abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 oktober 2014 @ 16:07:55 #226
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_145188473
quote:
Vreeman versus Bregman
Deze week was er opnieuw kritiek op de koers van de PvdA. Deze keer uit Friesland. Jongeren voelen zich niet meer aangesproken door de sociaaldemocratie. Niet alleen de PvdA heeft daar last van, maar ook de andere traditionele partijen. Hoe komt dat? In Buitenhof een debat met voormalig PvdA-partijvoorzitter Ruud Vreeman en de jonge denker Rutger Bregman.

Cees Fasseur over Gerbrandy
Maandag neemt premier Rutte het eerste exemplaar van de lang verwachte biografie over Pieter Sjoerds Gerbrandy, minister-president tijdens de Tweede Wereldoorlog. In ontvangst. Biograaf Cees Fasseur vertelt over het leven van een standvastig man, die veel sterke eigenschappen had, behalve die van een premier. Toch is hij als een icoon van het verzet de geschiedenis in gegaan. In Buitenhof een gesprek.

Schuim&As met Wim Pijbes
Presentatie: Marcia Luyten
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:47:25 #227
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_145195643
Oh, Marcia weer. Easy on the eyes, maar als gespreksleider en qua presentatie niet zo goed als Witteman.
heitieh
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 oktober 2014 @ 12:05:32 #228
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_145210723
+ Item over het koningshuis.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_145451300
Nu.
quote:
Minister Henk Kamp
Het IMF kwam deze week met een stevige waarschuwing. Het gaat slecht met de wereldeconomie en dat komt door Europa. Zelfs de Duitse economie verkeert nu in zwaar weer. Wat betekent dat voor Nederland? In Buitenhof een gesprek met Henk Kamp, de minister van Economische Zaken.

Uitkeringsstop voor Nederlandse Marokkanen
Vanaf 1 januari 2016 stopt de export van uitkeringen naar Marokko. Dat maakte minister Asscher (PvdA) vrijdag bekend. Wat betekent dit voor de Nederlandse Marokkanen die in Marokko wonen? En heeft deze stap nog invloed op de relatie tussen Nederland en Marokko. Een debat tussen initiatiefneemster Anoushka Schut ( VVD Tweede Kamerlid) en Farid Azarkan van het Samenwerkingsverband Marokkaanse Nederlanders.

Betere zorg voor hetzelfde geld
Een van de grote problemen van deze tijd zijn de veel te hoge kosten van de gezondheidszorg. Professor Guus Schrijvers- gezondheidseconoom - schreef een fascinerend boek over hoe bij gelijkblijvend budget er betere gezondheidszorg kan worden geboden.
Ook al stijgt bijvoorbeeld het aantal kankerpatiėnten per jaar met vier procent en vergrijst de bevolking toch is het mogelijk om de kwaliteit van de gezondheidszorg aanzienlijk te verbeteren. Hij introduceert daarvoor het zogenaamde ` cappuccinomodel' . Zijn boek verschijnt komende week.

Schuim&As met Sheila Sitalsing

Presentatie: Paul Witteman
  zondag 12 oktober 2014 @ 12:29:16 #230
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_145451768
Ah de overheid gaat 100.000 banen creeren en 7 topsectoren aanwijzen

zal er ook wel subsidie naar toe moeten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 12 oktober 2014 @ 12:32:03 #231
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_145451817
niet uitkeringen woonland gevoelig maken, maar gewoon afschaffen en vervangen door een belastingkorting voor laagbetaalden., dus fors hogere kinderkorting

Is gewoon ene popiejopie maatregel van de VVD
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 oktober 2014 @ 12:40:33 #232
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_145452002
Dat VVD-popje :')
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 oktober 2014 @ 12:13:54 #233
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_145694697
Zweder nu
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 19 oktober 2014 @ 12:20:53 #234
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_145694894
http://www.npo.nl/buitenhof/POMS_S_VPRO_083940

verstandig man
als Frankrijk zich niet aan het pact houd dan is het gedaan met de euro
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 19 oktober 2014 @ 12:22:54 #235
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_145694960
weg met de toeslagen-- en subsidie- en aftrekposten oerwoud
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_145695208
Ben benieuwd hoe groot de armoede wordt, als je met pensioen gaat...
I´m back.
  zondag 19 oktober 2014 @ 12:33:57 #237
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_145695326
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:30 schreef Ryan3 het volgende:
Ben benieuwd hoe groot de armoede wordt, als je met pensioen gaat...
de hele pensioenwereld is een groot piramidestelsel
Wat hoopgevend is dat men (politiek) langzaam aan over lijkt te gaan tot nominaal netto sparen op NAAM, naast het collectief uitgesteld loon sparen

boven de 100.000 is niet meer aftrekbaar en pensioenfondsen zijn verplicht een netto faciliteit aan te bieden.
De pensioenfondsen zullen daar een goed rendement op geven, dat zijn ze verplicht aan hun grote mond uit het verleden

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 19-10-2014 13:10:20 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_145695987
The Dutch Emperor, the Kaiser... lol foutje.
I´m back.
pi_145697291
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:30 schreef Ryan3 het volgende:
Ben benieuwd hoe groot de armoede wordt, als je met pensioen gaat...
Ik vrees dat de beste oplossing voor veel mensen gaat worden om niet met pensioen te gaan totdat je niet meer in staat bent om voor jezelf te zorgen, en dan maar hopen dat je naar een fatsoenlijk bejaardentehuis kan. :{
Ik vraag me vooral af hoe het gaat veranderen zo gauw de laatste generatie van Nederlanders die geboren is in het tijdperk waarin gezinnen nog zo groot mogelijk moesten worden voldoende is uitgedund. Gaan we dan de verworvenheden die we hadden terug invoeren of blijft het zoals het is?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145697333
Eigen schuld dikke bult voor al die oudjes,
pi_145697730
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik vrees dat de beste oplossing voor veel mensen gaat worden om niet met pensioen te gaan totdat je niet meer in staat bent om voor jezelf te zorgen, en dan maar hopen dat je naar een fatsoenlijk bejaardentehuis kan. :{
Ik vraag me vooral af hoe het gaat veranderen zo gauw de laatste generatie van Nederlanders die geboren is in het tijdperk waarin gezinnen nog zo groot mogelijk moesten worden voldoende is uitgedund. Gaan we dan de verworvenheden die we hadden terug invoeren of blijft het zoals het is?
Tenzij er dus andere arrangementen komen? Ik bedoel doorgaan tot je niet meer kan, hoe zie je dat voor je? Nu al ben je met 50 stokoud, kom je niet meer aan het werk als je werkloos bent, ook als hogeropgeleide. Kun je brieven rondbrengen ą 2 ct/st, maar tegen die tijd is er nauwelijks meer post wrs? Appels plukken kan ook niet dat doen MOE-landers.
I´m back.
pi_145697964
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tenzij er dus andere arrangementen komen? Ik bedoel doorgaan tot je niet meer kan, hoe zie je dat voor je? Nu al ben je met 50 stokoud, kom je niet meer aan het werk als je werkloos bent, ook als hogeropgeleide. Kun je brieven rondbrengen ą 2 ct/st, maar tegen die tijd is er nauwelijks meer post wrs? Appels plukken kan ook niet dat doen MOE-landers.
Ik denk dat werkgevers het zich op een gegeven moment niet meer kunnen veroorloven om iedereen die 50+ is aan de kant te laten staan, dat de overheid en de samenleving het zich niet meer kunnen permitteren om dit te laten gebeuren etc.
Dat je nu met 50+ zogenaamd te oud bent heeft weinig te maken met je 'biologische leeftijd' en wat je kan, het heeft meer te maken met wetgeving, sociale akkoorden en andere politieke zaken. Het feit dat er in de USA niet moeilijk wordt gedaan over de leeftijd (in ieder geval niet als je goed bent in je werk) en hier wel spreekt boekdelen en je hoort het in Nederland ook bevestigd worden door veel mensen: werkgevers lopen hier teveel risico bij het in dienst nemen van oudere werknemers dat ze meer kosten dan jongere werknemers. Daar kan je wat aan doen. Er is veel weerstand om daar wat aan te doen (belangengroeperingen) maar die weerstand wordt wel gebroken wanneer de nood hoog genoeg is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145698110
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik denk dat werkgevers het zich op een gegeven moment niet meer kunnen veroorloven om iedereen die 50+ is aan de kant te laten staan, dat de overheid en de samenleving het zich niet meer kunnen permitteren om dit te laten gebeuren etc.
Dat je nu met 50+ zogenaamd te oud bent heeft weinig te maken met je 'biologische leeftijd' en wat je kan, het heeft meer te maken met wetgeving, sociale akkoorden en andere politieke zaken. Het feit dat er in de USA niet moeilijk wordt gedaan over de leeftijd (in ieder geval niet als je goed bent in je werk) en hier wel spreekt boekdelen en je hoort het in Nederland ook bevestigd worden door veel mensen: werkgevers lopen hier teveel risico bij het in dienst nemen van oudere werknemers dat ze meer kosten dan jongere werknemers. Daar kan je wat aan doen. Er is veel weerstand om daar wat aan te doen (belangengroeperingen) maar die weerstand wordt wel gebroken wanneer de nood hoog genoeg is.
Mee doen aan de race omlaag dus?
I´m back.
pi_145698330
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mee doen aan de race omlaag dus?
Nee! Juist door ervoor te zorgen dat oudere werknemers niet minder aantrekkelijk zijn dan jongere werknemers zorg je ervoor dat:
- de meeste oudere mensen gewoon nog werken, wat voor iedereen beter is, ook voor die oudere mensen (zolang ze nog fatsoenlijk kunnen werken)
- er voldoende geld beschikbaar is om die oudere mensen die wel buiten de boot vallen goed op te vangen

Hou vast aan zoals het nu is en we krijgen inderdaad steeds meer oudere werkeloze mensen waardoor de armoede veel meer schrijnende vormen gaat aannemen. Dat is niet waar ik voor kies.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 19 oktober 2014 @ 14:05:35 #245
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_145698510
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik denk dat werkgevers het zich op een gegeven moment niet meer kunnen veroorloven om iedereen die 50+ is aan de kant te laten staan, dat de overheid en de samenleving het zich niet meer kunnen permitteren om dit te laten gebeuren etc.
Dat je nu met 50+ zogenaamd te oud bent heeft weinig te maken met je 'biologische leeftijd' en wat je kan, het heeft meer te maken met wetgeving, sociale akkoorden en andere politieke zaken.
wie voldoende pensioen heeft om niets te doen en dat leuk vindt die zal het doen.

Ik ben zelf ook op die leeftijd en ik ga over twee jaar reizen en ook in het buitenland wonen, anderen moeten of willen graag blijven werken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 19 oktober 2014 @ 14:07:01 #246
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_145698562
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:32 schreef hpeopjes het volgende:
Eigen schuld dikke bult voor al die oudjes,
moeten ze maar hun huis verkopen en in het buitenland gaan wonen waar het warm is en de verzorging goedkoop

met 1000 euro netto per maand ben je daar een rijk mens
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_145699599
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

moeten ze maar hun huis verkopen en in het buitenland gaan wonen waar het warm is en de verzorging goedkoop

met 1000 euro netto per maand ben je daar een rijk mens
Bijvoorbeeld.
pi_145699614
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mee doen aan de race omlaag dus?
Daar ontkomt niemand aan. Het is een race omlaag, net zolang totdat de pleuris een keer uitbreekt.
pi_145700312
Ik heb de aflevering van vandaag even bekeken. De eerste gast (Sweder van Wijnbergen) is een (bewezen!) charlatan en de tweede een lobbyiste van het grote graaien. Eigenlijk vond ik alleen de derde gast nog enigszins de moeite van het kijken waard, al was dat ook oude kaas.
  zondag 19 oktober 2014 @ 15:16:38 #250
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_145700550
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:08 schreef hpeopjes het volgende:
Ik heb de aflevering van vandaag even bekeken. De eerste gast (Sweder van Wijnbergen) is een (bewezen!) charlatan en de tweede een lobbyiste van het grote graaien. Eigenlijk vond ik alleen de derde gast nog enigszins de moeite van het kijken waard, al was dat ook oude kaas.
het domme is dat die AFM voorzitster Merel van Vroonhoven ING in haar vorige baan zelf een woekerhypotheek heeft afgesloten, maar met het personeelsvoordeel van libortarief heeft ze toch heel veel voordeel, dus ze zal het best wel geweten hebben

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 19-10-2014 15:31:57 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')