Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks
quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?
Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine. Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig. (Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.
Must have apps De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur. Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen Mallet, ex-hiker regio Doetinchem Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Enpe, ex-hiker regio Eindhoven Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Zorgtaxichauffeur MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, privéchauffeur regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda ColeJ, privéchauffeur regio Alkmaar/Noord-Holland Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht Jieuwst, privéchauffeur regio Nijmegen
Taxichauffeurs Dimitri_, regio Breda Marco001, regio Uithuizen/Eemshaven
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor nieuwe chauffeurs:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Morgen een ritje! Van Herten naar Groningen. Moest ik wel voor één uur afleveren, dus vroeg weg, zei de planner. Weet ik veel waar Herten ligt, dus ik zeg oké. Ligt het in fucking Limburg naast Roermond. Dus ik mag morgen om vijf uur de deur uit.
Op donderdag 11 september 2014 19:39 schreef Sarasi het volgende: Morgen een ritje! Van Herten naar Groningen. Moest ik wel voor één uur afleveren, dus vroeg weg, zei de planner. Weet ik veel waar Herten ligt, dus ik zeg oké. Ligt het in fucking Limburg naast Roermond. Dus ik mag morgen om vijf uur de deur uit.
Op donderdag 11 september 2014 19:39 schreef Sarasi het volgende: Morgen een ritje! Van Herten naar Groningen. Moest ik wel voor één uur afleveren, dus vroeg weg, zei de planner. Weet ik veel waar Herten ligt, dus ik zeg oké. Ligt het in fucking Limburg naast Roermond. Dus ik mag morgen om vijf uur de deur uit.
Voor een Ford Transit.
Het voordeel is wel.. Zodra je om half 3 thuis bent heb je wel al een hele werkdag erop zitten. Even je bed in, en je bent weer fris om tot diep in de nacht de kroeg in te duiken.
Op donderdag 11 september 2014 19:39 schreef Sarasi het volgende: Morgen een ritje! Van Herten naar Groningen. Moest ik wel voor één uur afleveren, dus vroeg weg, zei de planner. Weet ik veel waar Herten ligt, dus ik zeg oké. Ligt het in fucking Limburg naast Roermond. Dus ik mag morgen om vijf uur de deur uit.
Voor een Ford Transit.
Hahaha, thanks! You really made my day!
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Nouja, ik krijg morgenavond wel twee couchsurfers, dus het komt me stiekem best goed uit. Morgenochtend zal ik wel even flink staan te vloeken, maar op zich valt vijf uur de deur uit nog best mee. Alleen zo jammer dat het dan geen Mini is ofzo, maar een Transit.
Op donderdag 11 september 2014 19:39 schreef Sarasi het volgende: Morgen een ritje! Van Herten naar Groningen. Moest ik wel voor één uur afleveren, dus vroeg weg, zei de planner. Weet ik veel waar Herten ligt, dus ik zeg oké. Ligt het in fucking Limburg naast Roermond. Dus ik mag morgen om vijf uur de deur uit.
Voor een Ford Transit.
Had ik dus ook een tijdje geleden, vanuit Roermond naar Grunn. Zelfs met de vroegste trein had ik de aflevertijd niet gered. Toen ik de planning belde moesten ze wel lachen om m'n opdracht, werd 't even geannuleerd en kreeg ik een ander ritje Jammer dat het nu wat te laat is om nog te bellen om 'm te annuleren en nog een ander ritje te krijgen
Had ik dus ook een tijdje geleden, vanuit Roermond naar Grunn. Zelfs met de vroegste trein had ik de aflevertijd niet gered. Toen ik de planning belde moesten ze wel lachen om m'n opdracht, werd 't even geannuleerd en kreeg ik een ander ritje Jammer dat het nu wat te laat is om nog te bellen om 'm te annuleren en nog een ander ritje te krijgen
Ja ik had vanavond zelf al gebeld om werk, nadat ik nieuwe schoenen had gekocht. En zoals gezegd, komt het me eigenlijk best goed uit. Afgezien van het achterlijk vroeg opstaan.
Dus mijn vier dagen werken voor een project zitten erop. Ik heb op advies van de ANWB woensdagochtend de bus veilig terug kunnen brengen naar het verhuurbedrijf om vervolgens een andere goede bus te krijgen. Toch maar weer een bevestiging dat Frans niet deugt en Duits goed spul is, terwijl ik de laatste tijd zo tevreden was over franse auto's. Verder heb ik drie dagen heerlijk mee mogen dineren, heb ik kastelen, musea en landgoederen bezocht, heb ik heel veel gezelligheid gehad met Engelsen en mensen uit Wales (je mag niet zeggen dat Engelsen en Walesman hetzelfde zijn). En uiteindelijk 65 euro fooi, en een goede fles witte wijn gekregen van de tevreden gasten.
Lekker dan, haal je de auto op bij de schade hersteller, brand het lampje van de airbag nog die er wss een paar dagen daarvoor eruit is geklapt. Nu maar wachten met een bakkie koffie.
Op vrijdag 12 september 2014 07:50 schreef S-RS het volgende: Lekker dan, haal je de auto op bij de schade hersteller, brand het lampje van de airbag nog die er wss een paar dagen daarvoor eruit is geklapt. Nu maar wachten met een bakkie koffie.
Moet dadelijk 1 transportformulier opsturen aan EW en 1 afgeven aan de klant. Is de klant nou het afhaaladres of die LM in Meerkerk waar ik hem aflever?
Op vrijdag 12 september 2014 08:36 schreef drhousing het volgende: Moet dadelijk 1 transportformulier opsturen aan EW en 1 afgeven aan de klant. Is de klant nou het afhaaladres of die LM in Meerkerk waar ik hem aflever?
De klant is waar je de auto ophaalt.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Ik denk de feestlocatie. Bij de snelweglocatie moet je het formulier namelijk 3x uitprinten. 1x voor de klant, 1x voor de LM (terwijl ze gewoon kopieerapparaten hebben staan ) en 1x voor jezelf. De feestlocatie hoef je maar 2x het formulier uit te printen.
Ik kom echt te vaak in Meerkerk
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Snelweglocatie zit aan de Energieweg, de feestlocatie aan de Steenstraat. Maar beide zitten op hetzelfde industrieterrein, en zelfs de Steenstraat ligt met een klein beetje valsspelen aan de snelweg. Maar die aan de Energieweg ligt parallel aan de snelweg, Steenstraat dan weer niet.
Energieweg > ..D Steenstraat > ....L
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Op vrijdag 12 september 2014 09:14 schreef trolley het volgende: Snelweglocatie zit aan de Energieweg, de feestlocatie aan de Steenstraat. Maar beide zitten op hetzelfde industrieterrein, en zelfs de Steenstraat ligt met een klein beetje valsspelen aan de snelweg. Maar die aan de Energieweg ligt parallel aan de snelweg, Steenstraat dan weer niet.
Twente en de achterhoek vind ik toch echt wat slechter te verstaan dan Grunningers en Friezen. Laat staan alles wat onder de rivieren zit
Edit: scheelt wel een stuk of je naar Stad moet of naar de Ommelanden
Ik heb een soort cirkel getrokken met de grote rivieren in het Zuiden, Amersfoort in het oosten en Leiden in het noorden. Alles daar buiten is wat mij betreft niet te verstaan.
Op vrijdag 12 september 2014 11:28 schreef guru033 het volgende: Kan iemand mij vertellen waar ik mijn EW loonstroken kan vinden? Ik loop blijkbaar ietsje achter...
DM.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Limburgers zijn altijd zo lief. De vrouw bij het ophaaladres vond me heel zielig dat ik al zo vroeg van huis was gegaan en ik kreeg koffie en thee en koek aangeboden. Helaas moest ik direct weer weg, anders had ik zo een uur met haar en de schoonmaakster zitten theeleuten. Ding was bijna helemaal leeg, dus even 25 euro bijgegooid (meer heb ik niet meer na die schoenen van gisteren ) en op pad. Alles prima, geen cruisecontrol, geen airco, wel radio. Navigatie gaf er wel de brui aan, dus op goed geluk maar de borden Nijmegen/Venlo/Venray gevolgd ('dat ligt sowieso noordelijker!'). Dat ging helemaal goed, tot ik in Groningen op de ringweg stil kwam te staan. Met wel heel erg weinig diesel. AR gebeld dat ik één uur niet meer ging halen en gelukkig de Transit met 35km bereik kunnen afleveren. Net op tijd voor de bus die daar maar één keer per uur rijdt.
Als ik mijn beschikbaarheid van AR wil invullen, kruis ik dan gewoon de dagen aan die ik kan werken in de standaard beschikbaarheid? En kan ik deze gewoon dagelijks wijzen wanneer er bijvoorbeeld iets uitvalt o.i.d.? Of gaat dit echt per week? Heb namelijk volgende week 3/4 dagen vrij om te werken en heb dat nu aangekruist in m'n beschikbaarheid. Ik kan alleen volgende week vrijdag wel, maar deze vrijdag niet, is het dan beter om morgen pas een kruisje te zetten bij vrijdag? Hoe doen jullie dit?
Op vrijdag 12 september 2014 13:25 schreef stripe het volgende: Als ik mijn beschikbaarheid van AR wil invullen, kruis ik dan gewoon de dagen aan die ik kan werken in de standaard beschikbaarheid? En kan ik deze gewoon dagelijks wijzen wanneer er bijvoorbeeld iets uitvalt o.i.d.? Of gaat dit echt per week? Heb namelijk volgende week 3/4 dagen vrij om te werken en heb dat nu aangekruist in m'n beschikbaarheid. Ik kan alleen volgende week vrijdag wel, maar deze vrijdag niet, is het dan beter om morgen pas een kruisje te zetten bij vrijdag? Hoe doen jullie dit?
Aanvinken kun je doen wanneer je wilt, zelfs vandaag nog (de vrijdag in de lijst is deze vrijdag, vandaag). Uitvinken moet je eigenlijk uiterlijk de avond voor de planning doen. Dus wil je woensdag uitvinken, moet je dat eigenlijk maandagavond doen. Maandag uitvinken? Uiterlijk donderdagavond. Ik update mijn beschikbaarheid twee of drie keer per week.
Op vrijdag 12 september 2014 13:32 schreef Huisjesmelkert. het volgende: Ik moet vandaag een weekendtas meenemen tijdens het hiken omdat ik daarna meteen naar huis ga. Is dat een probleem?
Op vrijdag 12 september 2014 13:24 schreef Sarasi het volgende: Limburgers zijn altijd zo lief. De vrouw bij het ophaaladres vond me heel zielig dat ik al zo vroeg van huis was gegaan en ik kreeg koffie en thee en koek aangeboden. Helaas moest ik direct weer weg, anders had ik zo een uur met haar en de schoonmaakster zitten theeleuten. Ding was bijna helemaal leeg, dus even 25 euro bijgegooid (meer heb ik niet meer na die schoenen van gisteren ) en op pad. Alles prima, geen cruisecontrol, geen airco, wel radio. Navigatie gaf er wel de brui aan, dus op goed geluk maar de borden Nijmegen/Venlo/Venray gevolgd ('dat ligt sowieso noordelijker!'). Dat ging helemaal goed, tot ik in Groningen op de ringweg stil kwam te staan. Met wel heel erg weinig diesel. AR gebeld dat ik één uur niet meer ging halen en gelukkig de Transit met 35km bereik kunnen afleveren. Net op tijd voor de bus die daar maar één keer per uur rijdt.
Stilvallen met de auto, foei! Dat is niet bepaald goed voor de auto.
Aanvinken kun je doen wanneer je wilt, zelfs vandaag nog (de vrijdag in de lijst is deze vrijdag, vandaag). Uitvinken moet je eigenlijk uiterlijk de avond voor de planning doen. Dus wil je woensdag uitvinken, moet je dat eigenlijk maandagavond doen. Maandag uitvinken? Uiterlijk donderdagavond. Ik update mijn beschikbaarheid twee of drie keer per week.
Je kan gewoon je beschikbaarheid er uit gooien wanneer je wil, wordt toch meteen aangepast in hun systeem.
Aanvinken kun je doen wanneer je wilt, zelfs vandaag nog (de vrijdag in de lijst is deze vrijdag, vandaag). Uitvinken moet je eigenlijk uiterlijk de avond voor de planning doen. Dus wil je woensdag uitvinken, moet je dat eigenlijk maandagavond doen. Maandag uitvinken? Uiterlijk donderdagavond. Ik update mijn beschikbaarheid twee of drie keer per week.
Bedankt voor je duidelijke antwoord! Heb het direct even aangepast om verwarring te voorkomen.
Kreeg om 13:30 spoedrit, was zelfde rit die ik eerst gister ook kreeg. De andere hiker die de rit toen kreeg, was ziek, en belde dat niet door. Mocht taxi bellen, dat dus gegaan terwijl ik snel kleren aantrok. Nou, ik kom op afhaaladres aan bij Narvikweg, moest voor C. rijden. Die zijn dus verhuisd, en zag ook geen auto er staan met juiste kenteken. Rondvragen naar CP1 leverde ook niks op. EW bellen dat er geen auto staat en bedrijf verhuisd is, CP2 had schijnbaar gezegd dat de auto er zou moeten staan met de CP3 op Narvikweg. Nog een keer kijken, geen auto, bel ik de taxi weer op, ga maar eens richting het nieuwe adres. Probeer de CP3 in tussen tijd nog te bereiken, steeds in gesprek. Ben ik halverwege met de taxi, wordt ik teruggebeld dat ik met een andere CP4 bij het bedrijf ernaast moest zijn op het oude adres. Terug, daar weer aangekomen, vragen waar CP4 is, 'komt zo wel', inmiddels 14:10, auto moet om 14:30 in Assen zijn. 14:20 komt CP4 aanzetten dat hij tegen EW gezegd had, dat de rit geannuleerd kon worden en dat ik voor niks was komen aanzetten.
Op vrijdag 12 september 2014 15:20 schreef Solidberg het volgende: Kreeg om 13:30 spoedrit, was zelfde rit die ik eerst gister ook kreeg. De andere hiker die de rit toen kreeg, was ziek, en belde dat niet door. Mocht taxi bellen, dat dus gegaan terwijl ik snel kleren aantrok. Nou, ik kom op afhaaladres aan bij Narvikweg, moest voor C. rijden. Die zijn dus verhuisd, en zag ook geen auto er staan met juiste kenteken. Rondvragen naar CP1 leverde ook niks op. EW bellen dat er geen auto staat en bedrijf verhuisd is, CP2 had schijnbaar gezegd dat de auto er zou moeten staan met de CP3 op Narvikweg. Nog een keer kijken, geen auto, bel ik de taxi weer op, ga maar eens richting het nieuwe adres. Probeer de CP3 in tussen tijd nog te bereiken, steeds in gesprek. Ben ik halverwege met de taxi, wordt ik teruggebeld dat ik met een andere CP4 bij het bedrijf ernaast moest zijn op het oude adres. Terug, daar weer aangekomen, vragen waar CP4 is, 'komt zo wel', inmiddels 14:10, auto moet om 14:30 in Assen zijn. 14:20 komt CP4 aanzetten dat hij tegen EW gezegd had, dat de rit geannuleerd kon worden en dat ik voor niks was komen aanzetten. [ afbeelding ]
Wel een chille taxi?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op vrijdag 12 september 2014 15:30 schreef Solidberg het volgende: Dat wel, gast gaf goed gas en was aardig, had een Superb 1.9 TDI. Volgens mij is die hiker nu ook ontslagen, vroeg nog ff na
Maar ook al krijg ik 3 uur uitbetaald, dit is waardeloos. En ook nog 33 (!) euro aan taxikosten gemaakt
Zo, weer in de middle of nowhere in de Ommelanden verzeild. Kutgehucht waar de weg open lag waardoor er geen bussen reden Dus, lopen maar, zo rond een dik halfuur volgens de klant die me helaas ook geen lift aan bood. Lopend op de ventweg langs het spoor, bij iedere auto m'n duim opstekend voor een lift, stopte er na ongeveer 8 auto's een hele vriendelijke Groningse man, die me een liftje gaf naar station Scheemda Toch lekker 't weekend in gaan zo
Op vrijdag 12 september 2014 15:48 schreef underground1009 het volgende: Zo, weer in de middle of nowhere in de Ommelanden verzeild. Kutgehucht waar de weg open lag waardoor er geen bussen reden Dus, lopen maar, zo rond een dik halfuur volgens de klant die me helaas ook geen lift aan bood. Lopend op de ventweg langs het spoor, bij iedere auto m'n duim opstekend voor een lift, stopte er na ongeveer 8 auto's een hele vriendelijke Groningse man, die me een liftje gaf naar station Scheemda Toch lekker 't weekend in gaan zo
Op vrijdag 12 september 2014 15:48 schreef underground1009 het volgende: Zo, weer in de middle of nowhere in de Ommelanden verzeild. Kutgehucht waar de weg open lag waardoor er geen bussen reden Dus, lopen maar, zo rond een dik halfuur volgens de klant die me helaas ook geen lift aan bood. Lopend op de ventweg langs het spoor, bij iedere auto m'n duim opstekend voor een lift, stopte er na ongeveer 8 auto's een hele vriendelijke Groningse man, die me een liftje gaf naar station Scheemda Toch lekker 't weekend in gaan zo
Ik kan daar nooit bij hè, dat klanten benadrukken dat de bushalte/treinstation nog wel een stukje lopen is vanaf het afleveradres, en dat het gewoon niet in hun opkomt om - desnoods als blijk van waardering - ons hikers een lift te geven naar de bushalte/treinstation
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Ik kan daar nooit bij hè, dat klanten benadrukken dat de bushalte/treinstation nog wel een stukje lopen is vanaf het afleveradres, en dat het gewoon niet in hun opkomt om - desnoods als blijk van waardering - ons hikers een lift te geven naar de bushalte/treinstation
Ja helemaal omdat het was van: "Weet u misschien waar de bushalte is?" "Ja hoor, die is daar, maar er rijden geen bussen. Je moet doorlopen naar het spoor, die volgen en dan is het nog een dik halfuur." beetje jammer dat de tocht naar 't spoor zelf al een kwartier was Uiteindelijk was ik wel dus na vijf minuten langs 't spoor lopen al opgepikt
Krijg trouwens best vaak een ritje naar een station, gebeurt niet vaak dat de klant 't niet aanbiedt
Vanochtend om 8 uur de deur uit en net thuis! Vooral te wijten aan te verschrikkelijke verbindingen en vooral de aansluiting. Maar goed, wel lekker uurtjes gemaakt. Voor morgen zelfs een ritje! Heulemaal naar een privé-adres in Zeeland, wordt weer een lange OV rit terug dus.
Moet je die A6 bij een garage oid ophalen? Goede kans dat ie vandaag verlenging krijgt lijkt me. Fijne bak dat ding overigens, heb zo eentje bij PC opdracht mogen rijden. Boven de 4000 toeren ding wordt het pas leuk iig
Op vrijdag 12 september 2014 18:51 schreef stripe het volgende: Maandag de eerste keer op pad! Direct in een A6 S-line met 170pk Zie alleen dat de apk zondag vervalt, neem aan dat ze dat nog wel even regelen?
Nee, in het weekend kan dat sowieso niet. Ik heb als hiker zo vaak een auto gereden waarvan de APK net was verlopen.
Zo ik ben ook weer tot leven 6 weken op vakantie geweest te zijn. ! maar maandag weer ritjes. Tot nu toe wel gebeld trouwens op vrije dagen. Zo'n roadtrip in Amerika is zo vet!! volgend jaar nog maar een keer maar dan de westkust ipv de oostkust
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, nee dus, zie boven
quote:
Op vrijdag 12 september 2014 15:20 schreef Solidberg het volgende: Kreeg om 13:30 spoedrit, was zelfde rit die ik eerst gister ook kreeg. De andere hiker die de rit toen kreeg, was ziek, en belde dat niet door. Mocht taxi bellen, dat dus gegaan terwijl ik snel kleren aantrok. Nou, ik kom op afhaaladres aan bij Narvikweg, moest voor C. rijden. Die zijn dus verhuisd, en zag ook geen auto er staan met juiste kenteken. Rondvragen naar CP1 leverde ook niks op. EW bellen dat er geen auto staat en bedrijf verhuisd is, CP2 had schijnbaar gezegd dat de auto er zou moeten staan met de CP3 op Narvikweg. Nog een keer kijken, geen auto, bel ik de taxi weer op, ga maar eens richting het nieuwe adres. Probeer de CP3 in tussen tijd nog te bereiken, steeds in gesprek. Ben ik halverwege met de taxi, wordt ik teruggebeld dat ik met een andere CP4 bij het bedrijf ernaast moest zijn op het oude adres. Terug, daar weer aangekomen, vragen waar CP4 is, 'komt zo wel', inmiddels 14:10, auto moet om 14:30 in Assen zijn. 14:20 komt CP4 aanzetten dat hij tegen EW gezegd had, dat de rit geannuleerd kon worden en dat ik voor niks was komen aanzetten. [ afbeelding ]
Het bedrijf ernaast? Je bedoelt die schade hersteller? Ik vroeg het mij al een tijdje af, maar na vanochtend weet ik het zeker.
"Waarom ben je zo vroeg?" "Wat ben je allemaal aan het doen man" "Ja wat is dit voor gedoe met die formulieren, wat interesseert mij het nou wat er aan die auto's mankeert" "Nou wie is die opdracht gever van jou, dat wil ik nou wel eens weten met die onzin van ze"
Hij werd boos dat ik die formulieren moest invullen. Enig begrip kwam er aan het eind gelukkig nog wel naar boven "Ja ik snap jou ook wel, je doet gewoon je werk"
Heb je dat ook wel eens, dat je moet krabben op 12 september? Er kwam even een koufrontje inclusief sneeuw over hier in Colorado Vanaf morgen is het gelukkig weer 25+ graden
Nee, na het rijden. Wachten op de bus noem ik ook werktijd.
Ah, ja dat kon ik er niet helemaal uit opmaken, sorry
Zo heb ik afgelopen zomer eens een spoedritje naar Utrecht gehad, 27 graden en in de trein terug naar Heerenveen was er railcatering aanwezig met bier. Mag jij raden wat ik van die beste jongen gekocht heb
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Ah, ja dat kon ik er niet helemaal uit opmaken, sorry
Zo heb ik afgelopen zomer eens een spoedritje naar Utrecht gehad, 27 graden en in de trein terug naar Heerenveen was er railcatering aanwezig met bier. Mag jij raden wat ik van die beste jongen gekocht heb
Haha oke, heb mijn post even aangepast. Denk dat AR ook niet blij zal zijn als er verwarring kan ontstaan.
Ik kan daar nooit bij hè, dat klanten benadrukken dat de bushalte/treinstation nog wel een stukje lopen is vanaf het afleveradres, en dat het gewoon niet in hun opkomt om - desnoods als blijk van waardering - ons hikers een lift te geven naar de bushalte/treinstation
Zo verschillend he, die bedrijven/klanten. Wel eens op 1 dag een auto opgehaald bij een bedrijf. Ik gewoon het riedeltje: 'Oke dan ga ik even de auto checken, dan kom ik terug voor een handtekening en dan is verder alles goed', waarna er direct 'Neuh ik ga helemaal niks tekenen!' gesnauwd werd..
Vervolgens op afleveradres, een dealer overigens, vroegen ze of ik een lift wilde want t was een kwartier lopen naar het station. Stonden al wat mensen in de rij voor de balie + goed weer dus ik zei dat ik dat kwartiertje wel zou overleven.
Sta ik buiten even te kijken hoe ik moet lopen, komt er alsnog iemand met een auto vanuit de dealert die er op staat om me even naar 't station te brengen, stap ik in en zowaar word degene die me bracht onderweg nog even gebelt door de dealer dat die wel door moet rijden omdat m'n trein zo vertrekt.
Op vrijdag 12 september 2014 20:36 schreef CitroenFrance het volgende: Zo ik ben ook weer tot leven 6 weken op vakantie geweest te zijn. ! maar maandag weer ritjes. Tot nu toe wel gebeld trouwens op vrije dagen. Zo'n roadtrip in Amerika is zo vet!! volgend jaar nog maar een keer maar dan de westkust ipv de oostkust
Zo ook laatst een keer bij een schadebedrijf in Assen een Transporter op moeten halen, ik de auto inspecteren; "Hee, het is al een oude auto hè, moet je nou alles er op zetten?" Ding zat ook geen radio in Die moest naar de schelpdier-LM Had ook even moeite met achteruit wegrijden, had zo gauw niet gezien dat je aan de pook een pal omhoog moest trekken. Ging ik even naar binnen om het te vragen, laat die man me het zien en zegt vervolgens "Nou nou, denk je wel dat het goedkomt met die hele rit van je?"
Ik heb een keer bij A in Nieuwegein een kwartier stil gestaan in die garage om een C-klasse in z'n achteruit te krijgen. Zover dat ik zelfs de pookknop in m'n handjes had... Toch maar even naar binnen gelopen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op vrijdag 12 september 2014 21:59 schreef yosander het volgende: Ik wil ook bier, verdomme. Maar dat heb ik morgen tegoed bij Nazomeren (festivalterrein bevindt zich zo'n beetje naast de LM waar ik wekelijks kom )
Chill, bij Nazomeren ben ik vandaag ook Ken de route inmiddels ook gewoon precies, aangezien het inderdaad naast NL zit.
In ander nieuws, al twee weken niet gebeld. Ik ga er maar vanuit dat het aan een rustige periode ligt.
Chill, bij Nazomeren ben ik vandaag ook Ken de route inmiddels ook gewoon precies, aangezien het inderdaad naast NL zit.
In ander nieuws, al twee weken niet gebeld. Ik ga er maar vanuit dat het aan een rustige periode ligt.
Ik ben elke keer gebeld. Niet met de beste ritjes, maar werk is werk.
Overigens heb ik een vriendin van me bijna zo ver dat ze ook gaat solliciteren. Ze is nu tweedejaars student en 18 (in juni jarig). Volgens mij zag ik laatst hier iemand die wel bij AR werkte, terwijl hij nog 18 was? Iemand een idee hoe strikt ze daar nog in zijn? Verder is het vanwege de leeftijd even kijken wat het voordeligste voor haar is, EW of AR. Zijn de salarissen van EW nog actueel op hun website?
Heb het even voor je nagekeken. Ik ben 21 en verdien ¤7,26 per uur. Volgens de website zou ik ¤7,23 per uur verdienen als 21-jarige. Maar deze 'verhoging' is pas sinds een maand volgens mij, dus ja, ze zijn actueel!
Overigens, over 4 weken word ik 22 en ga ik er met ¤1,25 per uur op vooruit!
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Ik ben elke keer gebeld. Niet met de beste ritjes, maar werk is werk.
Overigens heb ik een vriendin van me bijna zo ver dat ze ook gaat solliciteren. Ze is nu tweedejaars student en 18 (in juni jarig). Volgens mij zag ik laatst hier iemand die wel bij AR werkte, terwijl hij nog 18 was? Iemand een idee hoe strikt ze daar nog in zijn? Verder is het vanwege de leeftijd even kijken wat het voordeligste voor haar is, EW of AR. Zijn de salarissen van EW nog actueel op hun website?
Klopt, dat was ik. Ik ben echter wel half augustus aangenomen terwijl ik woensdag 19 ben geworden, dat is even een wat kortere tijdsspanne dan nu aangenomen worden en pas over 9 maanden 19 worden Maar goed, niet geschoten is altijd mis!
Chille rit gehad naar een privé adres in een random dorpje in Zeeland vanuit Veenendaal. Een nieuwe Polo, met zeer aangename audio. Eenmaal daar bleek de bus daar een belbus te zijn, gelukkig zei de beste man zelf al dat het sowieso allemaal ruk was daar en dat hij toch naar Rotterdam moest dus dat ik gelijk meekon. Hij had echter nog geen zin om te rijden want kwam net uit het buitenland dus ik kreeg de sleutel weer in mijn handen gedrukt.
Op zaterdag 13 september 2014 16:36 schreef Loxodonta het volgende: Chille rit gehad naar een privé adres in een random dorpje in Zeeland vanuit Veenendaal. Een nieuwe Polo, met zeer aangename audio. Eenmaal daar bleek de bus daar een belbus te zijn, gelukkig zei de beste man zelf al dat het sowieso allemaal ruk was daar en dat hij toch naar Rotterdam moest dus dat ik gelijk meekon. Hij had echter nog geen zin om te rijden want kwam net uit het buitenland dus ik kreeg de sleutel weer in mijn handen gedrukt.
Heb je meteen even PC kunnen spelen. ik heb wel eens mindere auto's/polo's mee gehad als PC.
Ik doe het al bijna 4 jaar en het bevalt nog altijd erg goed. Het is wel anders dan alleen in de auto zitten, dus je kan niet je eigen muziek aanzetten bijvoorbeeld. Rijtje met voor en nadelen:
Voordelen: -Vaak leuke auto's om in te rijden -Je ontmoet bijzondere mensen (denk aan BN-ers, zakenmensen etc.) -Soms mag je eens een auto mee naar huis nemen. -Je kan studeren in de vele uren wachttijd die je hebt -Soms rij je alsnog hele stukken alleen (als je een klant alleen ergens moet afzetten bijvoorbeeld) -Acceptabel loon -Je komt nog eens ergens, binnen streng beveiligde complexen bijvoorbeeld, of in het buitenland
Nadelen: -Soms heb je een lul van een klant, of een groep bezopen ballen. -Lange wachttijden (dit kan dus ook in je voordeel werken als je je erop instelt) -Je moet je rijstijl aanpassen aan de wensen van de klant (al kan dit soms ook sportief zijn, lees: met 230km/u over de Autobahn). -Verkeerd rijden valt vaak niet goed in de smaak, je moet je route dus voorbereiden.
Al met al doe ik dit werk met veel plezier, zeker in combinatie met valet parking opdrachten waar nog wel eens een Ferrari of Rolls Royce de hoek om kan komen.
Ik ben in New York begonnen en via Washington, Saint Augestine, Jacksonville, Miami, Key eilanden, Tampa en Orlando (rondje Florida dus). Maar tussendoor genoeg andere natuurgebieden, steden en dorpen bezocht. En dat allemaal met een Dodge Charger en het stukje tussen New York en Washington een andere wagen, maar daar reed een Amerikaanse achterop (erg schrikken), dus de Chevy Impala moest ingeleverd worden.. Misschien volgend jaar de West coast rijden !
Ik ben in New York begonnen en via Washington, Saint Augestine, Jacksonville, Miami, Key eilanden, Tampa en Orlando (rondje Florida dus). Maar tussendoor genoeg andere natuurgebieden, steden en dorpen bezocht. En dat allemaal met een Dodge Charger en het stukje tussen New York en Washington een andere wagen, maar daar reed een Amerikaanse achterop (erg schrikken), dus de Chevy Impala moest ingeleverd worden.. Misschien volgend jaar de West coast rijden !
Klinkt goed! Ik ben alleen in Florida geweest, maar dat vond ik wel erg mooi. Everglades waren best indrukwekkend moet ik zeggen!
Ik ben in New York begonnen en via Washington, Saint Augestine, Jacksonville, Miami, Key eilanden, Tampa en Orlando (rondje Florida dus). Maar tussendoor genoeg andere natuurgebieden, steden en dorpen bezocht. En dat allemaal met een Dodge Charger en het stukje tussen New York en Washington een andere wagen, maar daar reed een Amerikaanse achterop (erg schrikken), dus de Chevy Impala moest ingeleverd worden.. Misschien volgend jaar de West coast rijden !
Typisch, die aanrijding Ik heb dit ongeluk dan wel niet gezien, oké, maar toen ik vorig jaar een maandje daar was bij m'n tante heb ik meer ongelukken en aanrijdingen gezien dan ik tot dan toe ooit in Nederland heb gezien Heb toen overigens een rondje gemaakt omhoog langs de oostkust Begonnen in Trenton, NJ, waar m'n tante woont, en zo naar NYC, upstate NY, helemaal tot aan de grens met Canada Maine is echt een aanrader in de zomermaanden, mooi zonnig maar niet te warm en benauwd, wat je snel hebt op andere plekken in de VS
Morgen ga ik m'n eerste rit uitvoeren en wil er zeker van zijn dat deze goed en soepel verloopt en heb daarom een kleine planning gemaakt:
Het gaat om een rit van Sneek naar Groningen.
- Ik vertrek vanaf station Groningen naar Sneek, pak daar de bus en kom aan bij de dealer - Vervolgens meld ik me en krijg ik als een goed is een formulier waar ik geen schades op aan hoef te geven (dit stond in de email) - Ik check of ik moet tanken en breng de auto naar het bedrijf in Groningen - Daar meld ik me bij de receptie en geef alle sleutels af. Hier ontvang ik een enveloppe met papieren die ik vervolgens terug stuur naar het bedrijf (?) - Verder stond in de mail dat ik een legitimatiecheck moet doen bij dat bedrijf in Groningen
Zijn er dingen die ik over het hoofd zie? Het bedrijf in Groningen heet N.........E
Morgen ga ik m'n eerste rit uitvoeren en wil er zeker van zijn dat deze goed en soepel verloopt en heb daarom een kleine planning gemaakt:
Het gaat om een rit van Sneek naar Groningen.
- Ik vertrek vanaf station Groningen naar Sneek, pak daar de bus en kom aan bij de dealer - Vervolgens meld ik me en krijg ik als een goed is een formulier waar ik geen schades op aan hoef te geven (dit stond in de email) - Ik check of ik moet tanken en breng de auto naar het bedrijf in Groningen - Daar meld ik me bij de receptie en geef alle sleutels af. Hier ontvang ik een enveloppe met papieren die ik vervolgens terug stuur naar het bedrijf (?) - Verder stond in de mail dat ik een legitimatiecheck moet doen bij dat bedrijf in Groningen
Zijn er dingen die ik over het hoofd zie? Het bedrijf in Groningen heet N.........E
EW of AR? Maar klinkt verder prima hoor, indien je een transportformulier hebt, laat je die eerst ondertekenen voordat je de sleutels afgeeft.
EW of AR? Maar klinkt verder prima hoor, indien je een transportformulier hebt, laat je die eerst ondertekenen voordat je de sleutels afgeeft.
AR
Dat transportformulier krijg ik dus bij de dealer? Er staat in de mail dat ik er beslist niet zelf een mee moet nemen. Dus als ik niets krijg, heb ik ook niets waar op staat dat ik de auto (met of zonder schade) mee heb genomen.
Als in de ritinfo/email staat dat je zelf geen formulier hoeft mee te nemen, maar bij de dealer 1 krijgt, dan krijg je die bij de dealer. Ben zelf overigens EW.
Morgen ga ik m'n eerste rit uitvoeren en wil er zeker van zijn dat deze goed en soepel verloopt en heb daarom een kleine planning gemaakt:
Het gaat om een rit van Sneek naar Groningen.
- Ik vertrek vanaf station Groningen naar Sneek, pak daar de bus en kom aan bij de dealer - Vervolgens meld ik me en krijg ik als een goed is een formulier waar ik geen schades op aan hoef te geven (dit stond in de email) - Ik check of ik moet tanken en breng de auto naar het bedrijf in Groningen - Daar meld ik me bij de receptie en geef alle sleutels af. Hier ontvang ik een enveloppe met papieren die ik vervolgens terug stuur naar het bedrijf (?) - Verder stond in de mail dat ik een legitimatiecheck moet doen bij dat bedrijf in Groningen
Zijn er dingen die ik over het hoofd zie? Het bedrijf in Groningen heet N.........E
Als het bedrijf in groningen NL is, klopt dit sowieso niet. DM me maar even met van welk bedrijf je naar welk bedrijf moet. Ik denk namelijk dat je gewoon een formulier van NL moet printen. Dat is namelijk de dealer en die zit in Groningen, maar jij begint in Sneek. Dan moet je dus het formulier zelf meenemen. Maar een kentekencheck moet voor NL alleen als je een auto ergens aflevert, dus dat is vreemd.
Ik ben in New York begonnen en via Washington, Saint Augestine, Jacksonville, Miami, Key eilanden, Tampa en Orlando (rondje Florida dus). Maar tussendoor genoeg andere natuurgebieden, steden en dorpen bezocht. En dat allemaal met een Dodge Charger en het stukje tussen New York en Washington een andere wagen, maar daar reed een Amerikaanse achterop (erg schrikken), dus de Chevy Impala moest ingeleverd worden.. Misschien volgend jaar de West coast rijden !
Gaaf! Het ongeluk verbaast me inderdaad niet, die lui kunnen echt niet rijden hier En de buschauffeurs zijn helemaal om te janken, volgens mij is het halen van een busrijbewijs ook een peulenschil.
Typisch, die aanrijding Ik heb dit ongeluk dan wel niet gezien, oké, maar toen ik vorig jaar een maandje daar was bij m'n tante heb ik meer ongelukken en aanrijdingen gezien dan ik tot dan toe ooit in Nederland heb gezien Heb toen overigens een rondje gemaakt omhoog langs de oostkust Begonnen in Trenton, NJ, waar m'n tante woont, en zo naar NYC, upstate NY, helemaal tot aan de grens met Canada Maine is echt een aanrader in de zomermaanden, mooi zonnig maar niet te warm en benauwd, wat je snel hebt op andere plekken in de VS
Is Trenton nog wat? Zit te denken om daar morgen even rond te lopen. Hoef er geen hele dag te zijn, als er maar een beetje winkels zijn en er wat te zien is.
Gaaf! Het ongeluk verbaast me inderdaad niet, die lui kunnen echt niet rijden hier En de buschauffeurs zijn helemaal om te janken, volgens mij is het halen van een busrijbewijs ook een peulenschil.
[..]
Is Trenton nog wat? Zit te denken om daar morgen even rond te lopen. Hoef er geen hele dag te zijn, als er maar een beetje winkels zijn en er wat te zien is.
Niet heel bijzonder of zo, winkels zijn redelijk standaard sortering en qua bezienswaardigheden valt het erg mee, NJ State Museum is nog wel aardig als dat je ding is Wat ik heel gaaf vond was Arm and Hammer-park,de thuisbasis van Trenton Thunder. Dat is de plaatselijke honkbalclub, Minor League maar wat wel gaaf is, is dat het de opleidingsclub van de Yankees is. Ook worden revaliderende spelers van de Yankees daar opgesteld om weer wedstrijdritme op te doen. Ik weet zo niet of ze morgen een wedstrijd hebben maar dat is wel echt een aanrader als je graag een honkbalwedstrijd wil zien in de VS en niet de hoofdprijs wil betalen voor je kaartjes Ben wel bang dat het honkbalseizoen al is afgelopen, ik was er toen in juli en heb het toen wel kunnen doen
Eerste rit zit er op. Rijdt toch wel goed, zo'n audi a6. Viel me wel op dat er niet echt vriendelijk wordt gedaan bij het ophalen en afleveren van de auto. Heb ik net de verkeerde persoon getroffen of is dit wel vaker het geval?
Ik vind ze bij jouw afleveradres altijd meer dan vriendelijk. Maar uiteindelijk kom je natuurlijk gewoon een auto ophalen of afleveren dus je moet waarschijnlijk geen hele gesprekken verwachten.
Op maandag 15 september 2014 16:47 schreef stripe het volgende: Eerste rit zit er op. Rijdt toch wel goed, zo'n audi a6. Viel me wel op dat er niet echt vriendelijk wordt gedaan bij het ophalen en afleveren van de auto. Heb ik net de verkeerde persoon getroffen of is dit wel vaker het geval?
Onvriendelijke of chagrijnige mensen heb je vaker wel dan niet. Er zijn nog wel eens vrolijke mensen die je tegenkomt maar dat zijn er niet veel...
Onvriendelijke of chagrijnige mensen heb je vaker wel dan niet. Er zijn nog wel eens vrolijke mensen die je tegenkomt maar dat zijn er niet veel...
Niet mijn ervaring. Ik ben laatst mijn eerste echte onvriendelijke, denigrerende man tegen gekomen als afleveradres. Verder kan ik me in meer dan een jaar tijd geen enkele onaardige persoon herinneren. In de meer zuidelijke provincies wordt me altijd koffie of thee (en soms zelfs een heel buffet) aangeboden en in de wat noordelijke provincies is men ook nooit onvriendelijk. Wat stugger wel, zakelijker, maar zeker niet vervelend of chagrijnig. Ik heb ook nog nooit het gevoel gehad dat ik geen grapje kon maken of dat daar afwijzend op gereageerd werd. Misschien dat het ook wat aan je eigen instelling en verwachting ligt.
Niet mijn ervaring. Ik ben laatst mijn eerste echte onvriendelijke, denigrerende man tegen gekomen als afleveradres. Verder kan ik me in meer dan een jaar tijd geen enkele onaardige persoon herinneren. In de meer zuidelijke provincies wordt me altijd koffie of thee (en soms zelfs een heel buffet) aangeboden en in de wat noordelijke provincies is men ook nooit onvriendelijk. Wat stugger wel, zakelijker, maar zeker niet vervelend of chagrijnig. Ik heb ook nog nooit het gevoel gehad dat ik geen grapje kon maken of dat daar afwijzend op gereageerd werd. Misschien dat het ook wat aan je eigen instelling en verwachting ligt.
Particulieren waren zonder uitzondering vriendelijk, beleefd en aardig. Garage of LM-personeel verschilt nogal. Misschien dat negatieve ervaringen bij een schadebedrijf en een grote LM in het zuiden van het land onlangs m'n zicht vertroebelen
Jullie hebben zeker nog nooit een auto moeten ophalen waar de hiker die het oorspronkelijk moest doen, niet is komen opdagen en niks gezegd heeft ? En de huurafdeling van C in Grunn heeft ook bijzonder slechte mening van hikers/studenten
Hmpf nu twee keer in een week gehad dat op ophaaladres de auto niet aanwezig was en de rit niet door ging. En nog wel meer miscommunicaties, Easyway is inmiddels mijn meest gebelde nummer in mijn telefoon.
Reis uren en uren voor de kat z'n kut maar ik probeer het positieve er van in te blijven zien: ik krijg toch geld voor die tijd. Maar het voelt zo nutteloos Vandaag echter wel een heerlijke Seat Leon station uit 2014 als rit gekregen in plaats van een VW Polo uit 2008 (die dus niet op het ophaaladres was), helemaal prima. Rijdt heerlijk en goed uitgerust.
Op maandag 15 september 2014 17:00 schreef Solidberg het volgende: Jullie hebben zeker nog nooit een auto moeten ophalen waar de hiker die het oorspronkelijk moest doen, niet is komen opdagen en niks gezegd heeft ? En de huurafdeling van C in Grunn heeft ook bijzonder slechte mening van hikers/studenten
Andersom, twee uur reizen en auto Was al opgehaald door een andere hiker
Andersom, twee uur reizen en auto Was al opgehaald door een andere hiker
Dit dus, op een kutlocatie een half uur lopen van de bushalte bij -15 in Raamsdonkveer Maar gelukkig werd me een lift naar de bushalte terug aangeboden, dat was een schrale troost. Het bleek ook nog de fout van de andere hiker te zijn, die had een nummerbord doorgekregen wat nog niet opgehaald hoefde te worden en had dus maar mijn auto meegenomen zonder dat door te bellen (met een heel ander nummerbord, niet één cijfer/letter verschil). EW was ook niet blij dus die hiker m/v zal het ook wel gehoord hebben.
Over vriendelijkheid: bij de grote leasedepots is het vaak onpersoonlijk, soms wat chagrijnig. Moet zeggen dat ik me daar nooit echt wat van aan heb getrokken. Verder heb je incidenteel minder vriendelijke mensen, maar over het algemeen is het best prima. Ik vind het personeel van dealers ook vrijwel zonder uitzondering best goed te doen, al zijn prive-adressen wel het leukste om te komen.
Nooit ergens last van gehad qua chagrijnige mensen, alleen in mijn begintijd was de befaamde autist-met-pet van de feestlocatie altijd wel een negatieve uitzondering.
Verder was ook bijna niemand uitermate vrolijk overigens, maar wel altijd op een professionele manier vriendelijk
Op maandag 15 september 2014 18:22 schreef Irritatie100 het volgende: Nooit ergens last van gehad qua chagrijnige mensen, alleen in mijn begintijd was de befaamde autist-met-pet van de feestlocatie altijd wel een negatieve uitzondering.
Verder was ook bijna niemand uitermate vrolijk overigens, maar wel altijd op een professionele manier vriendelijk
Meestal bij zo'n auto-depot of leasemaatschappijlocatie waar ze tientallen auto's per dag binnen krijgen heb ik het idee dat het routine is om zo'n snotneus studentje te assisteren en dat ze je daarom niet zo veel aandacht geven of uitermate vrolijk zijn, meer neutraal.
Maar kom je bij een auto-dealer of een privé-persoon iets afhalen of wegbrengen dan zijn ze vrij enthousiast en netjes en aardig, want zij maken het niet elke dag tientallen keren mee
Meestal bij zo'n auto-depot of leasemaatschappijlocatie waar ze tientallen auto's per dag binnen krijgen heb ik het idee dat het routine is om zo'n snotneus studentje te assisteren en dat ze je daarom niet zo veel aandacht geven of uitermate vrolijk zijn, meer neutraal.
Maar kom je bij een auto-dealer of een privé-persoon iets afhalen of wegbrengen dan zijn ze vrij enthousiast en netjes en aardig, want zij maken het niet elke dag tientallen keren mee
Dat is mijn theorie/ervaring in ieder geval.
Daar komt het wel een beetje op neer ja. Hoewel je bij de leasemaatschappijen wel altijd netjes te woord wordt gestaan, maar verder ben je daar inderdaad een nummertje. In Breda nu helemaal, nu je zelf alles moet regelen zonder tussenkomst van personen.
Positieve uitzondering vind ik trouwens die verhuurder die in Charlois en Sloterdijk zit, daar werken echt relaxte mensen. Op een gegeven moment heb ik een periode gehad dat ik meerdere keren per week in Charlois kwam om een auto op te halen, dat werd toen steeds gezelliger daar
Vrolijkste klant die ik heb meegemaakt was een hummeltje van 2/3 die de deur opendeed en toen helemaal blij was dat de nieuwe auto er was Hij moest wel huilen toen mama wegging om me een lift te geven naar het station
Chagrijnige mensen ben ik nog nooit tegengekomen, alleen in Meerkerk inderdaad..
Ik had ook eens een meisje van 2/3, die wilde helemaal weten wat ik kwam doen en brabbelde in onverstaanbare kindertaal van alles over de auto en haar vlechtjes en de kleurpotloden. Nog even gezellig nepthee mee gedronken terwijl haar vader de formulieren nakeek en invulde, ze vond het geweldig.
ik heb morgen mijn eerste rit in een mitsubishi outlander. Van Tilburg naar Drachten(ikzelf woon in Breda). Dit is volgens mij de eerste keer dat ik zin heb om te gaan werken . Alleen heb ik geen specifieken meegekregen dus heb ik dan alleen het innameformulier nodig of ook het overdrachtsformulier? Ik werk bij autoreset btw
Op maandag 15 september 2014 20:29 schreef maxjuhhhh het volgende: ik heb morgen mijn eerste rit in een mitsubishi outlander. Van Tilburg naar Drachten(ikzelf woon in Breda). Dit is volgens mij de eerste keer dat ik zin heb om te gaan werken . Alleen heb ik geen specifieken meegekregen dus heb ik dan alleen het innameformulier nodig of ook het overdrachtsformulier? Ik werk bij autoreset btw
Dan hoef je zelf geen formulier mee te nemen. Waar haal je 'm op? Bij een LM krijg je van hen vaak al een formulier mee .
@ trolley morgen is mijn eerste dag dat ik hikerwerk ga doen. Ik hoop natuurlijk in mooiere auto's te gaan rijden. Ben vorige week pas naar het inloopgesprek geweest.
Voor de rest neem ik wel gewoon mijn beginpakket mee en zal ik nog even bellen naar de planning voor wat ik dan precies nodig heb.
Jawel. Geen formulierspecificatie betekent AR formulier met schades. Als je twijfelt op het moment dat je de mail binnen krijgt, mail of bel dan even.
Huh? Geen formulier betekent geen formulier, anders zou er wel staan dat je het innameformulier in moet vullen. Heb daar wel is om gebeld omdat ik twijfelde, maar voor sommige klanten hoeft gewoon geen formulier ingevuld te worden.
Huh? Geen formulier betekent geen formulier, anders zou er wel staan dat je het innameformulier in moet vullen. Heb daar wel is om gebeld omdat ik twijfelde, maar voor sommige klanten hoeft gewoon geen formulier ingevuld te worden.
Als er niks stond, moest ik tot nu toe altijd het innameformulier invullen (ik bel altijd even). Ik heb nog nooit zonder formulier gereden.
Als er niks stond, moest ik tot nu toe altijd het innameformulier invullen (ik bel altijd even). Ik heb nog nooit zonder formulier gereden.
Waarschijnlijk kiest de planning dan de veilige weg, maar ik heb vaak genoeg zonder formulier moeten rijden.
Maar misschien is het verstandig om wanneer een nieuwe collega een vraag stelt, niet meteen zo stellig te antwoorden. Voor sommige klanten mag je gewoon geen schades opschrijven omdat dat zou betekenen dat alles wat niet op het formulier staat, er ook niet zat. Het zou wel lullig zijn als hij vol goede moet op zijn eerste werkdag dat formulier invult, iets over het hoofd ziet en daar dan problemen mee krijgt
In het algemeen geldt gewoon: Twijfel je ergens over, bel even de planning
Waarschijnlijk kiest de planning dan de veilige weg, maar ik heb vaak genoeg zonder formulier moeten rijden.
Maar misschien is het verstandig om wanneer een nieuwe collega een vraag stelt, niet meteen zo stellig te antwoorden. Voor sommige klanten mag je gewoon geen schades opschrijven omdat dat zou betekenen dat alles wat niet op het formulier staat, er ook niet zat. Het zou wel lullig zijn als hij vol goede moet op zijn eerste werkdag dat formulier invult, iets over het hoofd ziet en daar dan problemen mee krijgt
In het algemeen geldt gewoon: Twijfel je ergens over, bel even de planning
Maar als je geen schade mag controleren staat dat er toch altijd wel huge bij? Ik was stellig omdat ik oprecht dacht dat het schadeformulier the way to go was, dat krijg ik ook elke keer te horen van de planning. 'Als er niks staat, het AR formulier met schades gebruiken.' Vandaar.
Maar even bellen morgenochtend en je weet het zeker.
Op maandag 15 september 2014 21:00 schreef maxjuhhhh het volgende: @ trolley morgen is mijn eerste dag dat ik hikerwerk ga doen. Ik hoop natuurlijk in mooiere auto's te gaan rijden. Ben vorige week pas naar het inloopgesprek geweest.
Voor de rest neem ik wel gewoon mijn beginpakket mee en zal ik nog even bellen naar de planning voor wat ik dan precies nodig heb.
Ah, op die manier. Ik dacht dat je dit werk al een tijdje deed, en altijd met tegenzin ging hiken
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Ah, op die manier. Ik dacht dat je dit werk al een tijdje deed, en altijd met tegenzin ging hiken
Vorige week donderdag dacht ik dat ik mijn beschikbaarheid voor deze week zou invullen en had ik dinsdag, woensdag en vrijdag ingevuld. Ik kreeg donderdag een ritje voor vrijdag van Mechelen naar Waalwijk in een volkswagen caddie. Ik kon niet dus ik had hem afgezegd maar als ik eerlijk ben zou ik dan wel met tegenzin onderweg zijn gegaan .
Op maandag 15 september 2014 17:00 schreef Solidberg het volgende: Jullie hebben zeker nog nooit een auto moeten ophalen waar de hiker die het oorspronkelijk moest doen, niet is komen opdagen en niks gezegd heeft ? En de huurafdeling van C in Grunn heeft ook bijzonder slechte mening van hikers/studenten
Ik heb wel eens gehad dat ik bij een bedrijf een auto op moest halen, terwijl die dag daarvoor een EW hiker behoorlijke schade had gereden (alle panelen aan een kant naar de tyfus) en niks had gezegd, en ik moest die dag met hangende pootjes en een bos bloemen excuses aanbieden. Hiker zal wel z'n laatste dagje bij EW hebben gehad toen
Niet heel bijzonder of zo, winkels zijn redelijk standaard sortering en qua bezienswaardigheden valt het erg mee, NJ State Museum is nog wel aardig als dat je ding is Wat ik heel gaaf vond was Arm and Hammer-park,de thuisbasis van Trenton Thunder. Dat is de plaatselijke honkbalclub, Minor League maar wat wel gaaf is, is dat het de opleidingsclub van de Yankees is. Ook worden revaliderende spelers van de Yankees daar opgesteld om weer wedstrijdritme op te doen. Ik weet zo niet of ze morgen een wedstrijd hebben maar dat is wel echt een aanrader als je graag een honkbalwedstrijd wil zien in de VS en niet de hoofdprijs wil betalen voor je kaartjes Ben wel bang dat het honkbalseizoen al is afgelopen, ik was er toen in juli en heb het toen wel kunnen doen
Ben uiteindelijk naar Newark gegaan, iets groter en moest schoenen kopen dus dat kwam goed uit. Hoewel ik me daar een minderheid voelde, en ze eigenlijk alleen maar sneakers hadden was het wel leuk om eens buiten de standaard steden (waar ik studeer, NYC) te komen.
Ter hoogte van Heinkenszand .. Daar heb ik vorige week nog een auto opgehaald voor EW.
Volgens een woordvoerder van de politie zijn er wel 150 auto's betrokken bij de kettingbotsing. ''Het waren er zoveel, dat we op een gegeven moment maar gestopt zijn met tellen.''
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Volgens een woordvoerder van de politie zijn er wel 150 auto's betrokken bij de kettingbotsing. ''Het waren er zoveel, dat we op een gegeven moment maar gestopt zijn met tellen.''
Op dinsdag 16 september 2014 11:55 schreef Fiorano het volgende: Wie haalt mij uit dit hel college, gastspreker steekt een heel verhaal af over dat ie geloofd in de Bilderberg groep en illuminatie shit. :|
Als jij mijn plekje in de bibliotheek inneemt en m'n practicumtentamen leert. Neurowetenschappen
Op dinsdag 16 september 2014 11:55 schreef Fiorano het volgende: Wie haalt mij uit dit hel college, gastspreker steekt een heel verhaal af over dat ie geloofd in de Bilderberg groep en illuminatie shit. :|
Moet je eigenlijk een blond grietje vooraan zetten die goeie "intellectuele" vragen stelt
Op dinsdag 16 september 2014 10:55 schreef Chapelle het volgende: Mensen al loon met abn toevallig? Ik moet loon van 2 maanden hebben dus ik kan het wel gebruiken...
Ik ook nog niet (ING). Meestal krijg ik het al vroeg, dus hoop toch nog wel op vandaag
Loon krijg je zeker pas als je de inloggegevens van de betaaldinges (woord kwijt) hebt gehad? Contract en VOG zijn afgelopen weekend opgestuurd dus zullen vandaag aankomen!
Op dinsdag 16 september 2014 11:55 schreef Fiorano het volgende: Wie haalt mij uit dit hel college, gastspreker steekt een heel verhaal af over dat ie geloofd in de Bilderberg groep en illuminatie shit. :|
Oeh dat vind ik wel interessant! ik denk dat er zoiets als de Bilderberg groep wel bestaat maar dat hele Illuminatie gebeuren wordt volgens mij flink opgeblazen...
Op dinsdag 16 september 2014 11:55 schreef Fiorano het volgende: Wie haalt mij uit dit hel college, gastspreker steekt een heel verhaal af over dat ie geloofd in de Bilderberg groep en illuminatie shit. :|
Alles is beter dan een gestoorde docent die je in 2 weken SysML en POOSL (Eclipse plugin, reeds overleden programmeer/modelleertaal) door je nek wil duwen.
Oeh dat vind ik wel interessant! ik denk dat er zoiets als de Bilderberg groep wel bestaat maar dat hele Illuminatie gebeuren wordt volgens mij flink opgeblazen...
Bilderberg groep zal zeker wel bestaan, ik denk overigens ook wel dat dat helemaal niet verkeerd is. Invloedrijke mensen moeten soms ook even off-the-record moeten kunnen spreken. Chemtrails, illumination en andere samenzweringstheorieën zie ik al pure onzin.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Een boerenlul, maar kwam dit artikel tegen op Facebook en zag dit forum.
Die reclame maakt voor dat advocatenbureau? Ik vind het erg toevallig dat je een heel account, met alle gegevens in je profiel ingevuld, hebt aangemaakt om een link te plaatsen in dit topic.
Ik weet niet hoe je een TR op een iPad kan plaatsen maar anders had die reactie een TR
Die reclame maakt voor dat advocatenbureau? Ik vind het erg toevallig dat je een heel account, met alle gegevens in je profiel ingevuld, hebt aangemaakt om een link te plaatsen in dit topic.
Ik weet niet hoe je een TR op een iPad kan plaatsen maar anders had die reactie een TR
Reclame maken? Dan had ik het wel ergens anders geplaatst. Meer richting slachtoffers zelf, dat zou namelijk een nuttige doelgroep zijn. Er staat interessante info in over welke partij schuldig is bij kettingbotsingen, misschien ook wel handig voor jullie. (bijvoorbeeld voor Amoeba, die wel eens schade heeft gereden volgens deze reeks)
Reclame maken? Dan had ik het wel ergens anders geplaatst. Meer richting slachtoffers zelf, dat zou namelijk een nuttige doelgroep zijn. Er staat interessante info in over welke partij schuldig is bij kettingbotsingen, misschien ook wel handig voor jullie. (bijvoorbeeld voor Amoeba, die wel eens schade heeft gereden volgens deze reeks)
Ok je bent een troll, dat je weet dat Amoeba schade heeft gereden, dat is nu misschien al een jaar geleden.
Morgen weer een dagje werken, Breda-Haarlem in een v40, en daarna heemskerk - Meerkerk snelweg in een electrische renault kangoo, ik hoop dat hij volledig opgeladen is.
Op dinsdag 16 september 2014 17:48 schreef yosander het volgende: Morgen Leek - Dordrecht in een hoogwerker en Rotterdam - Arnhem in een Transit, oftewel lekker beunen
Hoe laat ben je in Dordrecht en waar moet je zijn?
Op dinsdag 16 september 2014 17:36 schreef drhousing het volgende: Waarom zou je nou weer rijbewijs EN paspoort of id mee moeten nemen voor lokatiewerk? Vind compleet in pak al
Voor A.....? In dat geval heb ik alleen mn rijbewijs bij me hoor.
Wat zou je eigenlijk het beste kunnen tijdens dichte mist? Lichten aan of uit? Hoeveel langzamer rijden? Zelf laat ik lichten aan, en rij op snelweg ~110 of langzamer mits iemand voor mij is.
Normale verlichting voeren, vanmorgen ook een hoop van die balharen gezien in Noord-Holland die met mistlampen achter aan rijden. Echt idioot is dat, mag officieel pas ook bij minder dan 50 meter zicht. En dat is HEEL weinig! Dus aub, laat die bouwlampen UIT! Helemaal als je in de file staat of heel langzaam in een treintje aan het rijden bent.
Nu weet ik niet hoeveel zicht er was in Zeeland vanochtend, maar gezien de ravage die zich heeft afgespeeld daar vandaag, denk ik dat er eerder idioten zónder mistlichten reden, dan mét. En dat in combinatie met (te) hoge snelheid bij dat soort weersomstandigheden ..
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Mistlampen uit, normale verlichting uiteraard aan! Ik weet niet hoe dicht de mist was in Zeeland maar vast een stuk dichter dan in Noord-Holland. Echt een ravage wat zich in Zeeland heeft afgespeeld.
Mistlampen uit, normale verlichting uiteraard aan! Ik weet niet hoe dicht de mist was in Zeeland maar vast een stuk dichter dan in Noord-Holland. Echt een ravage wat zich in Zeeland heeft afgespeeld.
Weet ik, het was ook meer een reactie op de oorspronkelijke vraag
Op dinsdag 16 september 2014 19:39 schreef Solidberg het volgende: Wat zou je eigenlijk het beste kunnen tijdens dichte mist? Lichten aan of uit? Hoeveel langzamer rijden? Zelf laat ik lichten aan, en rij op snelweg ~110 of langzamer mits iemand voor mij is.
Ik zat laatst op de A28 rond Zwolle, het begon in een keer zo heftig te regenen dat mensen de vluchtstrook opzoeken. En dan 30-40 rijden zodat je voldoende zicht voor je hebt én mensen niet instantaan op een stilstaande auto klappen.
Mijn "vaste klant" is bijna 3 weken op vakantie en komt volgende week pas terug. Wel meteen 3 dagen werken maar in de maand september heb ik dus nauwelijks gewerkt.
Ik zat laatst op de A28 rond Zwolle, het begon in een keer zo heftig te regenen dat mensen de vluchtstrook opzoeken. En dan 30-40 rijden zodat je voldoende zicht voor je hebt én mensen niet instantaan op een stilstaande auto klappen.
je ramen niet behandeld hebben zodat de regen er weer direct afspoelt, onafhankelijk van de hoeveelheid.... Oh, en zorg aub voor goede verlichting. Zeker bij mist of nacht. Zat gister bijna tegen een BMW aan waarvan de linkerlamp stuk was en ik dus dacht dat er een brommer aankwam.
Tijdens mist liever te veel verlichting dan te weinig. Tijdje geleden in een dikke hoosbui (nog nooit zo erg meegemaakt) reed er weer zo'n droeftoeter zonder verlichting.
Iemand hier nog leuke verhalen over je leukste/beste/spannendste/gaafste/whatever ritje ooit? Vond die altijd 't leukst om hier te lezen toen ik alleen nog mee keek en nog niet voor AR werkte Een van mijn leukste ritjes was toch wel een knalrode Clio die ik, zo bleek, bij een bloedmooie milf af mocht leveren die ook nog eens heel liev me een liftje gaf en geïnteresseerd was in de baan enzovoort
Ik kwam eens in een Connexxion garage waar allemaal van die kleine mannetjes met baardje en blauwe overall rondliepen. Dat wist ik eerst nog niet, vrij grote garage, dus ik op zoek naar een persoon. Die keek wat verbaasd, bood me direct een kop koffie aan en wilde van alles weten over mijn baantje. Langzaam kwamen er steeds meer hoofdjes tevoorschijn van bebaarde mannetjes in overalls, bleek dat ze normaal alleen senioren kregen. De accu van het busje wat ik kwam halen was helemaal dood, dus die hebben ze voor me gekickstart en naar buiten gereden. Ik geloof dat ze wel twintig keer gezegd hebben dat ik maar door moest geven aan AR dat ze wel vaker studentes als chauffeurs wilden.
Tofste rit ooit was van Vlaardingen naar Köln, als hiker kom je daar niet echt dagelijks zeg maar Was ook nog toen ik net 2 maandjes ofzo voor EW werkte. Zal wel komen omdat het ophaaladres op 5 minuten fietsen was
Verder schieten mij maar een paar dingen te binnen uit mijn dik 4-jarige hikerloopbaan: een doodgewone rit Rijswijk - Utrecht, maar die was tof omdat het met een BMW 640d Gran Coupe was. Een spoedje naar de Eemshaven die ik pas 's middags om 3 uur ofzo doorgebeld kreeg waardoor ik om 3:00 's nachts weer thuis was. Een rit naar Wieuwerd waarbij ik in een woonwijk in Sneek strandde met een verrotte koppeling en ik door een trailer van de garage uit Wieuwerd opgehaald moest worden. Elke rit als het gesneeuwd had
Verder nog véél meer tofs meegemaakt in die 4 jaar, maar daar zou ik harder over na moeten denken
ik zie dat sommigen meerdere keren op een adres komen. Mijn vraag is na hoeveel ritten je ongeveer alles wel hebt gezien? Dat je enige nieuwe ritten nog naar die van een privé adres zijn bijvoorbeeld.
Tijdens het WK een planner aan de lijn gehad: - wij hebben een rit voor je voor morgen en de klant vroeg specifiek om jou, het is weer voor klant A die naar Frankfurt wil. (Een klant met een gloednieuwe mercedes s-klasse)
"Prima, plan mij maar in"
- ehm, je weet wel dat er morgen een WK wedstrijd is he?
"@&¤?!-@&....... Ehhhhh, njah? Toe maar, Nederland wint die wedstrijd toch wel." (Was tegen australie)
De volgende dag met de klant op weg naar Frankfurt, en omstreeks 16:00 weer naar huis, wat drie uur rijden en de wedstrijd begon om 18:00, dus die kon ik vrijwel vergeten. De Mercedes en de rit maakte het meer dan goed. In Frankfurt duurde de meeting langer dan verwacht en om 17:45 begon ik het echt te knijpen omdat ik geen streaming dienst kon vinden, en in de buurt waren er geen cafes die voetbal aan hadden staan. Stipt om 18:00 komt de klant aanlopen om als eerste de Duitsers te verdoemen dat zij de meeting zo lang hadden moeten rekken. Maar goed, wij springen in de auto, de klant zet zijn tv achter aan en zet het duitse commentaar op de speaker en de klant geeft uitleg hoe de doelpunten waren. Voorin kon ik natuurlijk niet kijken, totdat wij in de file belanden en ineens mijn schermpje ook aan ging. Een van de enige andere Hollanders op de Duitse snelweg reed op een gegeven moment naast ons om met grote ogen op onze schermpjes te kunnen kijken. In de rust zijn we een wegrestaurant opgegaan om snel wat eten naar binnen te werken. Uiteraard stond de parkeerplaats vol met Nederlanders die binnen de wedstrijd aan het kijken waren, zo ook wij. Nadat wij het eten op hadden en nog twee doelpunten zagen, zijn we weer de auto ingestapt en heb ik een treintje gevonden die allemaal rond de 200 reden. Het reed vrij soepel en vooral in de buurt van de grens was het doodstil waardoor ik er nog een schepje bovenop kon doen. Even samengevat: een heerlijke auto, een mooie rit, een leuke wedstrijd om te horen en te zien en een aardige en vooral chille klant.
Vorige week ook een van de leukste projecten gehad: een week lang in een gehuurde busje rondrijden voor een project van de klant waarin ik engels klanten moest rondrijden. Er werd van tevoren gezegd, je bent overal bij. Dat betekend dat ik prachtige landgoederen en kastelen heb gezien, met de klanten drie avonden heerlijk heb gedineerd, naar musea ben geweest, 65 euro fooi en een fles wijn heb gekregen. En het was bovendien heel gezellig met de gasten en dat was wederzijds wat ik van hen kreeg te horen, er werd al gevraagd of ik volgend jaar bij hun meeting in Wales wilde zijn als chauffeur.
[ Bericht 0% gewijzigd door DrSnuggle op 16-09-2014 22:28:34 ]
Op dinsdag 16 september 2014 22:22 schreef maxjuhhhh het volgende: ik zie dat sommigen meerdere keren op een adres komen. Mijn vraag is na hoeveel ritten je ongeveer alles wel hebt gezien? Dat je enige nieuwe ritten nog naar die van een privé adres zijn bijvoorbeeld.
Ik ga morgen nog naar een nieuwe leasemaatschappij.
Ik moest ooit eens een auto ophalen bij een niet nader te noemen vestiging van de politie, in opdracht van een grote leasemaatschappij. Kreeg een bezoekerspasje en moest naar 'die loods' lopen, daar zou de auto zijn. Die loopbeschrijving van de bewaker/portier klopt voor geen meter, dus ik dwaal daar over dat terrein heen. Niemand die naar je om kijkt. Ondertussen begon het keihard te sneeuwen, dus ik loop zomaar een van die garages/loodsen op het terrein binnen, ook daar was de auto niet bekend. Maar de mannen uit de loods daar gingen die auto zoeken voor me Ondertussen werd ik alleen gelaten in die garage daar. Na een paar minuten kwam er een monteur aan. Was de bumpers van een Golf R vervangen door een standaardbumper zodat ze minder zouden opvallen. Later kwam de rest van de medewerkers daar terug, waren een oude Corolla helemaal aan het strippen. Hadden het idee dat er drugs ofzo in de deurpanelen zaten, daar waren ze een beetje vaag over.
Na 45 minuten was mijn auto gevonden. De sleutels lagen bij de portier Het sneeuwde inmiddels zo hard dat ik er 20 minuten over heb gedaan om die auto sneeuwvrij te maken en uit te graven (Was februari 2012, toen met die verkeerschaos enzo). Daarna 3 uur gedaan over 60 km met die auto omdat de A12 en A27 zo vast stonden.
Ik weet dat ik die dag een rit van Utrecht naar Heerlen had terwijl ik in Arnhem woon, dus ik denk dat wel moeite hadden met plannen, maar dat was als PC. Ik weet niet hoe dat op de hikerafdeling zou zijn geweest. De terugreis ging bij mij verrassend goed eigenlijk, ik deed er toen max een uurtje langer over.
Ik kwam met die sneeuw om 15:30 aan bij LP in RDV. Toen vroegen ze of ik nog een spoedrit wilde doen. Ik zeg ja, want ik moest daar toch weg zien te komen. OV lag zo goed als plat daar, bus naar Utrecht zou hopeloos in de file komen op de A27. Spoedrit was een ritje naar Zoetermeer, uiteindelijk was ik om 18:15 in Zoetermeer. En toen ben ik uiteindelijk na heel lang wachten tot Alphen aan den Rijn gekomen met een trein, en na een uur daar staan toch m'n pa maar gebeld, die vanaf Utrecht kwam om me op te halen.
Mooiste zijn toch wel de ritten die volledig in de soep lopen
3 ritten op een dag waarvan de 2e voor 1 uur afleveren en dan net, na minstens 6x met EW gebeld te hebben en gebeld te worden, om half 1 bij je eerste afleveradres aan te komen om wat voor reden dan ook.
Of een rit van een gat ergens naar Almere, was maar 53km. Zit ik net in de auto staat het benzinelampje al aan en geeft die aan dat ik nog 45km kan rijden. Bij de meeste auto's, als je een beetje voorzichtig rijd, word die 45km al snel 65 ofzo. Hierbij tot 55.. Vervolgens kom ik om 2 uur 's middags in de enige file te staan die er toen was, uiteraard stond ik net na het tankstation pas stil..
Uiteindelijk de LM wel gehaald ondanks dat die maar bleef piepen.
Mooiste rit als hiker was dat ik volgens de papieren een Audi A5 van Den Haag naar Alkmaar moest rijden. Ik kwam aan op het adres en heb een kopje koffie met de desbetreffende meneer gedronken en een beetje over koetjes en kalfjes gepraat. Na de koffie was het toch wel tijd om op weg te gaan en gingen we naar zijn inpandige garage toe. Daar stond een Ferarri 458 en een Bentley Continental. Ik vond het al een beetje vreemd dat ik een "gewone" Audi A5 moest rijden maar het bleek een Audi RS5 te zijn. Nadat de man mij specifiek wilde uitleggen hoe de launch control werkte mocht ik mijn weg vervolgen. Is een leuke rit geweest
Als PC zijn er wel meerdere leuke ritten geweest maar ik rij sinds ongeveer een jaar nog maar 1 persoon. Die vraagt altijd om mij en ik woon ook 4 straten verder. Enorm goede band opgebouwd en naast de zakelijke kilometers gaan we ook naar de autobeurzen (Frankfurt, Geneve). Naast de autobeurzen heb ik ook wel meerdere Michelin restaurants en Hiltons hotels gezien.
Op dinsdag 16 september 2014 21:22 schreef underground1009 het volgende: Iemand hier nog leuke verhalen over je leukste/beste/spannendste/gaafste/whatever ritje ooit? Vond die altijd 't leukst om hier te lezen toen ik alleen nog mee keek en nog niet voor AR werkte Een van mijn leukste ritjes was toch wel een knalrode Clio die ik, zo bleek, bij een bloedmooie milf af mocht leveren die ook nog eens heel liev me een liftje gaf en geïnteresseerd was in de baan enzovoort
Denk zelf dat Amoeba de beste verhalen heeft. Iets met een Audi A7 en nog wat met schade rijden voor AR.
Ik moest een keer samen met een collega voor het Beatrix bedank lied (niet het koningslied) alle BNers opvangen die met de auto aankwamen en waar nodig hun auto parkeren. Dus eigenlijk een soort combinatie van valet parking en gastheer. De hele dag mochten we eigenlijk gaan en staan waar we wilden, waar de pers niet mocht komen. Die middag gingen we ook lunchen met de artiesten, wat hilarisch was (meest random moment: Roel van Velzen die Jeroen van der Boom achterna rent met een plant). Verder leuk kunnen babbelen met Edwin Evers en Najib Amhali.
Dit was overigens ook een bijzonder aangename dag:
Bleek een huurauto te zijn: "Je mag er alles mee doen wat je wilt, als hij maar heel blijft".
Meneer van vanochtend had het er vrij moeilijk mee dat een meisje de auto meenam. Vroeg wel 4 keer of hij hem er niet even moest uitparkeren en daarna ging hij me uitleggen hoe ik kon zorgen dat de ruiten niet beslaan. Heb maar braaf geknikt haha.
Voor morgen de hele dag beschikbaar. Hoop dat er vanmiddag nog een mail van AR komt, heb er eigenlijk wel rekening mee gehouden. Op welke dagen ervaren jullie de meeste drukte/ritjes? Of is het aantal ritten gelijk over de week verdeeld?
Op woensdag 17 september 2014 09:47 schreef Loxodonta het volgende: Meneer van vanochtend had het er vrij moeilijk mee dat een meisje de auto meenam. Vroeg wel 4 keer of hij hem er niet even moest uitparkeren en daarna ging hij me uitleggen hoe ik kon zorgen dat de ruiten niet beslaan. Heb maar braaf geknikt haha.
3 ritten op een dag waarvan de 2e voor 1 uur afleveren en dan net, na minstens 6x met EW gebeld te hebben en gebeld te worden, om half 1 bij je eerste afleveradres aan te komen om wat voor reden dan ook.
Of een rit van een gat ergens naar Almere, was maar 53km. Zit ik net in de auto staat het benzinelampje al aan en geeft die aan dat ik nog 45km kan rijden. Bij de meeste auto's, als je een beetje voorzichtig rijd, word die 45km al snel 65 ofzo. Hierbij tot 55.. Vervolgens kom ik om 2 uur 's middags in de enige file te staan die er toen was, uiteraard stond ik net na het tankstation pas stil..
Uiteindelijk de LM wel gehaald ondanks dat die maar bleef piepen.
Ik zou die risico niet nemen vooral niet omdat ik privé een keer zonder benzine kwam te staan
Beetje bezig met een afstudeerstage te zoeken, iemand nog tips qua bedrijven danwel overzichtelijke websites. Moet in de marketingrichting zijn, HBO niveau
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op woensdag 17 september 2014 11:33 schreef Fiorano het volgende: Beetje bezig met een afstudeerstage te zoeken, iemand nog tips qua bedrijven danwel overzichtelijke websites. Moet in de marketingrichting zijn, HBO niveau
Sportmarketing, maar het hoeft niet een afstudeer opdracht te zijn die Sport gerelateerd is. Woon zelf in Barneveld, regio Amersfoort/Utrecht/Amsterdam/Arnhem
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Zo. Het toeval wil dat ik vanochtend weer in een garage vol mannetjes in blauwe overall stond. Helemaal verbaasd want normaal kwamen er alleen '75+ers'. Of ik wel een rijbewijs had, dat soort grapjes. Wel heel gezellig even gekletst. Vervolgens in de meest pauper Transporter ooit met geïmproviseerde radio naar Dordrecht gereden. Man man man wat een saai eind is dat zeg, immer geradeaus tot Utrecht. In Dordrecht kon ik het afleveradres niet vinden, want de naam insinueerde een LM en het bleek een verhuurbedrijf in een VW garage. Ik kon één vlag vinden van het bedrijf en die stond naast de Seat garage. Allemaal overduidelijk dus. In de ritopdracht stond dat ik ABSOLUUT geen schade mocht controleren, dus ik had een overdrachtsformulier mee op aanraden van de planning. Die mevrouw bij het afleveren strontchagrijnig omdat ik niet op schade had gecontroleerd en er wel schade op de auto zat. Hopelijk hoor ik daar niks meer van, anders ga ik echt heel hard protesteren want die schade zat er al op toen ik de auto mee kreeg.
Toen kwam de Auris. Om persoonlijke redenen haat ik die auto, maar hij reed prima. De enige nadelen zijn de p stand die met een knopje gaat in plaats van met de pook, het minipookje en het actieradiussysteem. Ik moest wat tanken, 4L oid, om de rit te halen. Blijft de actieradius gelijk staan, die paste zich niet aan. Er kwamen gelukkig wel streepjes bij de benzineindicator bij, dus ik reed dapper door. Actieradius bleef teruglopen, maar wel 2x zo langzaam. Achterlijk systeem.
Daarna nog een halfuurtje gebabbeld met vier slechthorende senioren bij de bushalte.
Hoeveel zit het bedrag bij jou dan ernaast? Heb zelf dat mijn eigen berekening iets van 10-20 euro lager uitkomt dan dat ik wat uit eindelijk gestort krijg.
Lekker dagje vandaag, Eerste rit Volvo v40, heerlijke rit alleen wel een tijdje in de file gestaan. Toen in Haarlem wou ik de bus pakken om naar de Kangoo Z.E te gaan tot ik gebeld werd dat de rit geannuleerd werd en dat ik naar huis kon gaan reizen. Nog geen minuut daarna dat ze toch een rit hadden vanuit Amsterdam naar Meerkerk nog steeds, dus hoefde niet ergens nog een formulier te regelen gelukkig. Het was ook nog eens een heerlijke Audi Q5. Toen ik net wegliep bij Meerkerk snelweg locatie zag ik op een trailer de auto die ik eigenlijk zou moeten brengen.
Overigens heb ik langer dan dan 4 jaar voor EW gewerkt Oktober 2009 - januari 2014.
Haha ja, maar ik speel wel een beetje vals want er zijn behoorlijk wat periodes van een x aantal maanden geweest waarin ik niet hebt gewerkt. Maar toch
Ik vrees trouwens dat ik zo lang als jij niet ga halen, ontslag zal rond februari plaatsvinden
Het is wel vrij kort inderdaad, je kan nu maximaal 1 jaar uitlopen en daar zit je zo op..
Het was voor een standaard universitaire bachelor + eenjarige master 7 jaar, je kreeg nominaal + 3 jaar. Nu is het nominaal + 1 jaar geworden. Voor mijn vorige opleiding 1 jaar en 11 maanden verbruikt helaas.
Binnenkort maar eens op zoek naar een onderzoeks/afstudeerstage voor m'n masterscriptie. Zal daarnaast toch niet veel tijd hebben om te Autoresetten denk ik
[ Bericht 0% gewijzigd door Pizzabodem op 17-09-2014 21:43:20 ]
Ik heb vandaag opeens 130,- gekregen van AR. Ik dacht dat ze altijd op vrijdag uitbetaalden en ik heb vorige week ook niet uren gemaakt voor 130 euries. Zijn dat dan reserves ofzo?
Op woensdag 17 september 2014 22:53 schreef DukeJan het volgende: Ik heb vandaag opeens 130,- gekregen van AR. Ik dacht dat ze altijd op vrijdag uitbetaalden en ik heb vorige week ook niet uren gemaakt voor 130 euries. Zijn dat dan reserves ofzo?
Laatste der Mohikanen uit het topic jij, of niet dan?
Maar ik heb het inderdaad in het begin ook wel erg hard gemist ja. En nog steeds af en toe Maar ach, dat arbeiden heeft ook wel wat. Vooral geld
Ja wel één van de laatste denk ik inderdaad. De pest is alleen dat ik nog niet echt kan gaan werken omdat ik nog niet afgestudeerd ben, maar ach dat komt binnenkort wel goed.