abonnement Unibet Coolblue
pi_149723074
Benchen is echt mn favo oefening, heerlijke oefening. OHP vind ik persoonlijk weinig aan.
pi_149723453
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 12:46 schreef Questular het volgende:
Benchen is echt mn favo oefening, heerlijke oefening. OHP vind ik persoonlijk weinig aan.
Bij mij juist andersom :P
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 16 februari 2015 @ 13:06:59 #53
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149723534
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 12:46 schreef Questular het volgende:
Benchen is echt mn favo oefening, heerlijke oefening. OHP vind ik persoonlijk weinig aan.
Deadlift > squat > bp > ohp.

Benchpress is wel echt een sjonnie-oefening.
pi_149723555
Dan ben ik maar een sjonnie :)
  maandag 16 februari 2015 @ 13:08:55 #55
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149723572
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:07 schreef Questular het volgende:
Dan ben ik maar een sjonnie :)
Niks mis met een sjonnie zijn hoor.
  maandag 16 februari 2015 @ 13:09:53 #56
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_149723587
DL BP en OHP zijn mijn favo's. Squats minder maar dat is vooral omdat de progressie daarmee nogal afhankelijk is van m'n been. Dat gaat in een golfbeweging waardoor progressie maken behoorlijk moeilijk is, wat nogal demotiverend is uiteraard.
  maandag 16 februari 2015 @ 14:27:56 #57
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_149726077
quote:
7s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:09 schreef Snakey het volgende:
DL BP en OHP zijn mijn favo's. Squats minder maar dat is vooral omdat de progressie daarmee nogal afhankelijk is van m'n been. Dat gaat in een golfbeweging waardoor progressie maken behoorlijk moeilijk is, wat nogal demotiverend is uiteraard.
OHP vind ik juist minder. Doe het na bench en incline BP en door mn semi chronische schouder blessure kan ik maar 30 OHP doen. Miss meer als ik ervoor niet bench en incline BP doe.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  maandag 16 februari 2015 @ 14:37:35 #58
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_149726391
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:27 schreef Smoofie het volgende:

[..]

OHP vind ik juist minder. Doe het na bench en incline BP en door mn semi chronische schouder blessure kan ik maar 30 OHP doen. Miss meer als ik ervoor niet bench en incline BP doe.
Ik zou BP en OHP ver van elkaar weg houden. Nadat je hebt gebench pressed hoef je geen zware OHP meer te verwachten.
pi_149726556
quote:
7s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:37 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik zou BP en OHP ver van elkaar weg houden. Nadat je hebt gebench pressed hoef je geen zware OHP meer te verwachten.
Dat heb ik inderdaad gemerkt, in mn push/pull schema heb ik BP OHP en Squat op 1 dag en BP is de oefening die ik meestal als 1ste doe, mn OHP gaat dan ook niet echt vooruit qua gewicht.
  maandag 16 februari 2015 @ 17:13:28 #60
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_149731091
quote:
7s.gif Op maandag 16 februari 2015 14:37 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik zou BP en OHP ver van elkaar weg houden. Nadat je hebt gebench pressed hoef je geen zware OHP meer te verwachten.
Ik doe een up/lb schema dus om mn schouders zo goed mogelijk te belasten in dat schema doe ik het na borst.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  maandag 16 februari 2015 @ 17:15:34 #61
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_149731148
quote:
99s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:34 schreef Nelvalhil het volgende:
Qua voeding, zoals ik al zei, heb ik géén idee. Aangezien ik ook nog een beetje groei en overdag vrij veel beweeg eet ik vrij stevig, vooral als ontbijt. Ik heb het idee dat ik vooral erg veel koolhydraten eet (bruin brood) Veder eet ik 's avonds gewoon warm, verschillend eten (al ben ik een liefhebber van pasta's :) ) Maar ik denk dat ik lang niet aan het aanbevolen 2 gram eiwitten per kilogram lichaamsgewicht kom.
Hou eens je eten bij door het in te voeren in een tracker. Bijvoorbeeld MyFitnessPal of Cron-o-meter. Dan kom je erachter of je dicht bij de 185 gram eiwitten komt, wanneer je meerdere dagen hebt bijgehouden qua eten/drinken. Van daaruit kan je aanpassingen doen zoals kwark toevoegen of andere eiwitrijke producten als dat nodig blijkt te zijn.

quote:
Veder hoor ik vaak dat het zeer verstandig is om kwark oid. te eten voor/na het sporten, vanwege de eiwitten neem ik aan? Nu ben ik natuurlijk bereid om dat te doen, maar is het dan beter om dat dagelijks, dus ook op rustdagen, aan te houden of alleen voor/na het sporten? En welk eten bevat nog meer eiwitten?
Niet zo zeer kwark. Het zijn de eiwitten die je moet nuttigen rondom je training. Of dit nou in de vorm is van vlees, vis of melkproducten is maakt niet veel uit. Eiwitten heb je ook op rustdagen nodig vanwege het herstel. Dus hou ze op deze dagen ook hoog.

quote:
En hoe kan ik mijn ontbijt vervangen wat meer voldoet aan de eisen van m'n lichaam? Of wordt bruin brood gewoon aangeraden?
Kijk eerst wat je te kort komt of juist niet. Van daaruit kan je aanpassingen doen. Het zou nogal raar zijn om allemaal aanpassingen door te voeren terwijl je geen eens weet of dit nodig is of niet. En wat/hoeveel je eet hangt ook van je doel af. Bij afvallen of aankomen heb je nog een verschil in hou je de kcals gaat invullen. Want bij aankomen heb je veel meer kcals om aan je benodigde eiwitten te komen. Dus kijk naar je doel, hoe je er op het moment voor staat(voeding tracken) en ga dan pas tweaken.

quote:
Tenslotte de oefeningen in de sportschool zelf; nu train ik vooral volgens het schema nog. Wat veel vertrouwt op apparaten, terwijl ik ook heb gehoord dat het beter is om meer met losse gewichten aan de gang te gaan en bank te drukken etc. Wat raden jullie aan? :)
Kan hier van alles gaan roepen, maar belangrijk is wat jezelf als doel voor ogen hebt. Dan kan je op basis van dat doel een schema opstellen/volgen. Dus wat wil je ermee bereiken?
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  maandag 16 februari 2015 @ 17:16:42 #62
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_149731173
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:13 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ik doe een up/lb schema dus om mn schouders zo goed mogelijk te belasten in dat schema doe ik het na borst.
Je kan ook de ene UB dag nadruk op de BP, en de andere UB dag de nadruk op je OHP leggen. Maar dat moet je zelf weten uiteraard.
pi_149731184
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:16 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je kan ook de ene UB dag nadruk op de BP, en de andere UB dag de nadruk op je OHP leggen. Maar dat moet je zelf weten uiteraard.
the way to go imo
  maandag 16 februari 2015 @ 17:19:12 #64
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_149731240
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:17 schreef 16meter het volgende:

[..]

the way to go imo
Zeker als je een sterke OHP wil. En die wil je in principe, want een sterkere OHP betekent ook een sterkere BP, en vice versa.
  maandag 16 februari 2015 @ 17:20:14 #65
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_149731270
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 07:38 schreef BredeBroeder het volgende:
Gewicht laatste 2 weken elke dag gestegen, en nu ineens gaat er elke dag 0.1 of 0.2 KG af, dafuq :'(
Shit, ik weeg nu 1 kilo meer dan vanochtend! :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_149731953
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:15 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Hou eens je eten bij door het in te voeren in een tracker. Bijvoorbeeld MyFitnessPal of Cron-o-meter. Dan kom je erachter of je dicht bij de 185 gram eiwitten komt, wanneer je meerdere dagen hebt bijgehouden qua eten/drinken. Van daaruit kan je aanpassingen doen zoals kwark toevoegen of andere eiwitrijke producten als dat nodig blijkt te zijn.

[..]

Niet zo zeer kwark. Het zijn de eiwitten die je moet nuttigen rondom je training. Of dit nou in de vorm is van vlees, vis of melkproducten is maakt niet veel uit. Eiwitten heb je ook op rustdagen nodig vanwege het herstel. Dus hou ze op deze dagen ook hoog.

[..]

Kijk eerst wat je te kort komt of juist niet. Van daaruit kan je aanpassingen doen. Het zou nogal raar zijn om allemaal aanpassingen door te voeren terwijl je geen eens weet of dit nodig is of niet. En wat/hoeveel je eet hangt ook van je doel af. Bij afvallen of aankomen heb je nog een verschil in hou je de kcals gaat invullen. Want bij aankomen heb je veel meer kcals om aan je benodigde eiwitten te komen. Dus kijk naar je doel, hoe je er op het moment voor staat(voeding tracken) en ga dan pas tweaken.

[..]

Kan hier van alles gaan roepen, maar belangrijk is wat jezelf als doel voor ogen hebt. Dan kan je op basis van dat doel een schema opstellen/volgen. Dus wat wil je ermee bereiken?
Bedankt voor de uitgebreide reactie :)

Ik wist niet dat er zoiets bestond als zo'n website om alles bij te houden, meteen maar een account aangemaakt! Zal het de komende dagen goed bij houden, zal ook even informeren bij m'n sportschool voor een eventueel uitgebreid schema.
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  maandag 16 februari 2015 @ 17:48:16 #67
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_149732087
Bij fysio geweest. Inderdaad weer een rib die verschoven is. Kut bench, dar gong het vorige keer ook door mis
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 16 februari 2015 @ 17:50:05 #68
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_149732136
quote:
99s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:43 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitgebreide reactie :)

Ik wist niet dat er zoiets bestond als zo'n website om alles bij te houden, meteen maar een account aangemaakt! Zal het de komende dagen goed bij houden, zal ook even informeren bij m'n sportschool voor een eventueel uitgebreid schema.
Succes ermee ;)

Weet nu nog steeds niet wat je doel is qua training of voeding. Waar wil je de focus op leggen? Kracht, uithoudingsvermogen, spiermassa, afvallen etc.?
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_149732487
Kortingscode voor https://www.bulkpowders.nl die ik bij m'n bestelling kreeg: BLVH15

Onbeperkt te gebruiken geloof ik, voor 5 euro korting vanaf 15 euro besteding. Prima winkel.
Geen referral hier.
pi_149732515
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:50 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Succes ermee ;)

Weet nu nog steeds niet wat je doel is qua training of voeding. Waar wil je de focus op leggen? Kracht, uithoudingsvermogen, spiermassa, afvallen etc.?
Gaan kracht en spiermassa niet samen? Spiermassa is iig. wel mijn doel
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  maandag 16 februari 2015 @ 18:20:21 #71
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_149733062
quote:
99s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:01 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Gaan kracht en spiermassa niet samen? Spiermassa is iig. wel mijn doel
Kracht en spiermassa gaan inderdaad samen, alleen kan je de focus op een van de twee leggen. Zo zijn er een aantal verschillende takken in de krachttraining.

Bodybuilder: Puur op spiermassa gericht. Zo groot, symmetrisch en estetisch zijn is meestal het doel.

Powerlifter: Zo sterk mogelijk op de volgende 3 oefeningen: Squat, Bench Press en Deadlifts. Dit zijn namelijk de onderdelen welke voorbij komen in een wedstrijd.

Strongman: Net als de powerlifter is het doel zo sterk mogelijk zijn, maar dan over meerdere oefeningen/onderdelen zoals Yoke runs, Atlas stones, Farmer Carries, Overhead press etc.

Olympisch Gewichtheffen: Er zijn slechts twee oefeningen waar ze op worden beoordeeld. De Clean & Jerk en de Snatch. Bedoeling hierbij is om het gewicht zo explosief mogelijk te bewegen terwijl je er zelf onder duikt.

Crossfit: Al het bovenstaande gecombineerd. Zodat ze overal goed in zijn. Het nadeel is tegelijk dat ze nergens in uitblinken. Het doel hierbij is om zowel het uithoudingsvermogen, kracht, flexibiliteit etc allemaal te vergroten.

All deze groepen zullen zich richten op meer kracht & spiermassa. Echter is het einddoel telkens anders
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_149733376
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:20 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Kracht en spiermassa gaan inderdaad samen, alleen kan je de focus op een van de twee leggen. Zo zijn er een aantal verschillende takken in de krachttraining.

Bodybuilder: Puur op spiermassa gericht. Zo groot, symmetrisch en estetisch zijn is meestal het doel.

Powerlifter: Zo sterk mogelijk op de volgende 3 oefeningen: Squat, Bench Press en Deadlifts. Dit zijn namelijk de onderdelen welke voorbij komen in een wedstrijd.

Strongman: Net als de powerlifter is het doel zo sterk mogelijk zijn, maar dan over meerdere oefeningen/onderdelen zoals Yoke runs, Atlas stones, Farmer Carries, Overhead press etc.

Olympisch Gewichtheffen: Er zijn slechts twee oefeningen waar ze op worden beoordeeld. De Clean & Jerk en de Snatch. Bedoeling hierbij is om het gewicht zo explosief mogelijk te bewegen terwijl je er zelf onder duikt.

Crossfit: Al het bovenstaande gecombineerd. Zodat ze overal goed in zijn. Het nadeel is tegelijk dat ze nergens in uitblinken. Het doel hierbij is om zowel het uithoudingsvermogen, kracht, flexibiliteit etc allemaal te vergroten.

All deze groepen zullen zich richten op meer kracht & spiermassa. Echter is het einddoel telkens anders
Dan denk ik dat mijn doelen wel liggen bij 'Crossfit' Maar dan niet hardcore 4 uur per dag trainen, maar met mate. Gewoon een gespierder lichaam
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_149734416
quote:
99s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:30 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Dan denk ik dat mijn doelen wel liggen bij 'Crossfit' Maar dan niet hardcore 4 uur per dag trainen, maar met mate. Gewoon een gespierder lichaam
Ik denk dat niemand hier je zal aanraden om 4 uur per dag te trainen. Tenzij je een marathon wil gaan lopen ofzo, maar dan zit je in dit topic sowieso verkeerd. :P
  maandag 16 februari 2015 @ 19:12:08 #74
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_149735181
\O/ Ik val in de fitness catagorie. Vet was geen 22/23 maar 20.7%. Donderdag beginnen met een confusion schema. Ik zit momenteel veel te achterlijk lang in de gym :') En fasted cardio, morgen mee beginnen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 16 februari 2015 @ 19:26:12 #75
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_149735836
Confusion schema? Om je lichaam in de war te brengen ofzo?

If So; :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')