+/- 350Kquote:Op woensdag 26 februari 2014 21:26 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel heeft je 36 eigenlijk gelopen?
Dat ie oud is, weten we nu wel.
Hier ook trouwens.
Crisis
Ja, voor een 4 cilinder diesel is 350K niet bijzonder veel.quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:33 schreef Hyperdude het volgende:
Valt nog mee.
Die van mij begint nu wat electronische geintjes te vertonen. Als dat aan blijft houden, heb ik het snel gehad, ben ik bang.
Waar zit jij inmiddels op dan?quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:33 schreef Hyperdude het volgende:
Valt nog mee.
Die van mij begint nu wat electronische geintjes te vertonen. Als dat aan blijft houden, heb ik het snel gehad, ben ik bang.
Op zich is een xenonlamp die de geest geeft na 200k ook niet echt bijzonder, lijkt me?quote:Op maandag 24 februari 2014 19:02 schreef Hyperdude het volgende:
Ik weet dus niet precies wat er nu kaduuk is/aan het gaan is, maar de xenon doet het vlekkeloos sinds 2006; 200000 km geleden. Kan slechter.
Als er nu maar geen duur onderdeel kaduuk is, valt het misschien wel mee.
Voor de diesel an sich niet, maar de auto er omheen krijgt het dan langzamerhand toch wel wat zwaarder met diverse slijtagedelen...quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, voor een 4 cilinder diesel is 350K niet bijzonder veel.
305Kquote:Op woensdag 26 februari 2014 23:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Waar zit jij inmiddels op dan?
Volgens mij is het niet de xenonpit die kaduuk is, maar de ondersteunende/aansturende electronica.quote:Op zich is een xenonlamp die de geest geeft na 200k ook niet echt bijzonder, lijkt me?
Ik weet het niet. In principe doorrijden; maar dan moet ie niet te veel (dure) geintjes meer uithalen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 00:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ook een nette stand voor zo'n zespitter benzine hoor. Wil je ook al iets anders stiekem, of zou je het liefst nog doorrijden?
Ja, dat klopt. Bijhouden en op tijd fixen is de sleutel.quote:Op woensdag 26 februari 2014 23:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
Voor de diesel an sich niet, maar de auto er omheen krijgt het dan langzamerhand toch wel wat zwaarder met diverse slijtagedelen...
Mja, één van die drie rijdt over het algemeen natuurlijk lekker (al ben ik niet van de ster), maar iets anders is inderdaad ook wel eens leuk.quote:Op donderdag 27 februari 2014 16:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik weet het niet. In principe doorrijden; maar dan moet ie niet te veel (dure) geintjes meer uithalen.
Stiekem vind ik een Legacy 3.0R oid. ook wel leuk.
Weer eens wat anders dan een A,B of M.
6 cilinder Boxer
Goede keuze! Mooiquote:Op donderdag 27 februari 2014 19:53 schreef GForceT1 het volgende:
Zoals beloofd een fotootje!
Het zijn toch de 17" velgen geworden. Oogt mooi genoeg en met de Conti CSC5 bandjes heerlijke wegligging
[ afbeelding ]
strak! Mooie velgen. Precies de goede maat.quote:Op donderdag 27 februari 2014 19:53 schreef GForceT1 het volgende:
Zoals beloofd een fotootje!
Het zijn toch de 17" velgen geworden. Oogt mooi genoeg en met de Conti CSC5 bandjes heerlijke wegligging
[ afbeelding ]
De diesel FIAT Fiorino die ik als leenauto van de garage heb, heeft meer toeren om vooruit te komen nodig dan mijn BMW. Terugschakelen op een 80 km weg.quote:Op woensdag 26 februari 2014 23:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
...
Voor de diesel an sich niet, maar de auto er omheen krijgt het dan langzamerhand toch wel wat zwaarder met diverse slijtagedelen...
Ik heb het dan ook over de 'echte' diesels. Niet over die opgefokte eco-naaimachines, want die halen stuk voor stuk de drie ton niet.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 08:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
De diesel FIAT Fiorino die ik als leenauto van de garage heb, heeft meer toeren om vooruit te komen nodig dan mijn BMW. Terugschakelen op een 80 km weg.
Denk dat je de levensduur van de huidige kleine dieseltjes niet moet vergelijken met de levensduur van een 1982 200D
Sleepring kaduuk zorgde voor slecht contact tussen stuur en CCquote:Op maandag 24 februari 2014 18:26 schreef Hyperdude het volgende:
Fabrieksxenon kan ook kaduuk.
Afgelopen weekend melding dat stadslichtje links kaduuk was. Klap er op en hij deed het weer.
Maar later de boel even open gemaakt en contacten schoongemaakt; links en rechts. Hierbij een paar keer de verlichtingsschakelaar aan/uit gedaan.
Wil ik vanmorgen wegrijden; xenon rechts knippert 5-10 sec. als een oude TL-buis om daarna aan te blijven. Cruisecontrol en cruisecontrollampje deden niets meer.
Tussen de middag zekeringen gecheckt. Zekering 9 doet "lichtmodul"en "geschwindigkeitsregelung"=CC). Zekering 9 eruit; ziet er netjes uit, dus maar weer er in.
Later garage gebeld, daar ben ik al de Alfa gast , die adviseerden eerst maar eens 20 min de accu los te halen; helpt niet dus.
Cruisecontrol lampje doet het een halve minuut na starten/accu verbinden en daarna geen sjoege meer. Xenonrechts brandt op halve sterke met een paars/rose gloed.
...
Oudere velgen of nieuwe?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 12:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
gistermiddag stond m'n beemer bijna op de velg rechtsachter. band loopt heel langzaam leeg
morgen maar eens met de waterspuit kijken waar het eruit komt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |