abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136701663
Zullen we het hier over sparen hebben en niet over beleggen?
జ్ఞ‌ా
pi_136701907
Hebben jullie trouwens al de eindoverzichten gehad voor de belastingdienst?
Ik heb hem alleen van de rabo gehad tot nu toe en dat was al een maand geleden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_136702287
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 13:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik heb 'm van de Ing voorbij zien komen. Kan best lang duren over het algemeen.
pi_136702329
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 13:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Waarom stel jij toch altijd van die vragen die je zelf binnen een minuut kunt beantwoorden?
Denk daar maar 's drie dagen over na.
pi_136702464
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 13:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Nog lang niet overal helaas. WUB was vorig jaar op 15 feb, dus dat verwacht ik dit jaar ook.
జ్ఞ‌ా
pi_136702901
Nog twee dagen om vrijblijvenheid op te geven voor de spaarrenteactie van de Consumentenbond:
https://consumentenbond.renteaanbod.nl/hoogste-spaarrente-5-jaar
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_136703245
quote:
Ja, maar niet thuis gestuurd of zo. Gewoon via online bankieren. Zie je het niet staan als je inlogt? :)
pi_136703411
Je moet bij de Rabobank zelf in actie komen als je dat overzicht op papier wil hebben. Als je niks doet krijg je die alleen digitaal. Dat was vorig jaar nog niet, dacht ik.
pi_136703655
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 08:34 schreef RemcoDelft het volgende:
U heeft een RentePlús Rekening bij Centraal Beheer Achmea. Vanzelfsprekend houden wij u tijdig op de hoogte van rentewijzigingen. Dit is nu het geval. Met ingang van 17 februari 2014 verlaagt Centraal Beheer Achmea de rente op de RentePlús Rekening van 1,65% naar 1,55% effectief per jaar.
Ik ontving hem net ook ;(
Elke keer als ik die mails zie hoop ik stiekem dat de rente stijgt, maar gebeurt toch nooit :+
  vrijdag 14 februari 2014 @ 20:11:14 #190
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_136714180
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:23 schreef Aether het volgende:
Nog twee dagen om vrijblijvenheid op te geven voor de spaarrenteactie van de Consumentenbond:
https://consumentenbond.renteaanbod.nl/hoogste-spaarrente-5-jaar
Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen, vin het maar een lame actie.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_136838741
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 12:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die keuze dacht ik bij het aanvragen ook gemaakt te hebben, maar blijkbaar kan je later alsnog in alle 3 de varianten inleggen.
Ik heb ook maar even Robeco One aangevraagd en geld gestort. Dat was vrijdag binnen en rond 15:00 opdracht gegeven het te beleggen in het defensieve fonds. Maar hoe lang duurt dat voor het daarin zit? Het is namelijk wel een voorwaarde voor de extra 50 euro voor zover ik kan zien.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 09:37:15 #192
78918 SeLang
Black swans matter
pi_136838757
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 09:36 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik heb ook maar even Robeco One aangevraagd en geld gestort. Dat was vrijdag binnen en rond 15:00 opdracht gegeven het te beleggen in het defensieve fonds. Maar hoe lang duurt dat voor het daarin zit? Het is namelijk wel een voorwaarde voor de extra 50 euro voor zover ik kan zien.
Bij mij binnen een paar uur.
Ik wacht nog wel op m'n 50 euro bonus :D
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_136838785
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 09:37 schreef SeLang het volgende:

[..]

Bij mij binnen een paar uur.
Ik wacht nog wel op m'n 50 euro bonus :D
Hum, die van mij blijft "in behandeling" :{

Maar 100% rente zonder moeite is altijd fijn. Die 1,41% kosten mogen ze houden vervolgens haha. Heb al in mijn agenda gezet over 3 maanden dat het geld daar weer weg kan. Tenzij het natuurlijk goed loopt en bevalt, maar ben geen belegger dus kan het me niet voorstellen :D
pi_136838825
quote:

[..]

Dat vraag ik mij dus ook af.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_136838893
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 09:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat vraag ik mij dus ook af.
Dat duurt lang. Ik had vorige week woensdag geld overgeschreven en kreeg gisteren pas de bevestiging.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 09:44:19 #196
78918 SeLang
Black swans matter
pi_136838947
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 09:38 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Hum, die van mij blijft "in behandeling" :{

Maar 100% rente zonder moeite is altijd fijn. Die 1,41% kosten mogen ze houden vervolgens haha. Heb al in mijn agenda gezet over 3 maanden dat het geld daar weer weg kan. Tenzij het natuurlijk goed loopt en bevalt, maar ben geen belegger dus kan het me niet voorstellen :D
Ik ga er ook vanuit dat je wat verliest op die Robeco One. Maar stel dat je 30% verliest op dat geld dan heb je nog steeds dikke winst vanwege de ¤50 bonus.
Mijn reisverslagen
pi_136839071
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 09:44 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ga er ook vanuit dat je wat verliest op die Robeco One. Maar stel dat je 30% verliest op dat geld dan heb je nog steeds dikke winst vanwege de ¤50 bonus.
30% is al absurd veel. Als je de kosten van 1,41 procent pakt en in het fonds 5 of 10 procent verliest dan doe je het al heel slecht. Ik heb ook bewust alles in de defensieve gegooid, hoe minder risico met mijn 100% rente hoe beter :P
pi_136843482
quote:

[..]

Even nagekeken hoe het mij verging, ik heb op 11 febr 's-avonds de opdracht gegeven de 50,- offensief te beleggen, op 13 febr 12:41 uur kreeg ik een mailtje dat de order was uitgevoerd:
"Hierbij bevestigen we dat uw opdracht op rekening 1*****7 is uitgevoerd. U kunt alle transacties terugvinden in het Opdrachtenoverzicht van Mijn Robeco"
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
  dinsdag 18 februari 2014 @ 13:55:49 #199
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136847918
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 09:38 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik wil eens met ze gaan chatten hoe ze rekenen:
-100 euro ingelegd
-50/50 spaar/ONE
-waarde nu 100,02 euro
-rendement 0,06%
Het opgegeven rendement is DRIE keer zo hoog als het aantal centen wat ik erbij heb gekregen! Nu is het nog duidelijk te zien, hun ideaal is natuurlijk als je maandelijk automatisch bijstort, dan zie je al heel snel niet meer wat je zelf hebt ingelegd. Als ze dan doen alsof het rendement 3 keer zo hoog is, nemen ze je toch mooi in de maling.
Resultaat volgt zodra er weer iemand op de chat beschikbaar is.
censuur :O
pi_136848700
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:55 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

-100 euro ingelegd
-50/50 spaar/ONE
-waarde nu 100,02 euro
-rendement 0,06%
Het opgegeven rendement is DRIE keer zo hoog als het aantal centen wat ik erbij heb gekregen! Nu is het nog duidelijk te zien, hun ideaal is natuurlijk als je maandelijk automatisch bijstort, dan zie je al heel snel niet meer wat je zelf hebt ingelegd. Als ze dan doen alsof het rendement 3 keer zo hoog is, nemen ze je toch mooi in de maling.
Top, ben benieuwd!
pi_136848920
Is het rendement niet exclusief kosten?
  dinsdag 18 februari 2014 @ 14:53:50 #202
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136850204
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:55 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

-100 euro ingelegd
-50/50 spaar/ONE
-waarde nu 100,02 euro
-rendement 0,06%
Antwoord:
"Graag ontvang ik ter controle ook uw voorletter(s) en geboortedatum." :') :') :')

"het rendement word berekend niet vanaf 50¤ maar over het gemiddelde wat uw One product waard is.
Dus het kan zijn dat uw beleggingen op den duur minder dan 50¤ waar waren en nu weer iets meer... Gemiddeld berekend het systeem dan uw rendement"

Dat klopt, spaargedeelte telt ook mee

ik zie bij roparco ¤0,01 rendement > dit is voor u nog niet zichtbaar omdat wij werken met 4 cijfers achter de komma. En in uw scherm ziet u er maar 2 (niet waar: ik zie die 0,01 euro ook, dat is namelijk slechts 2 cijfers achter de komma!)

Dus totale waarde moet zijn ¤100,03

Dus u ziet het wel staan maar inhet saldo nog niet verwerkt."

Bweuh. Ben ik nou te veeleisend? Ik krijg het gevoel met een niet al te snugger persoon te chatten. Jammer, want ik wou het best gaan/blijven gebruiken als ze me 50 euro doneren. Als ze zo doorgaan en niet kunnen uitleggen waarom het opgegeven rendement hoger is dan wat mijn saldo laat zien, ben ik er snel klaar mee.

"Ik heb het nagerekend met een collega."
Yep, ik had inderdaad met een niet al te snuggere te maken :X

"Rente is niet meegerekend in het totaal"

"dus 0,14¤ rendement op One is al in de totale waarde van One berekend"

"dus waarde van nu 50,02 is inclusief de rendement van 0,14¤"
DE rendement?! 0,14 euro? Van 50 naar 50,02 incl. 0,14 is 0,06% rendement? WHEUT?

"u bent begonnen op 50,- dat is gedaald onder de 50 en staat nu op 50,02

"dus totaal rendement inclusief daling is 0,14¤"
Wordt een daling nu bij het rendement opgeteld?
JA!

"dus we tellen niet vanaf inleg"

"maar gemiddeld vanaf de waarden"
Snapt iemand het nog?

"Bedankt voor het chatten met Robeco.
Graag horen wij wat u vindt van het gebruik van onze chat. Het kan zijn dat u hiervoor een e-mail ontvangt."
Wheut? Opeens afgekapt? Geen touw aan vast te knopen, als iemand het snapt mag-ie het zeggen!

quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 14:21 schreef k_man het volgende:
Is het rendement niet exclusief kosten?
Niet dat ik weet. En dat zegt-ie niet. Het zou ook raar zijn, want "kosten" zijn helemaal geen rendement voor mij als klant.
censuur :O
pi_136851316
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 14:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Het zou ook raar zijn, want "kosten" zijn helemaal geen rendement voor mij als klant.
Eh, ja. Daarom vroeg ik het ook. Als je de kosten niet ziet als rendement, maar ze wel van je inleg afgaan, kom je uit op een lager rendement.

Stel je legt 100 euro in. Er gaat 5 euro aan kosten af (zoveel is het niet, maar even als rekenvoorbeeld). Netto inleg is nu 95 euro. Je behaalt vervolgens een rendement van 10% op je belegging. Je hebt nu dus 104,50 euro. Afhankelijk van het wel of niet meerekenen van de kosten, kom je uit op een rendement van 10% of van 4,5%.
pi_136853240
De kosten worden in de hoogte van de fondswaarde van Robeco ONE berekend. Dus niet in jouw eigen inleg / rendement.

@Remco: Wat een flutmanier om te woord gestaan te worden. Kansloos. Als we die 50 piek extra binnen hebben gewoon weer weghalen die poen en rekening opzeggen bij eerste mogelijkheid. :)
  dinsdag 18 februari 2014 @ 20:56:44 #205
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_136868191
Vandaag ging ik langs bij een ING-kantoor om het pakket op te halen voor mijn nieuwe rekening (omIk kwam uit mijn werkt en het lukt me net om er om 17.55 u. te zijn. Ik ging ervan uit dat het voldoende was als ik mijn identiteitsbewijs liet zien en dat ik dan het pakket mee zou krijgen. Vervolgens kreeg ik te horen dat er nog een procedure moest worden doorlopen die minstens tien minuten duurde. Daar had ik geen tijd voor want ik had een afspraak, dus ben ik onverrichter zake weggegaan. Moesten jullie ook zo'n procedure doorlopen? Snap niet wat er verder geregeld moet worden in mijn bijzijn.
pi_136884169
quote:
Geachte Ill-Skillz,

Welkom bij Robeco!

Bedankt voor het openen van een Robeco ONE rekening. Wij zijn bijzonder blij met het vertrouwen dat u stelt in Robeco.
Uw startgeld van 50 euro wordt spoedig op uw rekening bijgeschreven (bij minimale storting van 50 euro).

De fondsmanagers van Robeco ONE gaan voor u aan de slag. U kunt hun werk volgen door in te loggen op Mijn Robeco, het persoonlijke gedeelte van de website. Hier kunt u dagelijks zien hoe uw portefeuille is samengesteld. Ook vindt u hier updates over het periodieke rendement met uitleg over de gemaakte beleggingskeuzes.

> Klik hier voor de resultaten van Robeco ONE
Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op via 0900-8040 (lokaal tarief). Of ga naar de website van Robeco en kies voor Service & Contact. Wij helpen u graag.

Met vriendelijke groet,

Basil Schoonens,
Hoofd klantenservice Robeco Retail
De bevestiging van Robeco dat de 50 piek onderweg is.
pi_136884343
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:35 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

De bevestiging van Robeco dat de 50 piek onderweg is.
Wanneer heb jij je rekening geopend?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_136907986
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:40 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wanneer heb jij je rekening geopend?
11 februari.
pi_136920290
Het tegoed van ICS staat al op de kaart, ook al heb ik deze nog niet binnen(en gedeblokkeerd).

Robeco is nog bezig met het verwerken van de 50 euro voor mijn aankoop robeco defensief. Moet ik dit bedrag nou echt inleggen in een fonds voor de 50 euro extra? Of mag het ook op mijn robeco rekening zelf staan?

Hoelang duurt het normaal gesproken voordat de aankoop is verwerkt? Robeco chat mevrouwtje vertelde binnen 1 dag...
  donderdag 20 februari 2014 @ 09:41:59 #210
78918 SeLang
Black swans matter
pi_136920473
Ach, wat boeien die paar euro verlies nou die je gaat lijden op Robeco One? Je krijgt ¤50 bonus dus zolang Robeco One niet helemaal naar nul gaat is het het pure winst.
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')