De gegevens komen in een verborgen sheet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:18 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dit zal je via een macro moeten regelen aangezien je het koppelt aan een event als openen/sluiten. Overigens is je audit-trail die je hier opbouwt niet heel erg betrouwbaar. omdat de gebruiker hier zelf vrij eenvoudig een manipulatie op kan uitvoeren.
Oke.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 03:04 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
De gegevens komen in een verborgen sheet.
Ik ben een heel eind met VB code. Hij moet alleen nog op een nieuwe regel schrijven elke keer als het document geopend wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uiteraard is deze code wel gevoelig voor wanneer je sheet meer dan 1048575 keer wordt geopend, dan gaat het fout.
Wanneer je het niet erg vindt om de sheet wel te selecteren kan je eventueel nog gebruik maken van de methode om excel efficient naar beneden te laten springen zoals je zelf ook CTRL naar beneden gebruikt, maar omdat ik de sheet niet selecteer heb ik dat hier niet gedaan.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 09:46 schreef snabbi het volgende:
[..]
Oke.Waarom een while-loop?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uiteraard is deze code wel gevoelig voor wanneer je sheet meer dan 1048575 keer wordt geopend, dan gaat het fout.
Wanneer je het niet erg vindt om de sheet wel te selecteren kan je eventueel nog gebruik maken van de methode om excel efficient naar beneden te laten springen zoals je zelf ook CTRL naar beneden gebruikt, maar omdat ik de sheet niet selecteer heb ik dat hier niet gedaan.
1 Rij = Sheets(sheetname).UsedRange.Rows.Count + 1
Hulpkolom aanmaken en daarin de volgende formule zetten:quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:01 schreef Harveo het volgende:
Ik heb een klein vraagje m.b.t. Excel 2010. Taal Nederlands.
Ik heb een kleine 500 regels in kolom A staan. Hier staat tekst in. Nu wil ik in elke cel de letters CO toevoegen. Dus nu staat er XXXXX en er zou CO XXXXX moeten komen staan.
Normaal gesproken zou ik gewoon alle cellen apart aanklikken en de letters toevoegen maar 500 is een beetje veel.
Is hier een handige tool voor? Alvast bedankt
Top! Het is geluktquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:06 schreef qu63 het volgende:
[..]
Hulpkolom aanmaken en daarin de volgende formule zetten:
="CO "&A1
en die doortrekken naar beneden. Daarna je hulpkolo, selecteren, kopiëren en dan rechtermuisknop op A1 en dan kiezen voor plakken speciaal -> waarden. Hierna kan je je hulpkolom verwijderen.
Je zit wel echt bovenop dit topic héquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:06 schreef qu63 het volgende:
[..]
Hulpkolom aanmaken en daarin de volgende formule zetten:
="CO "&A1
en die doortrekken naar beneden. Daarna je hulpkolo, selecteren, kopiëren en dan rechtermuisknop op A1 en dan kiezen voor plakken speciaal -> waarden. Hierna kan je je hulpkolom verwijderen.
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:27 schreef Stickers het volgende:
[..]
Je zit wel echt bovenop dit topic hé
Harveo @ 14:01:06
qu63 @ 14:06:54
Waar loop je in vast?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:41 schreef DIlic het volgende:
Beste mensen ik heb een nieuwe vraag en hoop dat ik ermee geholpen kan worden.
(Als in bestand EOB-grid in kolom D de waarde "volbloed" is) And (Als in bestand EOB in kolom K de waarde "Niet te beoordelen" is) And (Als in bestand EOB in kolom M de waarde "Overleden" is) dan komt er een "x" in cel B2 van bestand CONCEPT-IGZJAAR.
Hier is het bestand CONCEPT-IGZJAAR waar de macro in verwerkt moet worden.
https://www.dropbox.com/s/cmwuua3t069l7cy/CONCEPT-IGZJAAR.xls
Bij voorbaat dank.
Dusan
Dan zou het fijn zijn om te zien wat er zelf al gedaan isquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:58 schreef Z het volgende:
Bij het schrijven van de macro waarschijnlijk?
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:04 schreef qu63 het volgende:
[ afbeelding ]
Welkom bij “Het grote Excel vragentopic” waar je terecht kan met vragen over Excel.
In dit topic is het de bedoeling dat we gericht vragen stellen en antwoorden geven op de gestelde vragen. Om alles zo goed mogelijk te laten verlopen zijn er een aantal regels.
Regels
1. Als je een vraag stelt, zet er dan bij welke versie van Excel je hebt en op welke taal hij ingesteld staat.
2. Zet macrocode tussen [ code ] tags
3. Als het “pseudo-code” is, vermeldt dit dan duidelijk
4. Er bestaan geen domme vragen, wel domme antwoorden. Als jouw antwoord niet gaat bijdragen, geef het antwoord dan niet.
5. Dit topic is geen “code-FEBO” waar je half opgewarmde code uit de muur trekt, het is de bedoeling dat je er zelf iets van leert.
Heb je toch helegaar geen marco voor nodig?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:41 schreef DIlic het volgende:
Beste mensen ik heb een nieuwe vraag en hoop dat ik ermee geholpen kan worden.
(Als in bestand EOB-grid in kolom D de waarde "volbloed" is) And (Als in bestand EOB in kolom K de waarde "Niet te beoordelen" is) And (Als in bestand EOB in kolom M de waarde "Overleden" is) dan komt er een "x" in cel B2 van bestand CONCEPT-IGZJAAR.
Hier is het bestand CONCEPT-IGZJAAR waar de macro in verwerkt moet worden.
https://www.dropbox.com/s/cmwuua3t069l7cy/CONCEPT-IGZJAAR.xls
Bij voorbaat dank.
Dusan
1 | =SUMPRODUCT(--([BookD.xlsx]Sheet1!D:D="volbloed"),--([BookK.xlsx]Sheet1!K:K="niet te beoordelen"),--([BookM.xlsx]Sheet1!M:M="Overleden")) |
Gebruik je de volgende keer de {code} {/code} tages even om je macro code ({ } vervangen door [ ] )quote:Op maandag 18 augustus 2014 10:10 schreef DIlic het volgende:
Mijn excuses voor het laat reageren op jullie reactie en de onduidelijkheid. Mijn vraag is of er iemand een macro kan maken dat ervoor zorgt dat er een kruisje "x" in een bepaalde cel verschijnt wanneer aan bepaalde waarden wordt voldaan. Voorheen gebruikte ik de volgende macro om een kruisje te laten verschijnen en het werkte perfect. Het verschil zit hem nu in het feit dat de macro moet werken met verschillende bestanden en daar kom ik helaas, na veel gepuzzel, niet uit. Dit is de macro dat ik voorheen gebruikte:
Range("AA2:AA65536").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = _
"=IF(AND(RC[-19]=""Volbloedafname"",RC[-25]=""Gebrekkig Product""),""x"","""")"
Range("AA2").Select
Selection.AutoFill Destination:=Range("AA2:AA65536"), Type:=xlFillDefault
Range("AA2:AA65536").Select
De eerste alinea zet een kruisje in cel AA als de waarde in kolom H "Volbloedafname" is en als de waarde in kolom B "Gebrekkig Product" is.
Dus stel je voor dat de waarde "Volbloedafname" van kolom H in bestand1 zit en de waarde van kolom B "Gebrekkig Product" in bestand2 zit. Hoe kan ik dat in de bovenstaande macro aanpassen? En als er suggesties zijn voor een betere of snellere manier, dan hoor ik dat graag.
Groeten,
1 | =IFERROR(IF(VLOOKUP(A2,[Bestand1.csv]Bestand1!A:D,4)=$B$1,1,0),"err" ) |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |