abonnement Unibet Coolblue
pi_142184112
Geen idee of ik hem hier goed zet, maar ik verwacht hier wel mensen die me kunnen helpen.
Ik wilde aan de slag gaan met XBMC, en was benieuwd naar de ervaringen van mensen hier? Gebruiken jullie het? Hoe gebruiken jullie het? Op een Google TV, een iPad of gewoon via je laptop/macbook? Apple TV?

Hebben jullie het voor elkaar gekregen om het af te spelen via je Macbook + Apple TV?

[ Bericht 11% gewijzigd door TIM-846 op 11-07-2014 21:25:16 ]
pi_142185125
Illegaal. Mag dus niet besproken worden hoe het werd ed.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_142187005
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 21:34 schreef Ticootje het volgende:
Illegaal. Mag dus niet besproken worden hoe het werd ed.
Wat is er illegaal aan xbmc :?
  Redactie Games vrijdag 11 juli 2014 @ 22:25:38 #4
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142187264
Ik vind het kak, het is het gewoon net niet. Niet het gebruikersgemak van een Apple Tv of Chromecast. Maar met een Apple Tv of Chromecast, kun je ook niet je "eigen" content afspelen. In beide gevallen niet handig. Plex Media Server met een beetje fatsoenlijk htpc werkt wel lekker.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  vrijdag 11 juli 2014 @ 23:02:33 #5
385968 LompeWorst
Mijn huid, wat doe je D:
pi_142188936
Ik gebruik XBMC op een raspberry pi en dan over netwerk streamen.
Werkt vrij goed.
Op woensdag 3 oktober 2012 23:33 schreef Fopje het volgende:
Ik ben nu gewoon serieus bang dat de worst uit het bakje tot leven in gekomen en een account heeft aangemaakt. Fuck.
Op zaterdag 29 maart 2014 00:54 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik mag jou _O_
pi_142196598
Apple user? Niet lullig bedoeld maar als je een btje een geek bent is het werelds, alles kan je ermee, legaal of illegaal, voor standaard gebruikers als mr noodle is het misschien iets te lastig.
pi_142197072
Ik gebruik het inmiddels alweer een paar jaartjes. De beste XBMC-ervaring krijg je IMO op een computer. Mijn favoriete machine is op het moment de Intel NUC DN2820FKYH. Er zijn oneindige opties voor zelfbouw, maar de NUCs zijn gewoon erg compacte en voor het geld zeer complete machientjes, en XBMC vliegt erop, zelfs op de low-end Celeron-versie die ik heb.
Ik heb het ook een poos op Raspberry Pi gedraaid, maar daar zitten toch nogal wat keerzijden aan: geklooi met USB-apparaten die meer stroom willen dan de Pi kan leveren, gebrek aan ergonomie waardoor je er allerlei losse apparaten aan moet hangen (afstandsbediening, storage, wifi, etc) en het ding is gewoon langzaam. Dat laatste merk je niet continu, maar als hij libraries aan het verversen is o.i.d. of bij zwaardere bestanden, hapert ie nogal eens. Maar ja, het ding is dan ook een stuk goedkoper dan bijv. bovengenoemde NUC, met een kleine SSD en wat geheugen gaat die richting de 200 euro - was voor mij het geld dubbel en dwars waard trouwens.
Pluspunt van XBMC op computerhardware is dat (mits je TV het ondersteunt) je het zo in kunt stellen dat je bestanden op de originele framerates worden afgespeeld en gesynct worden met de refresh rate van je TV. Audio via passthrough naar een redelijke receiver en het speelt alles gewoon af zoals het bedoeld is, zonder tearing of andere artifacten. Dat is de keerzijde van veel van die Android-machientjes: meestal 1 refreshrate, als je pech hebt 60Hz, als je mazzel hebt 24Hz, maar ze kunnen niet schakelen.

Ik weet niet precies wat je wilt met je AppleTV, Airplay vanuit XBMC is redelijk onstabiel, dat zou ik afraden. De AppleTV zelf draait ook geen XBMC (afgezien van de allereerste versie, maar die is zou verouderd dat je beter een modernere machine kunt aanschaffen). Persoonlijk vind ik het prettig als ik gewoon 1 machine dedicated voor XBMC heb, die altijd aan m'n TV hangt (en nog net niet altijd aanstaat), gedoe met kabels en andere machines heb ik geen zin in als ik een film wil kijken. Mijn XBMC-machine haalt z'n films van mijn desktopcomputer (die altijd aanstaat, dus eigenlijk net als een NAS) via een Windows-share.
Ik gebruik trouwens OpenELEC, dat is een versie van XBMC die nog het meest op een "appliance" lijkt: niet al teveel opties, maar gewoon een simpele setup die je computer haast verandert in een soort set top box. Ik heb er verder ook nooit een toetsenbord o.i.d. aanhangen, alleen een infraroodafstandsbediening (hoewel toetsenbord voor sommige plugins wel handig is, als je wilt zoeken bijvoorbeeld).

Ondanks alles blijft XBMC een beetje voor de knutselaars, maar daar krijg je ook zeker veel voor terug. Het heeft weinig limieten ten opzichte van die kant-en-klaar-machientjes en op de juiste hardware is het ook gewoon veel sneller, zelfs als je grote libraries aan gaat leggen met duizenden bestanden, of als je idioot grote bestanden af gaat spelen.
pi_142197467
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 21:34 schreef Ticootje het volgende:
Illegaal. Mag dus niet besproken worden hoe het werd ed.
Sinds wanneer is XBMC illegaal??

Dan moet Tweakers.net recente versie maar verwijderen of misschien wel OpenELEC. _O-
pi_142197721
Ik vond zbmc hemels. Geen gezeik met codecs aangezien ie alle bevat. Handige app voor op de mobiel en de addons zijn ook erg handig. Automatische ondertiteling zoeker enzulks.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_142197725
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 21:34 schreef Ticootje het volgende:
Illegaal. Mag dus niet besproken worden hoe het werd ed.
_O- _O- _O-

Hoe kom je daarnou weer bij
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_142198422
Heb het op een HTPC staan met simpele hardware er in. E350 moederbordje en voor het gemak 4gb aan ram er in. Snap trouwens niet dat men er een ssd voor gebruikt aangezien je gewoon kan boten vanaf usb-sticks.

Draai ook openelec met sickbeard en couchpotato plug-in, dus ik heb ook helemaal geen omkijken naar het binnenhalen van nieuwe series etc.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zaterdag 12 juli 2014 @ 08:26:58 #12
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_142198680
Een NAS in de meterkast en dan nog een NUC met Openelec bij de TV.

Werkt perfect. :)

[ Bericht 16% gewijzigd door Idanue op 12-07-2014 08:54:27 ]
  zaterdag 12 juli 2014 @ 15:58:26 #13
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142206955
Ik vind plex zelf makkelijker werken
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 12 juli 2014 @ 19:10:20 #14
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_142212993
quote:
16s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 23:02 schreef LompeWorst het volgende:
Ik gebruik XBMC op een raspberry pi en dan over netwerk streamen.
Werkt vrij goed.
Dit dus :7

NAS erbij, Transmission op de NAS om 1080p films op te pompen of rechtstreeks 720p series streamen met Icefilms 14.gif
En om nog wat buitenlandse TV zender te ontvangen P2P-streamen.
CEC afstandsbediening van de de TV zelf om de boel te bedienen, of anders met de smartphone en de officiële XBMC-remote of Yatse remote (al gaat mijn voorkeur uit naar de officiële app.)

Ideaal stukje software voor een HTPC, ik gebruik het dan ook al sinds een van de eerste versies die op de originele Xbox uitkwam ^O^
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_144617488
Excusez moi voor de kick, maar XBMC heeft dus wel verbinding nodig met het internet? En stel dat je bestandsnaam ff iets anders is dan de officiële naam, dan zal ie de files dus niet herkennen? zegmaar, als je begrijpt wat ik bedoel, zegmaar. ;)
There are only 151 Pokémon.
pi_144617563
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 11:14 schreef Eenskijken het volgende:
Excusez moi voor de kick, maar XBMC heeft dus wel verbinding nodig met het internet? En stel dat je bestandsnaam ff iets anders is dan de officiële naam, dan zal ie de files dus niet herkennen? zegmaar, als je begrijpt wat ik bedoel, zegmaar. ;)
:?
Nee en nee.
pi_144617643
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 11:14 schreef Eenskijken het volgende:
Excusez moi voor de kick, maar XBMC heeft dus wel verbinding nodig met het internet? En stel dat je bestandsnaam ff iets anders is dan de officiële naam, dan zal ie de files dus niet herkennen? zegmaar, als je begrijpt wat ik bedoel, zegmaar. ;)
best wel dat die aan het internet hangt in verband met covers enzo dat die moet downloaden en subs als je dat heb ingesteld.
pi_144619634
Ok maar eerlijk gezegd snap ik het doel van de software nog niet helemaal. Ok je kan een mooie library samenstellen met mooie covers en een custom skin enzo maar in principe kan je net zo goed vlc player gebruiken?.

Of ja ok je kan een hdmi kabel van je pc naar je tv verbinden om je films op tv te kijken maar dat kan opzich ook zonder xbmc.. dus mja.
There are only 151 Pokémon.
pi_144619933
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 12:30 schreef Eenskijken het volgende:
Ok maar eerlijk gezegd snap ik het doel van de software nog niet helemaal. Ok je kan een mooie library samenstellen met mooie covers en een custom skin enzo maar in principe kan je net zo goed vlc player gebruiken?.

Of ja ok je kan een hdmi kabel van je pc naar je tv verbinden om je films op tv te kijken maar dat kan opzich ook zonder xbmc.. dus mja.
Probeer jij vlc player maar 's aan te zwengelen met je afstandsbediening. XBMC geeft je de set-top-box experience van een mediacenter en is primair bedoeld om via een TV te kijken. Ja, het kan ook gewoon met een PC naast je TV, met vlc of een andere player, maar XBMC geeft je gebruiksgemak, en daarmee een goede waf-factor.
  woensdag 17 september 2014 @ 12:41:58 #20
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_144620005
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 12:30 schreef Eenskijken het volgende:
Ok maar eerlijk gezegd snap ik het doel van de software nog niet helemaal. Ok je kan een mooie library samenstellen met mooie covers en een custom skin enzo maar in principe kan je net zo goed vlc player gebruiken?.

Of ja ok je kan een hdmi kabel van je pc naar je tv verbinden om je films op tv te kijken maar dat kan opzich ook zonder xbmc.. dus mja.
Ik heb een NUC met XBMC (openelec) zodat mijn pc niet constant aan hoeft te staan.
Voordelen:
Je hoort hem niet.
Gebruikt weinig stroom.
Aanzetten en met de afstandbediening direct een film of serie kijken dus geen muis of toetsenbord nodig.
Streamt alles van de NAS die in de meterkast staat.
Geen codecs nodig.
pi_144620271
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 12:30 schreef Eenskijken het volgende:
Ok maar eerlijk gezegd snap ik het doel van de software nog niet helemaal. Ok je kan een mooie library samenstellen met mooie covers en een custom skin enzo maar in principe kan je net zo goed vlc player gebruiken?.

Of ja ok je kan een hdmi kabel van je pc naar je tv verbinden om je films op tv te kijken maar dat kan opzich ook zonder xbmc.. dus mja.
Heeft VLC ook een ingebouwde webserver voor remote bediening, volledige DLNA en Airplay support, plugins die automatisch subtitles downloaden, enz.? Neuh, die twee zijn echt niet te vergelijken. Naast nog de brakke codecs waardoor VLC alleen op high-end hardware draait en dan nog matig/slechte beeldkwaliteit geeft.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 17 september 2014 @ 12:53:10 #22
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_144620343
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 12:39 schreef DappereDodo77 het volgende:

[..]

Probeer jij vlc player maar 's aan te zwengelen met je afstandsbediening. XBMC geeft je de set-top-box experience van een mediacenter en is primair bedoeld om via een TV te kijken. Ja, het kan ook gewoon met een PC naast je TV, met vlc of een andere player, maar XBMC geeft je gebruiksgemak, en daarmee een goede waf-factor.
XBMC op een htpc'tje naast/achter de tv werkt zeer goed. :Y
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_144620375
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 12:30 schreef Eenskijken het volgende:
Ok maar eerlijk gezegd snap ik het doel van de software nog niet helemaal. Ok je kan een mooie library samenstellen met mooie covers en een custom skin enzo maar in principe kan je net zo goed vlc player gebruiken?.

Of ja ok je kan een hdmi kabel van je pc naar je tv verbinden om je films op tv te kijken maar dat kan opzich ook zonder xbmc.. dus mja.
op dit moment gebruik ik laptop met XBMC en een FLIRC met een oude dvd afstandbediening van sony.
maar het goeie van xbmc is dat je alles mooi hebt met covertjes , subs support en ook trakt.tv ondersteuning zodat je automatisch kan markeren wat je al gezien hebt:

http://i.imgur.com/Qc2psAi.jpg

maar ik wil ook een htpc maar mijn moeder vind dat ik al genoeg kastjes heb staan dus koop ik dat wel als ik binnenkort alleen ga wonen

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2014 12:55:08 ]
pi_144620787
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 12:54 schreef redboyke het volgende:

maar ik wil ook een htpc maar mijn moeder vind dat ik al genoeg kastjes heb staan dus koop ik dat wel als ik binnenkort alleen ga wonen
Prop zo'n android-stick achterin de receiver en noem het een "dongle".
  maandag 22 september 2014 @ 18:47:42 #25
160987 abruzzese
Veel geld veel vrijheid
pi_144796952
Oké echt bedankt voor jouw antwoord .
Ik ben echt wel nieuw in deze XBMC software en heb al op google gezoek hoe en wat en het blijkt allemaal niet zo eenvoudig te zijn .
Het gaat vooral over die plugins wat je moet invullen en er is een videofilmpje van YouTube met uitleg en daar zie je hoe ingewikkeld het allemaal is .
Is deze trailer een goede uitleg om XBMC aan het werk te krijgen ?
Dus voor mij als echte leek vraag ik of het een alternatief is voor Spotnet en je films of series kan bekijken op de laptop of op televisie ???
Hardlopen is mijn grote passie en loop ongeveer 3000 KM per jaar
pi_144797201
Probeer het eens uit en kijk hoe ver je komt. Het is geen alternatief voor spotnet, het is bedoelt als een soort hub voor al je media, gedownload of als stream.
Wie dit leest is hek.
pi_144798496
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:47 schreef abruzzese het volgende:
Oké echt bedankt voor jouw antwoord .
Ik ben echt wel nieuw in deze XBMC software en heb al op google gezoek hoe en wat en het blijkt allemaal niet zo eenvoudig te zijn .
Het gaat vooral over die plugins wat je moet invullen en er is een videofilmpje van YouTube met uitleg en daar zie je hoe ingewikkeld het allemaal is .
Is deze trailer een goede uitleg om XBMC aan het werk te krijgen ?
Dus voor mij als echte leek vraag ik of het een alternatief is voor Spotnet en je films of series kan bekijken op de laptop of op televisie ???
Je kunt OpenELEC gebruiken met sickbeard/couchpotato/sabnzbd plugin maar daar zit wel een dagje aan instelwerk in als je dit voor het eerst gaat doen.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  maandag 22 september 2014 @ 20:03:39 #28
160987 abruzzese
Veel geld veel vrijheid
pi_144800158
Ik bedank jullie twee hierboven voor jullie uitleg en is mij duidelijk genoeg .
Ik zal het zeker eens proberen hoe het werkt maar er komt wel een hoop aan te pas .
^O^
Hardlopen is mijn grote passie en loop ongeveer 3000 KM per jaar
pi_144806123
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 20:03 schreef abruzzese het volgende:
Ik bedank jullie twee hierboven voor jullie uitleg en is mij duidelijk genoeg .
Ik zal het zeker eens proberen hoe het werkt maar er komt wel een hoop aan te pas .

Als je het eenmaal draaiend hebt wil je niet anders meer, heb zelf de Aeon Nox skin en het ziet er gewoon fantastisch uit. En het mooiste is dat xbmc al werkt op een vrij mager systeem. Bij mij draait het perfect op een oude Optiplex GX620 en een GeForce 8600 GT.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')