abonnement Unibet Coolblue
pi_139019961
Beste,

Voordat ik begin met mijn verhaal. Graag alleen serieuze reacties.

Ik heb nou al 7 maanden een relatie. Het was echt liefde op het eerste gezicht. Klikte meteen enz enz enz. De relatie is gewoon super..ook wel wat heftige ruzies gehad.. Dat het bijna uitging. Maar dat hoort erbij. On topic nou:

Mijn vriendin is vroeger misbruikt als kind ofja eigenlijk haar hele leven als ik haar exen erbij moet tellen. Haar ouders hebben haar in de steek gelaten en ze heeft dus in een aantal pleeggezinnen gezeten. Waar ze seksueel is misbruikt door haar pleeg ouders. Verder is ze niet alleen door haar pleeg ouders misbruikt maar ook door haar hockeytrainer en fysiotherapeut. Ze is ook voordat ik haar leerde kennen in aanraking geweest met een loverboy. Die haar echt zo diep heeft laten zinken dat ze voor geld dingen moest doen om hem terug te betalen. Ik leerde haar net op tijd kennen, want ze zat echt in de put en stond op het punt om zelfmoord te plegen. Bij onze eerste ontmoeting heb ik haar eruit gepraat toen ze op het punt stond het te doen. Toevallig zag ik haar in het parkje alleen op een bank zitten, huilend. Ik kwam net terug van een avondje stappen en was alleen naar huis toe aan het fietsen. Ik was gestopt en ging met haar praten. Niet zo'n romantische eerste ontmoeting dus! Ze heeft nog steeds nachtmerries over de dingen die ze heeft meegemaakt. Ze voelt zich zo comfortabel bij me dat ze op m'n schoot in slaap valt.. Dat is het moment dat ik echt voor haar val. Maar als ze slaapt trilt ze en knarst ze tanden omdat ze steeds die momenten opnieuw meemaakt. Ik vind het zo zielig dan dat ik er zelf van moet huilen.
Door al de dingen die ze mee heeft gemaakt is ze super onzeker en leid al sinds haar 13e aan een eetstoornis. Die nou al stukke minder aan het worden doordat ze mij heeft en het weer goed met haar gaat. Ze woont weer bij haar ouders.. Examenjaar.. Leuke dingen met mij gedaan. We hebben al een tijdje seks en ze zegt dat ze dit alleen voor mij doet. Ze zegt dat ze er wel van geniet maar ze kan dus niet klaarkomen. Ik ben benieuwd of er vrouwen zijn op dit forum die hetzelfde of iets soortgelijks hebben meegemaakt. Ik ben benieuwd of ik haar ooit klaar kan laten komen. Heeft dit heel veel tijd en liefde nodig? Komt het vanzelf?

Alvast bedankt.
pi_139020078
Hulp zoeken.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  vrijdag 18 april 2014 @ 19:10:24 #3
383170 euphoria19
Life is like a dance!!
pi_139020227
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:06 schreef Hoplahopla het volgende:
Hulp zoeken.
Dit inderdaad. Zoek een goede psychiater.
pi_139020352
En hoezo hoort ruzie erbij, leg eens uit?
pi_139020434
Ruzie hoort bij een goede relatie vind ik. Zo leer je elkaar beter kennen. Ik maak echt geen ruzie met iemand waar ik niks om geef. Dan negeer ik.
pi_139020634
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:10 schreef euphoria19 het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Zoek een goede psychiater.
Uit ervaring weet ik dat dit niks uithaalt. We zijn een keer samen naar een psychiater geweest. Maar dit haalt niks uit. Alles wat ze tegen hem verteld heeft ze al tegen mij verteld en alles wat die psychiater zegt zeg ik ook. Het heeft gewoon totaal geen nut. Ik heb niks aan deze reacties, ik zou graag een reactie willen van iemand die in een soortgelijke situatie heeft gezeten. Ze word er alleen maar verdrietiger van als ze er weer over nadenkt.
pi_139020912
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:21 schreef Shroomz het volgende:
Uit ervaring weet ik dat dit niks uithaalt. We zijn een keer samen naar een psychiater geweest.
"een keer"
En ze is jarenlang misbruikt en is haar hele leven al getraumatiseerd.
Dat praat je niet in 1 kennismakingssessie eruit.
Dat heeft maanden/jaren nodig.
Hup, weer terug naar de psychiater. En volhouden. Want het wordt beter.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 18 april 2014 @ 19:37:35 #8
383170 euphoria19
Life is like a dance!!
pi_139021207
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:21 schreef Shroomz het volgende:

[..]

Uit ervaring weet ik dat dit niks uithaalt. We zijn een keer samen naar een psychiater geweest. Maar dit haalt niks uit. Alles wat ze tegen hem verteld heeft ze al tegen mij verteld en alles wat die psychiater zegt zeg ik ook. Het heeft gewoon totaal geen nut. Ik heb niks aan deze reacties, ik zou graag een reactie willen van iemand die in een soortgelijke situatie heeft gezeten. Ze word er alleen maar verdrietiger van als ze er weer over nadenkt.
Dus jij hebt dezelfde kennis van de psyche van je vriendin dan iemand die er jaren voor heeft gestudeerd?
De eerste sessie lijkt me gewoon kennis maken en kijken waar het probleem ligt.
Om dit te verhelpen zijn er echt wel meerdere sessie nodig.
pi_139021415
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:16 schreef Shroomz het volgende:
Ruzie hoort bij een goede relatie vind ik. Zo leer je elkaar beter kennen. Ik maak echt geen ruzie met iemand waar ik niks om geef. Dan negeer ik.
Vreemde redenatie dan leer je elkaar beter kennen, ik heb nooit ruzie met mijn vriend, nog nooit gehad ook, voor mij is hij geen onbekende hoor, daarbij hoef ik niet zo nodig te weten hoe kinderachtig iemand is als diegene boos is
pi_139021476
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:37 schreef euphoria19 het volgende:

[..]

Dus jij hebt dezelfde kennis van de psyche van je vriendin dan iemand die er jaren voor heeft gestudeerd?
De eerste sessie lijkt me gewoon kennis maken en kijken waar het probleem ligt.
Om dit te verhelpen zijn er echt wel meerdere sessie nodig.
We zijn een keer samen geweest omdat zij er geen vertrouwen meer in had. Heb haar overgehaald, snap nu ook waarom ze er geen vertrouwen in had. Ze is al een jaar geweest, maar het had niks uitgehaald. Anders zou ze niet met een flinke dosis pillen op een bankje hebben gezeten om zelfmoord te plegen.
  vrijdag 18 april 2014 @ 19:45:54 #11
383170 euphoria19
Life is like a dance!!
pi_139021539
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:44 schreef Shroomz het volgende:

[..]

We zijn een keer samen geweest omdat zij er geen vertrouwen meer in had. Heb haar overgehaald, snap nu ook waarom ze er geen vertrouwen in had. Ze is al een jaar geweest, maar het had niks uitgehaald. Anders zou ze niet met een flinke dosis pillen op een bankje hebben gezeten om zelfmoord te plegen.
Ook al een andere geprobeerd? Lijkt me dat je eerst iets meerdere keren probeerd, voordat je je het maar wegschuift als t werkt niet.
pi_139021545
Een psychiater wist geen geheugen of haalt de pijn weg, een psychiater is geen wonder die alles beter maakt, hij geeft je handvaten of laat je anders naar dingen kijken waardoor je met je verleden leert omgaan
pi_139021600
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:45 schreef euphoria19 het volgende:

[..]

Ook al een andere geprobeerd? Lijkt me dat je eerst iets meerdere keren probeerd, voordat je je het maar wegschuift als t werkt niet.
Ze heeft zelf al een aantal psychologen geprobeerd. Dit hielp dus niet.
pi_139021670
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:46 schreef LittleLady het volgende:
Een psychiater wist geen geheugen of haalt de pijn weg, een psychiater is geen wonder die alles beter maakt, hij geeft je handvaten of laat je anders naar dingen kijken waardoor je met je verleden leert omgaan
Dat weet ze. Het is zelfs zo erg dat ze precies weet wat die psycholoog gaat zeggen.
  vrijdag 18 april 2014 @ 19:50:18 #15
383170 euphoria19
Life is like a dance!!
pi_139021708
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:47 schreef Shroomz het volgende:

[..]

Ze heeft zelf al een aantal psychologen geprobeerd. Dit hielp dus niet.
Waarom niet naar een psychiater? Een psycholoog of en psychiater is wel wat anders.
pi_139021729
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:42 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Vreemde redenatie dan leer je elkaar beter kennen, ik heb nooit ruzie met mijn vriend, nog nooit gehad ook, voor mij is hij geen onbekende hoor, daarbij hoef ik niet zo nodig te weten hoe kinderachtig iemand is als diegene boos is
Ik bedoel ook niet dat je elkaar dan helemaal niet kent. Maar uit een ruzie blijkt altijd wel wat je aan elkaar hebt en hoeveel je van elkaar houd. Ik vind persoonlijk een relatie zonder ruzie saai en niet uitdagend.
pi_139021786
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:50 schreef euphoria19 het volgende:

[..]

Waarom niet naar een psychiater?
Denk je dat medicijnen werkelijk helpen?
pi_139021840
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:51 schreef Shroomz het volgende:
Denk je dat medicijnen werkelijk helpen?
Ze kunnen voorlopig de scherpe randjes weghalen bij je vriendin, ja.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_139021859
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:50 schreef euphoria19 het volgende:

[..]

Waarom niet naar een psychiater? Een psycholoog of en psychiater is wel wat anders.
Ze is niet depressief. Niet meer in ieder geval. Het probleem zit in het herbeleven van die momenten en eraan denken als we seks hebben. Ik ben benieuwd of er iemand is die hetzelfde heeft meegemaakt. Bedankt voor de hulp, maar hier heb ik echt niks aan.
  vrijdag 18 april 2014 @ 19:54:07 #20
383170 euphoria19
Life is like a dance!!
pi_139021870
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:51 schreef Shroomz het volgende:

[..]

Denk je dat medicijnen werkelijk helpen?
Dat kan hij haar wel vertellen. Wie niet waagt wie niet wint.
pi_139021877
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:53 schreef Shroomz het volgende:
Ze is niet depressief.
Niet alleen depressieve mensen gaan naar een psychiater..
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_139021882
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:50 schreef Shroomz het volgende:

[..]

Ik bedoel ook niet dat je elkaar dan helemaal niet kent. Maar uit een ruzie blijkt altijd wel wat je aan elkaar hebt en hoeveel je van elkaar houd. Ik vind persoonlijk een relatie zonder ruzie saai en niet uitdagend.
Maak maar eens een zwaar auto ongeluk mee, dan weet je precies wat je aan je partner hebt, ook daar heb je echt geen ruzie voor nodig. Of ga verhuizen en samen klussen, of word heel ziek, of gewoon samen op vakantie in een koepeltentje.
Je hebt geen ruzie nodig om te weten wat je aan elkaar hebt
  vrijdag 18 april 2014 @ 19:55:25 #23
383170 euphoria19
Life is like a dance!!
pi_139021915
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:53 schreef Shroomz het volgende:

[..]

Ze is niet depressief. Niet meer in ieder geval. Het probleem zit in het herbeleven van die momenten en eraan denken als we seks hebben. Ik ben benieuwd of er iemand is die hetzelfde heeft meegemaakt. Bedankt voor de hulp, maar hier heb ik echt niks aan.
De psychiater doet niet alleen iets aan depressie. De psyche kan ook andere problemen geven zoals verwerking en daar kunnen ze ook bij helpen.
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:07:31 #24
315461 NaOnsDeZondvloed
Hoe dan ook.....
pi_139022316
Knappe jongen als je dit jaar in jaar uit volhoud.
Nu gaat het nog goed, maar geloof me, je zal jezelf steeds meer wegcijferen voor haar en dat zal voor jou niet goed zijn dus voor haar ook niet.
Weet goed waar je mee leeft, want je gaat het nog moeilijk genoeg krijgen.
Als je heel zeker bent dat je hier het geduld voor hebt dan zou ik zeggen ga ervoor, maar als je twijfelt, bedenk dan goed of dit wel is wat je wilt en dan kan je er beter mee stoppen.
pi_139023732
EMDR
Is dit niet iets voor je vriendin?

Wat is eigenlijk je vraag? Want je eindigt met dat ze niet kan klaarkomen en dat je je afvraagt of dat ooit gaat lukken. Er zijn veel vrouwen die niet makkelijk kunnen klaarkomen.
Kan ze zich zelf wel laten klaarkomen? In dat geval is het vaak een kwestie van je durven en kunnen laten gaan in het bijzijn van je partner. Dat kan best een poos duren. En de oorzaak ligt bij al die vrouwen weer ergens anders.
Zorg dat ze op haar gemak is bij je, maar ze moet vooral haar eigen lichaam goed kennen en accepteren en zich durven te laten gaan. Zelfwaardering en zelfvertrouwen, wat moeilijk kan zijn met haar verleden. Het kan zijn dat ze een soort emotionele blokkade heeft die ook voor een soort lichamelijke blokkade zorgt...weet het niet beter uit te leggen. Misschien heb je er wat aan.
Leg de druk om haar te laten komen iig niet te hoog, dan lukt het haar misschien al helemaal niet. Als ze dat als een 'falen' gaat ervaren, wordt haar zelfwaardering er niet beter op.
pi_139024228
hufter enige wat ji erg vind is dat ze fking niet kan klaarkomen? doe nromaaal man

hoop dat ze jou dumpt

zoveel vrouwen kunne niet klaarkomen betekend niks heeft niks te maken met dat je misbruikt ben ofniet een kut is nou eenmaal een moeilijk ding .

ik kom ook nooit klaar maar ben nog nooit misbruikt ofzo en dat kan me niks schelen ook want wat niet weet wat niet deert.

ze moet egt psychiater en profesioneel hulp hebben voor die nare verleden. en jou dumpen:)
pi_139024975
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:54 schreef whippet87 het volgende:
hufter enige wat ji erg vind is dat ze fking niet kan klaarkomen? doe nromaaal man

hoop dat ze jou dumpt

zoveel vrouwen kunne niet klaarkomen betekend niks heeft niks te maken met dat je misbruikt ben ofniet een kut is nou eenmaal een moeilijk ding .

ik kom ook nooit klaar maar ben nog nooit misbruikt ofzo en dat kan me niks schelen ook want wat niet weet wat niet deert.

ze moet egt psychiater en profesioneel hulp hebben voor die nare verleden. en jou dumpen:)
Leer eerst ABN voordat je hier wat post.
OT: psycholoog zou ook mijn eerste suggestie zijn, maar TS zegt dat dit niet werkt.
Veel dingen hebben ook tijd nodig om te helen.
pi_139026273
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:43 schreef Sekhmet het volgende:
EMDR
Is dit niet iets voor je vriendin?

Wat is eigenlijk je vraag? Want je eindigt met dat ze niet kan klaarkomen en dat je je afvraagt of dat ooit gaat lukken. Er zijn veel vrouwen die niet makkelijk kunnen klaarkomen.
Kan ze zich zelf wel laten klaarkomen? In dat geval is het vaak een kwestie van je durven en kunnen laten gaan in het bijzijn van je partner. Dat kan best een poos duren. En de oorzaak ligt bij al die vrouwen weer ergens anders.
Zorg dat ze op haar gemak is bij je, maar ze moet vooral haar eigen lichaam goed kennen en accepteren en zich durven te laten gaan. Zelfwaardering en zelfvertrouwen, wat moeilijk kan zijn met haar verleden. Het kan zijn dat ze een soort emotionele blokkade heeft die ook voor een soort lichamelijke blokkade zorgt...weet het niet beter uit te leggen. Misschien heb je er wat aan.
Leg de druk om haar te laten komen iig niet te hoog, dan lukt het haar misschien al helemaal niet. Als ze dat als een 'falen' gaat ervaren, wordt haar zelfwaardering er niet beter op.
Denk je serieus dat hij dit hele verhaal heeft uitgetypt, omdat hij wil weten hoe hij zijn vriendin kan laten klaarkomen? :D

_O- _O- _O-
pi_139027599
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:21 schreef Shroomz het volgende:

[..]

Uit ervaring weet ik dat dit niks uithaalt. We zijn een keer samen naar een psychiater geweest. Maar dit haalt niks uit. Alles wat ze tegen hem verteld heeft ze al tegen mij verteld en alles wat die psychiater zegt zeg ik ook. Het heeft gewoon totaal geen nut. Ik heb niks aan deze reacties, ik zou graag een reactie willen van iemand die in een soortgelijke situatie heeft gezeten. Ze word er alleen maar verdrietiger van als ze er weer over nadenkt.
Je kunt vast wel in contact komen met lotgenoten en dergelijke. Vraag er anders naar bij een vetrouwenspersoon. Telefoonnummers of websites enzo.
  vrijdag 18 april 2014 @ 22:25:37 #30
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_139028602
Als ik jou Posts lees krijg ik het gevoel dat ze heel afhankelijk van je raakt. Jij zegt hetzelfde als een psychiater, dankzij jou gaat het beter met haar eetstoornis.

Jij vind ruzie fijn, maar vind zij dat ook?

Het is heel belangrijk dat zij leert zelf te functioneren, dus dat je haar steunt, maar niet probeert zelf de oplossing voor alles te zijn.

Als ze zo afhankelijk van je is/wordt hoe moet ze dan ontspannen zijn in de sex. Ze "moet" dat dan ook doen om jou t behouden...

Ik vind het eng dat jij zo n groot probleem voor haar probeert op te lossen, zonder hulp van buitenaf.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_139034883
Leer haar af dat ze seks voor jou heeft. Plezier haar een hele avond, heel rustig op een langzaam tempo.
Als dit haar aanstaat, doe het vaker. En benadruk dat je het voor haar doet. En dat zij mag bepalen wat er gebeurt.

Leer haar dat je seks samen hebt, niet jij alleen die haar lichaam ervoor gebruikt. :)
pi_139037442
Hoe oud zijn jullie?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_139042608
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 09:29 schreef seasushi het volgende:
Hoe oud zijn jullie?
17 ofzo.

En TS, er zijn een heleboel vormen van hulpverlening/therapie en je vriendin kan ze onmogelijk allemaal gehad hebben. Doe niet net of jij de enige bent die haar kan helpen, ook al vind je het prettig dat ze je nodig heeft.
En focus niet teveel op seks, sowieso is ze nog jong, hebben veel vrouwen moeite met klaarkomen en hoeft dat geen reet met het vroegere misbruik te maken te hebben.
Ik denk dat jij weer in het rijtje valt van mannen die haar misbruikt hebben. Zij heeft je nodig, jij wil seks. Ook al ís dat totaal niet zo, toch kan het zo voelen voor haar.
En ondertussen maak jij je zorgen over dat klaarkomen...
compact en kleverig.
  zaterdag 19 april 2014 @ 14:40:05 #34
426085 Typfaut
Life is Romanticism
pi_139042989
Een goede hulpverlening is zeker en vast het voornaamste voor haar. Je zegt dat psychiaters niet helpen, maar jullie hebben dit blijkbaar nooit een volledige kans gegeven. Er zijn veel sessies nodig om haar het verleden te laten verwerken en eventuele ondersteuning met medicatie.
Je denkt haar te kunnen redden, maar dat kan je niet! Alleen een dokter en zijzelf kunnen dit oplossen...
Of je eindigt in een destructieve relatie waarin je jezelf zit weg te cijferen. Zeker niet gezond!!!
Succes is niet het einde, falen is niet fataal het is de moed om door te gaan die telt.
pi_139061409
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 21:37 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Denk je serieus dat hij dit hele verhaal heeft uitgetypt, omdat hij wil weten hoe hij zijn vriendin kan laten klaarkomen? :D

_O- _O- _O-
Lees jij een andere vraag in zijn OP dan?

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:02 schreef Shroomz het volgende:
Ik ben benieuwd of er vrouwen zijn op dit forum die hetzelfde of iets soortgelijks hebben meegemaakt. Ik ben benieuwd of ik haar ooit klaar kan laten komen. Heeft dit heel veel tijd en liefde nodig? Komt het vanzelf?

Alvast bedankt.
Hij vraagt nergens hoe hij haar kan helpen met het verwerken van haar verleden. Waarom hij de rest van het verhaal typt is mij dan ook niet duidelijk...waarom hij het in SEKS plaats al helemaal niet.
Ik beantwoord zijn vraag.
pi_139067482
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 00:53 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Lees jij een andere vraag in zijn OP dan?
Nee, maar dat komt eerder doordat de ts een foutje heeft gemaakt. Hij wil weten wat hij met zijn vriendin aan moet, dat is wel duidelijk.
pi_139067943
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 14:40 schreef Typfaut het volgende:
Een goede hulpverlening is zeker en vast het voornaamste voor haar. Je zegt dat psychiaters niet helpen, maar jullie hebben dit blijkbaar nooit een volledige kans gegeven. Er zijn veel sessies nodig om haar het verleden te laten verwerken en eventuele ondersteuning met medicatie.
Je denkt haar te kunnen redden, maar dat kan je niet! Alleen een dokter en zijzelf kunnen dit oplossen...
Of je eindigt in een destructieve relatie waarin je jezelf zit weg te cijferen. Zeker niet gezond!!!
Hier ben ik het wel mee eens. Jij moet ook stoppen met denken dat jij haar in je eentje kan helpen, want zoals Typfaut al zei, dat kan je niet. Met zo'n verleden heeft ze echt wel professionele hulp nodig om haar problemen echt te verhelpen. En dat los je niet op met een bezoekje aan de psychiater.

Laat haar een beetje los en vraag haar wat ze zelf echt wil. Laat haar eens alleen naar een professionele hulpverlener gaan. Met een partner erbij durven mensen nooit het hele verhaal te vertellen.
Het is natuurlijk heel goed dat jij er voor haar bent en dat jullie er goed met elkaar over kunnen praten, maar jij bent nu eenmaal geen professionele hulpverlener, die ze dus duidelijk echt wel nodig heeft.

En wat betreft de seks: laat haar af en toe eens 'leiden', dan zal zij sneller aangeven wat zij fijn vindt en dan kunnen jullie samen seks hebben; zoals het hoort :)
  zondag 20 april 2014 @ 12:56:32 #38
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_139069761
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:21 schreef Shroomz het volgende:

[..]

Uit ervaring weet ik dat dit niks uithaalt. We zijn een keer samen naar een psychiater geweest. Maar dit haalt niks uit. Alles wat ze tegen hem verteld heeft ze al tegen mij verteld en alles wat die psychiater zegt zeg ik ook. Het heeft gewoon totaal geen nut. Ik heb niks aan deze reacties, ik zou graag een reactie willen van iemand die in een soortgelijke situatie heeft gezeten. Ze word er alleen maar verdrietiger van als ze er weer over nadenkt.
Wat denk je? 2x op de bank bij een psychiater of psycholoog en het is over? :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 20 april 2014 @ 13:00:14 #39
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_139069838
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:54 schreef whippet87 het volgende:
hufter enige wat ji erg vind is dat ze fking niet kan klaarkomen? doe nromaaal man

hoop dat ze jou dumpt

zoveel vrouwen kunne niet klaarkomen betekend niks heeft niks te maken met dat je misbruikt ben ofniet een kut is nou eenmaal een moeilijk ding .

ik kom ook nooit klaar maar ben nog nooit misbruikt ofzo en dat kan me niks schelen ook want wat niet weet wat niet deert.

ze moet egt psychiater en profesioneel hulp hebben voor die nare verleden. en jou dumpen:)
Meid misschien moet jij ook ff hulp zoeken want je klinkt aardig gefrustreerd
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_139072110
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:47 schreef Shroomz het volgende:

[..]

Ze heeft zelf al een aantal psychologen geprobeerd. Dit hielp dus niet.
Wat wil je nou eigenlijk nog horen? Je maakt een topic, en vervolgens sla je iedere oplossing uit de weg. Of ze zoekt hulp, of ze zet haar schouders eronder en zet zichzelf eroverheen. Jij in je eentje gaat haar sowieso niet kunnen helpen, ook al denk jij waarschijnlijk van wel.

Dus ja, met deze instelling gaan jullie het heel ver schoppen joh! ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139072961
Ze heeft geen vriend nodig, maar een goede psychiater. Wat jij doet is volkomen verkeerd. Je zit nu al als een rat in de val, want mocht het mislukken dan zal het jouw schuld zijn en zal ze zichzelf iets aandoen, bijvoorbeeld zelfmoord proberen te plegen. Zo werkt dat met zulke psychotische dames.

En dan ook nog seks met haar hebben :') Jongen, je bent geen haar beter dan haar vorige 'vriendjes' die haar misbruikten. Die jongens zagen ook een onzeker, verdrietig, ineengekrompen meisje en (of ze nou echt verliefd op haar werden of niet) zagen hier wel wat in, net zoals jij. Ook al lijkt dit goede wil: Het is enorm fout, je kan vantevoren aan zien komen dat zoiets gevaarlijk is. Je komt in haar kern terecht en je komt daar niet uit. Als de relatie dan een slecht pad opgaat en eindigt interpreteert ze dat als 'gebruikt zijn.' En daar zit ook wel wat in, want nogmaals; zo iemand heeft een psychiater nodig en geen vriend. Als je een beetje mensenkennis bezit had je dat gewoon moeten weten. Succes
  zondag 20 april 2014 @ 17:49:30 #42
203039 pirlo444
adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
pi_139077909
Je moet haar heel zachtjes aan haar oor likken en vervolgens je snikkel in haar kont proppen !
pi_139080520
Het belangrijkste is denk ik al gezegd, dat ze hulp nodig heeft en dat je als partner nooit en te nimmer die rol op je kan nemen. Je kan kijken naar andere vormen van hulp, bv meer gericht op zelfvertrouwen en zelfstandigheid bouwen, meer gericht op hoe verder ipv te blijven kijken naar het verleden.

Verder, als ze zegt dat de seks voor jou is en niet voor haar dan zou ik niet teveel hoop hebben dat je haar kan laten klaarkomen. Daarvoor zal ze toch op z'n minst zelf moeten willen, echt vanuit haarzelf.
Heb je er weleens aan gedacht om de seks even in de koelkast te zetten, eerst te bouwen aan dat zelfvertrouwen, aan zelfstandigheid zodat ze ook in staat is om nee te zeggen en aan te geven wat zij nodig heeft?
Wel veel liefde, knuffels, lachen, leuke dingen doen, maar de seks even in de koelkast.

Seks staat namelijk niet echt hoog op het prioriteiten-lijstje als ik dit zo lees, weer normaal kunnen functioneren, zich goed voelen in zichzelf en zelfstandig zijn wel.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_139082999
Even een beetje door lezen, maar dit klinkt echt heel eng... Jij stelt je op als hulpverlener. En ze heeft seks met je. Door haar jeugd lijkt het dat zij mensen voor zich kan winnen met seks. Jij doet dat ook. Dit meisje heeft intensieve hulpverlening nodig!
pi_139084823
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:31 schreef Nico987 het volgende:
Even een beetje door lezen, maar dit klinkt echt heel eng... Jij stelt je op als hulpverlener. En ze heeft seks met je. Door haar jeugd lijkt het dat zij mensen voor zich kan winnen met seks. Jij doet dat ook. Dit meisje heeft intensieve hulpverlening nodig!
Hier dacht ik ook al aan. Het is wel heel toevallig dat ze door allerlei soorten hulpverleners misbruikt is. Óf het meisje heeft echt heel erg pech of ze heeft zich hier onbewust zelf in verwikkeld, nogmaals, onbewust. Ik wil geen gepikeerde mensen over me heen hebben omdat ik dit heb gezegd, ik vind het alleen erg toevallig dat het steeds van die machtsposities zijn waardoor ze misbruikt is.

Voor jou, TS, ligt het probleem vooral bij de seks? En niet bij hoe zij zich hieruit kan helpen? Als je daar hierbij wilt helpen, doe dat, d.m.v. haar aan te sturen professionele hulp te zoeken. Anders ben je vooral lekker egoïstisch bezig en zal ook jij in haar ogen eindigen als iemand die haar gewoon misbruikt heeft.
pi_139085352
Ts is een ridder. Werkelijk.
pi_139109072
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:56 schreef Myrr het volgende:

[..]

Hier dacht ik ook al aan. Het is wel heel toevallig dat ze door allerlei soorten hulpverleners misbruikt is. Óf het meisje heeft echt heel erg pech of ze heeft zich hier onbewust zelf in verwikkeld, nogmaals, onbewust. Ik wil geen gepikeerde mensen over me heen hebben omdat ik dit heb gezegd, ik vind het alleen erg toevallig dat het steeds van die machtsposities zijn waardoor ze misbruikt is.
TS creëert ook een machtspositie voor zichzelf.. Door haar hulpverlening te onthouden, zichzelf als hulpverlener op te stellen, en te doen alsof hij haar kan redden.. Eigenlijk is hij vanuit die positie geen haar beter dan de eerder hulpverleners!

En jah ik ben zelf hulpverlener, die psychologische hulp biedt.
pi_139115448
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:22 schreef Nico987 het volgende:

[..]

TS creëert ook een machtspositie voor zichzelf.. Door haar hulpverlening te onthouden, zichzelf als hulpverlener op te stellen, en te doen alsof hij haar kan redden.. Eigenlijk is hij vanuit die positie geen haar beter dan de eerder hulpverleners!

En jah ik ben zelf hulpverlener, die psychologische hulp biedt.
Dit dus ja.
pi_139139463
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:02 schreef Shroomz het volgende:
Mijn vriendin is vroeger misbruikt als kind ofja eigenlijk haar hele leven als ik haar exen erbij moet tellen. Haar ouders hebben haar in de steek gelaten en ze heeft dus in een aantal pleeggezinnen gezeten. Waar ze seksueel is misbruikt door haar pleeg ouders. Verder is ze niet alleen door haar pleeg ouders misbruikt maar ook door haar hockeytrainer en fysiotherapeut. Ze is ook voordat ik haar leerde kennen in aanraking geweest met een loverboy. Die haar echt zo diep heeft laten zinken dat ze voor geld dingen moest doen om hem terug te betalen.
Ik geloof hier geen flikker van.
  dinsdag 22 april 2014 @ 11:43:23 #50
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_139141038
Aantal keren flinke ruzie in 7 maanden tijd is sowieso nooit goed. Dat lijkt me duidelijk.

Misbruikt door pleegouders, fysio én trainer? Beetje overdreven denk ik :')

Ik denk, lees denk, dat je vriendin een beetje aandacht zoekt en graag in de spotlight staat. Het kan dat ik er helemaal naast zit hoor.

Oeps, dan vergeet ik ook nog de Loverboy.
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
  dinsdag 22 april 2014 @ 11:43:51 #51
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_139141051
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:39 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Ik geloof hier geen flikker van.
Aandachtshoer
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
pi_139141137
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 11:43 schreef JustAsEasy het volgende:
Aandachtshoer
Hij of ik? Sorry anders dat ik dat fysiotherapeut en hockeytrainer verhaal niet geloof. :')
  dinsdag 22 april 2014 @ 11:53:17 #53
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_139141340
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 11:46 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Hij of ik? Sorry anders dat ik dat fysiotherapeut en hockeytrainer verhaal niet geloof. :')
Ts zijn vriendin natuurlijk.

Als je 1 x in je leven seksueel wordt mishandeld ben je al een uitzondering. Laat staat 3 x, door 3 verschillende partijen.

Daar komt de loverboy ook nog bij :')
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
pi_139141408
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 11:53 schreef JustAsEasy het volgende:
Ts zijn vriendin natuurlijk.

Als je 1 x in je leven seksueel wordt mishandeld ben je al een uitzondering. Laat staat 3 x, door 3 verschillende partijen.

Daar komt de loverboy ook nog bij :')
Ofwel TS wordt opgewonden om dit soort verhalen te kunnen delen op een forum, ofwel gelooft hij alles wat zijn labiele vriendin hem vertelt. :')
  dinsdag 22 april 2014 @ 11:56:00 #55
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_139141428
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 11:55 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Ofwel TS wordt opgewonden om dit soort verhalen te kunnen delen op een forum, ofwel gelooft hij alles wat zijn labiele vriendin hem vertelt. :')
Ik denk dat laatste. Het zal wel een heel labiel meisje zijn, die aandacht eist van TS
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
pi_139142041
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:02 schreef Shroomz het volgende:
Ik leerde haar net op tijd kennen, want ze zat echt in de put en stond op het punt om zelfmoord te plegen. Bij onze eerste ontmoeting heb ik haar eruit gepraat toen ze op het punt stond het te doen.
Oh boy, je bent al helemaal gevallen voor het 'hulpverlener-syndroom'..

op deze manier maak je ook zelf de kans verder kapot dat je ooit een normale, gelijkwaardige relatie kunt opbouwen, omdat je zelf al heel sterk inzet op een situatie waarin zij de 'hulpbehoevende' is en jij degen 'die haar helpt'.

laat dat erg ongezond zijn en vooral een garantie op meer problemen... niet voor niks gelden er ook strenge regels voor échte hulpverleners dat ze geen (sexuele) relatie met hun patienten moeten gaan aanknopen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 26 april 2014 @ 19:15:04 #57
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_139283170
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:02 schreef Shroomz het volgende: Maar als ze slaapt trilt ze en knarst ze tanden omdat ze steeds die momenten opnieuw meemaakt. Ik vind het zo zielig dan dat ik er zelf van moet huilen.
;(

Dit raakt me best wel.. Oprecht. :{
[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.
pi_139285210
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 11:56 schreef JustAsEasy het volgende:

[..]

Ik denk dat laatste. Het zal wel een heel labiel meisje zijn, die aandacht eist van TS
Het kan zijn dat de vriendin van TS gewend is om aandacht van mannen op te eisen door seks. Later vertaalt ze dat dan in misbruik, maar goed als dat waar is dan is professionele hulp de enige weg.
pi_139313735
Sowieso naar psycholoog, wordt waarschijnlijk een traject van enkele jaren, waarschijnlijk meer.

Geel goed dat je haar al probeert te helpen, maar bedenk wel dat jij geen hulpverlener bent en dit is jou rol niet. Jij bent haar vriend, niet haar hulpverlener. Als je een gezonde relatie wil hou die dan gescheiden. Hiermee bedoel ik niet dat je er niet over kan praten met haar, dat kan altijd en is ook zeker aan te raden. Maar de echte hulp moet komen van een psycholoog.
  maandag 28 april 2014 @ 00:56:33 #60
361899 thom_05
Ondertitel
pi_139329554
Je legt de nadruk op het feit dat zij bie klaar kan komen maar dat is het laatste waar je je zorgen om moet maken.
Wat je moet doen is haar laten zien dat ze waardevol is en niet alleen maar een verbruiksobject. Dat ze gehouden wordt en gerespecteerd en dat je haar kan veschermen.
Waarnaast moet je ervoor zorgen dat zij professionele hulp krijgt.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  maandag 28 april 2014 @ 09:28:57 #61
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_139331959
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:16 schreef Shroomz het volgende:
Ruzie hoort bij een goede relatie vind ik. Zo leer je elkaar beter kennen. Ik maak echt geen ruzie met iemand waar ik niks om geef. Dan negeer ik.
Je praat het nu een maar een beetje goed... Knallende ruzie waardoor het 'bijna' uit gaat is zeker niet gezond.

Jouw vriendin heeft wel veel meegemaakt zeg. Ik ben altijd sceptisch over dit soort dramaverhalen. Zoals je het verteld heeft zo'n beetje elke man/jongen in haar leven haar misbruikt. Ik vraag me dan af of dat ook daadwerkelijk zo is, of dat ze achteraf de waarheid een beetje verdraaid en dit zelf ook nog gaat geloven. Waarschijnlijk is ze met haar trainer naar bed gegaan, had ze een schuldgevoel omdat het taboe is en ging ze het relativeren door haarzelf wijs te maken dat ze misbruikt is.

Het is namelijk vreemd dat ze zo vaak door mannen/jongens misbruikt is, alsof al die mannen haar kwetsbaarheid kunnen ruiken? Ik ben geen psychiater, maar ik heb wel mijn twijfels...

Daarnaast vind ik het van jou ook heel erg dat je haar in een emotioneel zeer zwakke staat aantreft en direct lichamelijk contact zoekt (en zij jou dat ook geeft), door haar op je schoot te laten slapen. Daarnaast ga je samen naar een psychiater; wat heb jij daar te zoeken? Ook heb je nog eens seks met haar... Wie ben je nou? Haar vriend of haar psycholoog met een specialisatie in 'alternatieve fysieke therapie'...
pi_139332378
@trankilo

Het is wel zo dat een bepaald type trauma wervend gedrag vertoond. Vanuit angst en herkenbaarheid zijn meisjes dan heel verleidend. Dit kan heel ver gaan. Als hulpverlener ben je hierop bedacht, en zorg je steeds voor een afstand, maar sommige niet dus.

Borderliners doen dit heel veel. Ik heb zelfs eens meegemaakt met een meisje van 4 dat ik 10 minuten kende op mijn schoot kwam zitten, mij aankeek op die bepaalde manier en haar hand vol inmijn kruis legde. Bij 99% van de 4 jarige gebeurd zonder te weten wat ze doen en dan ook zonder de blik. Dan is het onschuldig... Hoewel Freud hier iets over Oedipus complex en penisnijd zou zeggen. In die zin is het altijd goed dit af te keuren.

Nu is het zo dat pedofielen vaak zorgen dat ze met kinderen in aanraking komen. Dit meisje hierboven beschreven is dan ook een perfect slachtoffer. Grote kans dat dat kind ooit nog eens misbruikt wordt. En dat allemaal omdat dit kind geleerd heeft dat seks de manier is om aandacht te krijgen.

Dit heeft ivm de leeftijd weinig met TS te maken. Maar zonder dit meisje gezien te hebben gok ik dat zij ook zo wervend is. Dat is allemaal onbewust, net zoals dat ieder ander zich onbewust ergens presenteert aan andere. Soms doe je dat bewust bij een sollicitatie gesprek of je nieuwe schoonouders, maar dat is een hele opgave. Maar TS stapt wel vol in het wervende gedrag, hij zou er goed aan doen seksueel afstand te nemen. Maar ook emotioneel want zij gaat die jongen helemaal leegzuigen(nee niet seksueel)
pi_139338357
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 09:50 schreef Nico987 het volgende:
Borderliners doen dit heel veel. Ik heb zelfs eens meegemaakt met een meisje van 4 dat ik 10 minuten kende op mijn schoot kwam zitten, mij aankeek op die bepaalde manier en haar hand vol inmijn kruis legde. Bij 99% van de 4 jarige gebeurd zonder te weten wat ze doen en dan ook zonder de blik. Dan is het onschuldig... Hoewel Freud hier iets over Oedipus complex en penisnijd zou zeggen. In die zin is het altijd goed dit af te keuren.
Ben je iets goed aan het praten? Allejezus. :')
pi_139341512
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 13:17 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Ben je iets goed aan het praten? Allejezus. :')
Wat zou ik goed moeten praten?? Met je huil koppie.. Ik mag hopen dat ik je toon verkeerd opvat.. en zo niet dan ben ik blij voor je dat je het op internet zegt...
pi_139343299
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 14:57 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Wat zou ik goed moeten praten?? Met je huil koppie.. Ik mag hopen dat ik je toon verkeerd opvat.. en zo niet dan ben ik blij voor je dat je het op internet zegt...
Dat een kind van 4 je in je kruis grijpt. En Oedipus complex heeft niets te maken met de situatie die je daarnet schetste. :') Ook het feit dat je hier gelijk agressief op reageert spreekt al boekdelen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2014 15:49:28 ]
pi_139343906
Ik lees geen agressie...

En als je het goed zou lezen maak ik een onderscheid tussen het ' onschuldig' op de verkeerde plaats de hand neerzetten.. wat Freud wel degelijk zou bestempelen als penisnijd..

En het kind dat dit doet vanuit een trauma.. Ik hoef mij daarvoor niet te verantwoorden. Ik heb hier op de juiste wijze gehandeld.

Ik denk dat ik na alles wat ik als man in de zorg over mij heen kreeg nog heel rustig kan blijven.. Het is namelijk te belachelijk hoe de buitenwereld 'inclusief jij nu' mensen onterecht beschuldigd.. Ik snap de angst van ouders, en daar wil ik het best met mensen over hebben. Maar het weerhoud heel veel mannen om dit werk te doen. Juist terwijl mannen in deze tak van werk heel belangrijk zijn. Zo bleek het dat jongens gemiddeld hoger op school scoren wanneer zij regelmatig les krijgen van een manlijke docent. Naar het belang van mannen op een KDV of MKD of in de psychiatrie ken ik geen onderzoek, zal er vast gedaan zijn, maar ik ken het niet. maar zal een zelfde score laten zien.

Ik vertelde dit verhaal eigenlijk alleen maar om te laten zien dat er mensen zijn dat het helemaal niet ondenkbaar is dat er mensen zijn die zo iets meerdere keren meemaken.
pi_139344063
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:05 schreef Nico987 het volgende:
Ik lees geen agressie...

En als je het goed zou lezen maak ik een onderscheid tussen het ' onschuldig' op de verkeerde plaats de hand neerzetten.. wat Freud wel degelijk zou bestempelen als penisnijd..

En het kind dat dit doet vanuit een trauma.. Ik hoef mij daarvoor niet te verantwoorden. Ik heb hier op de juiste wijze gehandeld.

Ik denk dat ik na alles wat ik als man in de zorg over mij heen kreeg nog heel rustig kan blijven.. Het is namelijk te belachelijk hoe de buitenwereld 'inclusief jij nu' mensen onterecht beschuldigd.. Ik snap de angst van ouders, en daar wil ik het best met mensen over hebben. Maar het weerhoud heel veel mannen om dit werk te doen. Juist terwijl mannen in deze tak van werk heel belangrijk zijn. Zo bleek het dat jongens gemiddeld hoger op school scoren wanneer zij regelmatig les krijgen van een manlijke docent. Naar het belang van mannen op een KDV of MKD of in de psychiatrie ken ik geen onderzoek, zal er vast gedaan zijn, maar ik ken het niet. maar zal een zelfde score laten zien.

Ik vertelde dit verhaal eigenlijk alleen maar om te laten zien dat er mensen zijn dat het helemaal niet ondenkbaar is dat er mensen zijn die zo iets meerdere keren meemaken.
Waar heb je het in Godsnaam over. :')
pi_139344108
Ik weet van mezelf dat ikhet 'op ging zoeken' nadat ik verkracht was op m'n 16e. Ik bracht mezelf expres in situaties waarin het nog eens zou kunnen gebeuren en ben daarin zelf echt wel te ver gegaan naar mannen, terwijl ik eigenlijk niet wilde. Dat nam ik hen overigens niet kwalijk, was me heel goed bewust van mijn gedrag, maar ik kan me voorstellen dat je dat niet bent en het die mannen wel kwalijk neemt. Wellicht is hen ook wel wat te verwijten.

Het is een redelijk 'normale' reactie om het op te zoeken, de kans dat je vriendin (TS) dat onbewust gedaan heeft, is aanwezig.

[ Bericht 0% gewijzigd door JaniesBrownie op 28-04-2014 16:29:02 ]
compact en kleverig.
pi_139344343
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 16:10 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik weet van mezelf dat ikhet 'op ging zoeken' nadat ik verkracht was op m'n 16e. Ik bracht mezelf expres in situaties waarin het nog eens zou kunnen gebeuren en ben daarin zelf echt wel te ver gegaan naar mannen, terwijl ik eigenlijk niet wilde. Dat nam ik hen overigens niet kwalijk, was me heel goed bewust van mijn gedrag, maar ik kan me voorstellen dat je dat niet bent en het die mannen wel kwalijk neemt. Wellicht is heb ook wel wat te verwijten.

Het is een redelijk 'normale' reactie om het op te zoeken, de kans dat je vriendin (TS) dat onbewust gedaan heeft, is aanwezig.
Toch kun je jezelf afvragen in hoeverre het allemaal echt vrijwillig was.

Je zegt namelijk zelf dat het pas gebeurde nadat je verkracht was.
pi_139344447
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Toch kun je jezelf afvragen in hoeverre het allemaal echt vrijwillig was.

Je zegt namelijk zelf dat het pas gebeurde nadat je verkracht was.
het was ook niet echt vrijwillig. Alleen ik werkte het zelf zózeer in de hand, en liet zó niet merken dat ik niet wilde, dat ik het zo'n man niet kwalijk kon nemen.

Ik verleidde ze zodat ik kon denken: zie je! Het gaat alleen maar om seks, alle mannen willen dat en niks meer ;(
Overigens is dat niet erg vaak gebeurd hoor ;) paar keer.
compact en kleverig.
pi_139344490
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 16:20 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

het was ook niet echt vrijwillig. Alleen ik werkte het zelf zózeer in de hand, en liet zó niet merken dat ik niet wilde, dat ik het zo'n man niet kwalijk kon nemen.

Ik verleidde ze zodat ik kon denken: zie je! Het gaat alleen maar om seks, alle mannen willen dat en niks meer ;(
Overigens is dat niet erg vaak gebeurd hoor ;) paar keer.
Jeetje, jij hebt wel erg met jezelf in de knoop gezeten dan.

Verschrikkelijk zeg. -O-
pi_139344495
Ehh, ik zeg dat dus btw alleen omdat ik denk dat t best eens zou kunnen dat TS' vriendin dit ook doet. Zij het wat minder bewust.

Niet om n gesprek over mij te gaan hebben :P
compact en kleverig.
pi_139344680
janies Brownie.. ik denk inderdaad dat de vriendin van TS zoiets doet..

Maar aangezien TS het nu veel te druk heeft met het oneens zijn met onze antwoorden zullen we hem hier niet meer zien gok ik.
pi_139344896
EMDR kan inderdaad helpen.

Overigens zou ik het niet bij een psycholoog proberen, maar een seksuoloog.

Wil je dat niet dan zou ik zeggen: praat er veel over. Zodat je weet waar zij zich niet prettig bij voelt, dat er dingen fout mogen gaan tijdens sex, dat stoppen tijdens de sex geen probleem is, en dat het soms goed is om voorzichtig een grens over te gaan. Jij kan haar het gevoel geven dat ze bij jou niet bang hoeft te zijn voor een vervelende ervaring. Dat het bij jou een veilige omgeving is om weer voorzichtig beginnen aan een normaal seksleven dat LEUK is, in plaats van vervelend.

Dat zal bij haar behoorlijk wat energie vragen en het gaat vast niet in een rechte lijn van slecht naar goed. Verwacht dus dat het soms opeens weer slechter gaat en jullie moeten dan samen realiseren dat dat normaal is en dat dat niet betekent dat je weer terug op af bent. Vraag haar ook om duidelijk te zijn over haar gevoelens omdat jij niet in haar hoofd kan kijken.

Maar nogmaals, ik denk dat je zoiets het best onder begeleiding van een professional kan doen. Mij lijkt een seksuoloog of een psychologe die gespecialiseerd is in misbruik daarvoor het meest geschikt.
pi_139346885
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 16:10 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik weet van mezelf dat ikhet 'op ging zoeken' nadat ik verkracht was op m'n 16e. Ik bracht mezelf expres in situaties waarin het nog eens zou kunnen gebeuren en ben daarin zelf echt wel te ver gegaan naar mannen, terwijl ik eigenlijk niet wilde. Dat nam ik hen overigens niet kwalijk, was me heel goed bewust van mijn gedrag, maar ik kan me voorstellen dat je dat niet bent en het die mannen wel kwalijk neemt. Wellicht is hen ook wel wat te verwijten.

Het is een redelijk 'normale' reactie om het op te zoeken, de kans dat je vriendin (TS) dat onbewust gedaan heeft, is aanwezig.
Die ervaring heb ik ook met twee vrouwen ja, niet precies hetzelfde als jouw situatie, maar wel dat ze het zelf op gingen zoeken om wat voor "zieke" reden ook. Ziek omdat het niet normaal is en het nodig is om ervoor behandeld te worden.
pi_139347245
TS, jij als vriend hoort niet haar hulpverlener te zijn.
pi_139351004
quote:
15s.gif Op maandag 28 april 2014 18:01 schreef Chai het volgende:
TS, jij als vriend hoort niet haar hulpverlener te zijn.
en als je wel haar hulpverlener wilt zijn, heb je geen seks met haar
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_139360272
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 16:20 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

het was ook niet echt vrijwillig. Alleen ik werkte het zelf zózeer in de hand, en liet zó niet merken dat ik niet wilde, dat ik het zo'n man niet kwalijk kon nemen.

Ik verleidde ze zodat ik kon denken: zie je! Het gaat alleen maar om seks, alle mannen willen dat en niks meer ;(
Overigens is dat niet erg vaak gebeurd hoor ;) paar keer.
Het is interessant dat je dat durft toe te geven op een forum als dit. Wellicht kan je contact opnemen met TS zijn vriendin?

Wil wel opmerken dat dit net precies de verkeerde manier om met een trauma om te gaan: Ik heb dit in het Midden-Oosten bijna in levende lijve meegemaakt: mensen die hun nabestaanden zijn verloren in een terroristische aanslag gaan "op zoek" naar bewijs dat de andere partij echt daadwerkelijk door en door slecht is door zelf de boel op te naaien en een excuus te hebben om er zoveel mogelijk ook van af te slachten als het zo uitkomt. Ja, en zo komt er dus nooit vrede. ;)
  Moderator dinsdag 29 april 2014 @ 14:09:09 #79
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_139374066
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:02 schreef Shroomz het volgende:

Mijn vriendin is vroeger misbruikt als kind ofja eigenlijk haar hele leven als ik haar exen erbij moet tellen. Haar ouders hebben haar in de steek gelaten en ze heeft dus in een aantal pleeggezinnen gezeten. Waar ze seksueel is misbruikt door haar pleeg ouders. Verder is ze niet alleen door haar pleeg ouders misbruikt maar ook door haar hockeytrainer en fysiotherapeut. Ze is ook voordat ik haar leerde kennen in aanraking geweest met een loverboy.

Alvast bedankt.
Trap nou niet in die onzin verhalen, er zal vast iets gebeurd zijn in haar leven maar dit is echt verhalen verzinnen om de slachtofferrol te versterken en empathie/aandacht op te wekken.
What can change the nature of a man?
  woensdag 30 april 2014 @ 15:36:34 #80
426942 Reinald013
life is short, life like it
pi_139414359
Of je als meid veel of weinig misbruikt in je verleden, het is nooit goed voor je toekomst. Je hebt verschillende soorten misbruik ook. Zowel geestelijk als lichamelijk misbruik

Seks is iets moois, iets prachtigs, iets wat je samen beleeft als toppunt van je relatie.
Niet klaarkomen doen veel dames, je kunt ze beter zoals andere zeggen op haar gemak laten stellen. Haar een fijn gevoel geven, haar plezier geven in jou te verwennen

Erger is als zij nooit sex wilt of totaal niet geniet van de sex.
Op een gegeven moment breekt je het op

Ook al zoekt ze hulp, ze moet zelf zeker wel meewerken. Een psycholoog of sexeuloge kan helpen maar zelf moet ze het meeste doen
tja wat zal ik hier nu neer zetten. <br />Op zoek naar leuke topics<br />misschien dat ik er zelf wat open
  woensdag 30 april 2014 @ 15:38:26 #81
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_139414424
Dat jullie ts geloven :')
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
  donderdag 8 mei 2014 @ 20:08:40 #82
427439 Noemy
Cute face, evil mind
pi_139710700
Dit is zo'n schokkend verhaal, wow.. En uit eigen ervaring kan ik je vertellen; hoeveel psychologen je ook bezoekt, groepsgesprekken, therapieën, zelfs medicatie, n i k s gaat helpen. Dit zit te diep.

Only time will heal. Wees het vriendje die ze verdient en zorg ervoor dat ze niet wéér gekwetst word.
"I may be blonde and little, but don't let the illusion of looking innocent fool ya"
  vrijdag 16 mei 2014 @ 12:48:29 #83
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_140015923
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:02 schreef Shroomz het volgende:
Beste,

Voordat ik begin met mijn verhaal. Graag alleen serieuze reacties.

Ik heb nou al 7 maanden een relatie. Het was echt liefde op het eerste gezicht. Klikte meteen enz enz enz. De relatie is gewoon super..ook wel wat heftige ruzies gehad.. Dat het bijna uitging. Maar dat hoort erbij. On topic nou:

Mijn vriendin is vroeger misbruikt als kind ofja eigenlijk haar hele leven als ik haar exen erbij moet tellen. Haar ouders hebben haar in de steek gelaten en ze heeft dus in een aantal pleeggezinnen gezeten. Waar ze seksueel is misbruikt door haar pleeg ouders. Verder is ze niet alleen door haar pleeg ouders misbruikt maar ook door haar hockeytrainer en fysiotherapeut. Ze is ook voordat ik haar leerde kennen in aanraking geweest met een loverboy. Die haar echt zo diep heeft laten zinken dat ze voor geld dingen moest doen om hem terug te betalen. Ik leerde haar net op tijd kennen, want ze zat echt in de put en stond op het punt om zelfmoord te plegen. Bij onze eerste ontmoeting heb ik haar eruit gepraat toen ze op het punt stond het te doen. Toevallig zag ik haar in het parkje alleen op een bank zitten, huilend. Ik kwam net terug van een avondje stappen en was alleen naar huis toe aan het fietsen. Ik was gestopt en ging met haar praten. Niet zo'n romantische eerste ontmoeting dus! Ze heeft nog steeds nachtmerries over de dingen die ze heeft meegemaakt. Ze voelt zich zo comfortabel bij me dat ze op m'n schoot in slaap valt.. Dat is het moment dat ik echt voor haar val. Maar als ze slaapt trilt ze en knarst ze tanden omdat ze steeds die momenten opnieuw meemaakt. Ik vind het zo zielig dan dat ik er zelf van moet huilen.
Door al de dingen die ze mee heeft gemaakt is ze super onzeker en leid al sinds haar 13e aan een eetstoornis. Die nou al stukke minder aan het worden doordat ze mij heeft en het weer goed met haar gaat. Ze woont weer bij haar ouders.. Examenjaar.. Leuke dingen met mij gedaan. We hebben al een tijdje seks en ze zegt dat ze dit alleen voor mij doet. Ze zegt dat ze er wel van geniet maar ze kan dus niet klaarkomen. Ik ben benieuwd of er vrouwen zijn op dit forum die hetzelfde of iets soortgelijks hebben meegemaakt. Ik ben benieuwd of ik haar ooit klaar kan laten komen. Heeft dit heel veel tijd en liefde nodig? Komt het vanzelf?

Alvast bedankt.
Met zulke meiden een relatie beginnen :')

Het komt misschien politiek incorrect over maar zulke meiden zijn verpest voor het leven en neuken alleen maar rond. Dus doe dat met haar. Het is net als een hond die een kind heeft doodgebeten. Wat de aanleiding ook is daarvan, het komt er nooit goed mee.

Zij is geen relatiemateriaal. Heb er lol mee maar verwacht verder niets.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_140018146
Ik mag niet lullen, want ik ga ook niet meer naar de psychiater, maar ik vind die attitude van jou en je vriendin wel een grof schandaal. Als zij er zó erg mee zit, nog steeds, na al die jaren, dan is ze het verplicht aan jou en aan zichzelf om hulp te zoeken. Net zo lang tot ze wél iemand gevonden heeft die haar kan helpen. En als jij nog langer probeert haar psycholoog te zijn, mark my words, dan ga je er aan onderdoor. Je relatie loopt uit op niets, met alleen maar veel pijn en leed voor beide partijen. Je kan, echt echt echt niet, volhouden om elke keer maar weer haar needs te voorzien. Je wordt er moe van en je krijgt er niks voor terug. Ja nu ga je zeggen dat je dat wel krijgt. Ik spreek jou over 7 maanden wel weer jongen. Succes ermee.
"...en altijd als ik een schreeuwer zie, met een alternatief voor de democratie dan denk ik: jouw paradijs, hoeveel ruimte is daar, voor ben ali libi de tovenaar..."
pi_140024518
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 14:00 schreef Chocovloek het volgende:
Ik mag niet lullen, want ik ga ook niet meer naar de psychiater, maar ik vind die attitude van jou en je vriendin wel een grof schandaal. Als zij er zó erg mee zit, nog steeds, na al die jaren, dan is ze het verplicht aan jou en aan zichzelf om hulp te zoeken. Net zo lang tot ze wél iemand gevonden heeft die haar kan helpen. En als jij nog langer probeert haar psycholoog te zijn, mark my words, dan ga je er aan onderdoor. Je relatie loopt uit op niets, met alleen maar veel pijn en leed voor beide partijen. Je kan, echt echt echt niet, volhouden om elke keer maar weer haar needs te voorzien. Je wordt er moe van en je krijgt er niks voor terug. Ja nu ga je zeggen dat je dat wel krijgt. Ik spreek jou over 7 maanden wel weer jongen. Succes ermee.
Ja, precies dit.
Sws, als het waar is dat hij de enige is die haar leven nog mooi maakt, dan hebben ze een heel groot probleem als het uitgaat. Die meid heeft er nóg een probleem bij, en die jongen kan niet mwer haar privé-psycholoog zijn...
  vrijdag 16 mei 2014 @ 20:48:18 #86
427805 SwingVlinder
Swing For Your Life
pi_140032849
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:09 schreef Coco98 het volgende:
Trap nou niet in die onzin verhalen, er zal vast iets gebeurd zijn in haar leven maar dit is echt verhalen verzinnen om de slachtofferrol te versterken en empathie/aandacht op te wekken.
Ja lijkt me ook inderdaad overdreven.
Net alsof ze is misbruikt door hele buurt. o|O
Kwam een hele waslijst bij waarvan ik denk: Misschien vroeg ze er zelf om?

Anyway: OT -
Relatietherapeut in dit geval dan? Die kijkt naar werking van jullie samen en niet naar 1.
Kan je dus ook helpen met sexuele probleem.
Succes ermee !
  woensdag 21 mei 2014 @ 14:12:37 #87
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_140203563
Ik krijg spontaan behoefte aan vakantie als ik weer zo'n verhaal lees. Jeetje.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  woensdag 21 mei 2014 @ 15:32:12 #88
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_140206376
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 15:36 schreef Reinald013 het volgende:

Seks is iets moois, iets prachtigs, iets wat je samen beleeft als toppunt van je relatie.

En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_140227854
Een tip: maak dat je weg komt. Dit gaat nooit over en dit wordt nooit een gelijkwaardige relatie. Denk je dat je met deze vrouw kinderen op kunt voeden bijvoorbeeld? Veel slechter dan dit, met alle respect, kun je ze niet treffen. Het is hard, het is moeilijk, maar move on.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 15:51:26 #90
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_140281543
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 19:02 schreef Shroomz het volgende:
Beste,

Voordat ik begin met mijn verhaal. Graag alleen serieuze reacties.

Ik heb nou al 7 maanden een relatie. Het was echt liefde op het eerste gezicht. Klikte meteen enz enz enz. De relatie is gewoon super..ook wel wat heftige ruzies gehad.. Dat het bijna uitging. Maar dat hoort erbij. On topic nou:

Mijn vriendin is vroeger misbruikt als kind ofja eigenlijk haar hele leven als ik haar exen erbij moet tellen. Haar ouders hebben haar in de steek gelaten en ze heeft dus in een aantal pleeggezinnen gezeten. Waar ze seksueel is misbruikt door haar pleeg ouders. Verder is ze niet alleen door haar pleeg ouders misbruikt maar ook door haar hockeytrainer en fysiotherapeut. Ze is ook voordat ik haar leerde kennen in aanraking geweest met een loverboy. Die haar echt zo diep heeft laten zinken dat ze voor geld dingen moest doen om hem terug te betalen. Ik leerde haar net op tijd kennen, want ze zat echt in de put en stond op het punt om zelfmoord te plegen. Bij onze eerste ontmoeting heb ik haar eruit gepraat toen ze op het punt stond het te doen. Toevallig zag ik haar in het parkje alleen op een bank zitten, huilend. Ik kwam net terug van een avondje stappen en was alleen naar huis toe aan het fietsen. Ik was gestopt en ging met haar praten. Niet zo'n romantische eerste ontmoeting dus! Ze heeft nog steeds nachtmerries over de dingen die ze heeft meegemaakt. Ze voelt zich zo comfortabel bij me dat ze op m'n schoot in slaap valt.. Dat is het moment dat ik echt voor haar val. Maar als ze slaapt trilt ze en knarst ze tanden omdat ze steeds die momenten opnieuw meemaakt. Ik vind het zo zielig dan dat ik er zelf van moet huilen.
Door al de dingen die ze mee heeft gemaakt is ze super onzeker en leid al sinds haar 13e aan een eetstoornis. Die nou al stukke minder aan het worden doordat ze mij heeft en het weer goed met haar gaat. Ze woont weer bij haar ouders.. Examenjaar.. Leuke dingen met mij gedaan. We hebben al een tijdje seks en ze zegt dat ze dit alleen voor mij doet. Ze zegt dat ze er wel van geniet maar ze kan dus niet klaarkomen. Ik ben benieuwd of er vrouwen zijn op dit forum die hetzelfde of iets soortgelijks hebben meegemaakt. Ik ben benieuwd of ik haar ooit klaar kan laten komen. Heeft dit heel veel tijd en liefde nodig? Komt het vanzelf?

Alvast bedankt.
Sommige chicks worden nooit misbruikt en deze is al 10x misbruikt door verschillenden.
Vaag...
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  zaterdag 24 mei 2014 @ 11:47:25 #91
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_140308352
Wat is TS een loser. Hij vraagt hier om hulp en peert hem als de reacties hem niet aanstaan. Zwakke ruggengraat, als zijn vriendin echt zo belangrijk voor hem is zou hij de discussie hier gewoon aan moeten gaan.
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  zaterdag 24 mei 2014 @ 11:48:51 #92
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_140308406
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 15:51 schreef corehype het volgende:

[..]

Sommige chicks worden nooit misbruikt en deze is al 10x misbruikt door verschillenden.
Vaag...
doordat ze de eerste keer misbruikt is stelt ze zich wss op een bepaalde manier op waardoor ze het vervolgens aantrekt. Wel zielig voor haar .
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')