
nou, de anaalbuis van een cavia is heel diep. In vergelijking met ons, ongeveer 3 keer zo groot. Ik heb veel.dierenleed gezien, maar hier ging ik bijna van jankenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 10:07 schreef droppus het volgende:
[..]
Ik denk niet dat we zelf ook op zo een thermometer zouden zitten te wachten.
Hee ze zijn niet van suiker hequote:Op woensdag 2 september 2015 23:10 schreef NijntjesUk het volgende:
En als ze niet aan bestrating gewend zijn, zou ik iets zachts meenemen om de ren op te zetten, zoals een plaid ofzo. (Maar ik ben geneigd mn meisjes te verzieken haha)
Lekker over de bestrating laten rennen. Slijten de nageltjes van, hoef je ze niet te knippen.quote:Op woensdag 2 september 2015 23:10 schreef NijntjesUk het volgende:
En als ze niet aan bestrating gewend zijn, zou ik iets zachts meenemen om de ren op te zetten, zoals een plaid ofzo. (Maar ik ben geneigd mn meisjes te verzieken haha)
Kusjes gevenquote:
Mijn cavia's hangen regelmatig aan de lippen van Pieter te snuffelen. Geen idee waarom.quote:Op donderdag 3 september 2015 09:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Kusjes geven![]()
Mijn cavia's likken Neuf d'r oog.. Schijnt wel normaal sociaal gedrag te zijn, maar dan alsnog een heel raar gezicht.
Misschien heeft ie iets heel lekkers gegeten.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mijn cavia's hangen regelmatig aan de lippen van Pieter te snuffelen. Geen idee waarom.
Lijkt me sterk, hij vist meestal achter het net met eten omdat het zo'n mietje is.quote:Op donderdag 3 september 2015 23:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Misschien heeft ie iets heel lekkers gegeten.
Hooi/ brokjes/ groente/ fruit of een keutel?
Toen een van mijn caafs aan de antibiotica zat, at hij de snoeppoepjes van de anderen op. Dus ja, dat gebeurt.quote:Op donderdag 3 september 2015 23:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Misschien heeft ie iets heel lekkers gegeten.
Hooi/ brokjes/ groente/ fruit of een keutel?
Daarom verdeel ik het eten altijd in kleine brokjes, zodat iedereen wat krijgt. Dat iemand dominant is en meer eet, dat voorkom je niet, maar het wordt zo wel eerlijker verdeelt.quote:Op donderdag 3 september 2015 23:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, hij vist meestal achter het net met eten omdat het zo'n mietje is.
Toen hij een tijdje geleden aan de pijnstiller zat, zat junk Otje ook steeds aan z'n lippen te likken.
Gewoon kusje geven dan? Ze likken ook elkaars vacht, oortjes en oogjes. Dus waarom niet het bekje van een andere caaf?quote:Op donderdag 3 september 2015 23:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, hij vist meestal achter het net met eten omdat het zo'n mietje is.
Toen hij een tijdje geleden aan de pijnstiller zat, zat junk Otje ook steeds aan z'n lippen te likken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |