abonnement Unibet Coolblue
pi_147042769
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 23:36 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad niet het hele volk. Over de a2 rijden echter meer mensen dan er kansloze boeren naast wonen. Doe een poll. Wil je hier 100, 130 of zo hard als je zelf wilt rijden? Ik weet dat het resultaat niet die 100 gaat zijn.

Natuurlijk weten we wel dat de remweg bij 130 langer is dan die bij 100. En dat een ongeluk ernstiger wordt wanneer het een hardere klap is.

Maar de remweg van je auto is hardstikke kort. Je kunt veel verder kijken en anticiperen dan je remweg lang is. Ook met bijvoorbeeld 200km/u is je remweg nog prima te overzien.

Ook kunnen automobilisten prima de verantwoordelijkheid aan elkaar niet massaal dood te rijden. In de meeste bergpassen mag je bijvoorbeeld 80, 90 of 100 afhankelijk van het land. Iedere automobilist weet echter dat een haarspeldbocht terwijl het sneeuwt niet gaat lukken met 100km/u. Daarom remmen we af.

Op de autobahn overlijden per automobilist niet significant meer mensen dan op de Nederlandse snelwegen. Omdat snelheid niet voor doden zorgt. Idioot rijden zorgt daarvoor.

Dan krijgen we het voorbeeld van de a2 weer. Iedereen appt / mailt / FBT, leest de krant / leest een boek / ontbijt / drinkt daar. Ik heb er ook een speech uit mijn hoofd geleerd van geprinte a4tjes. Met 200km/u op de autobahn zou ik dat nooit doen.

Als mensen accepteren we een bepaald risico. 200 rijden en appen doen we niet. 100 rijden en appen wel. Veilige auto's betekend dat het risico lager wordt en we harder kunnen rijden. Gewoon psychologie en natuurkunde.
Het is dat het snelheidsverschil op de A2 nihil is, dat moedigt appen/mailen en dergelijke aan omdat de situatie toch niet veranderd. idem dito als iedereen 200 zou rijden dan krijg je precies hetzelfde als nu op de A2 speelt, maar als jij de enige bent die 200 rijdt moet je anticiperen op de rest en dan blijf je actief.
There is a time of cumming and going.
  woensdag 26 november 2014 @ 23:40:16 #152
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_147042804
Ik ga hier kort op reageren

:')

Hogere vmax omdat nieuwe nier anders gaat whatsappen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_147042874
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 23:21 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Het gaat erom dat veel wegen een lager limiet krijgen en de boetes in dit land onbetaalbaar worden, niet omdat er niet gehandhaaft mag worden, wat jij er van maakt.
Limieten zijn inderdaad laag, maar dat is nou eenmaal het resultaat van overregulering. De meeste mensen zijn bovendien niet eens meer in staat om om te gaan met hogere limieten: het gros zit immers half versuft achter het stuur te whatsappen. Of dat nou oorzaak of gevolg is, maakt niet eens meer uit.

Je zit ook nog met 400 op- en afritten per snelweg, dat is in het buitenland ook wel anders.

Boetebedragen in NL zijn inderdaad pittig, maar geregeld een boete krijgen is zeker wel vermijdbaar. Ik houd zelf ook van stevig doorrijden, zeg zo'n 30-35 km/u boven het maximum buiten de spits, maar heb al jaren geen boetes gekregen. Gewoon Flitsmeister in de gaten houden en niet als een sjonnie op pep door het verkeer knallen.

Hoge boetes voor dingen als rood licht, vluchtstrookrijden, bellen etc zijn bovendien prima, mensen die dat geregeld doen kunnen wat mij betreft niet genoeg geld afhandig worden gemaakt.
  woensdag 26 november 2014 @ 23:41:54 #154
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_147042877
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 23:39 schreef Oceanview het volgende:

[..]

Het is dat het snelheidsverschil op de A2 nihil is, dat moedigt appen/mailen en dergelijke aan omdat de situatie toch niet veranderd. idem dito als iedereen 200 zou rijden dan krijg je precies hetzelfde als nu op de A2 speelt, maar als jij de enige bent die 200 rijdt moet je anticiperen op de rest en dan blijf je actief.
Want in de praktijk rijdt iedereen 200. Ook kutjes in een aygo. :')

Tevens moet je als je hard gaat veel meer opletten voor bochten en mensen die invoegen. Een flauwe bocht kan best scherp zijn op hoge snelheid.
pi_147043211
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 23:41 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Want in de praktijk rijdt iedereen 200. Ook kutjes in een aygo. :')

Tevens moet je als je hard gaat veel meer opletten voor bochten en mensen die invoegen. Een flauwe bocht kan best scherp zijn op hoge snelheid.
Ik bedoel te zeggen dat het snelheidsverschil een rol speelt in actief zijn of niet
There is a time of cumming and going.
pi_147043417
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 23:40 schreef Catch22- het volgende:
Ik ga hier kort op reageren

:')

Hogere vmax omdat nieuwe nier anders gaat whatsappen
Nieuwenier was ook degene die beweerde dat hij beter reed dan iedereen en twee studies volgde. Helaas heeft die nog steeds niet geantwoord welke studies.
pi_147043648
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 23:41 schreef Ciora het volgende:

[..]

Limieten zijn inderdaad laag, maar dat is nou eenmaal het resultaat van overregulering. De meeste mensen zijn bovendien niet eens meer in staat om om te gaan met hogere limieten: het gros zit immers half versuft achter het stuur te whatsappen. Of dat nou oorzaak of gevolg is, maakt niet eens meer uit.

Je zit ook nog met 400 op- en afritten per snelweg, dat is in het buitenland ook wel anders.

Boetebedragen in NL zijn inderdaad pittig, maar geregeld een boete krijgen is zeker wel vermijdbaar. Ik houd zelf ook van stevig doorrijden, zeg zo'n 30-35 km/u boven het maximum buiten de spits, maar heb al jaren geen boetes gekregen. Gewoon Flitsmeister in de gaten houden en niet als een sjonnie op pep door het verkeer knallen.

Hoge boetes voor dingen als rood licht, vluchtstrookrijden, bellen etc zijn bovendien prima, mensen die dat geregeld doen kunnen wat mij betreft niet genoeg geld afhandig worden gemaakt.
Daar heb je gelijk in

Sinds ik die app heb, ook geen snelheidsboetes meer gehad.
En gewoon je gezonde verstand gebruiken, als ik zaterdag ben uitgeweest rij ik soms ook wel lekker door omdat er snachts nauwelijks nog snelheidscontrole's plaatsvinden, enige waar ik op let is of er een auto van +2011 achter me zit, want dan kunnen nog wel eens anoniem auto's zijn. :P
pi_147044523
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 23:36 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad niet het hele volk. Over de a2 rijden echter meer mensen dan er kansloze boeren naast wonen. Doe een poll. Wil je hier 100, 130 of zo hard als je zelf wilt rijden? Ik weet dat het resultaat niet die 100 gaat zijn.

Natuurlijk weten we wel dat de remweg bij 130 langer is dan die bij 100. En dat een ongeluk ernstiger wordt wanneer het een hardere klap is.

Maar de remweg van je auto is hardstikke kort. Je kunt veel verder kijken en anticiperen dan je remweg lang is. Ook met bijvoorbeeld 200km/u is je remweg nog prima te overzien.

Ook kunnen automobilisten prima de verantwoordelijkheid aan elkaar niet massaal dood te rijden. In de meeste bergpassen mag je bijvoorbeeld 80, 90 of 100 afhankelijk van het land. Iedere automobilist weet echter dat een haarspeldbocht terwijl het sneeuwt niet gaat lukken met 100km/u. Daarom remmen we af.

Op de autobahn overlijden per automobilist niet significant meer mensen dan op de Nederlandse snelwegen. Omdat snelheid niet voor doden zorgt. Idioot rijden zorgt daarvoor.

Dan krijgen we het voorbeeld van de a2 weer. Iedereen appt / mailt / FBT, leest de krant / leest een boek / ontbijt / drinkt daar. Ik heb er ook een speech uit mijn hoofd geleerd van geprinte a4tjes. Met 200km/u op de autobahn zou ik dat nooit doen.

Als mensen accepteren we een bepaald risico. 200 rijden en appen doen we niet. 100 rijden en appen wel. Veilige auto's betekend dat het risico lager wordt en we harder kunnen rijden. Gewoon psychologie en natuurkunde.

Dat zie je trouwens ook in Duitsland. Op sommige plekken liggen er losse steentjes op het asfalt. Daarvoor is er een tijdelijk snelheidslimiet. Echter iedereen heeft schijt want het risico op een sterretje is de vrijheid van hard rijden gewoon dubbel en dwars waard.
Nederlanders kunnen gewoon niet met die vrijheid omgaan. En als je het mij zou vragen mag de geldende norm gewoon gehandhaafd blijven.
Ja, we rijden allemaal veel beter dan een gemiddelde automobilist, maar stel dat die voorgestelde versoepeling ook zou gelden voor de weggebruikers die niet zo goed kunnen rijden...
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
  donderdag 27 november 2014 @ 05:56:47 #159
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_147046310
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:49 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

In Duitsland zijn de boetes extreem veel lager en de snelheden hoger. Toch is het verkeer daar ongeveer even veilig.
Er zijn veel meer verkeersdoden en nog veel meer verkeersgewonden in Duitsland dan in Nederland. Zie bv: http://www.nationaalkompa(...)llen-internationaal/
pi_147046658
quote:
3s.gif Op donderdag 27 november 2014 05:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Er zijn veel meer verkeersdoden en nog veel meer verkeersgewonden in Duitsland dan in Nederland. Zie bv: http://www.nationaalkompa(...)llen-internationaal/
De verafgoding van Duitsland gaat erg ver bij sommigen. Daar krijg je met geen mogelijkheid in dat Duitsland echt niet beter is qua auto rijden. Wellicht omdat ze er maar 1 keer per jaar komen.
pi_147047894
quote:
3s.gif Op donderdag 27 november 2014 05:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Er zijn veel meer verkeersdoden en nog veel meer verkeersgewonden in Duitsland dan in Nederland. Zie bv: http://www.nationaalkompa(...)llen-internationaal/
Mwahh, relatief gezien zal dat gelijk lopen. Er zijn iets meer doden in het verkeer in Duitsland per 100.000 inwoners. Je vergeet alleen dat er in Duitsland veel meer auto's per inwoner zijn dan in Nederland en deze daar veel meer worden gebruikt. Afstanden zijn daar vaak groter, en het OV is niet zo goed geregeld als in Nederland.
pi_147048028
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:30 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
en het OV is niet zo goed geregeld als in Nederland.
Kan het nog slechter dan???
pi_147048113
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:38 schreef liebherr-machinist het volgende:

[..]

Kan het nog slechter dan???
Het openbaar vervoer is in theorie perfect geregeld in Nederland. Er zijn bijna geen plekken die niet te bereiken zijn met het openbaar vervoer. Hoe het openbaar vervoer wordt geregeld is een ander verhaal, maar in beginsel is dit erg goed.
pi_147048168
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:42 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Het openbaar vervoer is in theorie perfect geregeld in Nederland. Er zijn bijna geen plekken die niet te bereiken zijn met het openbaar vervoer. Hoe het openbaar vervoer wordt geregeld is een ander verhaal, maar in beginsel is dit erg goed.
Ah op die manier 😉
  donderdag 27 november 2014 @ 09:52:58 #165
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_147048275
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:30 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Mwahh, relatief gezien zal dat gelijk lopen. Er zijn iets meer doden in het verkeer in Duitsland per 100.000 inwoners. Je vergeet alleen dat er in Duitsland veel meer auto's per inwoner zijn dan in Nederland en deze daar veel meer worden gebruikt. Afstanden zijn daar vaak groter, en het OV is niet zo goed geregeld als in Nederland.
Het aantal mensen dat gewond raakt in het verkeer in Duitsland is 4x zo hoog als in Nederland. Dat is niet "relatief gelijk", dat is onwijs veel meer dan hier.

pi_147048868
quote:
3s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:52 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het aantal mensen dat gewond raakt in het verkeer in Duitsland is 4x zo hoog als in Nederland. Dat is niet "relatief gelijk", dat is onwijs veel meer dan hier.

[ afbeelding ]
Ze vergeten er alleen bij te melden dat in Duitsland alle mensen mee worden gerekend die gewond raken bij een verkeersongeluk en in Nederland alleen de mensen die worden opgenomen in het ziekenhuis als gevolg van een verkeersongeluk.
  Moderator donderdag 27 november 2014 @ 11:42:32 #167
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_147050695
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 10:22 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Ze vergeten er alleen bij te melden dat in Duitsland alle mensen mee worden gerekend die gewond raken bij een verkeersongeluk en in Nederland alleen de mensen die worden opgenomen in het ziekenhuis als gevolg van een verkeersongeluk.
Wow, ok...dus als ik het goed begrijp, dan zijn er in Polen relatief veel minder slachtoffers in het verkeer per 100k inwoners dan in Duitsland? Hmm die had ik niet verwacht eigenlijk :{
pi_147050822
quote:
3s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:52 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het aantal mensen dat gewond raakt in het verkeer in Duitsland is 4x zo hoog als in Nederland. Dat is niet "relatief gelijk", dat is onwijs veel meer dan hier.

[ afbeelding ]
Hoe is deze verhouding per gereden kilometer?

Ik dacht juist dat Nordrhein-Westfalen qua verkeersslachtoffers prima was te vergelijken met NL
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_147051062
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:42 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Wow, ok...dus als ik het goed begrijp, dan zijn er in Polen relatief veel minder slachtoffers in het verkeer per 100k inwoners dan in Duitsland? Hmm die had ik niet verwacht eigenlijk :{
Denk dat het vooral ligt aan registratie hiervan. Polen lijkt mij nou niet echt een land waar ze dit strak bijhouden. Er gaan namelijk wel 3 keer zoveel mensen dood in een verkeersongeluk in Polen dan in Nederland.
pi_147051802
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:58 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Denk dat het vooral ligt aan registratie hiervan. Polen lijkt mij nou niet echt een land waar ze dit strak bijhouden. Er gaan namelijk wel 3 keer zoveel mensen dood in een verkeersongeluk in Polen dan in Nederland.
Dit wordt uitermate goed bijgehouden in Polen. Echter; Als je na ziekenhuisbezoek weer weg mag tel je niet mee voor de statistiek. Zeker in de wat kleinere dorpen word je nogal snel door een ambulance opgepikt.

Let ook; In Polen mag je NUL alcohol consumeren als je gaat rijden. Twee likeurbonbons en als je wordt aangehouden/je raakt in een ongeval ben je echt flink de lul. Ook op de fiets en ook als het jouw schuld niet is.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_147081856
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:58 schreef MaximumRush het volgende:
Polen lijkt mij nou niet echt een land waar ze dit strak bijhouden.
Is dat niet een beetje een vooroordeel? Polen als achterlijk oostblokland?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_147082646
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:18 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Is dat niet een beetje een vooroordeel? Polen als achterlijk oostblokland?
Wanneer ze 3 keer zoveel doden hebben in het verkeer maar bijna geen gewonden dan ga ik me wel afvragen of dat wel zo goed bijgehouden wordt.
pi_147120063
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:27 schreef Messina het volgende:
Let ook; In Polen mag je NUL alcohol consumeren als je gaat rijden. Twee likeurbonbons en als je wordt aangehouden
Dat is eerder het grootste probleem op het Poolse platteland.
.
pi_147147078
Moest vandaag weer via de passagiersstoel naar binnen klimmen omdat iemand niet in staat is zijn oude golfje fatsoenlijk te parkeren. Nu ben ik fysiek wel in staat om naar de bestuurdersstoel te klimmen, maar wat nou als ik een bejaarde of een gehandicapte was geweest? Snap echt niet dat iemand zijn auto zo wil laten staan.
pi_147147299
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 14:43 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Moest vandaag weer via de passagiersstoel naar binnen klimmen omdat iemand niet in staat is zijn oude golfje fatsoenlijk te parkeren. Nu ben ik fysiek wel in staat om naar de bestuurdersstoel te klimmen, maar wat nou als ik een bejaarde of een gehandicapte was geweest? Snap echt niet dat iemand zijn auto zo wil laten staan.
In Enschede? Daar heb ik vandeweek een auto zodanig ingeparkeerd dat je er bij de bestuurderskant niet in kon.
Aso stond half over twee parkeerplaatsen geparkeerd, en de rest van de parkeerplaats stond ook vol. Ja, sorry hoor, leer tussen de lijntjes parkeren.. Je betaalt toch ook niet voor twee parkeerplekken!?
Gelukkig is mijn autootje niet zo breed...

(Gaat om afgesloten parkeerplaats met alleen abonnementhouders)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')