Quote van het emailtje wat ik heb gehad, terwijl het dus bleek dat het geen normale daldag was/werd:quote:Op vrijdag 28 november 2014 09:57 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Maar dat was als het goed is ook bekend gemaakt dat het dan geen daldag was.
Ik denk dat bovenstaande post voor deze woensdag (26 nov. 2014) was bedoeltquote:19 nov. 2014 Het is vandaag een normale daldag met normale hoeveelheden post.
Dus geen grote aantallen zorgpolissen.
ik vind dat wel een rare keuze, zo'n envelop niet bezorgen. Van heel wat mensen zou ik het handschrift wel herkennen dus dan heb ik liever dat ik een lege envelop krijg en weet dat die persoon me dus wel iets gestuurd had dan dat een postbode of tc maar voor mij besluit dat ik die envelop dan vast niet hoef te hebbenquote:Op vrijdag 28 november 2014 06:57 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Meeens
Hoewel ik dus echt geen lege enveloppe (als in verjaars/kerst-enveloppe) bij de bundel deed. Volgens onze TC was dit namelijk niet 'verplicht'.
Lege enveloppen kwamen idd op de kast te staan.
Dat kan/mag je vinden.quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:26 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ik vind dat wel een rare keuze, zo'n envelop niet bezorgen. Van heel wat mensen zou ik het handschrift wel herkennen dus dan heb ik liever dat ik een lege envelop krijg en weet dat die persoon me dus wel iets gestuurd had dan dat een postbode of tc maar voor mij besluit dat ik die envelop dan vast niet hoef te hebben
Mee eens, weet de ontvanger tenminste dat er aan hem/haar gedacht is.... Sealen en excuusbriefje erbij, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:26 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ik vind dat wel een rare keuze, zo'n envelop niet bezorgen. Van heel wat mensen zou ik het handschrift wel herkennen dus dan heb ik liever dat ik een lege envelop krijg en weet dat die persoon me dus wel iets gestuurd had dan dat een postbode of tc maar voor mij besluit dat ik die envelop dan vast niet hoef te hebben
Toch netjes van je..quote:Op vrijdag 28 november 2014 15:13 schreef posje het volgende:
[..]
Mee eens, weet de ontvanger tenminste dat er aan hem/haar gedacht is.... Sealen en excuusbriefje erbij, zou ik zeggen.
Ik had vorig jaar drie snippertjes tussen mijn post zitten, de restanten van een envelop (uiteraard zonder inhoud). Maar het adres van de afzender was nog wel bij elkaar te puzzelen. Heb het (in een zakje) in de groene bak gedaan, maar het zal wel zijn weggegooid.
Geen idee hoe zwaar het is, maar volgens mij is het 3,84 euroquote:Op vrijdag 28 november 2014 15:28 schreef bjanaan het volgende:
Wat betaal je aan verzendkosten voor een kookboek wat zo door de brievenbus past?
Met onlineverzendservice.nl 3,59 voor een pakket tussen 250 en 2000 gram.quote:Op vrijdag 28 november 2014 15:28 schreef bjanaan het volgende:
Wat betaal je aan verzendkosten voor een kookboek wat zo door de brievenbus past?
quote:Op vrijdag 28 november 2014 15:55 schreef ophaling10 het volgende:
dit was m n 1e werkdag weer, en voor een vrijdag was het redelijk wat.
Idd.quote:Op vrijdag 28 november 2014 15:20 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Toch netjes van je..
Zoals al werd gezegd een handschrift herken je echt wel, dan liever een lege envelop zodat contact op kan nemen.
Hoeveel aan onkostenvergoeding kreeg je van die dame?quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:00 schreef superkimmi het volgende:
Avontuurtje van de week wel weer beleefd! Kwam tijdens de post een loslopende hond tegen. Beestje was nieuwsgierig en kwam op me af. Had een halsbandje om en was duidelijk de weg kwijt. Ben naar mijn dierenarts gefietst, die daar ook in de buurt ligt. Daar een riem en wat koekjes geleend. Hondje was snel gevonden en ook zo gevangen. Teruggelopen richting dierenarts en bij de dierenarts kwam ik een blije eigenaresse tegen! Eind goed al goed
Hier ook niet echt rustig, door een mailingkje (op ansichtkaartformaat) van een zorgverzekeraar, voor heel veel adressen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 16:02 schreef houdjemond het volgende:
[..]vind je het leuk?
Ben wel benieuwd wat jij " redelijk wat" noemt..
Ja dat is de AH Kerstspecial (die dikke). Die wordt hier verdeeld over drie dagen, omdat er al andere HAH gepland stond, waardoor het totaalgewicht te zwaar (=te duur?) zou worden, met de AH erbij.quote:Op zaterdag 29 november 2014 12:55 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier toevallig nog een zaterdagje vrij
Zie al wel op de planning dat er hier volgende week zaterdag extra veel tassen HAH zijn, iemand een idee wat er bij kan zitten?
Hier vandaag een shitload aan hah, ik hoorde dat collega's soms wel 6 tassen hadden (alleen het hah, dus). Gelukkig heb ik vrij vandaag!quote:
Ah thanks! Die kwam hier altijd op donderdag zodat er niets anders bij zat, omdat ie idd zo dik/zwaar is.quote:Op zaterdag 29 november 2014 13:21 schreef posje het volgende:
[..]
Ja dat is de AH Kerstspecial (die dikke). Die wordt hier verdeeld over drie dagen, omdat er al andere HAH gepland stond, waardoor het totaalgewicht te zwaar (=te duur?) zou worden, met de AH erbij.
Hier ook een vrije zaterdag en zowaar 's niet lastig gevallen!
Jaarlijks? Dan heeft-ie ze vorige jaren zelf opgevroten zekerquote:Op zaterdag 29 november 2014 14:04 schreef V__L_N het volgende:
Me tc kwam net de jaarlijkse chocoladeletter brengen. Zelfs daar wordt op bezuinigd... Ze zijn een flink stuk kleiner geworden.
Nooit gehad?quote:Jaarlijks? Dan heeft-ie ze vorige jaren zelf opgevroren zeker
Vroeger waren ze hier veel royaler. Met Sinterklaas een grote zak kruidnoten en met Kerst een banketstaaf of een kerstbrood. En natuurlijk de jaarlijkse Kerstborrel. Allemaal wegbezuinigd. Een halfliterflesje water van de zomer (gesponsord door de vakbond), meer kon er niet van af. En nu begrijp ik best dat er bezuinigd wordt ivm de dalende volumes, maar als ik dan vervolgens lees dat de winst afgelopen jaar toch nog is verdubbeld (ondanks die aandelen TNT die we nog steeds hebben en die steeds minder waard worden, terwijl TNT toch altijd het goudhaantje was volgens de hedgefunds) en dat onze bestuurders elk jaar steeds hogere bonussen opstrijken, dan heb ik toch het idee dat er met twee maten gemeten wordt.quote:
Pfff maar de dag was nog niet omquote:Op zaterdag 29 november 2014 13:21 schreef posje het volgende:
[..]
Hier ook een vrije zaterdag en zowaar 's niet lastig gevallen!
Ik dacht dat de lege flesjes van de vakbond kwamen en PostNL ze eenmalig vulden....quote:Op zaterdag 29 november 2014 15:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Vroeger waren ze hier veel royaler. Met Sinterklaas een grote zak kruidnoten en met Kerst een banketstaaf of een kerstbrood. En natuurlijk de jaarlijkse Kerstborrel. Allemaal wegbezuinigd. Een halfliterflesje water van de zomer (gesponsord door de vakbond), meer kon er niet van af. En nu begrijp ik best dat er bezuinigd wordt ivm de dalende volumes, maar als ik dan vervolgens lees dat de winst afgelopen jaar toch nog is verdubbeld (ondanks die aandelen TNT die we nog steeds hebben en die steeds minder waard worden, terwijl TNT toch altijd het goudhaantje was volgens de hedgefunds) en dat onze bestuurders elk jaar steeds hogere bonussen opstrijken, dan heb ik toch het idee dat er met twee maten gemeten wordt.
Daar heb ik na dagen van 7,5 uur nooit iets van gemerkt, maar misschien is dat voor scooterbezorgers anders, die hebben weer minder profijt van de gratis aangeboden extra conditietraining natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 november 2014 16:45 schreef Pietertje71 het volgende:
Heeft een pbz ook recht op na 3.10 uur te hebben gewerkt op een doorbetaalde 10-minuten pauze?
quote:Op zaterdag 29 november 2014 17:19 schreef posje het volgende:
[..]
Daar heb ik na dagen van 7,5 uur nooit iets van gemerkt, maar misschien is dat voor scooterbezorgers anders, die hebben weer minder profijt van de gratis aangeboden extra conditietraining natuurlijk.
Dit was tenminste een jaar of wat geleden zo.quote:Invoering van 10 minuten betaalde pauze bij een doorlopend werkpakket van 3.10 uur, zoals bij
de andere medewerkers productie.
quote:Op zaterdag 29 november 2014 18:06 schreef houdjemond het volgende:
[..]uitrusten doe je maar op je scooter
Maar als je dagen van 7.5 uur hebt en geen pauze neemt terwijl je daar recht op hebt, vind je het dan niet raar dat je zelf een beetje 'overwerkt' raakt ?quote:Op zaterdag 29 november 2014 17:19 schreef posje het volgende:
[..]
Daar heb ik na dagen van 7,5 uur nooit iets van gemerkt, maar misschien is dat voor scooterbezorgers anders, die hebben weer minder profijt van de gratis aangeboden extra conditietraining natuurlijk.
Dat wordt wel eens verkeerd uitgelegd. Het maakt namelijk in principe niet uit op welk moment van je dienst je de pauze neemt, terwijl sommige vestigingen het uitleggen als pauze na 3 uur en 10 minuten. Meestal wordt het zo geregeld dat na het voorbereiden van een bepaalde serie wijken er een pauze is.quote:Op zaterdag 29 november 2014 20:05 schreef Pietertje71 het volgende:
In de CAO staat/stond dat je als bijvoorbeeld voorbereider bent en je langer dan 3.10 uur werkt, je recht hebt op 10 minuten doorbetaalde pauze.
Wij mochten vaak geen pauze nemen op daldagen of dagen dat er een tijd van minder dan 3.10 uur voor stond. Dus idd niet 3.10 uur voorbereiden en dan pas pauze.quote:Op zaterdag 29 november 2014 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat wordt wel eens verkeerd uitgelegd. Het maakt namelijk in principe niet uit op welk moment van je dienst je de pauze neemt, terwijl sommige vestigingen het uitleggen als pauze na 3 uur en 10 minuten. Meestal wordt het zo geregeld dat na het voorbereiden van een bepaalde serie wijken er een pauze is.
Ja, echt wel! En dan staat de postverdeler ook nog achter je te drammen of wijk xxxx AB al klaar is. En dan krijg je ook nog eens niet al je overuren betaald. Verleden maand had ik 12 overuren op mijn briefje staan, kreeg er maar 10,5 uur betaald... "Normtijden"quote:Op zaterdag 29 november 2014 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
Slavendrijvers daar zeg. Het is namelijk een onjuiste interpretatie van de CAO
maar waarom is dat? Moeten er bepaalde wijken om een bepaalde tijd klaar zijn waardoor de pauze later valt?quote:Op zaterdag 29 november 2014 20:27 schreef KatrienDuck het volgende:
Wij beginnen met de voorbereiding om 7.30 u. en mogen pas om kwart voor 11 aan de koffie!
Omdat ze alles anders niet op tijd de deur uit krijgen.quote:Op zaterdag 29 november 2014 21:16 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
maar waarom is dat? Moeten er bepaalde wijken om een bepaalde tijd klaar zijn waardoor de pauze later valt?
ja, precies, dus dan is het op zich niet zo vreemd. Wij mogen ook pas koffie drinken als alle wijken van een bepaalde afvoertijd klaar zijn anders moet het autobedrijf wachten en dat kost geldquote:Op zaterdag 29 november 2014 21:17 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Omdat ze alles anders niet op tijd de deur uit krijgen.
Logisch.quote:Op zaterdag 29 november 2014 21:18 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ja, precies, dus dan is het op zich niet zo vreemd. Wij mogen ook pas koffie drinken als alle wijken van een bepaalde afvoertijd klaar zijn anders moet het autobedrijf wachten en dat kost geld
mja, bij ons is het voor tienen wel haalbaar om de eerste ronde de deur uit te hebbenquote:Op zaterdag 29 november 2014 21:16 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ja, echt wel! En dan staat de postverdeler ook nog achter je te drammen of wijk xxxx AB al klaar is. En dan krijg je ook nog eens niet al je overuren betaald. Verleden maand had ik 12 overuren op mijn briefje staan, kreeg er maar 10,5 uur betaald... "Normtijden"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |