abonnement Unibet Coolblue
pi_138721126
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:41 schreef kanovinnie het volgende:
Hij bedoelt het klemmetje waarmee je voorkomt dat je zadelpen in je buis schuift
Haha dan heb ik niks gezegd :')
  donderdag 10 april 2014 @ 11:43:52 #77
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138721164
quote:
14s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:41 schreef forty-two het volgende:

[..]

Ik hoop ook dat jij geniet van jouw manier van fietsen :)
Ik zit zoals je weet met heel andere doelen op de fiets, ik ben gaan fietsen in een rotte periode in mijn leven. Nu is het een manier van leven geworden, niet met als doel elke keer beter worden.
Dat verwacht ik er niet van, het is leuk meegenomen als het wel gebeurd. Ik zit nu vooral op de fiets om een bepaald basisniveau te houden zodat ik niet over 10 jaar wakker word als dikke vette homp vlees :)
Mijn ritjes van en naar het werk zijn meestal enorm zen.
Ik kan ongelofelijk genieten van het fluiten van de vogels, de laagstaande zon, mist met daartussen schaapjes en koeien. En tegelijk is zo'n ritje ideaal als je een keer een kut dag gehad hebt en je alle frustratie in 30 min uit je lijf wilt rammen :)

Maar als ik het goed begrijp, als kano en ik jouw manier van trainen gaan volgen, rijden kano en ik bij de volgende meet iedereen op een hoop :+
HAHAHA dat doen we sowieso al.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138721214
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:01 schreef Patroon het volgende:

[..]

Het ene is niet fouter of beter dan het ander, het gaat om dat je doet wat je leuk vindt. Voor de een is dat zo hard mogelijk rijden, voor de ander is dat gericht trainen in blokken.

Ik merk dat hier de scheiding wordt aangebracht tussen plezier en blokkentraining. Jullie vergeten dat dat ook prima samen kan gaan, althans bij mij.
Daar kan ik dus zelf soms wel van balen, met een groepje fietsen gaat het altijd om de snelheid lijkt het wel, van huis direct het gas open en alles voor het gemiddelde. Daarom fiets ik soms ook liever alleen, terwijl iedereen altijd zegt dat het leuker is met een groepje, ik kan er ook van genieten soms gewoon een paar uur zelf rustig te toeren, lekker in D1 om je heen kijken.

Leuker met een groepje klinkt in mijn oren dus ook altijd als het is leuker omdat je met een hoger gemiddelde thuiskomt. Snelheidsmeters zouden verboden moeten worden soms.
  donderdag 10 april 2014 @ 11:48:46 #79
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138721307
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:45 schreef Aal321 het volgende:

[..]

Daar kan ik dus zelf soms wel van balen, met een groepje fietsen gaat het altijd om de snelheid lijkt het wel, van huis direct het gas open en alles voor het gemiddelde. Daarom fiets ik soms ook liever alleen, terwijl iedereen altijd zegt dat het leuker is met een groepje, ik kan er ook van genieten soms gewoon een paar uur zelf rustig te toeren, lekker in D1 om je heen kijken.

Leuker met een groepje klinkt in mijn oren dus ook altijd als het is leuker omdat je met een hoger gemiddelde thuiskomt. Snelheidsmeters zouden verboden moeten worden soms.
Ja met die 2 vrienden die er gister bijwaren (DDX weet wel wie :P ) hebbenw e ook maar 1 manier en dat is vol gas.

Tijdens de rvnh rijd 1tje het eerste stuk mee, die kan 's middags niet. Hij gaat ons wel even op vaart trekken en dat betekend in zijn optiek zoiets als 40 km/uur tot hij niet meer kan. Hij is net wat sterker en kan net wat dieper gaan dan ik dus dat is altijd wel leuk :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138721338
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 10:28 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dit dus he. Op een geven moment doet die 20km echt hhelemaal niks meer met je lichaam. Als je dat niet snapt, moet je eens gaan lezen over inspanningsfysiologie.
Dat is natuurlijk onzin, het basis conditieniveau van iemand die 20 km per dag fietst is hoger dan dat van iemand die dat niet doet. Je zal op een gegeven moment niet meer verbeteren, dat klopt, maar het verhoogd je conditie wel degelijk.

quote:
Al die korte ritjes zijn leuk voor je totaal, maar het heeft geen zin om te vergelijken met iemand die bijv nu 3000km heeft gedaan in 5 gerichte trainingen per week ivm iemand met die km's incl 15km woon-werk ritjes.
Zeker! Maar iemand die en zijn ww ritjes en zijn trainingen doet heeft weer een betere conditie dan de persoon die alleen zijn trainingen doet.

quote:
Btw ik doe ook altijd 20min warmingup en merk dat ik na die 20-30min veel fijner rij, dan de eerste 20min. Voelt eerst altijd wat stram. Ga dus ook nooit vanuit huis direct hard riije
^O^ Zonder warming up valt er echt niet te fietsen, meestal heb ik een half uur nodig, soms langer...
eten!!!
  donderdag 10 april 2014 @ 11:52:24 #81
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138721408
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:49 schreef janatwork het volgende:
Zeker! Maar iemand die en zijn ww ritjes en zijn trainingen doet heeft weer een betere conditie dan de persoon die alleen zijn trainingen doet.
Dat hoeft niet zo te zijn he jan? Als je door je woon/werk verkeer te weinig rust pakt zal het wellicht averechts werken.
Zeg ik op puur boerenverstand
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138721414
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ja met die 2 vrienden die er gister bijwaren (DDX weet wel wie :P ) hebbenw e ook maar 1 manier en dat is vol gas.

Tijdens de rvnh rijd 1tje het eerste stuk mee, die kan 's middags niet. Hij gaat ons wel even op vaart trekken en dat betekend in zijn optiek zoiets als 40 km/uur tot hij niet meer kan. Hij is net wat sterker en kan net wat dieper gaan dan ik dus dat is altijd wel leuk :D
Alleen vol gas is alleen niet de beste of enige manier om beter te worden. Natuurlijk is leren afzien wel belangrijk, rijden met iemand die sterker dan je is wordt je zelf sterker van omdat je je grens verlegt. Tenzij je natuurlijk alleen lekker in zn wiel gaat hangen ;)
pi_138721471
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat hoeft niet zo te zijn he jan? Als je door je woon/werk verkeer te weinig rust pakt zal het wellicht averechts werken.
Zeg ik op puur boerenverstand
Kan me ook voorstellen dat je je woonwerk juist als herstelrit gebruikt zodat je eerder weer effectief kunt trainen.
pi_138721479
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat hoeft niet zo te zijn he jan? Als je door je woon/werk verkeer te weinig rust pakt zal het wellicht averechts werken.
Zeg ik op puur boerenverstand
Uiteraard, maar dat geld voor elke vorm van training, of dat nou blokken, ww, duur of koersen zijn.
eten!!!
  donderdag 10 april 2014 @ 11:55:29 #85
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138721496
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:52 schreef Aal321 het volgende:

[..]

Alleen vol gas is alleen niet de beste of enige manier om beter te worden. Natuurlijk is leren afzien wel belangrijk, rijden met iemand die sterker dan je is wordt je zelf sterker van omdat je je grens verlegt. Tenzij je natuurlijk alleen lekker in zn wiel gaat hangen ;)
Weet ik. Ik rij denk ik 60% van mijn km's alleen. 20% met die 2, 10% met FOK!kers en 10% op Sloten/toertochten tot nu toe dit jaar.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 10 april 2014 @ 11:55:56 #86
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138721506
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:54 schreef Aal321 het volgende:

[..]

Kan me ook voorstellen dat je je woonwerk juist als herstelrit gebruikt zodat je eerder weer effectief kunt trainen.
Tenzij je elke keer op hartslag 190 zit
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138721539
Kijk de persoon die het hardst fietst in dit topic traint zonder hartslagmeter, doet niet aan blokken trainingen en draait sowieso maar weinig fatsoenlijke trainingskilometers in de week.

Laten we wel wezen, we zijn allemaal amateurs die ook nog andere dingen te doen hebben in het leven. Km maken is dan bijna altijd beter dan stil zitten.
eten!!!
pi_138721543
Ik ga fietsen!
eten!!!
pi_138721546
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:49 schreef janatwork het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin, het basis conditieniveau van iemand die 20 km per dag fietst is hoger dan dat van iemand die dat niet doet. Je zal op een gegeven moment niet meer verbeteren, dat klopt, maar het verhoogd je conditie wel degelijk.

[..]

Zeker! Maar iemand die en zijn ww ritjes en zijn trainingen doet heeft weer een betere conditie dan de persoon die alleen zijn trainingen doet.

[..]

^O^ Zonder warming up valt er echt niet te fietsen, meestal heb ik een half uur nodig, soms langer...
Wij zeggen hetzelfde. Iemand die dagelijks 20km fietst heeft waarschijnlijk betere conditie. Maar zoals je zegt blijf je je daarmee niet steeds verbeteren, daarvoor prikkel je je lichaam te weinig.

In het kort, je moet steeds langer of intensiever trainen, door te periodiseren met rustweken "vergeet je lichaam weer wat hij deed" en kan je weer opnieuw opbouwen maar dan op hoger niv. zo voorkom je dat je niet opeens enkel nog met bijv 200km je lichaam prikkelt.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_138721585
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:54 schreef Aal321 het volgende:

[..]

Kan me ook voorstellen dat je je woonwerk juist als herstelrit gebruikt zodat je eerder weer effectief kunt trainen.
Dat zou ik dus persoonlijk ook doen, met avonds naar huis met omweg gerichte training.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_138721673
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:54 schreef Aal321 het volgende:

[..]

Kan me ook voorstellen dat je je woonwerk juist als herstelrit gebruikt zodat je eerder weer effectief kunt trainen.
Neh, dan doe ik er te lang over. Ik fiets gewoon lekker door, D2 of D3. Herstel/duur doe ik wel als ik met m'n vriendin fiets :')
pi_138721762
Lekker bunkeren voor de terugweg. 2 broodjes, krentenbol en wraps met kip en cashewnoten.
  donderdag 10 april 2014 @ 12:14:13 #93
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_138722009
Ik gebruik Strava en Endomondo nu tegelijk, Strava voor het opnemen, en met de hand in Endomondo. Als ik er uit ben wat ik fijner vindt, maak ik wel een keuze...Op dit punt wil ik een inventaris make van wanneer en hoe ik eigelijk beweeg, en vind ik Endomondo eigelijk beter voor het registreren van sportschool ed.
Af en toe een schouderklopje van iemand op Strava is leuk, ik geef het toe, is wel motiverend. Maar het is niet m'n eerste doel van de applicatie.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 10 april 2014 @ 12:17:39 #94
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_138722115
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 12:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik gebruik Strava en Endomondo nu tegelijk, Strava voor het opnemen, en met de hand in Endomondo. Als ik er uit ben wat ik fijner vindt, maak ik wel een keuze...Op dit punt wil ik een inventaris make van wanneer en hoe ik eigelijk beweeg, en vind ik Endomondo eigelijk beter voor het registreren van sportschool ed.
Af en toe een schouderklopje van iemand op Strava is leuk, ik geef het toe, is wel motiverend. Maar het is niet m'n eerste doel van de applicatie.
Trainingspeaks. Beter dan endomondo etc.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_138722141
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 12:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik gebruik Strava en Endomondo nu tegelijk, Strava voor het opnemen, en met de hand in Endomondo. Als ik er uit ben wat ik fijner vindt, maak ik wel een keuze...Op dit punt wil ik een inventaris make van wanneer en hoe ik eigelijk beweeg, en vind ik Endomondo eigelijk beter voor het registreren van sportschool ed.
Af en toe een schouderklopje van iemand op Strava is leuk, ik geef het toe, is wel motiverend. Maar het is niet m'n eerste doel van de applicatie.
Ik gebruik Runkeeper, Strava en Endomondo en gooi dat alledrie direct op Facebook, Twitter en Fok!
Alles voor de digitale schouderklopjes.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 10 april 2014 @ 12:22:46 #96
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_138722263
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 10 april 2014 @ 12:23:07 #97
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_138722276
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_138722969
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 10:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Heenweg vind ik een stuk zwaarder. Wekker om kwart over 6, snel eten, de fiets opstappen.. Pas na een km of 10 begin ik dan te genieten.
Ik genoot er anders vanochtend voor geen meter van. Gisteravond rondje met collega's en daarna met m'n eigenwijze kop doorgefietst naar huis, 22 uur thuis en met 110 km en klimmetjes op de heuvelrug in de benen. Oh ja hongerklop ook nog. Kort nachtje slaap, van 23 tot half 6 en weer om 6 uur op die fiets vanochtend.

Was duidelijk voor geen meter hersteld... Alles bergop voelde zwaar, hoge hartslag en de trap op het werk is vandaag helemaal eindeloos. Maar goed, er is tenminste getraind. Hoewel die van vanochtend niet zo effectief was
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 10 april 2014 @ 12:55:18 #99
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138723436
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 12:41 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik genoot er anders vanochtend voor geen meter van. Gisteravond rondje met collega's en daarna met m'n eigenwijze kop doorgefietst naar huis, 22 uur thuis en met 110 km en klimmetjes op de heuvelrug in de benen. Oh ja hongerklop ook nog. Kort nachtje slaap, van 23 tot half 6 en weer om 6 uur op die fiets vanochtend.

Was duidelijk voor geen meter hersteld... Alles bergop voelde zwaar, hoge hartslag en de trap op het werk is vandaag helemaal eindeloos. Maar goed, er is tenminste getraind. Hoewel die van vanochtend niet zo effectief was
Dat heb ik ook wel eens.
Op maandagavond de gran fondo binnen halen
http://www.strava.com/activities/112486114
De volgende dag sloom naar 't werk
http://www.strava.com/activities/112553569
Daarna met een collega mee
http://www.strava.com/activities/112701771
En uiteindelijk de volgende dag weer sloom naar het werk :')
http://www.strava.com/activities/113172911 _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138723769
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 12:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik gebruik Strava en Endomondo nu tegelijk, Strava voor het opnemen, en met de hand in Endomondo. Als ik er uit ben wat ik fijner vindt, maak ik wel een keuze...Op dit punt wil ik een inventaris make van wanneer en hoe ik eigelijk beweeg, en vind ik Endomondo eigelijk beter voor het registreren van sportschool ed.
Af en toe een schouderklopje van iemand op Strava is leuk, ik geef het toe, is wel motiverend. Maar het is niet m'n eerste doel van de applicatie.
Je kan gewoon 1 van de 2 gebruiken en later al je data exporteren (gpx) en inporteren op het andere platform, als je perse al je data op 1 plek wilt hebben.
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')