Reken maar dat je vork en frame ook anders belast worden.quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:14 schreef kaasplankje het volgende:
Overstappen naar discbrakes is nog niet zo eenvoudig. Je hebt er een ander frame voor nodig met aanlasnokken voor de calipers, andere groep met andere remschakelgrepen, andere wielen en al je reservewielen zijn ook niet bruikbaar. Kan zelfs voor een profteam nog een hele switch zijn.
Maargoed als de fabrikanten het willen en de bond vind het oké, dan rijdt idd binnen een paar jaar de prof met discbrakes.
quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom? WAAROM?
Omdat Bauke het zegt verdikkeme!
http://www.teambelkin.com(...)tocht-checklist-2704
Hij geeft zelf al aan dat die soepele vittoria banden andere druk in moet dan, stuggere goedkopere banden. Ik denk dat hij dat zegt, omdat veel mensen met te weinig bar rijden, dat lijkt mij nog slechter dan met iets teveel. Maar het is wel een rare opmerking, want voor iemand van 100kg is 8bar wat anders dan voor iemand van 65kg.quote:- I ride with Vittoria Tubulars, which have a different tire pressure than Clinchers. Seeing as most people ride without enough pressure, I advise you to have around 8 bar.
quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:04 schreef kanovinnie het volgende:
SPT / Recreatief Wielrennen #142 kingsize menu op de fiets
Bevestraat
Hèhè. Wij verkopen nooit zoveel sportvoeding en Sportful Hotpacks als in de week voor de AGR en de Elfstedentochtquote:Op vrijdag 18 april 2014 16:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom? WAAROM?
Omdat Bauke het zegt verdikkeme!
http://www.teambelkin.com(...)tocht-checklist-2704
Daarom luister ik nooit naar jouquote:Op vrijdag 18 april 2014 16:18 schreef Patroon het volgende:
Ik blijf nadenken en neem niet iets aan omdat hij een prof is.
Goede voorbereiding is het halve werkquote:Op vrijdag 18 april 2014 16:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hèhè. Wij verkopen nooit zoveel sportvoeding en Sportful Hotpacks als in de week voor de AGR en de Elfstedentocht
Hmmm..... Moet ik dit nu zien als een compliment, of zelf nadenken en denken dat het dus juist onverstandig is en dus voortaan alles doen wat jij zegt?quote:
Je kan altijd wat van een ander leren, maar neem nooit iets voor zoete koek aan maar blijf altijd zelf nadenken Wel thuis!quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hmmm..... Moet ik dit nu zien als een compliment, of zelf nadenken en denken dat het dus juist onverstandig is en dus voortaan alles doen wat jij zegt?
Ik ga naar huis
Klopt, ik merk dat ook wel bij sommige mensen als ze mij iets vragen. Dan willen ze eigenlijk gewoon een ja of nee, maar als dan blijkt dat er geen ja of nee is, maar er meerdere mogelijkheden zijn afhankelijk van de situatie etc..ze afhaken en roepen, ach die die paar mm maakt het verschil niet, rij al jaren zus en zo dus kan de komende jaren ook wel.quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:32 schreef Tommeke het volgende:
Ik zeg vaak tegen klanten dat ze d'r tussen de 7 en 8 bar in moeten gooien.
Sommige mensen moet je gewoon niet teveel info geven, dan snappen ze d'r niets meer van
Aan de andere kant komen er ook genoeg mensen die alles willen weten en het goed voor elkaar willen hebben. Dat vind ik persoonlijk leuker
En je weet dat een band met 10 bar niet meer rolt maar stuitert?quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik heb voren 9,5 bar en achter 10 bar.
Volgens de banden die eronder liggen moet ik minimaal 7 bar en maximaal 10 bar. En ik afgelopen ritje absoluut geen last van stuiteren gehad.quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
En je weet dat een band met 10 bar niet meer rolt maar stuitert?
Die min en max is natuurlijk niet dat je dat er ook in moet drukken, maar wat hij max aan kan. Die waardes houden totaal geen rekening mee wat qua rolweerstand optimaal is. 10 bar is dat zeker niet.quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Volgens de banden die eronder liggen moet ik minimaal 7 bar en maximaal 10 bar. En ik afgelopen ritje absoluut geen last van stuiteren gehad.
Anderzijds heb je een velg zonder remoppervlak, die daardoor lichter kan en zeker met full carbon velgen zal dan het remvermogen en de doseerbaarheid vooral in slechte omstandigheden beter zijn. De vraag is alleen of dat iets uithaalt, want je hebt zoveel remvermogen als grip van band op weg, en alst nat is is dat ook minder eh?quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Reken maar dat je vork en frame ook anders belast worden.
Dan heb je ook een tiefusventiel. Een bar ontsnappen lijkt me sterk. Zodra je loskoppelt word dat ventiel door de druk wel dichtgeslagen.quote:
Maja je kan ook stuiteren zonder dat je het doorhebt he?quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Volgens de banden die eronder liggen moet ik minimaal 7 bar en maximaal 10 bar. En ik afgelopen ritje absoluut geen last van stuiteren gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |