Ik ook, hoor. Voordeel van pverschoenen is dat je ze ook nog voor je mtb-schoenen kunt gebruiken.quote:Op maandag 1 september 2014 19:50 schreef dop het volgende:
maar voor die 3 dagen per jaar dat het vriest heb ik gewoon overschoentjes.
Ik denk dat je schoenen meer te lijden hebben gehad van die keer in de regen pp de nedereindseberg dan ze zullen hebben van een winter met overschoenen rijden.quote:Op maandag 1 september 2014 19:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er komt altijd zand en rommel langs.
ik heb meestal 2 paar schoenen oude en nieuwe(re) handig voor als een paar nat is of als je van te voren al weet dat je in slecht weer fietstquote:Op maandag 1 september 2014 19:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou eerder winterschoenen kopen om mijn gewone schoenen wat knapper te houden. Net als dat ik in de regen liever in het zwart dan in het wit rijd.
Gripgrab, moet ik wel bij zeggen dat mijn vrouw de neopreen versie had voor de winter en die waren bij haar snel stuk.quote:Op maandag 1 september 2014 20:04 schreef kanovinnie het volgende:
Welke overschoenen heb je? Die BBB waterflex die ik heb houden het een half uurtje uit, max.
daarom ook altijd je beenstukken over je overschoenen heen dragen.. scheelt ook inlopen van water. Voorkomt niet dat je nat word, maar zeker wel minder inloop dan andersquote:Op maandag 1 september 2014 20:16 schreef ddx het volgende:
Ik heb de Bio-Racer Easyfit tijdje geleden gekocht, nog niet uitgetest (maar zal binnenkort wel gebeuren)
Met falpje zodat water minder snel vanaf broek schoenen inloopt :
[ afbeelding ]
conclusie?quote:Op maandag 1 september 2014 20:17 schreef the_critic het volgende:
staat in de laatste Grinta een heel stuk over carbon. Van hoe het gemaakt wordt, hoe het gerepareerd wordt, maar ook stuk over de imitatieframes uit china. Leuk leesvoer
ppff kort samengevat... Chinezen gebruiken inderdaad gewoon mallen van bekende merken en maken daar nieuwe frames op. Je kunt mazzel hebben en een goed frame, uit een nog redelijk goede mal en goed carbon hebben... maar ook pech hebben dat ze slecht carbon gebruiken of een mal al redelijk versleten is. Dan krijg je slechte stukken/plakranden die ze vaak gewoon wegschuren waardoor het niet te zien is.quote:
Ik vind het ook wel goed hoor, dat ze die imitatiemeuk niet aanprijzen.quote:Op maandag 1 september 2014 20:29 schreef the_critic het volgende:
[..]
ppff kort samengevat... Chinezen gebruiken inderdaad gewoon mallen van bekende merken en maken daar nieuwe frames op. Je kunt mazzel hebben en een goed frame, uit een nog redelijk goede mal en goed carbon hebben... maar ook pech hebben dat ze slecht carbon gebruiken of een mal al redelijk versleten is. Dan krijg je slechte stukken/plakranden die ze vaak gewoon wegschuren waardoor het niet te zien is.
De bekende merken zeggen, nooit doen, het is alleen maar troep. Anonieme fietsenmaker zegt, als je geen prof bent merk je het verschil niet. Kwaliteit is wel eigenlijk altijd minder dan die van merkframes, maar voor de gemiddelde fietser is dat verwaarloosbaar.
Zelfde zeggen ze dus ook over sturen, zadelpennen etc...
Erg wisselende mening dus... en vanuit een blad, die door Canyon wordt uitgenodigd in de fabriek alle processen van ontwikkeling te mogen zien.. snap ik, dat zij nooit zullen zeggen.. "spul uit China is evengoed" (beetje, Wij van wc-eend gevoel )
Het zou ook wel heel stom zijn als je daar telkens om gaat sprinten. Dat scheelt max 2 euro per keer? En met z'n tweeën kan je makkelijk afspraken maken en inderdaad soms hoef je daar geen afspraak voor te maken.quote:Op maandag 1 september 2014 18:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb wel eens in een achtervolgend groepje (van 2) gezeten, dat voor de 5e/6e premie reed. Het ging niet bewust (iig niet van mij uit), maar we hebben onderweg de premies verdeeld.
We hebben niet eens gesproken, het gebeurde gewoon zo. En het was nog in het guldentijdperkquote:Op maandag 1 september 2014 21:01 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Het zou ook wel heel stom zijn als je daar telkens om gaat sprinten. Dat scheelt max 2 euro per keer? En met z'n tweeën kan je makkelijk afspraken maken en inderdaad soms hoef je daar geen afspraak voor te maken.
Er zijn natuurlijk niet zo heel veel carbon producenten hé. Dus wat is nu "slecht"? Chinese carbon, die als de minste kwaliteit wordt aangeduid, wordt waarschijnlijk in de goedkoopste series van alle merkframes verwerkt. Het is dan niet slecht, maar je hebt er wat meer voor nodig om dezelfde stijfheid te bereiken wat weer ten koste gaat van het absorberende vermogen. Maar of je als recreant nu een frame van < 700 gram moet willen..... Als tie breekt, breekt tie.quote:Op maandag 1 september 2014 20:48 schreef the_critic het volgende:
uiteraard gebruiken die chinezen carbon dat mindere kwaliteit is voor de namaakproducten. Vraag is inderdaad of je dit als doorsnee renner merkt.
over bijvoorbeeld de ontwikkeling van de s-works zeggen ze ook dat over hetzelfde frame Contador hem te stijf vond in de afdalingen, terwijl Boonen juist nog wel een iets meer stijfheid zou willen. Erg persoonlijk dus ook nog eens.
ik lees dingen over T700 en over T1100 carbon... en dat, als je een frame 100gram lichter wilt maken, met dezelfde stijfheid, je 3 tot 5 keer zo duur carbon gebruiken moet...quote:Op maandag 1 september 2014 21:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk niet zo heel veel carbon producenten hé. Dus wat is nu "slecht"? Chinese carbon, die als de minste kwaliteit wordt aangeduid, wordt waarschijnlijk in de goedkoopste series van alle merkframes verwerkt. Het is dan niet slecht, maar je hebt er wat meer voor nodig om dezelfde stijfheid te bereiken wat weer ten koste gaat van het absorberende vermogen. Maar of je als recreant nu een frame van < 700 gram moet willen..... Als tie breekt, breekt tie.
http://www.velocite-bikes.com/carbon-fiber.html.htmlquote:Op maandag 1 september 2014 21:19 schreef the_critic het volgende:
[..]
ik lees dingen over T700 en over T1100 carbon... en dat, als je een frame 100gram lichter wilt maken, met dezelfde stijfheid, je 3 tot 5 keer zo duur carbon gebruiken moet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |