Vaak vinden ze hutjes leuk, of dingen waar je iets in doet, dat ze er moeite voor moeten doen. Wat hooi in een wc rolletje kan ook leuk werken. Maar echt speeltjes heb je niet voor cavia's. De meeste zijn voor hamsters en dergelijk, maar dat is niks voor een cavia. Zeker niet in zo een bal zetten waar ze mee door de kamer kunnen rollen, want dan kunnen ze hun rug breken.quote:Op maandag 7 september 2015 15:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
Is er iets van speelgoed dat cavia's leuk vinden? Ik ben nog niet voornemens een nieuwe caaf te halen dus er zit er momenteel maar eentje.
Dat is best een aardig idee, ook redelijk gemakkelijk te maken met alle dozen die ik nog heb staan van online bestellingenquote:Op maandag 7 september 2015 17:04 schreef CherryLips het volgende:
Doolhoven aanleggen vol dozen en tunnels
Gewoon een doos in de kooi vinden ze ook tof. Deurtje erin knippen. Ondersteboven met een pluk hooi erin is ook tof.quote:Op maandag 7 september 2015 17:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat is best een aardig idee, ook redelijk gemakkelijk te maken met alle dozen die ik nog heb staan van online bestellingen
Mijn beestenspul logeert nu gewoon bij "oma"quote:Op maandag 7 september 2015 09:20 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nietes! De mijnes worden tien!
AlhoewelWas van het weekend even weg, zaterdagochtend tot gisteravond. Had de buurman gevraagd of hij zondagochtend even wat eten wilde geven, al was dat eigenlijk niet nodig. Kom ik gisteravond thuis, voerbak leeg, beesten in paniek toen ik thuiskwam
Gristen het eten uit m'n handen. Kom op zeg
Ik vind het dus wel heel jammer dat ik geen twee nachten weg kan zonder steeds de buurman te moeten vragen. Ik ga over een paar weken vier dagen weg en dan moet ik die halve stal verhuizen.
Gaan ze zeker mee gooienquote:Op maandag 7 september 2015 20:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mijn dames vinden wc rolletjes (al dan niet met hooi) helemaal tof
quote:Op zondag 6 september 2015 14:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
Kyo is vanochtend overleden.
Gisteren nog gewoon gegeten, al zat hij wat mokkend te knabbelen op z'n paprika. Vanochtend kwam hij z'n huisje niet uit toen ik met de zak andijvie aan kwam. Dat is al heel vreemd want normaal springt hij zowat de koelkast in.
Hij reageerde nauwelijks en met het optillen van het huisje zag ik al dat hij niet helemaal goed meer was. Hij probeerde een stukje te lopen maar viel eigenlijk direct om.
Heb nog wat andijvie en hooi proberen te geven, maar hij at niets meer. Heb hem daarna nog eventjes geknuffeld, m'n hart brak toen een beetje
Na mijn ontbijt ging ik weer kijken en toen lag hij al verstijfd in de kooi.
Jemig, wat zijn ze schattigquote:Op maandag 7 september 2015 21:23 schreef droppus het volgende:
Heeft er iemand ook wel eens nestjes gehad?
Ik 2x. Een was van een cavia uit de dierenwinkel, waar ze het met op geslacht sorteren niet
erg nouw namen. Gevolg er 3 extra erbij, dat werd dus gelijk 7.
[ afbeelding ]
De 2de keer was wel gepland.
Hier net een geboren:
[ afbeelding ]
Hier met pappa (helemaal links) en mama (helemaal rechts) en de oma (midden).
[ afbeelding ]
Ze zijn dan echt mega klein. En verdomd moeilijk om te fotograferen. Ze bewegen nogal.
[ afbeelding ].
Ik was al bang dat ik de enige wasquote:Op maandag 7 september 2015 20:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Mijn beestenspul logeert nu gewoon bij "oma"
Ik vind een nachtje alleen laten al eng
Ja net van die mini koppies op pootjes en passen gewoon per 2 op je hand.quote:
Hahaha, dat lijkt me dan ook wel apart.quote:Op maandag 7 september 2015 21:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
Haha, bij deze foto zag ik op mijn mobiel links alleen die kleine. Dat was erg verwarrend met de tekst erbij
[ afbeelding ]
Lol het zijn gewoon vreetertjes dusquote:Op maandag 7 september 2015 21:52 schreef CherryLips het volgende:
O ja, ik had de buurman gesproken, hij had ze zondagochtend gewoon een bak vol voer en witlof en andijvie gegeven, zoals ik had opgeschreven. De caafs ware helemaal blij geweest om ze te zien na een dag zonder etenMaar hij stond er echt van te kijken dat het nog geen 12 uur later allemaal weer op was
De bovenste kooi had nog niet alles op, daar zitten ze met hun tweetjes.
Maar de grote onderste kooi met de drie hooligans...
Wat ik ze zaterdagochtend had gegeven toen ik wegging, per kooi: 1 hele paprika, vijf bladeren andijvie, paar stukken komkommer en 1 stronk witlof.quote:Op maandag 7 september 2015 22:02 schreef droppus het volgende:
[..]
Lol het zijn gewoon vreetertjes dus. En witlof en andijvie. Dat zijn behoorlijke hooligans dan
. Ook wel grappig natuurlijk
.
Lol hoelang ging dat mee?quote:Op maandag 7 september 2015 22:20 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wat ik ze zaterdagochtend had gegeven toen ik wegging, per kooi: 1 hele paprika, vijf bladeren andijvie, paar stukken komkommer en 1 stronk witlof.
Nou 24 uur later was het blijkbaar allemaal op. Incl. de hooiruif en de volle voerbak (voerbak voor honden). Alleen in de kleine kooi was de bak niet helemaal leeg.quote:Op maandag 7 september 2015 22:33 schreef droppus het volgende:
[..]
Lol hoelang ging dat mee?
Mijn vorige caafs aten samen die paprika al niet helemaal op. 2 cavia's waren dat. Toen met die 7 cavia's ging er wel de hele groente afdeling erdoor.
Bij mijn huidige 2 nog even kijken hoeveel ze vreten straks. Ze piepten vandaag voor het eerst toen ik de andijvie pakte.
.
Mag dat trouwens wel? Hele paprika's?quote:Op maandag 7 september 2015 22:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou 24 uur later was het blijkbaar allemaal op. Incl. de hooiruif en de volle voerbak (voerbak voor honden). Alleen in de kleine kooi was de bak niet helemaal leeg.
De paprika leg ik er in z'n geheel in, al waren dit wel kleintjes. Maar ze gaan eerst voor de steel en de zaadjes en als ze dan hun kop erin steken, hebben ze rooie bekkies
quote:Op maandag 7 september 2015 21:02 schreef droppus het volgende:
[..]
Gaan ze zeker mee gooien. Vind dat altijd leuk om te zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |