abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 1 oktober 2014 @ 05:28:47 #1
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145080635
Antwoorden voor Kris

Nieuws:
• De resten van Lisanne zijn overgedragen aan haar ouders.
Uitzending Vermist 23-9
Kaart van Baru (gids uit Boquete, via WS)
• NB: De taalschool van Lisanne en Kris is niet Habla Ya, maar Spanish by the river. (met dank aan Gorraay)
• Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum: deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 - deel 5 - deel 6

Overzichtskaart (bij benadering) waarmee mogelijk (delen van) de route mee te herleiden zijn- (Geruisloos, 28-9)
http://i7.minus.com/iKBFk3lc2ENPk.jpg

Belgegevens telefoon (Geruisloos 15-9) :


Uitgebreide video door de ouders van Kris

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris


Vondsten en coördinaten in Google Maps
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - update 25-9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foto's van de wandeling:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Analyses van de foto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overzicht en analyses van de telefoongegevens:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwslinks:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vondsten Lisanne en Kris:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoekacties:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Algemene foto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie op video:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatieve posts:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_145080642
Haha, sluitertijd, ik moest lachen. xD

Justin, die temperatuurwaarde in de EXIF data is niet 'zomaar' beschikbaar. Niet zo makkelijk als datum, tijd, resolutie etc.
De temperatuurwaarde hoort in een categorie die (volgens mij) voor de maker van de camera is bedoeld (ofzoiets)? Hoe heet dat ook al weer, Perico help me eens.

Het lijkt me dus niet dat die voor latere fotobewerking bedoeld is.

EDIT: Oh, gewoon 'Maker Data' dus.
pi_145080651
Kunnen we het misschien weer over de Quebrada's hebben?
Bvd.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 05:36:45 #4
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145080653
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 05:33 schreef Physsic het volgende:

De temperatuurwaarde hoort in een categorie die (volgens mij) voor de maker van de camera is bedoeld (ofzoiets)? Hoe heet dat ook al weer, Perico help me eens.

Het lijkt me dus niet dat die voor latere fotobewerking bedoeld is.
De temperatuurwaarde staat in de metadata voor deze foto's in de sectie Makernotes. Dus niet onder de EXIF header nee.
pi_145080654
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 05:15 schreef Za het volgende:

[..]

Nee je laat niets zien.
Zoals ik al zei is "mijn type redeneren" gebaseerd op de overlevingsdrang die elk mens heeft.
Je hebt gelijk: ik heb jou niets laten zien. Wel geprobeerd, maar je ziet het niet.
quote:
[..]

Voor het geval het je ontgaan is, ze zijn niet meer in leven, dus zij denken niet meer.
Ja, met of zonder broekje aan gestorven? Ben je niet wat laat, met je respect voor de doden?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 05:38:14 #6
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145080658
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 05:36 schreef Za het volgende:
Kunnen we het misschien weer over de Quebrada's hebben?
Bvd.
:D :D ... ik denk dat de tweede 800 meter van de eerste ligt... met een waterdiepte van 35 centimeter.. groot nieuws.

Natuurlijk kun je ook heel weinig met een temperatuurwaarde van 22-25 graden.. ter kennisgeving, meer niet.
pi_145080677
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 05:36 schreef JustinCase het volgende:

Je hebt gelijk: ik heb jou niets laten zien. Wel geprobeerd, maar je ziet het niet.
Uiteraard.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 04:49 schreef JustinCase het volgende:
je denkt dat ik serieus meen me in die meiden te kunnen verplaatsen. Het kan, dat ze zo denken als jij. Kans is klein, maar het kan.
Dat is in de tegenwoordige tijd. Dus nee het kan niet.
pi_145080717
"Gaat de sensor even aan"? De spiegel klapt toch gewoon even weg?
[/quote]
Ja, dat ook. En de sluiter gaat open. Voordat je de knop indrukt hoeft de beeldsensor niet aan. En ze houden dat ding liefst zo koel mogelijk, i.v.m. ruis. Maar het is allang duidelijk,
quote:
Nou, de accutemperatuur is sowieso belangrijk en beschikbaar want temp. sensor zit in de accu zelf.
Misschien is vastgesteld dat de accutemperatuur altijd hoger is dan de beeldsensor (wegens minder stroom oid?),
Geen idee. Ik was misleid door het woord 'sensortemperatuur.
pi_145082047
De spiegel klapt weg, is die Canon een spiegel reflex camera, een digitale camera, of een semi-automaat?
Een digitale en een semi-automaat hebben toch helemaal geen spiegel? Waarom kijkt iemand die handleiding niet even na, of iets op internet, over die camera, dan kan je dat toch vinden? Ik wil het wel doen, wat is nog een keer het camera type? Een Canon...?
pi_145082063
Kremers zitten vanavond bij Umberto Tan in uitzending
  woensdag 1 oktober 2014 @ 09:06:15 #11
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145082114
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 09:02 schreef SAJ het volgende:
Kremers zitten vanavond bij Umberto Tan in uitzending
Bedankt voor de tip.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  woensdag 1 oktober 2014 @ 09:09:03 #12
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145082155
http://www.rtvutrecht.nl/(...)en-in-nederland.html

Resten Lisanne aangekomen in Nederland

De resten van Lisanne Froon die zijn gevonden in Panama, zijn aangekomen in Nederland. Dat laat de woordvoerder van de familie aan RTV Utrecht weten. Ook de ouders van Lisanne zijn weer terug. De familie Froon was in Panama om het stoffelijk overschot van hun dochter in ontvangst te nemen.

Eerder hadden de ouders van Lisanne al te kennen gegeven dat de resten eerst door het Nederlands Forensisch Instituut worden onderzocht. Daarna volgt een begrafenis in besloten kring.

Lisanne Froon verdween vandaag precies een half jaar geleden met haar vriendin Kris Kremers in het oerwoud van de Panamase stad Boquete. De resten van Kris zijn, in tegenstelling tot eerdere berichten, nog niet vrijgegeven door de autoriteiten van het Zuid-Amerikaanse land.

MUZIEK
Lisanne Froon en Kris Kremers zijn voor het laatst gezien op 1 april in Panama. Na een maandenlange zoektocht door honderden vrijwilligers en politiemensen uit Nederland en Panama werden begin juni botten gevonden in het oerwoud. Het is nog steeds niet duidelijk wat er gebeurd is. Het onderzoek in Panama loopt nog.

Zangers Marco Oostra en Frankie Lee brengen woensdag het nummer 'Without you here, song for Kris' uit. De opbrengst komt ten goede aan de zoektocht naar de toedracht van het drama.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_145082167
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 09:06 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip.
Hopelijk wat meer inhoudelijk nu. Tan had het over wat nieuwe ontwikkelingen.
pi_145082339
Ik zit nog eens te kijken nr de foto's in de OP (spoiler: Vondsten L en K) die foto Vindplaats schoen Lisanne (achter een boom in het gras). Daarop zie je toch ook allerlei witte sporen? de schoen ligt op de rechterkant daar vlgns mij. Camera flitslicht is het volgens mij niet, want, wat is het ernaast, een boom en soort grasspiet zouden vlgns mij dat niet weerkaatsen? plus, waarom zou je uberhaupt flitsen hier?

Is dat wat bedoeld wordt als men het heeft over mogelijke kalk /fosfor sporen? Ik vraag het, want op een foto waarop je dezelfde schoen ziet (enkele foto 's erboven, foto van schoen, boven die van dat hielbot) maar dan gezien vanaf de rechterkant, dus waar die zo te zien op gelegen heeft, zie je geen wit sporen.

Zou dat kunnen duiden, op een mogelijke dader, die de resten daar heeft 'gedropped' er toen de kalk/fosfor overheen strooide en de regen het voor een deel afspoelde, waardoor dat mogelijke bestrooien zijn uiteindelijke doel miste??

[ Bericht 2% gewijzigd door Poekje01 op 01-10-2014 10:13:40 ]
pi_145083528
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 02:59 schreef Perico het volgende:
Ik begrijp alleen één gedachtegang niet, over het mogelijke gedrag na de noodoproep, in het vooruitzicht in de nacht doorbrengen in het gebied.

Ik wil best wel aannemen ook nog dat ze dachten dat ze rond konden lopen. Maar iedereen laat hen dan, in de laatste uren van daglicht doorlopen het tropisch bos in, alsof dat logisch is. Menigeen laat hen ook in het bos dan de nacht doorbrengen.

Dan lijkt mij wat Roelie zegt toch veel logischer... 's nachts op het pad blijven, waken, mogelijk in de buurt van de paddock, in een geul waar verder geen dier komt... en je verlies nemen en dan bij daglicht weer teruggaan.

Als je al aan het eind van de dag nergens bent geraakt met je rondloopplan, dan ga je er toch niet mee door, enkel in de ijdele hoop dat dat wat sneller is.. als je zeker weet dat je na 1 dagmars weer terug in Boquete bent.

Maar okee, dan laat menigeen hen dus maar daar verdwalen in de schemering dan, voor het scenario. Ik wil hen alleen meer krediet geven.
Ik had het hier laatst ook weer met een collega over, die nog eens benadrukte hoe snel de zon
onder gaat in tropisch gebied, vele malen sneller dan hier in Nederland. Als het hier om 17:00 uur
gaat schemeren, dan is het pas rond 20:00 uur donker. Daar gaat het maar heel even schemeren,
hooguit een uur en dan is het aardedonker, dit omdat de zon zowat loodrecht op de horizon staat.
Ik denk niet dat K & L in hun situatie daaraan gedacht hebben en omdat ze niet echt uitkeken
naar een overnachting in het regenwoud, ook in het donker zijn doorgelopen. Geen slimme
beslissing, maar wel erg waarschijnlijk als je bang bent, zeker in een donker regenwoud met
allerlei insecten en vreemde geluiden. Ik kan me goed voorstellen dat je dan niet denk, kom het
is donker, we gaan even lekker slapen hier en dan gaan we morgenochtend wel weer verder.
Dat zou je inderdaad moeten doen, logisch nadenkend gezien, maar we weten allemaal dat
angst soms een slechte raadgever is.
pi_145083936
heb het, Canon PowerShot SX270 HS, nalezen....


http://www.canon.nl/For_H(...)S/#p-specification21

- door ondersteuning mbv WiFi kun je gelijk een foto streamen naar een smartphone, rechtstreeks vanaf
de camera. Als dat gedaan is, zou het m.i. mogelijk zijn, dat dat is hoe iemand aan een foto gekomen zou
kunnen zijn, die bijna exact leek op die met die achtergrond, waarop L staat, het versturen / ontvangen
vanaf de mirador duurde misschien even...
- kwam die zo op FB in Panama? wie zal het zeggen..

toch maar eens checken nu gelijk, ben nu toch bezig:

bron: de info over deze geboden camera optie van Canon kun je nalezen als je op bovenstaande webpagina klikt op 'Brochure' en het dan verschijnende PDF docje opent...zie pagina 4 en 5, 16 en 26

maar.... zie de tabel overdwars pagina 26 in de verticale staafkolom nr 4, Powershot SX270 HS,
voor allecamera opties, en onderaan bij Wi Fi en speciale functies...

- NEE dus, dit camera type heeft GEEN gps en GEEN wifi optie: streamen nr een mobiele is bij dit
type camera dus technisch onmogelijk, en bij deze DEBUNKED
- alleen een volledig handmatige bediening
- interessant trouwens om te lezen dat je met deze camera ook full HD filmpjes kan maken...

[ Bericht 47% gewijzigd door Poekje01 op 01-10-2014 11:06:48 ]
pi_145084296
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:16 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Ik had het hier laatst ook weer met een collega over, die nog eens benadrukte hoe snel de zon
onder gaat in tropisch gebied, vele malen sneller dan hier in Nederland. Als het hier om 17:00 uur
gaat schemeren, dan is het pas rond 20:00 uur donker. Daar gaat het maar heel even schemeren,
hooguit een uur en dan is het aardedonker, dit omdat de zon zowat loodrecht op de horizon staat.
Ik denk niet dat K & L in hun situatie daaraan gedacht hebben en omdat ze niet echt uitkeken
naar een overnachting in het regenwoud, ook in het donker zijn doorgelopen. Geen slimme
beslissing, maar wel erg waarschijnlijk als je bang bent, zeker in een donker regenwoud met
allerlei insecten en vreemde geluiden. Ik kan me goed voorstellen dat je dan niet denk, kom het
is donker, we gaan even lekker slapen hier en dan gaan we morgenochtend wel weer verder.
Dat zou je inderdaad moeten doen, logisch nadenkend gezien, maar we weten allemaal dat
angst soms een slechte raadgever is.
volgens de gidsen daar is het onmogelijk zonder zaklampen in het pikkedonker op de trails te lopen.

Dus, wie lichtte in dat geval de dames bij? De ontvoerders? Waren die te paard misschien? En de dames gekneveld voor zich geplaatst?

[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 01-10-2014 12:22:54 ]
pi_145084471
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 01:14 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Inderdaad!
Dan heeft ie dus niet goed gezocht want als ze wel verdwaald waren dan hebben ze daar wel gelopen!

Verder: hoe kunnen sommige mensen zeggen dat F zeker heeft gezocht op 3 april?
Omdat hij dat zegt?
Hij zegt dat hij is gaan zoeken. Maar hij kan net zo goed de sporen zijn gaan wissen en tegelijkertijd de eventuele getuigen aanspreken en beïnvloeden. Het zoeken is dan een goed alibi en zorgt bovendien voor een subjectief zoekpatroon de dagen erna.
pi_145084483
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:32 schreef Poekje01 het volgende:
heb het, Canon PowerShot SX270 HS, nalezen....


http://www.canon.nl/For_H(...)S/#p-specification21

- door ondersteuning mbv WiFi kun je gelijk een foto streamen naar een smartphone, rechtstreeks vanaf
de camera. Als dat gedaan is, zou het m.i. mogelijk zijn, dat dat is hoe iemand aan een foto gekomen zou
kunnen zijn, die bijna exact leek op die met die achtergrond, waarop L staat, het versturen / ontvangen
vanaf de mirador duurde misschien even...
- kwam die zo op FB in Panama? wie zal het zeggen...

bron: de info over deze geboden camera optie van Canon kun je nalezen als je op bovenstaande webpagina klikt op 'Brochure' en het dan verschijnende PDF docje opent...zie pagina 4

- interessant trouwens om te lezen dat je met deze camera ook filmpjes kan maken...
Dit is de camera die ze bij zich hadden?
pi_145084678
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:55 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dit is de camera die ze bij zich hadden?
Nou, dat had ik begrepen van enige FOK posts hierover, ja.

N.B.:
Lees even hierboven mijn post terug aub, heb deze aangevuld, camera heeft geen WiFi en geen GPS!
pi_145084729
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 09:02 schreef SAJ het volgende:
Kremers zitten vanavond bij Umberto Tan in uitzending
Dankje :)
pi_145084783
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:02 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Nou, dat had ik begrepen van enige FOK posts hierover, ja.

N.B.:
Lees even hierboven mijn post terug aub, heb deze aangevuld, camera heeft geen WiFi en geen GPS!
Dat was toch al bekend?
Make my day!
pi_145084825
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:06 schreef agter het volgende:

[..]

Dat was toch al bekend?
oh? heb ik gemist dan, sorry (ik zit nog steeds met die bijna 98% overeeenkomende foto achtergronden in mijn hoofd, vandaar)
pi_145084831
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:02 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Nou, dat had ik begrepen van enige FOK posts hierover, ja.

N.B.:
Lees even hierboven mijn post terug aub, heb deze aangevuld, camera heeft geen WiFi en geen GPS!
Ik dacht al, Wifi?!
pi_145084900
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:08 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik dacht al, Wifi?!
ja, de SX280 HS kan dat nmlk wel, en heeft wel A-GPS
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')