Ik ook, met dezelfde reden.quote:Op donderdag 3 april 2014 11:13 schreef Anne het volgende:
Leuk junkie !
Ik vind dit soort projecttopics altijd wel leuk om te volgen, aangezien bootprojecten niet zo vaak voorbij komen.
Omdat die nu onder de waterlijn uitkomt, en daar moet je dan rekening mee houden als je in de winter in het water ligt en het gaat vriezen e.d.quote:Op donderdag 3 april 2014 11:15 schreef Erasmo het volgende:
Waarom moet de afvoer van het kombuis dicht?
Ik was eigenlijk wel overtuigd van De IJssel coatings, maar ik zal eens rondkijken.quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:22 schreef Fendy het volgende:
Leuk, bootjes
Protip, bespaar een berg centen door naar de firma polyservice te gaan.
Voor je dubbele laag primer op je hele schip haal je daar "primer basis" (eventueel heel handig alvast blauw te maken met wat tubes pigment)
Voor onder water haal je "pantsercoat" en als aflak op kleur boven water neem je DD lak van hun eigen merk. Ze verkopen superspul, net zo goed of beter dan gerenommeerde merken als epifanes of international maar overwegend voor de helft van de prijs die je in de watersportwinkel betaalt.
Tevens, linksdraaiende schroef?
Duidelijk.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:22 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Omdat die nu onder de waterlijn uitkomt, en daar moet je dan rekening mee houden als je in de winter in het water ligt en het gaat vriezen e.d.
Dat is het enige, voor de rest heb ik bij deze boot geen omkijken naar andere zaken als het vriest.
Gewoon een huiddoorvoer boven het water oppervlak.
Beetje schuin naar beneden zonder sifon, lijkt me een betere oplossing.
We kunnen elke winter het water uit voor niks maar dan ga je pas 15 april erin.
En die mensen baalde nu, wij konden al lekker varen.
De wielwerking zou bij een rechtsdraaiende schroef inderdaad moeten zorgen dat wegdraaien naar bakboord makkelijker gaat, immers gaat je kont dan naar stuurboord en je punt naar bakboordquote:Op zaterdag 5 april 2014 00:23 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik was eigenlijk wel overtuigd van De IJssel coatings, maar ik zal eens rondkijken.
Euh ff nadenken, ik ben daar niet zo goed in.
Over bakboord kan ik veel scherper keren dan over stuurboord, dan heb ik volgens mij een rechtse schroef toch?
Ja logisch gezien heb je gelijk idd, maar als ik over bakboord keer dan kan ik bijna om mijn as draaien.quote:Op zaterdag 5 april 2014 12:41 schreef Fendy het volgende:
[..]
De wielwerking zou bij een rechtsdraaiende schroef inderdaad moeten zorgen dat wegdraaien naar bakboord makkelijker gaat, immers gaat je kont dan naar stuurboord en je punt naar bakboord
Op de foto lijkt het alleen een linksdraaiende schroef te zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Kadettjes vallen minder op, en als je lam bent pak je er gewoon eentje lijkt me. Meeste botendiefstal is dronkemanslol hequote:Op zaterdag 19 april 2014 20:37 schreef junkiexp het volgende:
Ik zal morgen eens kijken naar die koeten, als er geen ei in ligt moeten ze opnieuw gaan bouwen ben ik bang.
Tsja, je auto heeft ook geen hoofdschakelaar toch
Er loopt vanaf de + van de startaccu 1 draad direct naar het contact, als het contact uit staat dan loopt er geen stroom weg.
En we hebben van de winter ook 2-3 maanden niet gevaren en toen was het even voorgloeien en direct lopen.
Startonderbreker kan maar de boten van de buren zijn veel mooier
Ja heb je wel gelijk in, maar wij liggen altijd in de haven eigenlijk.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kadettjes vallen minder op, en als je lam bent pak je er gewoon eentje lijkt me. Meeste botendiefstal is dronkemanslol he
Ik kende ook iemand die een ritsje tuimelschakelaartjes op het dash had zitten, die moesten gewoon op een bepaalde manier aangeschakeld staan om de boel te kunnen starten, die vond ik ook wel heel kewl
Niet als die draad voorkomt dat de ontsteking gevoed wordt.. maar je moet het helemaal zelf wetenquote:Op zondag 20 april 2014 21:43 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja heb je wel gelijk in, maar wij liggen altijd in de haven eigenlijk.
Als ze echt willen dan is het een kwestie van een draad op de startmotor en dat ding loopt
Dieselmotor he Die start sowieso als je geduld hebtquote:Op zondag 20 april 2014 23:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niet als die draad voorkomt dat de ontsteking gevoed wordt.. maar je moet het helemaal zelf weten
Hmm, zit wat in, maar gaat een gelegenheidsdief zo ver denk je?quote:Op zondag 20 april 2014 23:26 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Dieselmotor he Die start sowieso als je geduld hebt
Geen idee, ik vertrouw erop dat ze er niet aan komenquote:Op zondag 20 april 2014 23:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmm, zit wat in, maar gaat een gelegenheidsdief zo ver denk je?
Thanks, ik zal regelmatig proberen te up-daten!quote:Op maandag 21 april 2014 00:07 schreef vannelle het volgende:
Nou kan ik op de "volg topic" knop drukken maar dan weet je niet dat ik dit een enorm leuk project vind die ik absoluut ga volgen!
Nee komt wel goedquote:Op dinsdag 22 april 2014 22:23 schreef vannelle het volgende:
40 liter, da's 4 emmers. Een stoere kapitein draait daat z'n hand niet voor om toch?
Heeft zo'n motor 2 koelsystemen trouwens?
Je hebt het over kvs én over de Schie leeg pompen....
quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:30 schreef junkiexp het volgende:
Thanks, ik had het gezien.
Binnenkort gaat de kvs eruit en zal ik gelijk een paar stukken slang vervangen, en waar de accu komt te staan loopt de slang ook niet handig dus dat verander ik gelijk.
Wordt wel even sjouwen, er gaat volgens mij iets van 40 liter kvs in.
En als ik het leeghaal is het de vraag of de koelingsbuizen niet lek zijn, anders pomp ik de hele Schie leeg
Klopt wel, echter als ze het proberen en het gaat kapot mogen ze het van mij ook heel meenemenquote:Op maandag 21 juli 2014 17:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Niet heelhuids te verwijderen lijkt me juist wel een positieve eigenschap van vastkitten.
Volgens mij heb je nu namelijk een heel makkelijk te jatten zonnepaneel op je boot gelegd!
Maar het ziet er wel mooi uit zo!
Thanks!quote:
quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:39 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Thanks!
Zonnepaneel werkt perfect, laad de accu helemaal nokkievol en daar het cyrix relas wat bi-directioneel werkt wordt daarna de startaccu verder geladen.
Instrumentenpaneel ligt er inmiddels op en is voorzien van het schakelpaneel en dergelijke instrumenten.
We gaan straks varen dus zal eens wat foto's maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |