Niet meer mee rijden! Kans op Zware motorschade!!quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:04 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Een mondeo 2.0 tdci inderdaad. Er zit een roetfilter op. Alhoewel die van twijfelachtige kwaliteit is, let veel toeren komt er om de zoveel tijd toch een pufje zwarte rook uit.
[..]
Het is een diesel. Dan mag de olie toch zwart zijn?
Overigens staat hij half op de stoep geparkeerd. Daardoor komt het natuurlijk __!
Sorry voor deze noobheid...
Nee, dat mag niet.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:31 schreef JohnB52 het volgende:
Kan je roetfilter niet verwijderen? (En dan eventueel uit de software programmeren)
Edit: ik voel alweer n nieuw topic aankomen, zie plaatje: https://twitter.com/RTLNieuwsnl/status/494162946201620481
Mag niet, maar kan wel?quote:
LOL!quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:31 schreef JohnB52 het volgende:
Kan je roetfilter niet verwijderen? (En dan eventueel uit de software programmeren)
Edit: ik voel alweer n nieuw topic aankomen, zie plaatje: https://twitter.com/RTLNieuwsnl/status/494162946201620481
Echt zo erg? Het is inderdaad wanneer ik met een koude motor meteen boven de 3000 toeren ga.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Niet meer mee rijden! Kans op Zware motorschade!!
Dan komt dit zeer waarschijnlijk door het regelmatig afbreken van het regeneratie proces. Rij je veel korte stukjes? Anders zou een slechte verstuiver de oorzaak kunnen zijn.
Ik had er inderdaad iets over gelezen, maar dat uitprogrammeren is niet meer mogelijk vanaf een bepaalde versie van de ecu. Ik ben van na die versie.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:54 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Mag niet, maar kan wel?
Doen ze bij sommige Saabs ook, de 1.9 diesel bijvoorbeeld, egr afdoppen, wervelkleppen verwijderen en roetfilter er uit.
Co meting is bij dit spul verwijderd vaak beter dan bij een half functionerend systeem.
Dan is ie lek. Terug gaan ivm garantie?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:55 schreef house_is_a_feeling het volgende:
CC wordt niet meer koud terwijl die net twee weken terug bij aanschaf volledig afgevuld is. Niet extreem vaak gebruikt, zo'n 250 van de 500km.
Aircocheck doen of is er iets overduidelijks? Gaat om Mazda 6 1.8 uit 2003.
Geen garantie helaas. Hoor ik bij lekkage sporen te zien met het blote oog? Alles lijkt onder de kap mooi droog te zijn.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:30 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dan is ie lek. Terug gaan ivm garantie?
Met stilstof vullen en dan met zeepsop opsporen en als je geluk hebt zit er uv bij kan je met een speciale lamp en bril het lek zo opsporenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:55 schreef house_is_a_feeling het volgende:
CC wordt niet meer koud terwijl die net twee weken terug bij aanschaf volledig afgevuld is. Niet extreem vaak gebruikt, zo'n 250 van de 500km.
Aircocheck doen of is er iets overduidelijks? Gaat om Mazda 6 1.8 uit 2003.
Laten doen dus, dit soort dingen heb ik niet thuis.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:34 schreef klawie het volgende:
[..]
Met stilstof vullen en dan met zeepsop opsporen en als je geluk hebt zit er uv bij kan je met een speciale lamp en bril het lek zo opsporen
Idd maar afpersen is niet zo duur a30 euro ongv bij mij oo werkquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Laten doen dus, dit soort dingen heb ik niet thuis.
Werd hij eerder wel koud?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:55 schreef house_is_a_feeling het volgende:
CC wordt niet meer koud terwijl die net twee weken terug bij aanschaf volledig afgevuld is. Niet extreem vaak gebruikt, zo'n 250 van de 500km.
Aircocheck doen of is er iets overduidelijks? Gaat om Mazda 6 1.8 uit 2003.
Ijskoud. Ik hield hem zelfs op 22 graden want dat was al een aangenaam briesje, onder de 18 bevroor ik. Instructieboekje gaf zelfs aan om te beginnen om 22 en daarna te verlagen.quote:
Klinkt als benzine die terug loopt de tank in via een lek terugslagklepje o.i.d..quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:41 schreef fathank het volgende:
Geen autovraag maar een scootervraag.
Scooter start erg moeizaam. Electrisch sowieso niet, met kickstarter wel maar als ie een tijdje stil heeft gestaan duurt dat wel even. Als ik een tijdje rondgereden heb, half uurtje ergens ben en vervolgens weer ga start ie meestal wel gelijk.
Heb dat ding 1,5 jaar geleden gekocht voor 250 piek, geen bekende onderhoudshistorie verder. Heeft nu zo'n 10.000 km gelopen. T is een Sym 2takt overigens.
Draai zo'n dopje eraf waar ze normaal de vulslang op zetten en druk met een kleine schroevendraaier het ventieltje in komt er wat uit is hij niet lek komt er geen gas uit is hij lekquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:16 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ijskoud. Ik hield hem zelfs op 22 graden want dat was al een aangenaam briesje, onder de 18 bevroor ik. Instructieboekje gaf zelfs aan om te beginnen om 22 en daarna te verlagen.
Ik had via het mazda forum wel een horror artikel gelezen over dat de unit in de 6, 5 en 3 te klein zijn en bij volle afvul (475g) de druk niet kwijt kunnen en zelf geen koeling meer ontvangen. Die aircospecialist gaf aan dat hij aanraadt deze units tot 400g te vullen. Die van mij is dus 475 gevuld.
Dit was hem: http://blog.deautoaircosp(...)r-weer-een-probleem/
Ja dat horror artikel dacht ik dus aan, bij mij viel de airco uit bij 40 graden, kwartiertje uit gedaan en wonder boven wonder deed hij het weer.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:16 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ijskoud. Ik hield hem zelfs op 22 graden want dat was al een aangenaam briesje, onder de 18 bevroor ik. Instructieboekje gaf zelfs aan om te beginnen om 22 en daarna te verlagen.
Ik had via het mazda forum wel een horror artikel gelezen over dat de unit in de 6, 5 en 3 te klein zijn en bij volle afvul (475g) de druk niet kwijt kunnen en zelf geen koeling meer ontvangen. Die aircospecialist gaf aan dat hij aanraadt deze units tot 400g te vullen. Die van mij is dus 475 gevuld.
Dit was hem: http://blog.deautoaircosp(...)r-weer-een-probleem/
Is dat gas niet giftig ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:18 schreef klawie het volgende:
[..]
Draai zo'n dopje eraf waar ze normaal de vulslang op zetten en druk met een kleine schroevendraaier het ventieltje in komt er wat uit is hij niet lek komt er geen gas uit is hij lek
Zou het deze kunnen zijn? Staat een 'L' op, heb er ook een aan de rechterkant van het motorblok met een 'H'.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:18 schreef klawie het volgende:
[..]
Draai zo'n dopje eraf waar ze normaal de vulslang op zetten en druk met een kleine schroevendraaier het ventieltje in komt er wat uit is hij niet lek komt er geen gas uit is hij lek
Op de terugweg, toen het een stukje minder warm was net, werd ie wel koud toen ik hem doortrok naar 15 graden. Maar niet geheel ijskoud.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 22:30 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Ja dat horror artikel dacht ik dus aan, bij mij viel de airco uit bij 40 graden, kwartiertje uit gedaan en wonder boven wonder deed hij het weer.
L is je lage druk kant en h is je hoge druk kantquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 23:20 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Zou het deze kunnen zijn? Staat een 'L' op, heb er ook een aan de rechterkant van het motorblok met een 'H'.
[ afbeelding ]
[..]
Op de terugweg, toen het een stukje minder warm was net, werd ie wel koud toen ik hem doortrok naar 15 graden. Maar niet geheel ijskoud.
Ik laat hem denk ik ff nalopen volgende week, dit is nu gokwerk.
Ja, als die dingen stuk zijn gooi ik ze ook altijd in de biobak.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 23:32 schreef klawie het volgende:
[..]
Nee totaal niet zit nl ook gewoon in de koelkast of je airco
Maar dat zou dus betekenen als dat ding lekgaat jij niet meer wakker wordt smorgens daarvoor zijn de veiligheids eissen te streng hierquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 23:35 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ja, als die dingen stuk zijn gooi ik ze ook altijd in de biobak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |