abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 november 2014 @ 15:20:54 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_146899293


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Salaristabel:



De Emolumententabel







Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Peterselieman, werkzaam in het noorden des lands
ErwinRommel, Erwin, oud-collega
Selestha, oud-collega
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking

Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 november 2014 @ 15:23:51 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_146899369
Wijkje dat ik vandaag had bleek groter te zijn dan verwacht. Had zes tassen in totaal

Binnenkort bij ons nieuwe normtijden sorteren. Kwam op de normtijd zoals die voor vandaag zou staan al een half uur tekort en dat met flink doorwerken, dus dat worden binnenkort allemaal oranje kaarten ~O>
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_146902136
Oh vandaar dat men zoveel fouten maak met sorteren.
pi_146902713
Hier was het ook flink aanpoten om die normtijden enigszins te halen. Kwam voor een groot deel door die irritante gladde aan elkaar plakkende kaarten van de kpn, dat kost toch altijd een hoop tijd. Sowieso wel aardig wat post vandaag met de kampioen, de bonaparte, kerkspul, kpn mailing en nog wat ander vervelend dun aan elkaar plakkend spul.
pi_146902734
@Pietertje71: Wat zijn die traanplaatgevallen breed bij jullie! Bij ons zijn ze een stuk smaller, zodat de zijstukken tegen de zijkant van de scooter aanzitten (wel met een stukje vilt er tussen). Dus als de nood aan de man komt kan ik 'm nog aantrappen (dat gaat wel zwaar bij een scooter, trouwens), en ik hoef niet bang te zijn me te verwonden aan die scherpe randen. En het scheelt ook dat ik met ff wat minder breed ben, ik heb nu al dat ik bijv. bij van die paaltjes of hekjes op het fietspad (bedoeld om auto's te weren) er amper langs kan. Dat zwarte rekje waar je kratje nu op geklikt zit is trouwens eigenlijk een Tomos dragerverhoger, bedoelt voor de montage van een kinderzitje ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_146903297
pff ineens was het een heel drukke dag.. Veel troep van de kpn. We krijgen zelf als trouwe abonnee 'gratis extra's' maar deze activeren lukt vooralsnog niet -.-
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_146903315
Mijn meeloper vandaag heeft twee brieven in zijn handen gehad, waarvan ik er één in de verkeerde bus zag gaan. Verder druk druk druk met sigaretjes draaien, eten en heel veel praten. Het komt wel goed volgende week, ik heb mijn energie even nodig voor andere dingen.
pi_146903509
Verwachten jullie een drukke KNJ periode?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_146903595
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 november 2014 17:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Verwachten jullie een drukke KNJ periode?
Ik persoonlijk niet, want ik heb vooral nee-nee stickers op mijn beschikbaarheid geplakt.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 november 2014 @ 18:05:30 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_146903704
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 november 2014 17:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Verwachten jullie een drukke KNJ periode?
Totaal niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_146903718
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 18:02 schreef posje het volgende:

[..]

Ik persoonlijk niet, want ik heb vooral nee-nee stickers op mijn beschikbaarheid geplakt.
Ik had ooit eens een bewoner met 5 nee-nee stickers op de deur.
De boodschap was wel duidelijk... ik denk dat die mensen geen folders willen. ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_146903742
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 november 2014 18:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Totaal niet
Vorig jaar was stond het ook helemaal op zn kop met " ja het wordt druk bla bla bla."

Eigenlijk niet zoveel van gemerkt :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 november 2014 @ 18:08:10 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_146903807
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 18:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Vorig jaar was stond het ook helemaal op zn kop met " ja het wordt druk bla bla bla."

Eigenlijk niet zoveel van gemerkt :')
Precies. Het stelt niet zoveel meer voor, al een paar jaar niet meer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_146904348
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 18:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Vorig jaar was stond het ook helemaal op zn kop met " ja het wordt druk bla bla bla."

Eigenlijk niet zoveel van gemerkt :')
Het was vorig jaar de rustigste periode van het (mijn) jaar.
pi_146904375
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 november 2014 17:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Verwachten jullie een drukke KNJ periode?
het was vorig jaar al totaal niet druk, dat zal dit jaar ongetwijfeld nog minder zijn
pi_146904378
Hoop paniek om niks dus.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_146904483
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 november 2014 18:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hoop paniek om niks dus.
Nou, ik merk bij ons ook nog weinig paniek, sterker nog, er wordt al gezegd dat het niks voor gaat stellen. Een paar jaar geleden werden er ook nog allerlei extra mensen aangenomen voor tijdens knj, dat doen ze nu ook al nauwelijks meer, gewoon helemaal niet meer nodig, zo erg is de hoeveelheid afgenomen. Alleen als er in die knj sneeuw en zo ligt, ja, dan zal dat nog wel wat problemen op kunnen leveren. Volgens mij was ik vorig jaar tijdens de knj periode vroeger thuis dan de rest van het jaar :')
pi_146905132
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 18:33 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nou, ik merk bij ons ook nog weinig paniek
Nee, zelfs de voorpret blijft uit. Zal me niks verbazen als twee van de drie tc's op vakantie zijn.
pi_146905911
Ik ben nieuw hier en ik werk sinds 1,5 maand als postbezorger. Ik vind het een beetje vreemd dat als ik op een topic klik en ik ga lezen, dat het dan helemaal niet over dat onderwerp gaat. :? Vandaar dat ik hier nu maar even verhaal schrijf.
Vandaag heb ik weer eens mijn normtijd niet gehaald. :'( Ik deed er een uur langer over. Veel post en ook slecht gesorteerd. Ik heb maar doorgegeven dat ik er 40 minuten langer over had gedaan. Een uur langer durfde ik echt niet door te geven.
Ik ben er ook achter gekomen dat sommige collega's van mij hun looptijd verkeerd bereken. Twee van mij collega's zeiden dat de tijd ingaat op het moment dat je in je wijk begint met bezorgen. Maar dat is helemaal niet zo. Ik heb het opgezocht en dit staat er:
Je werktijd start als je op het depot je binnentassen in je fietstas (of een ander
hulpmiddel) laadt. Vervolgens ga je op pad. Na het bezorgen en het afwerken
van de herstelpost ga je terug naar je depot. Nadat je daar je lege binnentassen,
elastieken en restant huis-aan-huis hebt opgeruimd, eindigt je werktijd.
Ach ja geen wonder dat ik de normtijd vaak niet haal.
pi_146906649
hier was het vorig jaar ook rustig met knj, maar er was wel paniek binnen geloof ik. Heb 2x op rij anderhalf uur op mijn wijk staan wachten (mijn wijk is altijd de laatste) waarvan de eerste keer uiteindelijk alleen de machinepost meeging. Msschien verwachtten ze toen nog een rustiger knj en hadden ze mensen vrijgegeven. Ik weet het niet. weet wel dat ik flink pissig was. Deze wijk loop ik nog steeds en ik ga ze vooraf inpeperen dat ik bericht wil hoelaat hij er is. En als dit niet klopt, ga ik net als vorig jaar gewoon weer 27 euro vangen voor 3 uur wachttijd...
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_146909251
quote:
12s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:29 schreef Misty1111 het volgende:
Ik ben nieuw hier en ik werk sinds 1,5 maand als postbezorger. Ik vind het een beetje vreemd dat als ik op een topic klik en ik ga lezen, dat het dan helemaal niet over dat onderwerp gaat. :? Vandaar dat ik hier nu maar even verhaal schrijf.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt...
quote:
Vandaag heb ik weer eens mijn normtijd niet gehaald. :'( Ik deed er een uur langer over. Veel post en ook slecht gesorteerd. Ik heb maar doorgegeven dat ik er 40 minuten langer over had gedaan. Een uur langer durfde ik echt niet door te geven.
Ik ben er ook achter gekomen dat sommige collega's van mij hun looptijd verkeerd bereken. Twee van mij collega's zeiden dat de tijd ingaat op het moment dat je in je wijk begint met bezorgen. Maar dat is helemaal niet zo. Ik heb het opgezocht en dit staat er:
Je werktijd start als je op het depot je binnentassen in je fietstas (of een ander
hulpmiddel) laadt. Vervolgens ga je op pad. Na het bezorgen en het afwerken
van de herstelpost ga je terug naar je depot. Nadat je daar je lege binnentassen,
elastieken en restant huis-aan-huis hebt opgeruimd, eindigt je werktijd.
Ach ja geen wonder dat ik de normtijd vaak niet haal.
Je looptijd gaat inderdaad van start wanneer jij gaat inladen, mits je daarna ook echt vertrekt naar je wijk :P
Als je steeds te lang over je wijk doet (naar mening van de TC dus) kunnen ze uiteindelijk de conclusie trekken dat jij niet geschikt bent voor dit werk. Ik weet niet wat voor contract je hebt gekregen maar het is goed mogelijk dat je dan geen verlenging krijgt. Hiermee bedoel ik niet dat je dan maar in je eigen tijd moet gaan werken hoor ;)

En uiteraard: welkom! Hoe bevalt het werk tot nu toe?
pi_146909445
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 november 2014 17:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Verwachten jullie een drukke KNJ periode?
Volgens onze TC 15% minder post dan vorig jaar.
"Everybody lies..."
House M.D.
  zaterdag 22 november 2014 @ 21:27:58 #23
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_146909481
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 17:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
@Pietertje71: Wat zijn die traanplaatgevallen breed bij jullie! Bij ons zijn ze een stuk smaller, zodat de zijstukken tegen de zijkant van de scooter aanzitten (wel met een stukje vilt er tussen). Dus als de nood aan de man komt kan ik 'm nog aantrappen (dat gaat wel zwaar bij een scooter, trouwens), en ik hoef niet bang te zijn me te verwonden aan die scherpe randen. En het scheelt ook dat ik met ff wat minder breed ben, ik heb nu al dat ik bijv. bij van die paaltjes of hekjes op het fietspad (bedoeld om auto's te weren) er amper langs kan. Dat zwarte rekje waar je kratje nu op geklikt zit is trouwens eigenlijk een Tomos dragerverhoger, bedoelt voor de montage van een kinderzitje ;)
Paaltjes..rekjes op het fietspad?...Slalommen met dat ding ;)
Overigens had mijn scootertje er vandaag niet zo vele zin in. Na het starten en lopen blijft die veel toeren maken, om daarna(minuutje of zo..of soms blijft het) weer normaal stationair te lopen, en kwam ook niet echt op gang.
Onderhoud (1000km-beurt) is ook al weer uitgesteld.

Ik denk dat ik qua breedte op zo'n 70-75 cm (zonder tassen :P ) zit, want het gehele past net door de schuurdeur :')
En dat kliksysteem lijkt wel op een wat ouder kinderzit-kliksysteem ;) Het werkt iig op dat tomos-rekje ^O^
Onder die traanplaat zit dan het draagbuis-systeem wat volgens mij standaard(breedte) op de DELIVERY is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pietertje71 op 22-11-2014 21:38:02 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 22 november 2014 @ 21:31:00 #24
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_146909601
quote:
12s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:29 schreef Misty1111 het volgende:
Ik ben nieuw hier en ik werk sinds 1,5 maand als postbezorger.
Welkom :)
In welk deel/wijk van Nederland ben je werkzaam?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_146909770
quote:
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt...
Nou ik bedoel, dit is medewerkerstopic #219 Lopen in het donker. Maar het gaat niet over lopen in het donker.

quote:
Je looptijd gaat inderdaad van start wanneer jij gaat inladen, mits je daarna ook echt vertrekt naar je wijk :P
Als je steeds te lang over je wijk doet (naar mening van de TC dus) kunnen ze uiteindelijk de conclusie trekken dat jij niet geschikt bent voor dit werk. Ik weet niet wat voor contract je hebt gekregen maar het is goed mogelijk dat je dan geen verlenging krijgt. Hiermee bedoel ik niet dat je dan maar in je eigen tijd moet gaan werken hoor ;)

En uiteraard: welkom! Hoe bevalt het werk tot nu toe?
Dank je wel! :) Het is leuk werk, maar ik baal dat ik de normtijden vaak niet haal.
pi_146909824
quote:
Volgens onze TC 15% minder post dan vorig jaar.
Hangt ook af van je regio. Hier verwachten ze voor mijn buurt nauwelijks afname... Dat was er vorig jaar namelijk ook niet.

En gezien ik vanaf 1 december weer rustig mag beginnen met werken :) Ik kan niet wachten :)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_146909861
quote:
Welkom :)
In welk deel/wijk van Nederland ben je werkzaam?
Ik wil een beetje anoniem blijven. Dus ik zeg alleen dat ik uit Zuid-Holland kom.
  zaterdag 22 november 2014 @ 21:39:34 #28
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_146909906
quote:
12s.gif Op zaterdag 22 november 2014 21:35 schreef Misty1111 het volgende:

[..]

Nou ik bedoel, dit is medewerkerstopic #219 Lopen in het donker. Maar het gaat niet over lopen in het donker.
Meestal geef je een topic een aparte betiteling. De inhoudt is vaak een onderwerp wat word/werd besproken in ene (vorig) topic of gaande is.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 22 november 2014 @ 21:40:17 #29
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_146909939
quote:
12s.gif Op zaterdag 22 november 2014 21:38 schreef Misty1111 het volgende:

[..]

Ik wil een beetje anoniem blijven. Dus ik zeg alleen dat ik uit Zuid-Holland kom.
O ben jij die nieuwe daar. Ja nu je het zegt ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_146910063
Jazeker :P. Kom je ook uit Zuid-Holland *O* .
pi_146910112
quote:
Meestal geef je een topic een aparte betiteling. De inhoudt is vaak een onderwerp wat word/werd besproken in ene (vorig) topic of gaande is.
Oh aha. Bedankt voor de uitleg.
pi_146910447
quote:
12s.gif Op zaterdag 22 november 2014 21:45 schreef Misty1111 het volgende:

[..]

Oh aha. Bedankt voor de uitleg.
Meestal proberen we grappig te zijn :@
De topictitel heeft meestal iets te maken wat aan het einde van het vorige deel werd besproken.
Hoopte je dat je ook in het donker zou mogen lopen dan? :P

Heb je al een scooter en bijbehorende opleiding met uitgebreide lunch gehad?
pi_146910920
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 17:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dus als de nood aan de man komt kan ik 'm nog aantrappen (dat gaat wel zwaar bij een scooter, trouwens), en ik hoef niet bang te zijn me te verwonden aan die scherpe randen.
Kickstartpedaal op half twee zetten. Het wordt er niet veel lichter op maar dan kun je in ieder geval langere slagen maken.
De delen van de kickstarter even in het vet zetten scheelt ook al een hele hoop weet ik uit persoonlijke ervaring. Kickstarter problemen ben ik iets te bekend mee.
pi_146911793
Ik verwacht geen drukke KNJ, hoor. Ik verwacht hooguit een halve tas meer dan nu. Wel een stuk meer folders, dat wel :P
pi_146913454
druk hier. Heel wat Kampioenen erbij, 4HAH en nog wel wat post van de zorgverzekeringen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 november 2014 @ 23:22:42 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_146913460
quote:
12s.gif Op zaterdag 22 november 2014 21:35 schreef Misty1111 het volgende:

[..]

Nou ik bedoel, dit is medewerkerstopic #219 Lopen in het donker. Maar het gaat niet over lopen in het donker.
We kunnen het er wel even over hebben, want het is zonder lamp niet echt prettig kan ik je zeggen. Vorig jaar namelijk al met een wijkje in het donker geëindigd en eerder ook al eens een vergeten bundeltje in het donker bezorgd. Je ziet niets en je moet bij het weinige licht dat er is de boel zo leggen dat je kunt bezorgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 23 november 2014 @ 00:31:26 #37
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_146915559
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_146919413
quote:
Haha hij stipt wel een belangrijk punt aan. Het verschil tussen de mensen die een sorteerfoutje van een paar adressen terug wel herstellen en de mensen die denken: oh neem ik de volgende dag wel mee, of ik sticker m wel
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zondag 23 november 2014 @ 11:32:01 #39
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_146921256
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 21:55 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Meestal proberen we grappig te zijn :@
De topictitel heeft meestal iets te maken wat aan het einde van het vorige deel werd besproken.
Hoopte je dat je ook in het donker zou mogen lopen dan? :P

Heb je al een scooter en bijbehorende opleiding met uitgebreide lunch gehad?
Kreeg alleen de elite van de eerste lichting O~)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_146924842
Hoe lang duurt het voordat iets in Brazilië in Sao Paulo aankomt denken jullie?
pi_146924960
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 14:09 schreef kurk_droog het volgende:
Hoe lang duurt het voordat iets in Brazilië in Sao Paulo aankomt denken jullie?
Pakje of brief?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_146925200
Ik wil graag een TV versturen maar daarvoor heb ik een doos nodig. Verkoopt PostNl grote dozen? (gaat om een 32 inch scherm)
pi_146925410
quote:
5s.gif Op zondag 23 november 2014 14:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Pakje of brief?
pakje..
pi_146926046
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 14:28 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

pakje..
ligt eraan hoe je het verzonden hebt. Zonder track and trace 4 tot 8 werkdagen, met track and trace, aangetekend of verzekerd 6 tot 9 werkdagen. Maar goed, dat is slechts een indicatie, kan altijd wel een paar dagen extra bij komen
  zondag 23 november 2014 @ 15:29:09 #45
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_146927341
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 14:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik wil graag een TV versturen maar daarvoor heb ik een doos nodig. Verkoopt PostNl grote dozen? (gaat om een 32 inch scherm)
Op verantwoording van de koper?
Zelf zou ik dus zoiets never nooit niet kopen mits het in de originele doos/verpakking zit.
Buiten dat om zie ik op de site van PostNL niet de maat doos die jij nodig hebt.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_146928364
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 14:49 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ligt eraan hoe je het verzonden hebt. Zonder track and trace 4 tot 8 werkdagen, met track and trace, aangetekend of verzekerd 6 tot 9 werkdagen. Maar goed, dat is slechts een indicatie, kan altijd wel een paar dagen extra bij komen
Ah oke, maar dan weet ik dat. Het is voor Sinterklaas en kerst maar ik stuur het gewoon deze week al, dan is het maar weg :)
pi_146928641
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 november 2014 23:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

We kunnen het er wel even over hebben, want het is zonder lamp niet echt prettig kan ik je zeggen. Vorig jaar namelijk al met een wijkje in het donker geëindigd en eerder ook al eens een vergeten bundeltje in het donker bezorgd. Je ziet niets en je moet bij het weinige licht dat er is de boel zo leggen dat je kunt bezorgen.
De laatste tijd nog maar drie keer in het donker gelopen. Standaard heb ik altijd wel een lampje met reserve batterijen bij me, al is een petje met leds of zo'n ding wat je op een pet kunt schuiven veel makkelijker. Gisteren was ik dat laatste dus vergeten en dan loop je mooi met een lampje in mond.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_146929558
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 22:33 schreef Herfstblad het volgende:
Ik verwacht geen drukke KNJ, hoor. Ik verwacht hooguit een halve tas meer dan nu. Wel een stuk meer folders, dat wel :P
Vorig jaar was het een tot drie tassen per dag extra. Waar ik nu loop zie je vrij veel kaartjes, vooral geboortes en sterfgevallen zorgen voor een stortvloed aan kaarten. Dus zal er echt wel wat meer dan normaal zijn, alleen geen idee hoeveel. :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_146930491
Ik verwacht hetzelfde als vorig jaar, ipv 2 niet echt volle tassen 2 hele volle tassen.
Vorig jaar geen 1 keer hoeven bijladen.
  zondag 23 november 2014 @ 19:13:17 #51
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_146933515

Grappig:
André van Duin:
De zingende postbodes:

En natuurlijk postbode Siemen
Voor de ouderen onder ons:
Voor de høker:
Postbode was toch een mooi beroep!
Zo, ik heb even mijn loze tijd ingevuld. Nu weer terug naar de orde van de dag/avond ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_146934835
[quote]Grappig:
Michael Boogerd vs Postbode op de Cauberg.mpeg
Michael Boogerd vs Postbode op de Cauberg.mpeg

André van Duin:
Andre van Duin De postbode
Andre van Duin De postbode[/quote

Deze filmpjes vond ik leuk! ^O^ ]
  zondag 23 november 2014 @ 20:11:25 #53
107792 Hexley
the Platypus
pi_146935528
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 19:13 schreef Pietertje71 het volgende:

Zo, ik heb even mijn loze tijd ingevuld. Nu weer terug naar de orde van de dag/avond ;)
pi_146947560
Iemand die mij in een DM kan uitleggen hoe ik vakantiedagen voor 2015 kan doorgeven, begrijp via MijnPostNL dat dat voor vandaag moet en kan niet vinden waar precies :s)
pi_146947698
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 09:29 schreef Zhero het volgende:
Iemand die mij in een DM kan uitleggen hoe ik vakantiedagen voor 2015 kan doorgeven, begrijp via MijnPostNL dat dat voor vandaag moet en kan niet vinden waar precies :s)
Als het goed is heb je via de post een verloflijst gekregen. Deze moet je invullen en inscannen, daarna naar je tc mailen. (of rechtsstreeks geven maar das lastig vandaag). Als je die niet gehad hebt, dan ben je een beetje aan de late kant om er nog een te vragen. Zou dan tc gewoon zonder lijst even mailen waarneer je al weet dat je vrij wil.

Als je nog niet alles weet is er geen paniek hoor. Je kan volgend jaar ook gewoon nog vrij vragen in dat jaar zelf. Dan heb je alleen iets minder garantie dat het kan, maar meestal valt t wel mee
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_146947989
Omg moet je die mensen zien bij dat huilende postbode filmpje _O- Ik kom niet meer bij! _O-
pi_146948034
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 09:38 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Als het goed is heb je via de post een verloflijst gekregen. Deze moet je invullen en inscannen, daarna naar je tc mailen. (of rechtsstreeks geven maar das lastig vandaag). Als je die niet gehad hebt, dan ben je een beetje aan de late kant om er nog een te vragen. Zou dan tc gewoon zonder lijst even mailen waarneer je al weet dat je vrij wil.

Als je nog niet alles weet is er geen paniek hoor. Je kan volgend jaar ook gewoon nog vrij vragen in dat jaar zelf. Dan heb je alleen iets minder garantie dat het kan, maar meestal valt t wel mee
Thanks! Ik heb wel zo'n lijst gehad, maar had via de SMS een bericht gekregen dat ik deze niet moest gebruiken maar het online moest invullen. Daar kan ik het echter nergens vinden :P .
  maandag 24 november 2014 @ 11:16:00 #58
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_146949591
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 09:57 schreef Zhero het volgende:

[..]

Thanks! Ik heb wel zo'n lijst gehad, maar had via de SMS een bericht gekregen dat ik deze niet moest gebruiken maar het online moest invullen. Daar kan ik het echter nergens vinden :P .
Wij (ik) hebben dit formulier via email gekregen met de mededeling dat het ook via de post kwam, maar we dat formulier moesten negeren.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 24 november 2014 @ 14:55:31 #59
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_146955601
Toen de PTT nog PostTelegrafie was :
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_146961213
Waar zouden die mannetjes al die post dan hebben gelaten? Ik zie op die foto helemaal geen posttassen ofzo?
pi_146962012
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 17:59 schreef asabeta1 het volgende:
Waar zouden die mannetjes al die post dan hebben gelaten? Ik zie op die foto helemaal geen posttassen ofzo?
Een telegram ging niet per postzak, dat was meer een express zending met op het laatste stukkie de postbode als koerier. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Stoplichtjuh op 24-11-2014 18:42:06 ]
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_146966144
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 18:33 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Een telegram ging niet per postzak, dat was meer een express zending met op het laatste stukkie de postbode als koerier. :)
Ahh zo!
pi_146990096
Op mijn werk staat voor mijn wijk 1:50.

Door brakke bundels heb ik er precies 2 uur over gedaan (12:30 begonnen 14:30 klaar).

Moet ik bij meer tijd nou 00:10 invullen of 02:00 (dus de totale duur of de extra minuten), de reden was doordat het echt ontzettend slechte bundels waren, dus wil het wel melden :)
  dinsdag 25 november 2014 @ 16:55:37 #64
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_146994214
Middag. Het was vandaag qua weer prima te doen.
Enkele bundels waren op de oude, dus verkeerde, manier gesorteerd. Vervelend maarja: opgelost :) Wel melding van gedaan(zoveelste keer).
Ook vele tv-gidsen beschadigd door de elastieken. De tv-gidsen die beschadigd waren, zaten vooral aan het eind van de bundel.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 25 november 2014 @ 17:10:53 #65
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_146994690
Pfff.. mijn halve wijk heeft opeens een ja/nee -nee/nee sticker lopen plakken in het weekend, is best stom als je ze eindelijk allemaal op de automatische piloot weet.. :(
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_146995232
quote:
Door brakke bundels heb ik er precies 2 uur over gedaan (12:30 begonnen 14:30 klaar).

Moet ik bij meer tijd nou 00:10 invullen of 02:00 (dus de totale duur of de extra minuten), de reden was doordat het echt ontzettend slechte bundels waren, dus wil het wel melden :)
je vult bij meerijtd 00:10 in. En als reden denk ik dat "kwaliteit bundels" de beste omschrijving isvan een dramatische gesorteerde wijk.
pi_146996301
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:10 schreef houdjemond het volgende:
Pfff.. mijn halve wijk heeft opeens een ja/nee -nee/nee sticker lopen plakken in het weekend, is best stom als je ze eindelijk allemaal op de automatische piloot weet.. :(
Volgens mij zijn er mensen die voor de lol (of het milieu ofzo) van die stickers plakken. Ik heb een paar flats in mn wijk waar soms ineens iedereen zo'n sticker heeft en vervolgens langzaamaan verdwijnt het grootste deel daarna ook weer..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_146997730
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:28 schreef allweather het volgende:

[..]

je vult bij meerijtd 00:10 in. En als reden denk ik dat "kwaliteit bundels" de beste omschrijving isvan een dramatische gesorteerde wijk.
bedankt :)
pi_146997839
lekker weertje om te werken. Had een wijk die ik een paar jaar geleden voor het laatst gelopen had. Was prima te doen.
pi_146998640
Mwehe, tot half 6 bezig geweest met de opleiding van nieuwe collega. Hij kon het nog wel redden zonder lampje, maar op het depot hadden we die wel nodig omdat daar geen verlichting is :')

Toch wel verrekte koud om er zo wat naast te slenteren zonder echt wat te doen :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 november 2014 @ 19:59:36 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_146999933
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 19:26 schreef VixenFromHell het volgende:
Mwehe, tot half 6 bezig geweest met de opleiding van nieuwe collega. Hij kon het nog wel redden zonder lampje, maar op het depot hadden we die wel nodig omdat daar geen verlichting is :')

Toch wel verrekte koud om er zo wat naast te slenteren zonder echt wat te doen :X
Dat is vaak vermoeiender dan dat wijkje zelf bezorgen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_147000389
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 november 2014 19:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is vaak vermoeiender dan dat wijkje zelf bezorgen :P
Vind het altijd maar vervelend om er zo achteraan te hobbelen. Dat zeg ik er ook altijd bij, dat ik dat wel wat stom vind maar dat ze zoveel mogelijk zelf moeten doen om het te leren :P

Zelf lopen is wel fijner :Y
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 november 2014 @ 20:19:17 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147000763
Absoluut. Ben nooit echt in de situatie geweest dat ik anderen op moest leiden, maar ben wel eens meegeweest in opleiding voor een aantal wijken. De laatste met wie ik mee was zei ook dat het meelopen vermoeiender was, omdat je niets doet. Ik had het wijkje na een keer meegelopen te zijn dan ook al in de vingers, zoals dat heet :P

Meestal is het voor de meer ervaren krachten: hier is je post en zoek het maar uit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_147004116
Tsja ik had laatst een ervaren postbezorger mee, puur om de route te leren kennen vanwege wat complexe punten in een aardig versnipperde wijk. Hij koos er zelf voor alleen mee te fietsen (zonder tassen, zonder iets te doen). Prima, laat mij maar werken, houdt ook minder op ;)

Meer sigaretten en boterhammen dan post in zijn handen gehad, dus. Nog best wat aandacht voor de omgeving, maar voor de lastige punten in de wijk?? Viel niet mee, om hem een beetje bij de les te houden. O hij wist het allemaal wel! En hij is groot, ik is klein en geen kleuterjuf.

Maar toen ik hem (na uitleg) vroeg even een paar adressen te bezorgen, omdat ik terug moest voor een sorteerfoutje, kwam hij uit een heel verkeerde richting weer teruglopen. Nee, het nummer waar hij moest zijn was hij niet geweest....
Nog maar een keer uitleggen. Verspilde moeite, had ik al het vermoeden; als er al iets het ene oor in ging, ging het het ander oor weer uit. En dat bleek vandaag ook wel. Volgens *tweelingzus die voor de concurrent werkt*, in dezelfde wijk ;) waren er behoorlijk wat buurtgenoten met post aan de wandel geweest, op zoek naar het juiste adres.

Maar goed, ik heb mijn best gedaan hoor. Als het aan de planner had gelegen, was hij zonder enige voorbereiding deze wijk in gestuurd.
pi_147006771
Hoe kun je eigenlijk gebruik maken van een tegoed van eenvoudig bestelbare pakketjes?
Ik moest vandaag (zoals zo vaak) weer een flink aantal keer aanbellen omdat die k**pakjes niet door de bussen pasten (met name die van H(inderlijk)&M(oeilijk)) terwijl we maar voor 1 op 200 buspakjes aan hoeven te bellen volgens Postnl. Dat betekent dat ik dus nog een flink tegoed open heb staan van probleemloze, meewerkende pakketjes.
pi_147014473
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:30 schreef Rafierafie het volgende:
Hoe kun je eigenlijk gebruik maken van een tegoed van eenvoudig bestelbare pakketjes?
Ik moest vandaag (zoals zo vaak) weer een flink aantal keer aanbellen omdat die k**pakjes niet door de bussen pasten (met name die van H(inderlijk)&M(oeilijk)) terwijl we maar voor 1 op 200 buspakjes aan hoeven te bellen volgens Postnl. Dat betekent dat ik dus nog een flink tegoed open heb staan van probleemloze, meewerkende pakketjes.
Net als met de staatsloterij waarschijnlijk ;)
Op dat '1 op de 200' kwamen ze later terug, daarmee bleken ze het aantal pakketjes te bedoelen dat uiteindelijk via Pakketten moet. Dat de bezorger voor 1 op de 5 pakketjes alle mogelijke extra moeite moet doen, daar hebben ze geen idee van.
  woensdag 26 november 2014 @ 10:44:55 #77
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147015216
Iedereen weer klaar voor een dipdaldagje? *O*

Ja pakketjes...het is weer die tijd van het jaar.
Vooral kledij in (cheapo)plastictasjes met idem plakband passeren hier de laatste tijd nogal vaak de revue. Gaat zo lekker door de brievenbus...vooral door die terugklappers/te kleine brievenbussen :') (als het niet gaat: afgeven of, en dat is in de meeste gevallen zo, pakketdienst ;) )
Ik neem al enkele dagen een kachelpook mee :P Ik wilde eerst een wandelstok meenemen maar dan lijk ik zo op een SANDD-loper :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147015445
Hier de laatste tijd ook weer aardig wat belabberd verpakte pakjes, die dus open zijn bij het vossen en waar soms gewoon helemaal niks meer in zit. Soms vind je de inhoud dan nog wel terug tussen de rest van de post, maar meestal is het gewoon spoorloos. Laatst een zak vol pillen waar dus geen doos met adres meer bij te vinden was. En mensen maar klagen als ze kapotte of lege pakjes krijgen. Misschien moeten ze de boel dan ook eens op een normale manier verpakken ipv zo goedkoop mogelijk.
pi_147019511
snel klaar vandaag. Zag nog een foto van een postbezorger in Utrecht, wiens tas in de gracht was gevallen. Ai ...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 november 2014 @ 13:21:55 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147019581
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 13:19 schreef Dale__Cooper het volgende:
snel klaar vandaag. Zag nog een foto van een postbezorger in Utrecht, wiens tas in de gracht was gevallen. Ai ...
http://www.dumpert.nl/med(...)rt_voor_de_zaak.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 26 november 2014 @ 13:25:31 #81
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147019712
Was weinig vandaag.
Op enkele fout gesorteerde post (verjaarskaarten) na(nr. 32;code 2). Nabesteld ^O^

Eerste keer dat ik zo weinig post had en tevens ook zo koud was. Mijn handen waren aardig koud...brrr...
De handschoenen maar eens uit de 'ton' halen :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 26 november 2014 @ 13:26:13 #82
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147019738
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147020116
Ik had gister 1.5 tas vol losse zooi, zonder briefjes dat er een pakje was bij de postbundel.

Om te janken
pi_147020609
hier was het nog best veel voor een woensdag. Mag ook wel weer eens een keer
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_147024448
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 13:25 schreef Pietertje71 het volgende:
Was weinig vandaag.
Op enkele fout gesorteerde post (verjaarskaarten) na(nr. 32;code 2). Nabesteld ^O^

Eerste keer dat ik zo weinig post had en tevens ook zo koud was. Mijn handen waren aardig koud...brrr...
De handschoenen maar eens uit de 'ton' halen :)
Tja, dat zijn dan weer de nadelen van zo'n brommerwijk in de polder. En dan moet de echte kou (vorst & snijdende wind) nog komen. Ik heb het thermo-ondergoed maar vast aangetrokken. Handschoenen heb ik ook al een tijdje aan (leren), en als het echt heel koud wordt heb ik ook nog ski-handschoenen....
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 26 november 2014 @ 16:02:53 #87
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147024619
quote:
Doet me aan iemand denken.. :') :@
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_147024624
quote:
Lekker natte post, maar wel netjes dat 'ie het eruit gevist heeft (ook wel logisch als je t mij vraagt) :P

Hier had ik een tas vol, dus het was niet echt veel.
pi_147024853
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 16:02 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Doet me aan iemand denken.. :') :@
Ik moest er ook al aan denken :P

Vind het ook maar koud.. moet er echt nog wel heel erg aan wennen. Denk ook omdat het zolang warm is geweest nog. Probeer om me nog niet te warm aan te kleden nu, anders heb ik niets meer zodra het straks nog kouder wordt :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 26 november 2014 @ 17:01:03 #91
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147026792
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 16:09 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ik moest er ook al aan denken :P

Vind het ook maar koud.. moet er echt nog wel heel erg aan wennen. Denk ook omdat het zolang warm is geweest nog. Probeer om me nog niet te warm aan te kleden nu, anders heb ik niets meer zodra het straks nog kouder wordt :X
Ik heb van die vingerloze handschoenen, scheelt al de helft, en die fleece PostNL shawl om, maar dat is meer omdat ik snotverkouden ben :')
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  woensdag 26 november 2014 @ 17:13:55 #92
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147027258
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 15:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Tja, dat zijn dan weer de nadelen van zo'n brommerwijk in de polder. En dan moet de echte kou (vorst & snijdende wind) nog komen. Ik heb het thermo-ondergoed maar vast aangetrokken. Handschoenen heb ik ook al een tijdje aan (leren), en als het echt heel koud wordt heb ik ook nog ski-handschoenen....
Het was idd snijdend koud.
Losse col, handschoenen(dun/dik), dun bivak/helmmuts en thermokledij heb ik alvast klaargelegd ^O^
Het scheelt al dat ik met die koude een regenbroek aantrek.
Ik had eerst een PostNL regenbroek (zit een scheur in) en nu een TNT.
Duidelijk verschil is dat de TNT-versie wat meer kou doorlaat.
Toch maar een verzoek indienen dat ik een PostNL-regenbroek wil ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147027801
Ik heb hier pas sinds deze week 2 jassen aan, daarvoor alleen de zomerjas en een T-shirt eronder :P Maar ook alleen 2 jassen en een sjaal, verder draag ik nog niets extra's. Ook niet echt met -15 trouwens. Maar ik loop in een beschutte woonwijk, dus dat zal best warmer zijn dan bijvoorbeeld op een landweg ofzo.
pi_147027982
quote:
8s.gif Op woensdag 26 november 2014 13:36 schreef Yreal het volgende:
Ik had gister 1.5 tas vol losse zooi, zonder briefjes dat er een pakje was bij de postbundel.

Om te janken
Die briefjes heb ik er maar 1 a 2 keer per week en dan maar voor de helft van de pakjes, waar een deel dan ook nog op de verkeerde bundels zit. Nee het is echt helemaal geweldig joh. :')
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_147028585
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 17:40 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Die briefjes heb ik er maar 1 a 2 keer per week en dan maar voor de helft van de pakjes, waar een deel dan ook nog op de verkeerde bundels zit. Nee het is echt helemaal geweldig joh. :')
Bij invalwijken die ik niet zo goed ken vind ik die briefjes wel handig, omdat het me dan niet goed lukt om een adres (met pakje) vooraf in te prenten. Voor de rest vind ik ze vrij overbodig, maar ach, wel een goed gevoel dat er eens is geprobeerd met de bezorger mee te denken ;)
pi_147028586
Ik heb nog steeds mijn zomerjas aan, vorige winter ook de hele winter met mijn zomerjas gelopen, eerste paar minuten even koud, maar ik krijg het met die postnl jassen altijd al erg snel snikheet/benauwd/plakkerig, dus dan liever een paar minuten kou dan het 3 uur snikheet hebben.Met handschoenen kan ik totaal niet overweg tijdens het bezorgen, dus die doe ik nooit aan.
pi_147028613
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 17:33 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb hier pas sinds deze week 2 jassen aan, daarvoor alleen de zomerjas en een T-shirt eronder :P Maar ook alleen 2 jassen en een sjaal, verder draag ik nog niets extra's. Ook niet echt met -15 trouwens. Maar ik loop in een beschutte woonwijk, dus dat zal best warmer zijn dan bijvoorbeeld op een landweg ofzo.
Plus dat je in een loop/fietswijk constant in beweging bent, en zo warm blijft. Op een scooter zit je stil, en krijgt eigenlijk alleen je rechterhand wat beweging. Als ik een loopwijk ga doen in dezelfde kleding als m'n brommerwijk ga ik binnen no time stuk van de hitte.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_147028776
Als het droog is loop ik met mijn zomerjas, als het nat is met die andere. Vorig jaar heb ik geen 2 jassen aan gehad. Dit jaar ging de overgang van zonder jas naar trui-met-jas me veel te snel.
De vingerloze handschoenen gebruik ik alleen stiekem `s ochtends, als ik voor de concurrent bezorg. ;)
pi_147029644
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 18:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Plus dat je in een loop/fietswijk constant in beweging bent, en zo warm blijft. Op een scooter zit je stil, en krijgt eigenlijk alleen je rechterhand wat beweging. Als ik een loopwijk ga doen in dezelfde kleding als m'n brommerwijk ga ik binnen no time stuk van de hitte.
Ja, dat is inderdaad ook waar :)
  woensdag 26 november 2014 @ 18:46:23 #100
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147029997
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 18:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Plus dat je in een loop/fietswijk constant in beweging bent, en zo warm blijft. Op een scooter zit je stil, en krijgt eigenlijk alleen je rechterhand wat beweging. Als ik een loopwijk ga doen in dezelfde kleding als m'n brommerwijk ga ik binnen no time stuk van de hitte.
Ja en dat is het mindere ervan. Dik aankleden voor op de scooter en dan te warm hebben met rondes lopen :')
Het pbz-leven is zwaar.....zo op de scooter :O :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147031206
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 18:08 schreef posje het volgende:
Als het droog is loop ik met mijn zomerjas, als het nat is met die andere. Vorig jaar heb ik geen 2 jassen aan gehad. Dit jaar ging de overgang van zonder jas naar trui-met-jas me veel te snel.
De vingerloze handschoenen gebruik ik alleen stiekem `s ochtends, als ik voor de concurrent bezorg. ;)
Ik dacht dat je niet mag werken voor de concurrent?
pi_147032252
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 17:40 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Die briefjes heb ik er maar 1 a 2 keer per week en dan maar voor de helft van de pakjes, waar een deel dan ook nog op de verkeerde bundels zit. Nee het is echt helemaal geweldig joh. :')
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 18:02 schreef posje het volgende:

[..]

Bij invalwijken die ik niet zo goed ken vind ik die briefjes wel handig, omdat het me dan niet goed lukt om een adres (met pakje) vooraf in te prenten. Voor de rest vind ik ze vrij overbodig, maar ach, wel een goed gevoel dat er eens is geprobeerd met de bezorger mee te denken ;)
Moet zeggen dat nu ik er op ben ingesteld ik het wel erg fijn vind omdat je niet meer van tevoren hoeft in te plannen wanneer je een pakje moest pakken.

Gewoon lekker op de auto piloot wandelen :@
pi_147032303
Hier stoppen ze alweer tijdelijk met die briefjes.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_147032756
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 19:22 schreef asabeta1 het volgende:

[..]

Ik dacht dat je niet mag werken voor de concurrent?
Dan zoeken ze maar snel iemand anders ;) Nee, het mag onder bepaalde voorwaarden, o.a. strikt gescheiden houden van zaken (handschoenen), geen onverenigbaarheid van functies. Je bent wel verplicht het te melden.
pi_147032977
Interessant, hoop alleen niet dat mensen uit dit forum mij dan gaan haten als ik ook bij de concurrent ga werken. O-)
pi_147033037
Hoeveel verdien je daar gemiddeld in de maand posje? En moet je nog zelf belasting afdragen?
pi_147033497
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:04 schreef asabeta1 het volgende:
Interessant, hoop alleen niet dat mensen uit dit forum mij dan gaan haten als ik ook bij de concurrent ga werken. O-)
Dat wel Asabeta1... maar misschien ook wel zonder dat ik bij de concurrent was gaan werken. ;)
Op je volgende vraag: het verdient belabberd (bij een onderaannemer van Sandd), daar is PostNL riant bij. Geen doorbetaling bij ziekte of verlof, geen WA-verzekering en inderdaad: zelf belasting afdragen.
En zelf sorteren (wat ook voordelen heeft). Wel lekker vroeg kunnen beginnen, minder afhankelijk van anderen
pi_147035566
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:19 schreef posje het volgende:

[..]

Dat wel Asabeta1... maar misschien ook wel zonder dat ik bij de concurrent was gaan werken. ;)
Op je volgende vraag: het verdient belabberd (bij een onderaannemer van Sandd), daar is PostNL riant bij. Geen doorbetaling bij ziekte of verlof, geen WA-verzekering en inderdaad: zelf belasting afdragen.
En zelf sorteren (wat ook voordelen heeft). Wel lekker vroeg kunnen beginnen, minder afhankelijk van anderen
Hmm ik ga er heel goed over nadenken. Misschien kan ik dan beter een krantenwijk erbij nemen.
pi_147036619
In de maand december mag ik tijdelijk aan het werk bij PostNL, bij de sorteermachines als operator. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? ik heb het nu twee keer vier uur gedaan en vond het prima vol te houden, ik hoop dat dat zo blijft...
pi_147037118
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:19 schreef posje het volgende:

[..]

Dat wel Asabeta1... maar misschien ook wel zonder dat ik bij de concurrent was gaan werken. ;)
Op je volgende vraag: het verdient belabberd (bij een onderaannemer van Sandd), daar is PostNL riant bij. Geen doorbetaling bij ziekte of verlof, geen WA-verzekering en inderdaad: zelf belasting afdragen.
En zelf sorteren (wat ook voordelen heeft). Wel lekker vroeg kunnen beginnen, minder afhankelijk van anderen
Alleen als je overeenkomst van opdracht hebt moet je belasting afdragen.
Ik heb bij de concurrent een contract, gaat er automatisch belasting af.
Dus hetgeen wat je opnoemt is afhankelijk van het contract/overeenkomst die je krijgt.
pi_147037298
Kreeg een bericht van de teamleider dat er hier in de regio een postbezorger werd aangesproken door een man in pak die zich voordeet als accountant van een fietsenzaak, inclusief legitimatie en alles.Hij wilde graag de post hebben van deze fietsenzaak omdat hij iets met de belasting moest regelen. Postbezorger ging daar aanvankelijk niet op in, maar doordat de man wel heel professioneel overkwam en een verhaal begon over de verantwoordelijkheid van de postbezorger en dat postnl een claim kon verwachten, is de pbz toch overstag gegaan.

Gevolg is dat de rijwielzaak niet veel later voor 4000 euro is opgelicht... :{
Moet toch niet veel gekker worden.
pi_147038937
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 21:40 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Alleen als je overeenkomst van opdracht hebt moet je belasting afdragen.
Ik heb bij de concurrent een contract, gaat er automatisch belasting af.
Dus hetgeen wat je opnoemt is afhankelijk van het contract/overeenkomst die je krijgt.
Oh dus ze kunnen je tegenwoordig ook een contract geven? Dan word het wel aantrekkelijk.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 november 2014 @ 22:39:02 #113
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147040001
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 21:44 schreef ebke het volgende:
Kreeg een bericht van de teamleider dat er hier in de regio een postbezorger werd aangesproken door een man in pak die zich voordeet als accountant van een fietsenzaak, inclusief legitimatie en alles.Hij wilde graag de post hebben van deze fietsenzaak omdat hij iets met de belasting moest regelen. Postbezorger ging daar aanvankelijk niet op in, maar doordat de man wel heel professioneel overkwam en een verhaal begon over de verantwoordelijkheid van de postbezorger en dat postnl een claim kon verwachten, is de pbz toch overstag gegaan.

Gevolg is dat de rijwielzaak niet veel later voor 4000 euro is opgelicht... :{
Moet toch niet veel gekker worden.
Lekker is dat ...

Maar goed, ik zou zo iemand nooit de post geven, omdat het iets tussen de fietsenzaak en diegene zou zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_147046295
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:18 schreef asabeta1 het volgende:

[..]

Oh dus ze kunnen je tegenwoordig ook een contract geven? Dan word het wel aantrekkelijk.
Ja, ik heb zelf een contract gekregen.
  donderdag 27 november 2014 @ 09:03:09 #115
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147047450
Mogguh :)

Een bericht gekregen dat er weer zorgpolissen worden verstuurt en deze handmatig worden gesorteerd. Hierdoor kan de levertijd met minimaal 30 minuten uitlopen.
En er werd al aangegeven dat er wellicht meerdere malen dan normaliter moest worden bijgeladen ivm de hoeveelheid aan post.
Het wordt waarschijnlijk een drukke piekdag dus.

quote:
15s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Lekker is dat ...

Maar goed, ik zou zo iemand nooit de post geven, omdat het iets tussen de fietsenzaak en diegene zou zijn.
Ik weet niet.
Soms kan je dit soort dingen in alle goedgelovigheid doen.
Ik ben van mening dat menig mens in dergelijke gevallen wel erg overtuigd/overrompeld is.

Op dit moment zeg ik nu ook: niemand die mijn post, met een praatje, afneemt/dat ik het afgeef.

De pbz in deze kwestie heeft zelf de post afgeven en hierdoor heeft de oplichter zich ook een stuk ingedekt omdat deze de post niet met (dreigend)geweld heeft ontnomen.

Gezien de eerdere discussies over post afgeven aan derden of soms aan de bewoner zelf, let ik nu zelf ook beter op en op sommige momenten ook uitgelegd dat ik de post liever in de bus doe ivm privacy (oplichtingspraktijken e.d. vind ik al meteen een te sterk argument wat ik liever gebruik in een eventueel verder gaande discussie).

Zo heb ik afgelopen week iemand gesproken over het aannemen van post voor de buren. Dit was volgens hem in overleg met deze buren.
Uitgelegd dat ik dit niet doe/mag.
Deze gaf aan dat hij het ook uit de vrij toegankelijke buitenbrievenbus kan halen, dus dan is het toch hetzelfde?
Nee, dat is, zonder overleg met deze buren,diefstal en als ik de post aan u geef, werk ik niet naar de regels van PostNL/postwet (ik twijfel er over of het zelfs een 'delict' is of gaat dat te ver? )
De man had er met een zuur gezicht wel begrip voor.

Als deze persoon daadwerkelijk de post van de buren mag ontvangen, haalt deze het zelf maar uit de buitenbrievenbus.
Als ik de post in de brievenbus heb gedaan, zit mijn taak er op.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 27 november 2014 @ 09:03:45 #116
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147047458
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 21:31 schreef Victoriaatje het volgende:
In de maand december mag ik tijdelijk aan het werk bij PostNL, bij de sorteermachines als operator. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? ik heb het nu twee keer vier uur gedaan en vond het prima vol te houden, ik hoop dat dat zo blijft...
Succes ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147047467
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 21:44 schreef ebke het volgende:
Kreeg een bericht van de teamleider dat er hier in de regio een postbezorger werd aangesproken door een man in pak die zich voordeet als accountant van een fietsenzaak, inclusief legitimatie en alles.Hij wilde graag de post hebben van deze fietsenzaak omdat hij iets met de belasting moest regelen. Postbezorger ging daar aanvankelijk niet op in, maar doordat de man wel heel professioneel overkwam en een verhaal begon over de verantwoordelijkheid van de postbezorger en dat postnl een claim kon verwachten, is de pbz toch overstag gegaan.

Gevolg is dat de rijwielzaak niet veel later voor 4000 euro is opgelicht... :{
Moet toch niet veel gekker worden.
Een claim omdat je de post niet op straat af wil geven aan een onbekende? :|W
  donderdag 27 november 2014 @ 09:52:52 #118
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147048272
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:04 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Een claim omdat je de post niet op straat af wil geven aan een onbekende? :|W
Ik denk dat deze pbz gewoon overrompeld was/werd. Dat is ook de insteek van deze oplichter geweest -O-
Helaas is deze pbz er door een harde les wijzer van geworden.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 november 2014 @ 13:55:04 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147054325
Zo, dat was stevig druk bij de sortering. Alleen binnenwerk gedaan, maar bijna vijf uren bezig geweest
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_147054848
wat een reisgidsen zeg, aardig volume
pi_147056173
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:18 schreef asabeta1 het volgende:

[..]

Oh dus ze kunnen je tegenwoordig ook een contract geven? Dan word het wel aantrekkelijk.
Aan de andere kant kan je zonder contract elk moment stoppen. Dat gebeurt dan ook met de regelmaat van de klok, dat iemand afhaakt op de bezorgdag zelf (als het ff teveel is of te koud).
pi_147056185
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 14:13 schreef Dale__Cooper het volgende:
wat een reisgidsen zeg, aardig volume
Mooi om te horen/lezen (ik ben vrij) :)
pi_147056308
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 21:31 schreef Victoriaatje het volgende:
In de maand december mag ik tijdelijk aan het werk bij PostNL, bij de sorteermachines als operator. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? ik heb het nu twee keer vier uur gedaan en vond het prima vol te houden, ik hoop dat dat zo blijft...
bij ons worden de machines dan vaak met 2 man bemand. Sommige batches worden gesplitst zodat het niet teveel wordt voor de machine. Maar je krijgt veel meer storingen door de kerstkaartjes en er zit veel meer post in de batches dus het is net wat meer aanpoten. Maar ik vind dat altijd wel leuk een beetje bikkelen, beter dan die dal dagen 😒
  donderdag 27 november 2014 @ 15:28:41 #124
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147056916
Kerstkaartjes? Mensen klagen nu al steen en been dat verjaarskaarten (erg)laat, beschadigd of helemaal niet aan komen en dan moeten de kerstkaartjes nog komen |:(
Dat dit nogsteeds speelt met die machines zeg :O

[ Bericht 2% gewijzigd door Pietertje71 op 27-11-2014 15:38:53 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147058494
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 15:06 schreef tntster het volgende:

[..]

bij ons worden de machines dan vaak met 2 man bemand. Sommige batches worden gesplitst zodat het niet teveel wordt voor de machine. Maar je krijgt veel meer storingen door de kerstkaartjes en er zit veel meer post in de batches dus het is net wat meer aanpoten. Maar ik vind dat altijd wel leuk een beetje bikkelen, beter dan die dal dagen 😒
Wij stonden inderdaad met twee man. Het lijkt me niks aan om alleen maar voor je uit te staren, dus laat die storingen maar komen :P.
pi_147058963
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 15:28 schreef Pietertje71 het volgende:
Kerstkaartjes? Mensen klagen nu al steen en been dat verjaarskaarten (erg)laat, beschadigd of helemaal niet aan komen en dan moeten de kerstkaartjes nog komen |:(
Dat dit nogsteeds speelt met die machines zeg :O
ligt voor een deel ook wel aan mensen zelf natuurlijk, al die mensen die hun enveloppen nog steeds niet dichtplakken.
  donderdag 27 november 2014 @ 16:54:58 #127
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147059389
Die Djoser ofzo, en die Mandemakers keuken-gids :'( spierpijn.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_147059771
Wat een drukte! Die Djoserboeken stonden er zaterdag al, maar kennelijk vonden ze het bij de planning een goed idee om het tot vandaag te laten staan, zodat het gezellig meekon met de dubbeldikke Kampioen (met bijlage), de catalogus van Engelbert Strauss en de Nuon kwartaalgids. Met flinke vertraging als gevolg, en de post pas na tweeën op de depots.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 november 2014 @ 17:15:16 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147059951
Lekker dan ...

Zo gek ging het bij ons gelukkig niet, want om twaalf uur was alles de deur uit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_147061816
Hier was de depot-belevering ook op tijd. Mag ook wel, gezien het feit dat de eerste rit pas 12:00 als officiële tijd heeft (gelukkig was de chauffeur er rond 11:35, dus na het uitladen, prikbord verzorgen, harmonylijsten in de map doen e.d. en mijn fiets weer inladen rond 11:50 richting mijn eerste wijk kunnen fietsen.
  donderdag 27 november 2014 @ 20:17:29 #131
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147065660
Nuon had ik gisteren gelukkig al, kampioen ook al deels gehad. Zolang ze het niet bij de zaterdag gooien vind ik het goed.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 november 2014 @ 20:29:40 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147066242
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_147067433
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:17 schreef houdjemond het volgende:
Nuon had ik gisteren gelukkig al, kampioen ook al deels gehad. Zolang ze het niet bij de zaterdag gooien vind ik het goed.
Nuon gisteren? Woensdag?

Kampioen hebben we hier vorige week al weggelopen. Vandaag hadden we hier die Nuon gidsen en uiteraard de Djoser.
Ik ben blij dat ze in ieder geval niet meer dat rare vierkante ding maken. Helaas is het stukje dat er van de breedte afgehaald is, er in de dikte bij gekomen.
Ieder jaar verbaas ik me er weer over hoe het rendabel kan zijn om die dingen uit te geven. :? Met name die boeken met harde kaft vind ik erg bijzonder.
pi_147069311
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:52 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ieder jaar verbaas ik me er weer over hoe het rendabel kan zijn om die dingen uit te geven. :? Met name die boeken met harde kaft vind ik erg bijzonder.
Moet je voor de grap eens IN zo'n boek kijken wat die reizen kosten. :o
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_147069901
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 21:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Moet je voor de grap eens IN zo'n boek kijken wat die reizen kosten. :o
Ik weet het. Daarom begrijp ik ook niet dat mensen in de minder aantrekkelijke wijken (politiek correct) die dingen ook vaak ontvangen.
Ik vraag me toch af wat hun winstmarge op die reizen is.
pi_147073625
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 19:47 schreef Yreal het volgende:

[..]


[..]

Moet zeggen dat nu ik er op ben ingesteld ik het wel erg fijn vind omdat je niet meer van tevoren hoeft in te plannen wanneer je een pakje moest pakken.

Gewoon lekker op de auto piloot wandelen :@
Nou ik loop 5 dagen per week met elke dag pakjes en zie ze maar 1 of 2 dagen, het idee op zich is idd best aardig.

Door op de auto piloot rond te fietsen, sta ik regelmatig zonder post bij een bus waar ze normaal altijd iets hebben. Of zoals vandaag, tussen de post van het klooster zit wat van het vorige adres. Bezorg het spul in het klooster, fiets terug naar het andere adres en 2 minuten later sta ik weer met lege handen voor het klooster. :')
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_147073730
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:17 schreef houdjemond het volgende:
Nuon had ik gisteren gelukkig al, kampioen ook al deels gehad. Zolang ze het niet bij de zaterdag gooien vind ik het goed.
De Kampioen had ik afgelopen zaterdag al samen met net geen 150 gram aan HaH. :(
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  donderdag 27 november 2014 @ 23:28:05 #138
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147074197
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:52 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Nuon gisteren? Woensdag?

Kampioen hebben we hier vorige week al weggelopen. Vandaag hadden we hier die Nuon gidsen en uiteraard de Djoser.
Ik ben blij dat ze in ieder geval niet meer dat rare vierkante ding maken. Helaas is het stukje dat er van de breedte afgehaald is, er in de dikte bij gekomen.
Ieder jaar verbaas ik me er weer over hoe het rendabel kan zijn om die dingen uit te geven. :? Met name die boeken met harde kaft vind ik erg bijzonder.
Yep, we hebben het over dat flutboekje dat 95% procent van de huishoudens krijgt he. Had ik woensdag.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  donderdag 27 november 2014 @ 23:32:00 #139
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147074310
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:12 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

De Kampioen had ik afgelopen zaterdag al samen met net geen 150 gram aan HaH. :(
Jezus :'( arme jij.

Ik werk trouwens de 22ste extra.. vervangende TC: hjm kan je in xxx ter xx lopen?

Wie loopt mijn wijk dan?
Ja eeh.. een eeh nieuwe die wil niet naar xxx.

Maar, ik loop mijn wijk altijd, de enige keer dat iemand anders deze liep was het een en al klacht op mijn dak. .

-belt met echte TC-

HJM gaat niet van wijk xxx af met de kerst!

Vind ik toch een compliment..
O+
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  vrijdag 28 november 2014 @ 05:56:12 #140
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147077953
Goedemorgen :)
Hier ook vele (dikke) catalogussen. Geen idee wat het totale gewicht is, ik heb gene weegschaal bij :P
Jammere is dat mijn voorbereider(s) sommige bundels zo dik maakt dat deze in zijn geheel net in de tas past, maar dan moet ik de bundel wel door 2en delen ivm het tussenstuk in de tas. Ook tijdens HAH-dagen.
En dan is de bundel soms zo ingedeeld dat het/de laatste adres(sen) bij een andere bundel zit(ten).
Lijkt mij logischer om de bundel op een logische manier door 2en te delen en eventueel, als extra, om deze 2 bundels een elastiek te doen.


quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 16:40 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ligt voor een deel ook wel aan mensen zelf natuurlijk, al die mensen die hun enveloppen nog steeds niet dichtplakken.
De reden dat sommigen hun verjaars/kerstkaarten niet/te laat krijgen heeft diverse oorzaken, en naar wat ik heb gezien gebeurt dit het meeste in de sorteermachine's.
Hoe vaak er bij ons en wellicht bij velen, lege enveloppen en/of losse verjaars/kerstkaarten werden aangetroffen.
Ik laat in het gewisse wat er vaak wel met lege enveloppen/losse (bijpassende) kaartjes werd gedaan.

[ Bericht 10% gewijzigd door Pietertje71 op 28-11-2014 14:43:27 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 28 november 2014 @ 05:59:49 #141
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147077959
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:32 schreef houdjemond het volgende:

HJM gaat niet van wijk xxx af met de kerst!

Vind ik toch een compliment..
O+
^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147077984
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 05:56 schreef Pietertje71 het volgende:
Goedemorgen :)

[..]

De reden dat sommigen hun verjaars/kerstkaarten niet/te laat krijgen heeft diverse oorzaken, en naar wat ik heb gezien gebeurt dit het meeste in de sorteermachine's.
Hoe vaak er bij ons en wellicht bij velen, lege enveloppen en/of losse verjaars/kerstkaarten werden aangetroffen, .En dat sommige voorbereiders/pbz's een lege enveloppe er bij doen/bestellen :')
Ik laat in het gewisse wat er vaak wel met lege enveloppen/losse (bijpassende) kaartjes werd gedaan.
maar die lege enveloppen komen dus vaak doordat mensen enveloppen niet dichtplakken, dat is nogal dom natuurlijk. Lege enveloppen hoor je officieel ook wel gewoon te bezorgen. Bij ons werden alle enveloploze kaarten meestal op de voskasten gezet, wat moet je er anders mee he. Je kan het wel naar Den Haag doorzenden, maar ik denk dat die ook weinig kunnen met "groetjes Harry en Greet".
  vrijdag 28 november 2014 @ 06:40:06 #143
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147078020
quote:
Ik vraag mij af of de bezorgers verplicht zijn om 1 keer in de zoveel tijd op zondag te werken, of dat er tijdelijke krachten worden aangenomen. Moeten mensen verplicht thuis zijn of wordt het pakket de volgende(zon)dag weer aangeboden. Krijgt de pakketbezorger een toeslag voor op zondag te werken, of zijn hier afspraken over gemaakt.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 28 november 2014 @ 06:57:26 #144
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147078072
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 06:19 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

maar die lege enveloppen komen dus vaak doordat mensen enveloppen niet dichtplakken, dat is nogal dom natuurlijk. Lege enveloppen hoor je officieel ook wel gewoon te bezorgen. Bij ons werden alle enveloploze kaarten meestal op de voskasten gezet, wat moet je er anders mee he. Je kan het wel naar Den Haag doorzenden, maar ik denk dat die ook weinig kunnen met "groetjes Harry en Greet".
Meeens :)
Hoewel ik dus echt geen lege enveloppe (als in verjaars/kerst-enveloppe) bij de bundel deed. Volgens onze TC was dit namelijk niet 'verplicht'.
Lege enveloppen kwamen idd op de kast te staan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Pietertje71 op 28-11-2014 07:39:06 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147078535
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 21:44 schreef ebke het volgende:
Kreeg een bericht van de teamleider dat er hier in de regio een postbezorger werd aangesproken door een man in pak die zich voordeet als accountant van een fietsenzaak, inclusief legitimatie en alles.Hij wilde graag de post hebben van deze fietsenzaak omdat hij iets met de belasting moest regelen. Postbezorger ging daar aanvankelijk niet op in, maar doordat de man wel heel professioneel overkwam en een verhaal begon over de verantwoordelijkheid van de postbezorger en dat postnl een claim kon verwachten, is de pbz toch overstag gegaan.

Gevolg is dat de rijwielzaak niet veel later voor 4000 euro is opgelicht... :{
Moet toch niet veel gekker worden.
degene zal ook wel de zak krijgen
pi_147078665
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 21:10 schreef asabeta1 het volgende:

[..]

Hmm ik ga er heel goed over nadenken. Misschien kan ik dan beter een krantenwijk erbij nemen.
Heb net de laatste specificatie bekeken en kom voor 2 krantenwijken op 12 euro bruto per dag. Vanaf het krantendepot tot de laatste bus is het ongeveer 2 uurtjes, om 5:00 vertrekken omdat je om 7:00 klaar moet zijn. Dus dat is ook niet je van het.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_147078919
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:32 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Jezus :'( arme jij.

Ik werk trouwens de 22ste extra.. vervangende TC: hjm kan je in xxx ter xx lopen?

Wie loopt mijn wijk dan?
Ja eeh.. een eeh nieuwe die wil niet naar xxx.

Maar, ik loop mijn wijk altijd, de enige keer dat iemand anders deze liep was het een en al klacht op mijn dak. .

-belt met echte TC-

HJM gaat niet van wijk xxx af met de kerst!

Vind ik toch een compliment..
O+
Als je één keer je "vaste" wijk aan iemand anders afstaat, is de kans groot dat ze dat vaker van je gaan verlangen totdat je die wijk dan uiteindelijk kwijt bent. Dat heb ik vaak genoeg zien gebeuren. Goed je territorium afbakenen dus en geen andere bezorgers tolereren :P

Ik vind het wel vreemd dat je een grote partij als Nuon op de woensdag moet bezorgen. Het idee van daldagen is toch dat je niet ieder adres hoeft aan te doen?
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:34:12 #148
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147079469
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:58 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Als je één keer je "vaste" wijk aan iemand anders afstaat, is de kans groot dat ze dat vaker van je gaan verlangen totdat je die wijk dan uiteindelijk kwijt bent. Dat heb ik vaak genoeg zien gebeuren. Goed je territorium afbakenen dus en geen andere bezorgers tolereren :P
^O^

quote:
Ik vind het wel vreemd dat je een grote partij als Nuon op de woensdag moet bezorgen. Het idee van daldagen is toch dat je niet ieder adres hoeft aan te doen?
Vorige week woensdag was voor mij ook geen daldag. Bijna iedereen kreeg post van een zorgverzekeraar. Afgelopen dinsdag en gisteren kreeg een klein gedeelte nog post van deze zorgverzekeraar. Het waren allemaal A4-enveloppen.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147079877
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:34 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

^O^

[..]

Vorige week woensdag was voor mij ook geen daldag. Bijna iedereen kreeg post van een zorgverzekeraar. Afgelopen dinsdag en gisteren kreeg een klein gedeelte nog post van deze zorgverzekeraar. Het waren allemaal A4-enveloppen.
Maar dat was als het goed is ook bekend gemaakt dat het dan geen daldag was.
pi_147080026
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:57 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Maar dat was als het goed is ook bekend gemaakt dat het dan geen daldag was.
Hier werd het een "drukke daldag" genoemd. Als je het niet binnen de tijd haalde moest je een mailtje naar de planner sturen.
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:09:30 #151
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147080110
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:57 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Maar dat was als het goed is ook bekend gemaakt dat het dan geen daldag was.
Quote van het emailtje wat ik heb gehad, terwijl het dus bleek dat het geen normale daldag was/werd:
quote:
19 nov. 2014 Het is vandaag een normale daldag met normale hoeveelheden post.
Dus geen grote aantallen zorgpolissen.
Ik denk dat bovenstaande post voor deze woensdag (26 nov. 2014) was bedoelt :')

Hetzelfde als dat we woensdag een mail kregen dat donderdag(gisteren) een drukke piekdag zou worden ivm de zorgpolissen en er rekening gehouden moest worden met 1-2 extra bijladen.
Het bleek een normale piekdag te zijn.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 28 november 2014 @ 14:00:10 #152
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_147086464
Avontuurtje van de week wel weer beleefd! Kwam tijdens de post een loslopende hond tegen. Beestje was nieuwsgierig en kwam op me af. Had een halsbandje om en was duidelijk de weg kwijt. Ben naar mijn dierenarts gefietst, die daar ook in de buurt ligt. Daar een riem en wat koekjes geleend. Hondje was snel gevonden en ook zo gevangen. Teruggelopen richting dierenarts en bij de dierenarts kwam ik een blije eigenaresse tegen! Eind goed al goed :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_147087349
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 06:57 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Meeens :)
Hoewel ik dus echt geen lege enveloppe (als in verjaars/kerst-enveloppe) bij de bundel deed. Volgens onze TC was dit namelijk niet 'verplicht'.
Lege enveloppen kwamen idd op de kast te staan.
ik vind dat wel een rare keuze, zo'n envelop niet bezorgen. Van heel wat mensen zou ik het handschrift wel herkennen dus dan heb ik liever dat ik een lege envelop krijg en weet dat die persoon me dus wel iets gestuurd had dan dat een postbode of tc maar voor mij besluit dat ik die envelop dan vast niet hoef te hebben
  vrijdag 28 november 2014 @ 14:46:00 #154
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147087832
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:26 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik vind dat wel een rare keuze, zo'n envelop niet bezorgen. Van heel wat mensen zou ik het handschrift wel herkennen dus dan heb ik liever dat ik een lege envelop krijg en weet dat die persoon me dus wel iets gestuurd had dan dat een postbode of tc maar voor mij besluit dat ik die envelop dan vast niet hoef te hebben
Dat kan/mag je vinden.
De keuze is toentertijd gemaakt door een TC. Wellicht werd een klacht omtrent het niet bezorgen voor lief genomen t.o.v. een beschadiging/diefstal-klacht.
Ik weet het niet (meer).

[ Bericht 4% gewijzigd door Pietertje71 op 28-11-2014 14:51:11 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 28 november 2014 @ 15:03:51 #155
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147088259
Kom ik op het depot, staan er 9 tassen met mijn wijk nummer.. ik.. :{

Alees opengemaakt, doen onze december-dommies in opleiding blijkbaar elk pakketje in een aparte tas :') 8)7

TC gaat doorgeven dat dat weer net niet de bedoeling is.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_147088527
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:26 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik vind dat wel een rare keuze, zo'n envelop niet bezorgen. Van heel wat mensen zou ik het handschrift wel herkennen dus dan heb ik liever dat ik een lege envelop krijg en weet dat die persoon me dus wel iets gestuurd had dan dat een postbode of tc maar voor mij besluit dat ik die envelop dan vast niet hoef te hebben
Mee eens, weet de ontvanger tenminste dat er aan hem/haar gedacht is.... Sealen en excuusbriefje erbij, zou ik zeggen.

Ik had vorig jaar drie snippertjes tussen mijn post zitten, de restanten van een envelop (uiteraard zonder inhoud). Maar het adres van de afzender was nog wel bij elkaar te puzzelen. Heb het (in een zakje) in de groene bak gedaan, maar het zal wel zijn weggegooid.
  vrijdag 28 november 2014 @ 15:20:37 #157
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147088730
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:13 schreef posje het volgende:

[..]

Mee eens, weet de ontvanger tenminste dat er aan hem/haar gedacht is.... Sealen en excuusbriefje erbij, zou ik zeggen.

Ik had vorig jaar drie snippertjes tussen mijn post zitten, de restanten van een envelop (uiteraard zonder inhoud). Maar het adres van de afzender was nog wel bij elkaar te puzzelen. Heb het (in een zakje) in de groene bak gedaan, maar het zal wel zijn weggegooid.
Toch netjes van je..

Zoals al werd gezegd een handschrift herken je echt wel, dan liever een lege envelop zodat contact op kan nemen.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_147088966
Wat betaal je aan verzendkosten voor een kookboek wat zo door de brievenbus past?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 november 2014 @ 15:31:18 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147089042
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:28 schreef bjanaan het volgende:
Wat betaal je aan verzendkosten voor een kookboek wat zo door de brievenbus past?
Geen idee hoe zwaar het is, maar volgens mij is het 3,84 euro
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_147089180
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:28 schreef bjanaan het volgende:
Wat betaal je aan verzendkosten voor een kookboek wat zo door de brievenbus past?
Met onlineverzendservice.nl 3,59 voor een pakket tussen 250 en 2000 gram.
pi_147089782
dit was m n 1e werkdag weer, en voor een vrijdag was het redelijk wat.
  vrijdag 28 november 2014 @ 16:02:24 #162
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147089968
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:55 schreef ophaling10 het volgende:
dit was m n 1e werkdag weer, en voor een vrijdag was het redelijk wat.
*O* vind je het leuk?

Ben wel benieuwd wat jij " redelijk wat" noemt..
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  vrijdag 28 november 2014 @ 16:02:45 #163
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147089978
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:20 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Toch netjes van je..

Zoals al werd gezegd een handschrift herken je echt wel, dan liever een lege envelop zodat contact op kan nemen.
Idd.
Wellicht nog net in de tijd dat er (voor het eerst) aan de tijden werd getrokken ten koste van de serviceverlening ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147090311
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:00 schreef superkimmi het volgende:
Avontuurtje van de week wel weer beleefd! Kwam tijdens de post een loslopende hond tegen. Beestje was nieuwsgierig en kwam op me af. Had een halsbandje om en was duidelijk de weg kwijt. Ben naar mijn dierenarts gefietst, die daar ook in de buurt ligt. Daar een riem en wat koekjes geleend. Hondje was snel gevonden en ook zo gevangen. Teruggelopen richting dierenarts en bij de dierenarts kwam ik een blije eigenaresse tegen! Eind goed al goed :)
Hoeveel aan onkostenvergoeding kreeg je van die dame? :P
pi_147091008
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:02 schreef houdjemond het volgende:

[..]

*O* vind je het leuk?

Ben wel benieuwd wat jij " redelijk wat" noemt..
Hier ook niet echt rustig, door een mailingkje (op ansichtkaartformaat) van een zorgverzekeraar, voor heel veel adressen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_147114138
Iedereen druk druk druk? ;)
  zaterdag 29 november 2014 @ 12:13:12 #167
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147114267
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 12:04 schreef posje het volgende:
Iedereen druk druk druk? ;)
Post is hier laat laat laat :( 1 uur pas
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_147115100
Hier toevallig nog een zaterdagje vrij :)

Zie al wel op de planning dat er hier volgende week zaterdag extra veel tassen HAH zijn, iemand een idee wat er bij kan zitten? De HAH planning zou volgens de info volgens mij onder berichten moeten komen in Mijn Werk, maar dat staat er tot nu toe dus nog niet in.. mis hem wel :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_147115708
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 12:55 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier toevallig nog een zaterdagje vrij :)

Zie al wel op de planning dat er hier volgende week zaterdag extra veel tassen HAH zijn, iemand een idee wat er bij kan zitten?
Ja dat is de AH Kerstspecial (die dikke). Die wordt hier verdeeld over drie dagen, omdat er al andere HAH gepland stond, waardoor het totaalgewicht te zwaar (=te duur?) zou worden, met de AH erbij.
Hier ook een vrije zaterdag en zowaar 's niet lastig gevallen!
pi_147115783
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 12:04 schreef posje het volgende:
Iedereen druk druk druk? ;)
Hier vandaag een shitload aan hah, ik hoorde dat collega's soms wel 6 tassen hadden (alleen het hah, dus). Gelukkig heb ik vrij vandaag!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_147116181
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:21 schreef posje het volgende:

[..]

Ja dat is de AH Kerstspecial (die dikke). Die wordt hier verdeeld over drie dagen, omdat er al andere HAH gepland stond, waardoor het totaalgewicht te zwaar (=te duur?) zou worden, met de AH erbij.
Hier ook een vrije zaterdag en zowaar 's niet lastig gevallen!
Ah thanks! Die kwam hier altijd op donderdag zodat er niets anders bij zat, omdat ie idd zo dik/zwaar is.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 29 november 2014 @ 14:00:43 #172
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147116524
^#¤÷¤÷&&÷£×&÷& die grafkampioen op zaterdag.. 12 tassen hier. Ben echt over de zeik.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zaterdag 29 november 2014 @ 14:04:25 #173
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_147116603
Me tc kwam net de jaarlijkse chocoladeletter brengen. Zelfs daar wordt op bezuinigd... Ze zijn een flink stuk kleiner geworden.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_147116741
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:04 schreef V__L_N het volgende:
Me tc kwam net de jaarlijkse chocoladeletter brengen. Zelfs daar wordt op bezuinigd... Ze zijn een flink stuk kleiner geworden.
Jaarlijks? Dan heeft-ie ze vorige jaren zelf opgevroten zeker :)

[ Bericht 0% gewijzigd door posje op 29-11-2014 14:49:41 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 november 2014 @ 14:20:28 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147116963
Was bij ons rustig, zoals verwacht. Anderhalve tas post en twee reclame voor mijn wijkje. Wel dikke HAH, waardoor dat qua volume en gewicht een stuk meer was dan normaal voor die wijk staat
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 29 november 2014 @ 14:34:41 #176
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_147117238
quote:
Jaarlijks? Dan heeft-ie ze vorige jaren zelf opgevroren zeker :)
Nooit gehad?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_147118295
De post was Veel, Dik en Zwaar vandaag!
Na de voorbereiding, die om 12 u pas klaar was, nog kasten overplakken tot 13.15 u.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_147118345
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:34 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Nooit gehad?
Vroeger waren ze hier veel royaler. Met Sinterklaas een grote zak kruidnoten en met Kerst een banketstaaf of een kerstbrood. En natuurlijk de jaarlijkse Kerstborrel. Allemaal wegbezuinigd. Een halfliterflesje water van de zomer (gesponsord door de vakbond), meer kon er niet van af. En nu begrijp ik best dat er bezuinigd wordt ivm de dalende volumes, maar als ik dan vervolgens lees dat de winst afgelopen jaar toch nog is verdubbeld (ondanks die aandelen TNT die we nog steeds hebben en die steeds minder waard worden, terwijl TNT toch altijd het goudhaantje was volgens de hedgefunds) en dat onze bestuurders elk jaar steeds hogere bonussen opstrijken, dan heb ik toch het idee dat er met twee maten gemeten wordt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_147119100
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:21 schreef posje het volgende:

[..]

Hier ook een vrije zaterdag en zowaar 's niet lastig gevallen!
Pfff maar de dag was nog niet om ;) Planner belde met een heel verhaal en toen: is het depot leeg?
(Eh ik hoop het wel voor je, als je niet wist dat ik vrij ben vandaag...)
pi_147120028
Hier de drukste zaterdag van het jaar gehad. Complete kampioen erbij gehad.
Ben benieuwd die AH special, zwaar kloteding.
Wij krijgen wel een speciale attentie van AH voor het bezorgen ervan. Zegt collega: zal wel een paasei worden dan.
pi_147120115
hier was het ook veel. Veel post en veel hah. En toen zat ik eindelijk thuis, werd ik gebeld dat er een wijk was blijven staan in mijn buurt. of ik ff wou helpen. Die word normaal al in tweeën gesplitst dus ik mocht kiezen welk deel ik liep. Gelukkig is er een deel dat letterlijk voor mijn straat eindigt, dus dat deeltje gepakt en zo was t maar een uurtje extra. Merkte wel dat ik het vooral erg koud had, nadat ik dus net opgewarmd was thuis en de kou weer in mocht. Maar er is ons een extraatje beloofd (die collega en ik die hem hebben weggebracht zeggen vaak ja tegen extra werk) dus ben benieuwd :P
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zaterdag 29 november 2014 @ 16:44:28 #182
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147120298
Sorry voor mijn boze post van vanmiddag.
Was ook nog eens belachelijk slecht gesorteerd, ugh.

Maar het zit erop, cheers to the weekend *O*
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zaterdag 29 november 2014 @ 16:45:47 #183
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147120321
Middag :)

Aardig druk met zowel HAH als post, maar het is gelukt en een 30 tal minuten langer over gedaan.
11:15 begonnen en om 16:00 klaar met alles.
2 gescheurde bol.com dozen. Ik ben toch wel even netjes naar de mensen toegegaan met een excuuskaartje(achterop mijn naam er op gezet) en aangegeven dat ik de pakketjes zo in de tas aantrof(ook de chauffeur die de tassen bracht, heeft dat gezien) en dat ze het even moesten nazien of alles intact/compleet was en als men een klacht wilde indienen mennaar PostNL bellen.
Beide adressen konden het zeer waarderen dat ik het persoonlijk kwam melden :)

En wederom vandaag dikke 'dal-bundels en 3 bundels (dezelfde als altijd) verkeerd gesorteerd.
Valt mee als je kleine bundels hebt, maar als je dan ook nog eens bundels hebt die je zowat met 2 handen moet aanpakken....
Heeft een pbz ook recht op na 3.10 uur te hebben gewerkt op een doorbetaalde 10-minuten pauze?
Sorry, heb even geen zin/tijd om de CAO door te bladeren ;)
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Vroeger waren ze hier veel royaler. Met Sinterklaas een grote zak kruidnoten en met Kerst een banketstaaf of een kerstbrood. En natuurlijk de jaarlijkse Kerstborrel. Allemaal wegbezuinigd. Een halfliterflesje water van de zomer (gesponsord door de vakbond), meer kon er niet van af. En nu begrijp ik best dat er bezuinigd wordt ivm de dalende volumes, maar als ik dan vervolgens lees dat de winst afgelopen jaar toch nog is verdubbeld (ondanks die aandelen TNT die we nog steeds hebben en die steeds minder waard worden, terwijl TNT toch altijd het goudhaantje was volgens de hedgefunds) en dat onze bestuurders elk jaar steeds hogere bonussen opstrijken, dan heb ik toch het idee dat er met twee maten gemeten wordt.
Ik dacht dat de lege flesjes van de vakbond kwamen en PostNL ze eenmalig vulden.... :P
Mjah,..ik heb zelfs nog ooit een aardig kerstpakket gehad van PostNL ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147121075
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:45 schreef Pietertje71 het volgende:

Heeft een pbz ook recht op na 3.10 uur te hebben gewerkt op een doorbetaalde 10-minuten pauze?

Daar heb ik na dagen van 7,5 uur nooit iets van gemerkt, maar misschien is dat voor scooterbezorgers anders, die hebben weer minder profijt van de gratis aangeboden extra conditietraining natuurlijk.
pi_147121701
Druk, druk, druk. een wijkje dat normaal 1 tot 2 tassen met post had en 1 tas met hah, had nu 4 tassen post en 2 hah (Kampioen, afrekening waterleiding en wat dikke magazines). Blij dat ik al i.v.m andere afspraken vandaag tegen de planner had gezegd dat ik geen extra wijk kon doen, dan was ik misschien nu net klaar geweest. En over andere afspraken gesproken.....ik moet weer weg.
  zaterdag 29 november 2014 @ 18:06:56 #186
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147122338
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 17:19 schreef posje het volgende:

[..]

Daar heb ik na dagen van 7,5 uur nooit iets van gemerkt, maar misschien is dat voor scooterbezorgers anders, die hebben weer minder profijt van de gratis aangeboden extra conditietraining natuurlijk.
_O- uitrusten doe je maar op je scooter
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zaterdag 29 november 2014 @ 20:05:56 #187
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147125929
In de CAO staat/stond dat je als bijvoorbeeld voorbereider bent en je langer dan 3.10 uur werkt, je recht hebt op 10 minuten doorbetaalde pauze.
Daarom vroeg ik mij af of dat voor een pbz ook geldt :)

quote:
Invoering van 10 minuten betaalde pauze bij een doorlopend werkpakket van 3.10 uur, zoals bij
de andere medewerkers productie.
Dit was tenminste een jaar of wat geleden zo.
Heeft dus niets met pbz op de scooter te maken :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 29 november 2014 @ 20:08:24 #188
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147126025
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:06 schreef houdjemond het volgende:

[..]

_O- uitrusten doe je maar op je scooter
;)
Maar als jij een wijk/wijken op 1 en dezelfde dag hebt van, als voorbeeld, vanaf 3.11 uur mag je 0.10 extra schrijven ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 29 november 2014 @ 20:10:48 #189
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147126116
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 17:19 schreef posje het volgende:

[..]

Daar heb ik na dagen van 7,5 uur nooit iets van gemerkt, maar misschien is dat voor scooterbezorgers anders, die hebben weer minder profijt van de gratis aangeboden extra conditietraining natuurlijk.
Maar als je dagen van 7.5 uur hebt en geen pauze neemt terwijl je daar recht op hebt, vind je het dan niet raar dat je zelf een beetje 'overwerkt' raakt ?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 november 2014 @ 20:11:33 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147126145
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 20:05 schreef Pietertje71 het volgende:
In de CAO staat/stond dat je als bijvoorbeeld voorbereider bent en je langer dan 3.10 uur werkt, je recht hebt op 10 minuten doorbetaalde pauze.
Dat wordt wel eens verkeerd uitgelegd. Het maakt namelijk in principe niet uit op welk moment van je dienst je de pauze neemt, terwijl sommige vestigingen het uitleggen als pauze na 3 uur en 10 minuten. Meestal wordt het zo geregeld dat na het voorbereiden van een bepaalde serie wijken er een pauze is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 29 november 2014 @ 20:15:16 #191
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147126300
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 november 2014 20:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat wordt wel eens verkeerd uitgelegd. Het maakt namelijk in principe niet uit op welk moment van je dienst je de pauze neemt, terwijl sommige vestigingen het uitleggen als pauze na 3 uur en 10 minuten. Meestal wordt het zo geregeld dat na het voorbereiden van een bepaalde serie wijken er een pauze is.
Wij mochten vaak geen pauze nemen op daldagen of dagen dat er een tijd van minder dan 3.10 uur voor stond. Dus idd niet 3.10 uur voorbereiden en dan pas pauze.
De pauze die je dan zo rond 10:00uur nam(daarna was het vaak nog maar 1 à 2 wijken voorbereiden) en kon je kiezen of een (on(betaalde))pauze nemen of doorwerken(als de pauze onbetaald was)

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietertje71 op 29-11-2014 20:30:58 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147126825
Wij beginnen met de voorbereiding om 7.30 u. en mogen pas om kwart voor 11 aan de koffie!
"Everybody lies..."
House M.D.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 november 2014 @ 20:32:38 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147127084
Slavendrijvers daar zeg. Het is namelijk een onjuiste interpretatie van de CAO
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_147127883
Ik heb serieus nog nooit een chocoladeletter gekregen..
Wel een broodje haring met uitjes.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_147128945
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 november 2014 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
Slavendrijvers daar zeg. Het is namelijk een onjuiste interpretatie van de CAO
Ja, echt wel! En dan staat de postverdeler ook nog achter je te drammen of wijk xxxx AB al klaar is. En dan krijg je ook nog eens niet al je overuren betaald. Verleden maand had ik 12 overuren op mijn briefje staan, kreeg er maar 10,5 uur betaald... "Normtijden" :N
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_147128954
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 20:27 schreef KatrienDuck het volgende:
Wij beginnen met de voorbereiding om 7.30 u. en mogen pas om kwart voor 11 aan de koffie!
maar waarom is dat? Moeten er bepaalde wijken om een bepaalde tijd klaar zijn waardoor de pauze later valt?
pi_147128980
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 21:16 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

maar waarom is dat? Moeten er bepaalde wijken om een bepaalde tijd klaar zijn waardoor de pauze later valt?
Omdat ze alles anders niet op tijd de deur uit krijgen.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_147129038
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 21:17 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Omdat ze alles anders niet op tijd de deur uit krijgen.
ja, precies, dus dan is het op zich niet zo vreemd. Wij mogen ook pas koffie drinken als alle wijken van een bepaalde afvoertijd klaar zijn anders moet het autobedrijf wachten en dat kost geld
  zaterdag 29 november 2014 @ 21:22:58 #199
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147129231
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 21:18 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ja, precies, dus dan is het op zich niet zo vreemd. Wij mogen ook pas koffie drinken als alle wijken van een bepaalde afvoertijd klaar zijn anders moet het autobedrijf wachten en dat kost geld
Logisch.
De (richt)afvoertijden staan/stonden toch op bordjes bovenop de kast?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 november 2014 @ 21:23:37 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147129253
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 21:16 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Ja, echt wel! En dan staat de postverdeler ook nog achter je te drammen of wijk xxxx AB al klaar is. En dan krijg je ook nog eens niet al je overuren betaald. Verleden maand had ik 12 overuren op mijn briefje staan, kreeg er maar 10,5 uur betaald... "Normtijden" :N
mja, bij ons is het voor tienen wel haalbaar om de eerste ronde de deur uit te hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_147129361
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 21:22 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Logisch.
De (richt)afvoertijden staan/stonden toch op bordjes bovenop de kast?
Klopt ja. Nu moet ik wel zeggen dat die tijden, bij ons in ieder geval, wel erg krap zijn. Als er een keer ook maar iets tegen zit en de vrachtwagen komt 10 minuten te laat dan zijn sommige kasten al niet meer te halen qua afvoertijd.
pi_147129409
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 20:10 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Maar als je dagen van 7.5 uur hebt en geen pauze neemt terwijl je daar recht op hebt, vind je het dan niet raar dat je zelf een beetje 'overwerkt' raakt ?
Als ik daarna nog een kwartier achter mijn centen aan moet wel ja.
  zaterdag 29 november 2014 @ 22:41:35 #203
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_147132789
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zaterdag 29 november 2014 @ 22:44:30 #204
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147132917
quote:
Is een hoax.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zondag 30 november 2014 @ 00:00:52 #205
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_147135528
Ah, dat verklaart veel.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_147137638
Is er hier ook een Postbode aanwezig in Groningen :p.
  zondag 30 november 2014 @ 06:26:24 #207
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147140168
Mogguh op deze zondag.

4T-scooters binnenkort al verleden tijd?



quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 21:27 schreef posje het volgende:

[..]

Als ik daarna nog een kwartier achter mijn centen aan moet wel ja.
Het is je al eerder gezegd dat je dan niet goed bezig bent. En (te) veel uren draaien waar je moeite mee hebt om te weigeren, geen pauze en elke keer achter je centen aanlopen.
Ik denk dat jij onderhand eens de juiste mensen aan de mouw moet trekken of bij het kraagje moet pakken.
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 22:44 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Is een hoax.
Idd. Sinds dat weer! op FaceBook staat, krijg ik het ook weer te horen. Ook al vertel je dat het niet waar is (het staat zelfs vermeld op de website van WELZORG), krijg je toch: ja maar.
En het klopt ook wel dat er figuren zijn die zich voordoen als...maar in dit geval is er bij WELZORG niets bekend.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pietertje71 op 30-11-2014 08:17:59 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147140547
Ik zoek wel een andere hobby
pi_147140774
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 november 2014 20:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat wordt wel eens verkeerd uitgelegd. Het maakt namelijk in principe niet uit op welk moment van je dienst je de pauze neemt, terwijl sommige vestigingen het uitleggen als pauze na 3 uur en 10 minuten. Meestal wordt het zo geregeld dat na het voorbereiden van een bepaalde serie wijken er een pauze is.
Dat dacht ik eerst ook, maar officieel is het toch echt zo dat je pas NA 3.10 uur recht hebt op die 10 min. koffiepauze. Ik heb het nagevraagd bij de bond. Neemt niet weg dat op veel vestigingen het niet zo strikt wordt uitgelegd, want in ons team gaat iedereen om dezelfde tijd koffie drinken, of je nu om 6.15 uur bent begonnen of 7.15. Zou ook wel raar zijn als je een dienst hebt van 3.15, dat je dan na 3.10 uur 10 min. koffie gaat drinken, dan 5 min. werken, en dan naar huis.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_147141437
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 09:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zou ook wel raar zijn als je een dienst hebt van 3.15, dat je dan na 3.10 uur 10 min. koffie gaat drinken, dan 5 min. werken, en dan naar huis.
Dat komt bij ons dus geregeld voor. Tot grote ergernis van onze TC.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_147142975
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:04 schreef V__L_N het volgende:
Me tc kwam net de jaarlijkse chocoladeletter brengen. Zelfs daar wordt op bezuinigd... Ze zijn een flink stuk kleiner geworden.
.

Daarbij chocolade van erg matige kwaliteit. Leek haast wel bros-chocolade.
pi_147143498
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 12:03 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

.

Daarbij chocolade van erg matige kwaliteit. Leek haast wel bros-chocolade.
je kreeg in ieder geval nog wat, hier geen chocoladeletters gezien
pi_147144556
Vroeger bij het voorbereiden werkte ik om 7.30 en ging ik om 8.00 mee met de rest pauze houden. De rest was om 6.00 begonnen.
Dan had ik tussen 10.00 en 10.30 weer pauze.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_147148206
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 12:55 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier toevallig nog een zaterdagje vrij :)

Zie al wel op de planning dat er hier volgende week zaterdag extra veel tassen HAH zijn, iemand een idee wat er bij kan zitten? De HAH planning zou volgens de info volgens mij onder berichten moeten komen in Mijn Werk, maar dat staat er tot nu toe dus nog niet in.. mis hem wel :P
In de HaH planning hier zie ik idd een AH kerstgids van 146 gram op zaterdag, al heb ik de C1000 kerstmagazine die 89 gram is.

Gisteren weer eens een fijne bundel volgorde, de gebruikelijke zet fouten en twee bundels voor hetzelde deel van de straat, eentje op de goede plek de ander twee uur verder op tussen de bundels. Al ging het verder best lekker. :)

Nog een van de twee bezorgsters, die daar door de week loopt tegen gekomen en weer dat ellendige geklaag. Dat ze deze TC niet mag, de vorige veel beter was, de looptijd te krap is en dat ze bij "de post" alleen maar rekening houden met de grote plaatsen. Zoals altijd een hoop gedram, alleen dat ze over mij bij onze TC had lopen klagen, dat was wel nieuw voor me. Uh? Ja, mensen klagen tegen haar dat ze post op zaterdag "zo laat" krijgen en jij (1,5 tot 2 wijken) hebt tot 18:00, wij (1 wijk) moeten voor 17:00 klaar zijn!

Collega's, ben blij dat ik ze amper zie. ;) :P
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_147148296
quote:
Zie al wel op de planning dat er hier volgende week zaterdag extra veel tassen HAH zijn, iemand een idee wat er bij kan zitten?
Hier is het de C1000 kerstspecial (89 gram) en dan nog de gebruikelijke AH, Karwei en 5 grams-blaadje van de C1000.
pi_147150028
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 06:26 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh op deze zondag.

4T-scooters binnenkort al verleden tijd?

[ afbeelding ]



Bromfietsen en bakfietsen wat is het volgende? Het pand waar ze nu in Almelo zitten had ooit, toen Otto Simon daar in nog zat een aansluiting op het spoor. ;) :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  zondag 30 november 2014 @ 16:11:12 #217
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147150511
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 16:01 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Bromfietsen en bakfietsen wat is het volgende? Het pand waar ze nu in Almelo zitten had ooit, toen Otto Simon daar in nog zat een aansluiting op het spoor. ;) :)
Ik vind dat ding best stoer om heel eerlijk te zijn :D
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_147151214
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 16:11 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Ik vind dat ding best stoer om heel eerlijk te zijn :D
Volgens mij moet je wel heel gek doen wil die fiets omvallen, nog een paar extra bumpertjes en het is perfect voor als het glad is. :Y
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_147152338
Weet iemand of we dit jaar wel of niet een kerstgift krijgen? Vorig jaar rond deze tijd hadden we toch al lang een linkje gekregen om iets uit te zoeken?
"Everybody lies..."
House M.D.
  zondag 30 november 2014 @ 17:00:38 #220
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147152403
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 16:26 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Volgens mij moet je wel heel gek doen wil die fiets omvallen, nog een paar extra bumpertjes en het is perfect voor als het glad is. :Y
Precies, ik zie mezelf als gaan op dat ding hoor! *O*
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zondag 30 november 2014 @ 20:41:33 #221
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_147160404
quote:
Weet iemand of we dit jaar wel of niet een kerstgift krijgen? Vorig jaar rond deze tijd hadden we toch al lang een linkje gekregen om iets uit te zoeken?
Vorig jaar kregen we hem in de week van 5 december. Dus waarschijnlijk komt die deze week. Post doet eerst nog aan sinterklaas he.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_147162589
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 17:00 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Precies, ik zie mezelf als gaan op dat ding hoor! *O*
ik denk wel dat je deze een stuk lastiger weer uit de sloot krijgt :P
pi_147166433
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 20:41 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Vorig jaar kregen we hem in de week van 5 december. Dus waarschijnlijk komt die deze week. Post doet eerst nog aan sinterklaas he.
Oh ja! <O)
"Everybody lies..."
House M.D.
  maandag 1 december 2014 @ 00:50:11 #224
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_147172020
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 16:01 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

wat is het volgende? Het pand waar ze nu in Almelo zitten had ooit, toen Otto Simon daar in nog zat een aansluiting op het spoor. ;) :)
Weet niet wat het volgende is. Maar een paar van de vroegere voertuigen waren toch best interessant.
Er was natuurlijk de postkoets:


En de postauto was er vroeger ook:
http://www.iconenvandepos(...)_chenardpostauto.png

Daarnaast was er nog een postvliegtuig en zelfs een autopostkantoor

Grappig dat die laatste 20 jaar geleden pas is afgeschaft. Zonde eigenlijk.

De postboy is er al sinds de jaren '63:


Deze vind ik nog steeds heel handig, zouden ze ooit nog is landelijk komen?
http://www.iconenvandepost.nl/gfx/images/600_postman_2006.png

Oh en deze mag niet missen natuurlijk:


[ Bericht 3% gewijzigd door V__L_N op 01-12-2014 00:57:33 ]
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  maandag 1 december 2014 @ 00:55:05 #225
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147172120
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 21:25 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik denk wel dat je deze een stuk lastiger weer uit de sloot krijgt :P
_O- _O- _O-
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  maandag 1 december 2014 @ 01:03:18 #226
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_147172250
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_147172257
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 14:00 schreef houdjemond het volgende:
^#¤÷¤÷&&÷£×&÷& die grafkampioen op zaterdag.. 12 tassen hier. Ben echt over de zeik.
Hoe groot(als in hoeveel uren) is jou wijk/wijken eigenlijk, als ik vragen mag?

Ik had laatst 7 tassen, waarvan 3 hah. En dat vond ik al veel, dat was geloof ik een record voor die wijk.
  maandag 1 december 2014 @ 11:23:22 #228
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147178007
Middag :)
Hier afgelopen zaterdag 4 HAH en 6 oranje en ben er zo'n 4.5 uurtjes mee bezig geweest.
Normaliter 3 om 3.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietertje71 op 01-12-2014 11:54:07 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147180574
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_147180689
quote:
Whut, om een waardebon van een tientje?
pi_147180791
Ja, dus we zijn direct allemaal dieven en hebben een zielig bestaan! Ik neig nu naar reageren dat ik helemaal niet zo'n zielig bestaan heb en al zeker niet jat, maar ws niet zo verstandig :P

Ah jij al gedaan zie ik :D reageren dus ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 1 december 2014 @ 13:18:08 #232
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147181274
Oorlog..oplichters...dood aan...Dat zijn 'serieuze' beschuldigingen/bedreigingen zeg :O ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Pietertje71 op 01-12-2014 13:36:48 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 december 2014 @ 13:26:19 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147181491
quote:
Wat een frusti zeg. Als je al twee uur aan het emmeren bent over tien euro dan vraag ik me af of je niet iets beters in het leven te doen hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_147181625
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 12:59 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja, dus we zijn direct allemaal dieven en hebben een zielig bestaan! Ik neig nu naar reageren dat ik helemaal niet zo'n zielig bestaan heb en al zeker niet jat, maar ws niet zo verstandig :P

Ah jij al gedaan zie ik :D reageren dus ;)
Beetje stoken op twitter _O_ jammer dat er maar zo weinig mensen op je reageren -O-
  maandag 1 december 2014 @ 13:44:05 #235
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_147182061
Wat is er mis met die gast? 10 euro. Krijg bijna medelijden met hem. Beetje op maandag zeuren over post die nog niet komt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 december 2014 @ 13:45:58 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147182124
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:44 schreef V__L_N het volgende:
Wat is er mis met die gast? 10 euro. Krijg bijna medelijden met hem. Beetje op maandag zeuren over post die nog niet komt.
waarschijnlijk te weinig aandacht gehad vroeger
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_147182245
Het duurde al een week geloof ik, dus die envelop zal helaas wel ergens verdwenen zijn. Zou ik ook van balen, maar zo te keer gaan en dan ook nog eens richting al het personeel van PostNL is ook niet bepaald netjes :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_147182392
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:32 schreef swimmie86 het volgende:
Hier de drukste zaterdag van het jaar gehad. Complete kampioen erbij gehad.
Ben benieuwd die AH special, zwaar kloteding.
Wij krijgen wel een speciale attentie van AH voor het bezorgen ervan. Zegt collega: zal wel een paasei worden dan.
160gr ellende :)
pi_147182439
'Welja nu ligt het aan mij'

Naar zijn eigen gedrag wil hij, zoals verwacht, niet kijken ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_147182465
quote:
de kerst komt er weer aan, worden ze creatief
  maandag 1 december 2014 @ 13:59:13 #241
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_147182539
quote:
Het duurde al een week geloof ik, dus die envelop zal helaas wel ergens verdwenen zijn. Zou ik ook van balen, maar zo te keer gaan en dan ook nog eens richting al het personeel van PostNL is ook niet bepaald netjes :N
Hoeft niet, als ie niet goed geadresseerd is kan ie makkelijk ook een extra omweg maken.

Overigens is mijn pakketje ook al 5 dagen overtijd. Die is wel iets meer waard... Maar ga toch niet de hele post bezorgen van stelen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_147182547
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 15:14 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

In de HaH planning hier zie ik idd een AH kerstgids van 146 gram op zaterdag, al heb ik de C1000 kerstmagazine die 89 gram is.

Gisteren weer eens een fijne bundel volgorde, de gebruikelijke zet fouten en twee bundels voor hetzelde deel van de straat, eentje op de goede plek de ander twee uur verder op tussen de bundels. Al ging het verder best lekker. :)

Nog een van de twee bezorgsters, die daar door de week loopt tegen gekomen en weer dat ellendige geklaag. Dat ze deze TC niet mag, de vorige veel beter was, de looptijd te krap is en dat ze bij "de post" alleen maar rekening houden met de grote plaatsen. Zoals altijd een hoop gedram, alleen dat ze over mij bij onze TC had lopen klagen, dat was wel nieuw voor me. Uh? Ja, mensen klagen tegen haar dat ze post op zaterdag "zo laat" krijgen en jij (1,5 tot 2 wijken) hebt tot 18:00, wij (1 wijk) moeten voor 17:00 klaar zijn!

Collega's, ben blij dat ik ze amper zie. ;) :P
het klagen zal met de tijd alleen maar erger worden,en ik geef ze geen ongelijk
pi_147182604
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 00:50 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Weet niet wat het volgende is. Maar een paar van de vroegere voertuigen waren toch best interessant.
Er was natuurlijk de postkoets:
[ afbeelding ]

En de postauto was er vroeger ook:
http://www.iconenvandepos(...)_chenardpostauto.png

Daarnaast was er nog een postvliegtuig en zelfs een autopostkantoor
[ afbeelding ]
Grappig dat die laatste 20 jaar geleden pas is afgeschaft. Zonde eigenlijk.

De postboy is er al sinds de jaren '63:
[ afbeelding ]

Deze vind ik nog steeds heel handig, zouden ze ooit nog is landelijk komen?
http://www.iconenvandepost.nl/gfx/images/600_postman_2006.png

Oh en deze mag niet missen natuurlijk:
[ afbeelding ]
de Biesbosch route is de mooiste van allemaal
pi_147182631
Nou op mij reageert ie wel _O-
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_147182678
quote:
die oostblokker heeft zoveel tijd over zie ik, dat hij wel even kan helpen a.s. zaterdag :)
pi_147182913
Als iemand anders ook nog wil bijdragen, graag :P ik heb er wel weer even genoeg van om te reageren :)
Ws blijft hij nog wel uren richting mij schreeuwen nu :')

Nu beweert hij trouwens dat het richting het bedrijf was. Volgens mij schreef hij eerder toch echt dat we allemaal dieven zin omdat we slecht verdienen en dat we een zielig bestaan hebben maar goed :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 1 december 2014 @ 14:13:07 #247
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_147182995
Ben jij het domme schaap?
Dan hebben we de zelfde voornaam :)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_147183061
100193 tweets waarvan 100k onzin is :)
pi_147183066
Yep :D volgens mij vond ie het niet zo leuk dat ik niet met hem mee lulde net als zijn twitter vriendjes.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_147183086
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:15 schreef VixenFromHell het volgende:
Yep :D volgens mij vond ie het niet zo leuk dat ik niet met hem mee lulde net als zijn twitter vriendjes.
dat laatste is niet netjes zulke taal
  maandag 1 december 2014 @ 14:18:42 #251
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_147183197
Hoe komt iemand met zo veel nonsens uberhaupt aan volgers?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_147183455
Zelf niet werkzaam in de post (nou ja, ons bedrijf maakt envelop-vulmachines en frankeermachines) maar ik moet altijd erg lachen om onze pakketbezorger. Hele vriendelijke gozer, die vaak weet wat ik besteld heb aan de doos en verzender. Opmerkingen als "Mooie versterker", "leuk setje speakers, die heb ik ook" en "je kan beter bij zooplus.de bestellen, die is goedkoper als zooplus.nl en is hetzelfde bedrijf" doen het toch erg goed :D.
pi_147183483
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:18 schreef V__L_N het volgende:
Hoe komt iemand met zo veel nonsens uberhaupt aan volgers?
Geen flauw idee, maar die volgers beginnen nu mijn profiel door te spitten om me af zeiken :D
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_147183539
https://twitter.com/rolluf/status/538407254614343682

geen bijzondere baan,kan natuurlijk ook niet als je zo n kneus als hem bent :)
pi_147183954
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:29 schreef ophaling10 het volgende:
https://twitter.com/rolluf/status/538407254614343682

geen bijzondere baan,kan natuurlijk ook niet als je zo n kneus als hem bent :)
Tja, bij de kringloop werken wel meer mensen met laten we het netjes verwoorden....een afstand tot de arbeidsmarkt. Bij onze vriend Rolf is die afstand waarschijnlijk het gevolg van een gebrek aan sociale vaardigheden.

Daar bovenop.... post die niet aankomt kan ook de schuld zijn van de afzender. Niet verstuurd, heel lang gewacht met versturen, envelop verkeerd geadresseerd, envelop niet dichtgeplakt waardoor inhoud eruit valt, etc.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_147184206
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Tja, bij de kringloop werken wel meer mensen met laten we het netjes verwoorden....een afstand tot de arbeidsmarkt. Bij onze vriend Rolf is die afstand waarschijnlijk het gevolg van een gebrek aan sociale vaardigheden.

Daar bovenop.... post die niet aankomt kan ook de schuld zijn van de afzender. Niet verstuurd, heel lang gewacht met versturen, envelop verkeerd geadresseerd, envelop niet dichtgeplakt waardoor inhoud eruit valt, etc.
precies :)
  maandag 1 december 2014 @ 15:10:08 #257
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147184795
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:28 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Geen flauw idee, maar die volgers beginnen nu mijn profiel door te spitten om me af zeiken :D
Altijd eng...mensen die je profiel doorspitten.
Leuke foto trouwens ... oeps!...sjit!... :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147185389
:P
Ja doe weinig meer met twitter, maar om zulke redenen heb ik al mijn oude tweets verwijderd.

Ging trouwens hierover: de Kringloop hier (jaja) had dus een mandje te koop, uit 1 van de Kruidvat winkels. Die heb ik dus meegenomen (kaartje vd kringloop eraan gelaten) en gevraagd of ze (KV) die terug wilden. Misschien begreep men niet dat ik hem wilde terug geven :P anders zie ik niet wat daar mis mee is ;)
Al heb ik dus wel de betreffende kringloop erbij gelapt ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_147186309
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 15:28 schreef VixenFromHell het volgende:
:P
Ja doe weinig meer met twitter, maar om zulke redenen heb ik al mijn oude tweets verwijderd.

Ging trouwens hierover: de Kringloop hier (jaja) had dus een mandje te koop, uit 1 van de Kruidvat winkels. Die heb ik dus meegenomen (kaartje vd kringloop eraan gelaten) en gevraagd of ze (KV) die terug wilden. Misschien begreep men niet dat ik hem wilde terug geven :P anders zie ik niet wat daar mis mee is ;)
Al heb ik dus wel de betreffende kringloop erbij gelapt ;)
Aha! Zie je wel! Alle kringloopwinkelmedewerkers zijn dieven en helers! ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_147186359
Misschien moeten we hier een inzameling houden voor die arme drommel die BESTOLEN is van een bon van 10 euro. Uiteraard wel met de pakketpost van dhl naar hem sturen anders jatten die ratten van postnl het er straks weer tussenuit.
pi_147186810
Ondanks dat ik een sneu mens ben zou ik daar best aan mee willen doen O+
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 1 december 2014 @ 18:28:47 #262
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147192107
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147192391
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:18 schreef V__L_N het volgende:
Hoe komt iemand met zo veel nonsens uberhaupt aan volgers?
twitter is een verzamelplek voor dit soort dwazen zonder fatsoenlijke dagbesteding.
pi_147192434
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 15:56 schreef gelestipjes het volgende:
Misschien moeten we hier een inzameling houden voor die arme drommel die BESTOLEN is van een bon van 10 euro. Uiteraard wel met de pakketpost van dhl naar hem sturen anders jatten die ratten van postnl het er straks weer tussenuit.
ik doe mee _O_
pi_147193245
quote:
10s.gif Op maandag 1 december 2014 18:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

twitter is een verzamelplek voor dit soort dwazen zonder fatsoenlijke dagbesteding.
Nou echt he :D

Maar ja, je weet wel wat ze zeggen he, don't argue with idiots ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 2 december 2014 @ 06:48:33 #266
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147209464
Mogguh :)

Gezien het 'poederbrief incident' , ben ik benieuwd of deze reclamestunt regionaal/landelijk verspreid wordt/werd door postnl of het een 'gerichte reclame-actie' was? ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147209513
Gisteren mijn eerste Tweet getypt, omdat ik graag een buitenlandse t&t-code omgezet wilde hebben naar een 3s-code.
Toen las ik ook vol verbazing het vaak onterechte gedrag (klagen, zeuren, schelden) van sommige Twitteraars.

Ik ben zelf heel fijn geholpen door het Webcare-team. O+

De pakketbezorger van onze buurt is ook echt een topper. Hele aardige man. Soms komt hij zelfs nog op zijn terugweg weer langs met een pakketje, omdat 's morgens/'s middags de deur niet werd open gedaan. (Of mag ik dat eigenlijk niet zeggen? :{)
  Moderator dinsdag 2 december 2014 @ 08:07:36 #268
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_147209871
Eerste dag weer werken ba een maand vakantie. Begint alweer goed, te late aanvoer vanuit sorteercentrum.... Vossen liep een half uur uit.
1 iemand zit vast in Zeeland vanwege de treinstoring gisteren. 2 man ziek, allerlei nieuwe mensen die ik moet leren kennen.
Gaat wat worden deze week .
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_147209944
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 december 2014 08:07 schreef dud0r het volgende:
Eerste dag weer werken ba een maand vakantie.
Freudiaans typefoutje ;)
  dinsdag 2 december 2014 @ 08:31:23 #270
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_147210045
ik heb zaterdag 7 tassen huis aan huis voor mn tweede wijk :o . Nu heb ik voor die wijk altijd veel te veel hah.. maar dan nog.

voor mn eerste wijk heb ik er ook al 4..

Heb in totaal 185 gram hah maar 7 tassen heb i knog nooit gehad!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_147210130
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 15:56 schreef gelestipjes het volgende:
Misschien moeten we hier een inzameling houden voor die arme drommel die BESTOLEN is van een bon van 10 euro.
Stuur hem een verzilverde waardebon met een bedankbriefje er bij! :)
  dinsdag 2 december 2014 @ 09:46:19 #272
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_147211028
Hoor net waarom ik afgelopen zaterdag nog een extra stukje wijk moest lopen. Collega (en ook nog eens vader van een vriend) kreeg een herseninfarct. Hij is gisteren overleden...
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 2 december 2014 @ 10:00:55 #273
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147211304
Middag.

Ivm omstandigheden zal deze en volgende week zaterdag iemand mijn wijken overnemen.
Hopelijk blijft het daar bij, want deze persoon aast al sinds het begin op mijn wijken, en laat dat ook bijna dagelijks aan collega's en TC's weten }:|

@ Superkimmi: Dat is vreselijk! :{
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 december 2014 @ 10:18:09 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147211688
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 09:46 schreef superkimmi het volgende:
Hoor net waarom ik afgelopen zaterdag nog een extra stukje wijk moest lopen. Collega (en ook nog eens vader van een vriend) kreeg een herseninfarct. Hij is gisteren overleden...
...

sterkte
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 2 december 2014 @ 13:07:17 #275
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_147215518
Vrijdag ga ik voor het eerst na 31 weken / 7 maanden weer werken. Gisteren de oke gehad dat ik weer mag gaan proberen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_147219520
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 13:07 schreef V__L_N het volgende:
Vrijdag ga ik voor het eerst na 31 weken / 7 maanden weer werken. Gisteren de oke gehad dat ik weer mag gaan proberen.
Had je niet beter tot januari kunnen wachten? :P

Na vorige week 57 pakketjes te hebben bezorgd begon deze week weer leuk met 20 stuks. }:|
  dinsdag 2 december 2014 @ 16:06:16 #277
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147220572
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:34 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Na vorige week 57 pakketjes te hebben bezorgd begon deze week weer leuk met 20 stuks. }:|
En de week is nog niet voorbij })
Sterkte ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 2 december 2014 @ 16:16:08 #278
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147220822
Wat een... snoezig chocoladelettertje. . Zat bij ons in de HaH tassen en we dachten dat het een promo-actie was :')
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  dinsdag 2 december 2014 @ 16:16:57 #279
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147220844
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 16:16 schreef houdjemond het volgende:
Wat een... snoezig chocoladelettertje. . Zat bij ons in de HaH tassen en we dachten dat het een promo-actie was :')
Bofbips ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 2 december 2014 @ 16:17:45 #280
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147220865
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 09:46 schreef superkimmi het volgende:
Hoor net waarom ik afgelopen zaterdag nog een extra stukje wijk moest lopen. Collega (en ook nog eens vader van een vriend) kreeg een herseninfarct. Hij is gisteren overleden...
Ah bah, gecondoleerd.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  dinsdag 2 december 2014 @ 16:18:08 #281
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147220881
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 16:16 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Bofbips ;)
Wil hem best delen hoor. :D
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 december 2014 @ 16:25:29 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147221133
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 16:18 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Wil hem best delen hoor. :D
Jij moet m gewoon voor jezelf houden. Heb je wel verdiend na al die tassen die je iedere keer weg moet werken. Je lijkt bijna de wijk met de meeste post van Nederland te hebben _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 2 december 2014 @ 16:26:54 #283
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147221168
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 01:03 schreef ebke het volgende:

[..]

Hoe groot(als in hoeveel uren) is jou wijk/wijken eigenlijk, als ik vragen mag?

Ik had laatst 7 tassen, waarvan 3 hah. En dat vond ik al veel, dat was geloof ik een record voor die wijk.
Op papier nu 2.48 maar daar ben ik niet mee accoord gegaan, houd hem maar op 3.15 piek. :)
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  dinsdag 2 december 2014 @ 16:28:02 #284
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147221201
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 december 2014 16:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Jij moet m gewoon voor jezelf houden. Heb je wel verdiend na al die tassen die je iedere keer weg moet werken. Je lijkt bijna de wijk met de meeste post van Nederland te hebben _O-
Nou, dan ga ik van die hele 65 gram chocolade genieten :D.
Wil jullie wel allemaal een bakkie thee aanbieden want het was ijskoud. ;(
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 december 2014 @ 16:57:06 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_147221954
Dat is aardig O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 2 december 2014 @ 17:16:53 #286
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_147222470
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 16:18 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Wil hem best delen hoor. :D
Het is je gegund hoor..wijntje er bij...fijne avond ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_147222706
Wat een rotnieuws superkimmi :{

Hier waren er toch wel echt meer buspakjes dan anders, en toch ook nog wel weer wat die niet pasten. Binnenkort komen ook die versmallers weer op de oranje bussen, dus dan moet alles wat niet afgeleverd kon worden weer richting depot :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_147222797
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 17:27 schreef VixenFromHell het volgende:
Wat een rotnieuws superkimmi :{

Hier waren er toch wel echt meer buspakjes dan anders, en toch ook nog wel weer wat die niet pasten. Binnenkort komen ook die versmallers weer op de oranje bussen, dus dan moet alles wat niet afgeleverd kon worden weer richting depot :P
Daar had ik nog niet eens bij nagedacht.
Mogen we daar extra tijd voor opgeven dan? :P
De meeste pakjes die niet door de bus passen moet ik sowieso terug naar het depot brengen. In 95% van de gevallen is namelijk niet de bus te klein, maar het pakje (veel) te groot.
  dinsdag 2 december 2014 @ 17:32:47 #289
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_147222863
dank allemaal. We moeten nu kijken wat we doen met een begrafenis. Allemaal gaan is geen optie want wie bezorgd dan de post :{
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_147222885
Ja hier ook hoor, maar ik heb er vorig jaar toch wel last van gehad bij een paar pakjes. Ik heb laatst op een daldag wel tijd gevraagd omdat ik speciaal voor een te groot pakje terug moest, maar die optie kon ik niet kiezen in het menu :P

Vandaag ook weer 2 te grote van onze vrienden H&M en bol. Ook leuk, als we ze dan niet af kunnen leveren duurt het een paar werkdagen voor ze opnieuw aangeboden worden. Dat gaat met 5 december waarschijnlijk weer een stortbui van klachten opleveren :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 2 december 2014 @ 17:37:47 #291
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_147223009
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 17:33 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja hier ook hoor, maar ik heb er vorig jaar toch wel last van gehad bij een paar pakjes. Ik heb laatst op een daldag wel tijd gevraagd omdat ik speciaal voor een te groot pakje terug moest, maar die optie kon ik niet kiezen in het menu :P

Vandaag ook weer 2 te grote van onze vrienden H&M en bol. Ook leuk, als we ze dan niet af kunnen leveren duurt het een paar werkdagen voor ze opnieuw aangeboden worden. Dat gaat met 5 december waarschijnlijk weer een stortbui van klachten opleveren :X
Wij mogen tot vrijdag ook geen pakketjes meer in de brievenbussen gooien. We moeten ze op het depot leggen en in de vooravond worden ze dan nogmaals aangeboden door collega's die dat wel wilden gaan doen.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_147223098
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 17:37 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Wij mogen tot vrijdag ook geen pakketjes meer in de brievenbussen gooien. We moeten ze op het depot leggen en in de vooravond worden ze dan nogmaals aangeboden door collega's die dat wel wilden gaan doen.
Netjes! Dat vind ik toch wel mooi, dat er wat geregeld is om te zorgen dat mensen het nog op tijd hebben :Y
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_147223567
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 08:31 schreef superkimmi het volgende:
ik heb zaterdag 7 tassen huis aan huis voor mn tweede wijk :o . Nu heb ik voor die wijk altijd veel te veel hah.. maar dan nog.

voor mn eerste wijk heb ik er ook al 4..

Heb in totaal 185 gram hah maar 7 tassen heb i knog nooit gehad!
mooi he heb je de hele dag rondgelopen heb je 3 tientjes verdiend
pi_147223626
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 december 2014 08:07 schreef dud0r het volgende:
Eerste dag weer werken ba een maand vakantie. Begint alweer goed, te late aanvoer vanuit sorteercentrum.... Vossen liep een half uur uit.
1 iemand zit vast in Zeeland vanwege de treinstoring gisteren. 2 man ziek, allerlei nieuwe mensen die ik moet leren kennen.
Gaat wat worden deze week .
27 dec is m n laatste werkdag,dan ga ik weer tussenuit, dit keer voor 4 maanden,even geen post.
  dinsdag 2 december 2014 @ 17:58:09 #295
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_147223645
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 17:27 schreef VixenFromHell het volgende:
Binnenkort komen ook die versmallers weer op de oranje bussen, dus dan moet alles wat niet afgeleverd kon worden weer richting depot :P
Of in binnenbrievenbussen zoals bij de Appie en Primera en zo.
pi_147223663
quote:
10s.gif Op maandag 1 december 2014 18:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

twitter is een verzamelplek voor dit soort dwazen zonder fatsoenlijke dagbesteding.
zeker die gast met z'n 100k geleuter berichten.
pi_147223703
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:34 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Had je niet beter tot januari kunnen wachten? :P

Na vorige week 57 pakketjes te hebben bezorgd begon deze week weer leuk met 20 stuks. }:|
en dan lees je dat bol.com nog geeneens winst maakt :)
  dinsdag 2 december 2014 @ 18:01:54 #298
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_147223751
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 15:34 schreef Rafierafie het volgende:
Had je niet beter tot januari kunnen wachten? :P

Na vorige week 57 pakketjes te hebben bezorgd begon deze week weer leuk met 20 stuks. }:|
Echt niet, ik ben dol op de kerstperiode. Voel me altijd zo geliefd dan. Bovendien beginnen op 5 december heeft ook wel iets.

Bovendien, de bank begint te vervelen en elke keer als ik de voordeur uitloop wordt me gevraagd wanneer ik weer post kom bezorgen... "want ik weet tenminste hoe het moet". Vergeet niet, ik heb een dorpswijk... Lekker kneuterig.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 2 december 2014 @ 18:02:35 #299
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_147223771
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2014 16:16 schreef houdjemond het volgende:
Wat een... snoezig chocoladelettertje. . Zat bij ons in de HaH tassen en we dachten dat het een promo-actie was :')
Ik-sei-tog-al... Het zijn de bezuinigingen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_147223804
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 17:58 schreef Zelva het volgende:

[..]

Of in binnenbrievenbussen zoals bij de Appie en Primera en zo.
Ohja, dat heb ik ook een keer gedaan. Wel jammer dat je ze niet even mee naar huis mag nemen, voor als ik dan in de avonduren nog even naar de AH ga. Ik ga er niet meer verder voor omfietsen dan nodig is en depot zit meestal dichterbij :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_147223909
vol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')