abonnement Unibet Coolblue
pi_161405506
Ja, opzich nu ik het wat beter heb gelezen zou dat wel kunnen. Dacht meer aan volledig geautomatiseerd verkeer. Volledig zelf rijdende auto's voor particulier zullen we nog wel meemaken. De technologie en auto's zijn er al
pi_161405703
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 23:04 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Uiteraard, Tesla en Panasonic zijn bezig met een hoax :')

De eerste paal werd geslagen in juni 2014... Niets 4 jaar, zelfs nog geen 2 jaar...
Ok. Waar vinden we relevante links waar de voortgang, planning, filosfie, tijdlijn, enz. zijn terug te vinden? Op de site van Tesla i.i.g. niet. Liggen ze op schema zodat in 2017 de productie inderdaad kan beginnen? Ik wil het best geloven maar het is allemaal oud nieuws wat ik vind.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_165017498
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170674878
Telegraaf artikel:
quote:
’Over tien jaar zit iedereen in gedeelde zelfrijder’
Eigen auto moet eraan geloven
3 uur geleden Paul Eldering
LONDEN - We stappen massaal over op zelfrijdende elektrische auto’s, zodra de wetgeving dat toelaat. Komende jaren zal ook het autodelen een hoge vlucht nemen.

Dat voorspellen internationale onderzoekers in een toekomstrapport dat vandaag verschijnt. „In 2030 zal 95% van het aantal afgelegde kilometers in het Westen voor rekening komen van autonome e-auto’s on demand”, beweren de experts.

Volgens hen is het huidige autorijden binnen tien jaar volledig achterhaald.

Lees verder: ’Zelfrijden

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/28098273/__Eigen_auto_moet_eraan_geloven__.html

Het hele artikel op: https://www.pressreader.c(...)0504/281487866253581
CNBC artikel:
quote:
Over the next five years, self-driving vehicles will become pervasive. This month was just a glimpse into the future with Tesla passing Ford and General Motors in market value, Daimler and Bosch partnering for autonomous vehicle development and Ford announcing it's on track for a fully autonomous vehicle by 2021.

There's no doubt driverless cars will make our lives easier, save drivers time and provide significant user convenience. They will improve passenger safety and make our commutes to work more predictable. They will deliver the ability for people to do other things while traveling, freeing time for much-needed sleep or remote work and collaboration.

While autonomous vehicles have the potential to create tremendous value for consumers, every industry must consider itself at risk from the powerful ripple effects caused by this disruptive shift.

It's obvious self-driving cars will disrupt car manufacturers. However, disruption is not an isolated event and doesn't impact just one industry at a time. Although an industry may seem safe on the outskirts, innovation can change that in an instant.

This very thing will happen with automated cars, with many industries feeling the impact:

Parking:
Driverless cars will drop passengers off at their destination and go find parking elsewhere (or remain on the road if they are part of a ride-sharing program). The U.S. has about 144 billion square feet of total parking, which represents up to one-third of the total real estate in some large cities. Reports estimate self-driving vehicles have the potential to reduce parking space by about 61 billion square feet, which is about the size of Connecticut and Vermont combined. A reduction in the demand for parking can result in reclaiming this valuable real estate for more beneficial social and economic purposes. However, it also means significantly less money for cities through parking tickets. In 2012 alone, Washington, D.C. collected $92.6 million in parking ticket revenue.

Real Estate:
While freeing up parking space may present an opportunity, real estate agents should be worried. Faster and easier commutes will shift residential value from properties in urban centers to those in suburban areas. In commercial real estate, spaces currently predicated on human drivers will be converted to other uses. For instance, PARTNER Engineering CEO, Joe Derhake, has suggested there will no longer be a need for gas stations on busy street corners to attract people's attention.

Law Enforcement:
In 2014, Washington, D.C. issued an average of 773 tickets per day from cameras used to identify speeding cars — adding up to roughly $37.5 million worth of fines, according to the latest figures from AAA Mid-Atlantic. Self-driving cars will significantly reduce the number of speeding tickets. In addition to the decline in these tickets, we can also expect to see less drunk driving and other traffic violations, which may lead to a decrease in the size of police forces or shift people and resources to more important areas of serving and protecting the public.

Insurance:
About 90 percent of car accidents are caused by human error. In the world of autonomous vehicles, we can expect to see a major reduction in the number of accidents, which will significantly change the insurance revenue model. As the risk of accidents drops, demand for insurance will take a sharp dive as well. In anticipation of this shift, some insurers are rolling out usage-based insurance policies (UBIs), which charge consumers based on how many miles they drive and the safety of their driving habits.

Legal Professionals:
Personal injury lawyers will see a significant decrease in demand for their services. Vehicle collisions, which accounted for 35 percent of all civil trials in 2005, will be all but eliminated with automated vehicles. While this may seem like a niche of professionals, around 76,000 attorneys in the U.S. specialize in personal injury and make up approximately 6 percent of the country's population of lawyers.

Hotels:
The need for lodging will drop as people sleep in their cars during overnight road trips. Utilizing cars as a moving motel is much more cost-efficient and convenient than purchasing a hotel room. Audi's vice president of brand strategy and digital business, Sven Schuwirth, has predicted that car interiors will eventually be able to morph between driving mode and sleeping mode, presenting a major obstacle for the hotel industry.

Media, Entertainment and Online Retail:
Experts predict there will be more media consumption as autonomous cars transform into rolling living rooms. A report by McKinsey and Company finds each additional minute occupants spend on the Internet could generate $5.6 billion annually, totaling $140 billion if, for example, half of the time of a 44-minute average round-trip commute is spent online.

Package and Food Delivery:
For delivery services, there will be enormous economic gains: McKinsey estimates between $100 to $500 billion per year by 2025 from driverless vehicles in the U.S. trucking industry. However, the bulk of this windfall will come from the elimination of truck drivers and their wages. We're already witnessing the digitization of package delivery systems with drones and UberEats, but the effects will become more devastating for drivers when autonomous cars are the norm.

Auto Repair:
With multiple sensors, no distractions and no drunk driving, self-driving cars will largely eliminate car crashes so collision repair shops will lose a huge portion of their business. Indirectly, the decreased demand for new auto parts will hurt steel producers and part manufacturers. In 2010, 24 million vehicles were damaged in accidents, which had an economic cost of $76 billion in property damages, according to the U.S. Department of Transportation. The loss of this revenue will put a strain on these manufacturers.

Auto Manufacturing:
By 2030, PwC predicts electronics will account for 50 percent of automobile manufacturing costs, up from one-third today. With Intel buying Mobileye for $15.3 billion, we're already seeing a shift in value from traditional auto manufacturers to software and electronics companies, which will form the core of all automotive systems. Traditional parts manufacturers will face competition from more technology-focused companies like Nvidia, which has already been tapped by automakers to help build the computers needed for driverless cars.
The disruption has started; autonomous cars will run the roads sooner than we expect. Business leaders in all industries can no longer take a "wait and see" approach. Companies must start being hyperaware by monitoring changes in their environment (which extends beyond what their competitors are doing); they must start making informed decisions and execute those decisions quickly to respond to the threat of autonomous vehicles. Further, company and government leaders must immediately address the impact on jobs and get serious about retraining efforts.

Commentary by Joel Barbier, a visiting scholar for the Global Center for Digital Business Transformation, director in the Cisco Digitization Office and a contributor to Digital Vortex: How Today's Market Leaders Can Beat Disruptive Competitors at Their Own Game.

Follow CNBC's Opinion section on Twitter @CNBCopinion.

bron: http://www.cnbc.com/2017/05/03/self-driving-cars-will-disrupt-10-industries-commentary.html
Nog wat artikeltjes:

https://www.inverse.com/article/31125-rethinkx-report-self-driving-rideshare-end-car-ownership

https://www.forbes.com/sites/gilpress/2017/04/28/the-end-of-distracted-driving-the-next-car-you-own-maybe-your-last/#65d2b9b1483e

http://usa.swengen.com/new-study-predicts-self-driving-evs-will-make-car-ownership-vanish-a-decimate-auto-and-oil-industries/

[ Bericht 42% gewijzigd door TheFreshPrince op 04-05-2017 09:47:12 ]
  donderdag 4 mei 2017 @ 09:59:09 #206
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170675451
Goed artikel.. Zeker in de US, waar de af te leggen afstanden groot zijn, gaat dat er behoorlijk in hakken.

Al geloof ik niet dat het zó hard zal gaan met overstappen, maar je weet maar nooit.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 4 mei 2017 @ 19:45:20 #207
460398 Tango5Romeo
Kanmakkuluk
pi_170688791
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:38 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Het zelfrijden van een auto is al verder dan je eigenlijk denkt, adaptieve cruise controle? Radar-systemen die een noodstop uitvoeren als de bestuurder niet oplet? De techniek is er al lang, een stuur ingreep, het zit al in de auto, het is mogelijk en het gebeurt. De techniek is al zo ver, alleen de politiek nog niet.
Techniek gaat stuk. Boom. Drie doden. Niet de vraag of maar hoe vaak het gaat gebeuren.

Er zijn al decennia lang autonome vliegtuigen, maar daar zitten toch echt getrainde professionals in. En de situaties die zij meemaken zijn qua complexiteit in de verste verte niet te vergelijken met het verkeer op de weg.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_170689543
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:45 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Techniek gaat stuk. Boom. Drie doden. Niet de vraag of maar hoe vaak het gaat gebeuren.

Er zijn al decennia lang autonome vliegtuigen, maar daar zitten toch echt getrainde professionals in. En de situaties die zij meemaken zijn qua complexiteit in de verste verte niet te vergelijken met het verkeer op de weg.
Ik durf het wel aan dat er de afgelopen 10 jaar meer doden zijn gevallen door bestuurders die onwel werden in het verkeer dan in de toekomst door zelfrijdende auto's die defect raken, als je een gelijk aantal kilometers vergelijkt.
  donderdag 4 mei 2017 @ 21:10:54 #209
460398 Tango5Romeo
Kanmakkuluk
pi_170691590
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:09 schreef MaGNeT het volgende:

Ik durf het wel aan dat er de afgelopen 10 jaar meer doden zijn gevallen door bestuurders die onwel werden in het verkeer dan in de toekomst door zelfrijdende auto's die defect raken, als je een gelijk aantal kilometers vergelijkt.
Leuk dat je dat aandurft. Verder nergens op gebaseerd.

Hoeveel doden zijn er de afgelopen 10 jaar gevallen door onwel geworden bestuurders, eigenlijk?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_170693177
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 21:10 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Leuk dat je dat aandurft. Verder nergens op gebaseerd.

Hoeveel doden zijn er de afgelopen 10 jaar gevallen door onwel geworden bestuurders, eigenlijk?
Geen cijfers.

Maar reken maar dat ongevallen door vermoeide, onwel geraakte of dronken bestuurders regelmatig voorkomen. Ook medicijnen en drugs spelen een rol. Allemaal mensen die op dat moment eigenlijk geen auto hadden moeten besturen.

Alleen al zo'n 20% van alle ongevallen wordt bijvoorbeeld veroorzaakt door vermoeidheid achter het stuur.
http://www.rospa.com/road(...)igue/road-accidents/

Nu is dat een Amerikaans onderzoek maar ook in Nederland komt het voor.

Drank is in Nederland in 14% van alle gevallen de oorzaak van een ongeval.

Met zelfrijdende auto's zal dat iig geen probleem meer zijn.

Nog een Australisch onderzoek:

MUARC study of 340 casualty crashes in VIC and NSW 2000-2011
13.5% Intoxication
11.8% Fell asleep
10.9% Fatigued
3.2% Failed to look
3.2% Passenger interaction
2.6% Felt ill
2.6% Blacked out
1.8% Feeling stressed
1.5% Looked but failed to see
1.4% Animal or insect in vehicle
0.9% Using a mobile phone
0.9% Changing CD/cassette/radio
0.9% Adjusting vehicle systems
0.9% Looking at vehicle systems
0.3% Searching for object

[ Bericht 7% gewijzigd door TheFreshPrince op 04-05-2017 22:11:29 ]
  zondag 7 mei 2017 @ 22:52:52 #211
460398 Tango5Romeo
Kanmakkuluk
pi_170762354
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 22:01 schreef MaGNeT het volgende:

Drank is in Nederland in 14% van alle gevallen de oorzaak van een ongeval.

Drank is wellicht een factor. Aantonen dat het de hoofdoorzaak is, is bijna niet te doen.

Die cijfers zijn leuk.....maar zeggen niets tot we allemaal autonoom rijden en er doden gaan vallen door de techniek. In de luchtvaart is 20% van de ongevallen niet door human factors. En daar hebben de autonome systemen multiple back-ups. Dat gaat in auto's niet gebeuren, want dat is te duur.

Dus je kunt aannames blijven doen gebaseerd op je glazen bol, maar vooralsnog betekenen die niets.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  dinsdag 9 mei 2017 @ 15:29:35 #212
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_170799827
Autobezit is een statussymbool en dat zal voorlopig niet veranderen. Ik denk dat eerder OV overbodig wordt door autonoom rijdende voertuigen. Als auto's zelf kunnen rijden zou het niet voor de hand liggend zijn dat autobezit afneemt imo. Ik zou er zelf ook niet aan moeten denken in de hondenharen van een ander plaats te nemen.
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:59:51 #213
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170999837
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:22 schreef MaGNeT het volgende:
Wat denken jullie?
autobanen waar alleen zelfrijdende auto's zijn toegestaan is niet ondenkbaar. een mix van menselijke bestuurders en zelfrijdende auto's leidt imo tot problemen/ongelukken.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zaterdag 20 mei 2017 @ 14:09:37 #214
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171072361
ik vind autorijden niet leuk , heb betere dingen te doen dan een uur lang een stuur vast houden iedere dag

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 20-05-2017 15:44:25 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 20 mei 2017 @ 14:10:51 #215
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171072381
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:59 schreef sturmpie het volgende:

[..]

autobanen waar alleen zelfrijdende auto's zijn toegestaan is niet ondenkbaar. een mix van menselijke bestuurders en zelfrijdende auto's leidt imo tot problemen/ongelukken.
nee verwacht ik niet , de zelfrijdende auto zal tijdig stoppen / uitwijken en ook van verre een spookrijder opmerken ,

een spookrijder zal altijd een tegenligger raken met een bestuurder erin, nooit een zelfrijdende auto , een persoon kan altijd de weg oplopen zonder omver gereden te worden

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 20-05-2017 15:45:45 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 20 mei 2017 @ 14:49:00 #216
396386 sturmpie
for night & nature
pi_171072995
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 14:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee verwacht ik niet , de zelfrijdende auto zal tijdig stoppen / uitwijken en ook van verre een spookrijder opmerken ,
een spookrijder zal altijd een tegenligger raken met een bestuurder erin
spookrijders zijn zeldzaam, al kan 't idd wel dodelijk zijn.
wat volgens mij wel 'n probleem is voor zelfrijdende auto's zijn menselijke acties/situaties waar 'n computer geen rekening mee kan houden. bijv. bestuurders die onverwacht gedrag vertonen waar een zelfrijdende auto niet altijd rekening mee kan houden omdat 't niet te berekenen is.
soms moet je uitwijken ipv remmen, of juist meer gas geven ipv remmen. die afweging kan een computer moeilijker maken als 't op de seconde aankomt, een computer is geprogrammeerd om te remmen als er 'n gevaarlijke situatie is, dat veroorzaakt weer kop-staart-botsingen/kettingbotsingen. en daar zit volgens mij 't grote probleem met zelfrijdende auto's.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_171073194
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 14:49 schreef sturmpie het volgende:

[..]

spookrijders zijn zeldzaam, al kan 't idd wel dodelijk zijn.
wat volgens mij wel 'n probleem is voor zelfrijdende auto's zijn menselijke acties/situaties waar 'n computer geen rekening mee kan houden. bijv. bestuurders die onverwacht gedrag vertonen waar een zelfrijdende auto niet altijd rekening mee kan houden omdat 't niet te berekenen is.
soms moet je uitwijken ipv remmen, of juist meer gas geven ipv remmen. die afweging kan een computer moeilijker maken als 't op de seconde aankomt, een computer is geprogrammeerd om te remmen als er 'n gevaarlijke situatie is, dat veroorzaakt weer kop-staart-botsingen/kettingbotsingen. en daar zit volgens mij 't grote probleem met zelfrijdende auto's.
Ik denk dat je daar al een paar onjuiste aannames doet.
Zelfrijdende auto's zijn prima in staat om zowel uit te wijken als te remmen.

Dit is hoever men 2 jaar geleden al was bij Google:

  zaterdag 20 mei 2017 @ 15:38:42 #218
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171073698
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 14:49 schreef sturmpie het volgende:

[..]

spookrijders zijn zeldzaam, al kan 't idd wel dodelijk zijn.
wat volgens mij wel 'n probleem is voor zelfrijdende auto's zijn menselijke acties/situaties waar 'n computer geen rekening mee kan houden. bijv. bestuurders die onverwacht gedrag vertonen waar een zelfrijdende auto niet altijd rekening mee kan houden omdat 't niet te berekenen is.
soms moet je uitwijken ipv remmen, of juist meer gas geven ipv remmen. die afweging kan een computer moeilijker maken als 't op de seconde aankomt, een computer is geprogrammeerd om te remmen als er 'n gevaarlijke situatie is, dat veroorzaakt weer kop-staart-botsingen/kettingbotsingen. en daar zit volgens mij 't grote probleem met zelfrijdende auto's.
nee , ik verwacht dat zelfrijdende auto's allemaal tegelijk vaart gaan minderen, als er ergens een file is, zodat de doorstroming optimaal blijft

De bestuurder is het slechtste onderdeel van een auto


De verzekeringpremie van een auto zal fors gaan dalen als u een zelfrijdende auto gebruikt en op een dag is de auto waar u zelf in wilt rijden niet te verzekeren

Stoplichten zullen gaan verdwijnen en dan is zelf rijden onmogelijk geworden
En uw antieke wagen kunt U alleen nog maar naar kijken of rijden op speciale wegen

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 20-05-2017 15:50:21 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 20 mei 2017 @ 18:21:47 #219
396386 sturmpie
for night & nature
pi_171077451
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 15:38 schreef michaelmoore het volgende:
De bestuurder is het slechtste onderdeel van een auto
op dat punt ben ik 't met je eens.

als 't verkeer alleen maar uit zelfrijdende auto's bestaat dan zullen er zich geen problemen voordoen.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zondag 21 mei 2017 @ 07:44:52 #220
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171089240
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171089293
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:35 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel mee zal vallen.

De tijd dat een auto zoals we die nu kennen een antiek ding is en totaal achterhaald gaan wij niet meer mee maken denk ik.

Zelf rijdende auto's is allemaal leuk en aardig op papier, maar de praktijk is nog niet zo 123 helemaal in kannen en kruiken. En al helemaal niet dat niemand meer een auto heeft en alle auto's die er nog zijn volledig autonoom rijden. Nee dat gaan wij echt niet meer meemaken. Ja je mag me quoten mocht ik het mis hebben tegen die tijd :)
Ik quote je, want het is allang zo ver.
Alleen de regels van de EU houden het grootschalig inzet tegen en geeft alleen nog toestemming voor zeer beperkte "test trajecten".

Terwijl de techniek er eigenlijk klaar voor is, maar de rest nog niet.
  zondag 21 mei 2017 @ 10:30:51 #222
369251 Geralt
of Rivia
pi_171090735
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 07:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik quote je, want het is allang zo ver.
Prima, maar het is nog lang niet zover dat
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:35 schreef Geralt het volgende:
En al helemaal niet dat niemand meer een auto heeft en alle auto's die er nog zijn volledig autonoom rijden.
:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171090753
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:30 schreef Geralt het volgende:

[..]

Prima, maar het is nog lang niet zover dat

[..]

:)
nah ja goed okay, in dat opzicht duurt het wel even voordat alles "vervangen" is, maar dat hoeft geen 100 jaar te duren.
  zondag 21 mei 2017 @ 10:39:01 #224
369251 Geralt
of Rivia
pi_171090842
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

nah ja goed okay, in dat opzicht duurt het wel even voordat alles "vervangen" is, maar dat hoeft geen 100 jaar te duren.
Als we zover zijn mag je me gewoon opnieuw quoten hoor. Ik ben er nog altijd vrij zeker van dat wij het niet meer mee gaan maken dat alle auto's zelfrijdend zijn. :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171090846
Ik verwacht ook niet dat dit allemaal zonder slag of stoot gebeurt maar het is een kant waar we langzaam maar zeker opgaan.

Eigen auto's blijven vast wel, al zijn het maar de busjes met gereedschap, ambulances, etc.

Maar op zich, als ik altijd binnen 15-30 minuten kon beschikken over een auto, waarom er dan nog zelf 1 hebben?

Ik rij er 15.000km per jaar in gemiddeld.
Volgens m'n boordcomputer zit ik rond de 60km/u gemiddeld.

Ik zit dus 250 uur per jaar in m'n eigen auto.

Dat betekent dat die auto 8516 uur per jaar stilstaat.
Dat is toch niet efficiënt :P

Per jaar zijn we zo'n 5800 uren wakker.
Dat zal dus de maximale inzetbaarheid zijn van een "on demand" auto.

Nu zal zo'n ding ook moeten laden, onderhoud en moet er wat overcapaciteit zijn.

Stel dat zo'n ding dan 2500 uren per jaar inzetbaar is, dan zouden we met 10x minder auto's toekunnen dan nu.

Een echte spits heb je dan niet meer...

Enige is nog dat er tussen voor woon- werkverkeer misschien te weinig auto's zijn, dat heb ik niet berekend.

Dat is op te vangen door werktijden wat flexibeler te maken en meer thuis te werken.
En deels natuurlijk door iets meer overcapaciteit te hebben, te carpoolen (scheelt in de kosten), etc.

[ Bericht 13% gewijzigd door TheFreshPrince op 21-05-2017 10:45:30 ]
  zondag 21 mei 2017 @ 10:41:36 #226
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171090895
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:39 schreef MaGNeT het volgende:
Ik verwacht ook niet dat dit allemaal zonder slag of stoot gebeurt maar het is een kant waar we langzaam maar zeker opgaan.

Eigen auto's blijven vast wel, al zijn het maar de busjes met gereedschap, ambulances, etc.

Maar op zich, als ik altijd binnen 15-30 minuten kon beschikken over een auto, waarom er dan nog zelf 1 hebben?

Ik rij er 15.000km per jaar in gemiddeld.
Volgens m'n boordcomputer zit ik rond de 60km/u gemiddeld.

Ik zit dus 250 uur per jaar in m'n eigen auto.

Dat betekent dat die auto 8516 uur per jaar stilstaat.
Dat is toch niet efficiënt :P
klopt en het zal het gemiddeld besteedbaar inkomen per gezin fors omhoog brengen , want maandelijkse autolasten van 400 euro is toch en flinke aanslag op je portemonnee
aan boetes, onderhoud, stalling afschrijving


sommige gezinnen liggen plat om maar de auto op de weg te kunnen houden, terwijl als je een auto oproepbaar kan doen dan zal je ook meer gaan fietsen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 21 mei 2017 @ 10:43:28 #227
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171090920
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:39 schreef Geralt het volgende:

[..]

Als we zover zijn mag je me gewoon opnieuw quoten hoor. Ik ben er nog altijd vrij zeker van dat wij het niet meer mee gaan maken dat alle auto's zelfrijdend zijn. :+
als je 60 bent met een slechte gezondheid dan misschien niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 21 mei 2017 @ 10:43:44 #228
369251 Geralt
of Rivia
pi_171090925
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

als je 60 bent met een slechte gezondheid dan misschien niet
40 :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 21 mei 2017 @ 10:55:06 #229
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171091102
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:43 schreef Geralt het volgende:

[..]

40 :P
dan ga je het mee maken, 10 jaar van nu dan heb jij geen eigen auto meer, als je dat echt veel geld, en kopzorg scheelt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171091132
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dan ga je het mee maken, 10 jaar van nu dan heb jij geen eigen auto meer, als je dat echt veel geld, en kopzorg scheelt
Mijn gedachte ook.
Tijden veranderen, ik vraag me zelfs af of kinderen die nu tot 5 jaar oud zijn ooit nog voor hun rijbewijs gaan.

Ik zou in ieder geval niemand adviseren om nu nog rij-instructeur of chauffeur te worden.
Dat zijn banen die over 10 tot 20 jaar grotendeels uitgeroeid zijn.
pi_171094027
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:39 schreef MaGNeT het volgende:
Ik verwacht ook niet dat dit allemaal zonder slag of stoot gebeurt maar het is een kant waar we langzaam maar zeker opgaan.

Eigen auto's blijven vast wel, al zijn het maar de busjes met gereedschap, ambulances, etc.

Maar op zich, als ik altijd binnen 15-30 minuten kon beschikken over een auto, waarom er dan nog zelf 1 hebben?

Ik rij er 15.000km per jaar in gemiddeld.
Volgens m'n boordcomputer zit ik rond de 60km/u gemiddeld.

Ik zit dus 250 uur per jaar in m'n eigen auto.

Dat betekent dat die auto 8516 uur per jaar stilstaat.
Dat is toch niet efficiënt :P

Per jaar zijn we zo'n 5800 uren wakker.
Dat zal dus de maximale inzetbaarheid zijn van een "on demand" auto.

Nu zal zo'n ding ook moeten laden, onderhoud en moet er wat overcapaciteit zijn.

Stel dat zo'n ding dan 2500 uren per jaar inzetbaar is, dan zouden we met 10x minder auto's toekunnen dan nu.

Een echte spits heb je dan niet meer...

Enige is nog dat er tussen voor woon- werkverkeer misschien te weinig auto's zijn, dat heb ik niet berekend.

Dat is op te vangen door werktijden wat flexibeler te maken en meer thuis te werken.
En deels natuurlijk door iets meer overcapaciteit te hebben, te carpoolen (scheelt in de kosten), etc.

Volgens mij kunnen we met een gelijk aantal auto's als nu ook rijden zonder files. Vanwege het feit dat auto's dichter op elkaar kunnen rijden, geen onnodige remmen en auto's perfect kunnen ritsen. Wegdek kan dan een stuk grotere capaciteit aan.
Eerst denken, dan typen
  maandag 22 mei 2017 @ 08:47:39 #232
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171110805
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:39 schreef MaGNeT het volgende:
Ik verwacht ook niet dat dit allemaal zonder slag of stoot gebeurt maar het is een kant waar we langzaam maar zeker opgaan.

Eigen auto's blijven vast wel, al zijn het maar de busjes met gereedschap, ambulances, etc.

Maar op zich, als ik altijd binnen 15-30 minuten kon beschikken over een auto, waarom er dan nog zelf 1 hebben?

Ik rij er 15.000km per jaar in gemiddeld.
Volgens m'n boordcomputer zit ik rond de 60km/u gemiddeld.

Ik zit dus 250 uur per jaar in m'n eigen auto.

Dat betekent dat die auto 8516 uur per jaar stilstaat.
Dat is toch niet efficiënt :P

Per jaar zijn we zo'n 5800 uren wakker.
Dat zal dus de maximale inzetbaarheid zijn van een "on demand" auto.

Nu zal zo'n ding ook moeten laden, onderhoud en moet er wat overcapaciteit zijn.

Stel dat zo'n ding dan 2500 uren per jaar inzetbaar is, dan zouden we met 10x minder auto's toekunnen dan nu.

Een echte spits heb je dan niet meer...

Enige is nog dat er tussen voor woon- werkverkeer misschien te weinig auto's zijn, dat heb ik niet berekend.

Dat is op te vangen door werktijden wat flexibeler te maken en meer thuis te werken.
En deels natuurlijk door iets meer overcapaciteit te hebben, te carpoolen (scheelt in de kosten), etc.

zal een enorme klap zijn voor de autoindustrie

als er geen of de helft minder autobezit meer is
dan zijn alle verkooptrucs, twaalf kleuren en extra led-lichtjes ook zinloos


wat voor kleur de stadsbus heeft zal me ook worst zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171112484
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 08:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zal een enorme klap zijn voor de autoindustrie

als er geen of de helft minder autobezit meer is
dan zijn alle verkooptrucs, twaalf kleuren en extra led-lichtjes ook zinloos

wat voor kleur de stadsbus heeft zal me ook worst zijn
Het is daarna natuurlijk wachten op het moment dat buitenlandse spelers (China, Korea) hier ook hele vloten aan zelfrijdende auto's loslaten om te concurreren met Nederlandse bedrijven.
pi_171112612
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 10:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het is daarna natuurlijk wachten op het moment dat buitenlandse spelers (China, Korea) hier ook hele vloten aan zelfrijdende auto's loslaten om te concurreren met Nederlandse bedrijven.
Dat kun je deels voorkomen door auto's te laten communiceren met elkaar.
Voorkomt ook plots uitvallen van auto's en het daardoor ontstaan van mogelijke ongelukken.
Maw als de auto voor je, aan jouw auto een alarm geeft van ik val uit zo!, of whatever, dan kan er tijdig gereageerd worden.

De chinezen moeten dan wel met iets aankomen wat goed op dat "netwerk" aansluit.
Dan heb je tenminste nog kans op wat kwaliteit.
pi_171114064
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 10:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat kun je deels voorkomen door auto's te laten communiceren met elkaar.
Voorkomt ook plots uitvallen van auto's en het daardoor ontstaan van mogelijke ongelukken.
Maw als de auto voor je, aan jouw auto een alarm geeft van ik val uit zo!, of whatever, dan kan er tijdig gereageerd worden.

De chinezen moeten dan wel met iets aankomen wat goed op dat "netwerk" aansluit.
Dan heb je tenminste nog kans op wat kwaliteit.
Grote kans dat we de apparatuur voor dat netwerk in China laten assembleren :P
pi_171114117
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 11:59 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Grote kans dat we de apparatuur voor dat netwerk in China laten assembleren :P
Tja daar kan ik niks aan doen. :+

Wel mag het allemaal van mij wat sneller gaan.
Doet me denken aan die weg in Limburg wat nu na 60+ jaar eindelijk aangelegd gaat worden.
  donderdag 1 juni 2017 @ 12:26:46 #237
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171372274
http://www.telegraaf.nl/d(...)ichting_beurs__.html

ik zou in dit bedrijf ook maar niet gaan beleggen, die is over 10 jaar failliet


quote:
Het grootste autoleasebedrijf ter wereld, Leaseplan, heeft het startschot gehoord voor zijn mogelijke beursgang. In een gunstig scenario beleeft het potentiële AEX-fonds in 2018 zijn eerste handelsdag.

De grootste aandeelhouder van Leaseplan, het Britse private equity-huis TDR, heeft eerder deze maand namens zijn medeaandeelhouders de Britse firma STJ Advisors in de arm genomen om de mogelijkheden voor een beursgang in kaart te brengen.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_175148500
Hoewel nog niet zelfrijdend is een elektrische truck wel een praktische stap aangezien het de aansturing eenvoudiger maakt.

https://nos.nl/artikel/22(...)et-nieuwe-truck.html


Zelfrijdende vrachtwagens kunnen extra winst opleveren. Een cabine is niet meer nodig, je zou (afgezien van de stroomlijn) de trekker korter kunnen maker waardoor je meer laadruimte hebt.

Toevallig sprak ik vorige week een 16-jarige die net als zijn vader chauffeur wil worden.
Ik heb hem geadviseerd de ontwikkelingen goed te volgen aangezien het waarschijnlijk geen beroep voor het leven meer zal zijn.

[ Bericht 10% gewijzigd door TheFreshPrince op 18-11-2017 11:03:43 ]
pi_175152433
Tja, dat zelfrijden zie ik voorlopig nog niet komen.
Vorige week was er nog een test met een zelfrijdende autobus in Las Vegas.
Na een uur botste het busje al op een vrachtauto. Als die zelfrijdende moordmachines al hele vrachtauto's over het hoofd zien (net als de Tesla overigens) dan vrees ik het ergste voor bezitters van lage sportauto's, daar rijden die dingen dan gewoon overheen.
  zaterdag 18 november 2017 @ 14:32:25 #240
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175152475
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:29 schreef oldford het volgende:
Tja, dat zelfrijden zie ik voorlopig nog niet komen.
Vorige week was er nog een test met een zelfrijdende autobus in Las Vegas.
Na een uur botste het busje al op een vrachtauto. Als die zelfrijdende moordmachines al hele vrachtauto's over het hoofd zien (net als de Tesla overigens) dan vrees ik het ergste voor bezitters van lage sportauto's, daar rijden die dingen dan gewoon overheen.
ja dag.. Die vrachtwagen reed achteruit tegen het busje aan :W

Als je met je auto om een lantaarnpaal gevouwen op de stoep staat is het ook niet de schuld van de lantaarnpaal of wel? :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175152494
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:29 schreef oldford het volgende:
Tja, dat zelfrijden zie ik voorlopig nog niet komen.
Vorige week was er nog een test met een zelfrijdende autobus in Las Vegas.
Na een uur botste het busje al op een vrachtauto. Als die zelfrijdende moordmachines al hele vrachtauto's over het hoofd zien (net als de Tesla overigens) dan vrees ik het ergste voor bezitters van lage sportauto's, daar rijden die dingen dan gewoon overheen.
Eh nee...

De truck reed achteruit tegen de stilstaande shuttle, die gestopt was voor de truck.
Bumper stuk.

quote:
Update: In only its first hour of service, Las Vegas’ driverless shuttle got into a minor collision with a delivery truck that was backing up. None of the shuttle's eight riders were injured, nor was the truck driver; the shuttle’s front bumper reportedly bore the brunt of the damage. A representative of AAA on Twitter attributed the accident to “human error.” According to an official statement posted by Las Vegas City, "the autonomous shuttle was testing today when it was grazed by a delivery truck downtown. The shuttle did what it was supposed to do, in that its sensors registered the truck and the shuttle stopped to avoid the accident. Unfortunately, the delivery truck did not stop and grazed the front fender of the shuttle."
Bron: https://www.forbes.com/si(...)ervice/#69c3bdca748f
pi_175152788
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:29 schreef oldford het volgende:
Tja, dat zelfrijden zie ik voorlopig nog niet komen.
Vorige week was er nog een test met een zelfrijdende autobus in Las Vegas.
Na een uur botste het busje al op een vrachtauto. Als die zelfrijdende moordmachines al hele vrachtauto's over het hoofd zien (net als de Tesla overigens) dan vrees ik het ergste voor bezitters van lage sportauto's, daar rijden die dingen dan gewoon overheen.
Achterlijke mensen die bij ieder kantartikeltje al meteen hun mening klaarhebben hoe slecht en kut het allemaal is. Echt, als het aan de gemiddelde debiele Telegraaf lezer lag zaten we nu nog in het stenen tijdperk. :r
Facts don't care about your feelings
pi_175156530
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:50 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Achterlijke mensen die bij ieder kantartikeltje al meteen hun mening klaarhebben hoe slecht en kut het allemaal is. Echt, als het aan de gemiddelde debiele Telegraaf lezer lag zaten we nu nog in het stenen tijdperk. :r
Tja, dat zegt 30 jaar ervaring in software engineering voor industriële toepassingen mij.
Ik heb iets te veel bokken geschoten zien worden met software, zowel commerciële software als software voor technische toepassingen.
Dus wie is er hier nu achterlijk en debiel? Diegene die meteen maar wat roept omdat ie in het sprookje wil geloven? Of diegene met de technische achtergrond?
  zaterdag 18 november 2017 @ 18:56:10 #244
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175157068
Degene die maar wat roeptoetert, terwijl hij niet eens begrijpend kan lezen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175157296
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:25 schreef oldford het volgende:

[..]

Dus wie is er hier nu achterlijk en debiel? Diegene die meteen maar wat roept omdat ie in het sprookje wil geloven? Of diegene met de technische achtergrond?
Degene die foutieve informatie aanhaalt om z'n punt te maken en daarna sneu gaat doen omdat hij gecorrigeerd is.
pi_175161597
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:25 schreef oldford het volgende:

[..]

Tja, dat zegt 30 jaar ervaring in software engineering voor industriële toepassingen mij.
Ik heb iets te veel bokken geschoten zien worden met software, zowel commerciële software als software voor technische toepassingen.
Dus wie is er hier nu achterlijk en debiel? Diegene die meteen maar wat roept omdat ie in het sprookje wil geloven? Of diegene met de technische achtergrond?
Iedere aap ziet toch dat autonoom rijden de toekomst is? En iedere aap ziet ook dat brandstof motoren niet meer van deze tijd zijn. Veel te veel onderdelen en vloeistofjes die kapot kunnen of bijgevuld moeten worden. Een elektrische auto werkt (en rijdt) veel gemakkelijker en kan ook nog eens volledig groen rijden. Alleen nog even het proces van de batterijen fine tunen.

De gemiddelde mens kan niet rijden en het wordt steeds drukker op de weg. De meeste mensen rijden in de spits in files, iets wat de gemiddelde auto pilot of dynamische cruise control al makkelijk automatisch kan laten doen. En dan heb ik het nog niet over vrachtwagens... die 250 km in een treintje achter elkaar rijden met 80 km/u.

En dan het derde punt. Steeds meer mensen leasen auto's of huren zelf (car2go, snappcar etc.). Dus de logische stap naar auto's die automatisch je komen ophalen en naar je bestemming brengen is niet zo groot. Natuurlijk is dit allemaal nog ver weg, maar zoals bij alle vooruitgang gaat dat in stapjes. En zoals altijd heb je mensen die tegenstribbelen.
Facts don't care about your feelings
pi_175166936
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:08 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Iedere aap ziet toch dat autonoom rijden de toekomst is? En iedere aap ziet ook dat brandstof motoren niet meer van deze tijd zijn. Veel te veel onderdelen en vloeistofjes die kapot kunnen of bijgevuld moeten worden. Een elektrische auto werkt (en rijdt) veel gemakkelijker en kan ook nog eens volledig groen rijden. Alleen nog even het proces van de batterijen fine tunen.

De gemiddelde mens kan niet rijden en het wordt steeds drukker op de weg. De meeste mensen rijden in de spits in files, iets wat de gemiddelde auto pilot of dynamische cruise control al makkelijk automatisch kan laten doen. En dan heb ik het nog niet over vrachtwagens... die 250 km in een treintje achter elkaar rijden met 80 km/u.

En dan het derde punt. Steeds meer mensen leasen auto's of huren zelf (car2go, snappcar etc.). Dus de logische stap naar auto's die automatisch je komen ophalen en naar je bestemming brengen is niet zo groot. Natuurlijk is dit allemaal nog ver weg, maar zoals bij alle vooruitgang gaat dat in stapjes. En zoals altijd heb je mensen die tegenstribbelen.
Tja, iedere idioot begrijpt dat als autonoom rijden echt wordt ingevoerd er massale protesten zullen komen van o.a. taxi chauffeurs of vrachtwagen chauffeurs die hun baan gaan verliezen.

Iedere idioot weet ook dat elektrisch rijden nou niet bepaald schoon te noemen is.
Dat komt voornamelijk door de enorme vervuiling die accu fabrieken veroorzaken.
Zie: https://www.greenhybrid.c(...)rid-wasteland-11994/
Of: http://graphics.latimes.com/exide-battery-plant/ Na 20 jaar vervuiling gelukkig nu gesloten.
Of: http://www.washingtonpost(...)m_term=.6307544a0935
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
pi_175167693
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 10:04 schreef oldford het volgende:

[..]

Tja, iedere idioot begrijpt dat als autonoom rijden echt wordt ingevoerd er massale protesten zullen komen van o.a. taxi chauffeurs of vrachtwagen chauffeurs die hun baan gaan verliezen.
Massale protesten?

Net als toen fabrieksarbeiders vervangen werden door robots?

Dat heeft zoden aan de dijk gezet, die robots zijn er niet gekomen... oh wacht...

Er zullen nieuwe bedrijven opstaan die gaan concurreren met gevestigde taxi- en transportbedrijven. Die gaan 90% van de huidige markt verdringen. Er zal altijd werk blijven voor professionele chauffeurs, bijvoorbeeld hulpdiensten of VIP vervoer. Maar ook daar zullen hulpmiddelen veel uit handen nemen.

quote:
Iedere idioot weet ook dat elektrisch rijden nou niet bepaald schoon te noemen is.
Dat komt voornamelijk door de enorme vervuiling die accu fabrieken veroorzaken.
Zie: https://www.greenhybrid.c(...)rid-wasteland-11994/
Of: http://graphics.latimes.com/exide-battery-plant/ Na 20 jaar vervuiling gelukkig nu gesloten.
Of: http://www.washingtonpost(...)m_term=.6307544a0935
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
De winning van lithium (en nikkel voor de oude Prius, zoals in je link) zorgt inderdaad voor lokale vervuiling.
Overigens bestonden veel van die mijnen al voordat de Prius er was, het is niet iets wat door de elektrische auto komt maar het helpt niet mee.

Dat is uiteraard iets waar het bedrijf dat die grondstoffen wint een verantwoordelijkheid heeft.

Ook je link van die "recycling factory" waar battery acid de grond in liep is sneu maar dat is de fabriek aan te rekenen. Logisch dat hij dan dicht gaat.

De laatste link gaat over recycling van lood-accu's. Dat is iets wat in alle auto's zit... niet heel relevant.

De vervuiling door het winnen van aardolie is echter ook niet bepaald gering.

https://www.teslacentral.com/comparing-oil-sands-lithium-extraction-just-plain-stupid

Olie verbrand je na de winning, dat is weg.

Lithium blijft te recyclen na de winning, het vergaat niet in de accu.
Recycling van lithiumaccu's is winstgevend (goedkoper dan minen) en gebeurt al.

Al met al kun je dus nog wel even doorgaan maar je komt niet met links naar een Lithium mijn (terwijl die in 2017 wél relevant zijn en vindbaar).

Je hebt je eigen bronnen blijkbaar niet gelezen, komt met links naar oude "nikkel" mijnen, een fabriek die gesloten is omdat men accuzuur in de grond lekte (wat gek) en een recyclefabriek voor lood-accu's in Mexico...

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 19-11-2017 11:10:32 ]
pi_175168009
Waterstof wordt dan vaak als "schoon en fantastisch" alternatief aangehaald.

Als je onderstaand blog hebt gelezen (kost wat tijd) dan kom je daar ook wel op terug:

https://ssj3gohan.tweakblogs.net/blog/11470/why-fuel-cell-cars-dont-work-part-1

https://ssj3gohan.tweakblogs.net/blog/11493/why-fuel-cell-cars-dont-work-part-2

Kort samengevat:
- productie waterstof niet schoon en duur
- vervoer waterstof naar tankstations moeilijk en onveilig (hoge druk / ontvlambaar)
- veel verlies vanwege lekken (klein molecuul)
- veel verlies bij meerstaps compressie in fuelcel (moet in stappen ivm bevriezing), compressie kost energie
- veel kwetsbare techniek nodig
- fuelcel slijtage, dure grondstoffen als platinum nodig

En dat alleen maar om snel te kunnen tanken.

Het is beter om in te zetten op snellaadtechnieken en grotere accu-capaciteit, zoals nu al gedaan wordt. Minder onderdelen, minder kwetsbaar, meer rendement.

Om de 600km een pauze van een half uur is met m'n brandstofauto ook al standaard.

[ Bericht 16% gewijzigd door TheFreshPrince op 19-11-2017 11:21:59 ]
pi_175168861
Ben blij dat iemand anders het voor me uitgetypt heeft, had daar geen zin in zo op de zondagochtend :P

Feit blijft dat kolencentrales, olieboorplatformen, kerncentrales etc. allemaal vervuilend zijn. Benzine en diesel kan je niet schoner maken dan het is, het zal altijd vervuilend blijven. Elektrische auto's daarentegen kunnen van 100% groene stroom komen. Zo ver zijn we nog niet, maar het kan. En zoals ik al in m'n vorige post zei: die batterijen zijn misschien nu nog niet milieuvriendelijk genoeg, maar daar gaan ze wel wat op vinden, vooral als de hele wereld rond rijdt in EV's.
Facts don't care about your feelings
pi_175196964
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 10:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Massale protesten?

Net als toen fabrieksarbeiders vervangen werden door robots?

Dat heeft zoden aan de dijk gezet, die robots zijn er niet gekomen... oh wacht...

Er zullen nieuwe bedrijven opstaan die gaan concurreren met gevestigde taxi- en transportbedrijven. Die gaan 90% van de huidige markt verdringen. Er zal altijd werk blijven voor professionele chauffeurs, bijvoorbeeld hulpdiensten of VIP vervoer. Maar ook daar zullen hulpmiddelen veel uit handen nemen.

Nou, daar is de eerste bevestiging:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1278845/uber-bestelt-duizenden-zelfrijdende-volvo-s


https://fd.nl/ondernemen/1228061/volvo-levert-uber-24-000-zelfrijdende-auto-s

https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-11-20/uber-steps-up-driverless-cars-push-with-deal-for-24-000-volvos

Dat was sneller dan verwacht :o
pi_175207307
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 15:07 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat is toch al zo? Je reiskosten halveren als je met zijn tweetjes rijdt. Autorijden is in elk geval nog lang niet duur genoeg als je ziet hoe het misbruikt wordt. Probleem met duurder maken is echter wel dat mensen die écht niet zonder kunnen zwaar de sjaak zijn (mensen met een beperking bv)
Niet duur genoeg :')
Vergeleken met andere landen in de EU is het in Nederland extreem duur. En dat mensen liever de auto pakken dan het OV is geen misbruik, men betaalt er immers gewoon voor. Beetje triest dat autorijden enkel voor de elite zou moeten kunnen, gelukkig gaat dar ook nooit gebeuren.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_175207412
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 15:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Reserveren kan je op meerdere manieren interpreteren.

Kijk, ik weet dat ik om 9 uur op de zaak moet zijn dus ik kan al voor de hele maand vooruit opgeven dat ik een voertuig nodig heb dat hier om half 9 op de stoep staat om me op te pikken. Ben ik vrij of moet ik naar de huisarts? Dat kan je ook prima aanpassen/doorgeven.

En als jij morgen de stad in wil, kan je opgeven dat je daar tussen 11 en 13 uur wil zijn en krijg je een "low priority" tarief. Wil je nu direct naar de stad dan betaal je "high priority" en rijdt er direct een beschikbaar voertuig naar de plek waar je bent.

Hou er rekening mee dat er uiteindelijk miljoenen van die voertuigen in Nederland zullen zijn en dus altijd wel ééntje beschikbaar op maximaal een paar kilometer van jouw huis.

Als ik in het weekend ontbijt en denk "ik ga zo naar de stad" dan zou ik m'n reserveer-app al kunnen starten, vertrekpunt "hier" (gps) en eindpunt "daar" (winkelstraat) kunnen opgeven. Dan krijg je direct een melding en weet je hoe laat je je schoenen moet aantrekken.
Wat je meer kwijt bent aan "wachten" bespaar je weer op het zoeken naar parkeerplaatsen en het teruglopen naar de parkeergarage.

Kijk ook naar de voordelen:
- geen vaste lasten, alleen bij gebruik
- geen kosten voor een parkeerplaats of parkeervergunning
- geen onderhoud
Als er miljoenen van die dingen rondrijden, waarom zou je er dan niet gewoon een kopen? Er rijden er dan immers zoveel, dat het niet meer zo duur is. (Althans betaalbaar, en eenmalige aanschafprijs lijkt me goedkoper als elke keer betalen voor de dienst, men wil immers winst maken)
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_175207731
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 23:07 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

Als er miljoenen van die dingen rondrijden, waarom zou je er dan niet gewoon een kopen? Er rijden er dan immers zoveel, dat het niet meer zo duur is. (Althans betaalbaar, en eenmalige aanschafprijs lijkt me goedkoper als elke keer betalen voor de dienst, men wil immers winst maken)
Ik denk dat "on demand" goedkoper wordt dan bezit.

Ten eerste kunnen grote bedrijven goedkoper inkopen bij die aantallen.

Ten tweede rijdt mijn auto maar 4% van het jaar terwijl zo'n dienst een auto meer dan 60% per dag kan inzetten.

Ten derde wil men de markt veroveren, er komt concurrentie van Uber, van Google en alle grote automerken duiken op de techniek.

Ten vierde heeft niet iedereen eigen parkeerruimte. Ik kan 5 auto's naast m'n huisje kwijt maar als je in een flat woont of een grote stad kan een parkeerplek zomaar net zoveel kosten als mijn hele woning :D Dan is on-demand erg praktisch.

Ik ben gek met m'n eigen auto maar als on-demand kan concurreren met eigen bezit, zelf rijden niet meer nodig is en je ook nog eens geen onverwachte kosten meer hebt...

Je moet het niet vergelijken met die "deel auto's" die je nu hebt. Die staan vaak stil, niet op de plek waar jij bent of zijn net weg als jij ze ook nodig hebt.

De zelfrijdende on-demand auto's kunnen je overal oppikken en brengen.

Je kan dan met een kleine zelfrijdende auto naar de Ikea rijden en naar gelang de troep die je gekocht hebt je bankstel in een zelfrijdende Vito laden om het thuis te krijgen :D

De (lokale) overheid zal ook andere inkomsten moeten zoeken, denk aan verkeersboetes maar ook aan parkeerkosten die er niet meer zijn omdat je on-demand auto direct doorrijdt naar een andere klant, of een van de vele aangelegde parkeerlocaties met laadstation.

Het is bijna niet voor te stellen wat er allemaal gaat veranderen.
Als je denkt dat het niet gaat gebeuren, dit is internet in 1994 of mobiele telefonie in 1996... Iedereen had het er al een mening over maar bijna niemand dacht dat het zo groot zou worden...

Zelfs het OV gaat het zwaar krijgen, want waarom nog met de trein als zelfrijdende auto's je overal kunnen halen en brengen en in treintjes rijdend op de autosnelweg het asfalt maximaal kunnen benutten?

Zelfs uitbreiding van het asfalt, waar nu nog veel over gesproken wordt, zal straks onnodig blijken.

Ik zal vast niet op alle punten gelijk krijgen (dat is de bedoeling ook niet van dit topic).
Ik "ventileer" hier slechts de mogelijkheden die ik zie en de gevolgen die ik verwacht.
Deels aan de hand van wat ik aan informatie gevonden heb, deels eigen fantasie.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 20-11-2017 23:32:00 ]
pi_175208050
Ik heb niet alles gelezen maar ik ben voor!

Enige wat ik in mijn omgeving zie is dat mensen de auto gebruiken als tijdelijke opbergplek, dat zal lastig zijn in dit systeem. Ik bedoel hiermee dat je je sportspullen in de auto laat zodat je meteen na het werk door kan rijden, of dat je jassen in de auto laat bij het uitgaan, of dat je boodschappen van winkel 1 in de auto legt en dan naar winkel 2 gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tegan op 20-11-2017 23:36:04 ]
pi_175208132
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 23:30 schreef Tegan het volgende:
Ik heb niet alles gelexen maar ik ben voor!

Enige wat ik in mijn omgeving zie is dat mensen de auto gebruiken als tijdelijke opbergplek, dat zal lastig zijn in dit systeem. Ik bedoel hiermee dat je je sportspullen in de auto laat zodat je meteen na het werk door kan rijden, of dat je jassen in de auto laat bij het uitgaan, of dat je boodschappen van winkel 1 in de auto legt en dan naar winkel 2 gaat.
Klopt, dat zijn wel dingen waar ik ook wel eens aan gedacht heb maar nog geen echte oplossing voor heb.

En dan heb ik het nog niet aan mensen die hun auto vol gereedschap hebben, die zijn toch beter af met een eigen busje.

Over die losse spullen moet ik nog eens nadenken, of mogelijk is er al iets op bedacht.

Overigens zal er vast een "wachttarief" mogelijk zijn waarbij de auto een parkeerplek met laadmogelijkheid zoekt en op je wacht.
Dat zal wat duurder zijn omdat hij dan niet bij andere klanten ingezet kan worden.
pi_175208236
Of tijdelijke opslagmogelijkheden bij winkelcenta. Of mensen gaan gewoon meer online bestellen als dat met zelfrijdende auto's wordt bezorgd.

Of ik laat boodschappen alvast thuis bezorgen terwijl ik naar de volgende winkel ga. Of een pakket sportspullen die ik ook kan laten ophalen ofzo voor de auto me oppikt.
pi_175208361
Er zal wel een flink parkeerterrein moeten blijven bestaan op het werk. Anders kunnen mijn honderden collega's niet allemaal om 17:00 naar huis.
  maandag 20 november 2017 @ 23:48:54 #259
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_175208467
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 23:43 schreef Tegan het volgende:
Er zal wel een flink parkeerterrein moeten blijven bestaan op het werk. Anders kunnen mijn honderden collega's niet allemaal om 17:00 naar huis.
Eerder een lange weg met een rij auto's om de werknemers stuk voor stuk op te halen. Daarnaast differentiatie van de begin- en eindtijden om onnodig wachten en files te voorkomen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_175208547
Ik zie al wat mooie ideeën voorbij komen :)
pi_175208565
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2017 23:48 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Eerder een lange weg met een rij auto's om de werknemers stuk voor stuk op te halen. Daarnaast differentiatie van de begin- en eindtijden om onnodig wachten en files te voorkomen.
Er is niet echt plek voor een lange weg. Alleen dat flinke (vierkante) parkeerterrein is er dus. Ik ben wel voor eigen werktijden maar een groot deel werkt met specifieke bereikbaarheidsuren.
pi_175208583
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 23:54 schreef Tegan het volgende:

[..]

Er is niet echt plek voor een lange weg. Alleen dat flinke (vierkante) parkeerterrein is er dus. Ik ben wel voor eigen werktijden maar een groot deel werkt met specifieke bereikbaarheidsuren.
Klinkt alsof er te weinig thuisgewerkt wordt ;)
pi_175208604
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 23:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Klinkt alsof er te weinig thuisgewerkt wordt ;)
Structureel thuiswerken mag niet ;(. Maar als iedereen thuiswerkt en alle boodschappen laat bezorgen zijn er gewoon alleen recreatie-voertuigen nodig!
pi_175208627
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 23:56 schreef Tegan het volgende:

[..]

Structureel thuiswerken mag niet ;(. Maar als iedereen thuiswerkt en alle boodschappen laat bezorgen zijn er gewoon alleen recreatie-voertuigen nodig!
Hehe, maar niet iedereen heeft een kantoorbaan.

In mijn werk (ICT) zie je die verschuiving wel. Meer remote en thuis doen, minder vaak op de weg. Scheelt veel reistijd.
  dinsdag 21 november 2017 @ 00:19:28 #265
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175208913
Gelukkig niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 21 november 2017 @ 00:21:21 #266
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_175208942
Wat leven we toch eigenlijk in een kuttijd. Was ik maar 50 jaar eerder geboren ofzo.
Fade to Black
pi_175209022
Juist liever 50 jaar later. Minder werken, meer plezier, meer gemak. Denk ik.
pi_175209613
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 00:26 schreef Tegan het volgende:
Juist liever 50 jaar later. Minder werken, meer plezier, meer gemak. Denk ik.
Over 50 jaar zijn we allemaal dood, kernbommen ditdat
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_175209775
Klinkt goed, ik heb niks met auto's, vind het ook lelijk voor het straatbeeld al die geparkeerde blikken.
Lekker relaxed fokken in je auto.
pi_175210733
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 00:21 schreef Achterhoker het volgende:
Wat leven we toch eigenlijk in een kuttijd. Was ik maar 50 jaar eerder geboren ofzo.
Ach ja, dat zeiden je voorouders met paard en wagen ook toen de eerste auto's op de weg kwamen.
pi_175211272
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 07:15 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ach ja, dat zeiden je voorouders met paard en wagen ook toen de eerste auto's op de weg kwamen.
En de voorouders die alleen maar wandelden ook toen ze het eerste paard konden temmen :P
Facts don't care about your feelings
pi_176217833
Bron: https://tweakers.net/nieuws/133395/gedeelde-zelfrijdende-autos-moeten-accus-krijgen-met-langere-levensduur.html


quote:
'Gedeelde zelfrijdende auto's moeten accu's krijgen met langere levensduur'

Een van de makers van de lithium-ion-accu, de Japanse chemicus Akira Yoshino, vindt dat accufabrikanten hun producten beter bestand moeten maken tegen een bijna voortdurend gebruik in de vorm van veel korte ritjes. Dat laatste is het geval bij gedeelde zelfrijdende auto's.

Yoshino vindt dat fabrikanten hun accu's niet alleen sterker moeten maken zodat het bereik van elektische auto's op een acculading wordt vergroot, maar ook dat ze de levensduur van accu's moeten verbeteren. Hij doelt op gedeelde zelfrijdende auto's en carsharingdiensten, waarbij volgens hem een auto die door tien mensen wordt gedeeld ook tien keer zo vaak aan het rijden is. Hoe lang de accu's meegaan wordt dan volgens hem een erg belangrijke factor, zo zei hij in een interview met The Indian Express.

De Japanse chemicus vindt dat producten accu's moeten maken met materialen die beter bestand zijn tegen het constante uitdijen en samentrekken, wat wordt veroorzaakt door de temperatuurverschillen afkomstig van de chemische processen in accu's. Dit proces is volgens Yoshino eenvoudiger als er tegelijkertijd minder noodzaak is om het bereik van een acculading ook te verhogen.

Hij noemt als voorbeeld het gebruik van lithium-titanaat-accu's, waarbij nanokristallen van dit materiaal op het oppervlak van de anode wordt gebruikt, in plaats van koolstof bij lithium-ion-accu's. Lithium-titanaat-accu's hebben als groot voordeel dat ze mede door het robuustere materiaal veel sneller en vaker kunnen worden opgeladen dan lithium-ion-accu's.

Volgens Yoshino zijn auto's een volledig nieuwe toepassing voor accu's en hij denkt dat het nog even duurt voordat we erachter komen wat voor soort accu's noodzakelijk zijn. Hij denkt dat de auto-industrie bepalend wordt voor de ontwikkelingen op het gebied van accutechnologie: 'De toekomst van accu's hangt af van wat er in de toekomst gaat gebeuren wat betreft het autogebruik in de maatschappij'.
pi_176232545
Hier iemand uit de automotive :')

Deels oneens met de stelling, kort samengevat verwacht ik dat:
- in stedelijke gebieden veel autobezit verdwijnt (nieuwbouw zonder parkeerplaats is hier in Amsterdam bijna de norm), men heeft hier sowieso al minder vaak een auto en zijn goede faciliteiten voor deelauto's, fietsen, Uber en OV.
- in minder stedelijke gebieden weinig verandert in autobezit
- het belangrijkste: internationaal verwacht ik een zelfde patroon en NL is stedelijker ingericht cq fijnmaziger dan de meeste landen dus daar komt het nog minder van de grond. Behalve in grote, Westerse steden zoals NY, Berlijn, Londen, Parijs etc. etc.

Los hiervan denk ik dat elektrisch (is al dik gaande natuurlijk) en zelfrijdend (vanaf ca 2028, dus over 10 jaar) een flinke vaart neemt, maar dat dit slechts beperkt invloed zal hebben op autobezit.

Veel meer invloed op autobezit zullen conjuctuurbewegingen hebben. Bij een goede economie willen mensen een mooie auto (elektrisch of niet) en bij een slechte economie let men op de kleintjes en gaat men minder snel over tot aanschaf van een auto. Mensen met een gezin, zeker die buiten de stad, hebben bijna per definitie een auto (ik schat >85%) .

Leaseauto's zullen deels blijven en deels veranderen in mobiliteitsbudgetten, waarbij mensen alsnog een auto kopen of privé leasen.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 11:22:18 #274
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176232837
Ik ga ervan uit dat zelfrijdend enorm gaat groeien en de auto-on-demand mogelijk maakt, maar dat eigen autobezit blijft bestaan en dat mensen ook een of meer zelfrijdende auto's zullen bezitten.

Het is een keuze die je maakt, waarbij de auto-on-demand gezien kan worden als individueel openbaar vervoer.

Een van de vragen is of de zelfrijdende auto-on-demand ook zelfreinigend is. Mensen stappen niet graag in om in de zooi van de vorige passagier te zitten. Dan liever een of meer goedkope zelfrijdende auto's in privébezit.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 11:33:43 #275
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176233005
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 10:59 schreef El_Liberaliste het volgende:
- in stedelijke gebieden veel autobezit verdwijnt (nieuwbouw zonder parkeerplaats is hier in Amsterdam bijna de norm), men heeft hier sowieso al minder vaak een auto en zijn goede faciliteiten voor deelauto's, fietsen, Uber en OV.
In de stedelijke gebieden -de binnensteden- was het autobezit altijd al significant lager dan daarbuiten. Het aantal parkeerplaatsen was niet de oorzaak, maar het gevolg: de auto is een duur ding dat overbodig is als alles op loopafstand is en/of er een fijnmazig en hoogfrequent openbaar vervoersnetwerk is.

De zelfrijdende auto-on-demand maakt dat openbaar vervoer nog frequenter en fijnmaziger, ook buiten de steden. Dus minder noodzaak voor autobezit. Maar dan moet zo'n auto wel binnen twee, drie minuten voor je deur staan na de oproep, want het alternatief lopen is buiten het stedelijk gebied meestal niet aan de orde. Snel nog even een dinges kopen lukt niet als het 10 km lopen is of je auto een uur van tevoren bestellen. Dan is een eigen auto veel flexibeler.
In de stad is de keuze simpel: 5 minuten lopen.
  donderdag 18 januari 2018 @ 11:24:34 #276
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_176584738
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:35 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel mee zal vallen.

De tijd dat een auto zoals we die nu kennen een antiek ding is en totaal achterhaald gaan wij niet meer mee maken denk ik.

Zelf rijdende auto's is allemaal leuk en aardig op papier, maar de praktijk is nog niet zo 123 helemaal in kannen en kruiken. En al helemaal niet dat niemand meer een auto heeft en alle auto's die er nog zijn volledig autonoom rijden. Nee dat gaan wij echt niet meer meemaken. Ja je mag me quoten mocht ik het mis hebben tegen die tijd :)
iedereen die jonger dan 60 is gaat dat zeker meemaken

ik heb mijn auto verkocht en koop NOOIT meer een nieuwe, en ik ben 64 jaar

ik wacht op de zelfrijdende UBER s

Auto; zijn te duur in onderhoud, lastig te parkeren en kosten veel geld in aankoop,
ik heb niet iedere week een auto meer nodig
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 januari 2018 @ 13:55:27 #277
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_176588251
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 10:59 schreef El_Liberaliste het volgende:
Hier iemand uit de automotive :')

Deels oneens met de stelling, kort samengevat verwacht ik dat:
- in stedelijke gebieden veel autobezit verdwijnt (nieuwbouw zonder parkeerplaats is hier in Amsterdam bijna de norm), men heeft hier sowieso al minder vaak een auto en zijn goede faciliteiten voor deelauto's, fietsen, Uber en OV.
- in minder stedelijke gebieden weinig verandert in autobezit
- het belangrijkste: internationaal verwacht ik een zelfde patroon en NL is stedelijker ingericht cq fijnmaziger dan de meeste landen dus daar komt het nog minder van de grond. Behalve in grote, Westerse steden zoals NY, Berlijn, Londen, Parijs etc. etc.

Los hiervan denk ik dat elektrisch (is al dik gaande natuurlijk) en zelfrijdend (vanaf ca 2028, dus over 10 jaar) een flinke vaart neemt, maar dat dit slechts beperkt invloed zal hebben op autobezit.

Veel meer invloed op autobezit zullen conjuctuurbewegingen hebben. Bij een goede economie willen mensen een mooie auto (elektrisch of niet) en bij een slechte economie let men op de kleintjes en gaat men minder snel over tot aanschaf van een auto. Mensen met een gezin, zeker die buiten de stad, hebben bijna per definitie een auto (ik schat >85%) .

Leaseauto's zullen deels blijven en deels veranderen in mobiliteitsbudgetten, waarbij mensen alsnog een auto kopen of privé leasen.
mensen ervaren auto kopen nu als een noodzaak, als vrouwen de keuze krijgen op de aankoopbeslissing gaan er weinig auto s nog verkocht worden

en uiteraard zulk je de keuze krijgen in dure zelfrijdend of goedkoop, ook zelfrijdend UBER mercedes en UBER porsche zul je gaan zien
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 januari 2018 @ 13:57:10 #278
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_176588283
Er zijn te veel bedrijven betrokken bij het laten rijden van auto's op fossiele brandstof. Dit zal eerst op hoog politiek niveau beslist moeten gaan worden. Er bestaan zelfs al generators die op magnetisme werken en dus continu energie kunnen leveren. Hierdoor zou je dus niet meer afhankelijk hoeven te zijn van een energiemaatschappij.. maar ook dit wordt allemaal tegen gehouden omdat er te veel geld mee gemoeid gaat
  donderdag 18 januari 2018 @ 14:36:24 #279
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_176588922
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:57 schreef denattedweil het volgende:
Er zijn te veel bedrijven betrokken bij het laten rijden van auto's op fossiele brandstof. Dit zal eerst op hoog politiek niveau beslist moeten gaan worden. Er bestaan zelfs al generators die op magnetisme werken en dus continu energie kunnen leveren. Hierdoor zou je dus niet meer afhankelijk hoeven te zijn van een energiemaatschappij.. maar ook dit wordt allemaal tegen gehouden omdat er te veel geld mee gemoeid gaat
dezelfde bedrijven gaan straks zelfrijdende auto's verkopen die centraal onderhouden worden ergens in een weiland
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 januari 2018 @ 14:58:52 #280
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_176589425
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 14:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dezelfde bedrijven gaan straks zelfrijdende auto's verkopen die centraal onderhouden worden ergens in een weiland
Bijvoorbeeld. De staatskas zal toch ergens gespekt moeten worden.
  donderdag 18 januari 2018 @ 15:02:03 #281
474798 Obivion
Yes its me...
pi_176589489
Ik denk dat gemeentes niet blij gaan worden. Die lopen miljoenen mis aan inkomsten van betaald parkeren.
pi_176589867
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:57 schreef denattedweil het volgende:
Er bestaan zelfs al generators die op magnetisme werken en dus continu energie kunnen leveren.
Nee, die bestaan niet. Althans: gisteren nog niet. Wat is er gebeurd dan vandaag? Ben benieuwd. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 18 januari 2018 @ 15:18:33 #283
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_176589901
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 15:17 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nee, die bestaan niet. Althans: gisteren nog niet. Wat is er gebeurd dan vandaag? Ben benieuwd. :)
Die bestaan wel degelijk. Vanaf 2008 heb ik er al van gehoord:

"Magnet Generator to Power Your Home"
  donderdag 18 januari 2018 @ 15:20:50 #284
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_176589947
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 14:58 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. De staatskas zal toch ergens gespekt moeten worden.
klopt

dat gaat ook wel gebeuren
rekeningrijden ofzo of hogere loonbelasting als je meer overhoud

komt best goed hoor
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_176589950
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 15:18 schreef denattedweil het volgende:
Magnet Generator to Power Your Home
Je moet niet alles geloven. Doel je nu op zo een "Free energy" perpetuum mobile? Die bestaan helaas voor ons echt niet. Alles wat je daar ziet is bedrog.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 18 januari 2018 @ 15:21:27 #286
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_176589958
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 15:02 schreef Obivion het volgende:
Ik denk dat gemeentes niet blij gaan worden. Die lopen miljoenen mis aan inkomsten van betaald parkeren.
klopt
vergeet de parkeer garages niet


hogere OZB vergoeding dus, vanwege meer woongenot

gemeentes liepen ook al inkomsten mis toe de olielampen werden afgeschaft

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 18-01-2018 18:19:55 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 19 januari 2018 @ 12:12:24 #287
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_176608290
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 15:21 schreef Bart2002 het volgende:
"Free energy" perpetuum mobile
De werking zal praktisch hetzelfde zijn. Er bestaan wel degelijk magnetische generatoren om al je apparatuur in huis te voorzien van stroom. Hoe ver de techniek momenteel is weet ik niet want ik praat over 10 jaar geleden dat ik dit tegen kwam. Apparaat kostte toen ruim 80.000 euro als ik mij niet vergis.
pi_176608347
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:12 schreef denattedweil het volgende:

[..]

De werking zal praktisch hetzelfde zijn. Er bestaan wel degelijk magnetische generatoren om al je apparatuur in huis te voorzien van stroom. Hoe ver de techniek momenteel is weet ik niet want ik praat over 10 jaar geleden dat ik dit tegen kwam. Apparaat kostte toen ruim 80.000 euro als ik mij niet vergis.
Magnetische generatoren bestaan ook niet. Althans niet de variant die zijn energie uit magnetisme tovert. Daar doel jij denk ik op...

Lees dit maar eens:
https://www.startpagina.n(...)rmanente-energiebron
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 12:32:39 #289
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_176608699
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Magnetische generatoren bestaan ook niet. Althans niet de variant die zijn energie uit magnetisme tovert. Daar doel jij denk ik op...

Lees dit maar eens:
https://www.startpagina.n(...)rmanente-energiebron
Stilstaande magnetische velden niet. De "generator" waar ik op doel werkte met tegenpolen. Door de werking van de tegenpolen kan er een omwenteling gemaakt worden wat weer stroom op kan wekken (zoals een windmolen). LINK

Wel intertessante materie
pi_176608827
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:32 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Stilstaande magnetische velden niet. De "generator" waar ik op doel werkte met tegenpolen. Door de werking van de tegenpolen kan er een omwenteling gemaakt worden wat weer stroom op kan wekken (zoals een windmolen). LINK

Wel intertessante materie
Nee.

Maar goed. Hier is al zoveel over gelogen dat de waarheid geen kans meer maakt. Ze bestaan alleen in filmpjes, dan zie je niet waar de stekker in het stopcontact zit. :) :P

En voor de goede orde: we spreken hier niet over techniek (die al dan niet "vergevorderd" is maar altijd net niet ver genoeg..) maar over natuurwetten (cq Maxwell). Maar blijf er vooral in geloven. Laat het weten als je er 1 hebt aangeschaft en hoe ie bevalt.

Hier nog een reactie uit de eerdere link (wat hij schrijft is waar...):

Magneten oefenen sterke krachten op elkaar uit omdat er een magneetveld omheen hangt. In magneetvelden zit veel energie. Die wordt gebruikt in bijvoorbeeld motoren om elektrisch vermogen om te zetten in voortbeweging. Inderdaad levert het energie op als je permanente magneten vlak bij elkaar brengt.

Nu is er alleen een probleem. Je hebt niet veel aan een motor die maar één slag maakt en dan ophoudt. Je moet die magneten dus weer van elkaar af trekken. En dat kost minstens zoveel energie als ze bij elkaar brengen. Dus netto schiet je er niets mee op.
Ondertussen weten we ook waarom: de vier wetten van Maxwell zeggen dat elektrische en magnetische velden conservatief zijn. Dat wil zeggen: als het veld niet verandert, kost (of levert) het netto geen energie als je met een lading (elektrisch veld) of een magneet (magnetisch veld) van een bepaalde plaats een beweging (maakt niet uit welke) maakt en dan weer terugkeert op precies dezelfde plaats.
Dus ook meerdere magneten gebruiken helpt niet: die andere magneten gebruiken dan precies even veel energie als ze opleveren.

Het antwoord is dus nee.


[ Bericht 3% gewijzigd door Bart2002 op 19-01-2018 12:47:09 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 12:59:31 #291
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_176609305
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nee.

Maar goed. Hier is al zoveel over gelogen dat de waarheid geen kans meer maakt. Ze bestaan alleen in filmpjes, dan zie je niet waar de stekker in het stopcontact zit. :) :P

En voor de goede orde: we spreken hier niet over techniek (die al dan niet "vergevorderd" is maar altijd net niet ver genoeg..) maar over natuurwetten (cq Maxwell). Maar blijf er vooral in geloven. Laat het weten als je er 1 hebt aangeschaft en hoe ie bevalt.

Hier nog een reactie uit de eerdere link (wat hij schrijft is waar...):

Magneten oefenen sterke krachten op elkaar uit omdat er een magneetveld omheen hangt. In magneetvelden zit veel energie. Die wordt gebruikt in bijvoorbeeld motoren om elektrisch vermogen om te zetten in voortbeweging. Inderdaad levert het energie op als je permanente magneten vlak bij elkaar brengt.

Nu is er alleen een probleem. Je hebt niet veel aan een motor die maar één slag maakt en dan ophoudt. Je moet die magneten dus weer van elkaar af trekken. En dat kost minstens zoveel energie als ze bij elkaar brengen. Dus netto schiet je er niets mee op.
Ondertussen weten we ook waarom: de vier wetten van Maxwell zeggen dat elektrische en magnetische velden conservatief zijn. Dat wil zeggen: als het veld niet verandert, kost (of levert) het netto geen energie als je met een lading (elektrisch veld) of een magneet (magnetisch veld) van een bepaalde plaats een beweging (maakt niet uit welke) maakt en dan weer terugkeert op precies dezelfde plaats.
Dus ook meerdere magneten gebruiken helpt niet: die andere magneten gebruiken dan precies even veel energie als ze opleveren.

Het antwoord is dus nee.

Oké, bedankt voor het copy paste gedeelte, maar dit had ik al gelezen. Ik heb trouwens geen enkele interesse in dit apparaat. Ik maakte slechts een vergelijking waarom het einde van autobezit imo niet nabij is.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 13:18:53 #292
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_176609730
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:59 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Oké, bedankt voor het copy paste gedeelte, maar dit had ik al gelezen. Ik heb trouwens geen enkele interesse in dit apparaat. Ik maakte slechts een vergelijking waarom het einde van autobezit imo niet nabij is.
einde niet nee, autobezit zal altijd blijven.

Er rijden nu ook nog mensen met paard en wagen, maar waarom zal je nog een auto kopen als je ook per rit kan huren a 10% van een reguliere taxi
zie de voordelen,

Ik heb al hggeen auto meer en koop er ook nooit meer een
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_177225488
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:57 schreef denattedweil het volgende:

Er bestaan zelfs al generators die op magnetisme werken en dus continu energie kunnen leveren. Hierdoor zou je dus niet meer afhankelijk hoeven te zijn van een energiemaatschappij.. maar ook dit wordt allemaal tegen gehouden omdat er te veel geld mee gemoeid gaat
Een groot deel van de filmpjes over deze "free energy generators" heb ik zelf gemaakt en op YouTube gezet.

Dat levert leuk geld op maar ik kan je verzekeren dat ze stuk voor stuk nep zijn.

Mensen kijken ze vaak meerdere keren om hun gelijk aan te tonen in de discussies onder de filmpjes, dat zorgt voor een hoge ranking op YouTube.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 11:47:52 #295
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_177227112
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 10:38 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een groot deel van de filmpjes over deze "free energy generators" heb ik zelf gemaakt en op YouTube gezet.

Dat levert leuk geld op maar ik kan je verzekeren dat ze stuk voor stuk nep zijn.

Mensen kijken ze vaak meerdere keren om hun gelijk aan te tonen in de discussies onder de filmpjes, dat zorgt voor een hoge ranking op YouTube.
Als webdeveloper en online marketeer hoef je mij niets over ranking en views uit te leggen, als iedereen zoals jou dacht dan was innovatie ver te zoeken.

Muammar Yildriz heeft een werkend prototype getoond op de TU in delft. De machine is helemaal onderzocht en er zijn geen hulpmiddelen gevonden die de as op een andere manier aansturen. Dat het uiteindelijk niet op de markt is gekomen betekend niet dat het niet kan. Er gaat zoveel geld mee gemoeid dat energieleveranciers er alles aan zullen doen om zulke apparaten zo lang mogelijk te weren.

En wat denk je van het concept van Nikola Tesla met de elektromagnetische pulsgenerator? Een uitvinding die meer stroom genereert dan het apparaat zelf gebruikt. Om een draaiend wiel in beweging te zetten is veel energie nodig, als dit wiel eenmaal draait is er nog maar een kleine kracht nodig om dit wiel draaiende te houden. De energie die dit draaiend wiel opwekt is groter dan de energie die dit wiel nodig heeft om te blijven draaien."

De meeste mensen geloven pas iets als het op RTL Nieuws is geweest. Mijn kennis gaat niet zo ver om alles te begrijpen maar de techniek is al 20 jaar verder dan jij en ik denken. Vele innovaties, welke 50 jaar geleden nog Sci-Fi was, zijn nu al jaren de normaalste zaak van de wereld.

Jan Sloot, nog zo'n mooi voorbeeld.
pi_177228513
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 11:47 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Als webdeveloper en online marketeer hoef je mij niets over ranking en views uit te leggen, als iedereen zoals jou dacht dan was innovatie ver te zoeken.

Alsof ik kan weten hoe jij je brood verdient.

quote:
Muammar Yildriz heeft een werkend prototype getoond op de TU in delft. De machine is helemaal onderzocht en er zijn geen hulpmiddelen gevonden die de as op een andere manier aansturen. Dat het uiteindelijk niet op de markt is gekomen betekend niet dat het niet kan. Er gaat zoveel geld mee gemoeid dat energieleveranciers er alles aan zullen doen om zulke apparaten zo lang mogelijk te weren.

En wat denk je van het concept van Nikola Tesla met de elektromagnetische pulsgenerator? Een uitvinding die meer stroom genereert dan het apparaat zelf gebruikt. Om een draaiend wiel in beweging te zetten is veel energie nodig, als dit wiel eenmaal draait is er nog maar een kleine kracht nodig om dit wiel draaiende te houden. De energie die dit draaiend wiel opwekt is groter dan de energie die dit wiel nodig heeft om te blijven draaien."

De meeste mensen geloven pas iets als het op RTL Nieuws is geweest. Mijn kennis gaat niet zo ver om alles te begrijpen maar de techniek is al 20 jaar verder dan jij en ik denken. Vele innovaties, welke 50 jaar geleden nog Sci-Fi was, zijn nu al jaren de normaalste zaak van de wereld.

Die "uitvinding" van Muammar Yildriz werkt niet.
Zit een motortje in met een accu en een verborgen schakelaar.

Hij is ook nooit helemaal uit elkaar gehaald maar slechts de buitenschil is geopend.

Wat wel duidelijk is, is dat hij in 2014 geld heeft opgehaald om het apparaat in productie te nemen maar nooit wat werkend geleverd heeft. Oplichter dus.

quote:
Jan Sloot, nog zo'n mooi voorbeeld.
Nou nee, nooit enig tastbaar bewijs geleverd dat hij iets bruikbaars had.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 16-02-2018 12:40:42 ]
  vrijdag 16 februari 2018 @ 13:18:53 #297
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_177230018
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Alsof ik kan weten hoe jij je brood verdient.

[..]

Die "uitvinding" van Muammar Yildriz werkt niet.
Zit een motortje in met een accu en een verborgen schakelaar.

Hij is ook nooit helemaal uit elkaar gehaald maar slechts de buitenschil is geopend.

Wat wel duidelijk is, is dat hij in 2014 geld heeft opgehaald om het apparaat in productie te nemen maar nooit wat werkend geleverd heeft. Oplichter dus.

[..]

Nou nee, nooit enig tastbaar bewijs geleverd dat hij iets bruikbaars had.
Het blijft gissen of iets kan of niet, maar zoals ik al zei, kijk naar de techniek van 50 jaar geleden, hoeveel innovatie dit korte tijdperk al heeft gebracht. Als je aan iemand, die nu 70 is, 50 jaar geleden had verteld dat we in 2018 met virtual reality brillen rondlopen, alles kunnen opzoeken op internet, zelfrijdende auto's, etc. dan hadden ze je ook voor gek verklaard.

Jij zou met een innovatieve uitvinding iedereen naar je apparaat laten kijken, uit elkaar laten halen en de techniek kenbaar maken zonder dat er iets concreets is vastgelegd over wat er met deze informatie gebeurt? Plagiaat ligt op de loer, politiek belang is enorm en als het concept echt werkt is het verschrikkelijk veel geld waard. Raar hé, dat mensen sceptisch zijn.

De vraag over waarom het niet in productie is genomen is natuurlijk al snel af te doen als HOAX of fake. Uiteraard de makkelijkste weg. Echter zijn dit uitvindingen waar politiek belang een nog veel grotere rol speelt dan de uitvinding zelf.

Ook met Jan Sloot ben ik overtuigd dat er iets ontwikkeld is buiten het binaire stelsel. Als er daadwerkelijk niets zou zijn geweest dan had ook de topman van Phillips en de ABN Amro geen interesse getoond in het project.

10 jaar later: "Nieuwe techniek zorgt voor extreme bestandsverkleining" en iedereen is laaiend enthousiast.. (wat uiteindelijk begonnen is bij één persoon die dit uitgevonden heeft) om maar een voorbeeld te noemen.
pi_177232009
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:18 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Het blijft gissen of iets kan of niet, maar zoals ik al zei, kijk naar de techniek van 50 jaar geleden, hoeveel innovatie dit korte tijdperk al heeft gebracht. Als je aan iemand, die nu 70 is, 50 jaar geleden had verteld dat we in 2018 met virtual reality brillen rondlopen, alles kunnen opzoeken op internet, zelfrijdende auto's, etc. dan hadden ze je ook voor gek verklaard.

Jij zou met een innovatieve uitvinding iedereen naar je apparaat laten kijken, uit elkaar laten halen en de techniek kenbaar maken zonder dat er iets concreets is vastgelegd over wat er met deze informatie gebeurt? Plagiaat ligt op de loer, politiek belang is enorm en als het concept echt werkt is het verschrikkelijk veel geld waard. Raar hé, dat mensen sceptisch zijn.

De vraag over waarom het niet in productie is genomen is natuurlijk al snel af te doen als HOAX of fake. Uiteraard de makkelijkste weg. Echter zijn dit uitvindingen waar politiek belang een nog veel grotere rol speelt dan de uitvinding zelf.

Ook met Jan Sloot ben ik overtuigd dat er iets ontwikkeld is buiten het binaire stelsel. Als er daadwerkelijk niets zou zijn geweest dan had ook de topman van Phillips en de ABN Amro geen interesse getoond in het project.

10 jaar later: "Nieuwe techniek zorgt voor extreme bestandsverkleining" en iedereen is laaiend enthousiast.. (wat uiteindelijk begonnen is bij één persoon die dit uitgevonden heeft) om maar een voorbeeld te noemen.
Het blijft niet gissen of die "uitvinding" echt is, het is niet echt.
Het is een oplichter die goedgelovige mensen geld probeerde af te troggelen.

De wetten van de thermodynamica zijn er niet voor niets, een oud politieman zet die wetten niet even opzij.

De uitvindingen zoals die VR-bril vallen binnen deze wetten, evenals zonnepanelen, die overigens ook niet gedwarsboomd worden.
pi_177232783
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 12:59 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Oké, bedankt voor het copy paste gedeelte, maar dit had ik al gelezen. Ik heb trouwens geen enkele interesse in dit apparaat. Ik maakte slechts een vergelijking waarom het einde van autobezit imo niet nabij is.
Na jouw bovenstaande recent berichten blijkt dat "geen interesse" bezijden de waarheid. :)

Wat ik schreef:
En voor de goede orde: we spreken hier niet over techniek (die al dan niet "vergevorderd" is maar altijd net niet ver genoeg..) maar over natuurwetten (cq Maxwell). Maar blijf er vooral in geloven.

Heeft geen indruk gemaakt. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:18 schreef denattedweil het volgende:
Ook met Jan Sloot ben ik overtuigd dat er iets ontwikkeld is buiten het binaire stelsel. Als er daadwerkelijk niets zou zijn geweest dan had ook de topman van Phillips en de ABN Amro geen interesse getoond in het project.
Daar zal je Roel P. wel mee bedoelen. Dat is een opportunist. Ook (of juist) als hij het niet snapt. In principe kun je bijna iedereen "meekrijgen" met een enthousiast verhaal. Ze hoeven niet te weten hoe het werkt als er maar een centje mee te verdienen valt. Dat viel dus tegen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bart2002 op 16-02-2018 15:13:35 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 15:41:17 #300
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177233465
Beetje jammer weer dat kifterige toontje, was best een leuk discussie topic eigenlijk.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')