Ik dacht dat je niet mag werken voor de concurrent?quote:Op woensdag 26 november 2014 18:08 schreef posje het volgende:
Als het droog is loop ik met mijn zomerjas, als het nat is met die andere. Vorig jaar heb ik geen 2 jassen aan gehad. Dit jaar ging de overgang van zonder jas naar trui-met-jas me veel te snel.
De vingerloze handschoenen gebruik ik alleen stiekem `s ochtends, als ik voor de concurrent bezorg.
quote:Op woensdag 26 november 2014 17:40 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Die briefjes heb ik er maar 1 a 2 keer per week en dan maar voor de helft van de pakjes, waar een deel dan ook nog op de verkeerde bundels zit. Nee het is echt helemaal geweldig joh.
Moet zeggen dat nu ik er op ben ingesteld ik het wel erg fijn vind omdat je niet meer van tevoren hoeft in te plannen wanneer je een pakje moest pakken.quote:Op woensdag 26 november 2014 18:02 schreef posje het volgende:
[..]
Bij invalwijken die ik niet zo goed ken vind ik die briefjes wel handig, omdat het me dan niet goed lukt om een adres (met pakje) vooraf in te prenten. Voor de rest vind ik ze vrij overbodig, maar ach, wel een goed gevoel dat er eens is geprobeerd met de bezorger mee te denken
Dan zoeken ze maar snel iemand andersquote:Op woensdag 26 november 2014 19:22 schreef asabeta1 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je niet mag werken voor de concurrent?
Dat wel Asabeta1... maar misschien ook wel zonder dat ik bij de concurrent was gaan werken.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:04 schreef asabeta1 het volgende:
Interessant, hoop alleen niet dat mensen uit dit forum mij dan gaan haten als ik ook bij de concurrent ga werken.
Hmm ik ga er heel goed over nadenken. Misschien kan ik dan beter een krantenwijk erbij nemen.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:19 schreef posje het volgende:
[..]
Dat wel Asabeta1... maar misschien ook wel zonder dat ik bij de concurrent was gaan werken.
Op je volgende vraag: het verdient belabberd (bij een onderaannemer van Sandd), daar is PostNL riant bij. Geen doorbetaling bij ziekte of verlof, geen WA-verzekering en inderdaad: zelf belasting afdragen.
En zelf sorteren (wat ook voordelen heeft). Wel lekker vroeg kunnen beginnen, minder afhankelijk van anderen
Alleen als je overeenkomst van opdracht hebt moet je belasting afdragen.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:19 schreef posje het volgende:
[..]
Dat wel Asabeta1... maar misschien ook wel zonder dat ik bij de concurrent was gaan werken.
Op je volgende vraag: het verdient belabberd (bij een onderaannemer van Sandd), daar is PostNL riant bij. Geen doorbetaling bij ziekte of verlof, geen WA-verzekering en inderdaad: zelf belasting afdragen.
En zelf sorteren (wat ook voordelen heeft). Wel lekker vroeg kunnen beginnen, minder afhankelijk van anderen
Oh dus ze kunnen je tegenwoordig ook een contract geven? Dan word het wel aantrekkelijk.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:40 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Alleen als je overeenkomst van opdracht hebt moet je belasting afdragen.
Ik heb bij de concurrent een contract, gaat er automatisch belasting af.
Dus hetgeen wat je opnoemt is afhankelijk van het contract/overeenkomst die je krijgt.
Lekker is dat ...quote:Op woensdag 26 november 2014 21:44 schreef ebke het volgende:
Kreeg een bericht van de teamleider dat er hier in de regio een postbezorger werd aangesproken door een man in pak die zich voordeet als accountant van een fietsenzaak, inclusief legitimatie en alles.Hij wilde graag de post hebben van deze fietsenzaak omdat hij iets met de belasting moest regelen. Postbezorger ging daar aanvankelijk niet op in, maar doordat de man wel heel professioneel overkwam en een verhaal begon over de verantwoordelijkheid van de postbezorger en dat postnl een claim kon verwachten, is de pbz toch overstag gegaan.
Gevolg is dat de rijwielzaak niet veel later voor 4000 euro is opgelicht...![]()
Moet toch niet veel gekker worden.
Ja, ik heb zelf een contract gekregen.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:18 schreef asabeta1 het volgende:
[..]
Oh dus ze kunnen je tegenwoordig ook een contract geven? Dan word het wel aantrekkelijk.
Ik weet niet.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lekker is dat ...
Maar goed, ik zou zo iemand nooit de post geven, omdat het iets tussen de fietsenzaak en diegene zou zijn.
Succesquote:Op woensdag 26 november 2014 21:31 schreef Victoriaatje het volgende:
In de maand december mag ik tijdelijk aan het werk bij PostNL, bij de sorteermachines als operator. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? ik heb het nu twee keer vier uur gedaan en vond het prima vol te houden, ik hoop dat dat zo blijft...
Een claim omdat je de post niet op straat af wil geven aan een onbekende?quote:Op woensdag 26 november 2014 21:44 schreef ebke het volgende:
Kreeg een bericht van de teamleider dat er hier in de regio een postbezorger werd aangesproken door een man in pak die zich voordeet als accountant van een fietsenzaak, inclusief legitimatie en alles.Hij wilde graag de post hebben van deze fietsenzaak omdat hij iets met de belasting moest regelen. Postbezorger ging daar aanvankelijk niet op in, maar doordat de man wel heel professioneel overkwam en een verhaal begon over de verantwoordelijkheid van de postbezorger en dat postnl een claim kon verwachten, is de pbz toch overstag gegaan.
Gevolg is dat de rijwielzaak niet veel later voor 4000 euro is opgelicht...![]()
Ik denk dat deze pbz gewoon overrompeld was/werd. Dat is ook de insteek van deze oplichter geweestquote:Op donderdag 27 november 2014 09:04 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Een claim omdat je de post niet op straat af wil geven aan een onbekende?
Aan de andere kant kan je zonder contract elk moment stoppen. Dat gebeurt dan ook met de regelmaat van de klok, dat iemand afhaakt op de bezorgdag zelf (als het ff teveel is of te koud).quote:Op woensdag 26 november 2014 22:18 schreef asabeta1 het volgende:
[..]
Oh dus ze kunnen je tegenwoordig ook een contract geven? Dan word het wel aantrekkelijk.
Mooi om te horen/lezen (ik ben vrij)quote:Op donderdag 27 november 2014 14:13 schreef Dale__Cooper het volgende:
wat een reisgidsen zeg, aardig volume
bij ons worden de machines dan vaak met 2 man bemand. Sommige batches worden gesplitst zodat het niet teveel wordt voor de machine. Maar je krijgt veel meer storingen door de kerstkaartjes en er zit veel meer post in de batches dus het is net wat meer aanpoten. Maar ik vind dat altijd wel leuk een beetje bikkelen, beter dan die dal dagen 😒quote:Op woensdag 26 november 2014 21:31 schreef Victoriaatje het volgende:
In de maand december mag ik tijdelijk aan het werk bij PostNL, bij de sorteermachines als operator. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? ik heb het nu twee keer vier uur gedaan en vond het prima vol te houden, ik hoop dat dat zo blijft...
Wij stonden inderdaad met twee man. Het lijkt me niks aan om alleen maar voor je uit te staren, dus laat die storingen maar komenquote:Op donderdag 27 november 2014 15:06 schreef tntster het volgende:
[..]
bij ons worden de machines dan vaak met 2 man bemand. Sommige batches worden gesplitst zodat het niet teveel wordt voor de machine. Maar je krijgt veel meer storingen door de kerstkaartjes en er zit veel meer post in de batches dus het is net wat meer aanpoten. Maar ik vind dat altijd wel leuk een beetje bikkelen, beter dan die dal dagen 😒
ligt voor een deel ook wel aan mensen zelf natuurlijk, al die mensen die hun enveloppen nog steeds niet dichtplakken.quote:Op donderdag 27 november 2014 15:28 schreef Pietertje71 het volgende:
Kerstkaartjes? Mensen klagen nu al steen en been dat verjaarskaarten (erg)laat, beschadigd of helemaal niet aan komen en dan moeten de kerstkaartjes nog komen![]()
Dat dit nogsteeds speelt met die machines zeg
Nuon gisteren? Woensdag?quote:Op donderdag 27 november 2014 20:17 schreef houdjemond het volgende:
Nuon had ik gisteren gelukkig al, kampioen ook al deels gehad. Zolang ze het niet bij de zaterdag gooien vind ik het goed.
Moet je voor de grap eens IN zo'n boek kijken wat die reizen kosten.quote:Op donderdag 27 november 2014 20:52 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ieder jaar verbaas ik me er weer over hoe het rendabel kan zijn om die dingen uit te geven.Met name die boeken met harde kaft vind ik erg bijzonder.
Ik weet het. Daarom begrijp ik ook niet dat mensen in de minder aantrekkelijke wijken (politiek correct) die dingen ook vaak ontvangen.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Moet je voor de grap eens IN zo'n boek kijken wat die reizen kosten.
Nou ik loop 5 dagen per week met elke dag pakjes en zie ze maar 1 of 2 dagen, het idee op zich is idd best aardig.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Moet zeggen dat nu ik er op ben ingesteld ik het wel erg fijn vind omdat je niet meer van tevoren hoeft in te plannen wanneer je een pakje moest pakken.
Gewoon lekker op de auto piloot wandelen
De Kampioen had ik afgelopen zaterdag al samen met net geen 150 gram aan HaH.quote:Op donderdag 27 november 2014 20:17 schreef houdjemond het volgende:
Nuon had ik gisteren gelukkig al, kampioen ook al deels gehad. Zolang ze het niet bij de zaterdag gooien vind ik het goed.
Yep, we hebben het over dat flutboekje dat 95% procent van de huishoudens krijgt he. Had ik woensdag.quote:Op donderdag 27 november 2014 20:52 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Nuon gisteren? Woensdag?
Kampioen hebben we hier vorige week al weggelopen. Vandaag hadden we hier die Nuon gidsen en uiteraard de Djoser.
Ik ben blij dat ze in ieder geval niet meer dat rare vierkante ding maken. Helaas is het stukje dat er van de breedte afgehaald is, er in de dikte bij gekomen.
Ieder jaar verbaas ik me er weer over hoe het rendabel kan zijn om die dingen uit te geven.Met name die boeken met harde kaft vind ik erg bijzonder.
Jezusquote:Op donderdag 27 november 2014 23:12 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
De Kampioen had ik afgelopen zaterdag al samen met net geen 150 gram aan HaH.
De reden dat sommigen hun verjaars/kerstkaarten niet/te laat krijgen heeft diverse oorzaken, en naar wat ik heb gezien gebeurt dit het meeste in de sorteermachine's.quote:Op donderdag 27 november 2014 16:40 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ligt voor een deel ook wel aan mensen zelf natuurlijk, al die mensen die hun enveloppen nog steeds niet dichtplakken.
quote:Op donderdag 27 november 2014 23:32 schreef houdjemond het volgende:
HJM gaat niet van wijk xxx af met de kerst!
Vind ik toch een compliment..
maar die lege enveloppen komen dus vaak doordat mensen enveloppen niet dichtplakken, dat is nogal dom natuurlijk. Lege enveloppen hoor je officieel ook wel gewoon te bezorgen. Bij ons werden alle enveloploze kaarten meestal op de voskasten gezet, wat moet je er anders mee he. Je kan het wel naar Den Haag doorzenden, maar ik denk dat die ook weinig kunnen met "groetjes Harry en Greet".quote:Op vrijdag 28 november 2014 05:56 schreef Pietertje71 het volgende:
Goedemorgen
[..]
De reden dat sommigen hun verjaars/kerstkaarten niet/te laat krijgen heeft diverse oorzaken, en naar wat ik heb gezien gebeurt dit het meeste in de sorteermachine's.
Hoe vaak er bij ons en wellicht bij velen, lege enveloppen en/of losse verjaars/kerstkaarten werden aangetroffen, .En dat sommige voorbereiders/pbz's een lege enveloppe er bij doen/bestellen![]()
Ik laat in het gewisse wat er vaak wel met lege enveloppen/losse (bijpassende) kaartjes werd gedaan.
Ik vraag mij af of de bezorgers verplicht zijn om 1 keer in de zoveel tijd op zondag te werken, of dat er tijdelijke krachten worden aangenomen. Moeten mensen verplicht thuis zijn of wordt het pakket de volgende(zon)dag weer aangeboden. Krijgt de pakketbezorger een toeslag voor op zondag te werken, of zijn hier afspraken over gemaakt.quote:Op donderdag 27 november 2014 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
PostNL verder met pakketbezorging op zondag
Meeensquote:Op vrijdag 28 november 2014 06:19 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
maar die lege enveloppen komen dus vaak doordat mensen enveloppen niet dichtplakken, dat is nogal dom natuurlijk. Lege enveloppen hoor je officieel ook wel gewoon te bezorgen. Bij ons werden alle enveloploze kaarten meestal op de voskasten gezet, wat moet je er anders mee he. Je kan het wel naar Den Haag doorzenden, maar ik denk dat die ook weinig kunnen met "groetjes Harry en Greet".
degene zal ook wel de zak krijgenquote:Op woensdag 26 november 2014 21:44 schreef ebke het volgende:
Heb net de laatste specificatie bekeken en kom voor 2 krantenwijken op 12 euro bruto per dag. Vanaf het krantendepot tot de laatste bus is het ongeveer 2 uurtjes, om 5:00 vertrekken omdat je om 7:00 klaar moet zijn. Dus dat is ook niet je van het.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:10 schreef asabeta1 het volgende:
[..]
Hmm ik ga er heel goed over nadenken. Misschien kan ik dan beter een krantenwijk erbij nemen.
Als je één keer je "vaste" wijk aan iemand anders afstaat, is de kans groot dat ze dat vaker van je gaan verlangen totdat je die wijk dan uiteindelijk kwijt bent. Dat heb ik vaak genoeg zien gebeuren. Goed je territorium afbakenen dus en geen andere bezorgers tolererenquote:Op donderdag 27 november 2014 23:32 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Jezusarme jij.
Ik werk trouwens de 22ste extra.. vervangende TC: hjm kan je in xxx ter xx lopen?
Wie loopt mijn wijk dan?
Ja eeh.. een eeh nieuwe die wil niet naar xxx.
Maar, ik loop mijn wijk altijd, de enige keer dat iemand anders deze liep was het een en al klacht op mijn dak. .
-belt met echte TC-
HJM gaat niet van wijk xxx af met de kerst!
Vind ik toch een compliment..
quote:Op vrijdag 28 november 2014 08:58 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Als je één keer je "vaste" wijk aan iemand anders afstaat, is de kans groot dat ze dat vaker van je gaan verlangen totdat je die wijk dan uiteindelijk kwijt bent. Dat heb ik vaak genoeg zien gebeuren. Goed je territorium afbakenen dus en geen andere bezorgers tolereren
Vorige week woensdag was voor mij ook geen daldag. Bijna iedereen kreeg post van een zorgverzekeraar. Afgelopen dinsdag en gisteren kreeg een klein gedeelte nog post van deze zorgverzekeraar. Het waren allemaal A4-enveloppen.quote:Ik vind het wel vreemd dat je een grote partij als Nuon op de woensdag moet bezorgen. Het idee van daldagen is toch dat je niet ieder adres hoeft aan te doen?
Maar dat was als het goed is ook bekend gemaakt dat het dan geen daldag was.quote:Op vrijdag 28 november 2014 09:34 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
[..]
Vorige week woensdag was voor mij ook geen daldag. Bijna iedereen kreeg post van een zorgverzekeraar. Afgelopen dinsdag en gisteren kreeg een klein gedeelte nog post van deze zorgverzekeraar. Het waren allemaal A4-enveloppen.
Hier werd het een "drukke daldag" genoemd. Als je het niet binnen de tijd haalde moest je een mailtje naar de planner sturen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 09:57 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Maar dat was als het goed is ook bekend gemaakt dat het dan geen daldag was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |