Dat ga ik zo doen, had dit vanaf mijn tablet getypt, meestal doe ik recenties vanaf mijn laptop! ziet her er iets beter uit :pquote:Op maandag 16 juni 2014 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb je je recensie ook op Iens gezet?
Yup, het eten is er bijna altijd perfect!quote:Op maandag 16 juni 2014 10:24 schreef Isabeau het volgende:
Jemig Eigenlijk dus wel een goede kok qua eten lekker maken, maar organisatorisch op alle fronten een zooitje.
Het probleem zat hem eigenlijk dat het voor vaderdag was, mijn ouders wonen in amsterdam, mijn zus in utrecht, ik in eindhoven en mijn broer in zeeland. 'even' ergens anders heen met 8 personen is redelijk lastig. Het voordeel normaal gesproken is dat de harbourclub redelijk goed omgaat met grote groepen, je kan er alla cart blijven eten etc.. al stonden we meerdere keren op het punt om te vertrekken.quote:Op maandag 16 juni 2014 10:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat je pissig bent begrijp ik, dat jullie nog zo lang gebleven zijn.
Als ik die kok was zou ik ergens anders gaan werken!quote:Op maandag 16 juni 2014 10:27 schreef JaafkeEHV het volgende:
Yup, het eten is er bijna altijd perfect!
Een kop koffie van het huis...quote:Op maandag 16 juni 2014 10:32 schreef Isabeau het volgende:
Ooit ook een soortgelijke ervaring gehad met wachten, wachten, wachten (mensen om ons heen stapten op) en toen kregen we ook drankjes van het huis ed aangeboden die onze tafel nooit bereikten We zijn toen voor het nagerecht opgestapt. Serveerster riep uit 'Maar er zit nog een nagerecht bij uw menu!' Toen we uitlegden dat we al veel te lang aan het wachten waren bood ze ons een kopje koffie aan van het huis. Mijn vader vroeg toen of die voor of na de eerder beloofde drankjes van het huis zou worden geserveerd. Toen werd ze wel heel rood.
Ik ben door schade en schande de laatste jaren ook veel assertiever geworden en zeg er gelijk wat van als iets niet in orde is en wacht dan kortstondig een oplossing af. Is die niet naar genoegen dan betaal ik (gedeeltelijk) voor wat ik heb gehad en ben ik weg.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:20 schreef Aurelius het volgende:
Ik verbaas me altijd hoe geduldig wij Nederlanders zijn als het om slechte service gaat en hoe makkelijk we ons laten afscheppen met een gratis drankje of kopje koffie. Heb van mijn Japanse vrouw inmiddels wel geleerd hoe het moet. Meteen je mond opentrekken als het te lang duurt, en is er niet snel een verbetering, dan opstappen.
De sociale druk is in NL echter zo dat als je een terechte klacht heb je niet moet zeuren.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ben door schade en schande de laatste jaren ook veel assertiever geworden en zeg er gelijk wat van als iets niet in orde is en wacht dan kortstondig een oplossing af. Is die niet naar genoegen dan betaal ik (gedeeltelijk) voor wat ik heb gehad en ben ik weg.
Ik trek mij weinig meer aan van sociale druk. Ben daar te oud en te eigenwijs voor.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:
De sociale druk is in NL echter zo dat als je een terechte klacht heb je niet moet zeuren.
Ik ook, maar je dat maakt het niet minder waar.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik trek mij weinig meer aan van sociale druk. Ben daar te oud en te eigenwijs voor.
Wij hebben er ook wat van gezegd als het de moeite niet was hier in de UK, en men reageerde proffesioneel en een stuk beter dan in NL. Het kost mijn Engelse partner nog wel moeite om te klagen, maar hij doet het liever dan veel geld uitgeven aan slecht etenquote:Op maandag 16 juni 2014 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ook, maar je dat maakt het niet minder waar.
Vrienden van mij woonden jaren in D en verhuisden naar UK, zeiden daar in restaurants ook, net als in D dat wat ze niet beviel en dat het bagger was als het bagger was. Dit is in de UK absoluut not done en bediening schrikt zich nog steeds te pletter.
Zinloos want IENS gaat het weghalen of niet toestaan op grond van: Niet conform onze 'huisregels'dan wel voorwaarden. Men bedoelt eigenlijk dat negatieve ervaringen (ongeacht of ze waar zijn) die de goede verstandhouding tussen IENS en het restaurant kunnen verstoren (of niet welgevallig zijn) geen plaats hebben op IENS. Verborgen vriendjes politiek dus wat al jaren aan de gang is..quote:Op maandag 16 juni 2014 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb je je recensie ook op Iens gezet?
Beetje achterhaalde onzin, want als je kijkt naar de zeer negatieve recensies, qua service, op IENS van deze tent staan die er allemaal nog met cijfers 1,3 en 4.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:30 schreef Iwanius het volgende:
Zinloos want IENS gaat het weghalen of niet toestaan op grond van: Niet conform onze 'huisregels'dan wel voorwaarden. Men bedoelt eigenlijk dat negatieve ervaringen (ongeacht of ze waar zijn) die de goede verstandhouding tussen IENS en het restaurant kunnen verstoren (of niet welgevallig zijn) geen plaats hebben op IENS. Verborgen vriendjes politiek dus wat al jaren aan de gang is..
Maar ja, hoe moet het personeel "kwaliteitsgasten" eruit pikken. Voor een restaurant kan een rijke stinkerd die 600 stuksmijt aan dure gerechten en veel champagne erbij een hele fijne gast zijn. Laat ze maar betalen, de kachel moet tenslotte wel blijven roken.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:30 schreef Iwanius het volgende:
[..]
prijs-kwaliteitverhouding is helemaal zoek even los van de misplaatste arrogantie van het personeel dat kwaliteitsgasten niet ontdekt.
Sowieso zegt Iens me weinig, positief of negatief, de meeste mensen hebben geen verstand van goed eten, altijd leuk om te lezen maar ik zou niet snel beslissen op basis van wat ik daar lees.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:40 schreef Iwanius het volgende:
Nou...1 zwaluw maakt bij mij nog geen zomer want dat IENS aan vriendjespolitiek doet dat staat buiten kijf. Onze welbekende Johannes van Dam veegde ooit in een artikel in de krant de vloer aan met IENS en zijn onafhankelijkheid.
Dus als ik met vrienden ga eten en zij boeken terwijl ik een recensie achterlaat dan wordt deze verwijderd, zeg jij? Bovendien plaats ik ook wel eens recensies dagen nadat ik er geweest ben en/of loop ik zo maar ergens binnen zonder reservering. Daar zal de firma IENS dan toch een dagtaak aan hebben?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:38 schreef Iwanius het volgende:
Punt is dat de meeste mensen blind varen op allerlei recensies van 'grote'sites die zich als onafhankelijk e.d. presenteren en vaak er niet bij zeggen dat zij 'gekochte' recensies/meningen presenteren die vaak gebaseerd zijn op het feit dat zij gratis mogen komen eten met als tegenprestatie, dat de restauratateur een leuk stukje over hen schrijft.
Vervelende is echter dat men dat nooit vermeld op die sites die altijd volhouden dat men onafhankelijk en zo eerlijk zijn. Dus ik nam al die recensies tenzij ze van een Johannes van Dam of iemand die ik erg goed ken kwam zelden tot nooit serieus.
V.w.b. IENS is het zo dat IENS zichzelf als onafhankelijk presenteert en erg veel waarde hecht aan de goede relaties en verstandhouding tussen hen en de verschillende restaurants. Ik vergelijk IENS altijd een beetje met AH. Onder het mom van eerlijkheid en oprechtheid stiekem de kleine middenstander de nek omdraaien. Idem dito dus met IENS wiens recensies verre van onafhankelijk zijn en ondanks dat ze wel zeggen dat men wel onafhankelijk zijn kun je ook in hun huisregels zien waaraan je moet voldoen eer je recensie wordt geaccepteerd. Het lijkt allemaal heel nobel maar is het niet imo.
Daar is het gegeven dat IENS altijd controleert of je er wel bent geweest, op zich lijkt dit logisch echter je mag er toch vanuit gaan dat mensen in alle eerlijkheid een stukje ervaring plaatsen? Of is het toch de achterliggende gedachte om die persoon wanneer men erachter komt wie het is,telefonisch zwart te maken zodat die voor een volgende keer geweigerd wordt door dat zelfde restaurant? Precies,want dat is dus wat er ooit is gebeurd.
Hoe gaat men te werk dan? Nou simpel: Nederland is in regio's verdeeld en elke regio heeft zoals het heet een regio'manager'iemand die alle recensies voor die stad/gemeente overziet en de mogelijkheid heeft (zoals FA's op FOK!) recensies te plaatsen dan wel te wijzigen of weg te halen. Hij is net zo als jij en ik een 'liefhebber' van lekker eten met dien verstande dat hij die keren dat hij een restaurant bezoekt,zijn eten krijgt vergoed. Hij meldt ook altijd dat hij van IENS is is mij opgevallen alsof het de inspecteur van Michellin zelf is. Die vergoeding ligt op ongeveer 100 euro per keer. Soms,wil deze 'manager'ook een bekende sturen die dan uit zijn naam ergens gaat uiteten en dan verslag uitbrengt.
Stel jij bent 2 verschillende keren ergens gaan eten in de hoop dat het beter wordt en plaats daarover een slecht stuk, dan controleert hij dus of je er wel bent geweest. Hoe? Simpel. Bij aanmelding op de site IENS zit er ook een optie bij of je het rode boekje van IENS wilt ontvangen en waar de meesten dan braaf hun echte adres op invullen. Nou...1+1 is 2.
M.a.w als jij dus opnieuw een recensie plaatst is het met een beetje speurwerk makkelijk na tegaan wie of wat jij bent (tijdstip,dag,wat gegeten..mogelijk wat gezegd is in het restaurant i.c.m. je huisadres en naam),en is een telefoontje naar betreffende horecazaak de volgende stap die volgt.. Natuurlijk zal IENS dat altijd glashard ontkennen maar het vervelende is dat dit dus vaststaat en gedocumenteerd is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |