abonnement Unibet Coolblue
pi_143956960
Zo nu en dan hoor je wel eens een verhaal over een sollicitatie die compleet in de soep liep of een onredelijke/vreemde afwijzing. Waarschijnlijk zijn de meeste mensen wel eens afgewezen omdat ze "niet in het profiel paste" of omdat ze "niet aansloten bij het bedrijf". Wellicht is het een leuk idee om onze rare/gekke sollicitatiegesprekken en sollicitatieblunders te delen.

Dus, zeg eens eerlijk: heb jij wel eens een enorme blunder gemaakt bij een sollicitatie? Ben je wel eens weggevlucht bij een sollicitatie omdat het toch niet was wat jij er van verwachtte? Of ben je wel eens afgewezen om een hele rare reden?



"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_143956992
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bijna net zo moeilijk als voor HR mensen om CVs te lezen, buiten de geboortedatum. "We zoeken iemand met ervaring daar en daarin en dat heeft u niet." "Um, jawel, 12 jaar. Staat in mijn CV." Dus niet zeiken, asjeblieft. Begin eens met een cultuuromslag op dat gebied en ga dan over sollicitanten zeuren.
Met droge ogen vragen 'waar woon je?'
Terwijl mijn n.a.w. gegeven notabene bovenaan het A4-tje staan wat ze voor zich heeft liggen.

'Je bent 30?'
'35'
'Je woont in Tilburg he?'
'Nee, dat vind Linkedin, ik woon in ...'
'o ja, dat staat hier ook'
'en single he?'
'nee getrouwd, staat er ook net onder de woonplaats'

eigenlijk was dat het punt waarop ik naar buiten had moeten lopen :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_143957271
Mensen lezen extreem slecht.
Bijna op het ongeïnteresseerde af.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:00:12 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143957431
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mensen lezen extreem slecht.
Bijna op het ongeïnteresseerde af.
Ze zijn ook ongeïnteresseerd. NAW gegevens, leeftijd... Oh, laat verder maar. Totaal geen interesse of je misschien waardevolle ervaring meebrengt.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_143957458
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ze zijn ook ongeïnteresseerd. NAW gegevens, leeftijd... Oh, laat verder maar. Totaal geen interesse of je misschien waardevolle ervaring meebrengt.
Komt ook door het overweldigende aanbod van sollicitanten,
ze kunnen dit arrogante gedrag nog vertonen :).
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_143957545
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Komt ook door het overweldigende aanbod van sollicitanten,
ze kunnen dit arrogante gedrag nog vertonen :).
Mwa. Ook zonder overweldigend aanbod heb ik het meegemaakt. Klein bedrijf, baas was al anderhalf jaar opzoek naar een programmeur, maar nam ook niet eens de moeite om vooraf (of tijdens) het gesprek even het c.v. te bekijken van de persoon die het uitzendbureau doorstuurde..
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:08:18 #7
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143957662
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Komt ook door het overweldigende aanbod van sollicitanten,
ze kunnen dit arrogante gedrag nog vertonen :).
Ik weet. En ze geven het ook gewoon aan in de afwijzing.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_143957701
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Komt ook door het overweldigende aanbod van sollicitanten,
ze kunnen dit arrogante gedrag nog vertonen :).
Ligt aan je vakgebied; wij zijn al blij als we 1 of 2 man op gesprek kunnen krijgen per kwartaal.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:10:50 #9
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143957745
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:09 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ligt aan je vakgebied; wij zijn al blij als we 1 of 2 man op gesprek kunnen krijgen per kwartaal.
Als wat?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_143957759
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als wat?
SQL DBA
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_143957809
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:04 schreef CrashO het volgende:

[..]

Mwa. Ook zonder overweldigend aanbod heb ik het meegemaakt. Klein bedrijf, baas was al anderhalf jaar opzoek naar een programmeur, maar nam ook niet eens de moeite om vooraf (of tijdens) het gesprek even het c.v. te bekijken van de persoon die het uitzendbureau doorstuurde..
Dan weet je ook gelijk waarom ze al 1,5 jaar aan het zoeken zijn :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_143957814
Volgens landelijke richtlijnen MOET je bij het openstellen een X aantal kandidaten uitnodigen. Daarom komen sommigen in een gesprek terecht waar de vraagsteller niets weet of dat je na een lange procedure het toch niet bent geworden.

Zo fijn, die regels. EU, bedankt!

Goed topic trouwens.
pi_143957837
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:13 schreef Eyip het volgende:
Volgens landelijke richtlijnen MOET je bij het openstellen een X aantal kandidaten uitnodigen. Daarom komen sommigen in een gesprek terecht waar de vraagsteller niets weet of dat je na een lange procedure het toch niet bent geworden.

Zo fijn, die regels. EU, bedankt!

Goed topic trouwens.
Wie controleert dat?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:16:11 #14
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143957876
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:13 schreef Eyip het volgende:
Volgens landelijke richtlijnen MOET je bij het openstellen een X aantal kandidaten uitnodigen. Daarom komen sommigen in een gesprek terecht waar de vraagsteller niets weet of dat je na een lange procedure het toch niet bent geworden.

Zo fijn, die regels. EU, bedankt!

Goed topic trouwens.
Bron? Want hier geloof ik weinig van.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_143957878
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Wie controleert dat?
De overheid.
pi_143957883
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:13 schreef Eyip het volgende:
Volgens landelijke richtlijnen MOET je bij het openstellen een X aantal kandidaten uitnodigen. Daarom komen sommigen in een gesprek terecht waar de vraagsteller niets weet of dat je na een lange procedure het toch niet bent geworden.

Zo fijn, die regels. EU, bedankt!

Goed topic trouwens.
Denk dat je in de war bent met aanbestedingen, daar moet je minimaal 3 bedrijven voor uitnodigen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_143957897
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Wie controleert dat?
Niemand, want het is de reinste onzin :')
pi_143957918
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:16 schreef Eyip het volgende:

[..]

De overheid.
Dan zou je dit makkelijk kunnen omzeilen door gewoon random de gegevens van sollicitanten op te geven? In plaats van nutteloze gesprekken voeren..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_143957960
Voor overheid en zorgvacatures gelden richtlijnen. Kan er niets anders van maken en daarom moet er kandidaten worden uitgenodigd voor vacatures.

Bron mag je zelf zoeken. Jarenlang sollicitaties uitgevoerd bij overheid waar deze regels gelden.

Ow wacht, het staat niet geschreven dus bestaat het niet.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:20:34 #20
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143958001
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:19 schreef Eyip het volgende:
Voor overheid en zorgvacatures gelden richtlijnen. Kan er niets anders van maken en daarom moet er kandidaten worden uitgenodigd voor vacatures.

Bron mag je zelf zoeken. Jarenlang sollicitaties uitgevoerd bij overheid waar deze regels gelden.

Ow wacht, het staat niet geschreven dus bestaat het niet.
Ja, dat is lekker makkelijk. Iets roepen en het dan verdommen dat te onderbouwen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_143958046
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Dan zou je dit makkelijk kunnen omzeilen door gewoon random de gegevens van sollicitanten op te geven? In plaats van nutteloze gesprekken voeren..
Dezelfde manier als bij aanbestedingen; je vraag zo speficiek schrijven dat alleen het bedrijf wat je al voor ogen had voldoet en er dan alsnog maar een paar uitnodigen voor de vorm. :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_143958095
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, dat is lekker makkelijk. Iets roepen en het dan verdommen dat te onderbouwen.
Niet alles staat online op internet. Heel gek.

Genoeg documenten in mijn handen gehad waar het in heeft gestaan. Zal mij niets verbazen als dit ook bij grotere bedrijven speelt.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:23:32 #23
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_143958097
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Bron? Want hier geloof ik weinig van.
Wees gerust, het is niet waar.

Zou een mooie bak worden als je maar één kandidaat hebt, die nog geschikt is ook. Mag je hem toch niet aannemen vanwege een procedurefout.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_143958154
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:23 schreef Eyip het volgende:

[..]

Niet alles staat online op internet. Heel gek.

Genoeg documenten in mijn handen gehad waar het in heeft gestaan. Zal mij niets verbazen als dit ook bij grotere bedrijven speelt.
Volgende keer even eentje inscannen dan ;)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:25:45 #25
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143958184
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:23 schreef Eyip het volgende:

[..]

Niet alles staat online op internet. Heel gek.

Genoeg documenten in mijn handen gehad waar het in heeft gestaan. Zal mij niets verbazen als dit ook bij grotere bedrijven speelt.
Klets. Als het Overheids- of EU-beleid is, staat het op Internet. Dat is namelijk verplicht. Openbaarheid van Bestuur heet dat.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')