abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 29 november 2014 @ 12:57:22 #1
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147115143


Na deel 1: CUL / Rotterdamse Markthal 2014 alias de " Koop Boog "
Hier verder.

(Modjes! Ik krijg de error "Je kunt een nieuw topic alleen koppelen aan een ander topic wanneer dat andere topic al onderdeel is van een reeks".)
  zaterdag 29 november 2014 @ 13:02:16 #2
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147115249
Vanmorgen weer gauw even door de markthal geracet en wat boodschapjes ingeslagen. Wat is het toch fijn, zo alles onder 1 kap, met de meeste inspirerende soorten groenten en fruit en andere lekkere dingen. Het is dat je op een gegeven moment genoeg eten voor 3 dagen hebt, anders zou ik blijven kopen.

Ondertussen ook nog even 2 Vietnamese broodjes om mee te nemen gescoord bij Pho.
Superhandig dat je vooruit kunt betalen en een bonnetje met volgnummer krijgt. Liep daarna gauw even naar de kaasboer voor een stuk geitenkaas en toen ik terug kwam waren ze klaar.
*O*

  zondag 30 november 2014 @ 11:44:41 #3
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_147142631
Ik wil er zeker eens gaan kijken! Even het vorige topic teruglezen :)
L'Enfer, c'est les autres.
  † In Memoriam † zondag 30 november 2014 @ 12:14:33 #4
43556 miss_dynastie
pi_147143160
Ik ben er afgelopen maandag geweest en vond het best tegenvallen... Misschien had ik me er teveel van voorgesteld :)
  zondag 30 november 2014 @ 13:56:17 #5
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147145551
Dat kan ik me ook best voorstellen. Ik had eigenlijk het tegenovergestelde, ik dacht "het zal wel niks zijn" en als je er rondloopt om gewoon wat rond te lopen, dan kun je nog steeds denken "nou, is dit het nou?". Maar stiekem kun je er er dus echt heel veel lekkere dingen kopen. Ik had zaterdag eigenlijk maar 1 specifiek ding nodig dat ze alleen daar verkopen. En vond het eigenlijk onzin om voor dat ene ding helemaal daar naartoe te gaan. Maar ja, ik kan er ook gewoon de rest van de boodschappen halen, dus dan is het eigenlijk geen moeite meer.

En dan loop je daar en zie je prachtige winterpostelein. En van die nieuwe spruitjes. En lekkere kazen. En meer en meer en meer. En dan krijg je vanzelf ook zin om te gaan koken.
pi_147145737
Ik ben vorige week vrijdag geweest.
We hebben geparkeerd onder de markthal. Erg makkelijk en best betaalbaar. Lege parkeerplaatsen worden aangegeven met een groen lampje. Het systeem werkt niet helemaal maar je hebt wel een idee als je een rij inrijdt of er plekken vrij zijn. De garage is goed verlicht. Plekken zijn ruim genoeg.
De deuren vanaf de garage naar de roltrappen zijn onhandig. De ingangen staan niet tegen over elkaar waardoor je moet slalommen om de deuren.

Vanuit de garage kom je in het midden van de hal uit. Hier hadden we opstoppingen door mensen die met mond open naar het plafond staan te kijken. Eigenlijk was het alleen hier druk. Rond alle standjes kon je rustig lopen.
De chinese toko is geweldig, wat een assortiment!!!
De kookwinkel, Habitas, vond ik enorm tegenvallen. De winkel is niet heel groot en dat heeft gevolgen voor het assortiment. Ik had wat dingen op mijn lijstje staan vanaf de website en die hadden ze geen van allen. De schappen staan krap op elkaar waardoor mensen elkaar in deze winkel staan te verdringen. Jammer.

De hele markt zijn we rondgelopen en hebben daarna een keuze gemaakt wat we 's avonds gingen eten. De kraampjes bieden allen een ruime keuze. En hebben artikelen die je niet overal koopt. Erg leuk. Als we in de buurt zijn komen we graag nog een keer langs.

Naast de kookwinkel viel het op dat 1 bakkerij was. Van alle andere soorten zaken zijn er minimaal 2. Dit vonden we wel een beetje raar.

Wanneer komt er zoiets in Utrecht??????
  † In Memoriam † zondag 30 november 2014 @ 21:30:14 #7
43556 miss_dynastie
pi_147162847
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 13:56 schreef RobinOok het volgende:
Dat kan ik me ook best voorstellen. Ik had eigenlijk het tegenovergestelde, ik dacht "het zal wel niks zijn" en als je er rondloopt om gewoon wat rond te lopen, dan kun je nog steeds denken "nou, is dit het nou?". Maar stiekem kun je er er dus echt heel veel lekkere dingen kopen. Ik had zaterdag eigenlijk maar 1 specifiek ding nodig dat ze alleen daar verkopen. En vond het eigenlijk onzin om voor dat ene ding helemaal daar naartoe te gaan. Maar ja, ik kan er ook gewoon de rest van de boodschappen halen, dus dan is het eigenlijk geen moeite meer.

En dan loop je daar en zie je prachtige winterpostelein. En van die nieuwe spruitjes. En lekkere kazen. En meer en meer en meer. En dan krijg je vanzelf ook zin om te gaan koken.
Misschien ben ik heel verwend met mijn groenteboer en kaasboer, maar die hebben dat ook en voor niet al te gekke prijzen. We hebben sinds kort een hele goede bakker aan de overkant die heerlijke desembroden bakt, daar was ik anders misschien wel heel enthousiast over geworden... Maar ik vond bijvoorbeeld het kruidenkraampje echt een hele grote tegenvaller, had het idee dat ze bussen uit de Sligro in presenteerbakken hadden uitgeschud, echt niks speciaals.
  zondag 30 november 2014 @ 21:33:46 #8
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147163073
Je bedoelt de specerijenkraam?
De verse kruiden zijn juist perfect, je kunt het zo gek niet bedenken of ze hebben het.
  † In Memoriam † zondag 30 november 2014 @ 21:51:46 #9
43556 miss_dynastie
pi_147163933
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 21:33 schreef RobinOok het volgende:
Je bedoelt de specerijenkraam?
De verse kruiden zijn juist perfect, je kunt het zo gek niet bedenken of ze hebben het.
Oh ja, sorry, ik was even met twee dingen tegelijk bezig :@ die bedoel ik ja, viel me echt tegen.
  zondag 30 november 2014 @ 22:10:20 #10
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147165075
Mij ook. Heb je niks aan. Ach ja, je kan niet alles hebben. :)
Ik haal ze wel bij de Wah Nam Hong.
pi_147358190
quote:
Kou jaagt klanten weg uit Markthal

ROTTERDAM - De kou in de Markthal zorgt voor teruglopende klandizie. Om de kou te verdrijven, overweegt de directie om extra deuren te maken in de grote glaswanden aan de voor- en achterkant.
Kou jaagt klanten weg uit Markthal

De kou begint zijn tol te eisen, meldt het AD. Ondernemers zien de klandizie teruglopen en sturen zelfs personeel naar huis. 'Ik heb vanochtend vroeg de temperatuur in de hal gemeten. Die was 2,7 graden', zegt één van de ondernemers.

Boosdoener
De tocht door de openschuivende deuren is de grote boosdoener. Vandaar dat - naast het plaatsen van heaters - nu aan meer onorthodoxe maatregelen wordt gedacht. Er zijn verschillende opties. 'Om de Markthal weer behaaglijk te krijgen, moet bij de entrees een luchtgordijn worden geïnstalleerd,' vindt Henk Schellen, universitair hoofddocent aan de TU in Eindhoven.

Koude lucht
Zo'n installatie zorgt er volgens Schellen voor dat de koude lucht van buiten wordt opgewarmd. Het systeem wordt veel in winkels gebruikt Een andere optie is een sluissysteem, waarbij de buitendeur pas open gaat als de binnendeur is gesloten.
bron
  zondag 7 december 2014 @ 14:28:22 #12
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147358603
Nondeju, lekker over nagedacht op zo'n groot project :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_147358686
lang leve eu geld ;(
  zondag 7 december 2014 @ 15:02:42 #14
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_147359533
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 14:09 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Goh, je zou maar op de buiten markt werken.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_147359725
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 15:02 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Goh, je zou maar op de buiten markt werken.
Ik ben er nog nooit geweest. Ik komt uit Amsterdam. Toch zonde als dit project mislukt. Er zal toch wel een oplossing komen?
  zondag 7 december 2014 @ 15:33:07 #16
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_147360272
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 15:11 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik ben er nog nooit geweest. Ik komt uit Amsterdam. Toch zonde als dit project mislukt. Er zal toch wel een oplossing komen?
De bedoeling was dat de temperatuur gelijk zou zijn aan de buitentemperatuur, en nu is dat zo en dan gaan ze mekkeren.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  zondag 7 december 2014 @ 15:37:21 #17
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147360379
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 15:11 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik ben er nog nooit geweest. Ik komt uit Amsterdam. Toch zonde als dit project mislukt. Er zal toch wel een oplossing komen?
Ja, het voorjaar.
pi_147362184
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 15:37 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, het voorjaar.
Dan is het de vraag of de klanten nog wel willen komen.
pi_147362212
ik vind het mooi altijd om te zien met hoeveel overgave gemeenschapsgeld over de balk wordt gesmeten.
  zondag 7 december 2014 @ 16:47:57 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_147362528
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 16:39 schreef SuperFood het volgende:
ik vind het mooi altijd om te zien met hoeveel overgave gemeenschapsgeld over de balk wordt gesmeten.
Gemeenschapsgeld?
The love you take is equal to the love you make.
pi_147362643
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 16:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Gemeenschapsgeld?
fuck je lijkt gelijk te hebben. ik dacht dat dat met eu geld was neergezet |:(
pi_147645709
Zijn er nog ondernemende Fokkers?

Slagerij J&S in de Rotterdamse markthal staat te koop. Advertentie staat op Marktplaats. :P
Je kunt zeggen wat je wilt.
  dinsdag 16 december 2014 @ 21:20:01 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147651194
Heeft lekker veel met dit topic te maken ook :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_147652023
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 21:20 schreef Molo het volgende:
Heeft lekker veel met dit topic te maken ook :')
Hierbij een link naar het artikel (AD) waarin de ondernemer zijn idee geeft over de toekomst van de Markthal. Ik vraag mij wel af in hoeverre het ook voor de overige standhouders geldt. Wellicht is hij gewoon gepikeerd over de magere omzetten van zijn zaak, wie weet..
Je kunt zeggen wat je wilt.
pi_147652199
Zouden dan al die bezoekers die tot nu toe zijn geweest allemaal zo weinig kopen? Je kon over de hoofden lopen.
  dinsdag 16 december 2014 @ 21:46:39 #26
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147652645
Als je dat na 3,5 maand al doet heb je je gewoon niet goed ingelezen of nagedacht van tevoren
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 16 december 2014 @ 22:31:58 #27
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147655368
Buutengewoon gooit ook de handdoek in de ring.
  dinsdag 16 december 2014 @ 22:45:55 #28
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_147656127
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 14:09 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Niet eens een luchtgordijn? :') Hoe dom ben je dan hahahahaha.

Ben er nog steeds niet geweest, denk dat ik in het nieuwe jaar ga als de officiële vakantie voorbij is heb ik nog een week vrij. Dan is er ook geen kerstdrukte meer.
吴 曼 迪
pi_147659841
In het artikel wordt Arq ook genoemd, maar die wil zelf juist blijven. Omdat de organisatie (exploitant, eigenaar of weet ik hoe het heet) hun concept niet snapt moeten ze er uit.
  woensdag 17 december 2014 @ 06:25:26 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147661262
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 00:35 schreef n0a het volgende:
In het artikel wordt Arq ook genoemd, maar die wil zelf juist blijven. Omdat de organisatie (exploitant, eigenaar of weet ik hoe het heet) hun concept niet snapt moeten ze er uit.
Ik weet de achtergrond niet, kun je er meer over vertellen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_147662372
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 06:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik weet de achtergrond niet, kun je er meer over vertellen?
Ik weet alleen wat ze op hun eigen FB er over hebben gezegd: https://www.facebook.com/ilovearq/posts/715215151901851

quote:
Vegetarisch, laat staan veganistisch blijft toch eng voor sommige mensen. Vanochtend gehoord dat Corio (de uiteindelijke eigenaar) mijn 'concept niet begrijpt' en dat betekent dus dat de pop-up per 31-12 ophoudt Markthal ‪#‎arqmarkthal‬
Komt dus allen zo lang het nog kan ;).
  † In Memoriam † woensdag 17 december 2014 @ 09:52:06 #32
43556 miss_dynastie
pi_147662794
En dat terwijl Bram Ladage en Délifrance wel welkom zijn :?
pi_147664182
Er wordt in de comments gesuggereerd dat het ook een beetje met de uitstraling van de kraam te maken zou hebben, en die hoge balie met die plastic bakjes vind ik zelf nou ook niet echt aantrekkelijk, terwijl ik een zwak heb voor alle dingen vegan!
Maar goed, dat lijkt me iets waarover je vooral met de standhouder in overleg kunt gaan.
Let me see you stripped down to the bone
pi_147664295
De weedburger is erg lekker. Hebben deze van hun normale vestiging wel eens gehad. Helaas wel erg wisselvallig in kwaliteit/zorg voor het eten.

Als ik het goed begrijp is het inderdaad vooral afhaal en eventueel iets opgewarmd in de Markthal. Dat beperkt zo'n stand toch wel. Mogelijk gaan ze verder op een andere plek met andere inrichting.
  woensdag 17 december 2014 @ 13:43:01 #35
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_147668273
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 11:00 schreef n0a het volgende:
De weedburger is erg lekker. Hebben deze van hun normale vestiging wel eens gehad. Helaas wel erg wisselvallig in kwaliteit/zorg voor het eten.

Als ik het goed begrijp is het inderdaad vooral afhaal en eventueel iets opgewarmd in de Markthal. Dat beperkt zo'n stand toch wel. Mogelijk gaan ze verder op een andere plek met andere inrichting.
Die vond ik inderdaad ook erg smakelijk ja :9 Daarvoor ga ik nog eens terug.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 december 2014 @ 09:01:32 #36
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_147697764
quote:
Slager Joey Kemp van slagerij J&S heeft op Marktplaats een bod gekregen van 170.000 euro op zijn kraam in de Rotterdamse Markthal. ,,Degene die dat bod heeft gedaan, is serieus. Ik ga met hem in gesprek. En het is toevallig nog een slager ook,'' zegt hij

© anp.
Kemp zette recent zijn unit op de veilingsite, omdat de kraamhouder op langere termijn geen brood ziet in de Markthal. Dat leidde tot een hausse aan reacties én volop interesse voor zijn verkooppunt. ,,Op een gegeven moment heb ik mijn telefoon niet meer aangenomen. Toen ik weer keek, had ik 114 gemiste oproepen.''

Inmiddels is de Marktplaats-advertentie verwijderd. ,,Ik blijf tot 30 maart en ga in gesprek met exploitant Corio en verhuurder Provast.''

Stoppen
Markthal-directeur Maarten van Lier heeft Kemp dinsdagavond vriendelijk verzocht om te stoppen met de Marktplaats-actie. ,,We kijken nu wat we voor elkaar kunnen doen,'' luidt zijn reactie. Of de kandidaat-koper van J&S kans maakt, laat hij in het midden. ,,We kijken heel zorgvuldig welke formule past bij deze plek.''
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)uro-voor-kraam.dhtml
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_147697939
Ik loop er best vaak door heen. (om naar de ah te gaan daar beneden) Maar valt mij op dat er bij veel kraampjes geen pin automaten staan. Klopt dit? Of kan je wel gewoon overal pinnen,
  donderdag 18 december 2014 @ 18:30:23 #38
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147712863
Ja, volgens mij wel hoor.
  vrijdag 19 december 2014 @ 19:03:39 #39
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_147750256
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 09:10 schreef mash_ het volgende:
Ik loop er best vaak door heen. (om naar de ah te gaan daar beneden) Maar valt mij op dat er bij veel kraampjes geen pin automaten staan. Klopt dit? Of kan je wel gewoon overal pinnen,
Ze gebruiken waarschijnlijk van die mobiele pinautomaten. Die hebben meestal geen vaste plek op de balie.
pi_147753382
Ik was van de week bij de foodhallen in amsterdam west, concept vind ik leuker dan de markthal in Rotterdam. Geen echte markt maar meer streetfood. Je kunt van verschillende tentjes eten halen en dat gezamenlijk opeten. Perfect als de een vietnamees wil en de ander een burger.
pi_147858470
Denk dat het concept aardig overeenkomt hoor.
Ik was vandaag in de Rotterdamse markthal en vond het een erg tof gebouw. Geen last van de kou, maar ja je loopt er in je jas en het personeel heeft dat meestal niet.
Er stond vrij weinig leeg vond ik ook en het heeft echt wel een leuke sfeer.
Heb wat dingetjes van de toko gehaald, erwtensoepie van J&s slager en stoofvlees met frietjes bij Martcafe.
Kan me wel voorstellen dat het tegenvalt als je alleen daarvoor naar R'dam zou gaan, maar als je er toch bent is het zeker de moeite waard :)
Dingetje: inderdaad erg warm boven, das nog niet optimaal!
  woensdag 24 december 2014 @ 17:21:30 #42
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_147924333
Vandaag nog even een rondje gelopen en allerlei lekkers gekocht. Was goed te doen qua drukte, de massa hysterie is wel voorbij.
Ook nog een lekkere baguette beef gegeten met hot sauce.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_147960056
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 10:55 schreef minilot het volgende:
Er wordt in de comments gesuggereerd dat het ook een beetje met de uitstraling van de kraam te maken zou hebben, en die hoge balie met die plastic bakjes vind ik zelf nou ook niet echt aantrekkelijk, terwijl ik een zwak heb voor alle dingen vegan!
Maar goed, dat lijkt me iets waarover je vooral met de standhouder in overleg kunt gaan.
ik vind ze vooral onwijs aan de prijs, laatst verkochten ze voorverpakte minibakjes (50g ofzo) salades met ik geloof quinoa ofzo voor acht euro.. Dat wil gewoon niet als je wat nieuws aan de man wil brengen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_148891158
quote:
Jamie Olivers restaurant Jamie’s Italian komt naar Nederland

In 2008 opende Jamie Oliver zijn Jamie’s Italian restaurant in Oxford. Inmiddels is het stoere eetconcept geliefd over de hele wereld, met vestigingen in Australië, Rusland, Singapore en Zweden. En binnenkort is Nederland aan de beurt!

Het restaurant zal in het najaar van 2015 openen in de Rotterdamse Markthal. Het idee van Jamie’s Italian is een ‘neighbourhood’ restaurant, geïnspireerd op de Italiaanse tafel, waar mensen relaxen, delen en genieten van elkaars gezelschap. Betaalbaar en toegankelijk, waar iedereen zich op zijn gemak voelt. Deze ‘casual dining experience’ is gebaseerd op het bieden van smakelijk en simpel Italiaans eten, gemaakt van de beste verse ingrediënten.
http://www.culy.nl/inspir(...)komt-naar-nederland/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_151600825
Waterballet in Markthal na lekkage


In de Markthal in Rotterdam is de nacht van zaterdag op zondag een flinke waterlekkage ontstaan. Een aantal huizen boven de overdekte versmarkthal is opengebroken en onbewoonbaar, aldus de brandweer. Het water is ook terechtgekomen in winkels en elektraruimtes.


Het water sijpelde vanuit de huizen in de Markthal naar beneden. De brandweer werd opgetrommeld om zoveel mogelijk veilig te stellen en kortsluiting te voorkomen. De hoofdkraan is inmiddels dichtgedraaid waardoor de lekkage afneemt.

Volgens de hulpdiensten is mogelijk de stadsverwarming gaan lekken. Monteurs van netbeheerder Stedin en energiemaatschappij Eneco onderzoeken wat de oorzaak is.

Een woordvoerder van de brandweer zegt dat de schade aan sommige winkels enorm is. ;Het water kwam in stralen naar beneden. Of de Markthal zondag de hele dag dicht moet blijven, is nog niet duidelijk. Maar de hal zal waarschijnlijk de eerste uren niet opengaan, schat hij in. Zonde, want zondag worden juist veel toeristen verwacht vanwege de marathon in Rotterdam.

http://www.telegraaf.nl/b(...)al_na_lekkage__.html
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zondag 12 april 2015 @ 08:15:33 #46
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_151601021
Oei!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:00:25 #47
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_151693756
Op de gewone markt regent het ook wel eens. :P
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_151711866
Er is ook al iemand geweest die bewust een rugzak in 1 van de kraampjes achterliet die ontplofte nadat hij was vertrokken. De beelden werden daar pas geleden op opsporing verzocht getoond.
De markthal heeft wel veel opmerkelijke incidenten achter de rug in de korte tijd dat het bestaat.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_151763081
Dit topic gaat vooral over lekkere ingrediënten kopen om zelf mee te koken, maar kun je in de Markthal ook ergens lekker eten? Iets wat dus al voor je klaargemaakt is.
pi_151766722
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 april 2015 01:23 schreef k_man het volgende:
Dit topic gaat vooral over lekkere ingrediënten kopen om zelf mee te koken, maar kun je in de Markthal ook ergens lekker eten? Iets wat dus al voor je klaargemaakt is.
Ik denk dat je bij Bask Kitchen goed kunt eten, maar ik weet het niet zeker. Wij hadden gereserveerd voor een zaterdagavond met 4 personen. We moesten een kwartier wachten op onze tafel, nog een kwartier op een drankopname. 45 Minuten voor ons eten werd opgenomen. Na 1,5 uur hadden we nog niets en zijn we naar onze andere afspraak gegaan, we hoefden de drankjes niet af te rekenen. Onderweg hadden we zo'n honger dat we kwijlend langs fastfoodketens en benzinepompen reden.

Maar goed, Bask had net een nieuw menu en ze hadden zich blijkbaar vergist in de stormloop die dat zou veroorzaken. Wat ik aan eten voorbij zag komen, zag er echt goed uit. En als het schaaltje olijven dat we kregen een indicatie is voor de rest van hun eten, zit dat wel goed. We gaan nog wel een keer terug. Op een dinsdag ofzo ;)
Spoilers!
  vrijdag 17 april 2015 @ 11:57:11 #51
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_151769056
Die staat ook op mijn lijstje, die Bask ja.

Verder zijn er overal veel hapjes, broodjes, gevulde ditje en datjes te koop.
En ook je kunt ook her en daar zitten om iets te eten.
pi_152020530
Net hier even wezen kijken, en dat is waanzinnig goed bevallen. 8-)

Eerst een wrap gegeten bij een Libanees eettentje om de ergste koopdrift te bestrijden, en daarna alsnog naar huis gegaan met een paar tassen vol snacks, kruiden, kaasjes en vlees.

Ik moest me echt inhouden om niet de hele hal leeg te kopen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 26 april 2015 @ 15:07:05 #53
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_152040653


Watskeburt? :'(



Weet iemand dat? Ik heb gegoogled en lees dat ze vorige maand wegens een explosie/brand gesloten zijn, maar komen ze nog terug? Zitten ze in een andere kraam? Wat?
Vond het wel een fijne kraam!
  zondag 26 april 2015 @ 16:46:28 #54
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_152044326
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 15:07 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]

Watskeburt? :'(

[ link | afbeelding ]

Weet iemand dat? Ik heb gegoogled en lees dat ze vorige maand wegens een explosie/brand gesloten zijn, maar komen ze nog terug? Zitten ze in een andere kraam? Wat?
Vond het wel een fijne kraam!
Is dat niet die kraam die laatst voor de tweede keer in brand is gestoken?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 26 april 2015 @ 18:05:46 #55
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_152046638
Geen idee dus. :(
Heb ze net gemaild. Misschien krijg ik antwoord. :)
pi_152050372
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2015 16:46 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Is dat niet die kraam die laatst voor de tweede keer in brand is gestoken?
Ja, ze zijn bang dat de 3e aanslag wel succesvol zal zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 26 april 2015 @ 20:05:39 #57
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152050435
Whut! Welke kraam is dat (naam)?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_152050530
Politie toont beelden brandstichter kraam Markthal

De politie heeft vanavond beelden laten zien van de man die deze week heeft geprobeerd brand te stichten in de Rotterdamse Markthal.

De beelden werden vanavond vertoond in het opsporingsprogramma Bureau Rijnmond.

Op de beelden is te zien dat de man brand probeert te stichten in een van de kramen in de Markthal. Het gaat om dezelfde kraam waar begin maart ook al brand is gesticht. Toen ontplofte na sluitingstijd een explosief in de Tropicahal. Het leidde tot een felle brand die snel geblust kon worden. De Tropicahal, die tropisch fruit en groente verkoopt, was sindsdien gesloten.

Groot gevaar
Al eerder werden beelden van de man die toen waarschijnlijk verantwoordelijk was getoond in onder meer Bureau Rijnmond en Opsporing Verzocht. Dat leverde volgende politie waardevolle tips op, maar tot op heden heeft het nog niet geleid tot een aanhouding.

Volgens de politie en het OM is het gevaar voor mensen en het risico op schade aan de Markthal groot. Daarom is besloten de beelden meteen naar buiten te brengen. Normaal gesproken wordt eerst geprobeerd de verdachte intern te identificeren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_152050544
Die kraam zal voorlopig wel dicht blijven dus.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 26 april 2015 @ 20:12:04 #60
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152050654
Jezus wat een malloot joh
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_152085675
Ik was van plan om binnenkort te gaan kijken in de Markthal. Ben wel benieuwd, alleen jammer dat het ver weg is. Alles is er zeker wel duur of niet?
pi_152088828
quote:
2s.gif Op maandag 27 april 2015 23:28 schreef Jirdo het volgende:
Ik was van plan om binnenkort te gaan kijken in de Markthal. Ben wel benieuwd, alleen jammer dat het ver weg is. Alles is er zeker wel duur of niet?
Alles is een stuk duurder dan in de meeste andere winkels ja. Maar dan blijft het nog leuk om alles een keer gezien te hebben. En een broodje of patatje met een drankje is nog steeds goed te doen.

Als je op dinsdag of zaterdag komt dan is er markt aan het plein waar de markthal aan ligt. Daar kan je ook de meest bijzondere producten vinden, maar dan voor prijzen die nergens anders goedkoper zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 10 mei 2015 @ 12:31:00 #63
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_152455525
Ik krijg binnenkort visite die wil high tea'en en naar de markthal wil :+ iemand enig idee waar dit tegelijkertijd zou kunnen?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_152456213
Gisteren geweest. Het is iets kleiner dan ik gedacht had, maar wel erg leuk. Dit concept heb ik wel eens vaker gezien, maar nooit in Nederland (in Porto zit ook een aardige). Probleem: te veel keuze. Uiteindelijk dus helemaal niks gekocht. Had er ook mee te maken dat we nog wat zijn wezen eten (Le Souq) en daarna de kramen al dicht waren. De verse pasta bij een Italiaanse kraam zag er erg lekker uit, maar eh... ¤ 2,95 per 100 gr.? :o

De Tropical Fruit kraam - die twee keer in brand gestoken is - wordt weer opnieuw opgebouwd, lijkt het.

quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 12:31 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik krijg binnenkort visite die wil high tea'en en naar de markthal wil :+ iemand enig idee waar dit tegelijkertijd zou kunnen?
Hmm. Een echte high tea in de Markthal zal lastig worden. Je kunt natuurlijk wel zelf je high tea samenstellen door van kraam naar kraam te gaan en allerlei hapjes te nemen. En anders even door naar Hotel New York of zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2015 13:07:42 ]
pi_152458352
Hotel New York zit niet heel dichtbij. Dudok op de Meent heeft een afternoon tea. Geloof dat je hier wel voor moet reserveren.
  zondag 10 mei 2015 @ 15:20:41 #66
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_152459798
Ja de andere plekjes in de stad weet ik wel te vinden ;) dudok heeft inderdaad n goeie high tea :9~

Maar ik kon me gewoon niet bedenken of er iets in de hal zat met zoiets, maar t zou goed kunnen dat het niet zo Is :D

Ik vind het nog steeds een doodzone dat koekela geen high tea's aanbied, maar das n ander verhaal :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 10 mei 2015 @ 15:22:35 #67
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_152459855
Klein Koekela plekje in de Markthal zou tof zijn O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_152461801
Ben er twee weken geleden voor het eerst geweest. Was toch wel veel kleiner allemaal dan dat ik me had voorgesteld. Opzet vond ik maar vreemd. Leuke tentjes, leuke ervaring... voor mij 'unieke' producten ook. Wel te duur, beetje jammer... ook voor de kwaliteit-prijs verhouding geldt hetzelfde (in hoeverre ik dat kan beoordelen). Best druk, maar ik vond het fijn om er doorheen te wandelen.

Ik ga binnenkort nog een keer, maar ik vond het nou niet echt bepaald 'geweldig' en 'bijzonder' in het algemeen gesproken.
pi_153040670
Slager sluit zijn kraam in 'te toeristische Markthal'

Kwaliteitsslagerij Chateaubriand is vertrokken uit de Markthal in Rotterdam. Volgens eigenaar Jan van Schaik is de koopkathedraal vooral een toeristische trekpleister geworden en is er geen ruimte meer voor een 'ambachtelijke vleesformule'. ,,Want toeristen nemen zelden vers vlees mee naar huis,'' zegt hij.


Chateaubriand in de Markthal

Tot verbazing van verhuurder Provast bleef de unit van deze ondernemer gisterochtend gesloten. Er waren al wel gesprekken gaande met de slager, zegt directeur Hans de Jong. ,,We wisten dat hij zich hier niet helemaal happy voelde,'' legt hij uit. ,,Maar dat de zaak ineens zou sluiten, was bij ons niet bekend.''

Klandizie
Van Schaik zegt al een tijd geleden bij Provast en exploitant Corio te hebben aangegeven dat de klandizie achterbleef. ,,De eerste drie, vier maanden liepen boven verwachting. Maar eind vorig jaar werd het al minder. Je ziet steeds minder mensen naar de Markthal komen om boodschappen te doen.''

En dat terwijl horeca volgens hem wél volop scoort. ,,Maar wij mogen ons niet met horeca bezighouden. Dat staat in ons contract. Zodra we een bakplaatje aanzetten om een hamburgertje te bakken, dan kwam de marktmeester er al aan om dat te verbieden.''

De Jong bestrijdt de lezing van de slager. ,,We weten uit onderzoek dat er juist veel mensen uit de omgeving hun boodschappen doen in de Markthal. En óók bezoekers die van verder weg komen. Het overgrote deel van het publiek is geen toerist. We gaan de kraam daarom opnieuw verhuren aan een slager, zónder horeca-element.''

Prachtig project
Beide partijen gaan nog om de tafel om het vertrek van Chateaubriand af te handelen. ,,Er is zeker geen sprake van rancune, de Markthal is een prachtig project,'' benadrukt Van Schaik, die maandag start met een nieuwe winkel in Hillegersberg. En De Jong: ,,De gesprekken lopen nog. We moeten nog wat afrekenen. En dat bedoel ik letterlijk.''
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ische-Markthal.dhtml
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 28 mei 2015 @ 16:31:35 #70
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_153043826
Die gozert heeft ons nog gebeld om te informeren hoe crowdfunding werkt. :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154032471
quote:
Marktkooplui en verkopers puffen in bloedhete Markthal

De extreme hitte leidt ook tot problemen in de Markthal. Vooral op de terrassen is het bloedheet en het personeel staat te puffen in de kramen. Mobiele airco's en ventilatoren worden aangerukt om de warmte te temperen. ,,Het is behelpen.''

Twee klanten kloppen aan bij de horecakraam van 21 Pinchos Tapasbar in de Markthal en maken aanstalten de trap op te gaan naar het terras. Medewerker Jeffrey grijpt in. ,,Boven wilt u niet zitten, want daar is het veel te warm. Echt niet te harden'', luidt zijn dringende advies.



Folie
De unit bevindt zich pal naast de enorme raampartij aan de oostzijde van de hal, de kant waar de zon de eerste uren van de dag z'n volle kracht op loslaat. ,,Voordat we 's ochtends open kunnen, ben ik al doorweekt van het zweet'', klinkt het. ,,Misschien dat ze iets van folie op dat glas kunnen plakken, want het is hier zeer, zeer benauwd.''

En hij is niet de enige die staat te zweten in het complex in hartje stad. Ook chef-kok Igor van pastabar Sicily heeft het warm, en ziet dat de toeloop van klanten afneemt. ,,Door de hittegolf blijven ze weg. Normaal staan we met acht man personeel, nu kunnen we het met z'n drieën af.''

Twee staande ventilatoren zorgen voor verkoeling op het terras, waar rond het middaguur één stelletje zit te eten. Ook elders is het rustig. ,,Er is geen wind, geen airco, niets'', zegt medewerkster Sandra van Délifrance. ,,Of het uit te houden is. Nou, het móet wel.''

Koelkast
Een slager moest zijn ham en worst weghalen, want het vet droop er uit. Verkopers van bloemen en chocola improviseren. Net als verkoopster Marieke van kaaszaak De Rotterdamsche Oude. Haar kleding wappert door een woest blazende airco.

,,Je moet roeien met de riemen die je hebt,'' zegt ze. ,,Dus heeft m'n baas een verrijdbare airco neergezet. En we hebben een koelkast achter, zodat we de kazen continu kunnen wisselen. Natuurlijk, het is rustiger, maar dat is altijd in de zomer.''

Verkoopster Els van frozen yoghurtzaak Amy's draait echter top: ,,We zijn seizoensgebonden en hebben het van de winter stiller gehad. Maar nu gaat het als een tierelier. En door de ventilator is het prima uit te houden.''

Directeur Maarten van Lier van de Markthal zegt dat permanente maatregelen zoals folie op de ramen of een airco in de hal er niet zullen komen. Wél is er extra personeel om 's ochtends vroeg de deuren tegen elkaar open te zetten. ,,Want dan is de lucht nog koel, en dat scheelt een paar graden overdag.''
Dit is toch wel een nadeel van deze markthal. Met dit weer zit ik ook liever op een terrasje of doe ik boodschappen in een lekker koele supermarkt. Dit terwijl sommige kraampjes in de markthal juist met dit weer een mooie omzet zouden kunnen behalen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_154075084
Mobiele airco's? Is dat überhaupt nuttig in zo'n grote ruimte? Of zeg ik nu iets stoms? :@
  † In Memoriam † zondag 5 juli 2015 @ 01:27:50 #73
43556 miss_dynastie
pi_154075653
Dit krijg je als een pand wordt gemaakt op basis van design en niet op basis van functionaliteit :+
  zondag 5 juli 2015 @ 15:24:38 #74
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154086631
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 00:56 schreef Prego het volgende:
Mobiele airco's? Is dat überhaupt nuttig in zo'n grote ruimte? Of zeg ik nu iets stoms? :@
Als je er dicht bij zit geeft het wel verkoeling. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 5 juli 2015 @ 15:49:00 #75
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_154087477
Toch maar een systeemplafond erin met airco. Daarboven op een grote tuin.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_154087739
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:49 schreef Zelfscanner het volgende:
Toch maar een systeemplafond erin met airco. Daarboven op een grote tuin.
Right... :')
  zondag 5 juli 2015 @ 15:59:46 #77
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154087773
Dit is natuurlijk extreem. Zo vaak komt dat niet voor. In de winter hebben ze weer niks te klagen. En 21 pinchos zit altijd vol. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  † In Memoriam † zondag 5 juli 2015 @ 16:18:23 #78
43556 miss_dynastie
pi_154088357
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 15:59 schreef Isegrim het volgende:
Dit is natuurlijk extreem. Zo vaak komt dat niet voor. In de winter hebben ze weer niks te klagen. En 21 pinchos zit altijd vol. :Y
Is het kouprobleem helemaal opgelost ja? Want in het begin van de winter zaten ze met fleecedekens en kachels...
  zondag 5 juli 2015 @ 16:20:40 #79
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154088445
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 16:18 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Is het kouprobleem helemaal opgelost ja? Want in het begin van de winter zaten ze met fleecedekens en kachels...
Dat is puur verwachtingsmanagement. Mensen denken 'binnen' te zitten, maar zo is het niet bedoeld.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  † In Memoriam † zondag 5 juli 2015 @ 16:42:03 #80
43556 miss_dynastie
pi_154089214
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 16:20 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat is puur verwachtingsmanagement. Mensen denken 'binnen' te zitten, maar zo is het niet bedoeld.
Voor zover ik me herinner zijn er wel maatregelen genomen hoor, anders dan alleen verwachtingsmanagement. Een tochtwand geloof ik, maar dat was ook maar tijdelijk, ze wilden naar betere oplossingen kijken.
  zondag 5 juli 2015 @ 16:45:37 #81
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_154089323
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 16:42 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Voor zover ik me herinner zijn er wel maatregelen genomen hoor, anders dan alleen verwachtingsmanagement. Een tochtwand geloof ik, maar dat was ook maar tijdelijk, ze wilden naar betere oplossingen kijken.
Ik bedoel meer dat de klachten ontstaan doordat mensen verkeerde verwachtingen hebben ervan.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_154090770
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 16:45 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat de klachten ontstaan doordat mensen verkeerde verwachtingen hebben ervan.
Precies. Het is bedoeld als een overdekte markt, maar overdekt wil niet zeggen dat er een binnenklimaat heerst. Als het buiten koud is, is het dat binnen ook. Ze mogen blij zijn dat het binnen niet regent. :P
  vrijdag 4 september 2015 @ 20:16:06 #83
202348 Susi
Temple of Love
pi_155824085
Kick!

Over drie weken ga ik een paar dagen naar Rotterdam en ik wil de markthal zeker gaan bezoeken.

Gaan er nog regelmatig FOK!kers heen?
  vrijdag 4 september 2015 @ 20:17:46 #84
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_155824128
Ja hoor, ik kom er wel eens. Niet vaak.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_155824666
Van de week nog geweest. De Oosterse supermarkt daar heeft een iets ander assortiment dan waar ik meestal shop.
pi_155828039
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 september 2015 20:16 schreef Susi het volgende:
Kick!

Over drie weken ga ik een paar dagen naar Rotterdam en ik wil de markthal zeker gaan bezoeken.

Gaan er nog regelmatig FOK!kers heen?
Ik kom er dagelijks langs en loop zo nu en dan ook naar binnen. Maar ik koop er wel steeds minder.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 4 september 2015 @ 22:30:50 #87
202348 Susi
Temple of Love
pi_155828785
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik kom er dagelijks langs en loop zo nu en dan ook naar binnen. Maar ik koop er wel steeds minder.
Hoe komt dat? Is de nieuwigheid er af? Is het te duur?
pi_156013054
quote:
Slager verlaat de Markthal: Ik ben een geluksvogel
BEWAAR
Tweet
REACTIES 0
Marcel Potters
11-9-15 - 18:05

Markthal-ondernemer Joey Kemp van slagerij J&S vertrekt uit de Markthal. De winkelier is er in geslaagd om zijn kraam over te doen aan een collega-slager, die het nog vier jaar doorlopende huurcontract van hem overneemt. ,,Ik ben een geluksvogel,'' zegt Kemp over zijn vertrek. Hij baarde eerder opzien door zijn onderneming in de koopkathedraal op Marktplaats aan te bieden.

De ene ondernemer wil graag aan de slag, de ander wil weg, en dat lukt
Maarten van Lier
Die actie werd niet op prijs gesteld door exploitant Corio, waarna de unit van de on-line verkoopsite werd gehaald. ,,Ik heb meerdere kandidaat-kopers voorgedragen,'' vertelt hij nu. ,,Ze vonden dat die niet op deze plek pasten. Mijn opvolger is een Turkse slager, en ik hoop dat hij top gaat draaien.''

Kemp betaalde 3300 euro per maand voor zijn verkooppunt in de Markthal. ,,Het liep niet naar mijn zin. Dat heb ik ook bij Corio aangekaart, maar die wilde me niet laten gaan. Maar ik heb me altijd aan de regels gehouden, nooit problemen veroorzaakt en altijd m'n huur betaald. Nu zijn ze akkoord.''

Etalage
J&S is de tweede slager die de Markthal de rug toe keert. In mei gaf kwaliteitsslager Chateaubriand er de brui aan. ,,Je ziet dat er steeds minder mensen naar de Markthal komen om boodschappen te doen,'' zei eigenaar Jan van Schaik toen.

Markthal-directeur Maarten van Lier noemt de oplossing 'goed nieuws'. ,,Hier zijn we blij mee. De ene ondernemer wil graag aan de slag, de ander wil weg, en dat lukt. Zo zijn ze allebei gelukkig. De nieuwe slager is van harte welkom.''

Aan de bak
Hij bestrijdt dat de versaanbieders het moeilijk hebben in de Markthal. ,,Als je in de Markthal een unit hebt, zul je aan de bak moeten. Zo simpel is het. Als je denkt dat je in een paar maanden tijd een klantenkring opbouwt, dat kun je schudden. Je moet er hier kei- en keihard aan trekken.''

De nieuwe ondernemer Ahmet Tutkun hoopt volgend weekend al te starten met zijn zaak Lezzet Halal Meat. ,,We gaan er voor en kijken er naar uit,'' luidt zijn reactie.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-geluksvogel.dhtml
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_156017420
3300 euro p/m voor een verkapte overdekte marktkraam lijkt mij dan ook krankzinnig veel geld? 8)7 Verklaard wel de prijzen daar..

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2015 02:16:19 ]
pi_156017465
Ik vind de Markthal maar matig. Ik kom alleen bij de groenekraam achterin en soms haal ik paddestoelen. En de vegan suikervrije glutenvrije bounty bij de Italiaanse delicaressenwinkel.

Maar ik vind de West-Kruiskade leuker.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  donderdag 24 september 2015 @ 09:24:55 #91
202348 Susi
Temple of Love
pi_156343528
Afgelopen weekend in de Markthal geweest. Ik snap dat het leuk is als je van kaas of wijn houdt, maar ik val denk ik niet onder de doelgroep. Schreeuwend duur, althans voor mij. Overigens wel heerlijk een pita gyros met patat gegeten bij de Griek aldaar, was een hele maaltijd met wat drinken voor onder de tien euro. Ik wilde toch graag wat proberen.
pi_156343659
Gister bij Andalus kibbeling gehaald. Was lekker, alleen hun ravigottesaus smaakt naar niks.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 24 september 2015 @ 09:55:53 #93
202348 Susi
Temple of Love
pi_156344025
Overigens, iemand ooit geparkeerd bij de Markthal?

quote:
Parkeergarage Markthal is beste nieuwkomer in Europa

De parkeergelegenheid onder de Markthal in Rotterdam heeft in Berlijn de award voor beste nieuwe parkeergarage gewonnen.
Dat meldt de uitbater van de parkeergarage, Interparking.

Bij de tweejaarlijkse uitreikingen van de European Parking Awards mocht het bedrijf woensdagavond de prijs in ontvangst nemen. De parkeergarage werd door een vakjury beoordeeld op onder meer locatie, gebruiksvriendelijkheid, kwaliteit en veiligheid.

Op een aantal van deze punten wordt Interparking geholpen door diverse moderne technieken, waaronder een systeem dat automobilisten zo snel mogelijk naar een vrije plaats moet begeleiden.

Eco Parking
Volgens Interparking onderscheidt de parkeergarage zich ook met het feit dat het als enige in Europa 'Eco Parking' aanbiedt. Dit houdt in dat het parkeren van milieuvriendelijke auto's 0,20 euro per uur goedkoper is dan het parkeren van milieuonvriendelijke auto’s.

Directeur Johan Tol van Interparking is blij met de erkenning. "Er is een groeiende toestroom van toeristen die we in Rotterdam gastvrij willen ontvangen. De stad kan gewoon niet zonder moderne, klantgerichte parkeervoorzieningen zoals deze", aldus Tol.
Bron
pi_156347083
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:55 schreef Susi het volgende:
Overigens, iemand ooit geparkeerd bij de Markthal?

Bron
Ja, gewoon een parkeergarage die extreem duur is.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_156347096
Voor Randstedelijke begrippen vind ik het nog best meevallen. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_156347255
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:29 schreef Isegrim het volgende:
Voor Randstedelijke begrippen vind ik het nog best meevallen. :D
Zei diegene die geen auto heeft. :')
3, 40 ¤ per uur vind ik ook voor de Randstad te duur.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_156347635
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:38 schreef golfer het volgende:

[..]

Zei diegene die geen auto heeft. :')
3, 40 ¤ per uur vind ik ook voor de Randstad te duur.
Nee, maar wel familielieden die daar minimaal eens per maand een dag parkeren wegens inkopen. :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  † In Memoriam † woensdag 30 september 2015 @ 17:39:30 #98
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_156501642
Morgen bestaat de hal 1 jaar en dat wordt gevierd klik hier voor de agenda. Misschien pak ik morgen de trein wel om eens te kijken en te proeven.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_156689024
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 september 2015 02:15 schreef CrashO het volgende:
3300 euro p/m voor een verkapte overdekte marktkraam lijkt mij dan ook krankzinnig veel geld? 8)7 Verklaard wel de prijzen daar..
De prijzen zijn er normaal voor de producten die je er kan krijgen.
pi_156690683
Als je geld hebt voor een auto en om je boodschappen in de Markthal te doen, heb je ook geen reden om te zeiken over E3,40. Tenzij je iets aan je benen mankeert, heb je ook niks met de auto in de stad te zoeken. De metro rijdt nog net niet door de markthal heen.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  donderdag 8 oktober 2015 @ 15:40:17 #101
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_156690708
Wat een lame ass droeftoeter opmerkingen opmerking jonguh :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_157515350
Topkok Jamie Oliver verrast Markthal met stiekem bezoek

He has entered the building! De bekende Britse tv-chef Jamie Oliver is zojuist gearriveerd in Rotterdam. Hij bezoekt voor het eerst Jamie's Italian in de Markthal. Zijn bezoek is geheim gehouden uit angst dat de hoeveelheid toegestroomde fans niet te handhaven zou zijn.



De topkok wordt bij de Markthal met gejuich ontvangen door het personeel. ,,Hey, guys,'' groet hij een klein groepje fans dat buiten smachtend op hem staat te wachten. Oliver maakt een rondje langs de gasten die beneden in het restaurant zitten. Vervolgens verdwijnt hij naar een afgesloten deel van de zaak.

Het restaurant dat vorige maand opende draagt weliswaar de naam van de Britse ster, maar is eigendom van Willem Tieleman en Souâd El Hamdaoui, directeur van de Euromast. Toch is Oliver niet weg te denken in hun franchise-zaak: zijn gezicht prijkt overal - ook op de servetten - en het keukenteam is bij hem in Engeland opgeleid.

Voor Nederland is het de eerste Jamies Italian-vestiging, voor de bekende kok een schakel in zijn miljoenenimperium. Van alleen al zijn Italiaanse keten zijn wereldwijd meer dan vijftig vestigingen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)stiekem-bezoek.dhtml
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_157515365
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 16:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Topkok Jamie Oliver verrast Markthal met stiekem bezoek

He has entered the building! De bekende Britse tv-chef Jamie Oliver is zojuist gearriveerd in Rotterdam. Hij bezoekt voor het eerst Jamie's Italian in de Markthal. Zijn bezoek is geheim gehouden uit angst dat de hoeveelheid toegestroomde fans niet te handhaven zou zijn.

[ afbeelding ]

De topkok wordt bij de Markthal met gejuich ontvangen door het personeel. ,,Hey, guys,'' groet hij een klein groepje fans dat buiten smachtend op hem staat te wachten. Oliver maakt een rondje langs de gasten die beneden in het restaurant zitten. Vervolgens verdwijnt hij naar een afgesloten deel van de zaak.

Het restaurant dat vorige maand opende draagt weliswaar de naam van de Britse ster, maar is eigendom van Willem Tieleman en Souâd El Hamdaoui, directeur van de Euromast. Toch is Oliver niet weg te denken in hun franchise-zaak: zijn gezicht prijkt overal - ook op de servetten - en het keukenteam is bij hem in Engeland opgeleid.

Voor Nederland is het de eerste Jamies Italian-vestiging, voor de bekende kok een schakel in zijn miljoenenimperium. Van alleen al zijn Italiaanse keten zijn wereldwijd meer dan vijftig vestigingen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)stiekem-bezoek.dhtml
SNEL MET ZN ALLEN !!!
Moeten zij weten
pi_157523383
Ik kocht vandaag donuts bij de Donutexpress. Maar dat is dus echt niets bijzonders. Ik heb ze lekkerder op van de supermarkt.
pi_157524200
Ben er nu een aantal keer geweest...

Maar ja... Ben um nu meer dan beu. Dr is echt niks aan meer.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 10:15:05 #106
16715 Mylene
*schatje*
pi_162345700
quote:
Markthal-ondernemers ongerust over de toekomst

Markthal staat voor een uittocht van kooplieden, als er geen rigoureuze beleidswijziging komt. “De versmarkt waarvoor dit gebouw eigenlijk is gebouwd, is volledig mislukt”, stelt een woordvoerder van het Collectief Ondernemersbelangen Markthal (COM) in het Algemeen Dagblad.

Het collectief werd begin dit jaar opgericht als antwoord op het beleid van eigenaar Klépierre. Die erkent volgens de woordvoerder namelijk niet het probleem dat Rotterdammers niet naar de Markthal komen voor hun boodschappen. De aanbieders van groente, fruit, brood, vlees en vis hebben weinig aan de vele toeristen, zegt hij. “Terwijl de gemeente juist voor de Rotterdammers een overdekte versmarkt wilde hebben en daarvoor samen met ontwikkelaar Provast een uitgekiende branchering heeft vastgelegd voor dit gebouw.”

De Markthal is volgens het COM niet het gewenste verlengstuk van de buitenmarkt geworden. Bovendien hebben de aangesloten ondernemers kritiek op de hoge huren en servicekosten. “Veel ondernemers die een contract voor twee jaar hebben, gaan afhaken”, denkt de woordvoerder.
bron
  vrijdag 20 mei 2016 @ 14:18:30 #107
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_162352870
Die hal gaat binnen een paar jaar ook onderuit.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  zaterdag 21 mei 2016 @ 16:47:44 #108
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_162381690
Net nog even een snel rondje gelopen, het was echt stervensdruk.
Even snel een t-bone steak en sushi gehaald en wegwezen. Oh ja ook nog gedroogde cranberries :9
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  zaterdag 21 mei 2016 @ 17:21:03 #109
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_162382595
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 14:18 schreef Zelfscanner het volgende:
Die hal gaat binnen een paar jaar ook onderuit.
dat zal wel meevallen denk ik. Het zal wel meer en meer een luxe/delicatesse plek worden :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_162383822
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:21 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

dat zal wel meevallen denk ik. Het zal wel meer en meer een luxe/delicatesse plek worden :Y
Van wat ik hier lees is het dat van begin af aan al.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 19:15:51 #111
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_162385137
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 18:17 schreef silverhill het volgende:

[..]

Van wat ik hier lees is het dat van begin af aan al.
er zijn ook gewoon visboeren,notenboeren en groentenboeren :Y al hebben die het steeds moeilijker omdat die ook twee dagen in de week de concurrentie van de buitenmarkt, die veel goedkoper is omdat ze de megahuur van de hal niet hoeft op te hoesten.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_162504613
Voedsel- en Warenautoriteit sluit kraam in Markthal

Op last van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) is een kraam met tropische groenten en fruit in de Markthal gesloten. Volgens een woordvoerder was de situatie in deze unit zo onhygiënisch geworden, dat deze spoedmaatregel noodzakelijk was. ,,Als alles weer schoon is, en de ondernemer laat zien welke maatregelen hij heeft genomen, dan volgt een herinspectie,'' legt hij uit.



Het advies van de NVWA aan andere ondernemers is om samen op te trekken bij het bestrijden van ongedierte. ,,Maar dit algemene advies geven we altijd. Het is verstandig om gezamenlijk een gespecialiseerd bedrijf in te schakelen,'' aldus de zegsman.

Een dergelijke ingrijpende actie wordt maar incidenteel genomen. Als alles spic en span is, mag de kraam weer open. ,,Dat hoeft wat ons betreft niet zo lang te duren. Maar daarna blijven we 'm in de gaten houden. We komen vaker in de Markthal, en kijken dan natuurlijk ook verder om ons heen.''

Gewaarschuwd
Volgens een woordvoerster van Markthal-eigenaar Klépierre gaat het om het bedrijf Tropica, en is de uitbater al vaker gewaarschuwd. ,,We hebben hem meerdere keren aangesproken, maar verder kun je als verhuurder niets. We hopen dat een ondernemer dan zijn verantwoordelijkheid neemt.''

Juist om overlast door bijvoorbeeld muizen te voorkomen, wordt preventief Ongedierte Bestrijding Nederland (OBN) ingeschakeld. ,,Wij werken al vanaf de opening van de Markthal met dit bedrijf,'' zegt ze. Dit is naar haar mening niet ongebruikelijk. ,,In elk winkelcentrum waar met eten wordt gewerkt, heb je dit. Het is zaak om de situatie onder controle te houden.''

Ongediertebestrijding
Ze wijst erop dat de kooplieden zélf ervoor moeten zorgen dat er geen voedsel op de grond terecht komt en de unit schoon wordt gehouden. De ongediertebestrijding doet zijn werk in het 'algemene deel' van de Markthal. ,,Maar als een individuele ondernemer hiervan gebruik wil maken, dan kan dat voor 100 euro per jaar.''

Een woordvoeder van de OBN bevestigt dat met een 'preventief bestrijdingsmiddel' wordt gewerkt. ,,En het kan best zijn dat een ondernemer een muisje ziet rondlopen,'' stelt hij vast. Bij de betrokken versunit was niemand voor commentaar bereikbaar.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)am-in-Markthal.dhtml
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 26 mei 2016 @ 07:10:05 #113
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162507387
Altijd wat met die stal Tropica.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 september 2016 @ 14:11:37 #114
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_165669098
Het Handelsblad over twee jaar Markthal
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ren-4478759-a1524107
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_165669448
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 14:11 schreef borisz het volgende:
Het Handelsblad over twee jaar Markthal
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ren-4478759-a1524107
Wat een zuur gedoe weer zeg. Die delicatessenzaak van pintxos zat er nog maar net en ik dacht dat dat was als opvulling. Hun restaurant, waar ze naar verwijzen in dit stuk, zit daarnaast (en inderdaad al vanaf het begin).

En niet zo raar dat die waZige snoepwinkel en kiloknallerslager weg zijn. Zaten daar niet op hun plek.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 oktober 2016 @ 07:09:40 #116
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_165763949
Nog maar een berichtje. Vanavond 2Doc: De Vrije Markt

quote:
Kaasboer Hans, visbakster Carla en groente- en fruitverkoopster Ayfer staan al hun hele leven op de markt in Rotterdam. De komst van de nieuwe markthal zet hun plaats op de markt en hun inkomsten onder druk. De documentaire laat zien hoe deze drie marktkooplieden omgaan met deze ingrijpende veranderingen. De marktkooplui werken sinds generaties op de langste markt van Europa en willen hun manier van leven en tradities behouden. Maar de gemeente Rotterdam wil de markt toekomstbestendig maken. Door de komst van de prestigieuze hal verdwijnt een groot aantal kramen. Ze moeten inschikken, slikken of stikken. Ze mogen hun kraam inruilen voor een eigentijdse versunit. Dan moet je zeven dagen per week open en megahuur betalen. De één strijd tegen het systeem, de ander probeert mee te gaan met zijn tijd. Het is de strijd van een wel heel kleine David tegen een kapitaalkrachtige Goliath. De vrije markt is de debuutdocumentaire van regisseuse Marleine van der Werf. De film gaat in première op het Nederlands Filmfestival 2016, en is geselecteerd voor de debuutcompetitie.
Na Nieuwsuur op NL2. http://www.npo.nl/2doc/05-10-2016/KN_1684475
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 12:00:00 #117
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165809329
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 07:09 schreef borisz het volgende:
Nog maar een berichtje. Vanavond 2Doc: De Vrije Markt

[..]

Na Nieuwsuur op NL2. http://www.npo.nl/2doc/05-10-2016/KN_1684475
Onzin, het is sinds de markthal er staat drukker op de markt ook. Het is een toeristentrekpleister. Vind het wel jammer dat een paar speciaalzaken uit de markthal zijn verdwenen. Kan me wel voorstellen waarom maar denk ook dat uiteindelijk het publiek wel zal kopen ipv alleen komen kijken en een broodje eten of koffie oid.
pi_165809515
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:00 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Onzin, het is sinds de markthal er staat drukker op de markt ook. Het is een toeristentrekpleister. Vind het wel jammer dat een paar speciaalzaken uit de markthal zijn verdwenen. Kan me wel voorstellen waarom maar denk ook dat uiteindelijk het publiek wel zal kopen ipv alleen komen kijken en een broodje eten of koffie oid.
Je hebt de documentaire niet gezien? :)
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 12:18:31 #119
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165809607
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:00 schreef kaasplankje het volgende:

Onzin, het is sinds de markthal er staat drukker op de markt ook. Het is een toeristentrekpleister. Vind het wel jammer dat een paar speciaalzaken uit de markthal zijn verdwenen. Kan me wel voorstellen waarom maar denk ook dat uiteindelijk het publiek wel zal kopen ipv alleen komen kijken en een broodje eten of koffie oid.
Je hebt zeker niet gekeken?
En jij kan in de portemonnee van de marktlieden kijken?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 12:28:20 #120
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_165809754
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:18 schreef golfer het volgende:

[..]

Je hebt zeker niet gekeken?
En jij kan in de portemonnee van de marktlieden kijken?
Nee ik roep altijd wat en ga daarna pas lezen.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 12:42:18 #121
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_165809927
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:28 schreef kaasplankje het volgende:

Nee ik roep altijd wat en ga daarna pas lezen.
Dat dacht ik al. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_166532874
Ik ga morgen eindelijk voor het eerst naar de markthal, met mijn moeder. Plan is om daar te lunchen en verder wat rond te kijken. Tips?
pi_166533118
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 11:58 schreef Bleie het volgende:
Ik ga morgen eindelijk voor het eerst naar de markthal, met mijn moeder. Plan is om daar te lunchen en verder wat rond te kijken. Tips?
Ik heb vorige week heerlijk gegeten bij Elliniko the all day Greek. Voor een tientje per persoon krijg je een schaal vol met diverse Griekse lekkernijen. De schaal staat voor de deur gepresenteerd, ze hebben ook andere varianten op de kaart.

Ik ben groot fan van de worsten van Monsieur Saucisson, vooral de eekhoorntjesbrood en camembertvariant zijn geniaal O+
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 2 december 2016 @ 15:22:19 #124
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_167048448
http://www.missethoreca.n(...)E9158E0B83870C934YI4
quote:
De conflicten over de Markthal Rotterdam duren voort. Nu wil Provast, het bedrijf dat de Markthal in Rotterdam ontwikkelde, af van Klépierre, de huidige eigenaar van de hal. De ruzie tussen beide bedrijven is zo hoog opgelopen dat beide partijen inmiddels voor de rechter staan.

In de rechtbank zei directeur Hans de Jong van Provast dat als Klépierre nog langer zo doorgaat dat de Markthal over 5 jaar een tennishal zal zijn, zo tekende het Algemeen Dagblad tijdens de rechtszitting op.

Volgens Provast rekent Klépierre onder meer veel te hoge servicekosten. De eigenaar zet daarmee de toekomst van de Markthal op het spel, aldus de bedenker van de hal omdat daardoor steeds meer huurders afhaken. Provast wees in dat verband op de toenemende leegstand in de Markthal.

Beide bedrijven liggen al sinds de oplevering van de Markthal met elkaar in de clinch. Volgens Klépierre vertoonde de hal ‘ernstige bouwkundige gebreken en was de klimaatbeheersing beroerd’. Dat laatste verwijt hoort de eigenaar ook uit mond van de huurders.

Deze zomer pleitten betrokken al voor ingrijpen van Burgemeester Aboutaleb omdat Klépierre de Markthal zou verwaarlozen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_167055458
Doek valt voor slager Messar in Markthal

Het doek is gevallen voor halal-slager Messar in de Markthal. Over twee weken moet de kraam van Sandra Malovic (38) leeg zijn. ,,Die laatste dag wordt zeker emotioneel.''



De stemming is bedrukt, in de normaliter zo sfeervolle versunit in het hart van de koopkathedraal aan de Binnenrotte. Want koud anderhalf jaar na opening is het binnenkort over en uit voor slagerij Messar. Tot groot verdriet van eigenaresse Malovic, die haar hele ziel en zaligheid in deze onderneming had gestopt.

,,Ik ben aan de Markthal gehecht geraakt'', zegt ze, ,,want ik was hier zeven dagen per week. Dit is mijn tweede huis. Ik heb vrienden gemaakt, goede relaties met een grote klantenkring opgebouwd. Die mensen ben ik dankbaar.'' De rechter was recent onverbiddelijk. Gedaagd door eigenaar Klépierre, luidde het vonnis dat Messar teveel was veranderd in een horecazaak. En dat was in strijd met het contract dat destijds met de verhuurder was afgesloten. Sluiting werd geëist, en sluiting werd toegewezen.

Berusting
Nadat eerst nog door haar raadsman Sarier een juridisch strijdplan werd opgesteld, volgde al rap daarna de berusting: hoger beroep zou bij voorbaat kansloos zijn. Malovic: ,,Messar is een familiezaak. Drie gezinnen eten hiervan. Ik kan niet zomaar met geld gaan smijten. De enige hoop die ik heb is dat we tot 15 januari open mogen blijven, zodat ik de voorraden kan opmaken. En fatsoenlijk afscheid kan nemen van mijn klanten. Lukt dat niet, dan proberen we uitstel af te dwingen via de rechter.''

Ze kan er inmiddels mee leven dat de zaken zo zijn gelopen, en erkent dat ze haar hand misschien heeft overspeeld. De eettafeltjes stonden niet alleen in de kraam, maar zelfs in het openbare gebied; dat zou vroeger of later tot gedoe gaan leiden. ,,Maar ik wil wel duidelijk stellen dat er geen sprake was van een huurachterstand. Ik heb iedere maand keurig netjes 5.000 euro huur betaald.''

Exit Markthal, maar een mooie toekomst gloort. Messar maakt een doorstart in een nieuwe zaak, niet ver van de plek waar ze nu zit. ,,Ik ga weg, met pijn in het hart. Maar ben boos op niemand.''

Klépierre houdt vast aan sluiting op 15 december. ,,De uitspraak van de rechter is helder'', stelt een woordvoerster in een reactie.
http://www.ad.nl/rotterda(...)n-markthal~a2fd7cc8/
Volgens mij zat er al een kraam met halal vleeswaren. Lijkt mij niet dat de vraag zo groot is dat het voor 2 kramen rendabel is om in de Markthal te zitten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 2 december 2016 @ 20:27:16 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_167055630
Lekker zootje wordt het onderhand zeg... Zonde
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_167122568
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:00 schreef kaasplankje het volgende:

Onzin, het is sinds de markthal er staat drukker op de markt ook. Het is een toeristentrekpleister. ............... maar denk ook dat uiteindelijk het publiek wel zal kopen ipv alleen komen kijken en een broodje eten of koffie oid.
Nou..wishful thinking want de meesten komen er alleen maar omdat het nieuw is en men er geweest moet zijn. Dus veel fotograferen en kijken en weer terug de bus in.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 5 december 2016 @ 17:46:20 #128
414785 sirdanilot
pi_167123067
Als ik daar zou wonen zou ik ook gewoon mijn spullen op de markt halen ipv in die markthal. Want het kan niet anders dat het duurder is om daar te huren ipv gewoon een normale marktkraam op straat. En dat de producten dus ook duurder zijn.

Net als dat ik niet naar de visboer ga met een vaste winkel, maar alleen op de markt haal.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_167182995
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 17:46 schreef sirdanilot het volgende:
Als ik daar zou wonen zou ik ook gewoon mijn spullen op de markt halen ipv in die markthal. Want het kan niet anders dat het duurder is om daar te huren ipv gewoon een normale marktkraam op straat. En dat de producten dus ook duurder zijn.

Net als dat ik niet naar de visboer ga met een vaste winkel, maar alleen op de markt haal.
Wat men in de Markthal verkoopt komt zelden overeen met wat men op marktdagen op het plein verkoopt. Overlapt het elkaar toch, dan zal het 3 tot 5 keer zo duur zijn binnen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_168417198
quote:
‘Leegstand in de Markthal naar recordhoogte’

Zeker tien kramen in de Rotterdamse Markthal staan momenteel leeg. Niet eerder was de leegstand zo hoog, schrijft RTV Rijnmond.

Vooral versverkopers, zoals bloemisten en vlees- en groentekramen, hebben moeite het hoofd boven water te houden. Rotterdammers zouden de Markthal niet bezoeken voor hun dagelijkse boodschappen. Bloemenverkopers hebben daarnaast last van het klimaat in de hal, dat afhankelijk van het seizoen te warm of te koud is voor veel planten.

Volgens betrokken wordt achter de schermen ‘hard gewerkt aan een oplossing’. De Rotterdamse VVD-fractie hoopt dat kraamhouders in de Markthal meer vrijheid krijgen. “Ondernemers hebben aangegeven dat ze graag ook horeca bij hun versunits zouden willen, maar daar hebben ze geen vergunning voor”, zegt raadslid Jan-Willem Verheij. Hij hoopt dat het college met een voorstel komt om het bestemmingsplan aan te passen. Horecaondernemers zouden juist wel goede zaken doen in de hal.

Markthal-eigenaar Klépierre wil niet reageren op de problemen. Zowel ontwikkelaar Provast als ondernemers hebben herhaaldelijk kritiek op de eigenaar geuit, met name vanwege de hoge servicekosten en de klimaatbeheersing.
bron
pi_170721574
Pindakaaswinkel: We komen naar de Markthal

De Pindakaaswinkel komt naar de Markthal. Dat meldt deze Amsterdamse onderneming op zijn facebookpagina. Met 10 verschillende smaken strijken ze volgens directeur Michiel Vos neer in de koopkathedraal, waar op 9 mei een kraam wordt geopend. ,,Alles is in kannen en kruiken’’, bevestigt hij. ,,We gaan ervoor in Rotterdam.’’

Eén jaartje bivakkeren ze nu in de hoofdstad, en met succes. Specialiteiten als karamel-zeezout, chilipeper-citroengras en koffie-zeezout lopen als een tierelier, naast de themasmaken: pindapaas (met chocolade) en pindaklaas (met pepernoot en speculaaskruiden). ,,In Rotterdam pindamaas? Ja, die is wel goed. Komt eraan.’’

Net als aan het IJ, wordt ook in de Maasstad gemikt op een eenvoudige opzet van de unit, vlakbij de roltrappen. ,,We werken met kasten vol pindakaaspotten, en laten klanten veel proeven, aan alle kanten van de kraam. En we hebben als pronkstuk de grootste pindakaaspot ter wereld, van 1,7 liter.’’

De directie van de Markthal kan de komst van de Pindakaaswinkel nog niet bevestigen. Eerder werd wel gezegd dat het streven is om alle lege kramen dit jaar weer gevuld te krijgen.
http://www.ad.nl/rotterda(...)e-markthal~a7f45a50/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_170721625
Ik kom er wekelijks

Het is nog wel redelijk druk vooral als het weer slecht is. Je ziet wel dat er een aantal kraampjes leeg staan.

Ik vind de Markhal top
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_170721665
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 09:27 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik kom er wekelijks

Het is nog wel redelijk druk vooral als het weer slecht is. Je ziet wel dat er een aantal kraampjes leeg staan.

Ik vind de Markhal top
Wat haal je er dan wekelijks?

Ikzelf kom er misschien nog 1x per maand voor hele specifieke producten die ik niet zo snel elders kan vinden. Terwijl ik er toch dagelijks langs loop of fiets.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_170722074
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 09:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat haal je er dan wekelijks?

Ikzelf kom er misschien nog 1x per maand voor hele specifieke producten die ik niet zo snel elders kan vinden. Terwijl ik er toch dagelijks langs loop of fiets.
Ik ben voor mijn werk dagelijks in de stad.

Ik vind het sowieso gezellig om door de markthal te lopen.
Ik kom vaak in die Chinese supermarkt om groenten of andere dingen te halen. Ik haal weles een broodje bij de surinaamse broodjes zaak. Of ik haal ik weles een doner bij die turk die daar zit en waar het redelijk druk is altijd. Die vis eetgelegenheid is ook altijd wel redelijk druk.

De markthal is altijd druk bevolkt met mensen die daarheen lopen. Of ze er altijd kopen is een ander verhaal.

Misschien moeten ze gewoon is een klantenonderzoek houden wat de mensen daar zouden willen zien.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:55:19 #135
16715 Mylene
*schatje*
pi_171532705
quote:
Markthal verliest opnieuw ‘gezichtsbepalende speler’

Fresh Food Friends heeft op Tweede Pinksterdag zijn kraam in de Rotterdamse Markthal gesloten. Een gezonde exploitatie in de vershal bleek niet mogelijk, zegt eigenaar Pascal Martens van het concept in het Algemeen Dagblad.

Fresh Food Friends verkocht onder meer vis en gevogelte van versspecialisten als Schmidt Zeevis en Treuren Wild. Martens wijt de sluiting aan het ‘afbrokkelen van de versbeleving’ in de Markthal. “In de afgelopen tweeënhalf jaar heb ik gemerkt dat steeds meer Rotterdammers de Markthal links laten liggen.”

De stichting COM, het collectief van ondernemers in de Rotterdamse vershal, zegt het te betreuren dat ‘een gezichtsbepalende speler van het eerste uur’ zijn deuren sluit. “Met De Wereld van Smaak en Fresh Food Friends zijn de twee belangrijkste pijlers van het oorspronkelijke Markthal-concept weggevallen”, zegt een woordvoerder.

De ‘proef- en smaakbelevenis’ De Wereld van Smaak werd vorige maand failliet verklaard. COM spreekt al langer zijn zorgen uit over de toekomst van de Markthal, onder meer vanwege de toenemende leegstand. De Rotterdamse hal won vorige maand nog de Viva Best of the Best Award, een prijs voor het beste winkelcentrum ter wereld.
bron
pi_171583731
Ik vond het ook allemaal wat tegenvallen. Die worstenkerel had wel leuke spullen, verder vooral veel horeca en ik zag muizen (bah)
Whatever...
  vrijdag 9 juni 2017 @ 22:02:19 #137
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_171583920
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 21:58 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vond het ook allemaal wat tegenvallen. Die worstenkerel had wel leuke spullen, verder vooral veel horeca en ik zag muizen (bah)
Ja muizen zijn daar toch echt niet tegen te houden, alleen al wegens AH in de kelder...

Er zijn meerdere worstenkramen :P

Ik kom er nu gewoon af en toe voor mijn vaste adresjes, bevalt prima.
Kwak
pi_171592217
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 21:58 schreef Spanky78 het volgende:
... en ik zag muizen (bah)
:r :r :r
  zaterdag 10 juni 2017 @ 18:09:41 #139
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_171600705
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 19:55 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Ik was er eergisteren nog en het ziet er treurig uit.
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 augustus 2017 @ 16:15:25 #140
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173443870
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 3 september 2017 @ 00:03:01 #141
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_173554254
Vandaag nog even geweest...was wel erg druk. Nog steeds wel wat kraampjes wat gesloten zijn.
Toch vind ik er altijd wel een gezellige sfeer hangen.
pi_173569941
Ik ben er nu pas voor het eerst geweest en ik ben wel positief :D

De frozen yoghurt was erg lekker. :9
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_173618272
quote:
Ja. Jammer zo.

Ontwikkelaar boos
Huurders boos

Alleen maar omdat er 1 iemand keihard veel geld wil verdienen over iemand ander zn rug.
Goed man.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport maandag 29 januari 2018 @ 21:28:34 #144
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_176827648
quote:
Maandag 29 januari hebben inspecteurs van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) in de Markthal in Rotterdam een controleactie uitgevoerd. In totaal zijn 76 levensmiddelenbedrijven die bederfelijke levensmiddelen verhandelen in de Markthal aan een inspectie onderworpen. Aanleiding was een recente spoedsluiting na muizenoverlast van een bedrijf en meerdere signalen en constateringen van vooral plaagdierenoverlast.


Er werden tijdens de controle 36 overtredingen geconstateerd. In 23 gevallen heeft dat geleid tot een directe waarschuwing. In 13 gevallen was de overtreding ernstiger of was er sprake van herhaalde overtreding. In die gevallen zijn zogenoemde rapporten van bevindingen opgemaakt; die zullen leiden tot een boete of andere sanctie.

Van de 36 geconstateerde overtredingen zijn er 19 direct gerelateerd aan de aanwezigheid van ongedierte. De overige overtredingen hebben te maken met het niet nauw nemen met de hygiënevoorschriften.

https://www.nvwa.nl/nieuw(...)dingen-geconstateerd
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_176828600
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 21:58 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vond het ook allemaal wat tegenvallen. Die worstenkerel had wel leuke spullen, verder vooral veel horeca en ik zag muizen (bah)
Goh... Toevallig
Whatever...
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 februari 2018 @ 19:18:12 #146
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_176977122
quote:
Ruim twintig huurders van de Markthal in Rotterdam hebben gelijk gekregen van de rechter. Markthal-eigenaar Klépierre rekent te veel servicekosten en moet deze kosten deels terugbetalen of kwijtschelden.

De rechter oordeelde dat Klépierre, de eigenaar van de Markthal, inderdaad te veel servicekosten heeft gerekend. De organisatie moet deze kosten, die twee keer zo hoog waren dan voorgespiegeld, nu deels terugbetalen of kwijtschelden aan de ondernemers. De servicekosten bedroegen bij de opening in 2014 op ruim 6000 euro per unit per jaar.

Meer bezoekers in Markthal dan verwacht
Volgens de kantonrechter heeft Klépierre huurders verkeerd voorgelicht over de servicekosten. Deze waren variabel, maar dat was niet verteld. Het Franse bedrijf zegt veel meer geld dan voorzien uit te geven aan schoonmaak en beveiliging, omdat er veel meer bezoekers komen dan verwacht.

De ondernemers eisten dat de verhoging beperkt zou blijven tot maximaal 105 procent van het voorschot. De rechter heeft het percentage dat zij moeten betalen vastgesteld op 150 procent van het voorschot. Het gaat hierbij om de periode van de start tot en met 2017.
http://www.missethoreca.n(...)BA4A33B7A19082BCBYI4
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_177209272
Ik ben er nu alweer een hele lange tijd niet geweest en zie het ook steeds meer als een "toeristending" en niet specifiek iets voor Rotterdammers om er gezellig even in te gaan.
pi_177209765
quote:
15s.gif Op donderdag 15 februari 2018 17:35 schreef Iwanius het volgende:
Ik ben er nu alweer een hele lange tijd niet geweest en zie het ook steeds meer als een "toeristending" en niet specifiek iets voor Rotterdammers om er gezellig even in te gaan.
Dat krijg je als je zo'n opvallend ding bouwt
Moeten zij weten
  donderdag 15 februari 2018 @ 20:00:24 #149
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_177212558
Dat zie je ook aan de toko's die er nu inzitten: cake, snoep, Bram Ladage. Meer gericht op de snelle toeristische hap dan de initiële (aparte) kwaliteit. Jammer, maar ergens ook niet heel gek.
pi_178529952
Er komt een groot reuzenrad voor de markthal en daar is niet iedereen blij mee i.v.m. inkijk.

https://www.ad.nl/rotterd(...)-markthal~a762d86a5/
  zondag 15 april 2018 @ 13:36:18 #151
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_178530115
Ik was er laatst en was toch wel een beetje verdrietig. Alle kramen waar ik ooit voor kwam zijn er niet meer. Maar goed, snap het ook wel, want ik kwam bijna nooit. :+ Maar toch! Nu helemaal geen reden meer. Of het moet zijn omdat je er goed kunt parkeren en je er je gewone boodschappen plus tokoboodschappen kunt doen.
  zondag 15 april 2018 @ 14:07:24 #152
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_178530626
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 13:36 schreef RobinOok het volgende:
Ik was er laatst en was toch wel een beetje verdrietig. Alle kramen waar ik ooit voor kwam zijn er niet meer. Maar goed, snap het ook wel, want ik kwam bijna nooit. :+ Maar toch! Nu helemaal geen reden meer. Of het moet zijn omdat je er goed kunt parkeren en je er je gewone boodschappen plus tokoboodschappen kunt doen.
Ik parkeer er idd vaak als ik in de buurt wil zijn. Doe dan wel een rondje nootjes, toko, worstjes, soms een donut of wat fruit. En dan weer weg.

Ohja en ik lunch er weleens met een vriendin, makkelijke afspreekplek.
Kwak
  zondag 15 april 2018 @ 15:06:35 #153
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_178531730
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 13:36 schreef RobinOok het volgende:
Ik was er laatst en was toch wel een beetje verdrietig. Alle kramen waar ik ooit voor kwam zijn er niet meer. Maar goed, snap het ook wel, want ik kwam bijna nooit. :+ Maar toch! Nu helemaal geen reden meer. Of het moet zijn omdat je er goed kunt parkeren en je er je gewone boodschappen plus tokoboodschappen kunt doen.
De meer exclusieve tentjes zijn inderdaad vervangen door snoepkramen en zoete hapjes. Erg jammer, maar begrijpelijk. Gelukkig zit ons kleine sushitentje er nog (niet Shabu Shabu) en klein voordeel is dat aan het begin (voor ons aan het eind) een tentje staat met allerlei cressjes; leuk voor mijn hobbykokerijen.
  zondag 15 april 2018 @ 15:17:19 #154
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_178531939
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 15:06 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

en klein voordeel is dat aan het begin (voor ons aan het eind) een tentje staat met allerlei cressjes; leuk voor mijn hobbykokerijen.
Dat is zo'n beetje het enige nog ja. :{
  Moderator donderdag 26 april 2018 @ 01:55:31 #155
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_178746879
Rotterdam O+
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 oktober 2020 @ 13:51:27 #156
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_195632937
https://www.telegraaf.nl/(...)uperen-25-staat-leeg

quote:
ROTTERDAM - Het Rotterdamse stadsbestuur moet er bij de verhuurder Klépierre van de Markthal op aandringen om de huren van de door de coronacrisis geplaagde ondernemers te verlagen. Volgens de raadsleden Dennis Tak (PvdA) en René Segers (CDA) is het dringende beroep op huurverlaging nodig om faillissementen - en verdere leegstand van het iconische gebouw - te voorkomen.

(...)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_195635022
quote:
Huren in 6 jaar tijd met 35% gestegen! Ze dachten dat de bomen zeker tot de hemel groeiden?
Zoveel leegstand geeft een naargeestige sfeer, niet gezellig. Snap zo'n verhuurder niet.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')