abonnement Unibet Coolblue
pi_151442689
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2015 21:55 schreef Snakey het volgende:
Dus kuttig moeilijk, een foto van je achterkant schouder nemen. :P Er begint wat te groeien daar in ieder geval. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hier begint ook wat te groeien ;)
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 7 april 2015 @ 10:30:50 #227
58789 Snakey
-||||--------||||-
  dinsdag 7 april 2015 @ 10:32:40 #228
76470 Multiply
LA Lakers
pi_151442892
Mijn benendag bestaat nu uit de volgende oefeningen:

Squat
Leg press
Leg extensions
Leg curl
Calf raise

Nu merk ik dat ik veel last krijg van mijn knieën (die sowieso al zwak zijn). Ik lees op internet dat vooral de extensions de boosdoener zijn. Heeft iemand een tip om die te vervangen? En misschien tips voor de rest van de routine?
pi_151444287
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 10:32 schreef Multiply het volgende:
Mijn benendag bestaat nu uit de volgende oefeningen:

Squat
Leg press
Leg extensions
Leg curl
Calf raise

Nu merk ik dat ik veel last krijg van mijn knieën (die sowieso al zwak zijn). Ik lees op internet dat vooral de extensions de boosdoener zijn. Heeft iemand een tip om die te vervangen? En misschien tips voor de rest van de routine?
Gewoon extensions weglaten als je denkt dat dat de oorzaak is?
Sowieso is je legdag veel te quad-dominant.
Meer hamstrings pakken (Deadlift varianten bijvoorbeeld)
  dinsdag 7 april 2015 @ 11:44:53 #230
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_151444398
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 10:32 schreef Multiply het volgende:
Mijn benendag bestaat nu uit de volgende oefeningen:

Squat
Leg press
Leg extensions
Leg curl
Calf raise

Nu merk ik dat ik veel last krijg van mijn knieën (die sowieso al zwak zijn). Ik lees op internet dat vooral de extensions de boosdoener zijn. Heeft iemand een tip om die te vervangen? En misschien tips voor de rest van de routine?
had ik ook. Niet al te beste knieën en met extensions volledig vergald. Ik doe ze nog masr zelden en dan heel laag gewicht.

Verder leg press eruit, waarom zou je die doen als je net gesquat hebt?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_151444447
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 10:32 schreef Multiply het volgende:
Mijn benendag bestaat nu uit de volgende oefeningen:

Squat
Leg press
Leg extensions
Leg curl
Calf raise

Nu merk ik dat ik veel last krijg van mijn knieën (die sowieso al zwak zijn). Ik lees op internet dat vooral de extensions de boosdoener zijn. Heeft iemand een tip om die te vervangen? En misschien tips voor de rest van de routine?
Wellicht leg press met de nadruk op quads?

Maar zoals DjMark zegt leg je al erg veel nadruk op de quads, dus misschien is het geen gek idee om de leg extensions weg te laten en er niks voor in de plaats te doen, of inderdaad meer hamstring werk.
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:14:02 #232
76470 Multiply
LA Lakers
pi_151445045
Ik kan dus beter op zoek naar een hamstring oefening. Ik doe geen deadlifts dus ik heb wat minder keuze wat dat betreft. (snapcity een paar maanden geleden en wil eerst mijn core versterken)

Ik voel dat ik na mijn squats nog energie over heb om mijn quads aan te pakken. Nu moet ik zeggen dat ik nog helemaal niet op hoog gewicht zit dus waarschijnlijk zal dat wel gaan veranderen, maar vandaar nu dus nog de leg press.

Squat
Leg press
Leg curl
Hamstring oefening
Calf raise

Dit zal het dan moeten worden?
pi_151446082
Je zou er lunges aan toe kunnen voegen nog.
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:35:32 #234
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_151447202
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 10:32 schreef Multiply het volgende:
Mijn benendag bestaat nu uit de volgende oefeningen:

Squat
Leg press
Leg extensions
Leg curl
Calf raise

Nu merk ik dat ik veel last krijg van mijn knieën (die sowieso al zwak zijn). Ik lees op internet dat vooral de extensions de boosdoener zijn. Heeft iemand een tip om die te vervangen? En misschien tips voor de rest van de routine?
Wat doe je al voor mobilsatie oefeningen (stretchen, foam roller etc.) en warming up?

Leg extensions kan je inderdaad weg laten, maar of dit de boosdoener is... Dat is namelijk niet vast te stellen uit zo'n kort verhaal. Het kan in ieder geval een risico-factor zijn die het in stand houdt. Hamstrings mag je zwaarder aanpakken zoals al is aangegeven. Want je hebt nu 3 oefeningen voor de quads tegenover 1 hamstring.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_151447503
Ik doe eigenlijk alleen calve raises, squat. dl en lunges voor mn benen...mis ik dan nog een oefening voor een bepaalde spiergroep?
  dinsdag 7 april 2015 @ 14:09:10 #236
76470 Multiply
LA Lakers
pi_151448176
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:35 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Wat doe je al voor mobilsatie oefeningen (stretchen, foam roller etc.) en warming up?

Leg extensions kan je inderdaad weg laten, maar of dit de boosdoener is... Dat is namelijk niet vast te stellen uit zo'n kort verhaal. Het kan in ieder geval een risico-factor zijn die het in stand houdt. Hamstrings mag je zwaarder aanpakken zoals al is aangegeven. Want je hebt nu 3 oefeningen voor de quads tegenover 1 hamstring.
Ik foamroll sinds een paar weken eerst thuis, vervolgens fiets ik naar de sportschool (1 minuutje) en ga ik daar op de crosstrainer voor een minuut of 10. Dan squat ik een warmupsetje met lege bar en doe daarna statische stretches. Daarna begin ik aan mijn routine.

Moet zeggen dat de kniepijn niet voelt als een blessure, maar meer een soort overbelasting waar ik even last van heb. Vooral als ik ook nog een basketbaltraining doe merk ik het extra. Maar het moet natuurlijk geen blessure worden.

Ik heb wel een slepende enkelblessure waarvoor ik nog steeds naar de fysio moet. (heb niet zoveel behandelingen) Misschien dat ik daarmee ook wat compenseer.

Ik zit even exrx door te zoeken naar een geschikte hamstring oefening, maar zie vooral deadliftvariaties helaas.
  dinsdag 7 april 2015 @ 14:19:36 #237
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_151448475
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:14 schreef Multiply het volgende:
Hamstring oefening

Dit zal het dan moeten worden?
Ik doe zelf altijd hyperextensions met een plate/dumbbell in mijn handen op mijn lb dag (volg lb/ub schema). Deze voel ik altijd erg in mijn onderrug, maar ook in mijn hamstrings. Misschien dat dat een goede oefening is om erbij te doen?
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  dinsdag 7 april 2015 @ 14:26:34 #238
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_151448661
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:19 schreef yozd het volgende:

[..]

Ik doe zelf altijd hyperextensions met een plate/dumbbell in mijn handen op mijn lb dag (volg lb/ub schema). Deze voel ik altijd erg in mijn onderrug, maar ook in mijn hamstrings. Misschien dat dat een goede oefening is om erbij te doen?
Dan is een Glute-ham raise nog beter. Echter zijn er maar weinig sportscholen deze deze bezitten. Een andere optie is de nordic curl.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 7 april 2015 @ 14:27:45 #239
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_151448693
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:09 schreef Multiply het volgende:

[..]

Ik foamroll sinds een paar weken eerst thuis, vervolgens fiets ik naar de sportschool (1 minuutje) en ga ik daar op de crosstrainer voor een minuut of 10. Dan squat ik een warmupsetje met lege bar en doe daarna statische stretches. Daarna begin ik aan mijn routine.

Moet zeggen dat de kniepijn niet voelt als een blessure, maar meer een soort overbelasting waar ik even last van heb. Vooral als ik ook nog een basketbaltraining doe merk ik het extra. Maar het moet natuurlijk geen blessure worden.

Ik heb wel een slepende enkelblessure waarvoor ik nog steeds naar de fysio moet. (heb niet zoveel behandelingen) Misschien dat ik daarmee ook wat compenseer.

Ik zit even exrx door te zoeken naar een geschikte hamstring oefening, maar zie vooral deadliftvariaties helaas.
Stel eens wat vragen dan aan je fysio als je er toch al heen gaat. Die weet al veel meer m.b.t. voorgeschiedenis, belasting etc.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:09:54 #240
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_151449756
Goodmornings, gegarandeerd dat je het voelt.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_151450945
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:09 schreef Multiply het volgende:

[..]

Ik foamroll sinds een paar weken eerst thuis, vervolgens fiets ik naar de sportschool (1 minuutje) en ga ik daar op de crosstrainer voor een minuut of 10. Dan squat ik een warmupsetje met lege bar en doe daarna statische stretches. Daarna begin ik aan mijn routine.

Moet zeggen dat de kniepijn niet voelt als een blessure, maar meer een soort overbelasting waar ik even last van heb. Vooral als ik ook nog een basketbaltraining doe merk ik het extra. Maar het moet natuurlijk geen blessure worden.

Ik heb wel een slepende enkelblessure waarvoor ik nog steeds naar de fysio moet. (heb niet zoveel behandelingen) Misschien dat ik daarmee ook wat compenseer.

Ik zit even exrx door te zoeken naar een geschikte hamstring oefening, maar zie vooral deadliftvariaties helaas.
Zijn het niet toevallig knieën die naar binnen komen op bijv squats en leg press?

En een extra hamstring oefening zou inderdaad wel op zijn plaats zijn.

-Stiff legged deadlift
-Romanian deadlift

Ook zou je kunnen proberen om met de hamstrings te beginnen zodat de benen al goed warm zijn voordat je aan de quad gedomineerde oefeningen begint.
  dinsdag 7 april 2015 @ 16:14:35 #242
76470 Multiply
LA Lakers
pi_151451784
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:27 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Stel eens wat vragen dan aan je fysio als je er toch al heen gaat. Die weet al veel meer m.b.t. voorgeschiedenis, belasting etc.
Ja eerste stap word toch maar naar de fysio gaan. Is gelukkig iemand die zich ook veel bezighoud met krachttraining. Heeft me al veel geholpen met de uitvoering van oefeningen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:50 schreef dannyz5 het volgende:

[..]

Zijn het niet toevallig knieën die naar binnen komen op bijv squats en leg press?

En een extra hamstring oefening zou inderdaad wel op zijn plaats zijn.

-Stiff legged deadlift
-Romanian deadlift

Ook zou je kunnen proberen om met de hamstrings te beginnen zodat de benen al goed warm zijn voordat je aan de quad gedomineerde oefeningen begint.
Knieën die naar binnen gaan heb ik zeker last van gehad. Ben hier veel mee bezig geweest en moet zeggen dat dit op dit moment heel goed gaat. Misschien toch maar eens voorzichtig gaan beginnen aan een deadliftvariant.
  dinsdag 7 april 2015 @ 16:25:33 #243
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_151452160
Voor de bro's met een zwakke bovenrug: inverted cable fly's zijn echt goddelijk. Op het laatste moment even je borst naar voren drukken, en je hele bovenrug knalt.
  dinsdag 7 april 2015 @ 16:30:45 #244
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_151452308
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Voor de bro's met een zwakke bovenrug: inverted cable fly's zijn echt goddelijk. Op het laatste moment even je borst naar voren drukken, en je hele bovenrug knalt.
Ik denk dat een zwakke bovenrug vooral komt omdat mensen niet weten hoe ze die spieren aan moeten spannen. Of misschien niet weten dat ze die spieren niet aanspannen bij een rug oefening. Ik zie het in de gym af en toe dat iemand bv rows vooral op schouders en armen doet en de rug amper meedoet. En dat zijn precies degenen met een zwakke bovenrug.
  dinsdag 7 april 2015 @ 16:36:52 #245
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_151452512
Lol over zwakke ruggen gesproken, je merkt wel dat het zomer wordt. De full stack full momentum pulldowns zijn daar het levende bewijs van.
Deathlift or Die.
  dinsdag 7 april 2015 @ 16:41:44 #246
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_151452683
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:36 schreef Ethanolic het volgende:
Lol over zwakke ruggen gesproken, je merkt wel dat het zomer wordt. De full stack full momentum pulldowns zijn daar het levende bewijs van.
Kwart ROM zeker? :P
  dinsdag 7 april 2015 @ 16:44:26 #247
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_151452763
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:30 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik denk dat een zwakke bovenrug vooral komt omdat mensen niet weten hoe ze die spieren aan moeten spannen. Of misschien niet weten dat ze die spieren niet aanspannen bij een rug oefening. Ik zie het in de gym af en toe dat iemand bv rows vooral op schouders en armen doet en de rug amper meedoet. En dat zijn precies degenen met een zwakke bovenrug.
Des te beter om inverse cable fly's te doen, want die zijn onmogelijk te doen met alleen schouders.
  dinsdag 7 april 2015 @ 16:52:09 #248
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_151453015
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Des te beter om inverse cable fly's te doen, want die zijn onmogelijk te doen met alleen schouders.
Mwa, dat is wel mogelijk hoor. Daarbij zal je niet enorm veel kracht opbouwen met inverted fly's. Daar kun je beter BOR's, chest supported rows, cable rows of DB rows voor doen bv.
pi_151453574
Gewoon niet kkveel gewicht gebruiken, en focussen op je ellebogen. Mind-muscle connection dit dat.

Dan maakt het bijna niet uit welke oefening je doet.
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:58:15 #250
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_151466253
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:14 schreef Multiply het volgende:
Ik kan dus beter op zoek naar een hamstring oefening. Ik doe geen deadlifts dus ik heb wat minder keuze wat dat betreft. (snapcity een paar maanden geleden en wil eerst mijn core versterken)

Ik voel dat ik na mijn squats nog energie over heb om mijn quads aan te pakken. Nu moet ik zeggen dat ik nog helemaal niet op hoog gewicht zit dus waarschijnlijk zal dat wel gaan veranderen, maar vandaar nu dus nog de leg press.

Squat
Leg press
Leg curl
Hamstring oefening
Calf raise

Dit zal het dan moeten worden?
Ik vind de lying leg curl een zalige oefening.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')