Volgens mij zijn dat niet de geruchtenquote:Op woensdag 25 maart 2015 16:38 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dus RBR koopt Renault (De F1 motorendivisie dan) in plaats van andersom...
Zoiets zal het worden, alhoewel ik in Engelse media ook geruchten heb gelezen dat er contact zou zijn met Toyota.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. dan verliest Renault nog meer exposure. Ik denk dat ze Ilmor vragen een motor te bouwen en die te rebadgen (naar Infiniti?). Deed Ilmor ook voor de IndyCar (De huidige Chevrolet motoren).
Toyota heeft amper geld genoeg om twee auto's in de WEC te laten rijden. Die gaan zich daar niet aan wagen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:53 schreef sanger het volgende:
[..]
Zoiets zal het worden, alhoewel ik in Engelse media ook geruchten heb gelezen dat er contact zou zijn met Toyota.
Toyota heeft op zichzelf geld genoeg, maar Toyota Motorsport heeft niet meer budget gekregenquote:Op woensdag 25 maart 2015 16:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toyota heeft amper geld genoeg om twee auto's in de WEC te laten rijden. Die gaan zich daar niet aan wagen.
En terecht. Een Toyata verkoopt zichzelf.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Toyota heeft op zichzelf geld genoeg, maar Toyota Motorsport heeft niet meer budget gekregen
Dit inderdaad, neemt niet weg dat Pirelli wel als de grote boosdoener in dit verhaal wordt gezien.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:39 schreef Geralt het volgende:
Ik lees hier een hoop gezeur over banden en Pirelli en alles, maar we moeten niet vergeten dat Pirelli gewoon doet wat er van hen gevraagd wordt.
Al dat gezeik over de banden en Pirelli vind ik niet terecht. Althans niet als dat gezeik zich naar Pirelli richt. Die doen simpelweg wat de FIA van hen vraagt. Dat het niet altijd even tof uitpakt is natuurlijk klote, maar niet de schuld van Pirelli.
Dat wou ik even zeggen.
Ja en dat is onterecht. Dat zou degene moeten zijn die Pirelli opdracht geeft wat voor soort banden te leveren. Ik neem aan dat dat gewoon de FIA zelf is. Die zijn dus schuld.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:35 schreef lasters het volgende:
[..]
Dit inderdaad, neemt niet weg dat Pirelli wel als de grote boosdoener in dit verhaal wordt gezien.
Het is gewoon de keerzijde van het hele marketing verhaal waar Pirelli voor gekozen heeft. Veel mensen willen niet verder kijken dan hun neus lang is en zien alleen Pirelli staanquote:Op woensdag 25 maart 2015 18:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja en dat is onterecht. Dat zou degene moeten zijn die Pirelli opdracht geeft wat voor soort banden te leveren. Ik neem aan dat dat gewoon de FIA zelf is. Die zijn dus schuld.
Pirelli kan zonder problemen banden maken die het een hele race uithouden. Zijn dat dan de beste banden?quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:43 schreef Jigzoz het volgende:
Ik blijf het raar vinden dat banden in de topklasse niet simpelweg de beste banden moeten zijn, maar zelfs expres banden die eigenlijk kut zijn.
Banden waarmee je de hele race keihard kunt.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
Pirelli kan zonder problemen banden maken die het een hele race uithouden. Zijn dat dan de beste banden?
Of zijn de beste banden banden waarmee je het hardst rond kan rijden? Maar dan wel maar een paar rondjes lang?
Of zijn de beste ergens daartussen in?
En zo ja, waar dan precies?
Je begrijpt toch wel dat dan meteen ook de noodzaak tot een pitstop maken verdwijnt he?quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Banden waarmee je de hele race keihard kunt.
Ik dacht van de Rabobankquote:Op woensdag 25 maart 2015 17:39 schreef hmmmz het volgende:
Het is de schuld van Pirelli, Pirelli is kut
Nee. Er waren een paar seizoenen zonder bandenwissels en die bandenwissels waren toen echt wel nodig soms.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel dat dan meteen ook de noodzaak tot een pitstop maken verdwijnt he?
Doen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gewoon terug naar compounds A, B, C en D en elke coureur zelf laten uitzoeken met welke band ie quali en/of race rijdt. Desnoods monteert ie op elk wiel een andere compound, zal mij worst wezen. Verplichte bandenwissels afschaffen. Zodat je wedstrijden krijgt waar coureurs gaan gokken zonder stop uit te rijden, of coureurs die ultra zacht monteren en hopen veel plekken te winnen en precies op juiste moment te wisselen.
Leuk totdat er dooien beginnen te vallen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Doen.
Ik vraag me wel eens af wat er zou gebeuren als er helemaal geen reglementen meer zouden zijn. Zoek het maar uit. Wil je met een V16 quadturbo rijden? Doe maar. Er moet een grens zijn. Niemand heeft voordeel aan een motor met 5000 pk.
Hangt van de veiligheidseisen af.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Beach het volgende:
[..]
Leuk totdat er dooien beginnen te vallen.
Hangt toch van vanalles af. Wat voor type auto, hoeveel downforce, wat voor banden, etc.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Jigzoz het volgende:
Wat is trouwens de grens van het vermogen dat een formulewagen op een circuit kan gebruiken? 1500 pk? Meer? Minder? De topsnelheid op een baan als Monza zal niet hoger dan 400 km/u kunnen liggen, lijkt me.
In de jaren '80 hadden ze al ruim 1300 pk in kwalificatietrim. Dus 1500+ zal best wel mogelijk zijn. Of je het op elk circuit kan gebruiken is een ander verhaal. Ligt natuurlijk aan de verhouding tussen de maximale snelheid en downforce waarmee je door een bocht kan.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:55 schreef Jigzoz het volgende:
Wat is trouwens de grens van het vermogen dat een formulewagen op een circuit kan gebruiken? 1500 pk? Meer? Minder? De topsnelheid op een baan als Monza zal niet hoger dan 400 km/u kunnen liggen, lijkt me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |