abonnement Unibet Coolblue
pi_151024694
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:49 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Staat niets nieuws in. :)
Zeg ik ook niet, maar het is wel weer leuk geschreven. :)
  woensdag 25 maart 2015 @ 16:53:29 #77
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_151024816
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:38 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Dus RBR koopt Renault (De F1 motorendivisie dan) in plaats van andersom... :D
Volgens mij zijn dat niet de geruchten :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 25 maart 2015 @ 16:53:59 #78
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_151024835
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:42 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik niet. dan verliest Renault nog meer exposure. Ik denk dat ze Ilmor vragen een motor te bouwen en die te rebadgen (naar Infiniti?). Deed Ilmor ook voor de IndyCar (De huidige Chevrolet motoren).
Zoiets zal het worden, alhoewel ik in Engelse media ook geruchten heb gelezen dat er contact zou zijn met Toyota.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 25 maart 2015 @ 16:55:49 #79
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_151024902
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:53 schreef sanger het volgende:

[..]

Zoiets zal het worden, alhoewel ik in Engelse media ook geruchten heb gelezen dat er contact zou zijn met Toyota.
Toyota heeft amper geld genoeg om twee auto's in de WEC te laten rijden. Die gaan zich daar niet aan wagen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 25 maart 2015 @ 16:56:34 #80
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_151024929
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Toyota heeft amper geld genoeg om twee auto's in de WEC te laten rijden. Die gaan zich daar niet aan wagen.
Toyota heeft op zichzelf geld genoeg, maar Toyota Motorsport heeft niet meer budget gekregen :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 25 maart 2015 @ 17:33:04 #81
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151026217
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:56 schreef sanger het volgende:

[..]

Toyota heeft op zichzelf geld genoeg, maar Toyota Motorsport heeft niet meer budget gekregen :P
En terecht. Een Toyata verkoopt zichzelf.
Wie dit leest is gek
pi_151026438
Ik lees hier een hoop gezeur over banden en Pirelli en alles, maar we moeten niet vergeten dat Pirelli gewoon doet wat er van hen gevraagd wordt.

Al dat gezeik over de banden en Pirelli vind ik niet terecht. Althans niet als dat gezeik zich naar Pirelli richt. Die doen simpelweg wat de FIA van hen vraagt. Dat het niet altijd even tof uitpakt is natuurlijk klote, maar niet de schuld van Pirelli.

Dat wou ik even zeggen.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 25 maart 2015 @ 17:39:50 #83
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151026456
Het is de schuld van Pirelli, Pirelli is kut :r
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 25 maart 2015 @ 18:35:04 #84
441319 lasters
Baas boven baas!
pi_151028236
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:39 schreef Geralt het volgende:
Ik lees hier een hoop gezeur over banden en Pirelli en alles, maar we moeten niet vergeten dat Pirelli gewoon doet wat er van hen gevraagd wordt.

Al dat gezeik over de banden en Pirelli vind ik niet terecht. Althans niet als dat gezeik zich naar Pirelli richt. Die doen simpelweg wat de FIA van hen vraagt. Dat het niet altijd even tof uitpakt is natuurlijk klote, maar niet de schuld van Pirelli.

Dat wou ik even zeggen.

:)
Dit inderdaad, neemt niet weg dat Pirelli wel als de grote boosdoener in dit verhaal wordt gezien.
pi_151028358
quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:35 schreef lasters het volgende:

[..]

Dit inderdaad, neemt niet weg dat Pirelli wel als de grote boosdoener in dit verhaal wordt gezien.
Ja en dat is onterecht. Dat zou degene moeten zijn die Pirelli opdracht geeft wat voor soort banden te leveren. Ik neem aan dat dat gewoon de FIA zelf is. Die zijn dus schuld. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 25 maart 2015 @ 18:39:29 #86
441319 lasters
Baas boven baas!
pi_151028394
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:38 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja en dat is onterecht. Dat zou degene moeten zijn die Pirelli opdracht geeft wat voor soort banden te leveren. Ik neem aan dat dat gewoon de FIA zelf is. Die zijn dus schuld. :)
Het is gewoon de keerzijde van het hele marketing verhaal waar Pirelli voor gekozen heeft. Veel mensen willen niet verder kijken dan hun neus lang is en zien alleen Pirelli staan :')
pi_151028537
Ik blijf het raar vinden dat banden in de topklasse niet simpelweg de beste banden moeten zijn, maar zelfs expres banden die eigenlijk kut zijn.
pi_151028617
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:43 schreef Jigzoz het volgende:
Ik blijf het raar vinden dat banden in de topklasse niet simpelweg de beste banden moeten zijn, maar zelfs expres banden die eigenlijk kut zijn.
Pirelli kan zonder problemen banden maken die het een hele race uithouden. Zijn dat dan de beste banden?

Of zijn de beste banden banden waarmee je het hardst rond kan rijden? Maar dan wel maar een paar rondjes lang?

Of zijn de beste ergens daartussen in?

En zo ja, waar dan precies?

:+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_151028717
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:46 schreef Geralt het volgende:

[..]

Pirelli kan zonder problemen banden maken die het een hele race uithouden. Zijn dat dan de beste banden?

Of zijn de beste banden banden waarmee je het hardst rond kan rijden? Maar dan wel maar een paar rondjes lang?

Of zijn de beste ergens daartussen in?

En zo ja, waar dan precies?

:+
Banden waarmee je de hele race keihard kunt.
pi_151028751
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Banden waarmee je de hele race keihard kunt.
Je begrijpt toch wel dat dan meteen ook de noodzaak tot een pitstop maken verdwijnt he?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 25 maart 2015 @ 18:59:03 #91
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_151029012
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:39 schreef hmmmz het volgende:
Het is de schuld van Pirelli, Pirelli is kut :r
Ik dacht van de Rabobank
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_151029362
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:50 schreef Geralt het volgende:

[..]

Je begrijpt toch wel dat dan meteen ook de noodzaak tot een pitstop maken verdwijnt he?
Nee. Er waren een paar seizoenen zonder bandenwissels en die bandenwissels waren toen echt wel nodig soms.
  woensdag 25 maart 2015 @ 19:28:13 #93
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_151030190
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:59 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ik dacht van de Rabobank
Ook.

Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 25 maart 2015 @ 19:39:18 #94
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_151030712
Gewoon terug naar compounds A, B, C en D en elke coureur zelf laten uitzoeken met welke band ie quali en/of race rijdt. Desnoods monteert ie op elk wiel een andere compound, zal mij worst wezen. Verplichte bandenwissels afschaffen. Zodat je wedstrijden krijgt waar coureurs gaan gokken zonder stop uit te rijden, of coureurs die ultra zacht monteren en hopen veel plekken te winnen en precies op juiste moment te wisselen.
pi_151031376
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gewoon terug naar compounds A, B, C en D en elke coureur zelf laten uitzoeken met welke band ie quali en/of race rijdt. Desnoods monteert ie op elk wiel een andere compound, zal mij worst wezen. Verplichte bandenwissels afschaffen. Zodat je wedstrijden krijgt waar coureurs gaan gokken zonder stop uit te rijden, of coureurs die ultra zacht monteren en hopen veel plekken te winnen en precies op juiste moment te wisselen.
Doen.

Ik vraag me wel eens af wat er zou gebeuren als er helemaal geen reglementen meer zouden zijn. Zoek het maar uit. Wil je met een V16 quadturbo rijden? Doe maar. Er moet een grens zijn. Niemand heeft voordeel aan een motor met 5000 pk.
pi_151031500
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Doen.

Ik vraag me wel eens af wat er zou gebeuren als er helemaal geen reglementen meer zouden zijn. Zoek het maar uit. Wil je met een V16 quadturbo rijden? Doe maar. Er moet een grens zijn. Niemand heeft voordeel aan een motor met 5000 pk.
Leuk totdat er dooien beginnen te vallen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_151031506
Wat is trouwens de grens van het vermogen dat een formulewagen op een circuit kan gebruiken? 1500 pk? Meer? Minder? De topsnelheid op een baan als Monza zal niet hoger dan 400 km/u kunnen liggen, lijkt me.
pi_151031616
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Beach het volgende:

[..]

Leuk totdat er dooien beginnen te vallen.
Hangt van de veiligheidseisen af.

En zonder al te nonchalant te willen doen: dat is toch racen? Het is nu eenmaal levensgevaarlijke snelheid. Als het veilig was zou iedereen het wel doen.
pi_151031789
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Jigzoz het volgende:
Wat is trouwens de grens van het vermogen dat een formulewagen op een circuit kan gebruiken? 1500 pk? Meer? Minder? De topsnelheid op een baan als Monza zal niet hoger dan 400 km/u kunnen liggen, lijkt me.
Hangt toch van vanalles af. Wat voor type auto, hoeveel downforce, wat voor banden, etc.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_151031840
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Jigzoz het volgende:
Wat is trouwens de grens van het vermogen dat een formulewagen op een circuit kan gebruiken? 1500 pk? Meer? Minder? De topsnelheid op een baan als Monza zal niet hoger dan 400 km/u kunnen liggen, lijkt me.
In de jaren '80 hadden ze al ruim 1300 pk in kwalificatietrim. Dus 1500+ zal best wel mogelijk zijn. Of je het op elk circuit kan gebruiken is een ander verhaal. Ligt natuurlijk aan de verhouding tussen de maximale snelheid en downforce waarmee je door een bocht kan.

Bijvoorbeeld de Red Bull X2010 of 2014 lijken mij helemaal niet geschikt om mee te racen. Ja, je kan er snel mee over een circuit rijden, maar je kan niet mee inhalen omdat je te veel afhankelijk bent van de downforce en het te hard gaat.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')