abonnement Unibet Coolblue
pi_136050031
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hij doelde denk ik op een afkoeling van de aarde... ;)
De zon geeft ook niet altijd dezelfde hoeveelheid energie, dus wat hij nu bedoelt... mij een raadsel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 28 januari 2014 @ 14:14:12 #52
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_136050048
Niet schoner? Ow, als je alleen naar de CO2 uitstoot kijkt,,,,
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 14:15:42 #53
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_136050097
Op het moment dat iedere Nederlander zo'n ding bezit, zijn de zonnepanelen wss dusdanig klein geworden dat ze op het dak van de auto passen...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_136050408
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:15 schreef Snowballed het volgende:
Op het moment dat iedere Nederlander zo'n ding bezit, zijn de zonnepanelen wss dusdanig klein geworden dat ze op het dak van de auto passen...
En dan stopt je auto in de nacht (accu leeg) en moet je wachten tot de volgende ochtend.... :{w
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 14:25:43 #55
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_136050505
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

En dan stopt je auto in de nacht (accu leeg) en moet je wachten tot de volgende ochtend.... :{w
Dan "tank" je hem in een paar minuten vol (of bij)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_136050534
Hier op de zaak hebben we sindskort drie laadpalen. Tevens zijn er 100 zonnepanelen op het dak geplaatst. Die wekken genoeg electra op voor 100.000 km per jaar.

Volgens mij doet je dat niet na met je plofmotor.

Daarnaast heb ik liever alle uitstoot op één centrale plek zodat deze beter te controleren is dan decentraal in de directe leefomgeving van mensen.

De EV is DE oplossing voor het overschot aan duurzame elektriciteit wat we momenteel zomers ervaren door de massale opwek van onze oosterburen.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 14:28:23 #57
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136050604
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:26 schreef Revolution-NL het volgende:
Daarnaast heb ik liever alle uitstoot op één centrale plek zodat deze beter te controleren is dan decentraal in de directe leefomgeving van mensen.
Had jij niet een houtkachel? ;)
censuur :O
pi_136050619
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:28 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Had jij niet een houtkachel? ;)
Nope
  Overall beste user 2022 dinsdag 28 januari 2014 @ 14:36:54 #59
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_136050981
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

En dan stopt je auto in de nacht (accu leeg) en moet je wachten tot de volgende ochtend.... :{w
En dat kan niet met een benzineauto?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_136051237
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:48 schreef BasEnAad het volgende:
Lachwekkend dat energieverhaal.
En verdomme ook maar blijven investeren in windmolens, terwijl het alleen maar geld kost en niemand die dingen in z'n achtertuin wil.
Je verschrikkelijk dom die investeringen in Windmolens. Zomaar investeren in renewables ipv. fossiele brandstoffen op te maken voor toekomstige generaties :')

Een Windmolen wekt in minder dan 2 uur het gemiddelde jaarverbruik van een huishouden op.

Live productie gegevens van Windpark Kubbeweg.
http://www.windparkkubbeweg.nl/molens.php
pi_136051387
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:49 schreef mvdejong het volgende:
Toch is het niet zo'n triviale conclusie als je op het eerste gezicht zou denken. Auto's op fossiele brandstoffen gaan door hun afmetingen, en door de steeds wisselende belasting, minder efficient om met de brandstof, en staan bijv. bij files vrolijk te stoken zonder dat dat wordt omgezet in verplaatsing van het voertuig. In een grote centrale, olie- of kolengestookt, kan het verbrandings-proces veel geleidelijker en gecontroleerd plaatsvinden, waardoor de efficientie, en dus de hoeveelheid geproduceerde gassen, best een beter zou kunnen zijn.

Een hybride auto heeft wel het voordeel dat juist waar het verbrandings-proces voor een auto moelijk beheersbaar wordt, in omstandigheiden waar veel gestart en gestopt wordt zoals in stads-verkeer, de electromotor wordt gebruikt. Een oplossing die nu ook verschijnt is een volledig diesel-electrische of benzine-electrische auto, waar de brandstof-motor nooit direct voor de aandrijving zorgt, maar permanent stroom genereert voor de electromotor, zodat de brandstof-motor veel gelijkmatiger kan blijven lopen.

Een puur electrische auto heeft dan weer als nadeel dat er verlies optreedt doordat de gegenereerde energie opgeslagen en getransporteerd moet worden, en de extra belasting van het milieu door de productie van de auto zelf, en het extra verbruik door het gewicht van de auto.

Maar het lijkt dat de verbeteringen in de computers waarmee de brandstof-motoren tegenwoordig geregeld worden meer bijdraagt tot het milieu dan de alternatieve brandstoffen.

Of we moeten inderdaad lef genoeg hebben om te investeren in kern-energie. Doen we dat niet, dan staat ons toch een energie-crisis van ongekende proporties te wachten, we hebben het nodig totdat kern-fusie productie-rijp is geworden.
Dit. Belangrijkste voordeel aan elektrische auto's is minder geluid (al kan dat ook gevaarlijk zijn) en minder plaatselijke uitstoot. Denk eens in hoe fris een binnenstad zal zijn als alle auto's en vrachtauto's die er rijden geen benzinedampen meer uitstoten, dat zou fantastisch zijn. In de hele global warming discussie wordt dat vaak vergeten.

Het is natuurlijk ook nog zo dat bij een energiecentrale, mocht dat de wens zijn, de CO2 uitstoot veel makkelijker op te vangen is om bijvoorbeeld in de grond te stoppen.

Maar goed, hopelijk blijft de verbrandingsmotor nog even bestaan _O_
pi_136051599
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:43 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Maar goed, hopelijk blijft de verbrandingsmotor nog even bestaan _O_
Die moeten we koesteren voor de fun kilometers in voertuigen waar we fun in kunnen beleven inderdaad.

Dat brandstof verspilt wordt in saaie 75-200pk burgerbakken voor saaie woon-werk kilometers is dood en dood zonde.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 14:51:35 #63
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136051744
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:41 schreef Revolution-NL het volgende:
Een Windmolen wekt in minder dan 2 uur het gemiddelde jaarverbruik van een huishouden op.
Dat zegt niet zo veel, een kolencentrale doet dat in een paar seconden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:43 schreef Panthera. het volgende:
Dit. Belangrijkste voordeel aan elektrische auto's is minder geluid (al kan dat ook gevaarlijk zijn) en minder plaatselijke uitstoot. Denk eens in hoe fris een binnenstad zal zijn als alle auto's en vrachtauto's die er rijden geen benzinedampen meer uitstoten, dat zou fantastisch zijn. In de hele global warming discussie wordt dat vaak vergeten.
Qua stank komen sigaretten veel meer in leefomgevingen dan benzinedampen.
censuur :O
  dinsdag 28 januari 2014 @ 15:03:27 #64
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_136052352
Ik moet zeggen dat ik steeds meer in paniek raak wetende dat de aardse hulpbronnen op aan het raken zijn. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_136052691
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:51 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat zegt niet zo veel, een kolencentrale doet dat in een paar seconden.

[..]

Qua stank komen sigaretten veel meer in leefomgevingen dan benzinedampen.
Bij windmolen investeer je eenmalig in techniek en heb je daarna enkel onderhoudskosten die prima te begroten zijn.

Bij fossiele centrales ben je afhankelijk van de grillen van de markt en heb je geen enkel idee wat je over 10 jaar voor de energie bepaalt. Bij renewables is dit zeer nauwkeurig te voorspellen.
pi_136052941
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:41 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je verschrikkelijk dom die investeringen in Windmolens. Zomaar investeren in renewables ipv. fossiele brandstoffen op te maken voor toekomstige generaties :')

Een Windmolen wekt in minder dan 2 uur het gemiddelde jaarverbruik van een huishouden op.

Live productie gegevens van Windpark Kubbeweg.
http://www.windparkkubbeweg.nl/molens.php
Was het geld ineens op? :')

molen 10

Status:
niet gebouwd
  dinsdag 28 januari 2014 @ 15:25:08 #67
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136053508
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:09 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Bij windmolen investeer je eenmalig in techniek en heb je daarna enkel onderhoudskosten die prima te begroten zijn.

Bij fossiele centrales ben je afhankelijk van de grillen van de markt en heb je geen enkel idee wat je over 10 jaar voor de energie bepaalt. Bij renewables is dit zeer nauwkeurig te voorspellen.
Zonder gekkigheid van de overheid kun je redelijk zeker weten wat de kolenprijs. Gekkigheid van de overheid is ook van toepassing op hernieuwbare bronnen.
pi_136054144
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:25 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Zonder gekkigheid van de overheid kun je redelijk zeker weten wat de kolenprijs. Gekkigheid van de overheid is ook van toepassing op hernieuwbare bronnen.
Nee, de kolenprijs is afhankelijk van de internationale markt.
De prijs productieprijs van 1kwh staat bij de bouw van een windmolen voor de gehele levensduur vast.

Voor beide manieren produceren dat daar inderdaad een extra component genaamd belasting etc. van de overheid op komt. Dat staat echter los van de kale productiekosten.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 15:39:18 #69
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136054259
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:36 schreef Revolution-NL het volgende:
De prijs productieprijs van 1kwh staat bij de bouw van een windmolen voor de gehele levensduur vast.
De prijs die je ervoor krijgt daarentegen is volledig afhankelijk van de markt...
censuur :O
  dinsdag 28 januari 2014 @ 15:39:55 #70
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136054287
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:36 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Nee, de kolenprijs is afhankelijk van de internationale markt.
De prijs productieprijs van 1kwh staat bij de bouw van een windmolen voor de gehele levensduur vast.

Voor beide manieren produceren dat daar inderdaad een extra component genaamd belasting etc. van de overheid op komt. Dat staat echter los van de kale productiekosten.
Onzin aangezien het onderhoud van een windmolen ook afhankelijk is van oa de kolenprijs.
pi_136054469
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De prijs die je ervoor krijgt daarentegen is volledig afhankelijk van de markt...
Nog een keer. De productieprijs:

Windmolen
Aanschaf + Onderhoud / totale opbrengst = prijs per kWh

Kolencentrale
Aanschaf + Onderhoud + Brandstof / totale opbrengst = prijs per kWh

Als op mijn brandstof component na 10 jaar 3x zo duur is dan is mijn productie prijs in 1x ook duurder.

Bij een renewables heb ik dat brandstof component niet dus kan ik veel exacter uitrekenen hoeveel geld het kost om 1kwh te produceren over een langere periode.
pi_136054576
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:39 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Onzin aangezien het onderhoud van een windmolen ook afhankelijk is van oa de kolenprijs.
Fijn dat je nu bevestigd dat de productieprijs van kolenstroom moeilijk te voorspelen is dan die van wind/zonnestroom.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 15:49:55 #73
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136054794
aldus de wereldvervuiler
  dinsdag 28 januari 2014 @ 15:58:37 #74
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136055240
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:45 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Fijn dat je nu bevestigd dat de productieprijs van kolenstroom moeilijk te voorspelen is dan die van wind/zonnestroom.
Ik vind dat ze op de middelbare school meer aandacht moeten besteden aan leesvaardigheid.
pi_136055723
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:58 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ik vind dat ze op de middelbare school meer aandacht moeten besteden aan leesvaardigheid.
Volgens mij ben je diegene die een cirkel redenering maakt.
pi_136055781
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:39 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Onzin aangezien het onderhoud van een windmolen ook afhankelijk is van oa de kolenprijs.
Kun je dit uitleggen aub? Ik zie niet in waarom een molen meer of minder onderhoud nodig heeft naar mate de kolenprijs daalt of stijgt.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:25:15 #77
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_136056450
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:08 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Volgens mij ben je diegene die een cirkel redenering maakt.
En jij een stroman.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:41:26 #78
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_136057114
maar hoe efficiënt is een elektromotor tov een verbrandingsmotor? daar kijken ze niet naar
pi_136057493
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:25 schreef Brum_brum het volgende:

En jij een stroman.
Rly?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 17:12:16 #80
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136058204
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 15:43 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Nog een keer. De productieprijs:

Windmolen
Aanschaf + Onderhoud / totale opbrengst = prijs per kWh

Kolencentrale
Aanschaf + Onderhoud + Brandstof / totale opbrengst = prijs per kWh

Als op mijn brandstof component na 10 jaar 3x zo duur is dan is mijn productie prijs in 1x ook duurder.

Bij een renewables heb ik dat brandstof component niet dus kan ik veel exacter uitrekenen hoeveel geld het kost om 1kwh te produceren over een langere periode.
Dat is allemaal niet zo interessant als je de verkoopprijs niet weet. Wat je wel weet, is dat de verkoopprijs daalt op het moment dat het hard waait. Daar zit je dan met je windturbines...
censuur :O
pi_136125827
Gisteren kreeg ik een artikel uit De Ingenieur van januari over de well-to-wheel efficientie van brandstofauto's vs. electrische auto's, een onderzoek van de hogeschool van Rotterdam door H. Righolt en H. Rieck.
Zij nemen alle verliezen mee van brandstofbron tot bewegingsenergie van de auto en komen op een rendement van 19% voor een electrische auto bij de huidige energiemix en 14% voor die van een brandstofauto.

Hieronder hun volledige publicatie:
https://confluence.hro.nl(...)1385046737037&api=v2
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:56:49 #82
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_136169196
als alle auto`s elektrisch worden is er wel degelijk winst voor "het milieu"

de uitstoot op de wegen is dan voortaan 0, en de uitstoot beperkt zich tot een paar plaatsen, te weten de schoorstenen van de energiecentrales.

ik hoop wel dat het mislukt. elektrisch rijden is suf. ik wil doof van de decibellen zijn als ik het gas opentrek. Jankende motoren = orgasmes
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_136169821
Water is nat
De zon is heet
Zou is zout
De kracht van het team is....................het team
de bal is rond
zonder bal kan je niet scoren
pi_136170156
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:56 schreef speedcore het volgende:
ik hoop wel dat het mislukt. elektrisch rijden is suf. ik wil doof van de decibellen zijn als ik het gas opentrek. Jankende motoren = orgasmes
stoerboi, jij bent nou een typisch voorbeeld van het "probleem" }:|
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 31 januari 2014 @ 14:22:37 #85
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_136170188
quote:
3s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 14:21 schreef Deetch het volgende:

[..]

stoerboi, jij bent nou een typisch voorbeeld van het "probleem" }:|
*trots*
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
  Forum Admin vrijdag 31 januari 2014 @ 14:33:14 #86
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_136170647
quote:
3s.gif Op donderdag 30 januari 2014 09:07 schreef Deetch het volgende:
Gisteren kreeg ik een artikel uit De Ingenieur van januari over de well-to-wheel efficientie van brandstofauto's vs. electrische auto's, een onderzoek van de hogeschool van Rotterdam door H. Righolt en H. Rieck.
Zij nemen alle verliezen mee van brandstofbron tot bewegingsenergie van de auto en komen op een rendement van 19% voor een electrische auto bij de huidige energiemix en 14% voor die van een brandstofauto.

Hieronder hun volledige publicatie:
https://confluence.hro.nl(...)1385046737037&api=v2

Interessant!
pi_136179531
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:56 schreef speedcore het volgende:
als alle auto`s elektrisch worden is er wel degelijk winst voor "het milieu"

de uitstoot op de wegen is dan voortaan 0, en de uitstoot beperkt zich tot een paar plaatsen, te weten de schoorstenen van de energiecentrales.

ik hoop wel dat het mislukt. elektrisch rijden is suf. ik wil doof van de decibellen zijn als ik het gas opentrek. Jankende motoren = orgasmes
Onzin. Tesla laat zien dat het niet suf hoeft te zijn.

Het is de toekomst. Als je ziet wat Tesla nu al bereikt als kleine speler... In een razend tempo zijn ze hun eigen laadinfra eruit aan het poepen. De CEO van Tesla liet vandaag in Amsterdam nog weten dat er een hoge dichtheid gaat komen 'so you never have to worry about it [the range]'.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_136179794
Auto's op Kernenergie is gewoon het beste , je koopt een auto en vervolgens doet ie het gewoon altijd, hoe je nooit op te laden of te tanken
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 31 januari 2014 @ 19:18:57 #89
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_136179800
Ik heb eens gelezen dat een oudere auto, eentje die dus ergens in de jaren 90 gemaakt is, ''schoner'' is dan een moderne auto. Het is niet alleen het brandstofverbruik en de uitstoot, ook de productie en verwerking van auto's is belastend voor het milieu

Ik gok zelf dat een 2e hands auto die je onderhoud met 2e hands onderdelen minder mileu belastend is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_136180063
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Onzin. Tesla laat zien dat het niet suf hoeft te zijn.

Het is de toekomst. Als je ziet wat Tesla nu al bereikt als kleine speler... In een razend tempo zijn ze hun eigen laadinfra eruit aan het poepen. De CEO van Tesla liet vandaag in Amsterdam nog weten dat er een hoge dichtheid gaat komen 'so you never have to worry about it [the range]'.
Ik weet het niet, de afhankelijkheid van de laadinfrastructuur (die sterk afwijkt van wat we gewend zijn) maakt het wel kwetsbaar allemaal. Misschien wordt de standaard ook nog wel waterstof, opgewekt met schone energie natuurlijk :P. Dan kan je gebruik maken van een groot deel van de bestaande infrastructuur.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 31 januari 2014 @ 19:26:27 #91
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_136180116
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik weet het niet, de afhankelijkheid van de laadinfrastructuur (die sterk afwijkt van wat we gewend zijn) maakt het wel kwetsbaar allemaal. Misschien wordt de standaard ook nog wel waterstof, opgewekt met schone energie natuurlijk :P. Dan kan je gebruik maken van een groot deel van de bestaande infrastructuur.
Dit is denk ik de toekomst. Al is het maar omdat men dan voort kan borduren op de kennis die men heeft over verbrandingsmotoren en inderdaad infra.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_136183906
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:25 schreef 99.999 het volgende:

Ik weet het niet, de afhankelijkheid van de laadinfrastructuur (die sterk afwijkt van wat we gewend zijn) maakt het wel kwetsbaar allemaal.
Welke afhankelijkheid? Meer dan 90% van de ritten hoef je sowieso niet te denken aan "tanken". En de ritten die wel langer zijn worden gewoon binnen afzienbare tijd gedekt door het hele netwerk. Ze zetten komend jaar per werkdag ongeveer 1 SC! Daarnaast heb je nog Chademo waar de adapter, zo liet Musk weten, in april gewoon beschikbaar is.

quote:
Misschien wordt de standaard ook nog wel waterstof, opgewekt met schone energie natuurlijk :P. Dan kan je gebruik maken van een groot deel van de bestaande infrastructuur.
Inefficiënt en je kan GEEN gebruik maken van bestaande infra. Je hebt nieuwe infra nodig en vanwege de hoogst explosiviteit zal dat erg lastig worden, met name in drukbevolkt gebied.

Het is prima voor specifieke toepassingen. Maar meer niet. Hier worstelt men al 20 jaar mee en het gaat nog ongeveer 20 jaar duren voordat het echt veilig zou kunnen. En dan is de elektrische auto al gemeengoed en overweegt niemand meer om over te gaan naar waterstof.

Over inefficiënt gesproken: vandaag kwam ook nog even inductieladen aan de orde. Niet haalbaar aldus Musk en zijn CTO: verlies van 10% is onacceptabel. Nou, waterstof heeft een veel hoger verlies!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 06:22:03 #93
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_136197503
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Onzin. Tesla laat zien dat het niet suf hoeft te zijn.

okay, ff serieus op een enigzins trollende bedoelde opmerking.

IK vind elektrische autos suf, want IK ben gek op oldtimers en benzinemotoren en het geluid en IK verblik of verbloos niet van een tesla, al zetten ze hem voor mijn deur en mag ik hem gratis en voor niks houden. de nadruk ligt op IK, wat JIJ vind van van startmotoren met een superieuriteitscomplex moet JIJ weten maar dat is wat JIJ vind.

woorden als suf, sexy, mooi zijn uitingen van een subjectieve belevenis en voor iedereen verschillend.

Tot zover de moralistische preek :P
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
  zaterdag 1 februari 2014 @ 06:22:42 #94
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_136197504
tering zeg wat komen HOOFDLETTERS toch snel agressief over :D
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_136198071
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 19:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Onzin. Tesla laat zien dat het niet suf hoeft te zijn.
Het lijkt me anders behoorlijk suf dat je elke reis van meer dan 200 km zorvuldig moet plannen en een laadstation moet zien te vinden.

quote:
Het is de toekomst. Als je ziet wat Tesla nu al bereikt als kleine speler... In een razend tempo zijn ze hun eigen laadinfra eruit aan het poepen. De CEO van Tesla liet vandaag in Amsterdam nog weten dat er een hoge dichtheid gaat komen 'so you never have to worry about it [the range]'.
Dat zeiden ze vijf jaar geleden ook al, immers de gemiddelde reisafstand was veel korter dan de actieradius.

De voordelen van de elektromotor zijn het instant koppel, de eenvoud en betrouwbaarheid, het formaat en het feit dat je makkelijk rem-energie kunt gebruiken. Maar hij mist datgene wat de auto tot zo'n succes heeft gemaakt: Laag gewicht van de mee te nemen energievoorraad die bovendien makkelijk en snel aan te vullen is. Dat is de autonomie die de automobiel maakt.

Dat zal in de nabije toekomst niet veranderen, bovendien maakt het niet zoveel uit of je de brandstof in een centrale verbrandt en dan met verlies over het net transporteert, en met verlies in een accu laadt, waar je het met verlies weer aan onttrekt, of dat je het efficient aan boord omzet in energie. Dus de hybrides zijn de toekomst, en dan niet de Prius, maar gasturbines met 4 elektromotoren of zo.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_136198333
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 06:22 schreef speedcore het volgende:

okay, ff serieus op een enigzins trollende bedoelde opmerking.

IK vind elektrische autos suf, want IK ben gek op oldtimers en benzinemotoren en het geluid en IK verblik of verbloos niet van een tesla, al zetten ze hem voor mijn deur en mag ik hem gratis en voor niks houden. de nadruk ligt op IK, wat JIJ vind van van startmotoren met een superieuriteitscomplex moet JIJ weten maar dat is wat JIJ vind.

woorden als suf, sexy, mooi zijn uitingen van een subjectieve belevenis en voor iedereen verschillend.

Tot zover de moralistische preek :P
Heb jij überhaupt al in een Tesla gereden?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_136198934
Er werd mij laatst verteld dat het produceren van een electrische auto, (vooral de accus) meer uitstoot geeft dan een benzine auto doet in zijn hele leven.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_136199130
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 09:04 schreef Weltschmerz het volgende:

Het lijkt me anders behoorlijk suf dat je elke reis van meer dan 200 km zorvuldig moet plannen en een laadstation moet zien te vinden.

Dat is alleen niet zo, de range is veel groter dan 200 km, ook in de praktijk.

En op zeer korte termijn plant de Tesla dat zelf. Je hoeft dus niet te zoeken.

quote:
Dat zeiden ze vijf jaar geleden ook al, immers de gemiddelde reisafstand was veel korter dan de actieradius.
De opmerking ging over de dichtheid van SC stations. Die gaat zo zijn dat je bij iedere reis binnen Europa een SC in de buurt hebt zodra je die nodig hebt.

O ja... Dat is dus GRATIS tanken.

quote:
De voordelen van de elektromotor zijn het instant koppel, de eenvoud en betrouwbaarheid, het formaat en het feit dat je makkelijk rem-energie kunt gebruiken. Maar hij mist datgene wat de auto tot zo'n succes heeft gemaakt: Laag gewicht van de mee te nemen energievoorraad die bovendien makkelijk en snel aan te vullen is. Dat is de autonomie die de automobiel maakt.
SC stations zullen uitgerust worden met swapstations, waarmee je voor het bedrag van een tankbeurt in de VS in 90 seconden een volle accu kijgt tegen inlevering van de lege accu. De eerst komt over enkele maanden in de VS.

quote:
Dat zal in de nabije toekomst niet veranderen,
Fout.

quote:
bovendien maakt het niet zoveel uit of je de brandstof in een centrale verbrandt en dan met verlies over het net transporteert, en met verlies in een accu laadt, waar je het met verlies weer aan onttrekt, of dat je het efficient aan boord omzet in energie. Dus de hybrides zijn de toekomst, en dan niet de Prius, maar gasturbines met 4 elektromotoren of zo.
Ja, laten we vooral nog ingewikkelder techniek in auto's mikken...

De Model S heeft de hoogste score ooit als het gaat om tevreden rijders. Dat is niet zomaar. Elektrisch rijden kent nadelen, maar Tesla lost die vrij efficiënt op. De voordelen gaan dan de dienst uitmaken. Over drie jaar staat het betaalbare model in de showroom. De vraag zal niet zijn hoeveel ze er kunnen verkopen, maar hoeveel ze er kunnen maken.

Ook Mercedes komt met een Tesla achtige overigens (gebruik makend van de accutechnologie van Tesla). Te beginnen met de B klasse. Dat is wel weer suf, maar goed.

Dan zwijg ik maar over toekomstige integraties zoals power to grid.

Jij bent nl nog niet aan het nadenken over hetgeen waar Tesla voor is opgericht: transport onafhankelijk maken van fossiele brandstof. Het doel van Tesla (Elon Musk) is om transport volledig plaats te laten gaan vinden met duurzame energie. En dat is niet gewoon iets wat 'leuk' is, maar gewoon hoogst noodzakelijk. En hybrides helpen daarbij niet. Die verhogen alleen de efficiëntie. Dus is het een tussenoplossing naar geheel duurzaam.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_136199170
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 10:11 schreef delano.888 het volgende:
Er werd mij laatst verteld dat het produceren van een electrische auto, (vooral de accus) meer uitstoot geeft dan een benzine auto doet in zijn hele leven.
Dat geldt voor de vervuilende accu's in een prius. En zelfs toyota gaat over op andere accu's in de toekomst.

Alleen: hun prius is nu al vwb totale uitstoot minder goed dan een tesla als je er uitsluitend door kolen opgewekte elektriciteit in mikt.

Ps het vervuilende in die accu's is nikkel. Dat vind je terug in auto's die van staal zijn gemaakt. Dat is ruwweg iedere moderne auto, exclusief de tesla (die is volledig aluminium).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 14:25:39 #100
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_136205438
DS4 het doet mij deugd om te zien dat je met jou liefde voor verbranderingsmotoren nu ook het nut van EV's inziet en dit uitdraagt.

Eigenlijk zou iedere autoliefhebber de EV moet omarmen zodat we nog lang van de plofmotor kunnen genieten, niet in saaie 3 of cilinders maar wel van inefficiënte apparaten die een grote glimlach op je gezicht toveren.

Tesla laat overigens al heel goed zien dat het één bet ander niet uit hoeft te sluiten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')