abonnement Unibet Coolblue
pi_144074208
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:50 schreef dop het volgende:

maar voor die 3 dagen per jaar dat het vriest heb ik gewoon overschoentjes.
Ik ook, hoor. Voordeel van pverschoenen is dat je ze ook nog voor je mtb-schoenen kunt gebruiken.
in a crowd you lose humanity
pi_144074336
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Er komt altijd zand en rommel langs.
Ik denk dat je schoenen meer te lijden hebben gehad van die keer in de regen pp de nedereindseberg dan ze zullen hebben van een winter met overschoenen rijden.
in a crowd you lose humanity
  maandag 1 september 2014 @ 20:01:04 #78
545 dop
:copyright: dop
pi_144074393
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:51 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik zou eerder winterschoenen kopen om mijn gewone schoenen wat knapper te houden. Net als dat ik in de regen liever in het zwart dan in het wit rijd.
ik heb meestal 2 paar schoenen oude en nieuwe(re) handig voor als een paar nat is of als je van te voren al weet dat je in slecht weer fietst
maar mijn schoenen blijven met overschoenen echt gewoon schoon en droog
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 1 september 2014 @ 20:04:39 #79
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144074623
Welke overschoenen heb je? Die BBB waterflex die ik heb houden het een half uurtje uit, max.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_144074832
Tja hangt er dus echt vanaf of je echt doorfietst in de kou/regen.
Winterschoenen zijn bijvoorbeeld ook prima als het niet regent maar het gewoon koud is buiten.
  maandag 1 september 2014 @ 20:12:26 #81
545 dop
:copyright: dop
pi_144075054
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 20:04 schreef kanovinnie het volgende:
Welke overschoenen heb je? Die BBB waterflex die ik heb houden het een half uurtje uit, max.
Gripgrab, moet ik wel bij zeggen dat mijn vrouw de neopreen versie had voor de winter en die waren bij haar snel stuk.
ik ben niet z.n kouwkleun dus heb voldoende aan wind en waterdichte overschoenen.
volgens mij heb ik Gripgrab orca
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_144075268
Ik heb de Bio-Racer Easyfit tijdje geleden gekocht, nog niet uitgetest (maar zal binnenkort wel gebeuren)
Met falpje zodat water minder snel vanaf broek schoenen inloopt :

pi_144075315
staat in de laatste Grinta een heel stuk over carbon. Van hoe het gemaakt wordt, hoe het gerepareerd wordt, maar ook stuk over de imitatieframes uit china. Leuk leesvoer
everyone's a critic...
even you ! !
pi_144075377
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 20:16 schreef ddx het volgende:
Ik heb de Bio-Racer Easyfit tijdje geleden gekocht, nog niet uitgetest (maar zal binnenkort wel gebeuren)
Met falpje zodat water minder snel vanaf broek schoenen inloopt :

[ afbeelding ]
daarom ook altijd je beenstukken over je overschoenen heen dragen.. scheelt ook inlopen van water. Voorkomt niet dat je nat word, maar zeker wel minder inloop dan anders
everyone's a critic...
even you ! !
pi_144075398
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 20:17 schreef the_critic het volgende:
staat in de laatste Grinta een heel stuk over carbon. Van hoe het gemaakt wordt, hoe het gerepareerd wordt, maar ook stuk over de imitatieframes uit china. Leuk leesvoer
conclusie?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_144075991
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 20:18 schreef Patroon het volgende:

[..]

conclusie?
ppff kort samengevat... Chinezen gebruiken inderdaad gewoon mallen van bekende merken en maken daar nieuwe frames op. Je kunt mazzel hebben en een goed frame, uit een nog redelijk goede mal en goed carbon hebben... maar ook pech hebben dat ze slecht carbon gebruiken of een mal al redelijk versleten is. Dan krijg je slechte stukken/plakranden die ze vaak gewoon wegschuren waardoor het niet te zien is.
De bekende merken zeggen, nooit doen, het is alleen maar troep. Anonieme fietsenmaker zegt, als je geen prof bent merk je het verschil niet. Kwaliteit is wel eigenlijk altijd minder dan die van merkframes, maar voor de gemiddelde fietser is dat verwaarloosbaar.
Zelfde zeggen ze dus ook over sturen, zadelpennen etc...

Erg wisselende mening dus... en vanuit een blad, die door Canyon wordt uitgenodigd in de fabriek alle processen van ontwikkeling te mogen zien.. snap ik, dat zij nooit zullen zeggen.. "spul uit China is evengoed" (beetje, Wij van wc-eend gevoel :) )
everyone's a critic...
even you ! !
pi_144076126
Ja logisch. Die bladen leven natuurlijk ook van reclame inkomsten, dus zo'n artikel is een 1-2tje tussen redactie en merken.
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 1 september 2014 @ 20:33:18 #88
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144076195
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 20:29 schreef the_critic het volgende:

[..]

ppff kort samengevat... Chinezen gebruiken inderdaad gewoon mallen van bekende merken en maken daar nieuwe frames op. Je kunt mazzel hebben en een goed frame, uit een nog redelijk goede mal en goed carbon hebben... maar ook pech hebben dat ze slecht carbon gebruiken of een mal al redelijk versleten is. Dan krijg je slechte stukken/plakranden die ze vaak gewoon wegschuren waardoor het niet te zien is.
De bekende merken zeggen, nooit doen, het is alleen maar troep. Anonieme fietsenmaker zegt, als je geen prof bent merk je het verschil niet. Kwaliteit is wel eigenlijk altijd minder dan die van merkframes, maar voor de gemiddelde fietser is dat verwaarloosbaar.
Zelfde zeggen ze dus ook over sturen, zadelpennen etc...

Erg wisselende mening dus... en vanuit een blad, die door Canyon wordt uitgenodigd in de fabriek alle processen van ontwikkeling te mogen zien.. snap ik, dat zij nooit zullen zeggen.. "spul uit China is evengoed" (beetje, Wij van wc-eend gevoel :) )
Ik vind het ook wel goed hoor, dat ze die imitatiemeuk niet aanprijzen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_144076269
Daarbij blijf ik van mening dat imitatie echt not done is en aangeeft van weinig klasse. Ook al zou het even goed zijn als het merk zelf.
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 1 september 2014 @ 20:35:03 #90
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144076275
Denk ook niet dat het ver van de waarheid afligt. Het is geen rommel, maar een nepvenge zal niet snel net zo goed zijn als een echte venge.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_144076848
uiteraard gebruiken die chinezen carbon dat mindere kwaliteit is voor de namaakproducten. Vraag is inderdaad of je dit als doorsnee renner merkt.
over bijvoorbeeld de ontwikkeling van de s-works zeggen ze ook dat over hetzelfde frame Contador hem te stijf vond in de afdalingen, terwijl Boonen juist nog wel een iets meer stijfheid zou willen. Erg persoonlijk dus ook nog eens.
everyone's a critic...
even you ! !
pi_144076962
Dat kan mij ook best voorstellen. Boonen is een stuk sterker dan Contador (meer piek vermogen). Dus zal Boonen zijn gevoel qua stijfheid heel anders zijn dan vliegje Contador.
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 1 september 2014 @ 20:59:13 #93
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144077337
Ik heb ooit eens tijdens een filmpje van een piektest/sporttest van Boonen hem horen vertellen dat zijn frame 300 gram zwaarder is dan de standaard S-works
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_144077443
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:09 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik heb wel eens in een achtervolgend groepje (van 2) gezeten, dat voor de 5e/6e premie reed. Het ging niet bewust (iig niet van mij uit), maar we hebben onderweg de premies verdeeld.
Het zou ook wel heel stom zijn als je daar telkens om gaat sprinten. Dat scheelt max 2 euro per keer? En met z'n tweeën kan je makkelijk afspraken maken en inderdaad soms hoef je daar geen afspraak voor te maken.
pi_144077539
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 21:01 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Het zou ook wel heel stom zijn als je daar telkens om gaat sprinten. Dat scheelt max 2 euro per keer? En met z'n tweeën kan je makkelijk afspraken maken en inderdaad soms hoef je daar geen afspraak voor te maken.
We hebben niet eens gesproken, het gebeurde gewoon zo. En het was nog in het guldentijdperk :P
in a crowd you lose humanity
  maandag 1 september 2014 @ 21:05:53 #96
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_144077630
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 20:48 schreef the_critic het volgende:
uiteraard gebruiken die chinezen carbon dat mindere kwaliteit is voor de namaakproducten. Vraag is inderdaad of je dit als doorsnee renner merkt.
over bijvoorbeeld de ontwikkeling van de s-works zeggen ze ook dat over hetzelfde frame Contador hem te stijf vond in de afdalingen, terwijl Boonen juist nog wel een iets meer stijfheid zou willen. Erg persoonlijk dus ook nog eens.
Er zijn natuurlijk niet zo heel veel carbon producenten hé. Dus wat is nu "slecht"? Chinese carbon, die als de minste kwaliteit wordt aangeduid, wordt waarschijnlijk in de goedkoopste series van alle merkframes verwerkt. Het is dan niet slecht, maar je hebt er wat meer voor nodig om dezelfde stijfheid te bereiken wat weer ten koste gaat van het absorberende vermogen. Maar of je als recreant nu een frame van < 700 gram moet willen..... Als tie breekt, breekt tie.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_144078290
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 21:05 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk niet zo heel veel carbon producenten hé. Dus wat is nu "slecht"? Chinese carbon, die als de minste kwaliteit wordt aangeduid, wordt waarschijnlijk in de goedkoopste series van alle merkframes verwerkt. Het is dan niet slecht, maar je hebt er wat meer voor nodig om dezelfde stijfheid te bereiken wat weer ten koste gaat van het absorberende vermogen. Maar of je als recreant nu een frame van < 700 gram moet willen..... Als tie breekt, breekt tie.
ik lees dingen over T700 en over T1100 carbon... en dat, als je een frame 100gram lichter wilt maken, met dezelfde stijfheid, je 3 tot 5 keer zo duur carbon gebruiken moet...
everyone's a critic...
even you ! !
pi_144079048
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 21:19 schreef the_critic het volgende:

[..]

ik lees dingen over T700 en over T1100 carbon... en dat, als je een frame 100gram lichter wilt maken, met dezelfde stijfheid, je 3 tot 5 keer zo duur carbon gebruiken moet...
http://www.velocite-bikes.com/carbon-fiber.html.html

Stijfheid versus sterkte.
pi_144079691
http://www.strava.com/activities/188346752

140 kilometer, alstublieft.
pi_144080104
Was je op de stadsfiets?
Maar ik kan 't mis hebben...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')