abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 14 januari 2015 @ 07:34:47 #151
382129 crew  Donna
pi_148665108
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

met 10 graden ga je onder het dauwpunt zitten in je huis en kan je schimmel krijgen op je muren. Meestal wordt 13 graden als veilige ondergrens gezien.
13 graden hebben we geprobeerd, maar dan slaat de ketel alsnog de hele dag en nacht aan als het een beetje koud is buiten.

Afhankelijk van het weer en de temperatuur gaat de thermostaat terug tussen de 10 en 12. Meestal zakt het dan naar 13/14 graden dus dat is dan nog wel oké toch? Maar goed echt koud is het nog niet geweest buiten natuurlijk. Gelukkig zeer binnenkort dubbel glas. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Donna op 14-01-2015 08:40:27 ]
pi_148666219
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 18:37 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Meteen maar even gedaan, essent kwam weer als goedkoopste uit de bus voor ons. Dus 'overgestapt' van essent naar essent.
Ben benieuwd of dat zomaar gaat! Meestal gelden aanbiedingen alleen voor 'nieuwe' klanten (vaak dan de regel dat je afgelopen jaar geen klant geweest mag zijn). Volgens mij kun je op de meeste van die vergelijkingssites je huidige aanbieder aangeven, dan filtert de vergelijker die automatisch uit de resultaten?

Maar misschien kan het in dit geval ook wel gewoon. Niet geschoten...
pi_148666401
Ik had essent al als huidige aanbieder aangegeven! En hij kwam gewoon met deze suggestie. We gaan het zien. :)
pi_148676106
Nou ik ben net gebelt. :+ het is niet mogelijk inderdaad, ze kunnen me wel dezelfde tarieven bieden maar geen cashback. Prima, dan kijk ik lekker verder.

Wel apart dat ze meer voor nieuwe klanten willen doen dan voor bestaande klanten.
pi_148676797
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:04 schreef Makrolon het volgende:
Nou ik ben net gebelt. :+ het is niet mogelijk inderdaad, ze kunnen me wel dezelfde tarieven bieden maar geen cashback. Prima, dan kijk ik lekker verder.

Wel apart dat ze meer voor nieuwe klanten willen doen dan voor bestaande klanten.
Heel raar inderdaad, maar precies de reden waarom elk jaar overstappen loont.
pi_148718810
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:04 schreef Makrolon het volgende:

Wel apart dat ze meer voor nieuwe klanten willen doen dan voor bestaande klanten.
Dat doet toch niemand? Dat blijven loont van de bekende energieleveranciers is gewoon een aanfluiting en stelt geen ruk voor.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_148718826
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 07:34 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

13 graden hebben we geprobeerd, maar dan slaat de ketel alsnog de hele dag en nacht aan als het een beetje koud is buiten.

Afhankelijk van het weer en de temperatuur gaat de thermostaat terug tussen de 10 en 12. Meestal zakt het dan naar 13/14 graden dus dat is dan nog wel oké toch? Maar goed echt koud is het nog niet geweest buiten natuurlijk. Gelukkig zeer binnenkort dubbel glas. :)
Ik zou het niet doen en als je de ketel niet wilt laten aanslaan kan je beter isoleren. Je dubbel glas zal een kleine bijdrage leveren om het te verbeteren maar als je huistemperatuur onder de 13 graden in de nacht dan moet je je tochgaten dichten, want die zijn gigantisch.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator donderdag 15 januari 2015 @ 19:23:07 #158
382129 crew  Donna
pi_148722176
Ja daar zal je gelijk in hebben. M'n vriend zei ook al dat we veel meer isolerende maatregelen moeten nemen naast de ramen.

Zal even wat kosten, maar er komt veel voor terug. Comfort is wel wat waard.
pi_148752619
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 19:23 schreef DonnaRush het volgende:
Ja daar zal je gelijk in hebben. M'n vriend zei ook al dat we veel meer isolerende maatregelen moeten nemen naast de ramen.

Zal even wat kosten, maar er komt veel voor terug. Comfort is wel wat waard.
als je de arbeid zelf doet vallen de kosten wel mee
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_148769811
Het eerste halfjaar in mijn nieuwe woning zit erop! Niet helemaal precies tussen de seizoenen (half juli tot half januari) maar ik gok dat de cijfers met het resterende halfaar niet veel zullen afwijken. Greenchoice kon in mijn oude woning ook prima inschatten wat het resterende verbruik werd.

Elektriciteitsverbruik per jaar: 1975 Kwh
Gasverbruik per jaar: 1113 m3

Type woning: samenwonend zonder kinderen, tussenwoning, 3 verdiepingen (2 + geisoleerde maar onverwarmde zolder) + vliering, gebouwd in 2008-2009 (HR++ glas, HR-ketel etc). Toen we hier kamen wonen zoveel mogelijk led geïnstalleerd - we hebben nog 1 gloeilamp van 40 watt in de woonkamer omdat het zo lastig is om een led-kopsspiegellamp te vinden. Ik kan verder geen besparende maatregelen aan het huis meer doen want het is een huurwoning (vrije sector).

We koken keramisch dus ik had elektriciteit hoger verwacht en, ook i.v.m. bouwjaar/isolatie van het huis, gas lager. Ik werk wel vaak op mijn thuiskantoor, dus dan staat de verwarming iets vaker dan gemiddeld aan.
pi_148877901
Er is zojuist een overzicht van de goedkoopste energieleveranciers van 2015 online gekomen. Wat zijn jullie ervaringen met de energieleveranciers in dit overzicht? Ik en mijn vriend verbruiken nogal veel stroom en gas op jaar basis en zitten eraan te denken om over te stappen naar Electrabel.
pi_148883205
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 16:27 schreef marloesw het volgende:
Er is zojuist een overzicht van de goedkoopste energieleveranciers van 2015 online gekomen. Wat zijn jullie ervaringen met de energieleveranciers in dit overzicht? Ik en mijn vriend verbruiken nogal veel stroom en gas op jaar basis en zitten eraan te denken om over te stappen naar Electrabel.
Algemene reactie bij het overzicht. Ik vind dat zij erg veel voor vastrecht vragen. En dan geven ze aan dat dat zeer goedkoop is. Volgens mij zou je dit nog eens goed moeten narekenen (en vergelijken met andere leveranciers) of dit echt wel zo goedkoop is.
pi_148915380
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 16:27 schreef marloesw het volgende:
Er is zojuist een overzicht van de goedkoopste energieleveranciers van 2015 online gekomen. Wat zijn jullie ervaringen met de energieleveranciers in dit overzicht? Ik en mijn vriend verbruiken nogal veel stroom en gas op jaar basis en zitten eraan te denken om over te stappen naar Electrabel.
Het eerste wat in mij opkomt is:
Wat zijn hun welkomstbonussen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_149007196
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 16:27 schreef marloesw het volgende:
Er is zojuist een overzicht van de goedkoopste energieleveranciers van 2015 online gekomen. Wat zijn jullie ervaringen met de energieleveranciers in dit overzicht? Ik en mijn vriend verbruiken nogal veel stroom en gas op jaar basis en zitten eraan te denken om over te stappen naar Electrabel.
Vergelijk de aanbieders een op gaslicht.com

Vandaag ons (Nuon) energie overzicht: afgelopen jaar (v.a. 1-2- '14): 2583 kWh el. en 1375 m³ gas verbruikt . Vrijstaande woning, matig geïsoleerd, HR ketel.

Wat raden jullie aan? Muren/dak/vloer isoleren? Overstappen naar een andere leverancier?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:32:27 #165
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_149007819
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:09 schreef blomke het volgende:
Wat raden jullie aan? Muren/dak/vloer isoleren? Overstappen naar een andere leverancier?
Isoleren kan nooit kwaad natuurlijk. Vloer voor comfort, muren/dak voor energiebesparing.
Overstappen doe ik ondertussen vrijwel jaarlijks, afhankelijk van de overstapbonus (uurtje uitzoeken, 100-300 euro bonus). Met name handig om op de vaste kosten te letten, want zonder overstapbonus wordt een paar maanden langer al snel relatief duur. En die paar maanden heb je zo als je wacht op het juiste moment om over te stappen.

* RemcoDelft is juist net naar Delta gegaan. Via Pricewise en Shopkorting natuurlijk.
Ik blijf ver weg van de dubieuze clubs met torenhoog vastrecht en zeer slechte klantreviews.
Prutsen doen ze allemaal, ik heb volgens mij nog nooit in mijn leven (!) in een keer een correcte energierekening gehad. En dat bij Eneco, Greenchoice, Nuon en Essent. Delta begint goed, die snappen zelf ook niets meer van de rekening:


Het grappige is wel dat de fouten regelmatig in mijn voordeel zijn... Het begint vaak in het voordeel van de energieboer, na klagen daarover passen ze het aan, en zodra het goed of beter is, vind ik het best. Voorbeelden: hoog/laag verwisselen, gemeentebelasting 1 i.p.v. 11 maanden rekenen, een gat in meterstanden tussen oude en nieuwe leverancier, etc.
Momenteel nog met Essent bezig om in het lage capaciteitstarief te komen. Liander weet als echte overheidsmonopolist dat ze fout zitten, dus die negeren alle communicatie. Van Essent ga ik een juiste eindafrekening eisen, en anders lijkt storneren me een hele mooie optie. Ongeleverde diensten factureren mag stomweg niet.
Als zelfs de energieboer al niet meer snapt hoe de 20+ verschillende posten voor 2 producten in rekening gebracht moeten worden, hoe moet de consument het dan nog snappen...?!

[ Bericht 20% gewijzigd door RemcoDelft op 24-01-2015 13:38:42 ]
censuur :O
pi_149007914
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:09 schreef blomke het volgende:

[..]

Vergelijk de aanbieders een op gaslicht.com

Vandaag ons (Nuon) energie overzicht: afgelopen jaar (v.a. 1-2- '14): 2583 kWh el. en 1375 m³ gas verbruikt . Vrijstaande woning, matig geïsoleerd, HR ketel.

Wat raden jullie aan? Muren/dak/vloer isoleren? Overstappen naar een andere leverancier?
mijn advies:
isoleren
veranderen van leverancier
Zonne energie gebruiken
energiezuinige apparaten gebruken
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 24 januari 2015 @ 13:46:11 #167
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_149008162
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:09 schreef blomke het volgende:

[..]

Vergelijk de aanbieders een op gaslicht.com

Vandaag ons (Nuon) energie overzicht: afgelopen jaar (v.a. 1-2- '14): 2583 kWh el. en 1375 m³ gas verbruikt . Vrijstaande woning, matig geïsoleerd, HR ketel.

Wat raden jullie aan? Muren/dak/vloer isoleren? Overstappen naar een andere leverancier?
Wat heb je nu aan isolatie? Zonder dat is het niet echt goed te zeggen.
Ik zou eerst gaan isoleren. Eerst dak, dan wand en dan vloer. Eventueel nog naar de ruiten kijken, wat voor glas zit daar nu in?
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_149011188
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:32 schreef RemcoDelft het volgende:
en anders lijkt storneren me een hele mooie optie.
Dat doe ik nooit bij energie omdat ze je dan gewoon afsluiten. Ook al heb je gelijk, dat moet je dan via een rechter afdwingen, maar in die tussentijd heb je geen energie.

btw dat plaatje klopt gewoon hoor :W
je vraagteken staat bij de teruglevering als je meer teruglevert dan dat je vraagt (over het hele jaar). ongeveer 8 ct p kwh aan teruglevering wordt door meer leveranciers geboden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_149013177
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 13:46 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Wat heb je nu aan isolatie? Zonder dat is het niet echt goed te zeggen.
Ik zou eerst gaan isoleren. Eerst dak, dan wand en dan vloer. Eventueel nog naar de ruiten kijken, wat voor glas zit daar nu in?
HR++ glas, rondom. Maar we hebben ook flink muuroppervlak. het dak is gedeeltelijk geïsoleerd, t.p.v. de daken (begint op 50% hoogte van de slaapkamers). De vliering (beschoten en pannendak) is weer ongeïsoleerd, maar er zit een luchtlaag tussen plafond slaapkamer en die vliering, helaas geen isolatiemateriaal daar tussen aangebract (gemiste kans vorige bewoner, maar dat was een knurft).
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 25 januari 2015 @ 11:09:36 #170
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_149034175
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
btw dat plaatje klopt gewoon hoor :W
Kijk eens beter... :7
censuur :O
pi_149045434
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 11:09 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Kijk eens beter... :7
doe ik, het klopt gewoon hoor.
Bedoel je dat de particulier btw ontvangt? Dit is puur administratief.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 25 januari 2015 @ 18:39:50 #172
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_149048561
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 17:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
doe ik, het klopt gewoon hoor.
Bijbetalen (!) per kWh, en ze komen tot dat bedrag door ((energiebelasting + duurzame opslag minus kaal leveringstarief) + BTW) het teruglevertarief te maken. M.a.w. energiebelasting betalen per kWh die je zelf levert en zo netto betalen per kWh?
censuur :O
pi_149079334
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Bijbetalen (!) per kWh, en ze komen tot dat bedrag door ((energiebelasting + duurzame opslag minus kaal leveringstarief) + BTW) het teruglevertarief te maken. M.a.w. energiebelasting betalen per kWh die je zelf levert en zo netto betalen per kWh?
dat staat er niet :)
het lijkt zo omdat ze naast elkaar staan, maar dat is niet zo.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 26 januari 2015 @ 20:49:06 #174
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149085358
Zo als het er nu voorstaat, krijg ik geld weer. Heb onlangs de pomp in m'n ketel vervangen voor een A-label. Scheelt echt in het energieverbruik. Ook stookt de ketel nu mooi rustig.
Heb een delta-T van 20 graden, bij een aanvoer van 50 graden. Veel groter moet deze ook niet worden.Een delta-T van 15 is het mooiste.
Share your talent, move the world.
  maandag 26 januari 2015 @ 20:55:12 #175
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_149085602
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 20:49 schreef cvboer2 het volgende:
Zo als het er nu voorstaat, krijg ik geld weer. Heb onlangs de pomp in m'n ketel vervangen voor een A-label. Scheelt echt in het energieverbruik. Ook stookt de ketel nu mooi rustig.
Heb een delta-T van 20 graden, bij een aanvoer van 50 graden. Veel groter moet deze ook niet worden.Een delta-T van 15 is het mooiste. [ link | afbeelding ]
This interface is niceeeeeeeeeeee :9~
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')