abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 3 mei 2014 @ 13:08:00 #1
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_139518806
quote:
Luistertip: 'Eenmans' van de Bredase rapper Ismo van Arabische komaf. De lyricist dropt rhymes over zijn jodenhaat, homohaat en geloof in de Koran. En over je moeder.

De clip, vermoedelijk geschoten in een authentieke sloppenwijk van de door God vergeten stad Breda, toont Ismo en zijn entourage bouncend en racend terwijl hij rapt over de volgende onderwerpen:

- Joden ('Ik haat die fokking joden nog veel meer dan de nazi's)

- Homo's ('Flikkers geef ik geen hand')

- Geloof ('Ik geloof niks blind behalve de Koran')

- Meer geloof ('De duivel roept maar geef hem geen kans')

- Nog meer geloof ('Niemand kan me breken broer behalve God')

- Geld ('Doekoes aahh doekoes aahh dat is wat ik zie/dat is wat ik wil showen aan mijn enemies')

- De toekomst ('Hopelijk zie ik tomorrow')
Bron: http://www.powned.tv/nieu(...)ik_haat_joden_a.html


Ismo_Music twitterde op donderdag 01-05-2014 om 16:23:53 Ze proberen me woorden tegen mij te gebruiken door ze te verdraaien #EENMANS http://t.co/DbWRShEMZm reageer retweet
Z'n vrienden weten het in ieder geval rustig uit te leggen.
Oh nee wacht, ze bedreigen iedereen met de dood, en ze haten homos (vanaf 6:45):

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1414449
pi_139518834
Post dan voor de volledigheid ook zijn verweer in de OP, en niet alleen het geknipte stukje van pownews.

  zaterdag 3 mei 2014 @ 13:12:47 #3
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_139518896
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 13:10 schreef Ludd het volgende:
Post dan voor de volledigheid ook zijn verweer, en niet alleen het geknipte stukje van pownews.

Hij kan er mooi omheen lullen. Maar de houding van z'n matties zegt voor mij voldoende. Je gaat namelijk om met mensen van hetzelfde slag.
pi_139518970
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 13:12 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Hij kan er mooi omheen lullen.
Hij kan er helemaal niet mooi omheen lullen. Hij is gewoon doorzien.
pi_139519006
Ik heb er nu een stuk van gezien. Zelfs als het familie is moet je toegeven dat de man geestelijk erg zwak is. Op zijn minst. Waarschijnlijk een erfelijke ziekte.
  zaterdag 3 mei 2014 @ 13:22:12 #6
117098 Hathor
Effe niet
pi_139519040
Hij heeft nu in ieder geval zijn five minutes of fame, en dat is meer dan ie in de rest van zijn carriere waarschijnlijk ooit zal gaan krijgen. Geniet ervan nu het nog kan zou ik zeggen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 3 mei 2014 @ 13:54:06 #7
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_139519758
Hij mag doen wat ie wil vrijheid van meningsuiting. Boeiend verder.
pi_139519776
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 13:54 schreef Jahr00n het volgende:
Hij mag doen wat ie wil vrijheid van meningsuiting. Boeiend verder.
Grappig.
  zaterdag 3 mei 2014 @ 13:57:33 #9
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_139519838
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 13:55 schreef Globali het volgende:

[..]

Grappig.
Het is maar wat je grappig vindt.
pi_139519865
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 13:57 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Het is maar wat je grappig vindt.
Jouw naam. En het dan bewust fout schrijven. Meer waar ik het over heb. Dan wil je aandacht toch?
  zaterdag 3 mei 2014 @ 13:59:25 #11
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_139519878
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 13:58 schreef Globali het volgende:

[..]

Jouw naam. En het dan bewust fout schrijven. Meer waar ik het over heb. Dan wil je aandacht toch?
Neem je medicijnen eens in flapdrol.
pi_139519934
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 13:59 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Neem je medicijnen eens in flapdrol.
Niet nodig. Het is de naam die ik eerder gebruikte op een ander forum. Toeval?

[ Bericht 0% gewijzigd door Globali op 03-05-2014 14:10:42 ]
  Moderator zaterdag 3 mei 2014 @ 14:07:25 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139520058
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 02:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waarom? We kunnen prima vaststellen dat bepaalde mensen over de schreef gaan. En als dat dan ook nog eens gepaard gaat met een grote portie haat richting onze waarden en normen, plus nog eens het afzetten tegen onze samenleving (9 van de 10 keer het geval), tief dan lekker een eind op.

De rapper en zijn vriendjes mogen Joden en homo's haten. Ik mag vinden dat zulke types beter kunnen opzouten naar Marokko, of waar ze ook maar vandaan komen.
mij best hoor, maakt me verder weinig uit

vraag me alleen af wat 'onze' normen en waarden waar ze zich zogenaamd tegen afzetten nu eigenlijk zijn en wat nu eigenlijk 'de echte Nederlander' is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_139520388
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 04:33 schreef Specularium het volgende:
Dat mag je toch ook gewoon zeggen?
Precies; dus doe ik dat ook. Ik wil mijn afschuw en walging graag duidelijk kenbaar maken. Ik wil dat dit soort figuren zich ook ver buiten de samenleving geplaatst voelen.

quote:
10s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 10:33 schreef Ceberut het volgende:
Met andere woorden je propageert dubbele standaarden in een land waar gelijkheid als eerste grondrecht in de grondwet verankerd staat. Ironisch, niet?
Nee, ik propageer normaal gedrag én het aanpakken van mensen die zich schuldig maken aan discriminatie en haatzaaien.
pi_139520431
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 14:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Precies; dus doe ik dat ook. Ik wil mijn afschuw en walging graag duidelijk kenbaar maken. Ik wil dat dit soort figuren zich ook ver buiten de samenleving geplaatst voelen.

[..]

Nee, ik propageer normaal gedrag én het aanpakken van mensen die zich schuldig maken aan discriminatie en haatzaaien.
Haatzaaien? :?
pi_139520643
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 14:20 schreef Elfletterig het volgende:
Nee, ik propageer normaal gedrag én het aanpakken van mensen die zich schuldig maken aan discriminatie en haatzaaien.
Nee, nee. Je had het over criteria voor het Nederlanderschap. Daarbij gaf je in eerste instantie aan dat mensen die bijvoorbeeld haatzaaien naar jouw mening geen Nederlander zijn omdat dat niet past bij de normen en waarden van Nederland.

Op de vervolgvraag of dat voor iedereen gold, gaf je als antwoord dat je een dubbele standaard hanteert. Een standaard voor migranten en kinderen daarvan en een standaard voor "niet-migranten".

Het hypocriete is, dat jij daarmee jezelf wel de ruimte geeft om bepaalde normen en waarden van Nederland, zoals het gelijkheidsbeginsel, opzij te zetten. Had een migrant dat gedaan, dan vond je hem geen Nederlander, want hij handelt in strijd met Nederlandse normen en waarden.

Zoals je ziet loop je tegen een dood eind aan als je de status van Nederlanderschap af wil laten hangen van gedrag. Als je niet in dergelijke kronkels wil vervallen, dan zal je het Nederlander zijn als een objectief meetbare zaak moeten bekijken. Dit kan bijvoorbeeld op basis van een aantal criteria zoals geboorteplaats en/of nationaliteit.
pi_139520806
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 14:31 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nee, nee. Je had het over criteria voor het Nederlanderschap. Daarbij gaf je in eerste instantie aan dat mensen die bijvoorbeeld haatzaaien naar jouw mening geen Nederlander zijn omdat dat niet past bij de normen en waarden van Nederland.

Op de vervolgvraag of dat voor iedereen gold, gaf je als antwoord dat je een dubbele standaard hanteert. Een standaard voor migranten en kinderen daarvan en een standaard voor "niet-migranten".

Het hypocriete is, dat jij daarmee jezelf wel de ruimte geeft om bepaalde normen en waarden van Nederland, zoals het gelijkheidsbeginsel, opzij te zetten. Had een migrant dat gedaan, dan vond je hem geen Nederlander, want hij handelt in strijd met Nederlandse normen en waarden.

Zoals je ziet loop je tegen een dood eind aan als je de status van Nederlanderschap af wil laten hangen van gedrag. Als je niet in dergelijke kronkels wil vervallen, dan zal je het Nederlander zijn als een objectief meetbare zaak moeten bekijken. Dit kan bijvoorbeeld op basis van een aantal criteria zoals geboorteplaats en/of nationaliteit.
En laat nationaliteit nou net hetgeen zijn waarvan deze rapper en zijn al even seniele vriendjes er waarschijnlijk twee hebben. Heb je meteen het verschil te pakken met mensen die alleen een Nederlands paspoort hebben: die kun je Nederland niet uitzetten; die kun je hun Nederlanderschap niet ontnemen.

Het gelijkheidsbeginsel komt neer op "in gelijke gevallen gelijk behandelen". Wanneer we iemand met een dubbele nationaliteit naast iemand met één nationaliteit zetten, hebben we geen gelijke gevallen, zoals in de vorige alinea al uitgelegd.

Ik zie trouwens ook geen dood einde; ik zie mogelijkheden. Mogelijkheden om een groep slecht geïntegreerde mensen voor het blok te zetten: gedrag aanpassen of opzouten. Mogelijkheden is eigenlijk nog zwak uitgedrukt: het is een prachtkans!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2014 14:38:46 ]
  zaterdag 3 mei 2014 @ 14:41:21 #18
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_139520867
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 14:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zie trouwens ook geen dood einde; ik zie mogelijkheden. Mogelijkheden om een groep slecht geïntegreerde mensen voor het blok te zetten: gedrag aanpassen of opzouten. Mogelijkheden is eigenlijk nog zwak uitgedrukt: het is een prachtkans!
Succes daarmee :')
pi_139520895
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 14:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Succes daarmee :')
Tja, het zal me niet lukken. De politiek zal eerst moeten doorpakken; kortom zorgen dat ontnemen van de Nederlandse nationaliteit vaker mogelijk wordt dan nu gebeurt.
  Moderator zaterdag 3 mei 2014 @ 14:44:52 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139520942
mensen uitzetten omdat je hun liedjes niet leuk vind vind ik toch een tikje extreem

veel meer dan dat hij zijn geld verdiend met zijn 'muziek' weet je er iig niet van
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 3 mei 2014 @ 14:47:27 #21
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_139520996
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 14:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Tja, het zal me niet lukken. De politiek zal eerst moeten doorpakken; kortom zorgen dat ontnemen van de Nederlandse nationaliteit vaker mogelijk wordt dan nu gebeurt.
:')

In de grote steden zijn allochtonen al in de meerderheid en dat zal ook wel doorvloeien naar het "platteland". Niemand gaat mensen anders aanpakken omdat ze meerdere paspoorten hebben :'). Als je dat wel doet dan behandel je een deel oneerlijk en komt men itt autochtonen wel in actie.
pi_139521030
Hard hard
pi_139521107
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 13:10 schreef Ludd het volgende:
Post dan voor de volledigheid ook zijn verweer in de OP, en niet alleen het geknipte stukje van pownews.

Wat voor verschil zit er nu in tussen "van mij mogen alle salafisten doodvallen"van mij mogen alle soenieten doodvallen" ect ect , of " van mij mogen alle joden met een bepaald geloof doodvallen"of "van mij mogen alle niet-gelovigen" dood vallen.

Ik vind het niet veel veranderen aan de tekst die hij gebruikt. En ja; blijkbaar valt dat onder vrijheid van mening.

Zieke mening, maar een mening.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_139521145
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 14:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En laat nationaliteit nou net hetgeen zijn waarvan deze rapper en zijn al even seniele vriendjes er waarschijnlijk twee hebben. Heb je meteen het verschil te pakken met mensen die alleen een Nederlands paspoort hebben: die kun je Nederland niet uitzetten; die kun je hun Nederlanderschap niet ontnemen.

Het gelijkheidsbeginsel komt neer op "in gelijke gevallen gelijk behandelen". Wanneer we iemand met een dubbele nationaliteit naast iemand met één nationaliteit zetten, hebben we geen gelijke gevallen, zoals in de vorige alinea al uitgelegd.

Ik zie trouwens ook geen dood einde; ik zie mogelijkheden. Mogelijkheden om een groep slecht geïntegreerde mensen voor het blok te zetten: gedrag aanpassen of opzouten. Mogelijkheden is eigenlijk nog zwak uitgedrukt: het is een prachtkans!
Iemand met de Nederlandse nationaliteit voor de Nederlandse wet een Nederlander. Hierbij is het niet relevant of iemand meerdere nationaliteiten heeft. Als je het hebt over internationaal (westers) recht dan spreekt men over de effectieve nationaliteit, de nationaliteit van het land waarmee hij de nauwste banden heeft waarbij gekeken wordt naar feitelijke omstandigheden, waaronder de woonplaats, de werkomgeving en de plek waar het grootste gedeelte van het leven van betrokkene zich afspeelt.

Dus nogmaals, als jij wil bepalen of iemand een Nederlander is op basis van normen en waarden, dan krijg je dat als een boomerang terug. De Nederlandse normen en waarden houden gelijkheid in. Iemand met 1 nationaliteit die door het rood licht rijdt krijgt dezelfde boete als iemand met twee nationaliteiten. Zo werken onze normen en waarden.
pi_139521150
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 14:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

mij best hoor, maakt me verder weinig uit

vraag me alleen af wat 'onze' normen en waarden waar ze zich zogenaamd tegen afzetten nu eigenlijk zijn en wat nu eigenlijk 'de echte Nederlander' is
Die is er net zo min als "de Marronkaan"de Turk" "de Amerkaan" etc etc. ieder fam/gezin heeft zijn eigen normen en waarden
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_139521238
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 14:53 schreef paddy het volgende:

[..]

Wat voor verschil zit er nu in tussen "van mij mogen alle salafisten doodvallen"van mij mogen alle soenieten doodvallen" ect ect , of " van mij mogen alle joden met een bepaald geloof doodvallen"of "van mij mogen alle niet-gelovigen" dood vallen.
Hij heeft niets tegen joden, maar tegen zionisten. Dat is iets anders, ook meer politiek dan religieus.
pi_139521362
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 14:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

:')

In de grote steden zijn allochtonen al in de meerderheid en dat zal ook wel doorvloeien naar het "platteland". Niemand gaat mensen anders aanpakken omdat ze meerdere paspoorten hebben :'). Als je dat wel doet dan behandel je een deel oneerlijk en komt men itt autochtonen wel in actie.
Mensen worden niet zomaar anders aangepakt, er is bepaald gedrag wat daartoe concreet aanleiding geeft. Ik ben trouwens van mening dat het ook in het belang van de goedwillende allochtonen (en hun integratie) is dat de rotte appels worden verwijderd.
pi_139521423
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 15:00 schreef Ludd het volgende:

[..]

Hij heeft niets tegen joden, maar tegen zionisten. Dat is iets anders, ook meer politiek dan religieus.
Zo lust ik er nog wel een paar.

Sommige mensen worden in sommige landen door bepaalde groepen moslims onderdrukt. Wanneer dan vervolgens in beeld zal worden gezegd moslims moeten dood, staat heel Nederland op zijn kop. Al legt de persoon uit waarom hij zo tegen de Islam is.

Zie niet in waarom dat in dit geval anders is, en zie hem ook niet in jouw woorden praten.

Ben nog steeds van mening dat het een mening is, en mag blijkbaar hier, maar ik vind het nog steeds een zieke mening want heeft het over een hele groep (gezinnen)

Ik snap zijn selective gedachtegang trouwens wel hoor. Wanneer je nooit anders hoort kan je dat zo'n jonge vent niet kwalijk nemen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_139521427
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 14:55 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Iemand met de Nederlandse nationaliteit voor de Nederlandse wet een Nederlander. Hierbij is het niet relevant of iemand meerdere nationaliteiten heeft. Als je het hebt over internationaal (westers) recht dan spreekt men over de effectieve nationaliteit, de nationaliteit van het land waarmee hij de nauwste banden heeft waarbij gekeken wordt naar feitelijke omstandigheden, waaronder de woonplaats, de werkomgeving en de plek waar het grootste gedeelte van het leven van betrokkene zich afspeelt.

Dus nogmaals, als jij wil bepalen of iemand een Nederlander is op basis van normen en waarden, dan krijg je dat als een boomerang terug. De Nederlandse normen en waarden houden gelijkheid in. Iemand met 1 nationaliteit die door het rood licht rijdt krijgt dezelfde boete als iemand met twee nationaliteiten. Zo werken onze normen en waarden.
De nauwste banden? Nou, dan zijn we er snel uit. Ze hanteren Marokkaanse normen en waarden, ze voelen zich Marokkaan, ze uiten zich als Marokkaan (o.a. met vlaggetjes en door zichzelf nadrukkelijk zo te noemen en te profileren). Eén of meerdere keren per jaar gaan ze op bezoek in hun thuisland. Nederland is slechts een verblijfplaats. En - o ja - de plek met een iets te goed sociaal vangnet.

Je laatste voorbeeld is natuurlijk absurd; dat weet je zelf ook wel. We hebben het hier niet over verkeersovertredingen, maar over haatzaaiend, discriminerend gedrag.
pi_139521445
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 15:07 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben trouwens van mening dat het ook in het belang van de goedwillende allochtonen (en hun integratie) is dat de rotte appels worden verwijderd.
Oneens. De goedwillende allochtonen kunnen ook het land worden uitgezet als ze een misstap begaan. Ergo, ze zullen nooit integreren in een land waar ze geen toekomst kunnen opbouwen.
-
pi_139521563
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 15:12 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Oneens. De goedwillende allochtonen kunnen ook het land worden uitgezet als ze een misstap begaan. Ergo, ze zullen nooit integreren in een land waar ze geen toekomst kunnen opbouwen.
Pas geleden nog een gesprek met een vrouw van Marokkaanse afkomst. Haar ouders zeiden altijd tegen haar (ze is hier notabene geboren) dat ze gast in dit land waren. Ik werd boos. Je bent geen gast. Je bent hier geboren, dus Nederlander. Heb gewoon dezelfde rechten en dezelfde plichten. Daar gaat het juist fout. Dat een kind die hier geboren is, zich geen Nederlander mag voelen. Niets uitzetten. Aanpakken wanneer je over de scheef gaat. En hard ook. Geen rekening houden met de afkomst van de ouders, maar je als autochtoon behandelen. Racisten heb je onder elke bevolkingsgroep. Zij is in mijn ogen gewoon Nederlander. Net als haar kinderen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_139522410
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 13:10 schreef Ludd het volgende:
Post dan voor de volledigheid ook zijn verweer in de OP, en niet alleen het geknipte stukje van pownews.

Doordrenkt met haat. Maar als puntje bij paaltje komt zo laf als een hond.
pi_139522792
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 13:10 schreef Ludd het volgende:
Post dan voor de volledigheid ook zijn verweer in de OP, en niet alleen het geknipte stukje van pownews.

Ik vind dat hij het wel goed uitlegt eigenlijk.
pi_139523001
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 16:13 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik vind dat hij het wel goed uitlegt eigenlijk.
Ik ook. wel is zijn praatje over de vermeende broederschap tussen alle moslims een beetje naïef, kijk maar naar de situatie in o.a. Syrië en Iraq.
pi_139523017
Ik haat Marokkanen.

Vrijheid van meningsuiting dit dat.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_139523037
Jezus christus wat wordt dit groot gemaakt. Zoals hij in het interview al aangeeft, met het woordje 'Flikker' wordt absoluut niet verwezen naar kontebonkers, het woord flikkers betekent zoals hij al aangeeft voor een 'slang', een persoon die 'snitcht' om het zo in hun taal te zeggen. Het heeft nogmaals NIKS met homo's te maken. Daarnaast mogen zionisten inderdaad dood vallen.
lol?
pi_139523119
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 03-05-2014 16:29:41 ]
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_139523217
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 15:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De nauwste banden? Nou, dan zijn we er snel uit. Ze hanteren Marokkaanse normen en waarden, ze voelen zich Marokkaan, ze uiten zich als Marokkaan (o.a. met vlaggetjes en door zichzelf nadrukkelijk zo te noemen en te profileren). Eén of meerdere keren per jaar gaan ze op bezoek in hun thuisland. Nederland is slechts een verblijfplaats. En - o ja - de plek met een iets te goed sociaal vangnet.
Er wordt objectief naar gekeken, vanuit meetbare zaken zoals:

- waar woon je;
- waar breng je de meeste tijd door;
- waar onderhoud je je sociale bezigheden (rappen);
- waar werk je;
- waar wonen je naaste familie en vrienden (gezin voorop);
- waar heb je je eigendom (persoonlijke bezittingen/auto/woning).

Derhalve als je objectief meet, zul je al snel tot de conclusie komen dat deze jongen gewoon een Nederlander is.

Als je bijna al de bovenstaande vragen met ja moet beantwoorden, dan kom jij niet weg door te stellen dat Nederland een kortstondige verblijfplaats is.

quote:
Je laatste voorbeeld is natuurlijk absurd; dat weet je zelf ook wel. We hebben het hier niet over verkeersovertredingen, maar over haatzaaiend, discriminerend gedrag.
Niet mijn voorbeeld is absurd, maar de uitkomst ervan als je jouw regel universeel toepast. De wet is gelijk, ongeacht hoeveel nationaliteiten je hebt. Dat is het gelijkheidsbeginsel.
pi_139523292
forum.fok.nl/topic/2096151

[ Bericht 92% gewijzigd door sp3c op 03-05-2014 16:46:01 ]
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_139523741
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 15:56 schreef Disorder het volgende:

[..]

Doordrenkt met haat. Maar als puntje bij paaltje komt zo laf als een hond.
Moet hij ook kunnen zeggen.....maar hij is en blijft natuurlijk een gigantische loser. slotje.
pi_139524346
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 16:32 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Er wordt objectief naar gekeken, vanuit meetbare zaken zoals:

- waar woon je;
- waar breng je de meeste tijd door;
- waar onderhoud je je sociale bezigheden (rappen);
- waar werk je;
- waar wonen je naaste familie en vrienden (gezin voorop);
- waar heb je je eigendom (persoonlijke bezittingen/auto/woning).

Derhalve als je objectief meet, zul je al snel tot de conclusie komen dat deze jongen gewoon een Nederlander is.

Als je bijna al de bovenstaande vragen met ja moet beantwoorden, dan kom jij niet weg door te stellen dat Nederland een kortstondige verblijfplaats is.

[..]

Niet mijn voorbeeld is absurd, maar de uitkomst ervan als je jouw regel universeel toepast. De wet is gelijk, ongeacht hoeveel nationaliteiten je hebt. Dat is het gelijkheidsbeginsel.
Wat wonen en tijd doorbrengen betreft: er zijn wel meer mensen die hier wonen, maar geen Nederlander zijn.

De genoemde "sociale bezigheden" kun je beter asociale bezigheden noemen.

Werken? Iets zegt mij dat deze rapper en zijn vriendjes van het type voortijdig schoolverlater zijn. Van het type dat maar één ding goed kan: de hand ophouden voor een uitkering.

Ik weet niet wat jij "objectief" vindt, maar ik vind Marokkanen die hier wonen en zich misdragen niet per definitie "Nederlander". Vooral niet als ze zichzelf ook maar wat graag als Marokkaan profileren.

Voor de rest praten we langs elkaar heen en bekijk ik dit soort zaken compleet anders dan jij. Het heeft geen zin om vorige posts gewoon weer integraal te herhalen. Wat betreft die rapper en zijn vriendjes is mijn mening: hoe minder van dit soort volk in Nederland, des te beter.

Ze moeten daar maar mee leren leven.
pi_139525360
Ja, whatever. De effectieve nationaliteit is de Nederlandse, daar kun je niet omheen. Jouw verzonnen criterium dat je pas Nederlander bent als je je aan de normen en waarden van Nederland houdt, is een persoonlijke opvatting. Hierbij hanteer je ook nog eens dubbele standaard op basis van afkomst, welke handelswijze tegen Nederlandse normen en waarden van gelijkheid ingaat. Hypocrisie ten top.

Iemand met etnische Nederlanders als ouders blijft Nederlander zelfs als hij haatzaait, maar iemand met ouders of grootouders uit het buitenland is geen Nederlander meer als hij haatzaait. Kromme redenering die je niet recht kan lullen.

Lijkt me inderdaad goed om het hierbij te laten.
  Moderator zaterdag 3 mei 2014 @ 18:11:04 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_139525674
komt bij dat 'de nederlandse normen en waarden' nogal een subjectief criterium zijn

jouw normen en waarden verschillen gegarandeers van de mijne en die van ons verschillen met die zowel die van elf als die van de rapper in kwestie

toch zijn we allevier nederlanders
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 4 mei 2014 @ 12:46:23 #44
351780 Piye
King of Kush
pi_139546669
Ik heb vaak het idee dat een bevooroordeelde haat jegens mensen van een andere afkomst nu juist behoort tot de Nederlandse waarden. Goed geïntegreerde jongeman dus. Hij heeft zelfs al geleerd hoe hij het kan verwoorden om niet strafbaar te zijn.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_139546691
quote:
11s.gif Op zondag 4 mei 2014 12:46 schreef Piye het volgende:
Ik heb vaak het idee dat een bevooroordeelde haat jegens mensen van een andere afkomst nu juist behoort tot de Nederlandse waarden. Goed geïntegreerde jongeman dus. Hij heeft zelfs al geleerd hoe hij het kan verwoorden om niet strafbaar te zijn.
Maar zie je dat werkelijk in jouw omgeving? Dat Nederlanders mensen van andere afkomst heel raar behandelen? Ik niet namelijk.
pi_139546811
Mensen die praten en zingen over haat (behalve als je hele vreselijke gingen zelf hebt meegemaakt) zijn sowieso krankzinnig.
pi_139546994
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 12:53 schreef Globali het volgende:
Mensen die praten en zingen over haat (behalve als je hele vreselijke gingen zelf hebt meegemaakt) zijn sowieso krankzinnig.
pi_139547047
quote:
Er zijn vast betere nummers gezongen over dit onderwerp.
  zondag 4 mei 2014 @ 13:10:34 #49
351780 Piye
King of Kush
pi_139547106
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 12:47 schreef Globali het volgende:

[..]

Maar zie je dat werkelijk in jouw omgeving? Dat Nederlanders mensen van andere afkomst heel raar behandelen? Ik niet namelijk.
Wat is 'heel raar'? De groep kaalgeschoren bomberjacks, die het liefst alles dat een weekje in de zon heeft gelegen het land uit wil, is naar mijn idee niet heel groot. Het valt me echter vaak op dat, wanneer je wat dieper op een onderwerp ingaat, meer mensen een speciale behandeling, aan de hand van iemands afkomst, voorstaan dan je op het eerste gezicht zou denken.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_139547152
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 14:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Precies; dus doe ik dat ook. Ik wil mijn afschuw en walging graag duidelijk kenbaar maken. Ik wil dat dit soort figuren zich ook ver buiten de samenleving geplaatst voelen.

[..]

Nee, ik propageer normaal gedrag én het aanpakken van mensen die zich schuldig maken aan discriminatie en haatzaaien.
Precies! mensen met een afwijkende mening moeten onze samenleving uit!

Brr, wat een enge gedachte.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')