abonnement Unibet Coolblue
  zondag 16 februari 2014 @ 21:59:52 #1
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_136792371
Vorige topics:
klik op de TT voor vorige delen *O*

Foto's:

Zie hier de foto's van Brighteyes en stinkie.
Zie hier de foto's van Memmel en Johan.
Zie hier de foto's van iamredleader en Tinuviel.
Zie hier de foto's van cloarie.
Zie hier de foto's van leonieke en Phille.
Zie hier de foto's van TARAraboemdijee en freecell.
Zie hier de foto's van ranzige_pad. (scroll door het topic voor alle foto's!)
Zie hier en hierde foto's van Diaan73 en Peaceman. (scroll door het topic voor alle foto's!)
Zie hier de foto's van Pluisje en Rickmans.
Zie hier de foto's van Sjimz.
Zie hier en hier de foto's van Fannetje.
Zie hier de foto's van Levitation.
Zie hier de foto's van Patries86 & Kixass.
Zie hier de foto's van J-Net.
Zie hier de foto's van Pure-Poison.
Zie hier de foto's van Rekkie.
Zie hier de foto's van Tessie.
Zie hierde foto's van Hi_flyer.
Zie hier en hier en hier de foto's van bigbird.
Zie hier de foto's van Rewimo.
Zie hier de foto's van nelisb.
Zie hier de foto's van macrony.
Zie hier de foto's van IJzercookie.
Zie hier de foto's van Mickeys.
Zie hier de foto's van teamlead en droomvrouwtje
Zie hier de foto's van gothic-blackie
Zie hier de foto's van avotar
Zie hier en hier de foto's van Motorbloempje
Zie hier de foto's van Maggiorana
Zie hier de foto's van Tha_Flash
Zie hier de foto's van Mr_Moon
Zie hier de foto's van Vlindur
Zie hier de foto's van ivetje en ThaDuck
Zie hier de foto's van progje
Zie hier de foto's van soohr
Zie hier de foto's van JufMariska
Zie hier de foto's van Chanty en Dirty harry
Zie hier de foto's van Suuzs
Zie hier de foto's van speknek
Zie hier de foto's van Jentin
Zie hier de foto's van MissBliss en Re
Zie hier de foto's van Becky27
Zie hier de foto's van Priemgirl
Zie hier de foto's van Martine1984
Zie hier de foto's van Lienzz
Zie hier de foto van DanseMacabre
Zie hier en hier de foto's van gewoonmezelf87
Zie hier en hier de foto's van Stormqueen en bleiblei
Zie hier en hier de foto's van ClintOosthout
Zie hier de foto's van vrouwtje-theelepel
Zie hier de foto's van PriemGirl!
^) Data in 2014

1 April 2014: Cindy1988
30 April 2014: manda-rijn
16 mei 2014: Cheerful
Juni 2014: Prof_Hoax
11 juli 2014: Misstique en Dagonet
11 juli 2014: mirjammajrim
26 juli 2014: Isetmyfriendsonfire
26 juli 2014: Audreyoot
Juli 2014: RanTheMan
1 augustus 2014: HelloBonjour
8 augustus 2014: purebliss
September 2014: Kings
13 februari 2015: gridjuh
Juli 2015: Rhubarbje
15 augustus 2015: Lotusss en ErwinRommel

Datum nog niet bekend:
Sylvana


Trouw linkjes:

Kleding
9lover.com
anastasi.nl
atelierdiagonal.es
blacktie.nl
bruidsmode-marieke.nl (tweedehands bruidsmode)
chameleonbride.co.uk
china-eshop.net
idoido.nl
kennethpool.com
kleinfeldbridal.com
linearaffaelli.be
lindsayfleming.com (Celtic & Medieval Bridal Designers)
littleflowers.nl voor bruidskinderen
pronovias.com
manuelmota.es
newstyling.nl
peterlangner.it
rembo-styling.com
sanpatrick.com
sinceritybridal.com
whiteone.es

Taarten
backstage-bakery.nl
taartjetaart.com
caribbeansoulfood.nl
http://www.irenes-suikercreaties.nl/

Fotografen:
Zuiver Beeld
Sara Letschert
Mon et Mine
2 Rings
www.dedagvanjullieleven.nl
www.fotonijkamp.nl
www.debruiloften.nl
www.arnohoogwerf.nl
www.mercarra.nl
www.remcovandesanden.nl
www.yourweddingphotos.eu
www.timcorbeel.com
www.bjornfrins.nl
www.jordyhuijbregts.com

Weddingplanners
conamore.it (voor als je een weddingplanner in Italiƫ nodig hebt)

Van alles op 1 site
designyourwedding.nl
perfectetrouwdag.nl
theperfectwedding.nl
theknot.com
trouweninderegio.nl
weddingstylemagazine.com

Ringen
gabre.nl
ihr-trauring-juwelier.de (betaalbare trouwringen)
trendjuwelier.nl
specialetrouwringen.nl
atlantistrouwringen.nl

Bedankjes
hetoriginelekado.nl
kleinkadootje.nl
bedankjes.nl

Locaties
rederijthor.nl

Kaartjes
trouwpost.nl
kaartje2go.nl
trouwkaarten.nl

Vergeet Wiki. Gebruik de reeksenknop onderaan het topic voor een nieuw deel in deze reeks.

Post hier je verhalen, foto's, vragen en meer!

[ Bericht 0% gewijzigd door Mord_Sith op 23-04-2014 12:52:03 ]
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  zondag 16 februari 2014 @ 22:00:32 #2
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_136792426
Maar even een nieuw topic geopend :)
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_136792807
quote:
99s.gif Op zondag 16 februari 2014 21:20 schreef Prof_Hoax het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is de kaart.
Algemene kaart: Op voorkant staan onze namen met een werkje. Dit staat aan de binnenkant (rechts)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de daggasten komt deze tekst links:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En voor de avond gasten komt dit aan de linkerkant:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zijn onze kaarten O+ vandaag gemaakt en van de week naar de drukker.
Via DM al een aantal (taalkundige tips en) aanpassingen gehad, maar laat ze vooral komen (u/jullie gebruik is al genoemd)

Bedankt, lieve DM'er O+

En ja, we gaan ze binnenkort laten drukken en dan versturen. 3,5 maand van te voren... Het is in het (voor) seizoen van de vakanties en dergelijke en wil niet achteraf horen "als we het eerder wisten hadden we... of konden we....". Dus ze gaan over weekje of twee/ drie op de post.
pi_136793408
@ Prof Hoax: Mooie kaart wordt het, hoor! Ik houd ook wel van dat eenvoudige. Dat alles op rijm is, staat mij persoonlijk een beetje tegen, maar dat is uiteraard een kwestie van smaak.

@ Jula: Fijn dat je plan om de kaarten op Valentijnsdag aan te laten komen, is gelukt!
pi_136795138
Ik herhaal m'n vraag uit het vorige topic nog eens :)

Kunnen jullie misschien wat inzicht geven in wat de catering voor jullie bruiloft gaat kosten of gekost heeft? Volgens mij is dat naast de kosten voor de locatie de grootste kostenpost. En juist van catering vind ik het zo moeilijk in te schatten wat we eraan kwijt zouden zijn...

We denken nu aan diner met zo'n 20 mensen. Het liefst aan een lange tafel met gewoon grote schalen pasta om te delen en dat iedereen elkaar zelf kan bijschenken uit de flessen die op tafel staan O+ En dan nog 30 mensen erbij voor de receptie/borrel met een glas champagne en verder wat rondes met drankjes en borrelhapjes. Over wat voor bedragen hebben we het dan?
  zondag 16 februari 2014 @ 22:54:00 #6
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136795440
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 22:47 schreef Amsel het volgende:
Ik herhaal m'n vraag uit het vorige topic nog eens :)

Kunnen jullie misschien wat inzicht geven in wat de catering voor jullie bruiloft gaat kosten of gekost heeft? Volgens mij is dat naast de kosten voor de locatie de grootste kostenpost. En juist van catering vind ik het zo moeilijk in te schatten wat we eraan kwijt zouden zijn...

We denken nu aan diner met zo'n 20 mensen. Het liefst aan een lange tafel met gewoon grote schalen pasta om te delen en dat iedereen elkaar zelf kan bijschenken uit de flessen die op tafel staan O+ En dan nog 30 mensen erbij voor de receptie/borrel met een glas champagne en verder wat rondes met drankjes en borrelhapjes. Over wat voor bedragen hebben we het dan?
Wij betaalden voor de daggasten voor 1,5 uur borrelen en diner van twee gangen (taart van mijn schoonvader was het dessert) 45 euro. Dit is gebaseerd op het feit dat we voor de avondgasten 29,50 betaalden en voor de daggasten inclusief avond 75 euro betaalden ;)
Normaal is het nog duurder maar we kregen familiekorting.
Het is zeker niet de goedkoopste optie die we hebben gezien maar wel de meest sfeervolle.
Ik denk zeker dat de daggasten qua drankjes niet gedronken hebben naar die prijs maar gezien het feit dat het familie was wilden ze geen gezeur met achteraf en hebben we dus alles afgekocht. Ik heb begrepen dat dit vaak toch duurder is dan achteraf de drank rekening betalen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 16 februari 2014 @ 22:59:35 #7
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136795728
Maar het verschilt nogal per locatie dus ik zou gewoon voor je favoriete locaties een offerte opvragen.

Wij betaalden dus niet apart voor zaalhuur o.i.d.
Het eten en feest was inderdaad de grootste kostenpost. De locatie van die twee zat bij de prijs in. Het raadhuis was in verhouding tot mijn outfit ook heel goedkoop :+
De fotograaf staat gedeeld tweede met mijn outfit denk ik :')

[ Bericht 21% gewijzigd door laziness op 16-02-2014 23:05:38 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 17 februari 2014 @ 06:27:56 #8
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_136800919
Sorry, ik wist niet ik de lapo was :*
»» Democracy is so overrated »»
  maandag 17 februari 2014 @ 06:44:52 #9
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_136800954
quote:
99s.gif Op zondag 16 februari 2014 22:06 schreef Prof_Hoax het volgende:
En ja, we gaan ze binnenkort laten drukken en dan versturen. 3,5 maand van te voren... Het is in het (voor) seizoen van de vakanties en dergelijke en wil niet achteraf horen "als we het eerder wisten hadden we... of konden we....". Dus ze gaan over weekje of twee/ drie op de post.
Ik zat te kijken naar de datum op de kaart, zie nu pas dat je in juni al trouwt. Vandaar mijn vraag over nu al laten drukken, maar 3,5 maand van tevoren is inderdaad wel mooi op tijd! :)

quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 22:47 schreef Amsel het volgende:
Ik herhaal m'n vraag uit het vorige topic nog eens :)

Kunnen jullie misschien wat inzicht geven in wat de catering voor jullie bruiloft gaat kosten of gekost heeft? Volgens mij is dat naast de kosten voor de locatie de grootste kostenpost. En juist van catering vind ik het zo moeilijk in te schatten wat we eraan kwijt zouden zijn...
Wij zijn de afgelopen maand op drie locaties geweest en allemaal hanteren ze andere prijzen. De goedkoopste deed het voor 23,50 per persoon voor de avondgasten. Dit was dan inclusief alle drank (fris, bier, koffie, wijn, mix), gebak bij binnenkomst, broodje met koffie bij vertrek, 4 koude hapjes en 4 warme hapjes (bittergarnituur). Daar kwam geen zaalhuur bij, dus dat was écht heel erg goedkoop. En meestal ben ik dan wat huiverig, maar ik ken hun dienstverlening tijdens feestavonden en er wordt gewoon stevig doorgeschonken en ook de hapjes zijn van goede kwaliteit. Diner voor daggasten kwam op 26,50 voor een drie ganger menu exclusief drankjes.

De duurste locatie was wel een echte A-locatie voor een bruiloft. Zaalhuur ruim 1400 euro en dan kwam alle drank er nog los bij. Gemiddeld moesten we aan 25 euro per persoon aan drankjes rekenen en ik had dan voor ongeveer 12,50 aan hapjes uitgezocht wat totaal op 37,50 per persoon voor de avond kwam. Prijzen voor diner waren wat lastiger in te schatten omdat de menukaarten die we als suggestie meekregen niet onze voorkeuren had. Maar daar moest ik rekenen op ongeveer 40 a 50 euro per persoon voor een 3 gangen menu exclusief drankjes. Maar ja, dan zit je wel een op sprookjesachtige trouwlocatie ;)

De derde locatie is op 100 meter afstand van de eerste locatie. Deze zaal heeft voor mijn gevoel wat meer aankleding zoals ik die graag zocht. De prijs komt neer op ruim 26 euro per persoon. Hierbij is de drank weer afgekocht, inclusief 2 koude en 2 warme snacks, maar elke ronde bevat genoeg hapjes dat iedereen 2x kan pakken. Dus in totaal ook 8 snacks per persoon. Geen gebak bij binnenkomst, maar wel een broodje met koffie na afloop. Diner komt hier voor een 3-gangen menu op 36 euro. Het dessert is hier een ijsbruidstaart en geen standaard ijsje. Voor de aankleding van de zaal/tafels vragen ze 100 euro.

Uiteindelijk hebben we voor locatie drie gekozen. Hoewel er niks mis is met de goedkoopste locatie zocht ik in mijn feestzaal wat meer "body" en die vond ik wel op de derde locatie. Lastig uit te leggen denk ik, maar toen ik in die zaal stond was het voor mijn gevoel alleen nog een kwestie van mensen naar binnen en de muziek aan het je kon feesten.

Overdag zitten we op de trouwlocatie waar we naast trouwen ook een toost en bruidstaart doen. Die prijzen moet ik nog ontvangen voor de horeca, maar aangezien dat alleen de locatie huur is en maximaal 2 uurtjes drank, taart en champagne heb ik daar vooralsnog iets van 600 euro voor begroot excl de huur van de locatie :)

Maar ga vooral praten met de locaties die jij graag wilt zien. Alle prijzen zijn zo verschillend en doordat ze allemaal wat anders bieden is het ook een beetje appels en peren vergelijken ondanks dat het gewoon feestzalen met drankjes en hapjes zijn.
»» Democracy is so overrated »»
pi_136802089
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 22:47 schreef Amsel het volgende:
Ik herhaal m'n vraag uit het vorige topic nog eens :)

Kunnen jullie misschien wat inzicht geven in wat de catering voor jullie bruiloft gaat kosten of gekost heeft? Volgens mij is dat naast de kosten voor de locatie de grootste kostenpost. En juist van catering vind ik het zo moeilijk in te schatten wat we eraan kwijt zouden zijn...

We denken nu aan diner met zo'n 20 mensen. Het liefst aan een lange tafel met gewoon grote schalen pasta om te delen en dat iedereen elkaar zelf kan bijschenken uit de flessen die op tafel staan O+ En dan nog 30 mensen erbij voor de receptie/borrel met een glas champagne en verder wat rondes met drankjes en borrelhapjes. Over wat voor bedragen hebben we het dan?
uitgebreid buffet met voor-tussen-hoofd-na gangen, warm/koud met redelijk keus = 30 euro p.p
Wij doen de gehele dag (receptie - diner - avondfeest) op 1 locatie dus ze rekenen geen huur.
pi_136802136
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 06:44 schreef RoelerMF het volgende:
Maar ga vooral praten met de locaties die jij graag wilt zien. Alle prijzen zijn zo verschillend en doordat ze allemaal wat anders bieden is het ook een beetje appels en peren vergelijken ondanks dat het gewoon feestzalen met drankjes en hapjes zijn.
Die appels en peren maken het zo lastig ja ;) Dank voor de info in ieder geval! En Laziness ook.
  maandag 17 februari 2014 @ 09:23:06 #12
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136802231
Ik vond het ook lastig hoor Amsel maar er waren best nog wel een hoop locaties die wel prijzen op hun site hadden staan en daar ben ik ook het meest op af gegaan.
Bepaald hoeveel van ons budget er was voor diner en feest en toen gaan zoeken naar de juiste balans van sfeer en prijs.
Ik wilde niet overal op gesprek en dan een offerte krijgen die buiten ons budget was.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 17 februari 2014 @ 09:26:49 #13
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_136802294
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 22:47 schreef Amsel het volgende:
Ik herhaal m'n vraag uit het vorige topic nog eens :)

Kunnen jullie misschien wat inzicht geven in wat de catering voor jullie bruiloft gaat kosten of gekost heeft? Volgens mij is dat naast de kosten voor de locatie de grootste kostenpost. En juist van catering vind ik het zo moeilijk in te schatten wat we eraan kwijt zouden zijn...

We denken nu aan diner met zo'n 20 mensen. Het liefst aan een lange tafel met gewoon grote schalen pasta om te delen en dat iedereen elkaar zelf kan bijschenken uit de flessen die op tafel staan O+ En dan nog 30 mensen erbij voor de receptie/borrel met een glas champagne en verder wat rondes met drankjes en borrelhapjes. Over wat voor bedragen hebben we het dan?
Daar valt niks zinnigs over te zeggen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 17 februari 2014 @ 09:27:38 #14
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_136802305
Wat ik heb gedaan om alle appels en peren eerlijk te vergelijken is om eerst ook vooral zelf te bepalen wat je wilt hebben. Een uitgangspunt zodat je weet wat je wilt; voor ons was dat;

Plus minus 125 gasten (140 uitnodigingen)
Minimaal 10 drankjes per persoon
Minimaal 8x een hapje (koud/warm was om het even)
Broodje met koffie na afloop (Dus niet om half 1, maar om 1 uur)

En niet-catering achtige voorwaarden:
Een zaal die knus/goed aanvoelt
Een goed podium waar een goede band kan staan
Genoeg ruimte om te kunnen zitten en te staan + genoeg dansvloer zonder dat het elkaar in de weg zit

Op basis van die voorwaarden had ik een excel documentje waar ik al die getallen heb ingeklopt zodat ik financieel gezien heel snel makkelijk kon vergelijken. Bij de duurste A-locatie ging ik al snel allemaal concessies doen om de prijs te drukken en het te rechtvaardigen dat ik daar wilde trouwen. (Minder gasten, kleinere band [DJ?], goedkopere hapjes).

Bij de goedkoopste zaal zag ik veel potentie, maar de zaal zou met schermen worden verkleind, wat ik niet helemaal goed vond voelen

De derde zaal was perfect (Maximaal 150 gasten in de zaal) en goede scheiding tussen zitten/staan en dansen met een verhoogd podium en als bonus een goede extra lichtinrichting boven de dansvloer (Naast de lichtinstallatie die de band mee neemt). Precies het gevoel oproepend zoals ik het ook als quote op onze trouwsite heb staan straks;

quote:
Now we're here to have a good time. Leave the troubles behind. Cause we gonna party.
All. Night. Long.
»» Democracy is so overrated »»
pi_136802402
Wij hadden eigenlijk weinig keus van locatie, er zijn er maar enkele hier in de buurt, en eigenlijk maar 1 die ons aanstond. Gelukkig was die ook mooi en goed qua prijs :') (got to love Zeeland)
  maandag 17 februari 2014 @ 09:37:02 #16
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136802463
Het is maar net hoever je wilt rijden ook nog na de plechtigheid.
Maar hier in Zuid-Holland was er keuze zat. Woon jij daar ook nog steeds Amsel? ;)

Op vrijdagmiddag 16.30uur van Wassenaar naar Rijswijk was als nog best een onderneming in het verkeer trouwens :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_136802888
Wij hebben een buffet voor 60 man, dat kost ong 18,50 pp.
Drankjes kopen we niet af want alles kost 1,50 (ook sterke drank) en geen zaalhuur :)
pi_136810184
quote:
17s.gif Op maandag 17 februari 2014 09:58 schreef Audreyoot het volgende:
Wij hebben een buffet voor 60 man, dat kost ong 18,50 pp.
Drankjes kopen we niet af want alles kost 1,50 (ook sterke drank) en geen zaalhuur :)
Klinkt als een goede deal!
pi_136818148
Catering verschilt enorm
Alles wat ik leuk vind zit tussen de 30 en 40 euro per persoon geloof ik (zo uit mijn hoofd, heb even geen overzicht)
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_136818292
Ons eten is 22 euro per persoon, daar zit nog geen toetje bij. Ons drinken kopen we niet af, anders is dat geloof ik 17,50 per persoon.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:49:23 #21
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_136867767
Donderdag een tweede afspraak op onze trouwlocatie *O* Dan gaan we even doornemen hoe we ons programma op die dag gaan invullen. Vanmiddag ook de optie op de feestzaal verzilverd en daarmee alle belangrijke zaken vastgezet. Kunnen we nu eens gaan bedenken hoe we op een leuke manier de datum gaan aankondigen :)

En ik las hier ergens in het topic een supertof idee om je -1 bruiloft te vieren. Toeval wil dat het precies op een vrije dag valt dus ik heb al geopperd om zoiets ook hier te doen met een grote BBQ voor vrienden en getuige :) Ik weet niet wie het was, maar bedankt voor de leuke tip 8-)
»» Democracy is so overrated »»
pi_137016717
Ik kom hier ook meeposten. Meelezen deed ik al maar ik ben afgelopen woensdag gevraagd en ik heb ja gezegd O+ We trouwen in september dit jaar. Feestlocatie hebben we op het oog en voor de ceremonie gaan we komende week rondkijken :) Er is uiteraard ook al wat commentaar geweest op de plannen qua locatie, dagindeling en gasten maar soit. Ons feest en anders kom je maar niet. (Meeste commentaar kwam overigens van mijn moeder en ik zou het toch wel heel fijn vinden als ze er wel bij is ;))
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_137017192
Gefeliciteerd Nectarientje!
pi_137017982
Gefeliciteerd nectarientje en wat trouwen jullie al snel! Succes met de voorbereidingen!
pi_137020957
Gefeliciteerd! Ik ken jou! Toch?
Van de SC!
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')