Wat stom dat ze je zo aan het lijntje houden. Ik ben nu, aangemoedigd door jou , mijn application voor NATS aan het invullen. Ik hoop maar dat dit niet ook iets is waar nog jaren overheen gaan...quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:49 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Jep, ben tot de grading gekomen. Wel erg balen, gezien wat ze bij Eurocontrol van me vroegen had ik het idee goed op weg te zijn
Ik heb na dit jaar een WO bachelor en kan gewoon verder met mijn master hierna, mocht dit allemaal niks worden!quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:57 schreef Awsom het volgende:
Hebben jullie geen plan B als in een 'normale' carriere?
Tot zover lijkt NATS wat communiceren betreft *gelukkig* meer op LVNL dan op Eurocontrol. Ik had mijn Stage 0 en Stage 1 binnen een week na mijn sollicitatie al afgerond en de resultaten heb je binnen een paar uur binnen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:55 schreef Jummul het volgende:
[..]
Wat stom dat ze je zo aan het lijntje houden. Ik ben nu, aangemoedigd door jou , mijn application voor NATS aan het invullen. Ik hoop maar dat dit niet ook iets is waar nog jaren overheen gaan...
Heb ik wel. Maar dat is eerder een plan D NATS is al mijn plan B. Plan C is eerder Defensie dan een normale carriere! ;-) (jaha, ik wil het echt heel graag).quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:57 schreef Awsom het volgende:
Hebben jullie geen plan B als in een 'normale' carriere?
Fijn! Ik heb net de application afgerond. Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:00 schreef Jotcha het volgende:
[..]
Tot zover lijkt NATS wat communiceren betreft *gelukkig* meer op LVNL dan op Eurocontrol. Ik had mijn Stage 0 en Stage 1 binnen een week na mijn sollicitatie al afgerond en de resultaten heb je binnen een paar uur binnen.
100.000 pond voor een senior verkeersleider. Niet slecht toch.quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:27 schreef Jotcha het volgende:
Hou er trouwens wel rekening mee dat NATS in vergelijking met bijna alle andere bedrijven veel minder betaalt, mocht dat een van je drijfveren zijn
Je betaalt volgens mij ook iets minder belasting daar dus dan valt het zeker mee. Als je in Londen/omgeving gaat wonen zijn je kosten wel weer wat hoger.quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:59 schreef Sandyman het volgende:
[..]
100.000 pond voor een senior verkeersleider. Niet slecht toch.
NATS pay grades
Verdien je bij eurocontrol nog meer dan bij LVNL? Ik heb daar wel eens naar gezocht maar wat ik kon vinden was dat je juist minder verdiende?quote:Op dinsdag 25 november 2014 19:27 schreef Jotcha het volgende:
"When training has been fully completed, expected salaries range from £32,522 to £36, 247, depending on location."
Als ik het goed had zat je bij LVNL op ¤75k na training. Ook tijdens training is het verschil groot, bij LVNL groei je van 26,5k tot 75k, bij NATS moet je het in het begin met ~£14k doen, allemaal een stuk minder. En dan heb ik het nog niet gehad over Eurocontrol, daar schijnt het nog veel meer te zijn allemaal Over belasting weet ik weinig trouwens, behalve dat dat bij Eurocontrol ook zo goed als nihil was
Dan zal er plek moeten zijn en zul je waarschijnlijk ook eerst weer een jaar ofzo op 'school' zitten.quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:00 schreef Jummul het volgende:
Ik kan alleen vinden dat er geen baangarantie is... Mag ik als er geen plek is na de opleiding bij bijvoorbeeld lvnl beginnen?
Ik heb mezelf laten overhoren door mijn betere wederhelft. Haar uitgelegd hoe het moest, draaiboekjes gemaakt van klaringen en gaan. Daarmee doe je de grading niet beter (want je kunt nog geen beslissingen maken, dat leer je op de grading pas) maar ik kende de RT blind en dat heeft me enorm geholpen. Verder is vrije interpretatie altijd toegestaan.quote:Op dinsdag 25 november 2014 22:52 schreef DeMuur het volgende:
Wow echt heel erg balen voor jullie allemaal, had niet verwacht dat iedereen hier zou afvallen. Hopelijk ben ik de uitzondering dan.. Nog wel bedankt voor je antwoorden Timvandel!
Hebben jullie een idee van jezelf waarom jullie afgevallen zijn, of al feedback terug van lvln?
Ik heb nu alle 4 de modules doorlopen, het is allemaal niet heel lastig tot het moment je voor de eerste keer probeert mee te schrijven met de oefeningen op je vlieg strips en tegelijkertijd terug probeert te praten met je clearing. Dat wordt nog wel even oefenen komende week!
Hoeveel tijd hebben jullie hierin gestopt, en hadden jullie ook andere (standaard)zinnen nodig die je niet gebruikt tijdens het oefenen in de module?
Succes met andere plannen als Eurocontrol en NATS!
Eurocontrol hou je door de Europese Ambtenarenstatus van de werknemers daar veel meer over dan bijna elke vergelijkbare ANSP (behalve als je Dubai/Abu Dhabi meetelt).quote:Op dinsdag 25 november 2014 22:09 schreef Awsom het volgende:
[..]
Verdien je bij eurocontrol nog meer dan bij LVNL? Ik heb daar wel eens naar gezocht maar wat ik kon vinden was dat je juist minder verdiende?
[..]
Dan zal er plek moeten zijn en zul je waarschijnlijk ook eerst weer een jaar ofzo op 'school' zitten.
Als je toch bezig bent kan je ook kijken bij Skyguide in Zwitserland.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:20 schreef Jummul het volgende:
Nou ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn, ik onder andere, die nadat ze hun contract hebben uitgezeten (NATS is bijvoorbeeld 6 jaar in totaal) willen solliciteren bij LVNL.
Een die ik vergat: Spanje. Ook hier moet je vloeiend Spaans spreken, maar daar staat tegenover dat je tussen de 150 000 en 400 000 verdiend. Er zitten daar twee senioren die 1,2 miljoen per jaar verdienen, maar die werken 365 dagen per jaar (ja, dat mag )
Haha ja. Nou ik ben er wel serieus naar aan het kijken hoor, ook voor vlieger ipv VKLer! Defensie an sich staat me helemaal niet tegen. Maar er zijn wel wat hekele puntjes.quote:Op donderdag 27 november 2014 15:34 schreef Timothy1987 het volgende:
[..]
Als je toch bezig bent kan je ook kijken bij Skyguide in Zwitserland.
Vergeet trouwens niet dat als je na het buitenland weer wilt solliciteren bij LVNL, je niet ouder bent dan 30, anders gaat het niet door.
Vraagje trouwens, waarom lijkt de luchtmacht jou niks? Je bent als bereid om heel Europa door te gaan dus dan moet je er echt wel iets op tegen hebben dacht ik zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |