SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za 26 april Ivo's 300km Mariembourg (nieuwe route)
* Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Dan moet het baantje in beverwijk je ook wel bevallenquote:Op vrijdag 18 april 2014 07:55 schreef the_critic het volgende:
[..]
was vroeger echt mijn meest favoriete rondje toen ik nog bij de jeugd reed.. Deels asfalt, deels klinkers. Lekker lopende bochtjes... (toen als jeugd zijnde waren zelfde de "klimmetjes" leuk.. kon je toch paar man passeren)Zit 1 klim over de klinkers in, afdaling in asfalt, dan weer klinkers, ongeveer 800 meter, dan weer asfalt tot de finish en daar begint het klimmetje weer.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
geen idee.. ken ik niet. Leeuwarden heeft ook zo een leuk klinkerparcours. Ik hield er wel van destijds bij de jeugd..
Oldenzaal is helemaal asfalt, en die klim was me als jeugdrenner veel te lang
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Ik ben ook echt geen klimmerZou het in een koers ook echt niet kunnen want ik ga dan veeeeeeels te snel naar boven rijden zodat ik bovenop gelost wordt, of bij de tweede beklimming.
Dan heb ik 't wel over een serieuze berg als de alpe'Amerongen en niet over de veredelde vluchtheuvel van Sloten
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Ik kan ook absoluut niet omhoog fietden, maar vind het wel een van de leukere dingen. Zolang t niet langer dan 10 minuten duurt. Want ik doe mezelf wel redelijk pijn iedere keer.
Maar met klinkers val ik stil. Vind het kopje ook ze kut, niet zozeer vanwege de helling maar dat gestuiter. Zeker in dat snelle tussenstuk.
Fiets klinkt dan alsof je m van de trap flikkert.![]()
Iets minder druk in de bandjes kan je al best wat tijdswinst geven op het kopje, daarnaast maakt het het ook iets comfortabeler.quote:Op vrijdag 18 april 2014 08:19 schreef muzas het volgende:
Ik kan ook absoluut niet omhoog fietden, maar vind het wel een van de leukere dingen. Zolang t niet langer dan 10 minuten duurt. Want ik doe mezelf wel redelijk pijn iedere keer.
Maar met klinkers val ik stil. Vind het kopje ook ze kut, niet zozeer vanwege de helling maar dat gestuiter. Zeker in dat snelle tussenstuk.
Fiets klinkt dan alsof je m van de trap flikkert.
Maar het kan zeker herrie maken als je daar met 30+ over heen knalIf You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Probeer eens een bar minder?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Als je dan sneller omhoog gaat is het een POWERBAROp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
zag net in filmpje van quickstep, over overwinning van Niki, da zij PR gewoon met 30mm banden rijden.. waarschijnlijk dan maar 5bar erin dan ofzo.. is ff andere koek dan het kopje met 8bar
everyone's a critic...
even you ! !![]()
30 mm? Dat is een 1.2" MTB band man!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Mwa dat is nog steeds maar de helft van mijn MTB bandenquote:If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Maar nog... Wel huge. Dat dat nog in die frame's past!quote:Op vrijdag 18 april 2014 08:49 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Mwa dat is nog steeds maar de helft van mijn MTB bandenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Ja als ik zo de verhalen van de verschillende materialen las gaan die 30 mm bandjes er nog net aan in.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
voor de gewone sterveling niet eens te koop waarschijnlijk... 30mm soepele bandjeseveryone's a critic...
even you ! !![]()
Steeds meer profs rijden op 25mm en dat is niet voor niks. Je moet ze dan niet even hard als 23mm zetten ivm groter volume.
Die 30mm zag ik ook ja. Volgens mij reden ze ook minder lek.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ik sta nu op net zoveel km's als vorig jaar december en in 2012 in october
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Ga je morgen nog op Sloten rijden?quote:Op vrijdag 18 april 2014 09:18 schreef kanovinnie het volgende:
Ik sta nu op net zoveel km's als vorig jaar december en in 2012 in octobereten!!!![]()
Nope, de ronde van noord holland. Jij wel?quote:Op vrijdag 18 april 2014 09:38 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ga je morgen nog op Sloten rijden?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Misschien, heb wat last gehad van mijn knie begin deze week. Dus lekker een weekje rust gehouden. Is nu weer over maar weet niet of het verstandig is om te gaan koersen. Heb wel goesting.quote:Op vrijdag 18 april 2014 09:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nope, de ronde van noord holland. Jij wel?eten!!!![]()
7 uur in oostzaan, rijden we 160 km met 35 gemiddeld. Met een half uur rust tussendoor zijn we om 12 uur weer terug, kunnen we daarna meteen door naar Sloten en zijn we net op tijd om te starten bij de trimmers
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Heb de 10K wel al een paar keer gereden, maar ben nog niet zo lang wielrenner. Genoeg progressie mogelijk in ieder geval.quote:Op donderdag 17 april 2014 22:00 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Rijd je ook tijden op die 10 k? Die collega leende dan een tijdrithelm en knallen maar. Klonk allemaal heel gezellig maar ook amateuristisch (waar m.i. niets mis mee is natuurlijk).
Als toerder doe ik natuurlijk niet mee, maar zal de deelnemende spartanen natuurlijk naar hogere sferen schreeuwen. Het is bij wijze van spreke in mijn achtertuin. Zal wel ff op jullie site kijken of het weer een rondje TU-wijk wordt of in de stad.Sommigen halen je in alsof je stil staat, maar je doet het voor jezelf en het is wel leuk om te doen.
Afgelopen jaar was het echt super druk. Het is ook geweldig om die renners met 50 per uur te zien scheuren over stukjes waar je normaal 15 kan rijden.![]()
Als je op 23mm normaliter 8 bar doet hoeveel bar zou je dan in 25mm moeten doen?
En nog een vraag als je een crosser met schijfremmen heb, is je wiel er dan gemakkelijk uit te halen? Een collega vroeg dat aan mij maar ik heb geen verstand van crossers. En kan je niet per ongeluk je vingers opensnijden aan die schijfremmen?Haters gonna hate.![]()
Schijfremmen zijn 2/3 mm dus daar snij je je niet aan. Eruithalen gaat supersimpel, alleen erin moet je effe opletten dat je schijf goed tussen de remschoentjes komt.quote:Op vrijdag 18 april 2014 11:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Als je op 23mm normaliter 8 bar doet hoeveel bar zou je dan in 25mm moeten doen?
En nog een vraag als je een crosser met schijfremmen heb, is je wiel er dan gemakkelijk uit te halen? Een collega vroeg dat aan mij maar ik heb geen verstand van crossers. En kan je niet per ongeluk je vingers opensnijden aan die schijfremmen?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
ThanksIk heb nog nooit met schijfremmen gezeten dus ik heb echt geen idee
Morgen gaat die collega voor een crosser kijken. Ik ben wel benieuwd met wat hij terug komt.Haters gonna hate.![]()
voor crossen werkt het prima, voor de weg zou ik er niet zo snel aan beginnen..
Wiel haal je er even makkelijk uit als gewoon wiel.. insteken is inderdaad zoals kano zegt wat lastiger. Als je scheef zit, druk je de remblokken eruit. Niet iets voor een snelle wedstrijdwissel, maar gewoon voor vervoeren van je fiets geen enkel probleemeveryone's a critic...
even you ! !![]()
Mwah, zo snel druk je die remblokken er ook weer niet uit, maar je moet er wel net even wat meer moeite voor doen dan een gewone wielset.quote:Op vrijdag 18 april 2014 11:46 schreef the_critic het volgende:
voor crossen werkt het prima, voor de weg zou ik er niet zo snel aan beginnen..
Wiel haal je er even makkelijk uit als gewoon wiel.. insteken is inderdaad zoals kano zegt wat lastiger. Als je scheef zit, druk je de remblokken eruit. Niet iets voor een snelle wedstrijdwissel, maar gewoon voor vervoeren van je fiets geen enkel probleem
Ik denk wel, zeker als hij een krap budget heeft, hij beter voor velgremmen kan gaan maar dat is puur op onderbuikgevoelens gebasseerdOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Waarom niet?quote:Op vrijdag 18 april 2014 11:46 schreef the_critic het volgende:
voor crossen werkt het prima, voor de weg zou ik er niet zo snel aan beginnen..
Wiel haal je er even makkelijk uit als gewoon wiel.. insteken is inderdaad zoals kano zegt wat lastiger. Als je scheef zit, druk je de remblokken eruit. Niet iets voor een snelle wedstrijdwissel, maar gewoon voor vervoeren van je fiets geen enkel probleem![]()
minder makkelijk doseren van remkracht, teveel onderhoud (slijtage licht beduidend hoger, luchtbelletjes in de olie die je moeilijk zelf thuis even ontlucht, moeilijk afstellen tussen goed remmen en net niet aanlopen tegen de schijf)quote:everyone's a critic...
even you ! !![]()
Doseren gaat toch juist beter? En je moet hem eens per jaar ontluchten, plaatjes gaan tijden mee. Je kan er langer mee remmen voordat hij te warm word en het aanlopen valt ook wel mee.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Dit zijn verhalen die in veel reviews juist weer worden tegengesproken. Zeker dat van het doseren van de remkracht als je de juiste schijf gebruikt.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:13 schreef the_critic het volgende:
[..]
minder makkelijk doseren van remkracht, teveel onderhoud (slijtage licht beduidend hoger, luchtbelletjes in de olie die je moeilijk zelf thuis even ontlucht, moeilijk afstellen tussen goed remmen en net niet aanlopen tegen de schijf)
Het staat nu nog in de kinderschoenen, maar ik denk dat 90% van ons over een jaar of 5 met remschijven fietst. Volgend jaar in het peloton en dan gaat het hard.![]()
doseren is lastiger omdat je minder goed aanvoelt of je een beetje remt of hard/blokkeren..
En even ontluchten, das voor een ervaren klusser prima, maar de meeste toerders zullen hem daarvoor naar de fietsenmaker moeten brengen..
Ik heb echt vroeger zooooveel Magura remmen op atb's moeten ontluchten, olie verversen etc.. Je moet er wel de juiste materialen en gereedschap voor hebben liggen..
Ik gok dat het nog wel ff duurt voordat het in de wedstrijdsport geintroduceert wordt. Wielen vervangen is minder makkelijk, tikje tegen je schijf in een nerveus peleton en je schijf loopt aan,everyone's a critic...
even you ! !![]()
Als er iets is waar alle reviews het over eens zijn is dat het gewoon beter remt en veiliger aanvoelt. Zeker in slechte (natte) omstandigheden. Helemaal als je met carbon wielen rijdt.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:20 schreef the_critic het volgende:
doseren is lastiger omdat je minder goed aanvoelt of je een beetje remt of hard/blokkeren..De meeste toerders brengen hun fiets sowieso wel 1 keer per jaar naar de FM.quote:En even ontluchten, das voor een ervaren klusser prima, maar de meeste toerders zullen hem daarvoor naar de fietsenmaker moeten brengen..Ik gok dat ze volgend seizoen massaal met schijfremmen rijdenquote:...
Ik gok dat het nog wel ff duurt voordat het in de wedstrijdsport geintroduceert wordt. Wielen vervangen is minder makkelijk, tikje tegen je schijf in een nerveus peleton en je schijf loopt aan,![]()
![]()
Gister in de regen remde ik als een natte krant
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
ik begin er niet aan
schijfremmen zijn voor motoren, en eventueel atb's... Op mijn racefiets zul je ze niet aantreffen
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Wielrenners zijn van nature conservatief maar op een gegeven moment stapt iedereen over, tot er weer een groep hipsters de stalen frames (aka velgremmen) van zolder trekt om samen latte machiatos te drinken.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:31 schreef the_critic het volgende:
ik begin er niet aan
schijfremmen zijn voor motoren, en eventueel atb's... Op mijn racefiets zul je ze niet aantreffen![]()
Ja want commandeurs zijn veel beterderquote:Op vrijdag 18 april 2014 12:34 schreef muzas het volgende:
Ja zo zijn er genoeg die het zelfde denken over STI/ergopowers, carbon, etc
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Schakelen aan je stuur, wat moet je daar nou weer meequote:Op vrijdag 18 april 2014 12:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja want commandeurs zijn veel beterderVeel lastiger om te onderhouden ook.
![]()
Jaar of 3 terug hadden we hier zo'n zelfde discussie over elektronisch schakelen. Zou ook een complete flop worden, zelfs de profs rijden niet met die zooi!
HAHAHA
volgens mij was kaas 1 van hen.![]()
Zoek eens even op dan? Lijkt me wel leuk om terug te lezen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Lichter. Zeker toen die STI net kwamen. Was het niet armstrong die met een STI voor de casette en een buiscommandeur voor het voorblad reed?quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja want commandeurs zijn veel beterder![]()
Even snel dit gevonden, geen zin om die tientallen topics door te spitten nuen tevensquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke, iets in me zegt dat ik iets tegen electronica op de fiets heb. Net als met auto's. Vroeger kon je alles zelf versleutelen. Tegenwoordig moet de auto aan de computer. Ik hoop dat dat niet het lot is van de fiets.Oeps? Sowieso is het leuk om de topics te lezen waar Patroon nog slechts een groen toerdertje wasquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:28 schreef Patroon het volgende:
Ik heb een voorliefde voor Campagnolo. Denk dat ik mijn volgende fiets ga uitvoeren met Chorus of een vergelijkbare groep van Sram.
Kaas vind hetquote:![]()
Uit de OPquote:Oksel
Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden! [
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
In het blad van de NTFU wat je gratis krijgt staat er een ook een artikel over in.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik gok dat ze volgend seizoen massaal met schijfremmen rijden![]()
Moet je voor die AGR zelf speldjes meenemen voor je rugnummer. Uberhaupt rugnummer bij toertocht
Nog naast een stuurbordje en een polsbandje. Je-zus.
Mooi niet van plan om nu nog naar de stad te fietsen voor wat speldjes. Ze zoeken het maar uit met hun rugnummer.![]()
Dan moet je bij de NVA burgemeester van Voeren zijn om te klagen over dat soort van dingen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 13:33 schreef muzas het volgende:
Moet je voor die AGR zelf speldjes meenemen voor je rugnummer. Uberhaupt rugnummer bij toertocht
Nog naast een stuurbordje en een polsbandje. Je-zus.
Mooi niet van plan om nu nog naar de stad te fietsen voor wat speldjes. Ze zoeken het maar uit met hun rugnummer.![]()
En dan betaal je al 50 euroquote:Op vrijdag 18 april 2014 13:33 schreef muzas het volgende:
Moet je voor die AGR zelf speldjes meenemen voor je rugnummer. Uberhaupt rugnummer bij toertocht
Nog naast een stuurbordje en een polsbandje. Je-zus.
Mooi niet van plan om nu nog naar de stad te fietsen voor wat speldjes. Ze zoeken het maar uit met hun rugnummer.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Geef z'n nummer ff.quote:Op vrijdag 18 april 2014 13:34 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dan moet je bij de NVA burgemeester van Voeren zijn om te klagen over dat soort van dingen.![]()
Wind uit het Noorden, komt ook niet al te vaak voor. Ik fiets graag eerst wind tegen, dus kan eindelijk weer een ander rondje doen.![]()
![]()
En KOM's pakken!quote:Op vrijdag 18 april 2014 13:36 schreef FastFox91 het volgende:
Wind uit het Noorden, komt ook niet al te vaak voor. Ik fiets graag eerst wind tegen, dus kan eindelijk weer een ander rondje doen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Quoteje daar uit:quote:Op vrijdag 18 april 2014 13:00 schreef poiuytr het volgende:
[..]
In het blad van de NTFU wat je gratis krijgt staat er een ook een artikel over in.Nounou, boutje losdraaien, blokken eruit halen, zuigers terug drukken, nieuwe blokken plaatsen, boutje er weer in draaien. Moeilijk hoor.quote:Daarbij komt dat de remblokken van schijfremmen relatief snel slijten en daardoor regelmatig vervangen moeten worden. Ga er maar aan staan om dat zelf te doen.
The colour of her eyes were the colour of insanity![]()
Uci regels staan het nog niet toe maar anders zouden er zeker teams zijn die er mee reden.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:20 schreef the_critic het volgende:
Ik gok dat het nog wel ff duurt voordat het in de wedstrijdsport geintroduceert wordt. Wielen vervangen is minder makkelijk, tikje tegen je schijf in een nerveus peleton en je schijf loopt aan,
soms is het ook gewoon een stukje marketing.
[ Bericht 9% gewijzigd door dop op 18-04-2014 14:33:59 ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
![]()
niet slechtIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
kan ook mechanisch, met kabel , maar de duurdere systemen zijn hydraulischquote:Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Zeker achter valt het bijna niet op, en voor ook niet heel erg. Al zijn die foto's natuurlijk wel van de goede kant genomen.
De bovenkant ziet wel mooi clean uit en als voordeel gaat het zwaartepunt van je fiets ook weer wat verder naar beneden
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Ik had een racefiets met schijfremmen besteld maar die was helaas uitverkocht. Ik vind schijfremmen prettiger remmen. Het levert wel weer wat meer geklooi op met afstellen etc.Aldus.![]()
Nice! Met de aanschaf van de Force22 heb ik mij aardig aan deze uitspraak gehouden:quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Even snel dit gevonden, geen zin om die tientallen topics door te spitten nu
[..]
en tevens
[..]
Oeps? Sowieso is het leuk om de topics te lezen waar Patroon nog slechts een groen toerdertje was
Kaas vind het
[..]Ik vind elektronisch schakelen nog steeds niks eigenlijk. De Ultegra Di2 is ook nog eens best zwaar. Was vorig jaar met een vriend bij Tecklenburg voor een toertocht. Kon hij na 20km niet meer schakelen omdat zijn batterij op was.quote:Ik heb een voorliefde voor Campagnolo. Denk dat ik mijn volgende fiets ga uitvoeren met Chorus of een vergelijkbare groep van Sram.
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
zo te zien zijn die ook mechanischquote:Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Dat is gewoon niet goed voorbereid natuurlijk, je moet 1000 km met zo'n batterij kunnen doenquote:Op vrijdag 18 april 2014 14:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nice! Met de aanschaf van de Force22 heb ik mij aardig aan deze uitspraak gehouden:
[..]
Ik vind elektronisch schakelen nog steeds niks eigenlijk. De Ultegra Di2 is ook nog eens best zwaar. Was vorig jaar met een vriend bij Tecklenburg voor een toertocht. Kon hij na 20km niet meer schakelen omdat zijn batterij op was.![]()
![]()
Volgens mij zijn dat alweer de oude waar je het over hebt. De nieuwe versie heeft een stuk kleinere hoods.quote:Op vrijdag 18 april 2014 14:45 schreef muzas het volgende:
Die hydraulische shifters van sram zijn wel fugly![]()
Theoretisch kan je ook lichtere en meer aero (carbon) wielen bouwen omdat je niet vast zit aan een maximale velgbreedte (zodat het wiel in je rem past) en je minder materiaal in de remrand hoeft te verwerken.quote:Op vrijdag 18 april 2014 14:43 schreef kanovinnie het volgende:
Zeker achter valt het bijna niet op, en voor ook niet heel erg. Al zijn die foto's natuurlijk wel van de goede kant genomen.
De bovenkant ziet wel mooi clean uit en als voordeel gaat het zwaartepunt van je fiets ook weer wat verder naar beneden![]()
Yup. Tot een pannekoek wel per ongeluk dat wiel in een gewone rem steekt en zijn wiel stukrijdquote:Op vrijdag 18 april 2014 14:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Theoretisch kan je ook lichtere en meer aero (carbon) wielen bouwen omdat je niet vast zit aan een maximale velgbreedte (zodat het wiel in je rem past) en je minder materiaal in de remrand hoeft te verwerken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Tja dat is dan gewoon lui en niet kijken/nooit opladen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 14:50 schreef Patroon het volgende:
Ik vind elektronisch schakelen nog steeds niks eigenlijk. De Ultegra Di2 is ook nog eens best zwaar. Was vorig jaar met een vriend bij Tecklenburg voor een toertocht. Kon hij na 20km niet meer schakelen omdat zijn batterij op was.
Batterij gaat 4000km mee ofzo, en je kan met ledjes zien hoe vol die is.
En als eerste kan je voor niet meer schakelen, kan je achter nog iets van 500 keer schakelen als ik de handleiding mag geloven.![]()
Ik heb een leuk idee.
We gaan een user van nu interviewen met quotes die hij 2 jaar geleden deed. Eens kijken hoe hij daar nu tegen aan kijkt.
Buzz, lijkt mij de aangewezen persoon daarvoor, die weet nog precies wat ik allemaal heb gezegd
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
HAngt vooral van het aantal schakelbewegingen af. En gezien je in de polder niet zo veel hoeft te schakelen.....quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:31 schreef ddx het volgende:
[..]
Tja dat is dan gewoon lui en niet kijken/nooit opladen.
Batterij gaat 4000km mee ofzo, en je kan met ledjes zien hoe vol die is.
En als eerste kan je voor niet meer schakelen, kan je achter nog iets van 500 keer schakelen als ik de handleiding mag geloven.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Als je dat topic leest dan zijn er van de vaste posters daar nog maar weinig over.quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:33 schreef Patroon het volgende:
Ik heb een leuk idee.
We gaan een user van nu interviewen met quotes die hij 2 jaar geleden deed. Eens kijken hoe hij daar nu tegen aan kijkt.
Buzz, lijkt mij de aangewezen persoon daarvoor, die weet nog precies wat ik allemaal heb gezegd![]()
![]()
mmm zouden die nu een complex hebben?quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je dat topic leest dan zijn er van de vaste posters daar nog maar weinig over.
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Valt wel mee toch?quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je dat topic leest dan zijn er van de vaste posters daar nog maar weinig over.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Hèhèquote:Doelen: Aanvallend koersen bij de Sportklasse, 42-43 gemiddeld in tijdritten rijden, een hoge klassering in de Henk Lubberding Classic en gaan veldrijden.
42-43 gemiddeld rij ik nu pas. Toen reed ik rond de 40 gemiddeld.
Aanvallend koersen heb ik dat jaar ook niet echt gedaan. Zat een keer in een kopgroep van 13 waarin ik toen 13e werd en verder beperkte ik me tot kansloos demarreren in de eerste paar rondes. Die Henk Glibberding Classic heb ik nooit gereden.![]()
quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:42 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.strava.com/activities/129038218/overview
Zo veel km's, zo weinig segmenten![]()
Nederland is verpest![]()
![]()
Dan zal ik nu maar eens een kansloos lijsjte posten waar ik over 3 jaar zoiets van heb, bijna niets van gehaald
Lol blijven houden
Blessurevrij blijven als het even kan.
Niet op m'n bek gaan.
Top 10 op sloten rijden
Top 3 op sloten
Eerste op sloten
Een echte koers rijden.
Rondje IJselmeer
Een serieuze berg op fietsen
Een nieuwe racefiets opbouwen
Kaas eruit fietsen
Meer km's dan Patroon maken
Okay, die laatste 2 zijn niet helemaal serieusOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Hèhè. Hij staat genoteerd!
Ik was btw in 2008 echt cool. Toen had een Renault fiets met Sora en een bolletjestrui! En een helm van Mango die achteraf gezien slecht zat.
En ik vond lage sokken mooi, had wel al klikpedalen en was toen al zo slim om voor m'n toenmalige vriendinnetje een mountainbike te kopen zodat we samen konden fietsen.![]()
Om te beginnen begrijp ik niet waarom je 8bar in je 23mm flikkert. Ik verwacht niet dat je 80kg bent. Ik weeg met fiets en kleding ongeveer 78kg en gooi er achter 7,5bar en voor 7 bar in. Als je teveel bar in je band doet tov je gewicht, zal je rolweerstand alleen maar toenemen, omdat de band niet kan vervormen dus het remt af. Ik ben nog aan het experimenteren hoeveel bar ik in de 25mm wil doen. Laatst achter 7 en voor 6,5 en dat voelde wel goed, alleen ga ik voor ook 7 doen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 11:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Als je op 23mm normaliter 8 bar doet hoeveel bar zou je dan in 25mm moeten doen?
En nog een vraag als je een crosser met schijfremmen heb, is je wiel er dan gemakkelijk uit te halen? Een collega vroeg dat aan mij maar ik heb geen verstand van crossers. En kan je niet per ongeluk je vingers opensnijden aan die schijfremmen?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Hoe kan je snel zo'n oud topic vinden?quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:53 schreef Tommeke het volgende:
Hèhè. Hij staat genoteerd!
Ik was btw in 2008 echt cool. Toen had een Renault fiets met Sora en een bolletjestrui! En een helm van Mango die achteraf gezien slecht zat.
En ik vond lage sokken mooi, had wel al klikpedalen en was toen al zo slim om voor m'n toenmalige vriendinnetje een mountainbike te kopen zodat we samen konden fietsen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Topicreeks: Recreatief Wielrennen 82: Op naar de grote evenementenquote:Op vrijdag 18 april 2014 15:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe kan je snel zo'n oud topic vinden?
http://zoeken.fok.nl/zoek/?searchmode=advanced&tab=forumOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Ik zou daar als vrouw zeker niet aan beginnen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 11:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Als je op 23mm normaliter 8 bar doet hoeveel bar zou je dan in 25mm moeten doen?
En nog een vraag als je een crosser met schijfremmen heb, is je wiel er dan gemakkelijk uit te halen? Een collega vroeg dat aan mij maar ik heb geen verstand van crossers. En kan je niet per ongeluk je vingers opensnijden aan die schijfremmen?![]()
Ik was toen al een ekte baas!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Daar is geen reet aan tussen allemaal pannekoeken en wannabe's. Het is ontzettend nerveus en je hangt meer in de remmen dan dat je lekker kan door fietsen. Snap niet waarom mensen dat graag willen doen.
Ga dan een echte koers rijden waar het vol op de kant komt en je zit te sterven in het wiel van je voorganger of wanneer je sterk bent je vol door de wind er langs knalt naar de voorste waaier![]()
Dat is pas kicken!![]()
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Klopt misschien dat je 2000km maakt of misschien 6000km maar nogsteeds veel meer dan een normaal iemand in de maand fietst.quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
HAngt vooral van het aantal schakelbewegingen af. En gezien je in de polder niet zo veel hoeft te schakelen.....
Gewoon opladen als je ziet dat batterij nog 25% heeft.
In polder schakel ik ook nog best veel hoor, ff afremmen voor opa en oma op de bike die heel fietspad blokkeert.
Tegenwind etc.
Heb zelf nu zo'n 3000km gefietst en batterij staat op 50%.![]()
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Ik heb nog geen belletje
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Waarom? WAAROM?quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Om te beginnen begrijp ik niet waarom je 8bar in je 23mm flikkert. Ik verwacht niet dat je 80kg bent. Ik weeg met fiets en kleding ongeveer 78kg en gooi er achter 7,5bar en voor 7 bar in. Als je teveel bar in je band doet tov je gewicht, zal je rolweerstand alleen maar toenemen, omdat de band niet kan vervormen dus het remt af. Ik ben nog aan het experimenteren hoeveel bar ik in de 25mm wil doen. Laatst achter 7 en voor 6,5 en dat voelde wel goed, alleen ga ik voor ook 7 doen.
Omdat Bauke het zegt verdikkeme!
http://www.teambelkin.com(...)tocht-checklist-2704Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Overstappen naar discbrakes is nog niet zo eenvoudig. Je hebt er een ander frame voor nodig met aanlasnokken voor de calipers, andere groep met andere remschakelgrepen, andere wielen en al je reservewielen zijn ook niet bruikbaar. Kan zelfs voor een profteam nog een hele switch zijn.
Maargoed als de fabrikanten het willen en de bond vind het oké, dan rijdt idd binnen een paar jaar de prof met discbrakes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |