abonnement Unibet Coolblue
pi_136848920
Is het rendement niet exclusief kosten?
  dinsdag 18 februari 2014 @ 14:53:50 #202
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136850204
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:55 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik wil eens met ze gaan chatten hoe ze rekenen:
-100 euro ingelegd
-50/50 spaar/ONE
-waarde nu 100,02 euro
-rendement 0,06%
Het opgegeven rendement is DRIE keer zo hoog als het aantal centen wat ik erbij heb gekregen! Nu is het nog duidelijk te zien, hun ideaal is natuurlijk als je maandelijk automatisch bijstort, dan zie je al heel snel niet meer wat je zelf hebt ingelegd. Als ze dan doen alsof het rendement 3 keer zo hoog is, nemen ze je toch mooi in de maling.
Resultaat volgt zodra er weer iemand op de chat beschikbaar is.
Antwoord:
"Graag ontvang ik ter controle ook uw voorletter(s) en geboortedatum." :') :') :')

"het rendement word berekend niet vanaf 50¤ maar over het gemiddelde wat uw One product waard is.
Dus het kan zijn dat uw beleggingen op den duur minder dan 50¤ waar waren en nu weer iets meer... Gemiddeld berekend het systeem dan uw rendement"

Dat klopt, spaargedeelte telt ook mee

ik zie bij roparco ¤0,01 rendement > dit is voor u nog niet zichtbaar omdat wij werken met 4 cijfers achter de komma. En in uw scherm ziet u er maar 2 (niet waar: ik zie die 0,01 euro ook, dat is namelijk slechts 2 cijfers achter de komma!)

Dus totale waarde moet zijn ¤100,03

Dus u ziet het wel staan maar inhet saldo nog niet verwerkt."

Bweuh. Ben ik nou te veeleisend? Ik krijg het gevoel met een niet al te snugger persoon te chatten. Jammer, want ik wou het best gaan/blijven gebruiken als ze me 50 euro doneren. Als ze zo doorgaan en niet kunnen uitleggen waarom het opgegeven rendement hoger is dan wat mijn saldo laat zien, ben ik er snel klaar mee.

"Ik heb het nagerekend met een collega."
Yep, ik had inderdaad met een niet al te snuggere te maken :X

"Rente is niet meegerekend in het totaal"

"dus 0,14¤ rendement op One is al in de totale waarde van One berekend"

"dus waarde van nu 50,02 is inclusief de rendement van 0,14¤"
DE rendement?! 0,14 euro? Van 50 naar 50,02 incl. 0,14 is 0,06% rendement? WHEUT?

"u bent begonnen op 50,- dat is gedaald onder de 50 en staat nu op 50,02

"dus totaal rendement inclusief daling is 0,14¤"
Wordt een daling nu bij het rendement opgeteld?
JA!

"dus we tellen niet vanaf inleg"

"maar gemiddeld vanaf de waarden"
Snapt iemand het nog?

"Bedankt voor het chatten met Robeco.
Graag horen wij wat u vindt van het gebruik van onze chat. Het kan zijn dat u hiervoor een e-mail ontvangt."
Wheut? Opeens afgekapt? Geen touw aan vast te knopen, als iemand het snapt mag-ie het zeggen!

quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 14:21 schreef k_man het volgende:
Is het rendement niet exclusief kosten?
Niet dat ik weet. En dat zegt-ie niet. Het zou ook raar zijn, want "kosten" zijn helemaal geen rendement voor mij als klant.
censuur :O
pi_136851316
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 14:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Het zou ook raar zijn, want "kosten" zijn helemaal geen rendement voor mij als klant.
Eh, ja. Daarom vroeg ik het ook. Als je de kosten niet ziet als rendement, maar ze wel van je inleg afgaan, kom je uit op een lager rendement.

Stel je legt 100 euro in. Er gaat 5 euro aan kosten af (zoveel is het niet, maar even als rekenvoorbeeld). Netto inleg is nu 95 euro. Je behaalt vervolgens een rendement van 10% op je belegging. Je hebt nu dus 104,50 euro. Afhankelijk van het wel of niet meerekenen van de kosten, kom je uit op een rendement van 10% of van 4,5%.
pi_136853240
De kosten worden in de hoogte van de fondswaarde van Robeco ONE berekend. Dus niet in jouw eigen inleg / rendement.

@Remco: Wat een flutmanier om te woord gestaan te worden. Kansloos. Als we die 50 piek extra binnen hebben gewoon weer weghalen die poen en rekening opzeggen bij eerste mogelijkheid. :)
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:56:44 #205
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_136868191
Vandaag ging ik langs bij een ING-kantoor om het pakket op te halen voor mijn nieuwe rekening (omIk kwam uit mijn werkt en het lukt me net om er om 17.55 u. te zijn. Ik ging ervan uit dat het voldoende was als ik mijn identiteitsbewijs liet zien en dat ik dan het pakket mee zou krijgen. Vervolgens kreeg ik te horen dat er nog een procedure moest worden doorlopen die minstens tien minuten duurde. Daar had ik geen tijd voor want ik had een afspraak, dus ben ik onverrichter zake weggegaan. Moesten jullie ook zo'n procedure doorlopen? Snap niet wat er verder geregeld moet worden in mijn bijzijn.
pi_136884169
quote:
Geachte Ill-Skillz,

Welkom bij Robeco!

Bedankt voor het openen van een Robeco ONE rekening. Wij zijn bijzonder blij met het vertrouwen dat u stelt in Robeco.
Uw startgeld van 50 euro wordt spoedig op uw rekening bijgeschreven (bij minimale storting van 50 euro).

De fondsmanagers van Robeco ONE gaan voor u aan de slag. U kunt hun werk volgen door in te loggen op Mijn Robeco, het persoonlijke gedeelte van de website. Hier kunt u dagelijks zien hoe uw portefeuille is samengesteld. Ook vindt u hier updates over het periodieke rendement met uitleg over de gemaakte beleggingskeuzes.

> Klik hier voor de resultaten van Robeco ONE
Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op via 0900-8040 (lokaal tarief). Of ga naar de website van Robeco en kies voor Service & Contact. Wij helpen u graag.

Met vriendelijke groet,

Basil Schoonens,
Hoofd klantenservice Robeco Retail
De bevestiging van Robeco dat de 50 piek onderweg is.
pi_136884343
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:35 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

De bevestiging van Robeco dat de 50 piek onderweg is.
Wanneer heb jij je rekening geopend?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_136907986
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:40 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wanneer heb jij je rekening geopend?
11 februari.
pi_136920290
Het tegoed van ICS staat al op de kaart, ook al heb ik deze nog niet binnen(en gedeblokkeerd).

Robeco is nog bezig met het verwerken van de 50 euro voor mijn aankoop robeco defensief. Moet ik dit bedrag nou echt inleggen in een fonds voor de 50 euro extra? Of mag het ook op mijn robeco rekening zelf staan?

Hoelang duurt het normaal gesproken voordat de aankoop is verwerkt? Robeco chat mevrouwtje vertelde binnen 1 dag...
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 20 februari 2014 @ 09:41:59 #210
78918 SeLang
Black swans matter
pi_136920473
Ach, wat boeien die paar euro verlies nou die je gaat lijden op Robeco One? Je krijgt ¤50 bonus dus zolang Robeco One niet helemaal naar nul gaat is het het pure winst.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_136920650
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 09:33 schreef Stickers het volgende:
Het tegoed van ICS staat al op de kaart, ook al heb ik deze nog niet binnen(en gedeblokkeerd).

Robeco is nog bezig met het verwerken van de 50 euro voor mijn aankoop robeco defensief. Moet ik dit bedrag nou echt inleggen in een fonds voor de 50 euro extra? Of mag het ook op mijn robeco rekening zelf staan?

Hoelang duurt het normaal gesproken voordat de aankoop is verwerkt? Robeco chat mevrouwtje vertelde binnen 1 dag...
Staat ook gewoon bij je opdracht als je die plaatst. Alles voor 14.00 wordt de dag erna rond 12.00 verwerkt ofzo.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 20 februari 2014 @ 10:12:09 #212
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136921110
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 09:33 schreef Stickers het volgende:
Moet ik dit bedrag nou echt inleggen in een fonds voor de 50 euro extra? Of mag het ook op mijn robeco rekening zelf staan?
Dat staat er ja. En 3 maanden laten staan, anders mogen ze die 50 euro terugvorderen.

quote:
Hoelang duurt het normaal gesproken voordat de aankoop is verwerkt? Robeco chat mevrouwtje vertelde binnen 1 dag...
Binnen 2 dagen is realistischer.
censuur :O
pi_136921733
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 09:33 schreef Stickers het volgende:
Robeco is nog bezig met het verwerken van de 50 euro voor mijn aankoop robeco defensief. Moet ik dit bedrag nou echt inleggen in een fonds voor de 50 euro extra?
Misschien snap ik je niet goed, maar Robeco Offensief is al het fonds. Als het daar in zit, hoef je dus niet nog iets anders aan te kopen.
pi_136921859
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2014 10:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Misschien snap ik je niet goed, maar Robeco Offensief is al het fonds. Als het daar in zit, hoef je dus niet nog iets anders aan te kopen.
Sorry, ik bedoelde natuurlijk:
Moet ik het bedrag van de initiële storting inleggen in een fonds voor de 'bonus' van ¤ 50?

Nog even de voorwaarden doorgelezen en het blijkt, zoals RemcoDelft zei, van wel.
  donderdag 20 februari 2014 @ 10:46:42 #215
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136921863
quote:
7s.gif Op donderdag 20 februari 2014 10:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Misschien snap ik je niet goed, maar Robeco Offensief is al het fonds. Als het daar in zit, hoef je dus niet nog iets anders aan te kopen.
Bij het aanmelden kies je voor een fonds, maar daar wordt nog niets mee gedaan.
censuur :O
  donderdag 20 februari 2014 @ 14:42:20 #216
62913 Blik
The one and Only!
pi_136929348
Ik heb ook een Robeco-rekening geopend, wel op naam van mijn vriendin, want ik heb al een rekening uit het verleden
pi_136934364
Na vorig jaar een aardige 0.3%-bonus van ICBC te hebben ontvangen voor het afsluiten van een 1-jaars deposito, heb ik vandaag ook m'n inleg + 2.94% rente teruggekregen. Fijn! :) Minder fijn is dat er nu niet meer zo veel nuttigs mee te doen is wb. normale spaarrekeningen... Over een ruime maand natuurlijk de ING-actie, maar tot dan zet ik het maar weg tegen een ietwat zielige 1.73% bij de LPB. Meer mensen die dit "probleem" hebben?

Meteen ook die Robeco-rekening maar even geopend en er 50 EUR naartoe overgemaakt. Eind mei mag ik het er alweer afhalen, benieuwd wat er dan nog van de initiele 50 EUR inleg + 50 EUR bonus is overgebleven!
pi_136934597
Helaas is er geen bank geweest die een aanbod heeft willen doen voor de collectieve actie van de Consumentenbond. Dus geen hogere depositorente vanuit die hoek voor de mensen die zich hier voor hebben ingeschreven.

quote:
Banken wijzen Renteaanbod van duizenden consumenten af
Consumentenbond Renteaanbod De eerste depositoveiling van de Consumentenbond; Het Renteaanbod heeft een teleurstellende uitkomst gekregen. Geen van de banken die onder het Depositogarantiestelsel vallen heeft uiteindelijk een bod uitgebracht. Bart Combée, directeur Consumentenbond: 'Er is een overweldigende interesse van consumenten maar banken willen of durven niet. Dit is het zoveelste teken van te weinig concurrentie in de financiële sector.'

Combée: 'Wij willen door consumenten te mobiliseren de financiële instellingen uitdagen om deze grote groep (nieuwe)klanten een betere spaarrente te bieden dan in de huidige markt. Dat dit nu niet gelukt is ronduit teleurstellend, maar we blijven natuurlijk mogelijkheden onderzoeken om een verandering teweeg te brengen. De marge op de hypotheekrentes blijft hoog, spaarrentes zijn bij veel partijen minimaal en consumenten betalen nog steeds de prijs voor de wantoestanden in de financiële branche.' Het Renteaanbod ging op 21 januari 2014 van start en de inschrijving voor consumenten sloot op 17 februari. In deze korte periode schreven meer dan 36 duizend consumenten zich in voor een betere spaarrente op een 1-, 3- of 5 jarig deposito. In totaal brachten zij iets meer dan ¤1 miljard aan spaargeld bijeen.

Veel animo
De grote animo is voor de Consumentenbond een bevestiging dat consumenten samen willen optrekken om zo een vuist te maken en meer spaarrente te bedingen. Consumenten blijven echter vaak bij hun 'huisbank' terwijl er andere aanbieders zijn waar ze meer rendement op hun spaargeld kunnen halen. Combée: 'Als consumenten op 20 februari de rentes op bijvoorbeeld een 3-jaars deposito vergelijken dan bieden de grote drie banken ABN AMRO, Rabobank en ING rentes tot 1,5%. Dit terwijl er ook aanbieders zijn waarbij dit oploopt tot meer dan 2,5%.' De Consumentenbond raadt consumenten dan ook aan om de rentes goed te vergelijken en te profiteren van hogere rentes."
http://www.consumentenbon(...)nden-consumenten-af/
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 20 februari 2014 @ 17:35:31 #219
78918 SeLang
Black swans matter
pi_136935907
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:54 schreef troepjepdat het volgende:
Na vorig jaar een aardige 0.3%-bonus van ICBC te hebben ontvangen voor het afsluiten van een 1-jaars deposito, heb ik vandaag ook m'n inleg + 2.94% rente teruggekregen. Fijn! :) Minder fijn is dat er nu niet meer zo veel nuttigs mee te doen is wb. normale spaarrekeningen... Over een ruime maand natuurlijk de ING-actie, maar tot dan zet ik het maar weg tegen een ietwat zielige 1.73% bij de LPB. Meer mensen die dit "probleem" hebben?
Ik had mazzel dat ik vorig jaar al eerder dat ICBC deposito had afgegesloten want toen die eind januari afliep kon ik bijna naadloos overstappen op een 2,35% deposito voor 6 maanden bij ICBC.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 20 februari 2014 @ 17:37:47 #220
78918 SeLang
Black swans matter
pi_136936002
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 17:01 schreef MrBadGuy het volgende:
Helaas is er geen bank geweest die een aanbod heeft willen doen voor de collectieve actie van de Consumentenbond. Dus geen hogere depositorente vanuit die hoek voor de mensen die zich hier voor hebben ingeschreven.

[..]

http://www.consumentenbon(...)nden-consumenten-af/
Ze kunnen het bijna gratis lenen bij de ECB of bij andere banken. Dat is de reden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_136941919
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:54 schreef troepjepdat het volgende:
Over een ruime maand natuurlijk de ING-actie, maar tot dan zet ik het maar weg tegen een ietwat zielige 1.73% bij de LPB. Meer mensen die dit "probleem" hebben?
Ja. Binnen nu en 2017 lopen mijn diverse 5 jarige deposito's af met rente's > 4%. Zie geen mogelijkheid er iets beters voor te vangen, behalve beleggen in hoog-dividend aandelen. Met alle ellende van dien.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 20 februari 2014 @ 21:49:45 #222
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_136948099
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 20:56 schreef Extraneus het volgende:
Vandaag ging ik langs bij een ING-kantoor om het pakket op te halen voor mijn nieuwe rekening (omIk kwam uit mijn werkt en het lukt me net om er om 17.55 u. te zijn. Ik ging ervan uit dat het voldoende was als ik mijn identiteitsbewijs liet zien en dat ik dan het pakket mee zou krijgen. Vervolgens kreeg ik te horen dat er nog een procedure moest worden doorlopen die minstens tien minuten duurde. Daar had ik geen tijd voor want ik had een afspraak, dus ben ik onverrichter zake weggegaan. Moesten jullie ook zo'n procedure doorlopen? Snap niet wat er verder geregeld moet worden in mijn bijzijn.
Iemand?
pi_136951560
quote:
5s.gif Op donderdag 20 februari 2014 21:49 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Iemand?
Uitleggen van de voorwaarden, tekenen van het contract, kopie maken en aan jou terug geven.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_136956212
Gezien het hier de laatste tijd vrij veel gaat over de 'gratis' acties;

https://www.worldcard.nl/reizen/actie-voorwaarden/

Iemand hier al gebruik van gemaakt?

Kan niks geks in de voorwaarden ontdekken;
Kaart aanvragen - ¤50,- welkoms tegoed opnemen - kaart opzeggen?
GGGG
pi_136956474
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 23:30 schreef einszweiachtung het volgende:
Gezien het hier de laatste tijd vrij veel gaat over de 'gratis' acties;

https://www.worldcard.nl/reizen/actie-voorwaarden/

Iemand hier al gebruik van gemaakt?

Kan niks geks in de voorwaarden ontdekken;
Kaart aanvragen - ¤50,- welkoms tegoed opnemen - kaart opzeggen?
Dat is ook ICS geloof ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')