Waar baseer je dit op?quote:het antwoord daarop kun je wel raden, uiteindelijk komt er niemand meer opdagen, alweer iets traditioneels wat is verdwenen
Waarom zou je iets wat ongevaarlijker is dan auto rijden ook willen afpakken?quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:29 schreef Intxaurraga het volgende:
In België gaat vuurwerk afsteken al jaren via shows, gaat prima.
Wie een vuurwerkverbod betuttelend vindt, moet zich afvragen waarom het goedje 363 dagen per jaar wél verboden is. Niet voor de lol of uit bemoeizucht, maar gewoon omdat het buitensporige explosieven zijn met hoge kosten voor de samenleving.
Omdat we niet zonder auto en transport zouden kunnen, we kunnen wel zonder de kneusjes die hun eigen vingers eraf knallenquote:Op dinsdag 30 december 2014 21:32 schreef whatdafuck het volgende:
[..]
Waarom zou je iets wat ongevaarlijker is dan auto rijden ook willen afpakken?
quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:17 schreef Rezania het volgende:
Maar 5 keer het woord emotie in de OP, valt nog mee deze keer.
quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:10 schreef Synthercell het volgende:
volgens peilingen
traditie
iets traditioneels verdwenen
de emotie van de bevolking
in verzet te krijgen
jarenlang hameren en timmeren aan een systeem, bevolking en maatschapppij
propagandamiddel
misleiding
propaganda
emoties
je werd misleid
zorgt voor strijd
'winnend' (euforisch) gevoel
gevoel van 'verlies' (woede)
twee kampen
emotie
strijdlust
op de hand weet te krijgen
wordt je bij de volgende verkiezingen nog woedender
alweer een kabinet dat vooral alles fout en verkeert deed
jarenlang foute kabinetten
voor euforie gaat zorgen.
gaat niet om het gevaar
stukje opstuwing emotie
een revolutie erdoor te krijgen
Als iemand z'n plezier uit vuurwerk haalt, mits het legaal is, prima toch?quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:35 schreef Klonk het volgende:
[..]
Omdat we niet zonder auto en transport zouden kunnen, we kunnen wel zonder de kneusjes die hun eigen vingers eraf knallen
Ben het op zich met je eens, maar waar vroeger stiekum een rotje af werd gestoken worden er nu complete auto's opgeblazen.quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Tja, alles moet tegenwoordig 100% veilig zijn. Geen risicootje meer ergens, elke losse stoeptegel, te harde geluidje enz. moeten direct aangepakt worden. In Nederland zijn we onderhand zo ongelooflijk zacht geworden dat je nauwelijks nog plezier kan maken zonder dat honderden zure gasten het feestje voor iedereen verstieren. Anders doe je immers niet 'normaal', niet meer wat bij 'deze tijd past', neem je te veel risico's en blabla degelijk nogwat
Eerder stonden dit soort tradities nooit ter discussie en nam iedereen de paar problemen die er bij kwamen kijken gewoon voor lief. Immers deden ze vroeger hetzelfde. Ergens is het misgunnen ontstaan en het tolerante verdwenen.
Koele afweging. Baten van intensief wegtransport zijn groter dan het aantal doden (en andere nevenschade) dat ertegenover staat, die van vuurwerk kleiner. Nb: dat is mijn afweging, maar ik ruil hem graag om voor een aantoonbaar betere.quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:32 schreef whatdafuck het volgende:
[..]
Waarom zou je iets wat ongevaarlijker is dan auto rijden ook willen afpakken?
Nee groot verschil, als ik een biertje drink en een peuk rook daar val ik helemaal niemand mee lastigquote:Op dinsdag 30 december 2014 21:36 schreef whatdafuck het volgende:
[..]
Als iemand z'n plezier uit vuurwerk haalt, mits het legaal is, prima toch?
Alcohol, tabak en drugs zijn toch ook geaccepteerd..
Zoals ik eerder al zei, over de overlast van alcohol, tabak en drugs hoor je niemand.quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:38 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Koele afweging. Baten van intensief wegtransport zijn groter dan het aantal doden (en andere nevenschade) dat ertegenover staat, die van vuurwerk kleiner. Nb: dat is mijn afweging, maar ik ruil hem graag om voor een aantoonbaar betere.
Ik ook niet. Maar dat is dus illegaal vuurwerk.quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ben het op zich met je eens, maar waar vroeger stiekum een rotje af werd gestoken worden er nu complete auto's opgeblazen.
Ik weet niet of jij ook "kattekwaad, moet kunnen" zou zeggen als je auto af is gebrand of compleet is vernield, maar ik vind dat toch niet meer onder kattekwaad vallen.
Hell, ik heb nooit de lol gezien van andermans eigendommen slopen.
[ afbeelding ]
http://www.omroepgelderla(...)werk.htm#.VKLqiV4A7o
http://www.omroepwest.nl/(...)urwerkbom-zoetermeer
http://www.gelderlander.n(...)paar-1.4683317?ls=pl
Hoor je niemand, onder welke steen heb jij de afgelopen tijd gewoond, wel eens van Bob gehoord? Drugsvoorlichting, anti rook spotjes?quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:41 schreef whatdafuck het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al zei, over de overlast van alcohol, tabak en drugs hoor je niemand.
Omdat iedereen niet zonder 1 van deze 3 of meer kan.. Anderen halen plezier uit vuurwerk, en voor die ene dag in het jaar, met af en toe een hardere knal, so be it. Sowieso snap ik niet dat mannen hier om zeuren.. Een echte vent is groot geworden met vuurwerk
Die oplossing is heel simpel, geen particulier vuurwerk meerquote:Op dinsdag 30 december 2014 21:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar dat is dus illegaal vuurwerk.
Dan moet je daar wat tegen doen in plaats van iedereen pakken, maar ja een daadwerkelijke oplossing verzinnen is ook zo moeilijk natuurlijk.
Dan nog is het een keuze, net als vuurwerk.quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:43 schreef Klonk het volgende:
[..]
Hoor je niemand, onder welke steen heb jij de afgelopen tijd gewoond, wel eens van Bob gehoord? Drugsvoorlichting, anti rook spotjes?
ja nieuwjaar voor iedereen verneuken. Leuk man.quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:44 schreef Klonk het volgende:
[..]
Die oplossing is heel simpel, geen particulier vuurwerk meer
Kerels zijn geen kerels meerquote:Op dinsdag 30 december 2014 21:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
ja nieuwjaar voor iedereen verneuken. Leuk man.
Die overlast is ook via regulering en denormaliseringscampagnes aangepakt. Vooral drugs, dat nadrukkelijk in de verbodsfeer is getrokken in de meeste landen.quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:41 schreef whatdafuck het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al zei, over de overlast van alcohol, tabak en drugs hoor je niemand.
Omdat iedereen niet zonder 1 van deze 3 of meer kan.. Anderen halen plezier uit vuurwerk, en voor die ene dag in het jaar, met af en toe een hardere knal, so be it. Sowieso snap ik niet dat mannen hier om zeuren.. Een echte vent is groot geworden met vuurwerk
Ach alles ligt nu onder 4 vergrootglazen waardoor alles nog veel erger lijkt dan het was.quote:
Lijkt mij een een uitstekend plan jaquote:Op dinsdag 30 december 2014 21:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Mag zijn maar met de redenering dat je het legale deel maar moet verbieden omdat mensen er illegale dingen mee doen, of omdat mensen illegale dingen doen met illegale middelen, lul je natuurlijk net zo goed een ongelooflijk eind in de ruimte.quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:47 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Die overlast is ook via regulering en denormaliseringscampagnes aangepakt. Vooral drugs, dat nadrukkelijk in de verbodsfeer is getrokken in de meeste landen.
Over tabak, het [i]wie is er niet groot mee geworden[i/]-argument dat j aanvoert lijkt een beetje op de discussie rond roken in de trein destijds. Maar wie jammert er nu nog over dat verbod? In ieder geval een aanzienlijk kleiner deel van de bevolking dan het deel dat aanstoot zou nemen aan het opnieuw invoeren van rookcoupés.
Voor iedereen? Voor minder dan de helft van de bevolking, wanneer ik de OP moet geloven. In een democratie geldt nu eenmaal de stem van de meerderheid.quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
want je bent wel een kerel als je 10 rotjes aan elkaar knoopt en ze dan vasthoud omdat dat stoer is en dan gaat huilen als je een vinger kwijt bentquote:
Dat argument gebruik ik dan ook niet.quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Mag zijn maar met de redenering dat je het legale deel maar moet verbieden omdat mensen er illegale dingen mee doen, of omdat mensen illegale dingen doen met illegale middelen, lul je natuurlijk net zo goed een ongelooflijk eind in de ruimte.
Dit.quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Tja, alles moet tegenwoordig 100% veilig zijn. Geen risicootje meer ergens, elke losse stoeptegel, te harde geluidje enz. moeten direct aangepakt worden. In Nederland zijn we onderhand zo ongelooflijk zacht geworden dat je nauwelijks nog plezier kan maken zonder dat honderden zure gasten het feestje voor iedereen verstieren. Anders doe je immers niet 'normaal', niet meer wat bij 'deze tijd past', neem je te veel risico's en blabla degelijk nogwat
Eerder stonden dit soort tradities nooit ter discussie en nam iedereen de paar problemen die er bij kwamen kijken gewoon voor lief. Immers deden ze vroeger hetzelfde. Ergens is het misgunnen ontstaan en het tolerante verdwenen.
Ja inderdaad, leuk man. Sinds wanneer is Nederland zo afgegleden en vol gepropt met zure types die schoppen tegen alles waar anderen plezier aan beleven, om dan uit een soort zelf verheven morele positie iedereen die die dingen wel leuk vindt als 'tokkies' of 'paupers' te bestempelen.quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:49 schreef Klonk het volgende:
[..]
Lijkt mij een een uitstekend plan ja
Denk dat de gemeente een prima vuurwerkshow kan neerzetten voor de kosten die ze nu moeten maken om alles weg te halen om te voorkomen dat kindjes met een strijker de boel opblazen.
Gezellig met de hele buurt buiten, weet ik veel, verzin maar wat leuks wat tokkies tof vinden om te doen.
Desnoods gaan ze met z'n allen op een akker staan, ver weg van de bebouwde kom en gaan ze daar knallen.
Dikke kul. Dat is hetzelfde als het onderdrukken van de minderheid. Alleen bekt dat niet zo lekker.quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:49 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Voor iedereen? Voor minder dan de helft van de bevolking, wanneer ik de OP moet geloven. In een democratie geldt nu eenmaal de stem van de meerderheid.
Dat is wel wat je leest in de mediaquote:Op dinsdag 30 december 2014 21:50 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Dat argument gebruik ik dan ook niet.
Wel grappig dat je dat zegt, want ik heb menig oud en nieuw in het buitenland meegemaakt en daar is het nu juist een gemeenschapsding. Je hebt natuurlijk wel gelijk dat een beetje de hele dag op straat hangen met knalvuurwerk iets Nederlands is. Maar, wanneer er meer mensen aanstoot aan geven dan er plezier aan hebben, is het dan nog haalbaar om zoiets te blijven doen?quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja inderdaad, leuk man. Sinds wanneer is Nederland zo afgegleden en vol gepropt met zure types die schoppen tegen alles waar anderen plezier aan beleven, om dan uit een soort zelf verheven morele positie door iedereen die die dingen wel leuk vindt als 'tokkies' of 'paupers' te bestempelen.
Echt een ongelooflijke non-oplossing. Lekker vanuit de Bijlmer naar de vuurwerkshow op de dam kijken. Oh wacht...Praktisch iedereen wil bij z'n familie en vrienden zijn met oud & nieuw en niet met 40.000 onbekenden hutjemutje in de kou staan wachten op de pijlen terwijl je thuis lekker voor de haard bier kan zitten tanken.
quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dikke kul. Dat is hetzelfde als het onderdrukken van de minderheid. Alleen bekt dat niet zo lekker.
Minderheid heeft geen stem. Dat is wat je zegt. Oh de minderheid heeft een andere mening, dikke boeien.quote:
Ach, het gezeik is gewoon ongelooflijk hypocriet. De babyboomers die eerst net zo goed hele straten rood stonden te knallen zijn nu zo oud dat ze alleen nog maar nors in het tehuis zitten en vooral alles misgunnen wat ze vroeger zelf ook hebben gedaan.quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:55 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wel grappig dat je dat zegt, want ik heb menig oud en nieuw in het buitenland meegemaakt en daar is het nu juist een gemeenschapsding. Je hebt natuurlijk wel gelijk dat een beetje de hele dag op straat hangen met knalvuurwerk iets Nederlands is. Maar, wanneer er meer mensen aanstoot aan geven dan er plezier aan hebben, is het dan nog haalbaar om zoiets te blijven doen?
Ik denk dat we het niet eens zullen wordenquote:Op dinsdag 30 december 2014 21:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja inderdaad, leuk man. Sinds wanneer is Nederland zo afgegleden en vol gepropt met zure types die schoppen tegen alles waar anderen plezier aan beleven, om dan uit een soort zelf verheven morele positie door iedereen die die dingen wel leuk vindt als 'tokkies' of 'paupers' te bestempelen.
Echt een ongelooflijke non-oplossing. Lekker vanuit de Bijlmer naar de vuurwerkshow op de dam kijken. Oh wacht...Praktisch iedereen wil bij z'n familie en vrienden zijn met oud & nieuw en niet met 40.000 onbekenden hutjemutje in de kou staan wachten op de pijlen terwijl je thuis lekker voor de haard bier kan zitten tanken.
De minderheid heeft wel degelijk een stem. Wat voor onzin is dat nu weer? We leven in een democratie, niet in een totalitaire staat.quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:56 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Minderheid heeft geen stem. Dat is wat je zegt. Oh de minderheid heeft een andere mening, dikke boeien.
En jij over 20 jaar dus ookquote:Op dinsdag 30 december 2014 21:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ach, het gezeik is gewoon ongelooflijk hypocriet. De babyboomers die eerst net zo goed hele straten rood stonden te knallen zijn nu zo oud dat ze alleen nog maar nors in het tehuis zitten en vooral alles misgunnen wat ze vroeger zelf ook hebben gedaan.
Dit inderdaad, Sier vind ik niet zo'n probleem ook niet voortijdig maar dat klootjes volk met die zware explosieven die al weken van te voren het leuk vinden om 3 uur snachts een hele straat op te schrikken, mogen ze van mij part wel een giga boete geven! of... 1 januari om 7 uur de straten schoon laten vegen!quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:36 schreef Zith het volgende:
Joh, de katten zitten hier al 2 dagen onder de bank en het is nog niet eens de 31ste.
Vuurwerk mag opkutten.
Wederom speelt de media een enorme rol in het beïnvloeden van de mensen. Vroeger werden er net zo goed dingen gesloopt met vuurwerk al moest je door de geringere kracht misschien wat creatiever zijn. Nu beland alles in de media wat wordt getwitterd of op fb wordt gezet enz en lijkt het ineens alsof 90% van de jongeren met vuurwerk er op uit is zoveel mogelijk af te breken.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
En jij over 20 jaar dus ook
Gefeliciteerd, iedereen wordt een zure ouwe lul, of je dat nu wil of niet
Ja dat is dus allemaal al illegaal. Hoe ga je dat dan oplossen door de mensen die zich wel aan de regeltjes houden te bestraffen?quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:07 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dit inderdaad, Sier vind ik niet zo'n probleem ook niet voortijdig maar dat klootjes volk met die zware explosieven die al weken van te voren het leuk vinden om 3 uur snachts een hele straat op te schrikken, mogen ze van mij part wel een giga boete geven! of... 1 januari om 7 uur de straten schoon laten vegen!
Hoezo?quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:08 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja dat is dus allemaal al illegaal. Hoe ga je dat dan oplossen door de mensen die zich wel aan de regeltjes houden te bestraffen?
Dat ís al verboden.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:26 schreef theguyver het volgende:
Maar dat zware vuurwerk zoals wat ik nu hoor over cobra's ( waar je gewoon bijna een gat mee in de grond mee veroorzaakt) en zo... doe even normaal zeg..
Je bent als democratie natuurlijk compleet mislukt als 50%+1 bepaalt wat 50%-1 niet okay vindt.quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:59 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
De minderheid heeft wel degelijk een stem. Wat voor onzin is dat nu weer? We leven in een democratie, niet in een totalitaire staat.
Jup weet ik, maar als straf mogen ze van mij de volgende ochtend 1 jan dus, mooi puinruimen, of andere klungels ondersteunen die vingers of andere ledematen zijn kwijtgeraakt.quote:
Dat laatste gebeurt ook wanneer je ze laat puinruimen. Je oplossing zie ik dus even niet. (die HALT-straffen doen dit al)quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:36 schreef theguyver het volgende:
[..]
Jup weet ik, maar als straf mogen ze van mij de volgende ochtend 1 jan dus, mooi puinruimen, of andere klungels ondersteunen die vingers of andere ledematen zijn kwijtgeraakt.
Probleem is ze komen vaak weg met waarschuwing of alleen het vuurwerk word afgepakt en hebben zo weer nieuwe..
Ik heb geen idee of het effect heeft!quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:37 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat laatste gebeurt ook wanneer je ze laat puinruimen. Je oplossing zie ik dus even niet. (die HALT-straffen doen dit al)
Hmm apart, is het daar de hele nacht zo onrustig met vuurwerk? Hier knalt het ook wel wat, maar dat houd om 12 uur of zo wel weer op. Gister wel een nerveuze kat in bed erbij gehad. Die vind het maar niets.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:40 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of het effect heeft!
Een oud collega had 4 vingers er af geknalt en was gelijk genezen, ... was ook niet zo moeilijk aangezien hij niks meer af kon steken..
Probleem hier in de buurt is dat ik nu al 2 weken amper een oog dicht doe omdat het hier vaak midden in de nacht een oorlogzone is.
Andere oplossingen zijn natuurlijk welkom!
Ben ik het mee eens. Als men normaal met vuurwerk om zou gaan had ik er geen problemen mee. Moet wel zeggen dat ik het idee heb dat het iets rustiger is dan voorafgaande jaren maar gisteravond weer zo'n onverlaat tuig wat op het grasveldje tegenover mij knallers de lucht in moest schieten. Mijn kat zat lekker relaxed op de vensterbank maar schrok zich een hoedje, dook in paniek weg waarop ze wat plantjes meenam. Rotzooi natuurlijk en het beestje heeft weer een hele tijd in angst onder de boekenkast gezeten. Wat mij betreft mag het vrije vuurwerk afsteken strak aan banden gelegd worden.quote:Op woensdag 31 december 2014 09:17 schreef BBurns het volgende:
Het probleem is niet het legale vuurwerk, afgestoken op legale tijden, maar juist de kracht van het illegale (knal)vuurwerk, en dat de afgelopen dagen gecombineerd met (jeugdig) tuig.
Ik vind het zielig voor de dieren die niet begrijpen wat er de afgelopen dagen gebeurd. En dat ligt echt aan het volk dat zich daar niet in kan verplaatsen. Laat staan het tuig dat vuurwerk door je brievenbus naar binnenflikkert. overburen hadden schade van 8300 euro.
De regels zoals nu zijn, daar is niet veel mis mee. Alleen niemand die t naleeft, en daar moet eens een keer goed tegen opgetreden worden.
Geldt dat niet voor vuurwerk?quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:40 schreef Klonk het volgende:
[..]
Nee groot verschil, als ik een biertje drink en een peuk rook daar val ik helemaal niemand mee lastig
Zolang ik me aan de regels hou en niet bezopen achter het stuur ga zitten.
quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:41 schreef whatdafuck het volgende:
[..]
Ook maar tot zover. Openbaar dronkenschap en drugsgebruik is niet toegestaan (want daar ondervinden andere last van). En tabak geaccepteerd?quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:36 schreef whatdafuck het volgende:
Alcohol, tabak en drugs zijn toch ook geaccepteerd..
Van die buurtkinderen die doelbewust pijltjes schoten op mensen, dieren en open ramen bedoel je?quote:Op woensdag 31 december 2014 09:31 schreef Konijntjuh het volgende:
De meesten mensen zullen hier wel geen jeugd hebben gehad en zaten op hun zolderkamertje toe te kijken hoe de andere buurtkinderen wel hun vuurwerk afstoken op oud en nieuw.
Vandaar deze anti vuurwek sfeer van een paar gefrustreerde brilsmurfen.
Bj deze noem ik het dan ook de gefrustreerde brilsmurf consparicy theorie tegen de lol smurf
Dat niet valt aan te pakken omdat er geen spraken van preventie is. Tuig mag vuurwerk afsteken. Waar het belandt kan alleen naderhand beoordeeld worden.quote:Op woensdag 31 december 2014 10:57 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Van die buurtkinderen die doelbewust pijltjes schoten op mensen, dieren en open ramen bedoel je?
Ja dat was 25/30 jaar geleden ook al dikke pret ja
Dat heeft niets met lol te maken, ik heb geen enkel probleem met mensen die normaal met dat spul omgaan maar dat soort tuig mogen ze hardhandig aanpakken.
Simpel. X aantal mensen ervaren last - x aantal mensen beleven er plezier aan = ...quote:Op woensdag 31 december 2014 10:43 schreef betyar het volgende:
Plezier maken is verboden!!!!! Sommige mensen hebben last als anderen plezier hebben! Festivals verbieden! Gillen in een achtbaan verbieden!
Nee dat klopt ook volledig... daar zit geen controle op. Je komt niet op een zwarte lijst te staan bij de verkopers als je een keer wat fout hebt gedaan en, al zou die er zijn, is het nog zo makkelijk te omzeilen dat het geen nut zou hebben.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:01 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat niet valt aan te pakken omdat er geen spraken van preventie is. Tuig mag vuurwerk afsteken. Waar het belandt kan alleen naderhand beoordeeld worden.
quote:Op woensdag 31 december 2014 11:02 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Simpel. X aantal mensen ervaren last - x aantal mensen beleven er plezier aan = ...
Precies. En er komt b.v. ook elk jaar een nieuwe generatie aan kotertuig bij. Nee, wat mij betreft gewoon een verbod.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:04 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Nee dat klopt ook volledig... daar zit geen controle op. Je komt niet op een zwarte lijst te staan bij de verkopers als je een keer wat fout hebt gedaan en, al zou die er zijn, is het nog zo makkelijk te omzeilen dat het geen nut zou hebben.
Het ellendige is dat het steeds groter en achterlijker wordt, vroeger liep de jeugd met een doosje strijkers.quote:Op woensdag 31 december 2014 09:31 schreef Konijntjuh het volgende:
De meesten mensen zullen hier wel geen jeugd hebben gehad en zaten op hun zolderkamertje toe te kijken hoe de andere buurtkinderen wel hun vuurwerk afstoken op oud en nieuw.
Vandaar deze anti vuurwek sfeer van een paar gefrustreerde brilsmurfen.
Bj deze noem ik het dan ook de gefrustreerde brilsmurf consparicy theorie tegen de lol smurf
Bronquote:Vuurwerkbom door brievenbus huis in Den Bosch, bewoonster en kinderen komen met schrik vrij
quote:VLAARDINGEN- Een bizar vuurwerkongeval heeft op nieuwjaarsdag 1 januari rond 10 voor één een zwaargewond slachtoffer geëist op de Binnensingel in Vlaardingen. Een betonnen omhulsel van een container werd opgeblazen met grote schade als gevolg. Het Mobiel Medisch Team kwam ter plaatse om het slachtoffer eerste medische hulp te bieden; de ambulance kwam ruim een half uur na de eerste melding pas aan. Het slachtoffer is met letsel aan het been en hand met spoed naar het ziekenhuis vervoerd. Een agent wist te vertellen dat de man zelf verantwoordelijk was voor het opblazen van de container en zal na zijn ziekenhuisbezoek worden aangehouden voor deze vernieling.
Risico van het lol hebben.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:26 schreef bedachtzaam het volgende:
Dit gebeurde vorig jaar, stel je voor dat je kinders daar bij zo'n malloot staan.
Ja en je kan alles wel verbieden maar dan maakt het nog alleen maar spannender en dan gaat men juist knutselen met zelfgemaakt vuur en knalwerk.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:17 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het ellendige is dat het steeds groter en achterlijker wordt, vroeger liep de jeugd met een doosje strijkers.
Het knal vuurwerk van tegenwoordig is nauwelijks meer vuurwerk te noemen en aangezien het handhaven van de wet op illegaal vuurwerk blijkbaar onmogelijk is, is particulier vuurwerk helemaal verbieden misschien wel beter.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Bron
We zullen maar niet gaan googlen op letsel of dieren die door vuurwerk verminkt of gedood worden.
Gelukkig deed karma zijn werk en was alleen hijzelf slachtoffer van zijn eigen handelen.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:33 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Risico van het lol hebben.
Vind het wel een prachtig argument. Zou die ook werken als het (al decennia) verboden was en men probeerde het te legaliseren?
Als ik nu met het voorbeeld kom als je vroeger met een hoogstens 200 km per uur kon rijden en nu 300km per uur, dan trap je toch ook graag het gaspedaal in naar 300 km per uur in plaats dat je je houd aan de 200 k/m per uur die vroeger kon bereikenquote:Op woensdag 31 december 2014 11:44 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Gelukkig deed karma zijn werk en was alleen hijzelf slachtoffer van zijn eigen handelen.
In het geval dat men het probeerde te legaliseren zou er naar mijn mening vooral gekeken worden naar plaatsen waar het legaal zou zijn en natuurlijk naar het soort vuurwerk en wat het kan aanrichten.
Vroeger was dat lang niet zo gek als nu, in de 80's liepen we met piraatjes en af en toe een doosje shi sing crackers voor de harde knallen, daarmee konden we wel een emmer of blik tot 10 meter de lucht in laten vliegen maar dat was het dan ook wel.
quote:Op woensdag 31 december 2014 11:48 schreef Konijntjuh het volgende:
Als ik nu met het voorbeeld kom als je vroeger met een hoogstens 200 km per uur kon rijden en nu 300km per uur, dan trap je toch ook graag het gaspedaal in naar 300 km per uur in plaats dat je je houd aan de 200 k/m per uur die vroeger kon bereiken
Dat valt wel mee denk ik, als vuurwerk verboden wordt dan moet je eerst maar eens aan vuurwerk zien te komen voordat je er als een dommerd mee kan gaan knutselen om je eigen bommetjes te maken.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:41 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Ja en je kan alles wel verbieden maar dan maakt het nog alleen maar spannender en dan gaat men juist knutselen met zelfgemaakt vuur en knalwerk.
Denk je nu echt dat mensen zich zullen tegen houden door nog meer extra maatregelen er tegen te nemen. Nee men vindt het juist interessanter en nog indrukwekkender en vooral als men zelf kan gaan experimentern met explosies.
Wat tegenwoordig via het internet best wel snel zal gaan dus als jochie x een leuke bom kan maken met de huis en tuin middellen volgen y en z al snel dit voorbeeld.
Julie denken te veel als brilsmurfen vandaar dat je niet meer de lolsmurf snapt
Volgens mij zijn er zat recepten te vinden op het internet om tot leuke explosies te komen, vriendje 1 bestelt product A, vriendje 2 bestelt product B, vriendje 2 bestelt product C,quote:Op woensdag 31 december 2014 11:51 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat valt wel mee denk ik, als vuurwerk verboden wordt dan moet je eerst maar eens aan vuurwerk zien te komen voordat je er als een dommerd mee kan gaan knutselen om je eigen bommetjes te maken.
Bovendien kan er dan goed opgetreden worden tegen mensen die dit doen, het is dan immers verboden om vuurwerk te hebben en af te steken.
Dat klopt, met lucifers kom je ook een heel eind en die kosten niets.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:59 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er zat recepten te vinden op het internet om tot leuke explosies te komen, vriendje 1 bestelt product A, vriendje 2 bestelt product B, vriendje 2 bestelt product C,
Vriendjes 1,2 en 3 komen bij elkaar en gaan te werk in het schuurtje met hun producten en het receptje wat ze van internet hebben afgehaald
Een verbod helpt niet altijd als men zich nu echt een "participatie" samenleving toe eigent, wat is er dan verkeerds aan om iemand aan te spreken op zijn gedrag.quote:Op woensdag 31 december 2014 12:05 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat klopt, met lucifers kom je ook een heel eind en die kosten niets.
Maar zie je nu niet in waarom mensen meer en meer naar verbod op particulier vuurwerk neigen?
Als het normaal kan dan zal niemand anderen het plezier van vuurwerk misgunnen maar feit is dat het niet meer op een normale manier kan blijkbaar.
Vandaar dat het ook nog steeds mag dus ik begrijp de klachten niet.quote:Op woensdag 31 december 2014 12:23 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Een verbod helpt niet altijd als men zich nu echt een "participatie" samenleving toe eigent, wat is er dan verkeerds aan om iemand aan te spreken op zijn gedrag.
Ik weet het de meesten zijn tegenwoordig bang om bedreigt in elkaar geslagen te worden, maar als je met een paar oudere gezamenlijk op een groepje afstapt en je draagt je eigen kennis over op hun wat je van vuurwerk hebt en vraagt of ze het liever op plein of grasveld wilt afsteken komt dat beter dan er over te klagen en te zeiken, of misschien in goed overleg zou je iets geweldigs kunnen neerzetten dus bijvoorbeeld een sloopauto neer zetten waar men zich op kan uitleven met hun vuurwerk (met de aanwezigheid en onder toezicht van de brandweer).
Je behoort naar oplossingen te zoeken waarin je elkaar te gemoed komt en minder verboden oplegd, dat drijft meer en meer een afstand tussen elkaar.
Het is zo makkelijk om te zeggen ik verbied en ik bied geen oplossing aan of een alternatief aan voor mensen die wel graag vuurwerk willen afsteken, dat doet een dictator namelijk ook.
Zoals Lavenderr al terecht aanhaalt is er nog niets verboden maar dat kan natuurlijk met een aantal jaar veranderen als het zo door blijft gaan.quote:Op woensdag 31 december 2014 12:23 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Een verbod helpt niet altijd als men zich nu echt een "participatie" samenleving toe eigent, wat is er dan verkeerds aan om iemand aan te spreken op zijn gedrag.
Ik weet het de meesten zijn tegenwoordig bang om bedreigt in elkaar geslagen te worden, maar als je met een paar oudere gezamenlijk op een groepje afstapt en je draagt je eigen kennis over op hun wat je van vuurwerk hebt en vraagt of ze het liever op plein of grasveld wilt afsteken komt dat beter dan er over te klagen en te zeiken, of misschien in goed overleg zou je iets geweldigs kunnen neerzetten dus bijvoorbeeld een sloopauto neer zetten waar men zich op kan uitleven met hun vuurwerk (met de aanwezigheid en onder toezicht van de brandweer).
Je behoort naar oplossingen te zoeken waarin je elkaar te gemoed komt en minder verboden oplegd, dat drijft meer en meer een afstand tussen elkaar.
Het is zo makkelijk om te zeggen ik verbied en ik bied geen oplossing aan of een alternatief aan voor mensen die wel graag vuurwerk willen afsteken, dat doet een dictator namelijk ook.
Jezus dit is misschien wel de domste uitspraak die ik die jaar gelezen hebquote:Op woensdag 31 december 2014 12:23 schreef Konijntjuh het volgende:
Bronquote:Een vrouw uit Almelo is dinsdagochtend gewond geraakt nadat vijf jongens vuurwerk naar haar gooiden. De vrouw liep brandblaren en een wond bij haar oog op. Ook is haar kleding kapot.
Net zoals het nu is bedoel je? Illegaal vuurwerk is verboden en je mag pas afsteken vanaf 18:00 uur. Daar heeft gelukkig heel Nederland zich aan gehoudenquote:Op woensdag 31 december 2014 11:51 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat valt wel mee denk ik, als vuurwerk verboden wordt dan moet je eerst maar eens aan vuurwerk zien te komen voordat je er als een dommerd mee kan gaan knutselen om je eigen bommetjes te maken.
Bovendien kan er dan goed opgetreden worden tegen mensen die dit doen, het is dan immers verboden om vuurwerk te hebben en af te steken.
En zie hier de betutteling van de samenlevingquote:Op woensdag 31 december 2014 13:08 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Een sloopauto lijkt me niet nodig, dat kost alleen maar geld en iemand zou zich kunnen bezeren,
Als je een romeinse kaars (legaal vuurwerk (nog wel..) op iemand richt krijg je (ook) deze verwondingen.. lekker aannames doen..quote:Op woensdag 31 december 2014 17:37 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Bron
Dat zal geen piraatje geweest zijn.
quote:De Chinese president Xi Jinping heeft donderdag opgeroepen tot een "onmiddelijk onderzoek" naar de verdrukking van toeschouwers van de nieuwjaarsviering in Shanghai, waarbij woensdag 35 mensen omkwamen.
Naast de 35 dodelijke slachtoffers vielen 48 gewonden.
De aanslag in Parijs was een false flag van de vuurwerkindustrie!!!!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:36 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Wat moeten de krachten die middels deze berichtgeving hoopten op te roepen tot een vuurwerkboycot balen dat hun onderwerp ineens finaal van de mat geveegd is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |