Tsja, dat is inderdaad de vraag. Het is gewoon zo onlogisch. Het enige dat nog zou kunnen is met de flits dieren op afstand houden, maar dat doe je geen 3 uur lang.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:06 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Door wie of wat dan? en met welk doel?
Kreeg zelf de indruk dat ze wat complimentjes aan het uitdelen waarom om die gasten daar in ieder geval aan de gang te houden en niet tegen zich te krijgen. Meteen vanaf het begin een kritische houding en er was waarschijnlijk nog minder bereikt dan nu het geval is. Treurig.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ze riepen allemaal veel te snel dat ze zo tevreden waren in het begin, terwijl er op dat moment nog geen enkel resultaat was geboekt.
Als ze op 8 april aan het hallucineren waren, hoeft het ook allemaal niet logisch te zijn.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:10 schreef Rubella het volgende:
[..]
Tsja, dat is inderdaad de vraag. Het is gewoon zo onlogisch. Het enige dat nog zou kunnen is met de flits dieren op afstand houden, maar dat doe je geen 3 uur lang.
Bijlichten is ook geen optie, aangezien er elke keer een grote hoeveelheid licht is voor een zeer korte tijd. Je ziet volgens mij dan geen moer, aangezien je ogen aan de duisternis gewend zijn. Ook lijkt mij 's nacht gaan lopen niet logisch. Ze hadden geen zaklamp en de kans dat je struikelt is erg groot.
die gele lijn begint bij Bocas en is precies 25 kilometerquote:
7 dagen niet, denk ik. Want ze hebben ook enkele dagen nodig gehad om bij die rivier te komen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:15 schreef Poolbal het volgende:
Er is ook nog de mogelijkheid dat ze 7 dagen op dezelfde plek hebben gebivakkeerd, bijvoorbeeld in een hutje of een open plek die hen veilig leek?
Om te janken dit. Er was een signaal. Er was een duidelijke zoekrichting. Stuurt men gvd alleen twee helikopters.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:16 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
die gele lijn begint bij Bocas en is precies 25 kilometer
dus het zou kunnen
[ afbeelding ]
Het is beiden (gebruik door K&L alsook gebruik door iets/iemand anders) moeilijk te verklaren.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:10 schreef Rubella het volgende:
[..]
Tsja, dat is inderdaad de vraag. Het is gewoon zo onlogisch. Het enige dat nog zou kunnen is met de flits dieren op afstand houden, maar dat doe je geen 3 uur lang.
Bijlichten is ook geen optie, aangezien er elke keer een grote hoeveelheid licht is voor een zeer korte tijd. Je ziet volgens mij dan geen moer, aangezien je ogen aan de duisternis gewend zijn. Ook lijkt mij 's nacht gaan lopen niet logisch. Ze hadden geen zaklamp en de kans dat je struikelt is erg groot.
Helemaal eens.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:16 schreef Mula het volgende:
[..]
Als ze op 8 april aan het hallucineren waren, hoeft het ook allemaal niet logisch te zijn.
Wat een gruweldood zijn die meiden gestorven. Dat wens je je ergste vijand nog niet toe.
Als er die avond helikopters hebben rondgevlogen, kunnen Lisanne en Kris dit gehoord hebben.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:10 schreef Rubella het volgende:
[..]
Kans lijkt me inderdaad zeer aannemelijk dat ze minimaal een aantal nachten op dezelfde (schuil)plek hebben doorgebracht. Je gaat niet elke nacht die je moet doorbrengen weer op zoek naar een nieuwe 'veilige' plek.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:15 schreef Poolbal het volgende:
Er is ook nog de mogelijkheid dat ze 7 dagen op dezelfde plek hebben gebivakkeerd, bijvoorbeeld in een hutje of een open plek die hen veilig leek?
zonder flits?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:06 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
In de nacht van 8 april is die digitale camera gebruikt... Wellicht hebben ze helikopters wel gehoord en probeerden aandacht te trekken...
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:10 schreef Rubella het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat er een flits is gebruikt. wat ik net al zei...ze spraken over echt donkere fotos, sommige zwart en vage takjes. Zonder flits en met maan lijkt me dan. Met flits zijn de fotos toch lichter ook al is het donker.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:10 schreef Rubella het volgende:
[..]
Hadden we de bron van dat artikel over die zoektocht van die helikopters al gevonden?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:19 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Als er die avond helikopters hebben rondgevlogen, kunnen Lisanne en Kris dit gehoord hebben.
- Misschien bijlichten om een plek te vinden waarbij de helikopters hun makkelijker kon traceren;
- Achter geluid van de helikopter aan gaan in hoop het pad weer kunnen te vinden;
- De flitser als een soort SOS-signaal gebruiken.
-
Is gister volgens mij gestest door iemand hier op het forum. In het donker foto's maken, mét flits, waarbij je geen focus gebruikt kan wél resulteren in donkere/zwarte foto's.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:22 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
[..]
Ik geloof niet dat er een flits is gebruikt. wat ik net al zei...ze spraken over echt donkere fotos, sommige zwart en vage takjes. Zonder flits en met maan lijkt me dan. Met flits zijn de fotos toch lichter ook al is het donker.
het maximale bereik van een mast is 32 kmquote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ik kan er met mijn pet niet bij.
Bocas del Toro, 9 april 2014:
Gegevens:
- Er zijn twee meisjes vermist.
- Bekend is dat ze een iPhone hadden.
- Vermoed werd dat ze ergens in de buurt van de Pianista verdwaald zouden kunnen zijn.
- Er wordt een iPhone signaal ontvangen, mogelijk uit de richting van Pianista.
Actie:
- Twee helikopters vliegen hoog boven het gebied.
- Men gaat weer over tot de orde van de dag.
Ik ben totaal verbijsterd.
Er zijn weinig details naar buiten gebracht aangaande het telefoongebruik.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:24 schreef jackie12 het volgende:
Vraag over de mobiele telefoons;
Op 11 juni is de rugzak gevonden. Dat is inmiddels bijna 2 maanden geleden.
Men heeft kunnen zien dat op 1 april en de dagen erna naar 911 is gebeld.
Is het ook bekend gemaakt of er op die dagen ook naar huis is gebeld? En wanneer komt die informatie dan wel naar buiten of helemaal niet?
Het is algemeen bekend dat mensen die in het buitenland in nood zitten vaker eerder naar huis bellen dan naar de plaatselijke 112.
Mocht er straks naar buiten komen dat er in al die dagen geen een keer naar huis is proberen te bellen dan zijn in het in mijn ogen niet Kris en Lisanne die naar 911 hebben gebeld maar iemand anders.
Hans Kremers heeft deze informatie waarschijnlijk al wel maar mag hij deze in het belang van het onderzoek niet bekend maken.
Mocht het zo zijn dat er idd niet naar huis is gebeld dan begrijp ik heel goed dat hij niet gelooft dat ze verdwaald waren maar er derden in het spel zijn.
Ja, het donker absorbeert het licht van de flits. Zeker als er geen voorwerp in de weg staat.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:25 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Is gister volgens mij gestest door iemand hier op het forum. In het donker foto's maken, mét flits, waarbij je geen focus gebruikt kan wél resulteren in donkere/zwarte foto's.
Tussen 01:00 en 04:00 uur 's-nachts 90 fotoquote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:02 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
zou kunnen al acht ik de kans klein. Maar waarom gebruikt? Bij te schijnen om iets te zien? Waarom dan pas om 1 uur snachts? Aan de fotos is sowieso wel te zien of de flits gebruikt is of niet. Ze spraken over echt donkere fotos, sommige zwart en vage takjes. Zonder flits en met maan lijkt me dan. Met flits zijn de fotos toch lichter ook al is het donker. Ik denk dus geen flits gebruikt, dat maakt het natuurlijk nog vager.
1. Locale rijstboer(in).quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:25 schreef StayingFan het volgende:
Ik zit met een paar vragen,
1. Hoe is die tas gevonden? (Hing die nou in een boom? En was die gevonden door een lokale boer/indiaan?)
2. Wat weten we van de beloning die de vinder ervan kreeg? (Ze zouden toch indianen een passende beloning geven? Is die al gegeven? Zouden de ouders hen verdenken en onder het mom van een beloning daar meer informatie vandaan halen?)
3. Zou er niet meer informatie van de telefoon gehaald kunnen worden? (Ik denk dat men nog geen sms berichten heeft ontcijferd uit de telefoons. Daar zal toch veel uit te halen zijn?)
4. Ik vraag me ook af wat die vader dan meer weet... Houd hij toch meer informatie achter (zie punt 2.)
Verder kan ik me de reactie van de ouders goed voorstellen: er is niet alles op alles gezet om deze twee meiden te vinden. Daarom zou ik ook zelf actie ondernomen hebben.
Ik heb zelden een nieuwsitem gehad, waar ik zulke vragen bij heb. Ik hoop dat de doodsoorzaak wordt vastgesteld voor de ouders.
Het quoten lukt me momenteel niet en ben er even helemaal stil van.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:26 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
het maximale bereik van een mast is 32 km
de rode streep is vanaf Bocas precies 32 km - tot aan de plek waar ze de Remains gevonden hebben dus
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |