abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148158959
Inmiddels is (volgens peilingen) een meerderheid tegen vuurwerk op oud en nieuw.
Zelfs al gaat het maar om zeven uurtjes per jaar vuurwerk mogen afsteken, heeft de politiek en media het toch weer voor elkaar om meer da helft bevolking over te halen om deze (inmiddels geworden) traditie te gaan beeindingen, en over te gaan op vuurwerkshows per gemeente (het antwoord daarop kun je wel raden, uiteindelijk komt er niemand meer opdagen, alweer iets traditioneels wat is verdwenen)
Zo weet men door op de diepste manier in te spelen op de emotie van de bevolking, die tot een te smeden en/of in verzet te krijgen. Want dat is het uiteindelijke gevolg van jarenlang hameren en timmeren aan een systeem, bevolking en maatschapppij.
Het illegaal vuurwerk en de gewonden en zelfs doden daardoor werd als propagandamiddel gebruikt (men heeft het beeld neergezet alsof het om het goedgekeurde vuurwerk zou gaan, dus misleiding)
En als er volop politiek en propaganda gaande is lopen de emoties op (ook als je begint te doorzien dat je werd misleid, want dat is ontwakend), en zorgt ook meteen weer voor meer strijd in zowel de voor- als tegenstanders. Het gevolg, een 'winnend' (euforisch) gevoel en een gevoel van 'verlies' (woede) Zo ontstaan er telkens twee kampen, waarop men bij elke verkiezing weer meer kiezers met meer emotie (strijdlust) op de hand weet te krijgen, en telkens wordt je bij de volgende verkiezingen nog woedender, want alweer een kabinet dat vooral alles fout en verkeert deed ...totdat er plotseling een te links of te rechts kabinet ontstaat, door jarenlang foute kabinetten, wat het te opvallend goed gaat doen, en dat weer voor euforie gaat zorgen.

Conclusie: Een vuurwerkverbod legaal vuurwerk voor zeven uur viering per jaar gaat dus niet om het gevaar, maar is dus weer niets anders dan een stukje opstuwing emotie om een revolutie erdoor te krijgen (met de nadruk op 'vuurwerk' en emotie, want dat zijn revoluties)
pi_148159323
Maar 5 keer het woord emotie in de OP, valt nog mee deze keer.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_148159462
quote:
het antwoord daarop kun je wel raden, uiteindelijk komt er niemand meer opdagen, alweer iets traditioneels wat is verdwenen
Waar baseer je dit op?
Als ik kijk naar vuurwerkshows op bijvoorbeeld de midzomernacht in Vlissingen, wordt deze nog altijd druk bezocht hoor.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  dinsdag 30 december 2014 @ 21:22:22 #4
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_148159659
Tja, alles moet tegenwoordig 100% veilig zijn. Geen risicootje meer ergens, elke losse stoeptegel, te harde geluidje enz. moeten direct aangepakt worden. In Nederland zijn we onderhand zo ongelooflijk zacht geworden dat je nauwelijks nog plezier kan maken zonder dat honderden zure gasten het feestje voor iedereen verstieren. Anders doe je immers niet 'normaal', niet meer wat bij 'deze tijd past', neem je te veel risico's en blabla degelijk nogwat

Eerder stonden dit soort tradities nooit ter discussie en nam iedereen de paar problemen die er bij kwamen kijken gewoon voor lief. Immers deden ze vroeger hetzelfde. Ergens is het misgunnen ontstaan en het tolerante verdwenen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_148160141
In België gaat vuurwerk afsteken al jaren via shows, gaat prima.

Wie een vuurwerkverbod betuttelend vindt, moet zich afvragen waarom het goedje 363 dagen per jaar wél verboden is. Niet voor de lol of uit bemoeizucht, maar gewoon omdat het buitensporige explosieven zijn met hoge kosten voor de samenleving.
pi_148160329
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:29 schreef Intxaurraga het volgende:
In België gaat vuurwerk afsteken al jaren via shows, gaat prima.

Wie een vuurwerkverbod betuttelend vindt, moet zich afvragen waarom het goedje 363 dagen per jaar wél verboden is. Niet voor de lol of uit bemoeizucht, maar gewoon omdat het buitensporige explosieven zijn met hoge kosten voor de samenleving.
Waarom zou je iets wat ongevaarlijker is dan auto rijden ook willen afpakken?
  dinsdag 30 december 2014 @ 21:32:43 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_148160335
Na overleg gaat ie naar BNW.
  dinsdag 30 december 2014 @ 21:35:14 #8
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_148160532
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:32 schreef whatdafuck het volgende:

[..]

Omdat we niet zonder auto en transport zouden kunnen, we kunnen wel zonder de kneusjes die hun eigen vingers eraf knallen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_148160565
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:17 schreef Rezania het volgende:
Maar 5 keer het woord emotie in de OP, valt nog mee deze keer.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:10 schreef Synthercell het volgende:
volgens peilingen
traditie
iets traditioneels verdwenen
de emotie van de bevolking
in verzet te krijgen
jarenlang hameren en timmeren aan een systeem, bevolking en maatschapppij
propagandamiddel
misleiding
propaganda
emoties
je werd misleid
zorgt voor strijd
'winnend' (euforisch) gevoel
gevoel van 'verlies' (woede)
twee kampen
emotie
strijdlust
op de hand weet te krijgen
wordt je bij de volgende verkiezingen nog woedender
alweer een kabinet dat vooral alles fout en verkeert deed
jarenlang foute kabinetten
voor euforie gaat zorgen.
gaat niet om het gevaar
stukje opstuwing emotie
een revolutie erdoor te krijgen
  † In Memoriam † dinsdag 30 december 2014 @ 21:36:01 #10
230491 Zith
pls tip
pi_148160588
Joh, de katten zitten hier al 2 dagen onder de bank en het is nog niet eens de 31ste.

Vuurwerk mag opkutten.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_148160640
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:35 schreef Klonk het volgende:

[..]

Omdat we niet zonder auto en transport zouden kunnen, we kunnen wel zonder de kneusjes die hun eigen vingers eraf knallen
Als iemand z'n plezier uit vuurwerk haalt, mits het legaal is, prima toch?
Alcohol, tabak en drugs zijn toch ook geaccepteerd..
  dinsdag 30 december 2014 @ 21:37:37 #12
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_148160707
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Tja, alles moet tegenwoordig 100% veilig zijn. Geen risicootje meer ergens, elke losse stoeptegel, te harde geluidje enz. moeten direct aangepakt worden. In Nederland zijn we onderhand zo ongelooflijk zacht geworden dat je nauwelijks nog plezier kan maken zonder dat honderden zure gasten het feestje voor iedereen verstieren. Anders doe je immers niet 'normaal', niet meer wat bij 'deze tijd past', neem je te veel risico's en blabla degelijk nogwat

Eerder stonden dit soort tradities nooit ter discussie en nam iedereen de paar problemen die er bij kwamen kijken gewoon voor lief. Immers deden ze vroeger hetzelfde. Ergens is het misgunnen ontstaan en het tolerante verdwenen.
Ben het op zich met je eens, maar waar vroeger stiekum een rotje af werd gestoken worden er nu complete auto's opgeblazen.
Ik weet niet of jij ook "kattekwaad, moet kunnen" zou zeggen als je auto af is gebrand of compleet is vernield, maar ik vind dat toch niet meer onder kattekwaad vallen.
Hell, ik heb nooit de lol gezien van andermans eigendommen slopen.

http://www.omroepgelderla(...)werk.htm#.VKLqiV4A7o

http://www.omroepwest.nl/(...)urwerkbom-zoetermeer

http://www.gelderlander.n(...)paar-1.4683317?ls=pl
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_148160803
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:32 schreef whatdafuck het volgende:

[..]

Koele afweging. Baten van intensief wegtransport zijn groter dan het aantal doden (en andere nevenschade) dat ertegenover staat, die van vuurwerk kleiner. Nb: dat is mijn afweging, maar ik ruil hem graag om voor een aantoonbaar betere.
  Redactie Frontpage dinsdag 30 december 2014 @ 21:40:32 #14
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_148160916
Boeiend, ik heb een hekel aan irritante hangjeugd die hier al weken voor oud en nieuw de buurt terroriseert met (il)legaal knalvuurwerk. Verbied die zooi, iedereen die het toch gebruikt direct een paar honderd euro boete aan de broek.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 30 december 2014 @ 21:40:57 #15
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_148160942
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:36 schreef whatdafuck het volgende:

[..]

Als iemand z'n plezier uit vuurwerk haalt, mits het legaal is, prima toch?
Alcohol, tabak en drugs zijn toch ook geaccepteerd..
Nee groot verschil, als ik een biertje drink en een peuk rook daar val ik helemaal niemand mee lastig ;)

Zolang ik me aan de regels hou en niet bezopen achter het stuur ga zitten.
pi_148160978
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:38 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Koele afweging. Baten van intensief wegtransport zijn groter dan het aantal doden (en andere nevenschade) dat ertegenover staat, die van vuurwerk kleiner. Nb: dat is mijn afweging, maar ik ruil hem graag om voor een aantoonbaar betere.
Zoals ik eerder al zei, over de overlast van alcohol, tabak en drugs hoor je niemand.
Omdat iedereen niet zonder 1 van deze 3 of meer kan.. Anderen halen plezier uit vuurwerk, en voor die ene dag in het jaar, met af en toe een hardere knal, so be it. Sowieso snap ik niet dat mannen hier om zeuren.. Een echte vent is groot geworden met vuurwerk :)
  dinsdag 30 december 2014 @ 21:41:39 #17
358523 IkStampOpTacos
pi_148160985
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:37 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ben het op zich met je eens, maar waar vroeger stiekum een rotje af werd gestoken worden er nu complete auto's opgeblazen.
Ik weet niet of jij ook "kattekwaad, moet kunnen" zou zeggen als je auto af is gebrand of compleet is vernield, maar ik vind dat toch niet meer onder kattekwaad vallen.
Hell, ik heb nooit de lol gezien van andermans eigendommen slopen.

[ afbeelding ]

http://www.omroepgelderla(...)werk.htm#.VKLqiV4A7o

http://www.omroepwest.nl/(...)urwerkbom-zoetermeer

http://www.gelderlander.n(...)paar-1.4683317?ls=pl
Ik ook niet. Maar dat is dus illegaal vuurwerk.

Dan moet je daar wat tegen doen in plaats van iedereen pakken, maar ja een daadwerkelijke oplossing verzinnen is ook zo moeilijk natuurlijk.
-
  dinsdag 30 december 2014 @ 21:43:36 #18
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_148161102
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:41 schreef whatdafuck het volgende:

[..]

Zoals ik eerder al zei, over de overlast van alcohol, tabak en drugs hoor je niemand.
Omdat iedereen niet zonder 1 van deze 3 of meer kan.. Anderen halen plezier uit vuurwerk, en voor die ene dag in het jaar, met af en toe een hardere knal, so be it. Sowieso snap ik niet dat mannen hier om zeuren.. Een echte vent is groot geworden met vuurwerk :)
Hoor je niemand, onder welke steen heb jij de afgelopen tijd gewoond, wel eens van Bob gehoord? Drugsvoorlichting, anti rook spotjes?
  dinsdag 30 december 2014 @ 21:44:14 #19
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_148161139
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik ook niet. Maar dat is dus illegaal vuurwerk.

Dan moet je daar wat tegen doen in plaats van iedereen pakken, maar ja een daadwerkelijke oplossing verzinnen is ook zo moeilijk natuurlijk.
Die oplossing is heel simpel, geen particulier vuurwerk meer :)
pi_148161233
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:43 schreef Klonk het volgende:

[..]

Hoor je niemand, onder welke steen heb jij de afgelopen tijd gewoond, wel eens van Bob gehoord? Drugsvoorlichting, anti rook spotjes?
Dan nog is het een keuze, net als vuurwerk.
Honderdduizenden mensen in NL steken vuurwerk af met als gevolg dat tientallen vingers overbodig worden en wat ogen er niet meer toe doen..... So Fucking What?!
De helft van de bevolking krijgt kanker of verliest hier één of meerdere bekenden aan in zijn of haar leven. Richt al je pijlen op het oplossen/vernietigen hiervan ipv je druk te maken om onnozele randzaken. En daarnaast: Met het gewone huis-, tuin-, en keukenvuurwerk dat je braaf bij het tuincentrum, matrassenboer of fietsenhandel kunt bestellen en netjes op de daarvoor bestemde tijden afsteekt is niks mis. En juist dat soort vuurwerk geeft een hoop vreugd in menig gezin.

'Nuff said.
  dinsdag 30 december 2014 @ 21:45:46 #21
358523 IkStampOpTacos
pi_148161243
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:44 schreef Klonk het volgende:

[..]

Die oplossing is heel simpel, geen particulier vuurwerk meer :)
ja nieuwjaar voor iedereen verneuken. Leuk man. :')
-
pi_148161305
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Kerels zijn geen kerels meer |:(
pi_148161354
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:41 schreef whatdafuck het volgende:

[..]

Die overlast is ook via regulering en denormaliseringscampagnes aangepakt. Vooral drugs, dat nadrukkelijk in de verbodsfeer is getrokken in de meeste landen.

Over tabak, het [i]wie is er niet groot mee geworden[i/]-argument dat j aanvoert lijkt een beetje op de discussie rond roken in de trein destijds. Maar wie jammert er nu nog over dat verbod? In ieder geval een aanzienlijk kleiner deel van de bevolking dan het deel dat aanstoot zou nemen aan het opnieuw invoeren van rookcoupés.
  dinsdag 30 december 2014 @ 21:48:17 #24
358523 IkStampOpTacos
pi_148161379
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:46 schreef whatdafuck het volgende:

[..]

Kerels zijn geen kerels meer |:(
Ach alles ligt nu onder 4 vergrootglazen waardoor alles nog veel erger lijkt dan het was.
-
  dinsdag 30 december 2014 @ 21:49:11 #25
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_148161414
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Lijkt mij een een uitstekend plan ja :)

Denk dat de gemeente een prima vuurwerkshow kan neerzetten voor de kosten die ze nu moeten maken om alles weg te halen om te voorkomen dat kindjes met een strijker de boel opblazen.

Gezellig met de hele buurt buiten, weet ik veel, verzin maar wat leuks wat tokkies tof vinden om te doen.

Desnoods gaan ze met z'n allen op een akker staan, ver weg van de bebouwde kom en gaan ze daar knallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')