Net zoals iX en C't Magazin (en nee, das niet computer totaal) maar daar is ook een Nederlandse versie van. Van iX trouwens niet.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 20:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
AMS en Sport Auto... Werken ook samen overigens.
Heb zelf een abbo op beiden. Veel hoger niveau dan NL bladen (en ook UK, USA, enz).
De Brabus is een opgefokte AMG. Ze gebruiken de AMG als basis en voor heeeeeel veel geld wordt de motor nóg een keer onder handen genomen om er absurde vermogens uit te halen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:10 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik denk dat McLaren veel onderdelen zelf maakt, Zenvo koopt ze bij anderen in. Als de producent aangeeft dat onderdeel X zoveel kan hebben (temperatuur, stress, gewicht, etc), dan hoef je dat niet meer te testen.
En Brabus kan zelf ook een variant gemaakt hebben natuurlijk De AMG heeft 'maar' 500nogwat pk, de Brabus 700.
700 pk vind ik niet veel op bijna 4 ton... Laat staan absurd.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:20 schreef Metalfreak het volgende:
De Brabus is een opgefokte AMG. Ze gebruiken de AMG als basis en voor heeeeeel veel geld wordt de motor nóg een keer onder handen genomen om er absurde vermogens uit te halen.
Nou ja, als ik de auto zo in Top Gear zag, had deze echt geen vermogen te weinig... En 700PK is toch echt wel veel, de meeste supercars halen dat toch echt niet. Die 6x6 is natuurlijk wel zwaar, dat klopt wel. Maar als je de andere creaties van Brabus ziet, een aangepaste SL65 AMG met 789PK en een koppel van 1420Nm en een topsnelheid begrensd op 350km/h, dat vind ik wel redelijk absurd ja, dat is bijna anderhalf keer zoveel koppel als het origineel heeft en die is niet bepaald onderbedeeld. Daar trek je het asfalt mee uit de weg...quote:Op woensdag 26 februari 2014 08:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
700 pk vind ik niet veel op bijna 4 ton... Laat staan absurd.
Thanks Captain Slow .quote:Op woensdag 26 februari 2014 09:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Een auto héél veel PK en koppel geven is niet zo lastig, grote opgefokte motor er in. Met deze PKs wat gaan doen is lastiger, je moet ze dan eerst eens in de wielen krijgen en dan nog in de weg, vervolgens de auto nog op de weg houden.
De Deen faalde iig in het laatste.
Je blind staren op PK en Koppel is als je blind staren op megapixels of gigahertzen, grote getallen zijn beter denken. Dit is onzin.
Ik heb een vrij aardig idee hoe snel je accelereert met zoveel vermogen...quote:Op woensdag 26 februari 2014 08:57 schreef Metalfreak het volgende:
Nou ja, als ik de auto zo in Top Gear zag, had deze echt geen vermogen te weinig... En 700PK is toch echt wel veel, de meeste supercars halen dat toch echt niet. Die 6x6 is natuurlijk wel zwaar, dat klopt wel. Maar als je de andere creaties van Brabus ziet, een aangepaste SL65 AMG met 789PK en een koppel van 1420Nm en een topsnelheid begrensd op 350km/h, dat vind ik wel redelijk absurd ja, dat is bijna anderhalf keer zoveel koppel als het origineel heeft en die is niet bepaald onderbedeeld. Daar trek je het asfalt mee uit de weg...
En nog over 6 wielen ook.quote:Op woensdag 26 februari 2014 08:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
700 pk vind ik niet veel op bijna 4 ton... Laat staan absurd.
Permission to say, Cock!quote:
Permission granted!quote:
Kende een boer met een heeel ouwe trekker met een astronomische trekkracht, met dat tuftuf-je trok ie een enorme Massey-Ferguson uit de blubberquote:Op woensdag 26 februari 2014 16:24 schreef Pandaplint het volgende:
Pk's zijn overrated in terreinwagens. Ik rijd regelmatig in een Series 109 series II en die had nieuw maar zo'n 50Pk. Nog altijd meer dan genoeg trekkracht om overal doorheen te ploeteren.
Oude Lanz Bulldog tractoren. Dat 1 cilinder geplofquote:Op woensdag 26 februari 2014 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kende een boer met een heeel ouwe trekker met een astronomische trekkracht, met dat tuftuf-je trok ie een enorme Massey-Ferguson uit de blubber
Niet http://www.autoblog.nl/ar(...)ermogen-wat-is-beterquote:Op woensdag 26 februari 2014 17:01 schreef DS4 het volgende:
Wat een leuke discussie, vermogen vs koppel. Daar zou een leuk draadje uit kunnen ontstaan...
Ach, zelfs dat is niet zo belangrijk, punt is dat je je niet blind moet staren op (grote) getallen. Op een kronkelig bergweggetje ben je met een 205 waarschijnlijk sneller dan met de meeste BMW's. Verder is hoe je er mee om kan gaan veel belangrijker, zoals Sabina Schmitz in een busje autos en (amateur) race motoren er uit reed op de Nurbergringquote:Op woensdag 26 februari 2014 17:01 schreef DS4 het volgende:
Wat een leuke discussie, vermogen vs koppel. Daar zou een leuk draadje uit kunnen ontstaan...
I know, maar dat is niet het draadje waar ik op doelde...quote:Op woensdag 26 februari 2014 17:08 schreef qu63 het volgende:
En op Fok was er al zo'n topic: PTA / Verschil tussen koppel en vermogen?
Bijvoorbeeld, in dit geval was het een ouwe russische trekker..quote:Op woensdag 26 februari 2014 17:06 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Oude Lanz Bulldog tractoren. Dat 1 cilinder geplof
205 is wel hopeloos achterhaald vwb wegligging, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 26 februari 2014 17:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Ach, zelfs dat is niet zo belangrijk, punt is dat je je niet blind moet staren op (grote) getallen. Op een kronkelig bergweggetje ben je met een 205 waarschijnlijk sneller dan met de meeste BMW's. Verder is hoe je er mee om kan gaan veel belangrijker, zoals Sabina Schmitz in een busje autos en (amateur) race motoren er uit reed op de Nurbergring
Dat vind ik altijd zo leuk als ik met mijn 12,9L, 375 kW/510 pk (bij 1.500 - 1.900 tpm) en 2.500 Nm (bij 1.000 - 1.410 tpm) door de bergen cross. Ik haal regelmatig BMW's en Mercedessen in als we heuvelop gaan Ik schakel dan terug naar 11, maar zij blijven in de hoogste versnelling rijden.. Helaas halen ze me bergaf heel gemakkelijk inquote:Op woensdag 26 februari 2014 17:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach, zelfs dat is niet zo belangrijk, punt is dat je je niet blind moet staren op (grote) getallen. Op een kronkelig bergweggetje ben je met een 205 waarschijnlijk sneller dan met de meeste BMW's. Verder is hoe je er mee om kan gaan veel belangrijker, zoals Sabina Schmitz in een busje autos en (amateur) race motoren er uit reed op de Nurbergring
Met de vlam in de pijp...quote:Op woensdag 26 februari 2014 17:16 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo leuk als ik met mijn 12,9L, 375 kW/510 pk (bij 1.500 - 1.900 tpm) en 2.500 Nm (bij 1.000 - 1.410 tpm) door de bergen cross. Ik haal regelmatig BMW's en Mercedessen in als we heuvelop gaan Ik schakel dan terug naar 11, maar zij blijven in de hoogste versnelling rijden.. Helaas halen ze me bergaf heel gemakkelijk in
Ohja, en dan weeg ik dus wel 18 ton, of met aanhanger er achter 21 ton
Gelukkig niet, dan krijg ik rare vragen van mijn passagiersquote:
Als ik rechte lijn rij, spreek woon werk verkeer op de snelweg vind in comfort en veiligheid veeeeel belangrijker dan veel vermogen. Dan heb ik lekker een audioboek aan en de cruise control aan en als er, zoals twee jaar terug, een kettingbotsing in het donker op een zeiknatte weg gebeurd ben ik heel blij met alle electronica die er voor zorgt dat ik tegelijkertijd vol kan remmen en de berm in kan sturen zodat ik zonder een kras naast de weg sta terwijl de autos die achter mij reden met blokkerende banden in de autos voor me rijden.quote:Op woensdag 26 februari 2014 17:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
205 is wel hopeloos achterhaald vwb wegligging, maar dat terzijde.
Natuurlijk is er meer dan wat getalletjes, maar in rechte lijn is vermogen per kg wel een interessant gegeven.
En Sabine heeft met een busje geen schijn van kans tegen een amateur op een snelle motor die gewoon een beetje door rijdt. Ze kon voor mij ook netjes aan de kant in de Ringtaxi. Deed ze met tegenzin overigens. Al is er tegenwoordig een gozer die nog minder sportief is...
Die beginnen dan Stille Willy te zingen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 17:31 schreef qu63 het volgende:
[..]
Gelukkig niet, dan krijg ik rare vragen van mijn passagiers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |