quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:25 schreef StayingFan het volgende:
Ik zit met een paar vragen,
1. Hoe is die tas gevonden? (Hing die nou in een boom? En was die gevonden door een lokale boer/indiaan?)
Op een struik werd gemeld.
2. Wat weten we van de beloning die de vinder ervan kreeg? (Ze zouden toch indianen een passende beloning geven? Is die al gegeven? Zouden de ouders hen verdenken en onder het mom van een beloning daar meer informatie vandaan halen?)
Bekend gemaakt is dat niet de volledige $30,000 is uitgekeerd aan de vinders. Waarom weet ik niet. De ouders hebben iets gedaan voor de inwoners van het hele dorp. Ik geloof een school laten bouwen of opknappen in Alto Romeo - of iets van die strekking
3. Zou er niet meer informatie van de telefoon gehaald kunnen worden? (Ik denk dat men nog geen sms berichten heeft ontcijferd uit de telefoons. Daar zal toch veel uit te halen zijn?)
Uiteraard bevatten die twee telefoons een schat aan informatie, waarmee dit topic wel enige week zoet zou kunnen zijn. Echter, daarvan is nog nul komma niets naar buiten gebracht. Om onduidelijke redenen.
4. Ik vraag me ook af wat die vader dan meer weet... Houd hij toch meer informatie achter (zie punt 2.)
Ik ben bang dat de vader niet veel meer weet dan wij. Wel heeft hij een CD gekregen waarop alle foto's staan die gemaakt zijn met de camera. Of daar ook de foto's op staan die gemaakt zijn door de telefoons, is niet bekend gemaakt.
Verder kan ik me de reactie van de ouders goed voorstellen: er is niet alles op alles gezet om deze twee meiden te vinden. Daarom zou ik ook zelf actie ondernomen hebben.
Ik ook
Ik heb zelden een nieuwsitem gehad, waar ik zulke vragen bij heb.
Dit is inderdaad een onderzoek met extreem veel missers en fouten. Het is mij niet bekend of dat normaal is in Panama.
Ik hoop dat de doodsoorzaak wordt vastgesteld voor de ouders.
Dat hoop ik ook, maar ik vrees dat dat niet zal gebeuren. Er is vooralsnog veel te weinig onderzoeksmateriaal om dat vast te kunnen stellen. Tenzij er zich in de gevonden schedel toevallig een afdruk van een hakbijl bevindt, maar dat zal wel niet.
Omdat ze tot dat moment met zijn tweeen waren? Als een van de twee meiden na 8 dagen sterft, zit de ander in de jungle terwijl ze weet dat haar waarschijnlijk hetzelfde lot boven het hoofd hangt als haar vriendin. Ik kan me voorstellen dat je in paniek raakt en zo snel mogelijk weg wil bij het lijk. Ookal is het 1.00uur en ben je bang en ernstig verzwakt. Je moet een uitweg vinden en dus probeer je dat. Je kan de batterij van je camera wel sparen, maar waarvoor? Als je nog veel langer wacht, overleef je het zeker niet.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:47 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
idd en waarom niet de eerdere 7 nachten de flits gebruiken om bij te schijnen. Waarom pas een week na de verdwijning? De foto's een week later tussen 1 en 4 vind ik het raarste van alles. Je wil anders toch meteen fotos maken als het een bedoeling had (bv om de flits gebruiken om iets te zien) Waarom pas na een week?
in een dicht begroeid gebied met takken en een donkere rots in beeld.. als je dan een flits gebruikt is je foto echt wel licht. Maar de fotos waren echt donker en vaag takjes en een rots dus ik denk toch echt maan en geen flitsquote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:25 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Is gister volgens mij gestest door iemand hier op het forum. In het donker foto's maken, mét flits, waarbij je geen focus gebruikt kan wél resulteren in donkere/zwarte foto's.
Ik vroeg mij ook al af waar sommige waren. Maar een tijdelijke ban zou mij niet verbazenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:37 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Waar is El Matador trouwens? Is hij in de grootban gedaan?
Geen ban (zijn naam is niet doorgestreept op zijn profiel)quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:37 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Maar ik denk nog steeds dat er geen flits was. De fotos waren donker, sommige zwart. Heel vaag rots en takjes. Dus maan en geen flits. Met flits veel lichter in een begroeid gebied ook al is het donkerquote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:37 schreef Mula het volgende:
[..]
Omdat ze tot dat moment met zijn tweeen waren? Als een van de twee meiden na 8 dagen sterft, zit de ander in de jungle terwijl ze weet dat haar waarschijnlijk hetzelfde lot boven het hoofd hangt als haar vriendin. Ik kan me voorstellen dat je in paniek raakt en zo snel mogelijk weg wil bij het lijk. Ookal is het 1.00uur en ben je bang en ernstig verzwakt. Je moet een uitweg vinden en dus probeer je dat. Je kan de batterij van je camera wel sparen, maar waarvoor? Als je nog veel langer wacht, overleef je het zeker niet
Vreemd verhaal. Een goede vertaling zo het begrijpelijker maken, maar ik ken geen Spaans helaas.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:38 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik vond dit, een reisverslag van mensen die op 6 april in het gebied wandelden (zie link onderaan) google vertaling
Het pad is in eerste instantie plat en dan klimt naar een andere wachtpost we bereiken na 03:30 en loop over 1200 meter in hoogte.
U kunt dan gaan de andere kant van het dorp Cerro Punto en neem de bus terug, maar er is 03:00 transport. Op bewaker, een man die, op de dag voor, hoorde geschreeuw bang van twee meisjes en een geweldig geluid van een val, en toen zag drie jongens op het spoor die we ontmoeten. Dit verklaart waarom vandaag de dag vele agenten en lifeguards op het spoor, op zoek naar de meisjes. Na de picknick gaan we op de ingeslagen weg, een beetje verstoord door dit verhaal en de mogelijkheid dat de twee Nederlanders een slechte ontmoeting in het gebied hebben gemaakt. Inderdaad, het is bijna onmogelijk om te verdwalen in de volgende goed gemarkeerde, laat staan voor 4 dagen paden ...
http://etsionpartait-be.b(...)-du-volcan-baru.html
Nee hoor. Misschien slaapt hij ?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:37 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Volgens mij is er een aantal posts terug een opsomming geweest van de feiten.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:40 schreef StayingFan het volgende:
2. Is er iemand die echt alle feiten bij elkaar neerzet? En dan bedoel ik niet het begin van de topic met die foto's en kaartjes van EenVandaag. Dat kan het nadenken over wat er gebeurd is en het uitsluiten van bepaalde zaken vergemakkelijken.
1. Het is op Panamees grondgebied gebeurd, dus dan moeten de autoriteiten van Panama het onderzoek doen. Een contra expertise in Nederland is altijd nog mogelijk. Na onderzoek zal alles wel overgedragen worden aan de nabestaanden.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:40 schreef StayingFan het volgende:
Bedankt voor de antwoorden.
Is hier ook al iets over bekend?
1. Waarom wordt het materiaal in Panama onderzocht en niet in Nederland? Het zijn toch eigendommen van die meisjes. Dus zou je zeggen dat het in de handen van de ouders kan vallen.
2. Is er iemand die echt alle feiten bij elkaar neerzet? En dan bedoel ik niet het begin van de topic met die foto's en kaartjes van EenVandaag. Dat kan het nadenken over wat er gebeurd is en het uitsluiten van bepaalde zaken vergemakkelijken.
De maan ging onder rond de tijd dat de eerste foto gemaakt werd, staat dus niet op de foto's.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:39 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
in een dicht begroeid gebied met takken en een donkere rots in beeld.. als je dan een flits gebruikt is je foto echt wel licht. Maar de fotos waren echt donker en vaag takjes en een rots dus ik denk toch echt maan en geen flits
Het is daar 15:45. Lijkt me eerder dat hij aan het werk isquote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee hoor. Misschien slaapt hij ?
Ligt denk ik aan de afstand tot de begroeing. Als je er met je neus bovenop staat ongetwijfeld. Maar een paar meter afstand?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:41 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Met flits veel lichter in een begroeid gebied ook al is het donker
Raar! Ook nog niet eerder over gehoord. Wie is die bewaker en heeft hij dit gemeld bij de politie? Dan zou het op 5 april zijn geweest, maar er was eerder een noodoproep gedaan. En klopt het qua locatie dan wel met de locaties die uit de telefoongegevens gehaald kunnen worden?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:38 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik vond dit, een reisverslag van mensen die op 6 april in het gebied wandelden (zie link onderaan) google vertaling
Het pad is in eerste instantie plat en dan klimt naar een andere wachtpost we bereiken na 03:30 en loop over 1200 meter in hoogte.
U kunt dan gaan de andere kant van het dorp Cerro Punto en neem de bus terug, maar er is 03:00 transport. Op bewaker, een man die, op de dag voor, hoorde geschreeuw bang van twee meisjes en een geweldig geluid van een val, en toen zag drie jongens op het spoor die we ontmoeten. Dit verklaart waarom vandaag de dag vele agenten en lifeguards op het spoor, op zoek naar de meisjes. Na de picknick gaan we op de ingeslagen weg, een beetje verstoord door dit verhaal en de mogelijkheid dat de twee Nederlanders een slechte ontmoeting in het gebied hebben gemaakt. Inderdaad, het is bijna onmogelijk om te verdwalen in de volgende goed gemarkeerde, laat staan voor 4 dagen paden ...
http://etsionpartait-be.b(...)-du-volcan-baru.html
Ja, dan zal hij werken idd. En een korte break ook nog. Is soms weleens fijn.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is daar 15:45. Lijkt me eerder dat hij aan het werk is
Maar zoals ik daarnet als schreef: hij heeft een korte internetbrak aangekondigd gisteren:
NWS / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #55 - Broekje
Mata was niet betrokken bij het relletje van vannacht. En meer ga ik daar niet over zeggenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:37 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Doodsangst nadat je al 8 dagen rondzwerft in de jungle, misschien hallucineren. Misschien heeft degene die de fotos heeft gemaakt helemaal niet doorgehad dat er geen flits was.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:41 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Maar ik denk nog steeds dat er geen flits was. De fotos waren donker, sommige zwart. Heel vaag rots en takjes. Dus maan en geen flits. Met flits veel lichter in een begroeid gebied ook al is het donker
Is frans dacht ik, maar waar het om gaat is dat de bewaker van de wachtpost de dag ervoor geschreeuw van vrouwen had gehoord, gevold door het geluid van een harde val. En dat er 3 jongens het pad afkwamen daarnaquote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:42 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Vreemd verhaal. Een goede vertaling zo het begrijpelijker maken, maar ik ken geen Spaans helaas.
kloptquote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:46 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Mata was niet betrokken bij het relletje van vannacht. En meer ga ik daar niet over zeggen
Dat van Simba is meer een theorie. Daar zitten ook aannames in. Volgens mij is er net door iemand (Ouder... ?) een lijstje met feiten gepost.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:44 schreef Rubella het volgende:
2. Bekijk de theorie van Simba eens. Die heeft het netjes op een rijtje gezet.
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:40 schreef StayingFan het volgende:
Bedankt voor de antwoorden.
Is hier ook al iets over bekend?
1. Waarom wordt het materiaal in Panama onderzocht en niet in Nederland? Het zijn toch eigendommen van die meisjes. Dus zou je zeggen dat het in de handen van de ouders kan vallen.
De vermissing, en het eventuele misdrijf, is op het grondgebied van Panama. Dus de Panamese gezagsdragers hebben de leiding over het onderzoek. Dat is logisch (en misschien wel goed om je vooraf te realiseren als je naar een dergelijk land op vakantie gaat). Er wordt naar het schijnt wel samengewerkt met Nederlandse onderzoekers. Maar hoe en in welke mate is nauwelijks bekend.
De OP vind ik zelf wel compleet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |