abonnement Unibet Coolblue
pi_149147611
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 19:22 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Voor factureren werkt Moneybird heel goed, voor administratie vind ik het toch matig. Ja, voor de BTW aangiftes is het voldoende want die kijken toch naar factuurdatum, maar dan nog kun je niet altijd weten wanneer je wel of niet BTW mag aftrekken. Bovendien zul je voor de inkomstenbelasting aangifte toch een balans en winst- en verliesrekening op moeten stellen, want als je dat adhv zo'n Moneybird administratie gaat doen wordt het heel rommelig. Om dit dan weer uit te besteden aan boekhouder is ook inefficiënt want die moet het dan sowieso weer in zijn administratie zetten. OF het dus zo slim is weet ik niet.
Hmm, ik heb het natuurlijk wel heel makkelijk betreft administratie omdat ik geen inkoop heb hooguit kosten. Mijn boekhouder is gewoon gemachtigd in Moneybird om alles te zien en doet voor de rest alles voor mij.

Ik vermoed trouwens dat mijn boekhouder mij haat omdat ik hem regelmatig mail met. Ja ik heb sus en zo contant gekocht en weer contant doorverkocht. Kan dat ook in de boekhouding of zal ik het gewoon contant houden >:) :{
pi_149352402
Nou, zo'n webshop is leuk, kan er momenteel net m'n brood mee smeren maar zie op de lange termijn toch geen exponentiële groei meer. Helaas gebrek aan budget waardoor ik niet groot kan inkopen en lekker kan concurreren.

Tevens gebrek aan zekerheid en het feit dat ik ooit wel een huis wil kopen leidt tot het volgende;

Denk dat ik de boel maar lekker verkoop en voor een baas ga werken, dus als iemand nog een webshop zoekt (of iemand weet), omzet 2014 ± 50k, winst ± 25%, uurtje per dag werk, mijn pb staat open.
  woensdag 4 februari 2015 @ 14:57:59 #228
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_149357760
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 11:33 schreef Teeno het volgende:
Nou, zo'n webshop is leuk, kan er momenteel net m'n brood mee smeren maar zie op de lange termijn toch geen exponentiële groei meer. Helaas gebrek aan budget waardoor ik niet groot kan inkopen en lekker kan concurreren.

Tevens gebrek aan zekerheid en het feit dat ik ooit wel een huis wil kopen leidt tot het volgende;

Denk dat ik de boel maar lekker verkoop en voor een baas ga werken, dus als iemand nog een webshop zoekt (of iemand weet), omzet 2014 ± 50k, winst ± 25%, uurtje per dag werk, mijn pb staat open.
Uurtje per dag dan moet het toch mogelijk zijn om daarnaast (partime) voor een baas te werken
pi_149359757
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:57 schreef pahlawan het volgende:

[..]

Uurtje per dag dan moet het toch mogelijk zijn om daarnaast (partime) voor een baas te werken
dat zou het zeker, echter zie ik er geen uitdaging meer in na 3,5 jaar en tevens geen ambities om het uit te bouwen naar iets groters (met ook weer risico's die erbij komen kijken)

Morgen al op gesprek voor een mooie it-functie fulltime. Het liefst laat ik mijn zzp avontuur achter me
pi_149360171
Met andere woorden een mooie smoes voor dalende verkoopcijfers en waarschijnlijk stijgende concurrentie ;)

Grapje hoor. Maar goed je zegt dat je ervan kan leven, maar volgens mij berekeningen zit je dan op een winst van ¤12.500?? Voor 1 uur per dag is het niet slecht dat is wel weer zo.
Facts don't care about your feelings
pi_149360671
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Met andere woorden een mooie smoes voor dalende verkoopcijfers en waarschijnlijk stijgende concurrentie ;)

Grapje hoor. Maar goed je zegt dat je ervan kan leven, maar volgens mij berekeningen zit je dan op een winst van ¤12.500?? Voor 1 uur per dag is het niet slecht dat is wel weer zo.
Ik doe nog wat koeriersklusjes erbij, maar leef zuinig dus dat lukt :)

Er zit zeker een punt van waarheid in jouw opmerking over stijgende concurrentie en dalende cijfers. Omdat ik er eigenlijk principieel op tegen ben om te gaan prijsvechten en 4x zoveel orders moet gaan verwerken om onder de streep hetzelfde over te houden.

Een bedrijf wat al in deze sector zit (dealer bijv.) met scherpere inkoopprijzen kan dezelfde marge aanhouden en weer kwa prijs onder de concurrent uitkomen. Deze concurrenten doen ongeveer 50 bestellingen per dag als ik zo de recensies bekijk.
pi_149360696
Wat voor artikelen zijn het die je verkoopt Teeno?
Dan weet ik op voorhand of ik een pb zal sturen :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_149360860
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:31 schreef junkiexp het volgende:
Wat voor artikelen zijn het die je verkoopt Teeno?
Dan weet ik op voorhand of ik een pb zal sturen :)
Vooral smeermiddelen voor de automotive sector (en tweetakt, viertakt, buitenboordmotor etc. etc.)
Momenteel een breed assortiment Kroon en Valvoline erop staan. Heb ook toegang tot Comma en TripleQX.
pi_149361155
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 16:37 schreef Teeno het volgende:

[..]

Vooral smeermiddelen voor de automotive sector (en tweetakt, viertakt, buitenboordmotor etc. etc.)
Momenteel een breed assortiment Kroon en Valvoline erop staan. Heb ook toegang tot Comma en TripleQX.
Oh dat is in principe best interessant, ik kom namelijk uit die sector en ben hier nog zeker hobbymatig mee bezig.
Ik ga je straks een pb sturen :)
Zelf draai ik nu al een zaak en een webshop maar ik zoek nog iets voor erbij.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 6 februari 2015 @ 00:45:02 #235
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_149409892
Ik ben freelance project manager, en een van mijn opdrachtgevers (waar ik momenteel een paar maanden zit voor gemiddeld zo'n 2 dagen per week) heeft me eind december meegevraagd met hun kerstdiner. Het is een klein bedrijf met enkele vaste mensen en een paar freelancers. Ik zag daar geen kwaad in en ben gezellig meegegaan. Ook goed voor het netwerken, nietwaar? Aan het eind van het etentje kreeg elk personeelslid een kerstgeschenk (twv zo'n ¤50) en ook voor mij en de andere freelancers hadden ze wat gekocht. Ik heb dat van ze aangenomen.

Nu had ik recent een gesprek met een collega ondernemer en die was van mening dat ik me hiermee enorm op een hellend vlak begeef. Volgens deze collega zijn zowel het meegaan met een kerstdiner als het aannemen van een geschenk zaken die door de BD uitgelegd kunnen worden als verkapt loondienst. Ik vind dat onzin, laat in al mijn uitingen en in de verhouding tot opdrachtgever zien dat ik zelfstandige ben en zag dit als een leuk kleinigheidje zoals ik zelf ook wel eens iemand mee uit lunchen neem of een fles wijn geef.

Had ik dit inderdaad niet moeten doen, of is het net zo onschuldig als ik meen dat het is? Ben toch benieuwd hoe andere ondernemers hier in staan?
pi_149410042
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 00:45 schreef Coelho het volgende:
Ik ben freelance project manager, en een van mijn opdrachtgevers (waar ik momenteel een paar maanden zit voor gemiddeld zo'n 2 dagen per week) heeft me eind december meegevraagd met hun kerstdiner. Het is een klein bedrijf met enkele vaste mensen en een paar freelancers. Ik zag daar geen kwaad in en ben gezellig meegegaan. Ook goed voor het netwerken, nietwaar? Aan het eind van het etentje kreeg elk personeelslid een kerstgeschenk (twv zo'n ¤50) en ook voor mij en de andere freelancers hadden ze wat gekocht. Ik heb dat van ze aangenomen.

Nu had ik recent een gesprek met een collega ondernemer en die was van mening dat ik me hiermee enorm op een hellend vlak begeef. Volgens deze collega zijn zowel het meegaan met een kerstdiner als het aannemen van een geschenk zaken die door de BD uitgelegd kunnen worden als verkapt loondienst. Ik vind dat onzin, laat in al mijn uitingen en in de verhouding tot opdrachtgever zien dat ik zelfstandige ben en zag dit als een leuk kleinigheidje zoals ik zelf ook wel eens iemand mee uit lunchen neem of een fles wijn geef.

Had ik dit inderdaad niet moeten doen, of is het net zo onschuldig als ik meen dat het is? Ben toch benieuwd hoe andere ondernemers hier in staan?
Dat soort zaken hoeft de BD toch niet te weten? :9 Problem solved!
  vrijdag 6 februari 2015 @ 01:05:29 #237
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_149410188
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 00:53 schreef Morodeepdelver het volgende:

Dat soort zaken hoeft de BD toch niet te weten? :9 Problem solved!
Tuurlijk ga ik ze niet bellen of het op een andere manier kenbaar maken. Ik wil alleen graag weten of ik dit soort 'giften' van een opdrachtgever mag accepteren of niet. Ik bedoel, we hebben het hier over tientjeswerk, niet over een nieuwe auto.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 06:38:22 #238
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_149410764
Onzin :) mijn man gaat ook regelmatig uit eten met opdrachtgevers en/of potentiële klanten. Het heeft echt geen jota te maken met een al dan niet verkapt dienstverband.
KuikenGuppy
pi_149411347
In principe ben jij een freelancer en ik neem aan dat je daar ZZP'er mee bedoelt. Dat is dus gewoon een ondernemer (als je aan de eisen voldoet, meerdere klanten, reclame, risico etc.). Als jouw klant je mee vraagt bij een kerstdiner of bedrijfsuitje dan is dat natuurlijk geen probleem, tenzij jij jezelf bijv. ondernemer noemt maar dat je enige klant is. Dan kan dat een reden zijn voor de Belastingdienst om te zeggen: kijk, jij hebt geen andere klanten, je gaat gewoon mee met uitjes van dit bedrijf, dit is verkapt loondienst.

Verder gaat het om tientjes dus dan doen regels er helemaal niet toe :D
Facts don't care about your feelings
pi_149413027
Als freelance autojournalist krijg je constant kadootjes van je opdrachtgevers. :9 Relatiegeschenken en kerstborrels zijn ook vrij normaal toch?
  Moderator vrijdag 6 februari 2015 @ 11:18:18 #241
257132 crew  Awsom
pi_149414660
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 01:05 schreef Coelho het volgende:

[..]

Tuurlijk ga ik ze niet bellen of het op een andere manier kenbaar maken. Ik wil alleen graag weten of ik dit soort 'giften' van een opdrachtgever mag accepteren of niet. Ik bedoel, we hebben het hier over tientjeswerk, niet over een nieuwe auto.
Je collega ondernemer moet zich niet zo druk maken. Zolang je dit niet elke maand gaat doen met dezelfde klant is er niks aan de hand. Hou het wel bij kleine dingen, ga dus niet mee op een trainingsweek in de ardennen oid
pi_149852682
Stil hier ineens :P
-
pi_149855573
Hard werkende ondernemers :P
Facts don't care about your feelings
pi_149856882
Vandaag een gesprek gehad met een slijterij om de website van nieuwe content te voorzien + social media/marketing te gaan verzorgen. Erg veel zin in. *O*

Maar zoals gewoonlijk zijn alle wensen er wel, maar het budget niet. 8)7
pi_149857070
Iemand ervaring met een goed incassobureau? Ben een heel klein beetje flauw van de smoesjes van een waarschijnlijk ex-klant.
pi_149857497
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:23 schreef Kandijfijn het volgende:
Iemand ervaring met een goed incassobureau? Ben een heel klein beetje flauw van de smoesjes van een waarschijnlijk ex-klant.
Debiteurenassist is wel goed :)
-
pi_149857525
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:17 schreef Morodeepdelver het volgende:
Vandaag een gesprek gehad met een slijterij om de website van nieuwe content te voorzien + social media/marketing te gaan verzorgen. Erg veel zin in. *O*

Maar zoals gewoonlijk zijn alle wensen er wel, maar het budget niet. 8)7
Hahah dat ken ik heb echt precies hetzelfde steeds.

Ik heb vandaag wel een klant voor SEO :)
-
pi_149857533
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 13:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Hard werkende ondernemers :P
Haha oh is dat het :)
-
pi_149875318
Hallo,

Als ik op Webshopzondernaam een product te koop zie staan. En ik wil deze op mijn eigen webshop gaan doorverkopen. Moet ik hiervan dan Webshopzondernaam op de hoogte van stellen? Mag dit ?
pi_149875738
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 23:53 schreef DSVM het volgende:
Hallo,

Als ik op Webshopzondernaam een product te koop zie staan. En ik wil deze op mijn eigen webshop gaan doorverkopen. Moet ik hiervan dan Webshopzondernaam op de hoogte van stellen? Mag dit ?
Lijkt me van het product afhangen, maar in 99% van de gevallen heb je zelf de vrijheid om te bepalen waar je inkoopt.

De uitdaging lijkt me om daadwerkelijk te verkopen via jouw webwinkel, want waarom bestelt jouw klant het product niet meteen bij jouw leverancier? Wat jij kan kunnen zij toch ook?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')