quote:Op zondag 16 februari 2014 21:20 schreef Prof_Hoax het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is de kaart.
Algemene kaart: Op voorkant staan onze namen met een werkje. Dit staat aan de binnenkant (rechts)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de daggasten komt deze tekst links:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En voor de avond gasten komt dit aan de linkerkant:Via DM al een aantal (taalkundige tips en) aanpassingen gehad, maar laat ze vooral komen (u/jullie gebruik is al genoemd)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit zijn onze kaarten vandaag gemaakt en van de week naar de drukker.
Bedankt, lieve DM'er
En ja, we gaan ze binnenkort laten drukken en dan versturen. 3,5 maand van te voren... Het is in het (voor) seizoen van de vakanties en dergelijke en wil niet achteraf horen "als we het eerder wisten hadden we... of konden we....". Dus ze gaan over weekje of twee/ drie op de post.@ Prof Hoax: Mooie kaart wordt het, hoor! Ik houd ook wel van dat eenvoudige. Dat alles op rijm is, staat mij persoonlijk een beetje tegen, maar dat is uiteraard een kwestie van smaak.
@ Jula: Fijn dat je plan om de kaarten op Valentijnsdag aan te laten komen, is gelukt!Amsel
zonder tIk herhaal m'n vraag uit het vorige topic nog eens
Kunnen jullie misschien wat inzicht geven in wat de catering voor jullie bruiloft gaat kosten of gekost heeft? Volgens mij is dat naast de kosten voor de locatie de grootste kostenpost. En juist van catering vind ik het zo moeilijk in te schatten wat we eraan kwijt zouden zijn...
We denken nu aan diner met zo'n 20 mensen. Het liefst aan een lange tafel met gewoon grote schalen pasta om te delen en dat iedereen elkaar zelf kan bijschenken uit de flessen die op tafel staan En dan nog 30 mensen erbij voor de receptie/borrel met een glas champagne en verder wat rondes met drankjes en borrelhapjes. Over wat voor bedragen hebben we het dan?laziness
In het verleden nogal duizeligWij betaalden voor de daggasten voor 1,5 uur borrelen en diner van twee gangen (taart van mijn schoonvader was het dessert) 45 euro. Dit is gebaseerd op het feit dat we voor de avondgasten 29,50 betaalden en voor de daggasten inclusief avond 75 euro betaaldenquote:Op zondag 16 februari 2014 22:47 schreef Amsel het volgende:
Ik herhaal m'n vraag uit het vorige topic nog eens
Kunnen jullie misschien wat inzicht geven in wat de catering voor jullie bruiloft gaat kosten of gekost heeft? Volgens mij is dat naast de kosten voor de locatie de grootste kostenpost. En juist van catering vind ik het zo moeilijk in te schatten wat we eraan kwijt zouden zijn...
We denken nu aan diner met zo'n 20 mensen. Het liefst aan een lange tafel met gewoon grote schalen pasta om te delen en dat iedereen elkaar zelf kan bijschenken uit de flessen die op tafel staan En dan nog 30 mensen erbij voor de receptie/borrel met een glas champagne en verder wat rondes met drankjes en borrelhapjes. Over wat voor bedragen hebben we het dan?
Normaal is het nog duurder maar we kregen familiekorting.
Het is zeker niet de goedkoopste optie die we hebben gezien maar wel de meest sfeervolle.
Ik denk zeker dat de daggasten qua drankjes niet gedronken hebben naar die prijs maar gezien het feit dat het familie was wilden ze geen gezeur met achteraf en hebben we dus alles afgekocht. Ik heb begrepen dat dit vaak toch duurder is dan achteraf de drank rekening betalen.Ik heb je lief mijn hele levenlaziness
In het verleden nogal duizeligMaar het verschilt nogal per locatie dus ik zou gewoon voor je favoriete locaties een offerte opvragen.
Wij betaalden dus niet apart voor zaalhuur o.i.d.
Het eten en feest was inderdaad de grootste kostenpost. De locatie van die twee zat bij de prijs in. Het raadhuis was in verhouding tot mijn outfit ook heel goedkoop
De fotograaf staat gedeeld tweede met mijn outfit denk ik
[ Bericht 21% gewijzigd door laziness op 16-02-2014 23:05:38 ]Ik heb je lief mijn hele levenRoelerMF
Amelie C'est MagnifiqueIk zat te kijken naar de datum op de kaart, zie nu pas dat je in juni al trouwt. Vandaar mijn vraag over nu al laten drukken, maar 3,5 maand van tevoren is inderdaad wel mooi op tijd!quote:Op zondag 16 februari 2014 22:06 schreef Prof_Hoax het volgende:
En ja, we gaan ze binnenkort laten drukken en dan versturen. 3,5 maand van te voren... Het is in het (voor) seizoen van de vakanties en dergelijke en wil niet achteraf horen "als we het eerder wisten hadden we... of konden we....". Dus ze gaan over weekje of twee/ drie op de post.Wij zijn de afgelopen maand op drie locaties geweest en allemaal hanteren ze andere prijzen. De goedkoopste deed het voor 23,50 per persoon voor de avondgasten. Dit was dan inclusief alle drank (fris, bier, koffie, wijn, mix), gebak bij binnenkomst, broodje met koffie bij vertrek, 4 koude hapjes en 4 warme hapjes (bittergarnituur). Daar kwam geen zaalhuur bij, dus dat was écht heel erg goedkoop. En meestal ben ik dan wat huiverig, maar ik ken hun dienstverlening tijdens feestavonden en er wordt gewoon stevig doorgeschonken en ook de hapjes zijn van goede kwaliteit. Diner voor daggasten kwam op 26,50 voor een drie ganger menu exclusief drankjes.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:47 schreef Amsel het volgende:
Ik herhaal m'n vraag uit het vorige topic nog eens
Kunnen jullie misschien wat inzicht geven in wat de catering voor jullie bruiloft gaat kosten of gekost heeft? Volgens mij is dat naast de kosten voor de locatie de grootste kostenpost. En juist van catering vind ik het zo moeilijk in te schatten wat we eraan kwijt zouden zijn...
De duurste locatie was wel een echte A-locatie voor een bruiloft. Zaalhuur ruim 1400 euro en dan kwam alle drank er nog los bij. Gemiddeld moesten we aan 25 euro per persoon aan drankjes rekenen en ik had dan voor ongeveer 12,50 aan hapjes uitgezocht wat totaal op 37,50 per persoon voor de avond kwam. Prijzen voor diner waren wat lastiger in te schatten omdat de menukaarten die we als suggestie meekregen niet onze voorkeuren had. Maar daar moest ik rekenen op ongeveer 40 a 50 euro per persoon voor een 3 gangen menu exclusief drankjes. Maar ja, dan zit je wel een op sprookjesachtige trouwlocatie
De derde locatie is op 100 meter afstand van de eerste locatie. Deze zaal heeft voor mijn gevoel wat meer aankleding zoals ik die graag zocht. De prijs komt neer op ruim 26 euro per persoon. Hierbij is de drank weer afgekocht, inclusief 2 koude en 2 warme snacks, maar elke ronde bevat genoeg hapjes dat iedereen 2x kan pakken. Dus in totaal ook 8 snacks per persoon. Geen gebak bij binnenkomst, maar wel een broodje met koffie na afloop. Diner komt hier voor een 3-gangen menu op 36 euro. Het dessert is hier een ijsbruidstaart en geen standaard ijsje. Voor de aankleding van de zaal/tafels vragen ze 100 euro.
Uiteindelijk hebben we voor locatie drie gekozen. Hoewel er niks mis is met de goedkoopste locatie zocht ik in mijn feestzaal wat meer "body" en die vond ik wel op de derde locatie. Lastig uit te leggen denk ik, maar toen ik in die zaal stond was het voor mijn gevoel alleen nog een kwestie van mensen naar binnen en de muziek aan het je kon feesten.
Overdag zitten we op de trouwlocatie waar we naast trouwen ook een toost en bruidstaart doen. Die prijzen moet ik nog ontvangen voor de horeca, maar aangezien dat alleen de locatie huur is en maximaal 2 uurtjes drank, taart en champagne heb ik daar vooralsnog iets van 600 euro voor begroot excl de huur van de locatie
Maar ga vooral praten met de locaties die jij graag wilt zien. Alle prijzen zijn zo verschillend en doordat ze allemaal wat anders bieden is het ook een beetje appels en peren vergelijken ondanks dat het gewoon feestzalen met drankjes en hapjes zijn.»» Democracy is so overrated »»uitgebreid buffet met voor-tussen-hoofd-na gangen, warm/koud met redelijk keus = 30 euro p.pquote:Op zondag 16 februari 2014 22:47 schreef Amsel het volgende:
Ik herhaal m'n vraag uit het vorige topic nog eens
Kunnen jullie misschien wat inzicht geven in wat de catering voor jullie bruiloft gaat kosten of gekost heeft? Volgens mij is dat naast de kosten voor de locatie de grootste kostenpost. En juist van catering vind ik het zo moeilijk in te schatten wat we eraan kwijt zouden zijn...
We denken nu aan diner met zo'n 20 mensen. Het liefst aan een lange tafel met gewoon grote schalen pasta om te delen en dat iedereen elkaar zelf kan bijschenken uit de flessen die op tafel staan En dan nog 30 mensen erbij voor de receptie/borrel met een glas champagne en verder wat rondes met drankjes en borrelhapjes. Over wat voor bedragen hebben we het dan?
Wij doen de gehele dag (receptie - diner - avondfeest) op 1 locatie dus ze rekenen geen huur.Amsel
zonder tDie appels en peren maken het zo lastig ja Dank voor de info in ieder geval! En Laziness ook.quote:Op maandag 17 februari 2014 06:44 schreef RoelerMF het volgende:
Maar ga vooral praten met de locaties die jij graag wilt zien. Alle prijzen zijn zo verschillend en doordat ze allemaal wat anders bieden is het ook een beetje appels en peren vergelijken ondanks dat het gewoon feestzalen met drankjes en hapjes zijn.laziness
In het verleden nogal duizeligIk vond het ook lastig hoor Amsel maar er waren best nog wel een hoop locaties die wel prijzen op hun site hadden staan en daar ben ik ook het meest op af gegaan.
Bepaald hoeveel van ons budget er was voor diner en feest en toen gaan zoeken naar de juiste balans van sfeer en prijs.
Ik wilde niet overal op gesprek en dan een offerte krijgen die buiten ons budget was.Ik heb je lief mijn hele levenScorpie
Abject en infaam!Daar valt niks zinnigs over te zeggen.quote:Op zondag 16 februari 2014 22:47 schreef Amsel het volgende:
Ik herhaal m'n vraag uit het vorige topic nog eens
Kunnen jullie misschien wat inzicht geven in wat de catering voor jullie bruiloft gaat kosten of gekost heeft? Volgens mij is dat naast de kosten voor de locatie de grootste kostenpost. En juist van catering vind ik het zo moeilijk in te schatten wat we eraan kwijt zouden zijn...
We denken nu aan diner met zo'n 20 mensen. Het liefst aan een lange tafel met gewoon grote schalen pasta om te delen en dat iedereen elkaar zelf kan bijschenken uit de flessen die op tafel staan En dan nog 30 mensen erbij voor de receptie/borrel met een glas champagne en verder wat rondes met drankjes en borrelhapjes. Over wat voor bedragen hebben we het dan?Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.RoelerMF
Amelie C'est MagnifiqueWat ik heb gedaan om alle appels en peren eerlijk te vergelijken is om eerst ook vooral zelf te bepalen wat je wilt hebben. Een uitgangspunt zodat je weet wat je wilt; voor ons was dat;
Plus minus 125 gasten (140 uitnodigingen)
Minimaal 10 drankjes per persoon
Minimaal 8x een hapje (koud/warm was om het even)
Broodje met koffie na afloop (Dus niet om half 1, maar om 1 uur)
En niet-catering achtige voorwaarden:
Een zaal die knus/goed aanvoelt
Een goed podium waar een goede band kan staan
Genoeg ruimte om te kunnen zitten en te staan + genoeg dansvloer zonder dat het elkaar in de weg zit
Op basis van die voorwaarden had ik een excel documentje waar ik al die getallen heb ingeklopt zodat ik financieel gezien heel snel makkelijk kon vergelijken. Bij de duurste A-locatie ging ik al snel allemaal concessies doen om de prijs te drukken en het te rechtvaardigen dat ik daar wilde trouwen. (Minder gasten, kleinere band [DJ?], goedkopere hapjes).
Bij de goedkoopste zaal zag ik veel potentie, maar de zaal zou met schermen worden verkleind, wat ik niet helemaal goed vond voelen
De derde zaal was perfect (Maximaal 150 gasten in de zaal) en goede scheiding tussen zitten/staan en dansen met een verhoogd podium en als bonus een goede extra lichtinrichting boven de dansvloer (Naast de lichtinstallatie die de band mee neemt). Precies het gevoel oproepend zoals ik het ook als quote op onze trouwsite heb staan straks;quote:Now we're here to have a good time. Leave the troubles behind. Cause we gonna party.
All. Night. Long.»» Democracy is so overrated »»Wij hadden eigenlijk weinig keus van locatie, er zijn er maar enkele hier in de buurt, en eigenlijk maar 1 die ons aanstond. Gelukkig was die ook mooi en goed qua prijs (got to love Zeeland)laziness
In het verleden nogal duizeligHet is maar net hoever je wilt rijden ook nog na de plechtigheid.
Maar hier in Zuid-Holland was er keuze zat. Woon jij daar ook nog steeds Amsel?
Op vrijdagmiddag 16.30uur van Wassenaar naar Rijswijk was als nog best een onderneming in het verkeer trouwensIk heb je lief mijn hele levenAudreyoot
Goat ladyWij hebben een buffet voor 60 man, dat kost ong 18,50 pp.
Drankjes kopen we niet af want alles kost 1,50 (ook sterke drank) en geen zaalhuurAmsel
zonder tKlinkt als een goede deal!quote:Op maandag 17 februari 2014 09:58 schreef Audreyoot het volgende:
Wij hebben een buffet voor 60 man, dat kost ong 18,50 pp.
Drankjes kopen we niet af want alles kost 1,50 (ook sterke drank) en geen zaalhuurCatering verschilt enorm
Alles wat ik leuk vind zit tussen de 30 en 40 euro per persoon geloof ik (zo uit mijn hoofd, heb even geen overzicht)He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and dieOns eten is 22 euro per persoon, daar zit nog geen toetje bij. Ons drinken kopen we niet af, anders is dat geloof ik 17,50 per persoon.RoelerMF
Amelie C'est MagnifiqueDonderdag een tweede afspraak op onze trouwlocatie Dan gaan we even doornemen hoe we ons programma op die dag gaan invullen. Vanmiddag ook de optie op de feestzaal verzilverd en daarmee alle belangrijke zaken vastgezet. Kunnen we nu eens gaan bedenken hoe we op een leuke manier de datum gaan aankondigen
En ik las hier ergens in het topic een supertof idee om je -1 bruiloft te vieren. Toeval wil dat het precies op een vrije dag valt dus ik heb al geopperd om zoiets ook hier te doen met een grote BBQ voor vrienden en getuige Ik weet niet wie het was, maar bedankt voor de leuke tip»» Democracy is so overrated »»nectarientje
fruityIk kom hier ook meeposten. Meelezen deed ik al maar ik ben afgelopen woensdag gevraagd en ik heb ja gezegd We trouwen in september dit jaar. Feestlocatie hebben we op het oog en voor de ceremonie gaan we komende week rondkijken Er is uiteraard ook al wat commentaar geweest op de plannen qua locatie, dagindeling en gasten maar soit. Ons feest en anders kom je maar niet. (Meeste commentaar kwam overigens van mijn moeder en ik zou het toch wel heel fijn vinden als ze er wel bij is )Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..Gefeliciteerd! Ik ken jou! Toch?
Van de SC!He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
Forum Opties Forumhop: Hop naar: