abonnement Unibet Coolblue
pi_150835648
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 01:12 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Erg he _O-

Vind het vooral grappig als ze bij DWDD dan over het gedrag van de boeren gaan praten.
Ja, maar ik kijk dus Pauw. Lekker verantwoord, lekker serieus... Gaat het daar ook over Boer zoekt vrouw. }:|
pi_150835660
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 01:11 schreef DO2 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
EN DAN VLIEGTUIGETEN. WAAROM SERVEREN ZE NIET GEWOON ETEN UIT RESTAURANTS BIJ HET VLIEGVELD? HMMM?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 01:16:09 #78
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_150835692
T, doe eens rustig :D
pi_150835702
Nou jongens moment van de waarheid, waar komt Black Messiah? :o
pi_150835704
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 01:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
T, doe eens rustig :D
Ik ben rustig.

Nee, dat moet ik anders verwoorden. Ik ben niet rustig, maar ik maak me niet daadwerkelijk druk over de dingen waarover ik doe alsof ik me er druk over maak.
pi_150835750
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 01:16 schreef Kerftminister het volgende:
Nou jongens moment van de waarheid, waar komt Black Messiah? :o
Moet nog kiezen ook. _O-
Heb 'm op een 9.8, samen met Kind of Blue and In the Court of the Crimson King, die ik beiden nodig opnieuw moet raten. :P Nou ben er wel uit.

pi_150837920
Betekent dat dat het 1 na beste album alletijden is? :o
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_150841340
quote:
99s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:51 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Niet goed is een groot woord, maar ik hoor nooit iets van hem waar ik echt van onder de indruk ben, dat hij echt zijn techniek laat zien, met multi's, double entendres, wordplay, spelen met flows, bijzondere rijm. Er is maar 1 nummer van hem waar ik hem qua teksten zeer sterk vind en dat is HiiiPower. Nee wat dat betreft vond ik zelfs de nieuwe Lupe Fiasco beter, aangezien die wel een nummer heeft (Mural) waar mijn brein bijna van explodeerde, helaas is het rest van het album zeer matig.
Oké, zo technisch kijk ik inderdaad niet naar de lyrics, dus dat is ook een stukje affiniteit wat ik mis met de hiphopwereld waarschijnlijk. Ik vind in ieder geval de storytelling op TPAB, die van A tot Z is georkestreerd, fantastisch.
pi_150842163
Ja Kerfty, Organized Konfusion is ook wel zó vet hoor _O_ Zoveel kwaliteit druipt er vanaf, die flows _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 20 maart 2015 @ 11:33:50 #85
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_150843131
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 01:20 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Moet nog kiezen ook. _O-
Heb 'm op een 9.8, samen met Kind of Blue and In the Court of the Crimson King, die ik beiden nodig opnieuw moet raten. :P Nou ben er wel uit.

[ afbeelding ]
#2 allertijden :o

Muzikaal is het best fijn op momenten, maar dat piepstemmetje van hem :')
nee, jij dan!
  vrijdag 20 maart 2015 @ 11:34:27 #86
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_150843155
Trouwens: De nieuwe zZz is vet _O_
nee, jij dan!
pi_150843426
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 11:34 schreef Gehenna het volgende:
Trouwens: De nieuwe zZz is vet _O_
Die laatste track is wel net een tikkeltje te lang, maar hij is welheel vet ja :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 20 maart 2015 @ 12:56:34 #88
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_150845836
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  vrijdag 20 maart 2015 @ 13:02:02 #89
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_150845993
µ-ziq
nee, jij dan!
pi_150850548
Gezellig de nieuwe Courtney Barnett in de speler nu. Daarna nog tijd voor Natalie Prass en Alamo Race Track, maar ook wel wat klassiekers tussendoor draaien voor de afwisseling denk ik.

Courtney klinkt in elk geval op het eerste gehoor goed. Hoor er veel Liz Phair in terug, meer nog dan op de split EP van vorig jaar, en dat is natuurlijk nooit verkeerd.

Wel weer mooie gesprekken gehad in de platenzaak, o.a. over dat gedweep met die laatste plaat van D'Angelo. De aanwezigen (twee eigenaren, twee andere klanten en ik) zaten duidelijk in het kamp Gehenna. Best leuk op momenten, maar dat is het dan wel. Met als opvallendste conclusie dat vooral luisteraars beneden de 30 er helemaal wild van zijn, die komen de plaat ook massaal kopen. Interessant en vermoedelijk totaal niet objectief, maar wel vermakelijk zo op de vrijdagochtend.

Wat denken jullie, mensen? Wordt D'Angelo ook hier voornamelijk omarmd door twintigers en tieners of zijn er hier ook dertigers, veertigers en vijftigers die het een revolutionair topalbum vinden?

[ Bericht 5% gewijzigd door methodmich op 20-03-2015 16:44:48 ]
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_150850692
Ik ben 29, tot welke groep behoor ik? Het is een revolutionaire plaat waar we het over 30 jaar nog over hebben :p Ik denk eigenlijk dat het juist een oudere groep die het goed vindt; ben wel verbaasd dat jullie concludeerden dat het jongeren zijn die het goed vinden. Bij die doelgroep aarden dit soort jazz/soul/funk dingen doorgaans toch veel minder. Het is een moderne vorm van jaren 70/80 funk, volstrekt gemoderniseerd en bol van de details zoals ze dat in die tijd zo goed konden bij Motown etc.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_150850876
Jij hoort bij de twintigers. Punt klopt dus. ;)

Alle vijf de aanwezigen vonden het werk van Prince in de jaren tachtig bijvoorbeeld stukken beter en 'revolutionairder', om die term maar te gebruiken. En mogelijk kennen veel jongere D'Angelo-fans die platen niet. En er komen 'jonkies' die D'Angelo de grootste soullegende ooit noemen en dat soort kreten. Dus dat was deels gebaseerd op hetgeen te zien is in de winkel.

Daarom ben ik wel benieuwd of het ook op bredere schaal klopt en voorlopig dus wel. :)

Overigens vraag ik me af of er in 2045 door de nieuwe users in dit topic lyrisch over Black Messiah wordt gesproken of dat we dit album in 2017 al weer praktisch vergeten zijn.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_150850958
Die plaat van D'Angelo is bij mij uiteindelijk niet helemaal geland, ondanks dat ik wel de kwaliteit hoor. Ik snap ook overigens niet waar de term 'revolutionair' vandaan komt, want dat is die plaat in mijn ogen inderdaad niet.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 15:31:35 #94
13973 ranja
image means nothing
pi_150850981
Ik denk wel dat jongeren zich meer laten beinvloeden door de media incl pitchfork, oor en andere sites.

Verder vraag ik me vooral af waarom het zo vaak over hiphop (en jazz) gaat in het indie-topic :P
pi_150851084
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 15:31 schreef ranja het volgende:
Ik denk wel dat jongeren zich meer laten beinvloeden door de media incl pitchfork, oor en andere sites.

Verder vraag ik me vooral af waarom het zo vaak over hiphop (en jazz) gaat in het indie-topic :P
Dat eerste zou best eens waar kunnen zijn.

En dat tweede klopt ook, maar ja, hiphop is ook wel een soort indie. ;)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_150851208
Totaal onzinnige aanname. Beetje vermoeiend altijd dat 'harr harr zij laten zich beïnvloeden terwijl wij autonome en pure luisteraars zijn harr harr'-geneuzel. Kan ik behoorlijk slecht tegen.

En dit topic is al sinds jaar en dag vooral slowchat geworden waar muziek de basis vormt, dus niet zo vreemd dat er veel stijlen worden besproken.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 15:41:27 #97
13973 ranja
image means nothing
pi_150851272
quote:
13s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 15:39 schreef Maxerazzi het volgende:
. Kan ik behoorlijk slecht tegen.
Goh dat valt helemaal niet op :P
  vrijdag 20 maart 2015 @ 15:48:47 #98
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_150851494
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_150851531
quote:
13s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 15:39 schreef Maxerazzi het volgende:
Totaal onzinnige aanname. Beetje vermoeiend altijd dat 'harr harr zij laten zich beïnvloeden terwijl wij autonome en pure luisteraars zijn harr harr'-geneuzel. Kan ik behoorlijk slecht tegen.
.
Toch denk ik dat het niet helemaal onzinnig is hoor. Onbedoeld ben je op jongere leeftijd volgens mij wel sneller geneigd om 'hypes' te volgen. Toen ik pakweg tien jaar terug in OOR de recensies las, werd mijn interesse in eerste instantie toch gewekt door de platen die in het 11-tal kwamen en die overal lyrisch werden bejubeld. Nu lees ik die recensiepagina's heel anders en speur ik meer naar albums die passen bij mijn smaak.

Zo heb ik bijvoorbeeld wel eens albums van Animal Collective gekocht op basis van allerlei lovende verhalen her en der. Omdat ik toen het idee had dat het wel echt fantastische platen zouden zijn en dat je er 'even doorheen moest komen'. Nu zou ik zo'n plaat nooit meer kopen, omdat ik weet dat het me toch niet aanspreekt. Dat komt deels door de voorkennis (ik heb er al albums van en die vond ik niet zo), maar toch ook wel door leeftijd, denk ik.

Ik merk in elk geval wel dat ik anders naar muziek luister en anders kijk naar nieuwe bandjes dan tien jaar geleden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator vrijdag 20 maart 2015 @ 16:10:38 #100
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_150852046
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 15:50 schreef methodmich het volgende:

[..]

Toch denk ik dat het niet helemaal onzinnig is hoor. Onbedoeld ben je op jongere leeftijd volgens mij wel sneller geneigd om 'hypes' te volgen. Toen ik pakweg tien jaar terug in OOR de recensies las, werd mijn interesse in eerste instantie toch gewekt door de platen die in het 11-tal kwamen en die overal lyrisch werden bejubeld. Nu lees ik die recensiepagina's heel anders en speur ik meer naar albums die passen bij mijn smaak.

Zo heb ik bijvoorbeeld wel eens albums van Animal Collective gekocht op basis van allerlei lovende verhalen her en der. Omdat ik toen het idee had dat het wel echt fantastische platen zouden zijn en dat je er 'even doorheen moest komen'. Nu zou ik zo'n plaat nooit meer kopen, omdat ik weet dat het me toch niet aanspreekt. Dat komt deels door de voorkennis (ik heb er al albums van en die vond ik niet zo), maar toch ook wel door leeftijd, denk ik.

Ik merk in elk geval wel dat ik anders naar muziek luister en anders kijk naar nieuwe bandjes dan tien jaar geleden.
Volgens mij kan het beide goed samen gaan en is het niet per se leeftijd bepaald. Ik, 24, ben altijd wel benieuwd naar de hypes van Pitchfork etc., maar weet ook dat een Kendrick Lamar of D'Angelo niet zo in mijn smaakspectrum valt. Toch negeer ik het niet, D'Angelo bijv. vind ik prima te doen, al vind ik het geen klassieker. Misschien dat ik over 10 jaar helemaal geen aandacht meer geef aan de hypes, zou kunnen, dan kom ik dat hier melden. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')