abonnement Unibet Coolblue
pi_142842965
Fok team Marmotte 2013


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:

* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!fotograaf dinsdag 29 juli 2014 @ 11:28:06 #2
145146 Andyy
pi_142842975
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:22 schreef poiuytr het volgende:

[..]
Nu dat ik één "nep" Castelli fietsshirt heb van 10¤ en deze qua kwaliteit weinig tot niets onder doet voor een echte ga ik niet snel 70 a 80¤ neerleggen. Fietsshirt van Agu vind ik maar lelijk zoals dit:
[ afbeelding ]
Flabbert alle kanten op.
Bij mij doet die wel onder voor echte Castelli, is maar van 1 soort materiaal gemaakt terwijl de Castelli verschillende soorten mesh heeft op verschillende plekken. Afwerking is behoorlijk ruw vergeleken met m'n Castelli shirt en de details kloppen ook gewoon niet
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:11 schreef Questular het volgende:

[..]

Want een goedkoper merk uit Europa is standaard beter dan iets uit China?
Zelfs duurdere merken komen vaak uit China :+
  FOK!fotograaf dinsdag 29 juli 2014 @ 11:28:18 #3
145146 Andyy
pi_142842984
GEEN TT?
pi_142842986
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:26 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Wat zijn dan goede merken die duidelijk minder kosten dan Castelli? Volgens mij valt Castelli nog wel mee eigenlijk.
Het gaat in dit geval nog niet eens om goede merken die minder kosten dan Castelli. Je kan op alibaba ook tientallen shirts kopen zonder merk voor hetzelfde bedrag.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:29:13 #5
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_142843009
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Het gaat in dit geval nog niet eens om goede merken die minder kosten dan Castelli. Je kan op alibaba ook tientallen shirts kopen zonder merk voor hetzelfde bedrag.
Nee tuurlijk, dat snap ik. Maar stel nou dat ik gewoon iets uit een Nederlandse webshop wil.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_142843010
Sportful vind ik persoonlijk wel fijn, heb daar nu een broek van en die bevalt prima.
pi_142843035
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:28 schreef Andyy het volgende:
GEEN TT?
Ik had wel een TT verwacht over fietskleding en de soignee-politie.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:30:11 #8
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_142843036
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:28 schreef Andyy het volgende:
GEEN TT?
Af en toe moet dat in een reeks met aardig wat topics, een soort bezinning.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_142843107
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:25 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Oja? Waaro ergens was dat? :@
Ik denk op dat fietspad langs de provinciale weg, net nadat we Obdam voorbij waren.
Was ook allemaal geen big deal hoor, maar ik hoorde dat mannetje "sooo!!" mompelen toen we langsflitsten, en toen dacht ik "Oh Oh oh Kano Kano Kano toch"

Gesoigneerd zijn zit m niet alleen in je mooie pakje en je gruwelijk rotte kraakfiets, maar ook in een heer in het verkeer zijn he }:|
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_142843189
Aah lekker boeiend wat je aan hebt, moet ieder toch lekker voor zich weten :) ?
Veel mensen voetballen ook in een Ajax shirt, ik noem maar wat.

Ik heb gewoon een setje van de Decathlon en een setje bij de fietsenmaker gekocht.
Gewoon beide zonder sponsors of wat dan ook, alleen passend bij de fiets en niet al te duur voor de kwaliteit, helemaal prima.
Als iemand meer wil besteden koopt diegene toch lekker een profpakje als die dat wil ?
pi_142843284
En mensen fietsen ook op een S-Works, Bianchi, Canyon, Focus, Giant, BMC, Pinarello. Moet je die ook eerst verdienen omdat de profs er mee rijden of wat? :')
pi_142843316
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
En mensen fietsen ook op een S-Works, Bianchi, Canyon, Focus, Giant, BMC, Pinarello. Moet je die ook eerst verdienen omdat de profs er mee rijden of wat? :')
Als dikke papzak op een top of the line fiets rondrijden ziet er inderdaad ook vrij sneu uit :)

Beetje midlifecrisis in de cabrio look.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:41:23 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142843318
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:32 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik denk op dat fietspad langs de provinciale weg, net nadat we Obdam voorbij waren.
Was ook allemaal geen big deal hoor, maar ik hoorde dat mannetje "sooo!!" mompelen toen we langsflitsten, en toen dacht ik "Oh Oh oh Kano Kano Kano toch"

Gesoigneerd zijn zit m niet alleen in je mooie pakje en je gruwelijk rotte kraakfiets, maar ook in een heer in het verkeer zijn he }:|
Dat ging dan per ongeluk, meestal probeer ik daar op te letten.

Sorry oud mannetje!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:42:26 #14
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142843336
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
En mensen fietsen ook op een S-Works, Bianchi, Canyon, Focus, Giant, BMC, Pinarello. Moet je die ook eerst verdienen omdat de profs er mee rijden of wat? :')
Als je een teamversie van de fiets koopt wel ja. Kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand is die zo'n belkin bianchi koopt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_142843351
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Als je een teamversie van de fiets koopt wel ja. Kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand is die zo'n belkin bianchi koopt.
Gelukkig had ik mijn Belkin TCR voordat Belkin ze zelf had. :P
pi_142843398
Spontaan een rondje fietsen er is niet bij. Je moet altijd eerst langs de ballotagecommissie.
pi_142843464
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Sparen of accepteren dat het er niet uit ziet. Nu fiets je rond in nepkleding wat eigenlijk nog sneuer is.
Zoals ik al zei boeit het fietsshirt maar echt geen knal. Ik vind het zweetshirt wat eronder zit belangrijker dan het fietsshirt dat moet alleen goed uitzien en goed aansluiten. Als ik een budget heb voor het sporten geef ik liever meer geld uit voor goed materiaal, schoenen en helm etc en echt op de allerlaatste plaats komt bij mij het fietsshirt.
pi_142843477
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:44 schreef alpeko het volgende:
Spontaan een rondje fietsen er is niet bij. Je moet altijd eerst langs de ballotagecommissie.
Eigenlijk zou je net als met wapens fietsen pas mogen kopen als je een speciale vergunning hebt.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:48:01 #19
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142843480
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:44 schreef alpeko het volgende:
Spontaan een rondje fietsen er is niet bij. Je moet altijd eerst langs de ballotagecommissie.
ERg he? Je kan er ook gewoon schijt aan hebben hoor.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_142843533
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
En mensen fietsen ook op een S-Works, Bianchi, Canyon, Focus, Giant, BMC, Pinarello. Moet je die ook eerst verdienen omdat de profs er mee rijden of wat? :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
En mensen fietsen ook op een S-Works, Bianchi, Canyon, Focus, Giant, BMC, Pinarello. Moet je die ook eerst verdienen omdat de profs er mee rijden of wat? :')
Ik las laatst in Fiets een rapportage over namaak-proffietsen. Dat vind ik net zo sneu idd. Bovendien maken de merken die je hierboven noemt ook fietsen waarop de profs niet rijden.

Je maakt een hele rare vergelijking. :')
"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:49:44 #21
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_142843538
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:44 schreef alpeko het volgende:
Spontaan een rondje fietsen er is niet bij. Je moet altijd eerst langs de ballotagecommissie.
Neehoor ga jij maar lekker als een debiel op de fiets zitten als je daar goesting in hebt, dan incasseer ik die begerige vrouwenblikken wel.
pi_142843550
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:47 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Zoals ik al zei boeit het fietsshirt maar echt geen knal. Ik vind het zweetshirt wat eronder zit belangrijker dan het fietsshirt dat moet alleen goed uitzien en goed aansluiten. Als ik een budget heb voor het sporten geef ik liever meer geld uit voor goed materiaal, schoenen en helm etc en echt op de allerlaatste plaats komt bij mij het fietsshirt.
Als het toch niet boeit waarom dan wel NEPcastelli. Je kan voor hetzelfde geld honderden shirtjes kopen met b-merken of zonder merk, maar je koopt nepcastelli. Niks betalen maar wel het merkje op je shirt.

Dat is sneu.
pi_142843559
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:47 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Zoals ik al zei boeit het fietsshirt maar echt geen knal. Ik vind het zweetshirt wat eronder zit belangrijker dan het fietsshirt dat moet alleen goed uitzien en goed aansluiten. Als ik een budget heb voor het sporten geef ik liever meer geld uit voor goed materiaal, schoenen en helm etc en echt op de allerlaatste plaats komt bij mij het fietsshirt.
Yup, bij mij hadden de helm en de broek ook voorrang.
Die zijn beide in een duurdere categorie dan het shirt :)
pi_142843573
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Eigenlijk zou je net als met wapens fietsen pas mogen kopen als je een speciale vergunning hebt.
Ik heb daar al een keurmerk voor op mijn fiets:

pi_142843634
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als het toch niet boeit waarom dan wel NEPcastelli. Je kan voor hetzelfde geld honderden shirtjes kopen met b-merken of zonder merk, maar je koopt nepcastelli. Niks betalen maar wel het merkje op je shirt.

Dat is sneu.
Tja aan de ene kant snap ik het wel, iemand wil minder uitgeven maar toch een shirt wat er tof uit ziet aan de buitenkant.
Ik geef d'r minder om en heb iets merkloos gekocht, wat wellicht van betere kwaliteit is, maar dat laatste is misschien discutabel ?

Toch vind ik dat iedereen er anders over denkt en dat iedereen het lekker zelf moet weten.
Jullie mogen ook je mening geven dat je triest is etc, maar de discussie gaat nu al zo lang voort :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')