abonnement Unibet Coolblue
pi_136937696
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_136937726
Vraagje he, moet ik nou eigenlijk ibuprofen gebruiken als ik meerdere dagen pijnstilling slik voor die voorhoofdsholteontsteking? :{ Want ik heb alleen paracetamol in huis en dat gebruik ik altijd bij hoofdpijn enzo.
pi_136937858
Paracetamol is altijd je eerste keuze pijnstiller. Zeker als je verwacht langer te moeten gebruiken. nSAID's zijn erg slecht voor je maag.
pi_136940001
ik heb een weigeraar.. Help.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_136940202
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 18:32 schreef WupWup het volgende:
Paracetamol is altijd je eerste keuze pijnstiller. Zeker als je verwacht langer te moeten gebruiken. nSAID's zijn erg slecht voor je maag.
Maar ze werken zo fijn! Zeker bij ontsteking zou ik eerder voor ibuprofen gaan.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_136941536
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 18:32 schreef WupWup het volgende:
Paracetamol is altijd je eerste keuze pijnstiller. Zeker als je verwacht langer te moeten gebruiken. nSAID's zijn erg slecht voor je maag.
Oh! Ja dat laatste is ook waarom ik nooit ibu's neem. Maar ik las nou weer iets over dat paracetamol wel bij je baby komt (bij gebruik van een paar dagen achtereen) en ibu niet... Nouja ik ben er hopelijk toch wel weer een keer vanaf.

Tico ohnee! Hij drinkt alleen nog 's nachts toch? En nu?
pi_136941741
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 19:59 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Oh! Ja dat laatste is ook waarom ik nooit ibu's neem. Maar ik las nou weer iets over dat paracetamol wel bij je baby komt (bij gebruik van een paar dagen achtereen) en ibu niet... Nouja ik ben er hopelijk toch wel weer een keer vanaf.

Tico ohnee! Hij drinkt alleen nog 's nachts toch? En nu?
Nou, opeens moest meneertje weer meer drinken. Nu weigert hij als hij wakker is. Wat is dit?!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_136941844
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 20:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou, opeens moest meneertje weer meer drinken. Nu weigert hij als hij wakker is. Wat is dit?!
Uhm.... ja da's mooi balen :{

Tips heb ik echt niet voor je, maar wel een 'go Bram, gewoon nog even lekker doordrinken!'
pi_136941906
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 20:05 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Uhm.... ja da's mooi balen :{

Tips heb ik echt niet voor je, maar wel een 'go Bram, gewoon nog even lekker doordrinken!'
Zo als ik naar bed ga en die dikke in zn slaap aanleg drinkt hij wel. Maar nu 2 dagen, als hij wakker is wilt hij alleen even bijten.

Ik zie gewoon herhaling zoals het stopte bij Jen. En ik wilde nog niet stoppen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_136942959
Ook als ie moe is vlak voor het slapen of als ie nog aan het wakker worden is Tico?
Als je zelf nog niet wil stoppen, toch af en toe even proberen op een rustig moment? Wie weet ziet ie het licht weer :* En in de tussentijd dan wel in z'n slaap aanleggen, zodat je productie er niet onder lijdt?!

Linda, met dat spugen maar wel goed groeien klinkt het alsof ze wel genoeg binnen krijgt. Nin spuugt hier altijd als ik haar aanleg terwijl ze nog niet per se honger had. Dan gaat ze namelijk wel drinken, maar gooit ze het er daarna weer uit, toen ze klein was deed ze dat ook zo. Dat nipple flip was inderdaad wat ik ook bedoelde! Maar ik lees dat je een tepelhoedje gebruikt. Af en toe zonder proberen kan trouwens geen kwaad, want ze groeit nu hartstikke snel dus binnen de kortste keren zal ze wel genoeg kracht hebben voor het vaccuum zuigen.
Wat kan helpen met drinken is allebei bloot (luier kan gewoon om uiteraard), maar huid-op-huid contact helpt om allerlei stofjes aan te maken waardoor het drinken (van beide kanten) wordt gestimuleerd! Dus haar in d'r luier op jouw blote huid leggen voor het drinken en tijdens het drinken. Verder helpt het ook heel erg om te ontspannen, voedt je haar zittend of liggend? Liggend kan helpen, dan kunnen jullie allebei er zo ontspannen mogelijk bij gaan liggen. Voeden in bad, 's ochtends bijvoorbeeld, wanneer je zelf in bad gaat, dan je baby erbij en in het bad voeden, heb je meteen de huid-op-huid contact ook te pakken + de ontspanning van het warme water.
Verder doe je het volgens mij super goed *O* Telkens een klein beetje drinken, dat is trouwens ook hartstikke normaal bij zo'n klein meiske. Haar maagje is ook nog maar klein en ze heeft nog niet zo heel veel kracht, dus ze is nog snel uitgeput, tel dat bij elkaar op en je hebt veel kleine voedinkjes. Hoe gaat het met het andere dametje?
Ze groeien nu op z'n vlugst, dus je zult echt al snel verbetering/verandering gaan merken bij het drinken. Neem nu zoveel mogelijk de tijd en ontspanning om ze te voeden, waarschijnlijk neemt het nu zowat het grootste deel van je tijd in beslag. In het begin was ik met Nin ook een half uur per borst bezig en ik gaf allebei de borsten. Maar al vrij snel werd dat 20 minuten per borst en toen 10 minuten per borst. Probeer daarnaast tussen de voedingen door zoveel mogelijk om zelf ontspannen. Laat je lekker vertroetelen als dat kan of ga lekker met je babies meeslapen als dat lukt!
pi_136945232
Ze doen het allebei heel goed. Hanne wasgister 3900gr.

Wrm denk je dat, van de hoeveelheid melk Wup?

Belle..zonder tepelhoedje kan ze wel, maar maar kort.vooral door dat zuinig mondje van dr. Ik voed overdag zittend, tenzij ze echtechtecht niet wil slapen, danga ik nog wel.eens naast haar liggen. Nadeel is dat kleine zus dan ook wil dus ik lig dan alleen maar van links naar rechts te draaien...ze wisselen elkaar mooi af dan :D en het drinken is al heel erg verbeterd, want tot voor kort viel ze na de tsr meteen in slaap door de moeite die haar dat al.gekost had. Gecorrigeerd zijn ze morgen ook pas twee weken natuurlijk. Noah en Lotte waren de eerste week/twee weken ook niet de makkelijkste aan de borst..
Lotte!
Noah!
pi_136945324
Beterschap LB

En ik hoop dat B snel het licht ziet Tico!
Lotte!
Noah!
pi_136945328
http://www.universiteitva(...)ng-je-slimmer-maken/

Kijktipje! Is van de Universiteit van Nederland, volgens mij van die Alexander Klopping die vaak bij DWDD is. De hele week gaat het over kinderen en voeding, en die van vandaag specifiek over borstvoeding. Er wordt mooi uitgelegd wat (een van) de meerwaarden is van borstvoeding. O+
pi_136945495
Trouwens...is haar maagje wel zo klein vraag ik me opeens af? Doordat ze te vroeg was, heeft ze natuurlijk al eerder grotere hoeveelheden gedronken. Toen we ontslagen werden uit het zkh was ze 10 dgn, dat was precies 37+0 qua zw.sch en dronk ze 50ml. Als ik kolf en ze drinkt een fles drinkt ze tussen de 100-120ml. Hanne meestal 150

Gewoon een overpeinzing. Twee weken oude babys drinken normaal.niet zo veel natuurlijk..
Lotte!
Noah!
pi_136945856
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_136946222
quote:
Oh..maar die hoeveelheid na het zkh klopt dus wel. Hoewel dat er bij Emmy ook met pijn en moeite in ging. Twas net zo'n gedwangvoederde gans...maar alleen zo mocht ze mee.naar huis :{
Lotte!
Noah!
pi_136946358
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 21:13 schreef Olf het volgende:
http://www.universiteitva(...)ng-je-slimmer-maken/

Kijktipje! Is van de Universiteit van Nederland, volgens mij van die Alexander Klopping die vaak bij DWDD is. De hele week gaat het over kinderen en voeding, en die van vandaag specifiek over borstvoeding. Er wordt mooi uitgelegd wat (een van) de meerwaarden is van borstvoeding. O+
^O^ bedankt voor de tip!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 20 februari 2014 @ 21:32:54 #18
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136946597
quote:
15s.gif Op donderdag 20 februari 2014 19:28 schreef Ticootje het volgende:
ik heb een weigeraar.. Help.
:o wat naar lijkt me dat! Zomaar van de 1 op andere dag?

Hier zitten we alweer bijna 1 jaar aan borstvoeding O+
pi_136946756
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 21:28 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Oh..maar die hoeveelheid na het zkh klopt dus wel. Hoewel dat er bij Emmy ook met pijn en moeite in ging. Twas net zo'n gedwangvoederde gans...maar alleen zo mocht ze mee.naar huis :{
Naar he, als er niet gekeken wordt naar wat ze fysiologisch eigenlijk nodig hebben.. :{
Komt wel goed met het maagje van je meiske heur. Een maagje kan ook weer krimpen, en dat zal zeker zijn als ze nu alleen nog live drinkt.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_136946917
Muuh Tico..

Tandjes? Is er nog 'genoeg' bij de eerste paar slokken?

*O* Pessie!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_136947071
Pessie, hoe TOF! *O*
pi_136948525
Pessie *O*

Linda :*

Bedankt voor de kijktip ^O^
  donderdag 20 februari 2014 @ 21:58:56 #23
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136948908
Pas dinsdag hoor :@ duurt nog heul lang!
Haar slaappatroon gaat echt met springen vooruit waardoor we vaak nog maar op 4 voedingen zitten.
pi_136949082
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 21:34 schreef Morretje het volgende:

[..]

Naar he, als er niet gekeken wordt naar wat ze fysiologisch eigenlijk nodig hebben.. :{
Komt wel goed met het maagje van je meiske heur. Een maagje kan ook weer krimpen, en dat zal zeker zijn als ze nu alleen nog live drinkt.
Dat ging ook echt twee kanten op..Hanne wilde duidelijk meer en Emmy duidelijk minder. En allebei mocht niet. Of naja..Emmy mocht wel minder drinken, maar kreeg dan de rest per sonde. Af en toe liet ik Hanne Emmys restjes drinken..waren we alle drie tevreden :P

Merk idd nu al dat ze minder drinkt uit de fles. Voor de nacht kolf ik, dan hebben we allemaal meer slaap en ze drinkt nu weer tussen de 50-80ml
Wat fijn Pessie *O*
Lotte!
Noah!
pi_136949119
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 19:32 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Maar ze werken zo fijn! Zeker bij ontsteking zou ik eerder voor ibuprofen gaan.
Ik ook. Het heeft tenslotte ook alleen een meerwaarde als er een ontsteking is.
En al helpt het maar een mini beetje bij het remmen van een ontsteking paracetamol doet het niet dus ieder beetje extra vind ik dan handig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')