abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:32:38 #1
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_141242594


Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^

Agenda:

De New/Oldbierit!
- Motorrijders newbierit!

In de planning:
- Allroad rit, interessepeiling hier: Klikkerdeklik




New/Oldbierit Apr 2014



:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard. Als je nog niet lang motor rijdt, ga dan zo ver mogelijk voor in de groep rijden.
Als je het alsnog te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die uiterst voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

:( NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT!
Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen.
Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden!
Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit :P



Alles van nul tot ?2.500,00
Occasions
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Mobile.de
Duitse motoren op Scout24
Tarieven snelheidsovertredingen
Inside the mind of a motorbike thief

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Ontwerp je eigen TankPad
Reflectiestickers
Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen
Motosp.gr - Evenzo surplus online shop

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez
Cycle-Ergo (Ergonomie)

Motorreparatie
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.


Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.


  woensdag 18 juni 2014 @ 13:35:40 #2
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_141242702
Denk dat ik er ook meteen nieuwe veertjes bij bestel. Ben dan toch bezig.

Wel weer leuk, zo'n operatie een maand voor vertrek :')
pi_141242829
Leuk he, die koppelings onzin :+

Is ook wel echt zoiets wat erin sluipt. Blijf dat maar uitstellen. Maakt wel een enorm verschil ^O^

Ik zou trouwens gewoon de hele set vervangen. Ik heb een order klaarstaan voor nieuwe metal plates, friction plates en veren. Slagpen en wormwiel heb ik met de rebuild al vervangen. Alleen heb ik weinig zin om de koppelingskorf ook nog te gaan doen, die vertoont wel wat tekenen van inslaan. Even kijken of ie met nieuwe platen last heeft van die inslag, anders moet dat maar weer even wachten.

Gelukkig is de koppeling niet zo moeilijk. Denk er wel aan dat je je friction plates even een nachtje in de olie laat weken he, anders kun je straks onderweg wéér nieuwe installeren :+
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:43:03 #4
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_141242964
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 13:39 schreef BlackLining het volgende:
Leuk he, die koppelings onzin :+

Is ook wel echt zoiets wat erin sluipt. Blijf dat maar uitstellen. Maakt wel een enorm verschil ^O^

Ik zou trouwens gewoon de hele set vervangen. Ik heb een order klaarstaan voor nieuwe metal plates, friction plates en veren. Slagpen en wormwiel heb ik met de rebuild al vervangen. Alleen heb ik weinig zin om de koppelingskorf ook nog te gaan doen, die vertoont wel wat tekenen van inslaan. Even kijken of ie met nieuwe platen last heeft van die inslag, anders moet dat maar weer even wachten.

Gelukkig is de koppeling niet zo moeilijk. Denk er wel aan dat je je friction plates even een nachtje in de olie laat weken he, anders kun je straks onderweg wéér nieuwe installeren :+
Haynes al wat bestudeerd, en er staat echt een shitload aan plaatjes. Zoveel zelfs dat de tekst uitgesmeerd wordt over 5 pagina's waar het ook in 2 zou kunnen :+

Strict genomen moet het wel goedkomen, zal echter wel weer een weekendje in gaan zitten. Het moet sowieso gebeuren, want als'ie nu al op z'n retour is overleeft'ie 9000km door oeroeboeroelanden zeker niet.
pi_141243055
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 13:43 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Haynes al wat bestudeerd, en er staat echt een shitload aan plaatjes. Zoveel zelfs dat de tekst uitgesmeerd wordt over 5 pagina's waar het ook in 2 zou kunnen :+

Strict genomen moet het wel goedkomen, zal echter wel weer een weekendje in gaan zitten.
Niet teveel zorgen maken. Is echt niet moeilijk :) Als je hem op de jiffy zet hoef je vaak niet eens olie af te laten, die ligt dan allemaal net in het carter. Al kun je ook het moment aangrijpen om nieuwe olie erin te gooien natuurlijk.

1. Nieuwe platen een nachtje in de olie
2. Koppelingsdeksel eraf
3. Boutjes voor de veren los en korfdeksel eraf halen
4. Platen eruit, goed op de volgorde letten
5. Nieuwe platen er op dezelfde volgorde in
6. Korfdeksel er weer op en veertjes erin
7. Koppelingsdeksel erop met nieuwe pakking

Het vervangen van de platen zelf is echt maar een uurtje werk :) Remblokken vervangen is meer werk. Moeilijkste is nog de veren terugzetten, moet behoorlijk wat kracht op om die boutjes te laten aangrijpen op het schroefdraad in de korf. Ik doe dat altijd gewoon met een normale drop (nummer 10 in mijn geval) met een flinke ratel. Die doppen zijn vaak te diep en dan schiet de bout terug. Even wat moertjes onderin de dop leggen en dan pas op de bout werkt prima.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:53:48 #6
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_141243321
Olie + filter moesten sowieso nog gedaan worden, dus die pak ik dan inderdaad ook mee.
pi_141244072
Wel nice dat je steeds meer onderhoud aan dat ding zelf doet ^O^ Handig ook om te kunnen als je onderweg bent.

Durf je het al aan om de kleppen onder handen te nemen? :+
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 18 juni 2014 @ 15:35:17 #8
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_141247013
Da's ook de reden dat ik het meeste zelf wil doen - loont alleen maar als er wat gefikst moet worden op reis. Zo wordt ook m'n tooltube steeds meer bulletproof - kwam er een week terug bij het stellen van de ketting bijv achter dat er nog een steeksleutel miste voor de borgmoeren.

Kleppen is ongebreideld kutwerk op de Alp (toegankelijkheid :') ), dus nee :+ vind het ook niet zo erg om dat jaarlijks te laten doen in de garage... dan kan'ie even ter inspectie.
pi_141255197
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 12:07 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik vind ook wel eens dat jij overdrijft.

0.2mm onder de grens is gewoon te ver. Vervangen die meuk. Daar naast, fading krijg je echt niet alleen door een iets te dun schijfje, dan is er echt meer aan de hand.

Feit is dat je al maanden weet dat je remmen niet deugen, dat zeg je immers ook steeds hier, en toch ga je met dat ding rijden. Als je dan ondertussen een belerend toontje aanslaat over de rijstijl van anderen ben je verkeerd bezig.
Mja.. ik rijd er idd te lang ermee door. Fading is niet zo gek met zo'n dunne schijf hoor. De warmte kan niet weg met hard remmen en dan beginnen de blokken te verglazen (wat weer logisch is want schijf wordt te heet)
Over 2 weken wordt ie vervangen :Y Over het feit dat ik er nog steeds mee rij..het is mijn enige vervoersmiddel om ergens te komen. Ik ben er zeker van bewust dat de remweg nogal bagger is en anticipeer er ook op, al had ik mij er gister iets op verkeken :@
pi_141269129
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juni 2014 19:01 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Mja.. ik rijd er idd te lang ermee door. Fading is niet zo gek met zo'n dunne schijf hoor. De warmte kan niet weg met hard remmen en dan beginnen de blokken te verglazen (wat weer logisch is want schijf wordt te heet)
Over 2 weken wordt ie vervangen :Y Over het feit dat ik er nog steeds mee rij..het is mijn enige vervoersmiddel om ergens te komen. Ik ben er zeker van bewust dat de remweg nogal bagger is en anticipeer er ook op, al had ik mij er gister iets op verkeken :@
Ik zou ook maar eens controleren of de remzuigers en slagplaatjes nog in orde zijn. Oververhitting van de schijf hoort ook niet voor te komen met even stevig remmen. Als je rem aanloopt kan ik me dat wel voorstellen.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_141280935
It's funny
But not ha-ha funny.
  donderdag 19 juni 2014 @ 12:06:55 #12
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
  donderdag 19 juni 2014 @ 13:56:35 #14
399455 Pinkdwarf
Free the Boobies
pi_141285028
quote:
Oké, ik geef toe. Ik moest heel hard lachen :Y
You can only have the sunshine after the rain..
  donderdag 19 juni 2014 @ 18:38:58 #15
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_141294829

Ik vind hem nog niet eens zo heel lelijk in vergelijking met die andere electro meuk.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  donderdag 19 juni 2014 @ 19:48:32 #16
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_141297996
Zo'n zero ziet er op het ontbreken van de uitlaat na gewoon uit als een plofmotorfiets.
  donderdag 19 juni 2014 @ 20:25:03 #17
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_141299849
David Beckham recente film over z'n tocht op een Triumph door de Amazone (Into The Unknown - BBC Docu) is op Dailymotion te vinden trouwens. Best gave shit.

[ Bericht 8% gewijzigd door Dekatria op 19-06-2014 20:30:24 ]
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:49:30 #18
34586 kepler
No bounce, no play
pi_141305111
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2014 20:25 schreef Dekatria het volgende:
David Beckham recente film over z'n tocht op een Triumph door de Amazone (Into The Unknown - BBC Docu) is op Dailymotion te vinden trouwens. Best gave shit.
Toevallig gezien op tv van de week! Erg toffe documentaire!
The line is a dot to you!
pi_141315464
Nou, voor volgende week maar weer een afspraak bij de dokkie gemaakt. Loopt nog steeds te kutviolen met mijn schouder een half jaar na de asfaltinspectie :r

Al was vorige keer al wel vrij duidelijk dat het nooit meer helemaal gaat helen, maar het schiet er de laatste tijd wel weer érg vaak in. Kracht zetten met mijn elleboog achter mijn rug is 2 dagen pijnscheuten en geen kracht meer. Dikke pret :(
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_141318935
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juni 2014 20:25 schreef Dekatria het volgende:
David Beckham recente film over z'n tocht op een Triumph door de Amazone (Into The Unknown - BBC Docu) is op Dailymotion te vinden trouwens. Best gave shit.
Ik kan alleen delen van de film vinden? Heb je een linkje?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 10:46:02 #21
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_141320625
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:41 schreef mennes2000 het volgende:

[..]

Ik kan alleen delen van de film vinden? Heb je een linkje?
Part 1 en 2 zijn de volledige film.
pi_141324233
Zo, Deka ook weer even gesproken _O-
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_141324342
Gisteren in Enschede een (motor?)agent gezien op zijn dienstfiets. Niet zo spannend maar het was een Piaggio mp3...

:')
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:43:46 #24
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_141324433
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:41 schreef Gummiebeer het volgende:
Gisteren in Enschede een (motor?)agent gezien op zijn dienstfiets. Niet zo spannend maar het was een Piaggio mp3...

:')
Die zag ik laatst ook rijden! ik hard lachen en wijzen...
En gister op de A1 een chick op een ninja 250, verdomme wat een kutding.
Hele tijd links rijden en dan vervolgens niet doorrijden, het hield gewoon echt de boel op :(
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_141324866
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:41 schreef Gummiebeer het volgende:
Gisteren in Enschede een (motor?)agent gezien op zijn dienstfiets. Niet zo spannend maar het was een Piaggio mp3...

:')
Je zult maar een boete krijgen van zo'n joker zeg :')

Kun je eigenlijk ook op de bon gaan voor het uitlachen van een ambtenaar in functie :?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')