Als we er iets tegenin bregen, zijn we slapende schapen ofzoiets, ongeacht de kwaliteit van het argument. Hoe vaag de argumenten van de kant die je wel wenst te geloven ook zijn, dat moet wel echt zijn: formalhedyde. Dat die geur er hing moeten we maar geloven. Reken maar dat er heel wat geblust kan worden in 20 min en we hebben bij lange niet niet alle slachtoffers gezien en de vaagheid van de foto's vind ik ook te denken geven.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 13:04 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Beetje te ver door de bocht. Meneer de stand up comedian riep dit uit naar alle Amerikanen de hele wereld zelfs. Als men dit zelfs al niet meer mag aankaarten? Lees wel grovere dingen op dit forum maar nu dwalen we weer af daarvoor moet ik naar feedback
Mijn huisbaas was met pensioen, maar werkt nu weer een aantal uur in de week omdat een van zijn collega's in dit vliegtuig zat. Zo, heb je je eerste echte dode binnen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 12:18 schreef controlaltdelete het volgende:
'You have to be asleep to believe it' kun je dan wel gaan editten maar is gewoon een quote van een Amerikaanse stand up comedian die dit al jaren geleden al riep en doorzag. Wat is daar aan miszegd?
In de loop der topics zijn er meer persoonlijke verhalen binnengekomen, oa van MoBlo en van mijzelf.quote:Op zondag 26 oktober 2014 08:37 schreef TitusPullo het volgende:
Mijn huisbaas was met pensioen, maar werkt nu weer een aantal uur in de week omdat een van zijn collega's in dit vliegtuig zat. Zo, heb je je eerste echte dode binnen.
Ik beweer ook niet dat de passagiers niet echt zijn maar of ze werkelijk in dat vliegtuig zaten is de vraag, daar zijn zoveel theorien over wat er gebeurd kan zijn. Ook in mijn eigen omgeving zijn er al wat mensen die zeggen ik ken iemand die in het vliegtuig zat. Dat alleen al vind ik al merkwaardig, zoveel mensen die iemand kennen? Iig niet overtuigend genoeg voor mij om te geloven dat deze mensen ook daadwerkelijk in dat vliegtuig zaten dus de zogenaamde slachtoffers waren die in het puin lagen in de Ukrane. Als jij wil blijven geloven dat wat ze je vertellen (imo proberen wijs te maken) de waarheid is, ook best.quote:Op zondag 26 oktober 2014 08:37 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Mijn huisbaas was met pensioen, maar werkt nu weer een aantal uur in de week omdat een van zijn collega's in dit vliegtuig zat. Zo, heb je je eerste echte dode binnen.
Dus de doden zijn echt maar ze zaten niet in het vliegtuig?quote:Op zondag 26 oktober 2014 08:55 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat de passagiers niet echt zijn maar of ze werkelijk in dat vliegtuig zaten is de vraag, daar zijn zoveel theorien over wat er gebeurd kan zijn. Ook in mijn eigen omgeving zijn er al wat mensen die zeggen ik ken iemand die in het vliegtuig zat. Dat alleen al vind ik al merkwaardig, zoveel mensen die iemand kennen? Iig niet overtuigend genoeg voor mij om te geloven dat deze mensen ook daadwerkelijk in dat vliegtuig zaten dus de zogenaamde slachtoffers waren die in het puin lagen in de Ukrane. Als jij wil blijven geloven dat wat ze je vertellen (imo proberen wijs te maken) de waarheid is, ook best.
Geen idee wat men met ze heeft gedaan. Als ik een familielid in dat vliegtuig zou hebben gehad zou ik niet rusten en dit verhaal helemaal niet pikken. Wie weet zijn ze omgekocht (mensen doen een hoop voor een zak met geld zeker als je schulden hebt en dat zijn er veel tegenwoordig), of zonder dat men wist in een ander vliegtuig gestapt en worden ze nu ergens gebruikt als proefkonijn, een aantal mensen handig zijn vanwege doorbrekend onderzoek (zoals die mensen die zich met aidsonderzoek bezig hielden) wie weet zijn een aantal van deze passagiers gewoon vermoord ergens op Diego Garcia. Als ik precies zou weten hoe de vork aan de steel zat zou ik hier niet meer zitten wellicht. Hopelijk komt de waarheid op tafel ook wat betreft de MH370, maar ik vrees van niet. Men heeft het aardig dicht getimmerd alleen al vanwege dat vetorecht.quote:Op zondag 26 oktober 2014 08:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus de doden zijn echt maar ze zaten niet in het vliegtuig?
Jij vindt het vreemd en dus is het vreemd, net als met die aanslag in Canada. En wat betekent de zin"zoveel mensen die iemand kennen" in dit geval? Ik ken ook mensen die bevriend waren met de Leidse slachtoffers van de aanslagen in Bali, zij het slechts vagelijk. Ik ken zelfs Italianen die bij de aanslag op het station van Bologna van 1980 een familielid zijn verloren, of die uit vrees voor ontvoering zijn geemigreerd. De kansen dat je als Nederlander een van hen leert kennen zijn al een stuk kleiner.quote:Op zondag 26 oktober 2014 08:55 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat de passagiers niet echt zijn maar of ze werkelijk in dat vliegtuig zaten is de vraag, daar zijn zoveel theorien over wat er gebeurd kan zijn. Ook in mijn eigen omgeving zijn er al wat mensen die zeggen ik ken iemand die in het vliegtuig zat. Dat alleen al vind ik al merkwaardig, zoveel mensen die iemand kennen?
Iig niet overtuigend genoeg voor mij om te geloven dat deze mensen ook daadwerkelijk in dat vliegtuig zaten dus de zogenaamde slachtoffers waren die in het puin lagen in de Ukrane. Als jij wil blijven geloven dat wat ze je vertellen (imo proberen wijs te maken) de waarheid is, ook best.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:08 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Jij vindt het vreemd en dus is het vreemd, net als met die aanslag in Canada. En wat betekent de zin"zoveel mensen die iemand kennen" in dit geval? Ik ken ook mensen die bevriend waren met de Leidse slachtoffers van de aanslagen in Bali, zij het slechts vagelijk. Ik ken zelfs Italianen die bij de aanslag op het station van Bologna van 1980 een familielid zijn verloren, of die uit vrees voor ontvoering zijn geemigreerd. De kansen dat je als Nederlander een van hen leert kennen zijn al een stuk kleiner.
En waarom zouden die mensen in jouw omgeving dat zeggen?
Met andere woorden, je weet helemaal niets en theoretiseert er op los.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:07 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Geen idee wat men met ze heeft gedaan. Als ik een familielid in dat vliegtuig zou hebben gehad zou ik niet rusten en dit verhaal helemaal niet pikken. Wie weet zijn ze omgekocht (mensen doen een hoop voor een zak met geld zeker als je schulden hebt en dat zijn er veel tegenwoordig), of zonder dat men wist in een ander vliegtuig gestapt en worden ze nu ergens gebruikt als proefkonijn, een aantal mensen handig zijn vanwege doorbrekend onderzoek (zoals die mensen die zich met aidsonderzoek bezig hielden) wie weet zijn een aantal van deze passagiers gewoon vermoord ergens op Diego Garcia. Als ik precies zou weten hoe de vork aan de steel zat zou ik hier niet meer zitten wellicht. Hopelijk komt de waarheid op tafel ook wat betreft de MH370, maar ik vrees van niet. Men heeft het aardig dicht getimmerd alleen al vanwege dat vetorecht.
Nee hoor ik heb genoeg gelezen, tig docs bekeken waarop mijn vermoeden bevestigd is. Als jij graag CNN gelooft en onze fantastische regering ook best. Buiten mij zijn er inmiddels miljoenen mensen over de hele wereld die er niet meer intrappen dus ik ben echt niet een loner die deze bullshit niet meer gelooft.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:22 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Met andere woorden, je weet helemaal niets en theoretiseert er op los.
Je zit jezelf (of laat jezelf) allerlei theorietjes wijs maken en verwijt anderen te geloven wat verteld word
Wat denk jij dan dat er echt gebeurd is?quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:40 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nee hoor ik heb genoeg gelezen, tig docs bekeken waarop mijn vermoeden bevestigd is. Als jij graag CNN gelooft en onze fantastische regering ook best. Buiten mij zijn er inmiddels miljoenen mensen over de hele wereld die er niet meer intrappen dus ik ben echt niet een loner die deze bullshit niet meer gelooft.
Ok, je hebt vanuit je luie stoel veel gelezen en tig documentaires bekeken.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:40 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nee hoor ik heb genoeg gelezen, tig docs bekeken waarop mijn vermoeden bevestigd is. Als jij graag CNN gelooft en onze fantastische regering ook best. Buiten mij zijn er inmiddels miljoenen mensen over de hele wereld die er niet meer intrappen dus ik ben echt niet een loner die deze bullshit niet meer gelooft.
Als we zo gaan beginnen dan houdt de discussie snel op.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:54 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Sorry maar het trollen ligt er nogal dik bovenop.
Wees maar blij dat ik geen MOD benquote:Op zondag 26 oktober 2014 09:57 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Als we zo gaan beginnen dan houdt de discussie snel op.
Ja want in plaats van gewoon een passagiersvliegtuig uit de lucht te schieten gaan we een onnodig moeilijke wisseltruc uitvoeren, makes total sense!quote:Op zondag 26 oktober 2014 08:55 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat de passagiers niet echt zijn maar of ze werkelijk in dat vliegtuig zaten is de vraag, daar zijn zoveel theorien over wat er gebeurd kan zijn. Ook in mijn eigen omgeving zijn er al wat mensen die zeggen ik ken iemand die in het vliegtuig zat. Dat alleen al vind ik al merkwaardig, zoveel mensen die iemand kennen? Iig niet overtuigend genoeg voor mij om te geloven dat deze mensen ook daadwerkelijk in dat vliegtuig zaten dus de zogenaamde slachtoffers waren die in het puin lagen in de Ukrane. Als jij wil blijven geloven dat wat ze je vertellen (imo proberen wijs te maken) de waarheid is, ook best.
Ik vind controlaltdelete vreemd... ohnoesquote:Op zondag 26 oktober 2014 08:58 schreef Copycat het volgende:
Fuck me, wat een knullige argumentatie.
Ik vind het vreemd, dus!
Om hier nog eens op terug te komen: wat vind jij dan een aanvaardbaar getal?quote:Op zondag 26 oktober 2014 08:55 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat de passagiers niet echt zijn maar of ze werkelijk in dat vliegtuig zaten is de vraag, daar zijn zoveel theorien over wat er gebeurd kan zijn. Ook in mijn eigen omgeving zijn er al wat mensen die zeggen ik ken iemand die in het vliegtuig zat. Dat alleen al vind ik al merkwaardig, zoveel mensen die iemand kennen?
Ik weet niet wat ik van de aangehaalde theorie van contraltdelete vind.quote:Op zondag 26 oktober 2014 10:26 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vind controlaltdelete vreemd... ohnoes
Volledig mee eens, op een nette manier word hier de Russische kant belicht.quote:Op zondag 26 oktober 2014 18:45 schreef theguyver het volgende:
Правда о Малайзийском Боинге 777 / The truth about Ukraine catastrophe Boeing 777 [PT/ENG SUBTITLES]
De ramp met vlucht MH17 gezien vanuit Russisch perspectief
Deze documentaire werpt een blik op de vliegramp van Malaysia Airlines-vlucht MH17, die plaatsvond op 17 juli 2014, vanuit Russisch perspectief. Dat de documentaire de (pro)Russische kant van het verhaal zien wordt al snel duidelijk als aan het begin van de documentaire het onderzoek naar de ramp meteen in twijfel wordt getrokken gezien niet alle wrakstukken zijn geborgen.
En zo wordt er in de documentaire er nog veel meer ‘bewijs’ getoond dat aantoont dat Rusland niks met de ramp te maken heeft, maar vooral Oekrane zelf schuldig is aan de ramp. Sommige zullen zich misschien afvragen waarom deze pro-Russische documentaire hier geplaatst wordt, maar volgens mij kan het nooit geen kwaad om incidenten als dit van beide kanten te belichten.
Zoals je waarschijnlijk al snel merkt is de documentaire geheel in het Russisch, voor Engelse ondertiteling klik je op subtiteles/cc of op options (tandwiel) en kies voor Engelse ondertiteling.
Heb m zelf nog niet helemaal afgekeken eerlijk gezegd.. doe ik morgen even..quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:36 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Volledig mee eens, op een nette manier word hier de Russische kant belicht.
Wat ik wel jammer vind is dat er geen gebruik gemaakt is van de map die voorhanden is en laat zien waar delen van het vliegtuig neer gekomen zijn, dat geeft toch inzicht in hoe het toestel in stukken gebroken is.
De animatie is wat dat betreft niet erg overeenstemmend met de werkelijkheid.
Enerzijds zouden we kunnen zeggen dat net alle wrakstukken geborgen zijn omdat er geen technisch mankement was waardoor het toestel daar neergestort is, de inslag gaten bij het gedeelte van de cockpit laten daar geen twijfel over bestaan, anderzijds kon de veiligheid niet gegarandeerd worden.
Wat echter onbeantwoord is tot nu toe is de vraag "wie heeft het toestel neergehaald?"
De verdenking ligt bij de pro-russen vanwege de berichtjes die Strelkov gepost had en weer verwijderd maar dat is geen ultiem bewijs.
Even voor de duidelijkheid. MH17 is niet afgeweken van zijn vliegroute. Die route die hij vloog werd routinematig gevlogen. Wel is het zo dat MH17 halverwege de Oekraine niet naar 35000 ft is gestegen (volgens vliegplan) maar is blijven vliegen op de hoogte die hij al vanaf Duitsland had. n.l. 33000 ft. Daarover staat ook wat in het voorlopige rapport van de onderzoeksraad. Het aanhouden van 330000 ft was op verzoek van de bemanning, Boven de 32000 ft was het "unrestricted airspace"quote:Op zondag 26 oktober 2014 15:38 schreef Konijntjuh het volgende:
Het enige wat ik opmerkelijk vind, was dat MH17 van zijn vliegroute afweek (lager vloog dan normaal gesproken.) in een gebied wat in Oorlog was en is.
Je zou verwachten dat de burgerluchtvaart daar zijn eigen op aanpast, en een voorzorgsmaatregel hier op neemt, om juist zo min mogelijk door dit luchtruim te vliegen.
Het lijkt mij toch dat een verlaging van de vlieghoogte een afwijking is in de vliegroute (technisch gezien) of wordt de hoogte niet gezien als een onderdeel van de te vliegen route? Dit stond ook tussen aanhalingstekens overigens.quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:46 schreef barthol het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid. MH17 is niet afgeweken van zijn vliegroute. Die route die hij vloog werd routinematig gevlogen. Wel is het zo dat MH17 halverwege de Oekraine niet naar 35000 ft is gestegen (volgens vliegplan) maar is blijven vliegen op de hoogte die hij al vanaf Duitsland had. n.l. 33000 ft. Daarover staat ook wat in het voorlopige rapport van de onderzoeksraad. Het aanhouden van 330000 ft was op verzoek van de bemanning, Boven de 32000 ft was het "unrestricted airspace"
Onder de 32000 ft was het luchtruim gesloten. Dat was sinds drie dagen.
Op 14 juli is de hoogte van het afgesloten gebied verhoogd van 26000 ft naar 32000 ft, en dat had te maken met het neerschieten (door de milities) die dag van een AN26 op een hoogte van 21000 ft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |