klopt en het zal het gemiddeld besteedbaar inkomen per gezin fors omhoog brengen , want maandelijkse autolasten van 400 euro is toch en flinke aanslag op je portemonneequote:Op zondag 21 mei 2017 10:39 schreef MaGNeT het volgende:
Ik verwacht ook niet dat dit allemaal zonder slag of stoot gebeurt maar het is een kant waar we langzaam maar zeker opgaan.
Eigen auto's blijven vast wel, al zijn het maar de busjes met gereedschap, ambulances, etc.
Maar op zich, als ik altijd binnen 15-30 minuten kon beschikken over een auto, waarom er dan nog zelf 1 hebben?
Ik rij er 15.000km per jaar in gemiddeld.
Volgens m'n boordcomputer zit ik rond de 60km/u gemiddeld.
Ik zit dus 250 uur per jaar in m'n eigen auto.
Dat betekent dat die auto 8516 uur per jaar stilstaat.
Dat is toch niet efficiënt
als je 60 bent met een slechte gezondheid dan misschien nietquote:Op zondag 21 mei 2017 10:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als we zover zijn mag je me gewoon opnieuw quoten hoor. Ik ben er nog altijd vrij zeker van dat wij het niet meer mee gaan maken dat alle auto's zelfrijdend zijn.
40quote:Op zondag 21 mei 2017 10:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als je 60 bent met een slechte gezondheid dan misschien niet
dan ga je het mee maken, 10 jaar van nu dan heb jij geen eigen auto meer, als je dat echt veel geld, en kopzorg scheeltquote:
Mijn gedachte ook.quote:Op zondag 21 mei 2017 10:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan ga je het mee maken, 10 jaar van nu dan heb jij geen eigen auto meer, als je dat echt veel geld, en kopzorg scheelt
Volgens mij kunnen we met een gelijk aantal auto's als nu ook rijden zonder files. Vanwege het feit dat auto's dichter op elkaar kunnen rijden, geen onnodige remmen en auto's perfect kunnen ritsen. Wegdek kan dan een stuk grotere capaciteit aan.quote:Op zondag 21 mei 2017 10:39 schreef MaGNeT het volgende:
Ik verwacht ook niet dat dit allemaal zonder slag of stoot gebeurt maar het is een kant waar we langzaam maar zeker opgaan.
Eigen auto's blijven vast wel, al zijn het maar de busjes met gereedschap, ambulances, etc.
Maar op zich, als ik altijd binnen 15-30 minuten kon beschikken over een auto, waarom er dan nog zelf 1 hebben?
Ik rij er 15.000km per jaar in gemiddeld.
Volgens m'n boordcomputer zit ik rond de 60km/u gemiddeld.
Ik zit dus 250 uur per jaar in m'n eigen auto.
Dat betekent dat die auto 8516 uur per jaar stilstaat.
Dat is toch niet efficiënt
Per jaar zijn we zo'n 5800 uren wakker.
Dat zal dus de maximale inzetbaarheid zijn van een "on demand" auto.
Nu zal zo'n ding ook moeten laden, onderhoud en moet er wat overcapaciteit zijn.
Stel dat zo'n ding dan 2500 uren per jaar inzetbaar is, dan zouden we met 10x minder auto's toekunnen dan nu.
Een echte spits heb je dan niet meer...
Enige is nog dat er tussen voor woon- werkverkeer misschien te weinig auto's zijn, dat heb ik niet berekend.
Dat is op te vangen door werktijden wat flexibeler te maken en meer thuis te werken.
En deels natuurlijk door iets meer overcapaciteit te hebben, te carpoolen (scheelt in de kosten), etc.
zal een enorme klap zijn voor de autoindustriequote:Op zondag 21 mei 2017 10:39 schreef MaGNeT het volgende:
Ik verwacht ook niet dat dit allemaal zonder slag of stoot gebeurt maar het is een kant waar we langzaam maar zeker opgaan.
Eigen auto's blijven vast wel, al zijn het maar de busjes met gereedschap, ambulances, etc.
Maar op zich, als ik altijd binnen 15-30 minuten kon beschikken over een auto, waarom er dan nog zelf 1 hebben?
Ik rij er 15.000km per jaar in gemiddeld.
Volgens m'n boordcomputer zit ik rond de 60km/u gemiddeld.
Ik zit dus 250 uur per jaar in m'n eigen auto.
Dat betekent dat die auto 8516 uur per jaar stilstaat.
Dat is toch niet efficiënt
Per jaar zijn we zo'n 5800 uren wakker.
Dat zal dus de maximale inzetbaarheid zijn van een "on demand" auto.
Nu zal zo'n ding ook moeten laden, onderhoud en moet er wat overcapaciteit zijn.
Stel dat zo'n ding dan 2500 uren per jaar inzetbaar is, dan zouden we met 10x minder auto's toekunnen dan nu.
Een echte spits heb je dan niet meer...
Enige is nog dat er tussen voor woon- werkverkeer misschien te weinig auto's zijn, dat heb ik niet berekend.
Dat is op te vangen door werktijden wat flexibeler te maken en meer thuis te werken.
En deels natuurlijk door iets meer overcapaciteit te hebben, te carpoolen (scheelt in de kosten), etc.
Het is daarna natuurlijk wachten op het moment dat buitenlandse spelers (China, Korea) hier ook hele vloten aan zelfrijdende auto's loslaten om te concurreren met Nederlandse bedrijven.quote:Op maandag 22 mei 2017 08:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zal een enorme klap zijn voor de autoindustrie
als er geen of de helft minder autobezit meer is
dan zijn alle verkooptrucs, twaalf kleuren en extra led-lichtjes ook zinloos
wat voor kleur de stadsbus heeft zal me ook worst zijn
Dat kun je deels voorkomen door auto's te laten communiceren met elkaar.quote:Op maandag 22 mei 2017 10:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is daarna natuurlijk wachten op het moment dat buitenlandse spelers (China, Korea) hier ook hele vloten aan zelfrijdende auto's loslaten om te concurreren met Nederlandse bedrijven.
Grote kans dat we de apparatuur voor dat netwerk in China laten assemblerenquote:Op maandag 22 mei 2017 10:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat kun je deels voorkomen door auto's te laten communiceren met elkaar.
Voorkomt ook plots uitvallen van auto's en het daardoor ontstaan van mogelijke ongelukken.
Maw als de auto voor je, aan jouw auto een alarm geeft van ik val uit zo!, of whatever, dan kan er tijdig gereageerd worden.
De chinezen moeten dan wel met iets aankomen wat goed op dat "netwerk" aansluit.
Dan heb je tenminste nog kans op wat kwaliteit.
Tja daar kan ik niks aan doen.quote:Op maandag 22 mei 2017 11:59 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Grote kans dat we de apparatuur voor dat netwerk in China laten assembleren
quote:Het grootste autoleasebedrijf ter wereld, Leaseplan, heeft het startschot gehoord voor zijn mogelijke beursgang. In een gunstig scenario beleeft het potentiële AEX-fonds in 2018 zijn eerste handelsdag.
De grootste aandeelhouder van Leaseplan, het Britse private equity-huis TDR, heeft eerder deze maand namens zijn medeaandeelhouders de Britse firma STJ Advisors in de arm genomen om de mogelijkheden voor een beursgang in kaart te brengen.
ja dag.. Die vrachtwagen reed achteruit tegen het busje aanquote:Op zaterdag 18 november 2017 14:29 schreef oldford het volgende:
Tja, dat zelfrijden zie ik voorlopig nog niet komen.
Vorige week was er nog een test met een zelfrijdende autobus in Las Vegas.
Na een uur botste het busje al op een vrachtauto. Als die zelfrijdende moordmachines al hele vrachtauto's over het hoofd zien (net als de Tesla overigens) dan vrees ik het ergste voor bezitters van lage sportauto's, daar rijden die dingen dan gewoon overheen.
Eh nee...quote:Op zaterdag 18 november 2017 14:29 schreef oldford het volgende:
Tja, dat zelfrijden zie ik voorlopig nog niet komen.
Vorige week was er nog een test met een zelfrijdende autobus in Las Vegas.
Na een uur botste het busje al op een vrachtauto. Als die zelfrijdende moordmachines al hele vrachtauto's over het hoofd zien (net als de Tesla overigens) dan vrees ik het ergste voor bezitters van lage sportauto's, daar rijden die dingen dan gewoon overheen.
Bron: https://www.forbes.com/si(...)ervice/#69c3bdca748fquote:Update: In only its first hour of service, Las Vegas’ driverless shuttle got into a minor collision with a delivery truck that was backing up. None of the shuttle's eight riders were injured, nor was the truck driver; the shuttle’s front bumper reportedly bore the brunt of the damage. A representative of AAA on Twitter attributed the accident to “human error.” According to an official statement posted by Las Vegas City, "the autonomous shuttle was testing today when it was grazed by a delivery truck downtown. The shuttle did what it was supposed to do, in that its sensors registered the truck and the shuttle stopped to avoid the accident. Unfortunately, the delivery truck did not stop and grazed the front fender of the shuttle."
Achterlijke mensen die bij ieder kantartikeltje al meteen hun mening klaarhebben hoe slecht en kut het allemaal is. Echt, als het aan de gemiddelde debiele Telegraaf lezer lag zaten we nu nog in het stenen tijdperk.quote:Op zaterdag 18 november 2017 14:29 schreef oldford het volgende:
Tja, dat zelfrijden zie ik voorlopig nog niet komen.
Vorige week was er nog een test met een zelfrijdende autobus in Las Vegas.
Na een uur botste het busje al op een vrachtauto. Als die zelfrijdende moordmachines al hele vrachtauto's over het hoofd zien (net als de Tesla overigens) dan vrees ik het ergste voor bezitters van lage sportauto's, daar rijden die dingen dan gewoon overheen.
Tja, dat zegt 30 jaar ervaring in software engineering voor industriële toepassingen mij.quote:Op zaterdag 18 november 2017 14:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Achterlijke mensen die bij ieder kantartikeltje al meteen hun mening klaarhebben hoe slecht en kut het allemaal is. Echt, als het aan de gemiddelde debiele Telegraaf lezer lag zaten we nu nog in het stenen tijdperk.
Degene die foutieve informatie aanhaalt om z'n punt te maken en daarna sneu gaat doen omdat hij gecorrigeerd is.quote:Op zaterdag 18 november 2017 18:25 schreef oldford het volgende:
[..]
Dus wie is er hier nu achterlijk en debiel? Diegene die meteen maar wat roept omdat ie in het sprookje wil geloven? Of diegene met de technische achtergrond?
Iedere aap ziet toch dat autonoom rijden de toekomst is? En iedere aap ziet ook dat brandstof motoren niet meer van deze tijd zijn. Veel te veel onderdelen en vloeistofjes die kapot kunnen of bijgevuld moeten worden. Een elektrische auto werkt (en rijdt) veel gemakkelijker en kan ook nog eens volledig groen rijden. Alleen nog even het proces van de batterijen fine tunen.quote:Op zaterdag 18 november 2017 18:25 schreef oldford het volgende:
[..]
Tja, dat zegt 30 jaar ervaring in software engineering voor industriële toepassingen mij.
Ik heb iets te veel bokken geschoten zien worden met software, zowel commerciële software als software voor technische toepassingen.
Dus wie is er hier nu achterlijk en debiel? Diegene die meteen maar wat roept omdat ie in het sprookje wil geloven? Of diegene met de technische achtergrond?
Tja, iedere idioot begrijpt dat als autonoom rijden echt wordt ingevoerd er massale protesten zullen komen van o.a. taxi chauffeurs of vrachtwagen chauffeurs die hun baan gaan verliezen.quote:Op zaterdag 18 november 2017 22:08 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Iedere aap ziet toch dat autonoom rijden de toekomst is? En iedere aap ziet ook dat brandstof motoren niet meer van deze tijd zijn. Veel te veel onderdelen en vloeistofjes die kapot kunnen of bijgevuld moeten worden. Een elektrische auto werkt (en rijdt) veel gemakkelijker en kan ook nog eens volledig groen rijden. Alleen nog even het proces van de batterijen fine tunen.
De gemiddelde mens kan niet rijden en het wordt steeds drukker op de weg. De meeste mensen rijden in de spits in files, iets wat de gemiddelde auto pilot of dynamische cruise control al makkelijk automatisch kan laten doen. En dan heb ik het nog niet over vrachtwagens... die 250 km in een treintje achter elkaar rijden met 80 km/u.
En dan het derde punt. Steeds meer mensen leasen auto's of huren zelf (car2go, snappcar etc.). Dus de logische stap naar auto's die automatisch je komen ophalen en naar je bestemming brengen is niet zo groot. Natuurlijk is dit allemaal nog ver weg, maar zoals bij alle vooruitgang gaat dat in stapjes. En zoals altijd heb je mensen die tegenstribbelen.
Massale protesten?quote:Op zondag 19 november 2017 10:04 schreef oldford het volgende:
[..]
Tja, iedere idioot begrijpt dat als autonoom rijden echt wordt ingevoerd er massale protesten zullen komen van o.a. taxi chauffeurs of vrachtwagen chauffeurs die hun baan gaan verliezen.
De winning van lithium (en nikkel voor de oude Prius, zoals in je link) zorgt inderdaad voor lokale vervuiling.quote:Iedere idioot weet ook dat elektrisch rijden nou niet bepaald schoon te noemen is.
Dat komt voornamelijk door de enorme vervuiling die accu fabrieken veroorzaken.
Zie: https://www.greenhybrid.c(...)rid-wasteland-11994/
Of: http://graphics.latimes.com/exide-battery-plant/ Na 20 jaar vervuiling gelukkig nu gesloten.
Of: http://www.washingtonpost(...)m_term=.6307544a0935
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |