abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  maandag 16 juni 2014 @ 10:11:30 #251
423464 JaafkeEHV
Vroeger JaafkeGB
pi_141143615
registreer om deze reclame te verbergen
Gister voor vaderdag bij de http://theharbourclub.nl// in amsterdam een lunch gehad.

pas op!!! Grof taalgebruik:
het was ronduit KUT!!!!!!

Bij aankomst ging het eigenlijk al gigantisch mis! er was te weinig personeel, dit resulteerde erin dat iedereen buiten 'moest' eten. aangezien het druk was waren de tafels achter het glas al weg.
hierdoor zat 75% van de mensen met een fleece deken aan tafel.
Nouja, dit vonden we nog enigzins grappig, doen we niet moeilijk over!

vervolgens: het bestellen van drinken
iedereen een glaasje champagne, prima moët ice. goed te doen, al werden er ook andere dranken zoals tafelwater, thee en andere dingen besteld & 2 mandjes brood..
na 45 minuten was er nog niks, zelfs geen menu kaart. personeel erop aangesproken, meteen kwamen de menu kaarten en het drinken, alleen geen theezakje bij de thee. dit duurde ook weer 25! minuten! al met al zaten we al meer dan een uur.

Na aanhoudende klachten (niet van ons) kon er binnen een tafel gebruikt worden, het verhuizen ging vlot, echter na anderhalf uur nog geen brood of bestelling geplaatst.

Na het aanspreken van een ober kon er met veel moeite bij hem besteld worden. ('ik doe eigenlijk alleen de drank') na 2 uur binnen kwamen de voorgerechten (hier zat 15 minuten tussen tot iedereen zijn eten had) en werd er gevraagd voor wat extra brood. je raad het al. nooit opkomen dagen.
Ik had samen met mijn vriendin 'the harbourclub starter' oftewel Zalm, Hollandse garnalen, paling. deze was vers en heerlijk. jammer van het brood.

Ondertussen nog geen tweede ronden drankjes gehad.

Hoofdgerechten:
20 minuten!!! tot iedereen zijn eten had. De porties Groente en frietjes zijn nooit gekomen. Mijn black-angus steak was heerlijk, de steak tartare van mijn vriendin idem.

Op dat moment komt er een 'leidinggevende' aan de tafel om zijn excuus te maken voor de slechte service. wij zaten er al 3,5 uur en nu was de maat voor ons wel vol. Drankjes van het huis waren niet nodig, wij vroegen om de rekening (moesten echter nog 130KM rijden) Na aandringen van de manager besloten wij ons te laten verassen door een toetje, koffie en drank van het huis.

OOK DIT GING HELEMAAL FOUT! Een uur op alles moeten wachten.

Wij waren er om 2 uur, en gingen om half 7 naar huis, 3 gangen op en een hoop frustraties. Normaal zien wij dit niet als een probleem, goed eten heeft tijd nodig! maar dit was echt te gortig

Het eten was subliem (kom je ook voor) maar de service, was zooo! slecht dat wij hier voorlopig niet meer komen.


Hieronder een een plak stukje van iens, iemand die er gister ook was:

Mooie tent met aardig eten, maar wat een gênante service!!

Om te beginnen was er een ' hartelijk' ontvangst. De reservering was niet te vinden en er werd een partij moeilijk gedaan over buiten eten terwijl het 19 graden was en de zon scheen ("We hebben er niet op gerekend..").
Daarna heel lang wachten om geholpen te worden voor een drankje en zeer lang wachten op eten. Jammer dat tot 2x toe het verkeerde werd gebracht.
Zowel bij het voorgerecht, als het hoofdgerecht, bleek het onmogelijk voor de keuken om een tafel van 6 personen tegelijk eten te geven. Tussen het eerst opgediende en laatst opgediende gerecht zat bij beide gangen zeker 15 minuten.

Hoogte punt was dat een gerecht niet op voorraad was en de serveerster op eigen initiatief een ander gerecht voor ons had uitgekozen. Het bijzondere is dat het door haar gekozen onze tafel nooit heeft gehaald. Wel kregen we iets totaal anders met de opmerking "helaas".
Dit kan de beste allemaal overkomen, maar dan verwacht je geen arrogante houding als je er als gast een opmerking overmaakt.

Tot slot een detail, maar wel illustratief. Aangezien het vaderdag was had de Harbour Club een promotie: een zonnebril bij besteding vanaf 80 euro. Na het betalen vroegen wij waar deze bleef (opzicht al vervelend). De opmerking van de ober, die ons al een aantal keer aan tafel had geholpen: 'Meneer u moet wel 80 euro besteden.'. Blijkbaar was hij de rekening van 600euro al vergeten...

Bij het afrekenen hebben we nog om de manager gevraagd. Na de betaling zou deze direct gehaald worden. Ook de manager heeft onze tafel nooit bereikt.

Wij gaan gemiddeld 1 a 2 keer per week uiteten en hebben best wel wat gezien, maar deze unieke ervaring hadden we (gelukkig) nog niet eerder meegemaakt. Hier gaan we nooit meer heen en ik adviseer een ieder hetzelfde te doen.
  maandag 16 juni 2014 @ 10:17:44 #252
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141143735
Heb je je recensie ook op Iens gezet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 16 juni 2014 @ 10:20:45 #253
423464 JaafkeEHV
Vroeger JaafkeGB
pi_141143813
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb je je recensie ook op Iens gezet?
Dat ga ik zo doen, had dit vanaf mijn tablet getypt, meestal doe ik recenties vanaf mijn laptop! ziet her er iets beter uit :p
  maandag 16 juni 2014 @ 10:22:54 #254
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141143868
registreer om deze reclame te verbergen
Dat je pissig bent begrijp ik, dat jullie nog zo lang gebleven zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141143888
Jemig :o Eigenlijk dus wel een goede kok qua eten lekker maken, maar organisatorisch op alle fronten een zooitje.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 16 juni 2014 @ 10:27:53 #256
423464 JaafkeEHV
Vroeger JaafkeGB
pi_141143958
quote:
11s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:24 schreef Isabeau het volgende:
Jemig :o Eigenlijk dus wel een goede kok qua eten lekker maken, maar organisatorisch op alle fronten een zooitje.
Yup, het eten is er bijna altijd perfect!

quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat je pissig bent begrijp ik, dat jullie nog zo lang gebleven zijn.
Het probleem zat hem eigenlijk dat het voor vaderdag was, mijn ouders wonen in amsterdam, mijn zus in utrecht, ik in eindhoven en mijn broer in zeeland. 'even' ergens anders heen met 8 personen is redelijk lastig. Het voordeel normaal gesproken is dat de harbourclub redelijk goed omgaat met grote groepen, je kan er alla cart blijven eten etc.. al stonden we meerdere keren op het punt om te vertrekken.
pi_141143978
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:27 schreef JaafkeEHV het volgende:
Yup, het eten is er bijna altijd perfect!
Als ik die kok was zou ik ergens anders gaan werken!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_141144041
Ooit ook een soortgelijke ervaring gehad met wachten, wachten, wachten (mensen om ons heen stapten op) en toen kregen we ook drankjes van het huis ed aangeboden die onze tafel nooit bereikten :D We zijn toen voor het nagerecht opgestapt. Serveerster riep uit 'Maar er zit nog een nagerecht bij uw menu!' Toen we uitlegden dat we al veel te lang aan het wachten waren bood ze ons een kopje koffie aan van het huis. Mijn vader vroeg toen of die voor of na de eerder beloofde drankjes van het huis zou worden geserveerd. Toen werd ze wel heel rood.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 16 juni 2014 @ 11:02:05 #259
12173 gelly
Met Harde Hand
pi_141144735
Van 't weekend gegeten in de Goudplevier. Enorm goed !

http://www.degoudplevier.nl/

Het was vroeger een pannenkoekenhuis, maar Leendert Scholtus (en z'n vrouw) hebben het omgetoverd tot kwalitatief hoogstaand restaurant.

http://foodbrigade.nl/leendert-scholtus-start-eigen-restaurant/

Het is de voormalig chef van de Echoput. Nu was er in deze regio weinig aanbod op dit niveau, zeker voor deze prijs. 5 Gangen voor E 47,50, betaalbare (goede !) wijnen erbij. We waren met z'n tienen en hadden allemaal hetzelfde menu. Toch knap dat alles op tijd en perfect in orde geserveerd werd.

Klein puntje van kritiek : de eetzaal is wat luidruchtig. Maar dat is prima op te lossen door wat geluidswerende bekleding aan te brengen lijkt me. Ook de website en buitenkant van het pand doen vermoeden dat Leendert zo snel mogelijk wilde gaan koken.

Ons menu , met daarvoor een aantal prima amuses :

Tartaar van rund met een salade van tomaat en handgerolde couscous, creme van gefermenteerde sojabonen

Jonge kreeft met saus van de kop, puree van gele penen en koolrabi

Kabeljauw met asperges, lamsoren en saus van zure room en haringkuit

Gebraden borst van Veluwse boerderij-eend met courgette, spinazieblad, knolselderijpuree en jus met paddenstoelen

Aardbeien met witte chocolade, mascarpone & sinaasappel bladselderij en aardbeiensorbet
  maandag 16 juni 2014 @ 11:09:07 #260
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141144913
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:32 schreef Isabeau het volgende:
Ooit ook een soortgelijke ervaring gehad met wachten, wachten, wachten (mensen om ons heen stapten op) en toen kregen we ook drankjes van het huis ed aangeboden die onze tafel nooit bereikten :D We zijn toen voor het nagerecht opgestapt. Serveerster riep uit 'Maar er zit nog een nagerecht bij uw menu!' Toen we uitlegden dat we al veel te lang aan het wachten waren bood ze ons een kopje koffie aan van het huis. Mijn vader vroeg toen of die voor of na de eerder beloofde drankjes van het huis zou worden geserveerd. Toen werd ze wel heel rood.
Een kop koffie van het huis...
Laat wel zien hoe serieus men klantvriendelijkheid neemt. Toen me in Nieuw Zeeland overkwam dat de keuken het volledig in de soep had laten lopen kwam de "executive chef" persoonlijk om zijn excuus aan te bieden, werden de fouten hersteld en was de rekening voor het huis.
Ik was eerlijk stomverbaasd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141147078
Ik verbaas me altijd hoe geduldig wij Nederlanders zijn als het om slechte service gaat en hoe makkelijk we ons laten afscheppen met een gratis drankje of kopje koffie. Heb van mijn Japanse vrouw inmiddels wel geleerd hoe het moet. Meteen je mond opentrekken als het te lang duurt, en is er niet snel een verbetering, dan opstappen.
  maandag 16 juni 2014 @ 12:32:04 #262
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_141147415
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:20 schreef Aurelius het volgende:
Ik verbaas me altijd hoe geduldig wij Nederlanders zijn als het om slechte service gaat en hoe makkelijk we ons laten afscheppen met een gratis drankje of kopje koffie. Heb van mijn Japanse vrouw inmiddels wel geleerd hoe het moet. Meteen je mond opentrekken als het te lang duurt, en is er niet snel een verbetering, dan opstappen.
Ik ben door schade en schande de laatste jaren ook veel assertiever geworden en zeg er gelijk wat van als iets niet in orde is en wacht dan kortstondig een oplossing af. Is die niet naar genoegen dan betaal ik (gedeeltelijk) voor wat ik heb gehad en ben ik weg.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 16 juni 2014 @ 12:40:56 #263
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141147687
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:32 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik ben door schade en schande de laatste jaren ook veel assertiever geworden en zeg er gelijk wat van als iets niet in orde is en wacht dan kortstondig een oplossing af. Is die niet naar genoegen dan betaal ik (gedeeltelijk) voor wat ik heb gehad en ben ik weg.
De sociale druk is in NL echter zo dat als je een terechte klacht heb je niet moet zeuren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 16 juni 2014 @ 12:43:21 #264
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_141147769
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:

De sociale druk is in NL echter zo dat als je een terechte klacht heb je niet moet zeuren.
Ik trek mij weinig meer aan van sociale druk. Ben daar te oud en te eigenwijs voor. :')
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 16 juni 2014 @ 12:47:18 #265
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141147927
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:43 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik trek mij weinig meer aan van sociale druk. Ben daar te oud en te eigenwijs voor. :')
Ik ook, maar je dat maakt het niet minder waar.
Vrienden van mij woonden jaren in D en verhuisden naar UK, zeiden daar in restaurants ook, net als in D dat wat ze niet beviel en dat het bagger was als het bagger was. Dit is in de UK absoluut not done en bediening schrikt zich nog steeds te pletter.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141148467
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ook, maar je dat maakt het niet minder waar.
Vrienden van mij woonden jaren in D en verhuisden naar UK, zeiden daar in restaurants ook, net als in D dat wat ze niet beviel en dat het bagger was als het bagger was. Dit is in de UK absoluut not done en bediening schrikt zich nog steeds te pletter.
Wij hebben er ook wat van gezegd als het de moeite niet was hier in de UK, en men reageerde proffesioneel en een stuk beter dan in NL. Het kost mijn Engelse partner nog wel moeite om te klagen, maar hij doet het liever dan veel geld uitgeven aan slecht eten :)
pi_141151695
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb je je recensie ook op Iens gezet?
Zinloos want IENS gaat het weghalen of niet toestaan op grond van: Niet conform onze 'huisregels'dan wel voorwaarden. Men bedoelt eigenlijk dat negatieve ervaringen (ongeacht of ze waar zijn) die de goede verstandhouding tussen IENS en het restaurant kunnen verstoren (of niet welgevallig zijn) geen plaats hebben op IENS. Verborgen vriendjes politiek dus wat al jaren aan de gang is..

Maak een eigen blog aan en zet het daarop. Verschijnt het vanzelf in Google. :s)

V.w.b. Harborclub of het nu Amsterdam/Den Haag of Rotterdam is:

Ik vond het bij de opening al een kitscherig gedoe met een hoog onderwereld en dure hoeren niveau en ben er ook daarna niet meer geweest.Eten is mediocre en prijs-kwaliteitverhouding is helemaal zoek even los van de misplaatste arrogantie van het personeel dat kwaliteitsgasten niet ontdekt.

[ Bericht 7% gewijzigd door anoniem_030720181651 op 16-06-2014 14:32:49 ]
  maandag 16 juni 2014 @ 14:39:16 #268
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_141152009
quote:
15s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:30 schreef Iwanius het volgende:

Zinloos want IENS gaat het weghalen of niet toestaan op grond van: Niet conform onze 'huisregels'dan wel voorwaarden. Men bedoelt eigenlijk dat negatieve ervaringen (ongeacht of ze waar zijn) die de goede verstandhouding tussen IENS en het restaurant kunnen verstoren (of niet welgevallig zijn) geen plaats hebben op IENS. Verborgen vriendjes politiek dus wat al jaren aan de gang is..

Beetje achterhaalde onzin, want als je kijkt naar de zeer negatieve recensies, qua service, op IENS van deze tent staan die er allemaal nog met cijfers 1,3 en 4.
http://www.iens.nl/restau(...)rbour-club-amsterdam
Poef.....gone! ©golfer
pi_141152043
Nou...1 zwaluw maakt bij mij nog geen zomer want dat IENS aan vriendjespolitiek doet dat staat buiten kijf. Onze welbekende Johannes van Dam veegde ooit in een artikel in de krant de vloer aan met IENS en zijn onafhankelijkheid.

[ Bericht 38% gewijzigd door anoniem_030720181651 op 16-06-2014 14:41:54 ]
  maandag 16 juni 2014 @ 14:41:41 #270
130803 Gripper
Get a grip
pi_141152085
quote:
15s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:30 schreef Iwanius het volgende:

[..]
prijs-kwaliteitverhouding is helemaal zoek even los van de misplaatste arrogantie van het personeel dat kwaliteitsgasten niet ontdekt.
Maar ja, hoe moet het personeel "kwaliteitsgasten" eruit pikken. Voor een restaurant kan een rijke stinkerd die 600 stuksmijt aan dure gerechten en veel champagne erbij een hele fijne gast zijn. Laat ze maar betalen, de kachel moet tenslotte wel blijven roken.
Een super enthousiaste culi liefhebber die elk hapje glunderend van plezier 3x over zn tong laat gaan en er vervolgens overal enthousiast over praat lijkt me echter een minstens zo waardevolle gast.
Mijn foto's op Flickr!
Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_141152134
Maar dat bedoel ik dus jouw laatste 2 regels lezende.

Ik bedoel met het eerste deel dat er daar alleen maar gasten komen met geld die gezien willen worden en voor wie de setting belangrijker is dan de spijzen en de drank.
En culinaire liefhebbers die minstens zoveel geld hebben maar in eerste instantie voor de spijzen en de drank komen die worden amper opgemerkt of als de gemiddelde Jan Boerenlul behandeld terwijl het personeel alleen maar zijn aandacht op die ongure types en hun hoeren vestigt en daar iets harder voor lopen. }:|

[ Bericht 16% gewijzigd door anoniem_030720181651 op 16-06-2014 14:45:52 ]
  maandag 16 juni 2014 @ 14:43:43 #272
131800 Tarado
capô de fusca
pi_141152155
quote:
15s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:40 schreef Iwanius het volgende:
Nou...1 zwaluw maakt bij mij nog geen zomer want dat IENS aan vriendjespolitiek doet dat staat buiten kijf. Onze welbekende Johannes van Dam veegde ooit in een artikel in de krant de vloer aan met IENS en zijn onafhankelijkheid.
Sowieso zegt Iens me weinig, positief of negatief, de meeste mensen hebben geen verstand van goed eten, altijd leuk om te lezen maar ik zou niet snel beslissen op basis van wat ik daar lees.
pi_141190521
Punt is dat de meeste mensen blind varen op allerlei recensies van 'grote'sites die zich als onafhankelijk e.d. presenteren en vaak er niet bij zeggen dat zij 'gekochte' recensies/meningen presenteren die vaak gebaseerd zijn op het feit dat zij gratis mogen komen eten met als tegenprestatie, dat zij een leuk stukje over hen schrijven. :Y

Vervelende is echter dat men dat! nooit vermeld op die sites. Dus ik neem ik al die recensies (tenzij ze van "een Johannes van Dam" of iemand die ik erg goed ken komen) zelden tot nooit serieus.

V.w.b. IENS is het zo dat IENS zichzelf als onafhankelijk presenteert en erg veel waarde hecht aan de goede relaties en verstandhouding tussen hen en de verschillende restaurants. Ik vergelijk IENS altijd een beetje met AH. Onder het mom van eerlijkheid en oprechtheid stiekem de kleine middenstander de nek omdraaien. Idem dito dus met IENS wiens recensies verre van onafhankelijk zijn, ondanks dat ze wel zeggen dat men onafhankelijk en eerlijk is. Kun je ook in hun huisregels zien waaraan je moet voldoen eer je recensie wordt geaccepteerd. Het lijkt allemaal heel nobel maar is het niet imo.

Daar is het gegeven dat IENS altijd controleert of je er wel bent geweest, op zich lijkt dit logisch echter je mag er toch vanuit gaan dat mensen in alle eerlijkheid een stukje ervaring plaatsen? Of is het toch de achterliggende gedachte als de negativiteit aan eetervaringen in hun ogen te beschadigend is voor de goed verstandhouding tussen IENS en betreffende restaurant om die persoon wanneer men erachter komt wie het is,telefonisch zwart te maken zodat die voor een volgende keer geweigerd wordt door dat zelfde restaurant? :Y Precies,want dat is dus wat er ooit is gebeurd.

Hoe gaat men te werk dan? Nou simpel: Nederland is in regio's verdeeld en elke regio heeft zoals het heet een regio'manager', iemand die alle recensies voor die stad/gemeente overziet en de mogelijkheid heeft (zoals FA's op FOK!) recensies te plaatsen dan wel te wijzigen of weg te halen. Hij is net zo als jij en ik een 'liefhebber' van lekker eten met dien verstande dat hij die keren dat hij een restaurant bezoekt,zijn eten krijgt vergoed. Hij meldt ook altijd dat hij van IENS is, is mij opgevallen alsof het de inspecteur van Michellin zelf is die langskomt.. :') Die vergoeding ligt op ongeveer 100 euro per keer. Soms wil deze 'manager'ook een bekende sturen die dan uit zijn naam ergens gaat uiteten en dan verslag uitbrengt.

Stel jij bent 2 verschillende keren ergens gaan eten in de hoop dat het beter wordt en plaats daarover een slecht stuk, dan controleert hij dus of je er wel bent geweest. Hoe? Simpel. Bij aanmelding op de site IENS zit er ook een optie bij of je het rode boekje van IENS wilt ontvangen en waar de meesten dan braaf hun echte adres op invullen. Nou...1+1 is 2.

M.a.w als jij dus opnieuw een recensie plaatst is het met een beetje speurwerk makkelijk na tegaan wie of wat jij bent (tijdstip,dag,wat gegeten..mogelijk wat gezegd is in het restaurant i.c.m. je huisadres en naam),en is een telefoontje naar betreffende horecazaak de volgende stap die volgt.. Natuurlijk zal IENS dat altijd glashard ontkennen maar het vervelende is dat dit dus vaststaat en gedocumenteerd is.

[ Bericht 0% gewijzigd door anoniem_030720181651 op 17-06-2014 10:13:23 ]
  dinsdag 17 juni 2014 @ 09:58:22 #274
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_141190972
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:38 schreef Iwanius het volgende:
Punt is dat de meeste mensen blind varen op allerlei recensies van 'grote'sites die zich als onafhankelijk e.d. presenteren en vaak er niet bij zeggen dat zij 'gekochte' recensies/meningen presenteren die vaak gebaseerd zijn op het feit dat zij gratis mogen komen eten met als tegenprestatie, dat de restauratateur een leuk stukje over hen schrijft. :Y

Vervelende is echter dat men dat nooit vermeld op die sites die altijd volhouden dat men onafhankelijk en zo eerlijk zijn. Dus ik nam al die recensies tenzij ze van een Johannes van Dam of iemand die ik erg goed ken kwam zelden tot nooit serieus.

V.w.b. IENS is het zo dat IENS zichzelf als onafhankelijk presenteert en erg veel waarde hecht aan de goede relaties en verstandhouding tussen hen en de verschillende restaurants. Ik vergelijk IENS altijd een beetje met AH. Onder het mom van eerlijkheid en oprechtheid stiekem de kleine middenstander de nek omdraaien. Idem dito dus met IENS wiens recensies verre van onafhankelijk zijn en ondanks dat ze wel zeggen dat men wel onafhankelijk zijn kun je ook in hun huisregels zien waaraan je moet voldoen eer je recensie wordt geaccepteerd. Het lijkt allemaal heel nobel maar is het niet imo.

Daar is het gegeven dat IENS altijd controleert of je er wel bent geweest, op zich lijkt dit logisch echter je mag er toch vanuit gaan dat mensen in alle eerlijkheid een stukje ervaring plaatsen? Of is het toch de achterliggende gedachte om die persoon wanneer men erachter komt wie het is,telefonisch zwart te maken zodat die voor een volgende keer geweigerd wordt door dat zelfde restaurant? :Y Precies,want dat is dus wat er ooit is gebeurd.

Hoe gaat men te werk dan? Nou simpel: Nederland is in regio's verdeeld en elke regio heeft zoals het heet een regio'manager'iemand die alle recensies voor die stad/gemeente overziet en de mogelijkheid heeft (zoals FA's op FOK!) recensies te plaatsen dan wel te wijzigen of weg te halen. Hij is net zo als jij en ik een 'liefhebber' van lekker eten met dien verstande dat hij die keren dat hij een restaurant bezoekt,zijn eten krijgt vergoed. Hij meldt ook altijd dat hij van IENS is is mij opgevallen alsof het de inspecteur van Michellin zelf is. :') Die vergoeding ligt op ongeveer 100 euro per keer. Soms,wil deze 'manager'ook een bekende sturen die dan uit zijn naam ergens gaat uiteten en dan verslag uitbrengt.

Stel jij bent 2 verschillende keren ergens gaan eten in de hoop dat het beter wordt en plaats daarover een slecht stuk, dan controleert hij dus of je er wel bent geweest. Hoe? Simpel. Bij aanmelding op de site IENS zit er ook een optie bij of je het rode boekje van IENS wilt ontvangen en waar de meesten dan braaf hun echte adres op invullen. Nou...1+1 is 2.

M.a.w als jij dus opnieuw een recensie plaatst is het met een beetje speurwerk makkelijk na tegaan wie of wat jij bent (tijdstip,dag,wat gegeten..mogelijk wat gezegd is in het restaurant i.c.m. je huisadres en naam),en is een telefoontje naar betreffende horecazaak de volgende stap die volgt.. Natuurlijk zal IENS dat altijd glashard ontkennen maar het vervelende is dat dit dus vaststaat en gedocumenteerd is.
Dus als ik met vrienden ga eten en zij boeken terwijl ik een recensie achterlaat dan wordt deze verwijderd, zeg jij? Bovendien plaats ik ook wel eens recensies dagen nadat ik er geweest ben en/of loop ik zo maar ergens binnen zonder reservering. Daar zal de firma IENS dan toch een dagtaak aan hebben?
Addicted to sports on TV
"It's bold, it's brave, it's beautiful!"
pi_141190993
Iens is ideaal. Als er op Iens staat dat de porties lekker groot zijn, vooral veel patat, en er niet te veel gedoetjes zijn bij je eten, dan weet ik dat ik er niet heen hoef. En het lezen van de slechtste reacties geeft vaak ook een goed beeld. Als iemand het eten wel zo onwijs duur vond, voor wel 35 euro voor 4 gangen, dan weet je ook wat voor figuur die schrijver is. Niet de cijfers maar de geschreven recensies geven een goed beeld van de reviewer en het restaurant.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')