Mag wel glimmen hoorquote:Op zondag 19 oktober 2014 16:47 schreef Erasmo het volgende:
Motoren zijn gemaakt om op te rijden en niet om gepoetst te worden.
Moment, ik ga even in het fietsenhok hier checken.quote:
en?quote:Op zondag 19 oktober 2014 18:47 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Moment, ik ga even in het fietsenhok hier checken.
danku leuk om het kunstje op te lerenquote:
Gaat wel wat verwarring opleveren bij de volgende fokritquote:Op zondag 19 oktober 2014 19:12 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
en?
[..]
danku leuk om het kunstje op te leren
Die van mij heeft een deuk in de tankquote:Op zondag 19 oktober 2014 19:15 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Gaat wel wat verwarring opleveren bij de volgende fokrit
quote:
quote:
'tuurlijk.quote:
leuk fietsiequote:
Supersport of chopper?quote:Op zondag 19 oktober 2014 19:29 schreef marc0871 het volgende:
[..]
'tuurlijk.
maar het moet toch niet zo zijn dat je voor een rit aan het poetsen bent, bij een pitstop tijdens een rit gaat staan te poetsen, om hem bij terugkomst nog maar eens gaat staan afstoffen.
en ja, ik ken er zoeen.
helemaal leuk als je om 2 uur afgesproken hebt om te gaan rijden, en meneer z'n fiets half uit elkaar ligt.
'ja, want dan kan ik goed tussen de naden van het kuipwerk komen.'
dan heeft 'ie hem 3 kwartier later weer in elkaar staan, wil die eerst nog ff kijken of die en genen thuis zijn, want die willen misschien ook wel mee.
voordat de laatste klaar is voor vertrek, is het al half 4 geweest.
en meneer moet om 5 uur alweer thuis zijn, om 's nachts bloemen te gaan rijden.
dan moet er eigenlijk eerst nog gemact worden, en er moet er nog 1 naar de plaatselijke motorzaak.
als er dan eindelijk gereden kon worden, gingen ze er a la 'joe bar team' vandoor, op voor mij minder bekende binnendoorwegen, om ff 'een circuitje' te rijden.
duurde meestal geen 10 minuten, voordat ik ze bij een kruising zo ver uit het oog was, dat ik niet wist welke kant ze op waren gegaan.
nadat ik mijn motor had verkocht, heb ik niet zo veel meer van hem gehoord.
Geen idee, maar dit klinkt als stel chroomgeilersquote:Op zondag 19 oktober 2014 19:38 schreef Salatrel het volgende:
[..]
hoeveel choppers ken jij met veel kuipwerk?
cbr1000, vfr750, rvf400 en 2 stuks nsr250.quote:
Dankje. Zou wel graag die taartschep eraf halen, maar schijnt een hels karwei te zijnquote:Op zondag 19 oktober 2014 19:30 schreef marc0871 het volgende:
[..]
leuk fietsie
het valt me nu pas op dat de achterkant wel wat wegheeft van een rf600r
Thanksquote:
Transalp past niet bij mijn imagequote:Op zondag 19 oktober 2014 19:43 schreef Nero22 het volgende:
Eerst zijn het allemaal Transalpjes, en nu worden het Bandits?
Ik vind het meer klinken als supersport rijders. Zeker icm met de snelheid die genoemd wordt. Is hier ook een groepje waar ik wel eens mee reed die zo doen, alleen dan niet voor een rit. Maar na elke rit gaan alle kuipen eraf om elk vlekje weg te halen en elke rit gaat op topsnelheidquote:Op zondag 19 oktober 2014 19:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Geen idee, maar dit klinkt als stel chroomgeilers
de SS jongens hier die ik ken hebben smerigere motoren dan dat mijn kle ooit geweest is.quote:Op zondag 19 oktober 2014 19:44 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik vind het meer klinken als supersport rijders. Zeker icm met de snelheid die genoemd wordt. Is hier ook een groepje waar ik wel eens mee rijdt die zo doen, alleen dan niet voor een rit. Maar na elke rit gaan alle kuipen eraf om elk vlekje weg te halen en elke rit gaat op topsnelheid
Goldwing iets voor U?quote:Op zondag 19 oktober 2014 19:44 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Transalp past niet bij mijn image
die anderen hadden eerst een blade en een zx6r.quote:Op zondag 19 oktober 2014 19:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Geen idee, maar dit klinkt als stel chroomgeilers
Lekker met een cb1 achter een zx6r aanrijdenquote:Op zondag 19 oktober 2014 19:57 schreef marc0871 het volgende:
[..]
die anderen hadden eerst een blade en een zx6r.
later hadden ze een rvf750r (een originele. geen overgespoten vfr.) en een szr 660.
zelf heb ik 2 cb-1'tjes gehad, 2 keer een vfr750f en een rf600r gehad.
eh, ja.quote:Op zondag 19 oktober 2014 19:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Lekker met een cb1 achter een zx6r aanrijden
Achja, je mag daar maar 100 he.quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:03 schreef marc0871 het volgende:
[..]
eh, ja.
maar toch heb ik bij de plaspoelpolder wel eens achter een blade aan gezeten, dat ik dacht 'gaat het nog gebeuren?'
en dat was toch al met 120 in een vloeiende bocht op een invoegstrook, richting den haag, waarbij ik met een handje in de zij op die blade zat te wachten.
op een cb-1.
klein vermoeden dat de vering niet goed stond, want hij was toch een partij aan het 'zagen'.
toen nog niet.quote:
rijdend bankstel.quote:
Cruise controlquote:Op zondag 19 oktober 2014 20:06 schreef Yreal het volgende:
Goldwing lijkt mij heerlijk joh. Gewoon effe naar spanje rijden en weer terug. Ondertussen gewoon lekker tv kijken, en met een bakje koffie in de jacuzzi.
of gewoon een trackday incl. kneedown:quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:06 schreef marc0871 het volgende:
[..]
rijdend bankstel.
maar ik heb er toch wel eens eentje de 8 mee zien doen.
Kan je toch geen bochten mee maken.quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:06 schreef Yreal het volgende:
Goldwing lijkt mij heerlijk joh. Gewoon effe naar spanje rijden en weer terug. Ondertussen gewoon lekker tv kijken, en met een bakje koffie in de jacuzzi.
Gewoon terug sproeienquote:Op zondag 19 oktober 2014 20:28 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Gisteren een mevrouw in een Fordje Ka bij het verkeerslicht. Ik had m'n viziertje omhoog. Gaat ze haar ruitjes sproeien
Ook daarom dus voorkruipen.
mijn instructeur beweerde een hele krat los achterop de cbr600 te zetten.quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:37 schreef Gummiebeer het volgende:
Oh, en een sixpack meenemen in de topkoffer is geen goed idee.
Hele topkoffer beautycase onder het bier en daarbij ook de pizzadoos doordrenkt met het gerstenat.
Dat valt inderdaad heel vies tegenquote:Op zondag 19 oktober 2014 19:42 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Dankje. Zou wel graag die taartschep eraf halen, maar schijnt een hels karwei te zijn
[..]
Thanks
Dit was iets met gare blikken van de Lidl, is ook niet de eerste keer dat zoiets gebeurd met die gare blikken.quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:44 schreef marc0871 het volgende:
[..]
mijn instructeur beweerde een hele krat los achterop de cbr600 te zetten.
hij zou er nog nooit 1 zijn verloren.
iets met dat de middelpuntvliedende kracht de krat in de bochten tegen het zadel drukt.
quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:56 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dit was iets met gare blikken van de Lidl, is ook niet de eerste keer dat zoiets gebeurd met die gare blikken.
Das Aldi, detail, maar ook de Aldi heeft van die knullige blikken bier iddquote:
tja, dan krijg je dat, he.quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:56 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dit was iets met gare blikken van de Lidl, is ook niet de eerste keer dat zoiets gebeurd met die gare blikken.
Ik neem ook wel eens een kratje mee maar die gaat mooi met de spin vast.quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:44 schreef marc0871 het volgende:
[..]
mijn instructeur beweerde een hele krat los achterop de cbr600 te zetten.
hij zou er nog nooit 1 zijn verloren.
iets met dat de middelpuntvliedende kracht de krat in de bochten tegen het zadel drukt.
Munitiekistje achteropquote:Op zondag 19 oktober 2014 22:47 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik neem ook wel eens een kratje mee maar die gaat mooi met de spin vast.
Ik heb een keer een krat Hertog Jan in de topkoffer gehad. Gaat prima, maar dan wordt je voorwiel ook erg licht in enenquote:Op zondag 19 oktober 2014 20:44 schreef marc0871 het volgende:
[..]
mijn instructeur beweerde een hele krat los achterop de cbr600 te zetten.
hij zou er nog nooit 1 zijn verloren.
iets met dat de middelpuntvliedende kracht de krat in de bochten tegen het zadel drukt.
en dan?quote:Op zondag 19 oktober 2014 22:53 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik heb een keer een krat Hertog Jan in de topkoffer gehad. Gaat prima, maar dan wordt je voorwiel ook erg licht in enen
Neuh. Gewoon rustig aan naar huis.quote:Op zondag 19 oktober 2014 22:59 schreef marc0871 het volgende:
[..]
en dan?
over het stuur heen hangen om thuis te komen?
quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:02 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Hoe slecht moeten de weersomstandigheden zijn voordat jullie de motor laten staan? Lees dat er morgen windhozen enz verwacht worden dus ik zit te twijfelen om gewoon met de auto te gaan...
Ongeveer dezelfde omstandigheden wanneer ik de auto laat staan.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:02 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Hoe slecht moeten de weersomstandigheden zijn voordat jullie de motor laten staan? Lees dat er morgen windhozen enz verwacht worden dus ik zit te twijfelen om gewoon met de auto te gaan...
Dit inderdaad, met voor mij als extra toevoeging dat ik niet op de motor stap als het bliksemt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:06 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ongeveer dezelfde omstandigheden wanneer ik de auto laat staan.
bij ijzel, sneeuw, een tornado en overstromingen rijd ik nietquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:02 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Hoe slecht moeten de weersomstandigheden zijn voordat jullie de motor laten staan? Lees dat er morgen windhozen enz verwacht worden dus ik zit te twijfelen om gewoon met de auto te gaan...
Werkende handvatverwarming, wat een genotquote:Op maandag 20 oktober 2014 18:44 schreef Erasmo het volgende:
Oh nu weet ik wat ik vergeten was te bestellen vanuit China, verwarmde handvatten
Ik ga het zien, ik heb ze van DX geplukt na door een fokker getipt te zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:00 schreef mjan het volgende:
[..]
Werkende handvatverwarming, wat een genot
ellende om dat erop te krijgen? En zijn ze beetje waterbestendig?quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:10 schreef Erasmo het volgende:
http://www.dx.com/p/diy-e(...)e-black-2-pcs-251612
Ik heb ze ook op mijn Bandit. Moeilijkste is de oude stuurgewichten eraf krijgen. Dan heb je ze er zo op. Ik heb hem aan het parkeerlicht geknoopt en dat gaat perfect.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:23 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
ellende om dat erop te krijgen? En zijn ze beetje waterbestendig?
Even m'n stuurke opmeten.quote:Op maandag 20 oktober 2014 20:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb ze ook op mijn Bandit. Moeilijkste is de oude stuurgewichten eraf krijgen. Dan heb je ze er zo op. Ik heb hem aan het parkeerlicht geknoopt en dat gaat perfect.
Ze staan al een ruim jaar buiten in weer en wind en doen het nog prima
Ze zijn wel aanzienlijk dikker trouwens dan de standaard grips. Ik weet niet of je er bij de newbierit bent maar anders kun je ze zien
mjah maar die V-strom heeft tenminste nog een 19" voorwiel dus die kan nog een beetje voor allroad doorgaan... dit is gewoon een keiharde sporttourquote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:32 schreef Dekatria het volgende:
Die achterbumpers zijn altijd van die wratten geweest, maar deze is een klasse apart hoor
Ik zou die wel met spaakwielen willen zien. Suzuki doet het nu bij de V-Strom, dus goed voorbeeld doet volgen?
dat is dus de vstromquote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:08 schreef KneusTeun het volgende:
Ik vind dat van die "ik wil eigenlijk een stoere offroad maar omdat ik alleen op de weg rijd is dit een grote rijdende tussen oplossing en zien mensen het niet" fiets.
Eigenlijk moeten ze hierbij sandalen en geitenwollen sokken verkopen.
Ja sorry had het vooral over de V-strom, maar deze valt voor mij ook nog net onder die categorie, misschien omdat ik teveel van de 1200 ten erin zie ofzo.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:10 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat is dus de vstrom
Dit is gewoon een sportieve toerfiets met een rechte zithouding.
kijk eens in het gamma van Yamaha naar de fazer8. Bijna hetzelfde maar dan met 4in lijn blokquote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:12 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja sorry had het vooral over de V-strom, maar deze valt voor mij ook nog net onder die categorie, misschien omdat ik teveel van de 1200 ten erin zie ofzo.
Die krijg je er gratis bijquote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:08 schreef KneusTeun het volgende:
Eigenlijk moeten ze hierbij sandalen en geitenwollen sokken verkopen.
Ik kijk bewust niet naar fazers....quote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:14 schreef Salatrel het volgende:
[..]
kijk eens in het gamma van Yamaha naar de fazer8. Bijna hetzelfde maar dan met 4in lijn blok
waarvan is dat dan?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 17:36 schreef BlackLining het volgende:
Nou ik heb de post van Team Blauw binnen hoor. Mag 360 euro overmaken. Veel geld maar het valt me nog alles mee eigenlijk
Van 35 te hard rijden binnen bebouwde kom met politie achter jequote:
Ack!quote:Op donderdag 23 oktober 2014 17:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Van 35 te hard rijden binnen bebouwde kom met politie achter je
net nog op de bruistensingel gereden, kostte me niksquote:Op donderdag 23 oktober 2014 17:36 schreef BlackLining het volgende:
Nou ik heb de post van Team Blauw binnen hoor. Mag 360 euro overmaken. Veel geld maar het valt me nog alles mee eigenlijk
niet caren, rustig achteraan boemelen en bij volgende stoplicht filteren en voor hem gaan staanquote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:50 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Wat is dat met automobilisten die plotseling willen 'bewijzen' dat ze mijn 18 jaar oude Bandietje eruit kunnen trekken bij een stoplicht?
Dus dit. Je kan nog zo snel willen zijn in je blik, ik kom er toch wel langsquote:Op donderdag 23 oktober 2014 20:35 schreef Salatrel het volgende:
[..]
niet caren, rustig achteraan boemelen en bij volgende stoplicht filteren en voor hem gaan staan
Daar heb ik ook last van. Misschien ooit eens een frusti Golfje, maar dat nam ik niet eens serieus.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 20:41 schreef Maegrim het volgende:
Dat soort lui kom ik echt nooit tegen
En dit dus.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 20:35 schreef Salatrel het volgende:
[..]
niet caren, rustig achteraan boemelen en bij volgende stoplicht filteren en voor hem gaan staan
Nu je het zegt, dat viel me toen ik net mijn A had ook op ja Kennelijk negeer ik het nu ofzo, want al tijden niet meer opgevallen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:50 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Wat is dat met automobilisten die plotseling willen 'bewijzen' dat ze mijn 18 jaar oude Bandietje eruit kunnen trekken bij een stoplicht?
Wat doe jij op de Bruistensingel?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 17:49 schreef Maegrim het volgende:
[..]
net nog op de bruistensingel gereden, kostte me niks
Ach anders krijg je 'm gewoon op kenteken thuis toch?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wat doe jij op de Bruistensingel?
En eventueel mag je de kosten best wel delen hoor
Mwa, die was van ergens eind augustus. Was op de motor onderweg naar huis maar toen ik in Den Bosch was had ik nog geen zin om af te stappen Dus nog even de binnenring afgereden want leuke bochtjes. Zat er een BMW 320ed naast me. Nou weet ik uit ervaring dat die vrij hard optikken en zonder al teveel moeite de 250 aantikken dus daar heb ik een klein beetje mee staan sprinten bij een stoplicht. Rondje over de ring afgereden met die BMW steeds achter me. Tot ik weer bij hetzelfde punt kwam, hetzelfde rondje weer begon en die BMW nog steeds achter me zat Begon toen toch best wel enigszins nattigheid te voelen, Ik probeerde eigenlijk nog te doen alsof ik van niets wist om vervolgens een steegje in te rijden, maar toen brandde STOP - POLITIE al
Nou ja, 35 te hard binnen bebouwde kom an sich is natuurlijk wel een overtreding die beboet hoort te worden, ware het niet dat de Bruistensingel (klik) gewoon een 70 of zelfs 80-weg had moeten zijn. Plus dat die agent me dwars zat. Het miezerde wat, en man man man wat was ik toch levensgevaarlijk bezig door in de regen motor te gaan rijden! Hij had zelfs gezien dat mijn achterwiel wat blokkeerde bij het remmen voor een stoplicht! Wat een drama zeg. Die man nog uitgelegd dat dat vrij normaal is omdat je wanneer je gecombineerd remt het gewicht van de motor in de voorvork legt, van de achterband haalt en zo blokkeert. Kijkt ie me even schaapachtig aan, en zegt ie: "Ja, maar toch ging je bijna onderuit daar!". Verder maar niet meer in discussie gegaan Win je toch niet.
Ach ja, zonde van het geld. Maar ik had er de afgelopen twee maanden al 400 euro voor opzij gezet, dus ik mag nu nog 40 euro terug overmaken naar de betaalrekening Al bij al valt het dus nog wel mee qua kosten.
Zo weinig? Eergisteren aangehouden omdat ik 45 te hard reedquote:Op donderdag 23 oktober 2014 17:36 schreef BlackLining het volgende:
Nou ik heb de post van Team Blauw binnen hoor. Mag 360 euro overmaken. Veel geld maar het valt me nog alles mee eigenlijk
Klik even op dat Streetview linkje wat erbij staatquote:
Je moet je afvragen of de boete in verhouding staat tot de overtreding.quote:
Was een vent in een lease volvo die bij elk verkeerslicht links van me ging staan. Ik hoorde telkens dat ie vol gas gaf maar toch was ik telkens eerder weg. Op een gegeven verkeerslichten bij de oprit van de snelweg stond ie weer links van me en had hij dus de binnenbocht. Hij weer vol gas (piepende banden in de bocht ) om mij voor te blijvenquote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:22 schreef mjan het volgende:
[..]
Nu je het zegt, dat viel me toen ik net mijn A had ook op ja Kennelijk negeer ik het nu ofzo, want al tijden niet meer opgevallen.
Pas nou maar op dat het geen politie blijkt te zijnquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 11:56 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Was een vent in een lease volvo die bij elk verkeerslicht links van me ging staan. Ik hoorde telkens dat ie vol gas gaf maar toch was ik telkens eerder weg. Op een gegeven verkeerslichten bij de oprit van de snelweg stond ie weer links van me en had hij dus de binnenbocht. Hij weer vol gas (piepende banden in de bocht ) om mij voor te blijven
heb ik geen last vanquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Pas nou maar op dat het geen politie blijkt te zijn
goed dat je over banden begon ik merkte afgelopen zondag al op weg naar hoek van holland dat er te weinig spanning in de bandjes zat. daarna niet meer gereden dus net ff met mijn compressortje naar buiten gelopen en gefixt hoefde maar 1bar bijquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 15:55 schreef Nero22 het volgende:
Woensdag krijgt de baby nieuwe schoentjes. Eindelijk.
Hopelijk krijg ik de ER6N weer mee als leenmotor, en niet de ER5.
Ik zag gister ¤1,68 bij mij in de buurt. In Amsterdam. Ik schrok er zo van dat ik hem maar meteen heb volgegooid.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:15 schreef Salatrel het volgende:
wow 1.57 per liter net aan de pomp! laatste keer dat ik die prijs zag was in duitsland langs de snelweg
1.58 bij de makroquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:29 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik zag gister ¤1,68 bij mij in de buurt. In Amsterdam. Ik schrok er zo van dat ik hem maar meteen heb volgegooid.
"We came into this world, screaming and covered in blood, so why not ride motorbikes to increase the chances of leaving this world the same way?"
Wut wut, en toen?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:48 schreef Yreal het volgende:
Breekt net mijn koppelingskabel tijdens het rijden
wel begrenst toch?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 15:55 schreef Nero22 het volgende:
Woensdag krijgt de baby nieuwe schoentjes. Eindelijk.
Hopelijk krijg ik de ER6N weer mee als leenmotor, en niet de ER5.
What happend?quote:
Nice, heb ze ook besteld. Newbierit weet ik nog niet, heb in het weekend soms meer verplichtingen dan doordeweeksquote:Op maandag 20 oktober 2014 20:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb ze ook op mijn Bandit. Moeilijkste is de oude stuurgewichten eraf krijgen. Dan heb je ze er zo op. Ik heb hem aan het parkeerlicht geknoopt en dat gaat perfect.
Ze staan al een ruim jaar buiten in weer en wind en doen het nog prima
Ze zijn wel aanzienlijk dikker trouwens dan de standaard grips. Ik weet niet of je er bij de newbierit bent maar anders kun je ze zien
rolde ik uit, stuurde de berm in en kon vervolgens tierend dat ding naar huis duwen om mijn andere motor te pakkenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:58 schreef Nero22 het volgende:
Sta ik net trouwens voor het stoplicht, zie ik een motorrijder tegemoet rijden. Ik geef dus vriendelijk een en krijg een terug. Zie ik die kerel in de auto achter me vrolijk terugzwaaien.
Nu weet ik niet of ik raar ben, of die automobilist.
[..]
Wut wut, en toen?
Wacht, ik las ¤1.217,-quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 23:44 schreef Maegrim het volgende:
heel makkelijk, gewoon ff 300 kilometer naar luxemburg knallen
misschien heeft ie long range tanks op die cbquote:
aanhangertje met jerrycansquote:Op zondag 26 oktober 2014 07:46 schreef Salatrel het volgende:
[..]
misschien heeft ie long range tanks op die cb
1.55 in Amersfoort Blije prijzen!quote:
Dus je bent niet bij de snertrit?quote:Op zondag 26 oktober 2014 11:54 schreef Pinkdwarf het volgende:
[..]
1.55 in Amersfoort Blije prijzen!
Ik heb winterstalling voor mijn stalen ros geregeld, dus komt helemaal goed. Mag er een lijstje achterlaten wat er allemaal mis mee is en dan heb ik van het voorjaar weer een bikkel!
Jawel. Winterstalling is vanaf decemberquote:
Oh beterquote:Op zondag 26 oktober 2014 12:18 schreef Pinkdwarf het volgende:
[..]
Jawel. Winterstalling is vanaf december
Als SD ooit eens op komt dagen met een rit, tijdens de lunch stiekem snel een topkoffer installerenquote:
mijn fzr?quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:29 schreef BlackLining het volgende:
Ik moet nog olie verwisselen, kleppen stellen, nieuwe koppelingsplaten installeren en eigenlijk ook even nieuwe kabels voor het gas voordat het weer echt kutweer gaat worden.
Tevens zoek ik nog een pekelbrik voor een paar honderd euro..
quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:26 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Oh beter
[..]
Als SD ooit eens op komt dagen met een rit, tijdens de lunch stiekem snel een topkoffer installeren
Die 10 extra kw die ik extra krijg (van 25 > 35) is wel "veel".quote:
quote:
Mja, goed punt. Misschien maar beter niet inderdaad.quote:
ja denk ik waarschuwt evenquote:Op zondag 26 oktober 2014 19:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja, goed punt. Misschien maar beter niet inderdaad.
Ik zit eigenlijk te azen op een GSXF 600 of 750. Kan ik die mooi oprijden en het motorblok past ook in de Bandit
Jij had dat hok toch helemaal opgeknapt?quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:29 schreef BlackLining het volgende:
Ik moet nog olie verwisselen, kleppen stellen, nieuwe koppelingsplaten installeren en eigenlijk ook even nieuwe kabels voor het gas voordat het weer echt kutweer gaat worden.
Tevens zoek ik nog een pekelbrik voor een paar honderd euro..
Ja, maar sinds 10k km na die laatste beurt kan de olie er wel eens uit en de kleppen gesteld. Dat is gewoon het onderhoudsinterval.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:44 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Jij had dat hok toch helemaal opgeknapt?
Ik heb een hele mooie GSX 600F in de verkoop Paars zwart, je kent hem wel!quote:Op zondag 26 oktober 2014 19:00 schreef BlackLining het volgende:
Ik zit eigenlijk te azen op een GSXF 600 of 750. Kan ik die mooi oprijden en het motorblok past ook in de Bandit
Ik heb de motor zonder koppelingskabel gewoon naar huis gereden hoorquote:Op zondag 26 oktober 2014 02:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
rolde ik uit, stuurde de berm in en kon vervolgens tierend dat ding naar huis duwen om mijn andere motor te pakken
Je moet maar gewoon komen, ik wil 'zoek de 10 verschillen' kunnen spelen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 00:47 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Nice, heb ze ook besteld. Newbierit weet ik nog niet, heb in het weekend soms meer verplichtingen dan doordeweeks
Maar niet aan te raden, tenzij je van tandjes poetsen houdt. Als mijn kabel zou knappen zou ik gewoon lekker de ANWB laten aanrukken.quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:18 schreef whY... het volgende:
[..]
Ik heb de motor zonder koppelingskabel gewoon naar huis gereden hoor
Verkeerslichten zijn dan een ramp, starten in zijn 1
Protip: met de juiste toeren is schakelen zonder koppeling prima te doen.
Vooral omhoog schakelen gaat prima hoor omlaag moet je goed weten wat je doet maar ook dat kan.quote:Op maandag 27 oktober 2014 11:57 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Maar niet aan te raden, tenzij je van tandjes poetsen houdt.
denk dat je er geen 10 kunt vinden maar goed, ik ga m'n best doenquote:Op maandag 27 oktober 2014 11:52 schreef mjan het volgende:
[..]
Je moet maar gewoon komen, ik wil 'zoek de 10 verschillen' kunnen spelen.
ik zou aan de rechterkant beginnen want daar heeft die van mjan al eens op gelegenquote:Op maandag 27 oktober 2014 19:46 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
denk dat je er geen 10 kunt vinden maar goed, ik ga m'n best doen
Hij heeft eens geen geel aan... fakequote:
IBA 1000 miles, who's inquote:
wat wel mooi is is dat ze niet gewend zijn met kisten te rijden en die maat van hem met zijn kist de kist van hemzelf raakt hop bmw op zn kantquote:Op maandag 27 oktober 2014 20:06 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Hij heeft eens geen geel aan... fake
Links nu ook hoor; ik houd het graag in evenwichtquote:Op maandag 27 oktober 2014 19:51 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik zou aan de rechterkant beginnen want daar heeft die van mjan al eens op gelegen
Baron altijdquote:
ik heb het met de fzr gehad. Gewoon uitgezet. In z'n 2 en van Amesfoort naar huis gereden en daar weer koppelingsolie bijgevuld. En het lek opgelostquote:Op maandag 27 oktober 2014 14:27 schreef Salatrel het volgende:
daarom een busa... gewoon in zn 1 over de snelweg naar huis kunnen rijden
Oh wauw ze staan al om 06:16 naast hun bedjequote:
Ik wil ook wel meedoenquote:Op maandag 27 oktober 2014 19:46 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
denk dat je er geen 10 kunt vinden maar goed, ik ga m'n best doen
Ik kom er al op zeven, alleen op basis van die ene foto. Tien moet dus vast lukken.quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:46 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
denk dat je er geen 10 kunt vinden maar goed, ik ga m'n best doen
quote:
ik van de zomer ook tijdens krampeertrip hoorquote:Op maandag 27 oktober 2014 22:20 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Oh wauw ze staan al om 06:16 naast hun bedje
Gaat makkelijk hoor, geen piepje of kraakje te bemerken.quote:Op maandag 27 oktober 2014 11:57 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Maar niet aan te raden, tenzij je van tandjes poetsen houdt. Als mijn kabel zou knappen zou ik gewoon lekker de ANWB laten aanrukken.
ja maar jij bent geen BMW rijderquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 12:03 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik van de zomer ook tijdens krampeertrip hoor
Breepp dan.quote:
Danoontje powerrrrrquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:13 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Breepp dan.
Jonguh, ik ben gewoon niks gewend. Ding van mij klinkt als een 4 cilinder met astma. (Gewoon 2 kleine danoontjes als motorinhoud.)
Mocht je het over mijn situatie hebben, ja, het zal vast zoiets zijn. Ik vraag me af of ik het nog de moeite waard vind om te laten doen, want er moet flink wat meer aan gebeuren; remschijven moeten nog steeds vervangen, klepdekselpakking lek, olie, filters, geen idee hoe het met de ketting en tandwielen staat, koppeling idem, enzovoorts. Ik denk dat 'ie dat niet meer waard is. Dan kan ik er nu wel voor zo'n duizend euro aan laten sleutelen en hem weer fatsoenlijk in orde hebben, maar dat geld zou ik ook kunnen besteden aan een andere motor.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:09 schreef KneusTeun het volgende:
Even de carbs laten schoonmaken
Weet bijna zeker dat dat het probleem is.
Met nieuwe banden heb je straks geen excuus meer in de bochten he?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:10 schreef Nero22 het volgende:
ER6N als leenmotor. Naakte tweecilinder fun.
Meer broaap dan mweeep nu.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:40 schreef mjan het volgende:
[..]
Met nieuwe banden heb je straks geen excuus meer in de bochten he?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:03 schreef mstx het volgende:
Vanochtend gebeld door de reisverzekering. Hotelkosten moest ik bij de reisverzekering van mijn oom indienen, maar die zeiden weer dat dat bij mijn eigen reisverzekering moest en vice versa.
Kleding + helm moest ik eerst bij mijn motorverzekering indienen. Dus ik even gebeld, nou dat vonden ze onzin dus die mevrouw van mijn motorverzekering gaat nu de reisverzekering bellen.leuk he verzekeringsmaatschappijen alles om maar niet uit te hoeven keren blij dat ik de rechtsbijstand had en er geen twijfel over schuldvraag was en ik getuigen had...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rechtsbijstand is ideaal ja. Maar staat helaas los van de reisverzekering, zorgverzekering, anwb etcquote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:11 schreef Salatrel het volgende:
[..]
leuk he verzekeringsmaatschappijen alles om maar niet uit te hoeven keren blij dat ik de rechtsbijstand had en er geen twijfel over schuldvraag was en ik getuigen had...
Ach, bij mij betekende nieuwe banden het verschil tussen een schaamrand van 2cm of geen randje op m'n band te bekennen. Durfde veel soepeler te rijden Jij klaagt ook al maanden over vierkante banden, dus zal best een groot verschil zijn.quote:
zit bij mij gewoon bij de motorverzekeringquote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:14 schreef mstx het volgende:
[..]
Rechtsbijstand is ideaal ja. Maar staat helaas los van de reisverzekering, zorgverzekering, anwb etc
Van de anwb krijg ik waarschijnlijk ook nog een dikke rekening voor het 13+ maanden stallen van de motor. Kan natuurlijk weer verhaald worden maar zal ik eerst wel moeten voorschieten.
Rechtsbijstand zit ook bij mijn auto/motorverzekering, alleen reisverzekering zit bij een andere maatschappij.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:18 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zit bij mij gewoon bij de motorverzekering
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:03 schreef mstx het volgende:
Vanochtend gebeld door de reisverzekering. Hotelkosten moest ik bij de reisverzekering van mijn oom indienen, maar die zeiden weer dat dat bij mijn eigen reisverzekering moest en vice versa.
Kleding + helm moest ik eerst bij mijn motorverzekering indienen. Dus ik even gebeld, nou dat vonden ze onzin dus die mevrouw van mijn motorverzekering gaat nu de reisverzekering bellen.De tering heySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:17 schreef mjan het volgende:
[..]
Ach, bij mij betekende nieuwe banden het verschil tussen een schaamrand van 2cm of geen randje op m'n band te bekennen. Durfde veel soepeler te rijden Jij klaagt ook al maanden over vierkante banden, dus zal best een groot verschil zijn.
Zooi in de carbs. Je had hem weer lopend zag ik, giet ff een flesje van die carb cleaner door de tank. Ultrasoon schoon laten maken is beter maar die cleaner, Forte MotoPower ofzo, doet ook wonderen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:23 schreef Tunafish het volgende:
Mijn walvis is gisteravond gestrand Startte hem, ging gewoon, reed weg en na zo'n 200 meter merkte ik al dat hij moeite kreeg zodra ik gas gaf, maar hij ging nog wel door. Na een paar honderd meter meer kwam ik bij een verkeerslicht en daar sloeg 'ie af. Geprobeerd weer te starten, lukte, maar zodra ik gas gaf viel 'ie meteen uit. Snel de weg afgeduwd en iets verderop op de stoep aan het klooien geweest. Choke vol erop, choke dicht, draaidingetje voor hoeveel toeren hij stationair maakt beide kanten opgedraaid, benzinedop open, niks meer. Dus, teruggerold naar de parkeerplaats van m'n werk, vriendin gebeld om me op te komen halen en vanmorgen weer gebracht.
Zojuist weer geprobeerd en helemaal niks Vrees dat ik de garage kan bellen om hem op te halen, kijken hoeveel hij nog waard is aan onderdelen
En als klap op de vuurpijl heeft er vannacht nog een vogel op m'n zadel gescheten ook.
Mag ik een gokje wagen? Haal de bougies er eens uit en start hem dan. Wel ff een veiligheidsbril opzetten en niet roken ondertussen klinkt alsof ie gigantisch verzopen is en er een cilinder vol benzine staat.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:54 schreef Freezer het volgende:
Mooi ruk Tuna.. heb een soort gelijk probleem. Rijdend in de garage gezet en toen ik van het weekend wilde toeren wilde hij niet starten. Pomp hoor ik wel, enkel de startmotor draait niet meer rond. Die hoorde ik wel even maar geen volledige slag. Denk volgend seizoen laten ophalen en maken. Kan net even te veel verschillende oorzaken hebben om zelf preventief onderdelen te gaan vervangen.
Die ga ik binnenkort even ophalen inderdaad. Schijnt dat mijn broer het een tijdje geleden ook had, die had allemaal zooi in de tank. Schoongemaakt, liters aan rommel eruit en vervolgens liep 'ie als een zonnetje. Zondag maar even kijken hoever ik overal mee kom.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zooi in de carbs. Je had hem weer lopend zag ik, giet ff een flesje van die carb cleaner door de tank. Ultrasoon schoon laten maken is beter maar die cleaner, Forte MotoPower ofzo, doet ook wonderen.
Klinkt als iets wat ik nog kan proberen inderdaad. Maar ik gok dat er meer aan de hand is. Want de eerste keer dat ik wilde starten stond ook mijn klok na het starten op 0:00 te knipperen en na de 2de keer proberen weer gewoon weer op tijd.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mag ik een gokje wagen? Haal de bougies er eens uit en start hem dan. Wel ff een veiligheidsbril opzetten en niet roken ondertussen klinkt alsof ie gigantisch verzopen is en er een cilinder vol benzine staat.
Ohja, da waar een BMW inderdaad. Sterkte in dat gevalquote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:56 schreef Freezer het volgende:
[..]
Klinkt als iets wat ik nog kan proberen inderdaad. Maar ik gok dat er meer aan de hand is. Want de eerste keer dat ik wilde starten stond ook mijn klok na het starten op 0:00 te knipperen en na de 2de keer proberen weer gewoon weer op tijd.
zal wel weer een duur BMW probleempje zijn. draadbreuk ergens in de boom of HALL sensor
Nee, andere laarzen. Bij voorkeur een variant zonder niet-afsluitbare ventilatieroosters aan beide kantenquote:
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, andere laarzen. Bij voorkeur een variant zonder niet-afsluitbare ventilatieroosters aan beide kanten
Het een sluit het ander niet uitquote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, andere laarzen. Bij voorkeur een variant zonder niet-afsluitbare ventilatieroosters aan beide kanten
Pfuh, heb hier ook met zulke temperaturen gereden, met dooi die vers aan het bevriezen was.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:15 schreef Pinkdwarf het volgende:
Pff, mietjes allemaal. Ik heb gelest bij een temperatuur van -5. Dan kan die 12 graden van nu alleen nog maar meevallen
Och, ik heb met die temperaturen nog wel 150km snelweg woon-werk gedaan op een naked bike leuk is anders naar het gaat.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:15 schreef Pinkdwarf het volgende:
Pff, mietjes allemaal. Ik heb gelest bij een temperatuur van -5. Dan kan die 12 graden van nu alleen nog maar meevallen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik kan die van mij aanraden beviel zo goed dat ik er 2 maanden later nog 1 kochtquote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:43 schreef Dekatria het volgende:
Ik moet tzt ook gaan zoeken voor een nieuw pak. Huidige begint nu toch wel af te takelen.
Review graag hierquote:Op donderdag 30 oktober 2014 22:13 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Jup volgende week bouw ik ze erop.
Staan al zat reviews op DX zelfquote:
Die velgenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:24 schreef KneusTeun het volgende:
Voor deka:
http://www.speurders.nl/o(...)direction=&order_by=
Dat had je broer zeker. Mijn tank roest aan de binnenkant, en dat zakte naar de bodem waardoor alles verstopt raakte. Tank er af, 3 liter drap er uit, filters schoon, starten met schone benzine en hij liep weer.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:50 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Die ga ik binnenkort even ophalen inderdaad. Schijnt dat mijn broer het een tijdje geleden ook had, die had allemaal zooi in de tank. Schoongemaakt, liters aan rommel eruit en vervolgens liep 'ie als een zonnetje. Zondag maar even kijken hoever ik overal mee kom.
Heb er een tijdje mee gereden toen mijn eerste set laarzen kaduuk ging. Heb nu weer andere laarzen waarmee ik rond rij. Motorlaarzen bieden toch meer bescherming en zijn in de winter minder koud dan kisten is mijn ervaring. Oh en na een kilometer of 2000 ben je door het leer van je linkerschoen heen omdat er geen slijtvlak voor het schakelpedaal zit.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 10:35 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
gebruik jij toevallig wel eens ouwe kisten van de baas op de motor? Bevalt mij prima
schijnt best een lekker fietsje te zijn.. de koplamp is niet mijn favoriet though. Is de 2015 versie toch beterquote:Op zaterdag 1 november 2014 22:52 schreef Vrieskist het volgende:
Zo, binnenkort ga ik mijn ritjes op een andere motor doen:
[ afbeelding ]
Een Kawasaki Versys 650.
De VFR wel met een klein beetje pijn in het hart weggedaan, maar het reed voor mij niet meer comfortabel.
Stuurt super licht, leuk speelgoed vergeleken met de wat loggere VFRquote:Op zaterdag 1 november 2014 23:22 schreef Salatrel het volgende:
[..]
schijnt best een lekker fietsje te zijn.. de koplamp is niet mijn favoriet though. Is de 2015 versie toch beter
Wat vond je er niet comfortabel aan?quote:Op zaterdag 1 november 2014 22:52 schreef Vrieskist het volgende:
Zo, binnenkort ga ik mijn ritjes op een andere motor doen:
[ afbeelding ]
Een Kawasaki Versys 650.
De VFR wel met een klein beetje pijn in het hart weggedaan, maar het reed voor mij niet meer comfortabel.
Zitpositie, daardoor kreeg ik last van polsen en armen.quote:
Ruilen? Jij dat ding van pap, ik de jouwe, mijne naar de josti die er nog een paar honderd euro voor overheeftquote:Op zaterdag 1 november 2014 11:01 schreef JeroenSpock het volgende:
[..]
Dat had je broer zeker. Mijn tank roest aan de binnenkant, en dat zakte naar de bodem waardoor alles verstopt raakte. Tank er af, 3 liter drap er uit, filters schoon, starten met schone benzine en hij liep weer.
Inmiddels begint hij er weer mee, binnenkort nog maar een keer doen.
In de schuurquote:Op zondag 2 november 2014 10:45 schreef Erasmo het volgende:
Met het pekelseizoen aanstaande, wat kun je het beste allemaal in de tectyl of vaseline zetten?
Koop een werkplaatshandboek, vrijwel alles is zelf te doen.quote:Op zondag 2 november 2014 10:49 schreef Tunafish het volgende:
Als het alleen die bougies zouden zijn, nee. Maar remschijven/blokjes, klepdekselpakking, carburateurs fatsoenlijk schoonmaken, olie/filter, het is een aardige lijst aan dingen die inmiddels niet meer zo jofel zijn als je zou willen hebben. En dan tikt het wel aan. Daarom ga ik vandaag kijken of ik die tank kan schoonmaken, dat flesje Forte erin, hopen dat 'ie een beetje fatsoenlijker loopt en dan ermee naar de garage om te vragen hoeveel het kost om de rest te laten doen, want mijn handigheid beperkt zich doorgaans tot schroeven draaien en plankjes slecht aan elkaar timmeren.
Olie zou ik misschien nog zelf kunnen doen, maar dat lijkt me handiger om te doen nadat die pakking is vervangen, of niet?
Mooiweerrijderquote:
Heb ik gedownload, dus got that covered, Maar dat maakt me niet magisch handiger ofzo, ben al lang blij als ik straks die tank eraf krijg en er ook weer op, zonder allemaal slangetjes en schroeven over te hebben.quote:Op zondag 2 november 2014 10:52 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Koop een werkplaatshandboek, vrijwel alles is zelf te doen.
Gewoon bij simpele dingen beginnen. De tank zit meestal maar met 3 boutjes vast en het enige slangetje wat eruit komt is de benzineslang.quote:Op zondag 2 november 2014 10:54 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Heb ik gedownload, dus got that covered, Maar dat maakt me niet magisch handiger ofzo, ben al lang blij als ik straks die tank eraf krijg en er ook weer op, zonder allemaal slangetjes en schroeven over te hebben.
Dat komt vanzelf met een aantal sleuteluren.quote:Op zondag 2 november 2014 10:58 schreef Tunafish het volgende:
Daarom probeer ik dat ook zelf, en ga ik me niet wagen aan pakkingen vervangen
Hah, inmiddels wel weer jaquote:
Ooh, waarom dan moeite doen met tectyl?quote:Op zondag 2 november 2014 11:07 schreef Erasmo het volgende:
Mijn motor was al afgeschreven toen ik hem kocht
En als je er niet uitkomt moet je effe een gil geven, ik wil wel meehelpen. Kan ook nog overdekt en warm sleutelen hier!quote:Op zondag 2 november 2014 10:58 schreef Tunafish het volgende:
Daarom probeer ik dat ook zelf, en ga ik me niet wagen aan pakkingen vervangen
Klopt, klopt, oefening baart kunst.quote:Op zondag 2 november 2014 11:06 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dat komt vanzelf met een aantal sleuteluren.
Zulks een luxe! Zal het onthoudenquote:Op zondag 2 november 2014 11:10 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
En als je er niet uitkomt moet je effe een gil geven, ik wil wel meehelpen. Kan ook nog overdekt en warm sleutelen hier!
heb ook de tip gekregen om hem helemaal vol te tanken als je m een tijdje niet gebruikt, dan wordt t condens sowieso al minder.quote:Op zondag 2 november 2014 09:57 schreef Tunafish het volgende:
Ben vrijdag even langs de garage hier geweest om zo'n flesje Forte te proberen en daar nog even met die kerel staan lullen over wat het allemaal zou kunnen zijn. Heel verhaal over hoe vocht in de tank beslaat vanwege het feit dat mijn motor dag en nacht buiten staat en het temperatuurverschil blijkbaar funest is. Vanmiddag toch maar weer eens proberen of ik hem in de tuin kan krijgen, dan zou 'ie in ieder geval kunnen overwinteren op een wat betere plek.
gaat dat niet gruwelijk stinken als de motor warm wordt?quote:Op zondag 2 november 2014 10:45 schreef Erasmo het volgende:
Met het pekelseizoen aanstaande, wat kun je het beste allemaal in de tectyl of vaseline zetten?
Nou en, ik rij toch harder dan het waaitquote:Op zondag 2 november 2014 12:38 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
gaat dat niet gruwelijk stinken als de motor warm wordt?
Je motor loopt op biofuel?quote:Op zondag 2 november 2014 14:09 schreef Tunafish het volgende:
Well, there's one of your problems right there:
[ afbeelding ]
Fucking blaadje in de tank, wth! Loopt nog steeds niet lekker trouwens, was even de tank wat lichter maken. Heb hem er wel bijna af.
En de tonijn ernaast zien zwoegen?quote:Op zondag 2 november 2014 15:21 schreef Gummiebeer het volgende:
Zag de walvis wel staan zonder kapjes.
Je was net een pauze aan het houden blijkbaar want de Walvis was alleen.quote:Op zondag 2 november 2014 17:28 schreef Tunafish het volgende:
[..]
En de tonijn ernaast zien zwoegen?
Heb hem nu weer in elkaar, heeft niet bijzonder veel geholpen. Benzine was, op dat blaadje na, niet zo heel vuil. Denk dat die gewoon de tank in is gewaaid toen ik bezig was. Nog wel geprobeerd om te kijken of ik bij de bougies kon, maar daar heb ik me niet aan gewaagd. Ik zag een kapje op de carbs die ik eraf durfde te halen, en daar zat alleen een of ander veertje aan vast. Daarnaast ging die cilinder die niet meedeed na een tijdje wel meedraaien; die is dus fashionably late
Mijn guesstimate is dat het in de leidingen zit; het probleem zit hem er deels in dat 'ie moeilijk start, maar daarna zie je de toerenteller tijdens het gas geven heel snel een paar duizend rpm vallen en daarna niet alsnog omhoog gaan; moet ik eerst weer gas terugnemen en hopen dat ie het daarna wel doet.
Daarnaast klinkt de startmotor ook niet zoals ik verwacht dat 'ie moet klinken, maar daar ga ik later wel even een opname van maken. Ga nu eerst douchen, meur naar benzine en de toetsen van mijn laptop zijn inmiddels pikzwart
Sproeiers moet je niet vervangen, die moet je even doorblazen, eventueel met wat remmenreiniger.quote:Op zondag 2 november 2014 20:07 schreef Tunafish het volgende:
Ja, liep regelmatig even naar binnen of naar de tuin om wat te halen, hij heeft best vaak alleen gestaan, halfnaakt. Onbeschaamd.
Ik zal eens gaan zoeken naar of (en hoe) je sproeiers vervangt, of dat er een groter stuk vervangen moet worden en dan hoor je vanzelf van me
kleintjes 16, grote 17,5 cm.quote:Op zondag 2 november 2014 21:01 schreef BlackLining het volgende:
Die onderste zijn dogbones! Weet je toevallig hoe lang ze zijn van hart tot hart? Ik heb er misschien wel interesse in om de mijne nog een centimetertje of 2 te verhogen.
Heb net een nieuwe kettingset er op laten leggen dit weekendquote:Op zondag 2 november 2014 21:00 schreef Vrieskist het volgende:
Voor de bandit rijders hier, ik vond nog wat onderdelen ergens in een doos.
Deze kreeg ik ooit bij mijn eigen Bandit, jaren geleden:
Een tandwiel: http://www.jtsprockets.com/catalogue/sprocket/JTF519-15
en nog iets: [ afbeelding ]
Kan ik hier iemand blij mee maken?
Ik meen dat 17,5 standaard is, en je met 16 een centimeter of 5 omhoog gaat. Hij staat al 5cm hoger dan normaal en 10cm omhoog wordt me wat te gortig Maar ik ga morgen mijn dogbones eens nameten, wellicht heb ik alsnog interesse als het verschil kleiner blijkt te zijnquote:
Ik had toen op mijn bandit ook een slagje kleiner dan stock. Maar ik heb het nooit kunnen vergelijken met het origineel. Heb me wel eens laten vertellen dat je kilometerteller dan kan afwijkenquote:Op zondag 2 november 2014 21:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik meen dat 17,5 standaard is, en je met 16 een centimeter of 5 omhoog gaat. Hij staat al 5cm hoger dan normaal en 10cm omhoog wordt me wat te gortig Maar ik ga morgen mijn dogbones eens nameten, wellicht heb ik alsnog interesse als het verschil kleiner blijkt te zijn
15 T front sprocket is ook stock. Ik zit eigenlijk te kijken om naar 14 T te gaan. Die top van 220 vind ik toch niet zo'n succes zonder windbescherming, en onderhand begin ik teveel gewend te raken aan de mate van acceleratie dus dat mag wel weer eens wat verschuiven om het spannend te houden
Nou ja, morgen gaat ie sowieso deels uit elkaar. Kleppen stellen, carburateurs schoonmaken en nieuwe koppelingsplaatjes
Door het verhogen van de achterkant? Lijkt me sterk. De kilometerteller is gewoon analoog en pikt op van de voorvelg. Al heeft ie wel een vaag systeem met een gewichtje en een magneetje die rondgeslingerd worden en zodoende de snelheid aangeven, zou kunnen dat dat wat in de war raakt van een andere hoek, maar dat verschil in hoek is maar zo klein dat ik me dat eigenlijk niet voor kan stellen.quote:Op zondag 2 november 2014 21:46 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ik had toen op mijn bandit ook een slagje kleiner dan stock. Maar ik heb het nooit kunnen vergelijken met het origineel. Heb me wel eens laten vertellen dat je kilometerteller dan kan afwijken
Tandwiel...quote:Op zondag 2 november 2014 21:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Door het verhogen van de achterkant? Lijkt me sterk.
Euwh. Nou ja, same story Opnemer zit op het voorwiel. Al geloof ik dat de Mark II Bandits (2001-2006) hem wel op het tandwiel hebben zitten. Maar voor zover ik weet rijden die er geen rond in dit topic.quote:
Ik had er eentje uit '97, maar wat ik al zei, ik heb het me ook maar laten wijsmakenquote:Op zondag 2 november 2014 22:02 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Euwh. Nou ja, same story Opnemer zit op het voorwiel. Al geloof ik dat de Mark II Bandits (2001-2006) hem wel op het tandwiel hebben zitten. Maar voor zover ik weet rijden die er geen rond in dit topic.
Mkay, dat scheelt dan in ieder geval zoekwerk. 't Is een GSX600F trouwensquote:Op zondag 2 november 2014 20:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Sproeiers moet je niet vervangen, die moet je even doorblazen, eventueel met wat remmenreiniger.
Maar daarvoor moeten wel je carbs los, of je moet het op de gok kunnen. Doe het sowieso met een goede handleiding erbij, want het afstellen van de carbs gaat met schroefjes die en X aantal slagen uit moeten staan. Dat moet je wel goed in de gaten houden.
Wil je het helemaal goed doen, moet je eigenlijk even de andere oorzaak (bougies) uitsluiten en als het dat inderdaad niet blijkt te zijn, de carburateurs naar iemand brengen die een ultrasoonbak heeft staan. Dan worden ze écht schoon.
Je had een Diversion 600 toch?
Aah, SACS600 blok bakjes onder de carbs moet je zijn, daar komt een grote buis (main jet) in uit. Die even losdraaien, zorgen dat die kleine gaatjes in de randen open zijn en terugdraaien. Busje remmenreiniger leegspuiten door elk doorgangetje dat je kunt vinden, en terugbouwen. Zo heb ik ooit exact dezelfde klacht wel eens verholpen.quote:Op zondag 2 november 2014 22:48 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Mkay, dat scheelt dan in ieder geval zoekwerk. 't Is een GSX600F trouwens
Neuh, niet zo'n behoefte aan.quote:Op zondag 2 november 2014 22:14 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Ik had er eentje uit '97, maar wat ik al zei, ik heb het me ook maar laten wijsmaken
Niks voor Mjan, de bandit verhogen?
Ik had er eentje liggen, maar dat systeem bleek achteraf lek/kapot. Die is inmiddels in het grofvuil belandquote:Op maandag 3 november 2014 07:59 schreef mjan het volgende:
Had er iemand trouwens niet een kettingsmeersysteempje over of is die allang weer weg? Daar heb ik namelijk wel interesse in.
Ik trommel Gummie er wel even bij opquote:Op zondag 2 november 2014 23:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Aah, SACS600 blok bakjes onder de carbs moet je zijn, daar komt een grote buis (main jet) in uit. Die even losdraaien, zorgen dat die kleine gaatjes in de randen open zijn en terugdraaien. Busje remmenreiniger leegspuiten door elk doorgangetje dat je kunt vinden, en terugbouwen. Zo heb ik ooit exact dezelfde klacht wel eens verholpen.
Het is makkelijker dan het klinkt
Die spiegelsquote:Op dinsdag 4 november 2014 11:52 schreef Nero22 het volgende:
De straatversie van de H2.
Hij lijkt wel verdomde lang.
Ducati doet dat met haar Panigali's nog het leukste ja.quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:59 schreef KneusTeun het volgende:
Die uitlaten van tegenwoordig.... kun je hem ook gewoon meteen zonder kopen?
Geen suikerklontjes?quote:Op zondag 2 november 2014 14:09 schreef Tunafish het volgende:
Well, there's one of your problems right there:
[ afbeelding ]
Fucking blaadje in de tank, wth! Loopt nog steeds niet lekker trouwens, was even de tank wat lichter maken. Heb hem er wel bijna af.
Nog multistrada ookquote:Op dinsdag 4 november 2014 12:05 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ducati doet dat met haar Panigali's nog het leukste ja.
Die hebben trouwens ook een nieuwe uitgebracht: de 1299.
Meer van hetzelfde eigenlijk.
Wordt dit de opvolger van je 250?quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:52 schreef Nero22 het volgende:
De straatversie van de H2.
..
Hij lijkt wel verdomde lang (iets meer dan 2 meter)
Misschien suffe vraag, maar waar halen jullie je motornieuws vandaan?quote:
Vind ik niet eens zo'n suffe vraag hoor. Het is allemaal wat meer verspreid dan autonieuws. Meeste haal ik van Cycle World, danwel Visor Down. Maar goed - beiden staan niet in de bookmarks, omdat er niet gek veel nieuws op dit gebied is... Alleen met beurzen eigenlijk.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:33 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Misschien suffe vraag, maar waar halen jullie je motornieuws vandaan?
Niet verstandig.quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:56 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Wordt dit de opvolger van je 250?
Een beetje invetten.quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:27 schreef Daantke het volgende:
[..]
Geen suikerklontjes?
even een vraagje aan de sleutelaars: nieuwe vlotterbakpakking vetvrij bevestigen of juist invetten?
Verder geen gek modelquote:Op dinsdag 4 november 2014 14:52 schreef Salatrel het volgende:
de naam is voor europa dus MT-09 Tracer ( ) geworden... helaas 'maar' 18L tank al is dat nog steeds beter dan de 14L van de normale MT-09
http://www.yamaha-motor.e(...)mt/mt-09-tracer.aspx
lekker veilig ook, goede zichtbaarheid.quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:08 schreef Nero22 het volgende:
Nieuwe R1 is best oké, maar heeft van die vage verlichting voor...
Ik vind die lengtegeplaatste V-Twins wel erg mooi. Motoguzzi heeft dat ook goed begrepen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |