Lijkt me voorlopig game over voor Sirotkin. Als je wel met geld zwaait, maar je sponsoren lappen niet, dan houdt het snel op in de F1.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:23 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook al. En hoe zit het met die Sirotkin? Die zou derde coureur zijn (eerst tweede coureur) maar nu uiteindelijk toch niets wegens sponsors ofzo? Raar team met nog raardere verhalen. Ik zou er m'n handen niet aan gebrand hebben eerlijk gezegd.
En uiteindelijk pist ie buiten de pot omdat hij geen geld heeftquote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:32 schreef Joene het volgende:
Nou we gaan maar ff 3/4 jaar wachten op Verstappen Jr. Die jongen doet grootse dingen...
Mwah hij heeft een betere manager dan Josquote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:33 schreef franklop het volgende:
[..]
En uiteindelijk pist ie buiten de pot omdat hij geen geld heeft
En hopelijk Robin Frijns, die een vol seizoen GP2 zou moeten gaan rijden in combinatie met de testrol bij Caterham waar over gespeculeerd wordt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:32 schreef Joene het volgende:
Nou we gaan maar ff 3/4 jaar wachten op Verstappen Jr. Die jongen doet grootse dingen...
Een vrouw in de f1 duurt nog 20 jaar.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En hopelijk Robin Frijns, die een vol seizoen GP2 zou moeten gaan rijden in combinatie met de testrol bij Caterham waar over gespeculeerd wordt.
En Nyck de Vries die in het McLaren development programma zit en Beitske Visser, die net zoals Verstappen snel was bij Fomule Renault 2.0 testen.
Ik hoop toch wat eerder.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:41 schreef Joene het volgende:
[..]
Een vrouw in de f1 duurt nog 20 jaar.
ik denk een aparte klasse.quote:
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 11:57:37 Frijns may have bagged an #F1 test role at Caterham but Haryanto beat him to a #GP2 seat with them: http://t.co/MW0BnRlwoH reageer retweet
Sinds 2009 is er een coureur doorgestroomd van Marussia/Caterham naar een ander team, en dat is Charles Pic. Blijven racen bij een van die teams heeft tot nu toe dus ook niet echt geholpenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:29 schreef DenS het volgende:
Giedo gaf tijdens persconferentie aan dat hij kon tekenen bij Caterham maar dat ie dat niet gedaan heeft omdat ie denkt dat Sauber een betere keus is We zullen zien.
Inderdaad. Hopelijk kan Giedo zich bewijzen en dan Sutil of Guti eruit erken volgend jaar.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:03 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Sinds 2009 is er een coureur doorgestroomd van Marussia/Caterham naar een ander team, en dat is Charles Pic. Blijven racen bij een van die teams heeft tot nu toe dus ook niet echt geholpen
Van Marusia naar Caterham, was niet echt een stap vooruit, en nu heeft hij (nog even) niets. Ja, hij wordt genoemd als vervanger van Valsecchi en we weten allemaal wel hoeveel die taak voorstelt..quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:03 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Sinds 2009 is er een coureur doorgestroomd van Marussia/Caterham naar een ander team, en dat is Charles Pic.
Ik denk dat Marco Sorensen daar meer kans als testrijder maakt gezien de sponsoring van de Saxo bank en het feit dat hij een Lotus junior coureur is.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:43 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Van Marusia naar Caterham, was niet echt een stap vooruit, en nu heeft hij (nog even) niets. Ja, hij wordt genoemd als vervanger van Valsecchi en we weten allemaal wel hoeveel die taak voorstelt..
Precies, dus van de rijders uit de vorige twee seizoenen heeft er niemand enige vooruitgang geboekt.. Kovalainen, Petrov en Pic staan met lege handen, v/d Garde is gedegradeerd tot testrijder en Glock heeft het misschien nog wel het beste gedaan door de laatste DTM race van 2013 te winnen.. Bianchi en Chilton mogen het nog een jaartje proberen bij Marussia, maar zijn het hele silly season niet bij andere teams genoemd.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:01 schreef sasquatsch het volgende:
Ik denk dat Marco Sorensen daar meer kans als testrijder maakt gezien de sponsoring van de Saxo bank en het feit dat hij een Lotus junior coureur is.
Kovalainen en petrov hadden natuurlijk al bij grotere teams gereden voordat ze bij de achterhoedeteams uitkwamen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:25 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Precies, dus van de rijders uit de vorige twee seizoenen heeft er niemand enige vooruitgang geboekt.. Kovalainen, Petrov en Pic staan met lege handen, v/d Garde is gedegradeerd tot testrijder en Glock heeft het misschien nog wel het beste gedaan door de laatste DTM race van 2013 te winnen.. Bianchi en Chilton mogen het nog een jaartje proberen bij Marussia, maar zijn het hele silly season niet bij andere teams genoemd.
www.ad.nlquote:Belg Vandoorne reserverijder McLaren
De Belgische autocoureur Stoffel Vandoorne is komend seizoen eerste reserve bij McLaren. Hij stapt in als een de vaste rijders van de Britse formule 1-stal onverhoopt wegvalt. 'Stoffel is een uitstekende piloot. Hij is snel, strijdlustig, intelligent en ambitieus en heeft al een uitstekende indruk op ons gemaakt', roemt sportdirecteur Sam Michael van McLaren het 21-jarige racetalent.
Vandoorne volgde al het opleidingsprogramma van McLaren. Hij eindigde vorig seizoen als tweede in de Formule Renault 3.5 achter winnaar Kevin Magnussen. Die Deen vormt in 2014 samen met Jenson Button het wedstrijdkoppel voor het Engelse raceteam, dat in 2013 een van zijn slechtste seizoenen in de Formule 1 doormaakte. Vandoorne zelf zal racen in de talentklasse GP2 voor het ART-team.
Niet minder dan terecht En volgend jaar ongetwijfeld naast of ter vervanging van Magnussen. Mooie toekomst voor McLarenquote:
Dan zouden ze weer reserve wagens mee moeten nemen..quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:45 schreef raptorix het volgende:
Zou misschien leuk zijn om op Zaterdagen een mini race van bijvoorbeeld 10 laps te houden voor test coureurs, dan krijgen testcoureurs wat meer airtime, en is nog leuk voor publiek ook
Of gewoon wagens die minimaal 2 jaar oud moeten zijn.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:49 schreef franklop het volgende:
[..]
Dan zouden ze weer reserve wagens mee moeten nemen..
Het gaat er niet om wat het kost, maar om wat het oplevertquote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:50 schreef franklop het volgende:
Past natuurlijk ook niet in het plaatje der kostenbezuinigingen
Zijn enige link op dit moment is als testrijder bij Caterham, maar ik geef hem weinig kans op een zitje nu het erop lijkt dat ze daar betalende coureurs willen hebben.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 22:50 schreef Nattekat het volgende:
Ik mis Frijns in het grote verhaal.
0% kans. Frijns is uitgerangeerd bij Caterham en moet hopen op een plekje in de GP2. Zeer goede coureur, maar is waarschijnlijk net te uitgesproken op een verkeerde manier, waardoor hij in de F1 geen kans krijgtquote:Op donderdag 28 augustus 2014 22:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zijn enige link op dit moment is als testrijder bij Caterham, maar ik geef hem weinig kans op een zitje nu het erop lijkt dat ze daar betalende coureurs willen hebben.
Als je driekwart jaar bedoelde ben je een zienerquote:Op dinsdag 21 januari 2014 10:32 schreef Joene het volgende:
Nou we gaan maar ff 3/4 jaar wachten op Verstappen Jr. Die jongen doet grootse dingen...
ik zie Button het liefst vandaag nog z'n helm aan de wilgen hangen .quote:Op zondag 7 september 2014 10:34 schreef Automatic_Rock het volgende:
Jammer eigenlijk. Het had mij mooi geleken als Button naar Williams was gegaan ipv Massa.
Voor Button mooi om zijn carrière af te sluiten bij het team waar hij begonnen is, en voor Williams mooi dat ze dan 2 rijders hebben die constant presteren. Button heeft nu in de McLaren dik meer punten dan Massa in de Williams wat toch echt een veel betere auto is
dat weet je pas over een jaar of 2/3 als die zolang de kans krijgtquote:Op zondag 7 september 2014 10:51 schreef Fer het volgende:
Vraag mij af wat Verstappen gaat brengen te komende jaren. Bedenk dat er wel meer sensationele talenten waren in lagere klasses, die uiteindelijk in de F1 niet verder dan een goede middenmoter of subtopper bleken te zijn.
Toro Rosso heeft nog geen enkele coureur (inclusief Scott Speed dus) er binnen anderhalf seizoen uit geschopt. Sebastien Bourdais (2008/2009) is daar de laatste die geen twee volledige seizoenen heeft gereden, dus Max gaat echt wel de tijd krijgenquote:Op zondag 7 september 2014 11:07 schreef Joene het volgende:
[..]
dat weet je pas over een jaar of 2/3 als die zolang de kans krijgt
Het is natuurlijk afwachten of Max het ook echt waarmaakt. Vergne heeft zich in drie jaar tijd niet voldoende kunnen bewijzen en moet nu het veld ruimen, dat is min of meer de opzet van Toro Rosso. Magnussen rijdt bij McLaren, dat er iets minder moeite mee heeft om coureurs na een jaar te dumpen dan STR. Vandoorne is de laatste weken aardig bezig in de GP2 en is McLaren-junior, dus het zou kunnen dat hij Magnussen opvolgt.quote:Op zondag 7 september 2014 11:24 schreef Fer het volgende:
JE Vergne was ook sensationeel in de lagere klasses, maar wordt nu toch vervangen. Over Magnussen wordt ook alweer gepraat dat ie weg moet. En waar blijft Stoffel?
Wat dat betreft doet Stoffel het goed, want de GP2 schijnt lastig te zijn met de Pirelli banden. Vandaar dat vooral coureurs die al jaren rondrijden de titel hebben gewonnen de afgelopen jaren.quote:Op zondag 7 september 2014 11:28 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Het is natuurlijk afwachten of Max het ook echt waarmaakt. Vergne heeft zich in drie jaar tijd niet voldoende kunnen bewijzen en moet nu het veld ruimen, dat is min of meer de opzet van Toro Rosso. Magnussen rijdt bij McLaren, dat er iets minder moeite mee heeft om coureurs na een jaar te dumpen dan STR. Vandoorne is de laatste weken aardig bezig in de GP2 en is McLaren-junior, dus het zou kunnen dat hij Magnussen opvolgt.
Het is jammer dat hij na de eerste race zo lang geen punten heeft gehaaldquote:Op zondag 7 september 2014 12:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wat dat betreft doet Stoffel het goed, want de GP2 schijnt lastig te zijn met de Pirelli banden. Vandaar dat vooral coureurs die al jaren rondrijden de titel hebben gewonnen de afgelopen jaren.
4 DNF's (waarvan 3 in de eerste ronde) en een paar keer een slechte pitstop of strategie doen dat. daar kan Massa niets aan doen.quote:Op zondag 7 september 2014 10:34 schreef Automatic_Rock het volgende:
Jammer eigenlijk. Het had mij mooi geleken als Button naar Williams was gegaan ipv Massa.
Voor Button mooi om zijn carrière af te sluiten bij het team waar hij begonnen is, en voor Williams mooi dat ze dan 2 rijders hebben die constant presteren. Button heeft nu in de McLaren dik meer punten dan Massa in de Williams wat toch echt een veel betere auto is
Precies, daarom zeggen punten ook niet alles.quote:Op maandag 8 september 2014 13:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
4 DNF's (waarvan 3 in de eerste ronde) en een paar keer een slechte pitstop of strategie doen dat. daar kan Massa niets aan doen.
Inderdaad. Als punten alles zouden zeggen zat nu Vergne in de auto van Ricardo.quote:Op dinsdag 9 september 2014 00:48 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Precies, daarom zeggen punten ook niet alles.
Ricciardo scoorde vorig jaar meer punten dan Vergne.quote:Op dinsdag 9 september 2014 01:07 schreef Geralt het volgende:
[..]
Inderdaad. Als punten alles zouden zeggen zat nu Vergne in de auto van Ricardo.
Toen Ricardo bevestigd werd door Red Bull had Vergne meer punten op dat moment. Dat bedoelde ik.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ricciardo scoorde vorig jaar meer punten dan Vergne.
quote:Reports about Fernando Alonso’s future at Ferrari continue to run wild in the aftermath of the Singapore Grand Prix.
La Gazzetta dello Sport claimed this week that the disgruntled Spaniard has now told the crisis-struck Maranello marque of his intention to leave.
Reportedly, this follows Alonso’s behind-the-scenes demands about his willingness to see out the remaining two years on his existing Ferrari contract.
La Gazzetta said Alonso placed a number of conditions on his continuation, including a new monetary bonus system based on his collection of points that could boost his salary to the tune of ¤100 million over the next three years.
And the newspaper also said that if Ferrari fails to reach certain performance milestones next year, another of Alonso’s demands is that he will be free to leave at any point.
It is said that Ferrari team boss Marco Mattiacci, who may subsequently have been in contact with Sebastian Vettel, has not agreed to Alonso’s reported demands.
The latest wild twist in the sensational Alonso reports is that Flavio Briatore, still involved in the 33-year-old driver’s career and the former team boss at Enstone, is opening the door for a Lotus seat in 2015.
Sport Bild claims the deal is tied up with reports of Canadian fashion billionaire Lawrence Stroll’s new interest in buying the struggling Enstone team.
Stroll would reportedly finance the Alonso deal as well as pay for Formula 1-leading Mercedes engines for the currently Renault-powered team.
Frenchman Jules Bianchi, the leading Ferrari academy driver and current Marussia racer, is named as another possible successor for a departed Alonso. (GMM)
Ik teken ervoor.quote:Op woensdag 24 september 2014 13:17 schreef JohnB52 het volgende:
Bianchi gaat samen met vd Garde bij Sauber rijden.
En ja, jullie mogen mij quoten als t zover is.
Toen was er toch zo'n lachwekkend artikel dat ze Ricciardo genomen hadden omdat Vergne misschien Vettel in de weg zou rijdenquote:Op dinsdag 9 september 2014 11:21 schreef Geralt het volgende:
[..]
Toen Ricardo bevestigd werd door Red Bull had Vergne meer punten op dat moment. Dat bedoelde ik.
ja maar alleen punten maken niet zalig. En dat weten we allemaal hier.quote:Op dinsdag 9 september 2014 11:21 schreef Geralt het volgende:
[..]
Toen Ricardo bevestigd werd door Red Bull had Vergne meer punten op dat moment. Dat bedoelde ik.
quote:Op woensdag 24 september 2014 13:17 schreef JohnB52 het volgende:
Bianchi gaat samen met vd Garde bij Sauber rijden.
En ja, jullie mogen mij quoten als t zover is.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 12:25 schreef Ferry_76 het volgende:
RTL GP op facebook:
Laatste berichten vanuit de F1 paddock: Vettel en Alonso zouden ook met Mercedes in gesprek zijn, Hamilton met Ferrari, Vergne is weer in de running bij Toro Rosso, Lotus volgend jaar met Mercedes-motoren, Total daar weg en daarmee Grosjean onzeker.
Hoe dan ook is het de stoelendans van de eeuw...
supervreemd dat ze de 3 jr. rijders + huidige rijder noemen, snap het absoluut nietquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:46 schreef sasquatsch het volgende:
Vergne, Sainz, Gasly en Lynn worden bij Toro Rosso genoemd als teamgenoot van Max.
Als Vergne in 2 seizoen sneller is dan is het wel direct exit voor Max, Kvyat en Ricciardo wisten hem immers wel te verslaan. Dan kan hij samen met Jaime plaatjes gaan draaien op Ibiza.quote:Op maandag 13 oktober 2014 21:59 schreef Meike26 het volgende:
Voor Verstappen hoop ik van harte dat Vergne nog een jaar bij STR mag racen. Goed vergelijkingsmateriaal en iemand om wat van te leren. En hem te verslaan
Voor Vergne zou ik zeggen, doe het niet jongen, je word net als dit jaar het snot voor de ogen gereden. Een goede teamgenoot om je eigen talent te bewijzen, maar ook iemand om je aan dood te irriteren dat hij steeds sneller is.
Zonder dollen, denk ik dat Vergne een heel heel goede WEC rijder kan worden. Zeker geen domme jongen en naar mijn idee een coureur die we straks op LeMans een paar keer op hoogste treedje gaan zien.
quote:Op maandag 13 oktober 2014 21:59 schreef Meike26 het volgende:
Voor Vergne zou ik zeggen, doe het niet jongen, je word net als dit jaar het snot voor de ogen gereden. Een goede teamgenoot om je eigen talent te bewijzen, maar ook iemand om je aan dood te irriteren dat hij steeds sneller is.
Omdat ik verwacht dat ze een topcoureur binnen willen slepen voor volgend jaar (Alonso) en daarnaast een talent voor de toekomst willen hebben (Magnussen / Vandoorne)quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 02:27 schreef SiGNe het volgende:
Button exit... ik betwijffel het, misschien dat ie in 2016 vervangen gaat worden maar voor Honda is ie volgend seizoen toch wel een asset.
-Button spreekt zeer goed Japans (z'n vriendin is half-Japans).
-Hij is daar ook enorm geliefd bij het publiek, mede doordat ie de taal spreekt.
-Button is bij de onderhandelingen met Honda geweest vanaf het eerste contact met McLaren, er zijn verhalen dat hij de deal mede mogelijk gemaakt heeft en dat het vooral Button was die aan Honda vroeg of ze terug wilden komen (dat laatste zijn zeer vage geruchten)
-Doordat Button de taal zo goed spreekt kan hij zonder tolk duidelijk vertellen wat voor problemen er met de motor zijn, zeer belangrijk, zeker in een eerste seizoen.
-Button doet het op het moment bij McLaren beter dan Magnussen
Ik zie niet helemaal in waarom Button weg zou moeten bij McLaren.
Ik hoop het. Veel liever Button dan Magnussen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 09:16 schreef Meike26 het volgende:
Denk dat ze vooral veel punten willen pakken volgend jaar, er moet gelijk gepresteerd worden wil Honda niet aan gezichtsverlies lijden. Met 2 constante coureurs die kunnen presteren onder soms moeilijke omstandigheden, meeste kans om volgend jaar zeker te zijn van top 4 positie in constructeurs kampioenschap! Ik blijf er bij dat het Alonso & Button word.
Die Hulkenberg heeft ook pech he. Wordt al jaren in verband gebracht met Ferrari, maar telkens zit er iemand anders in die auto.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 17:09 schreef sasquatsch het volgende:
Verder zou Hulkenberg bij Force India blijven als Vettel bij Ferrari wordt bevestigd. Force India wil hem en Perez graag behouden .
Als Hülk 10 centimeter korter was geweest had hij al lang bij een topteam gereden.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 21:44 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die Hulkenberg heeft ook pech he. Wordt al jaren in verband gebracht met Ferrari, maar telkens zit er iemand anders in die auto.
klopt, maar toch denk ik dat het voor Hülk een rol heeft gespeeld. Hij was meermalen in beeld bij Ferrari, maar paste gewoon niet in de auto, omdat deze ontworpen was voor kleinere coureursquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:30 schreef Beach het volgende:
Wurz en Webber zaten anders ook niet bij de minste teams.
Hamilton denk ik eerder...quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hulkenberg is na Alonso de beste coureur in de F1 op dit moment.
De laatste paar races wel jaquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 08:03 schreef Meike26 het volgende:
Daarom doet Perez het ook zo beroerd ? Hij rijdt vaker voor Hulkie dan erachter
Perez had in het begin van het seizoen veel last van mechanische uitvalbeurten. Toen zaten de teams nog dichter op elkaar en kon Hülkenberg relatief makkelijk punten pakken. Sinds Perez pechvrij begon te racen werd al snel duidelijk dat Hülkenberg het keer op keer moest afleggen tegen Perez. Helaas voor Perez kwam Force India niet met echte aero-updates en was het vechten voor punten veel moeilijker dan in het begin van het seizoen.quote:
Je kan er om lachen, maar ik vind hem veel meer uit de auto halen dan Hulkie nu doet. Als Hulkenberg zo goed was, of beter dan Perez in iedergeval, waarom is Hulkie dan onzichtbaar en is Perez zich steeds naar voren aan het knokken? Het talent Hulkenberg erken ik ook zeker wel, maar hij valt mij dit jaar gewoon behoorlijk tegen, juist hij had deze mindere tijd van Force India kunnen verzachten met wat punten en of sterke races. Tot nu toe lijkt vooral Perez de auto in de kijker te rijden.quote:
Sinds de GP van Oostenrijk wel, en hij heeft dit jaar al een keer op het podium gestaan.quote:
Checo heeft ongelofelijke mazzel gehad op dat podium in Bahrein en inderdaad iets beter gepresteerd sinds de zomerstop.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 21:24 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Sinds de GP van Oostenrijk wel, en hij heeft dit jaar al een keer op het podium gestaan.
Het gerucht gaat dat als STR Vergne toch op straat zet, FI Hulkenberg inruilt voor Vergne omdat ze onder de indruk zijn van Sergio.
Jups, die willen vooral voor het constucteurskampioenschap gaan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 09:16 schreef Meike26 het volgende:
Denk dat ze vooral veel punten willen pakken volgend jaar, er moet gelijk gepresteerd worden wil Honda niet aan gezichtsverlies lijden. Met 2 constante coureurs die kunnen presteren onder soms moeilijke omstandigheden, meeste kans om volgend jaar zeker te zijn van top 4 positie in constructeurs kampioenschap! Ik blijf er bij dat het Alonso & Button word.
Ik dacht dat zijn lengte een beetje het probleem wasquote:Op zondag 19 oktober 2014 10:47 schreef Meike26 het volgende:
Het probleem bij Hulkenberg is ook zijn imago hé, wat hij eigenlijk niet heeft. Het is gewoon the boy next door, gewoontjes en totaal niet spannend. Denk dat voor Ferrari ook een punt is om hem niet laten rijden voor het team, waar je juist een uitgesproken persoonlijkheid in je team wilt hebben. En ook daar zal Perez hem statistisch op af troeven. Perez zal eerder bij Ferrari terecht komen, dan dat Hulkie die kans zal krijgen.
Oftewel, hij heeft hetzelfde imago als Barrichello en Massa?quote:Op zondag 19 oktober 2014 10:47 schreef Meike26 het volgende:
Het probleem bij Hulkenberg is ook zijn imago hé, wat hij eigenlijk niet heeft. Het is gewoon the boy next door, gewoontjes en totaal niet spannend. Denk dat voor Ferrari ook een punt is om hem niet laten rijden voor het team, waar je juist een uitgesproken persoonlijkheid in je team wilt hebben. En ook daar zal Perez hem statistisch op af troeven. Perez zal eerder bij Ferrari terecht komen, dan dat Hulkie die kans zal krijgen.
kortom The Iceman de nr 1 en Hulk de 2de man en waar nodig de verdediger van het klassement voor Kimi.quote:Op zondag 19 oktober 2014 10:57 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Oftewel, hij heeft hetzelfde imago als Barrichello en Massa?
zeggen ze maar waarom paste een Webber dan wel in een snelle auto?quote:Op zondag 19 oktober 2014 10:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik dacht dat zijn lengte een beetje het probleem was
dat was toch ook problematischquote:Op zondag 19 oktober 2014 10:59 schreef Toekito het volgende:
[..]
zeggen ze maar waarom paste een Webber dan wel in een snelle auto?
Strak plan!quote:Op zondag 19 oktober 2014 10:58 schreef Toekito het volgende:
[..]
kortom The Iceman de nr 1 en Hulk de 2de man en waar nodig de verdediger van het klassement voor Kimi.
Dat gerucht is al ontkend door FI. Ze willen met beide door.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 21:24 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Sinds de GP van Oostenrijk wel, en hij heeft dit jaar al een keer op het podium gestaan.
Het gerucht gaat dat als STR Vergne toch op straat zet, FI Hulkenberg inruilt voor Vergne omdat ze onder de indruk zijn van Sergio.
quote:Wat betreft de dagelijkse dosis silly season speculaties...
Porsche zou volgend jaar een derde 919 Hybrid (foto) op Le Mans willen inzetten met als rijders Nico Hulkenberg, Fernando Alonso en Jenson Button. Dat kan theoretisch overigens, omdat Le Mans in 2015 niet clasht met een Grand Prix.
Ferrari zou voor de komende US Grand Prix bekend maken dat Alonso vertrekt en Vettel hem vervangt.
Alonso zou slechts voor één jaar willen tekenen voor McLaren-Honda en anders een sabbatical nemen (afgezien van Le Mans) en dan in 2016 terugkeren in de Formule 1 met Mercedes.
Andere insiders houden vol dat een 2015-move van Alonso naar Mercedes i.p.v. Hamilton nog steeds niet uitgesloten is, en dat Hamilton dan terugkeert naar McLaren.
Lewis' commentaar op dat hardnekkige gerucht: "I don't make promises to anyone -- not even my girlfriend."
PR-technisch gezien zou het een sterke zet zijn van Porsche.quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:22 schreef Ferry_76 het volgende:
https://www.facebook.com/(...)8886/?type=1&theater
[..]
Force India is geen fabrieksteam van Mercedes, dus die hebben daar weinig over te zeggen denk ik. Punt 1 kan inderdaad een probleem zijn voor sommige coureurs, maar Ferrari gaat ook elk jaar skieen etc met zijn coureurs voor het seizoen, en we weten hoe gevaarlijk dat kan zijn..quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
2. Stel Hulkenburg rijdt in 2015 bij F.I.-Mercedes in F1 en gaat voor Porsche uitkomen in de 24h? Gaat Mercedes niet leuk vinden.
I know, ik sleepte Indy er ook alleen maar bij als voorbeeld van een prestigieuze wedstrijd die het klassement van een raceklasse ontstijgt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
Indy en Monaco vallen altijd samen dus dat is wel vrij kansloos..
True, als niet fabrieksteam speelt dat inderdaad niet, of in ieder geval veel minder.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:02 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Force India is geen fabrieksteam van Mercedes, dus die hebben daar weinig over te zeggen denk ik. Punt 1 kan inderdaad een probleem zijn voor sommige coureurs, maar Ferrari gaat ook elk jaar skieen etc met zijn coureurs voor het seizoen, en we weten hoe gevaarlijk dat kan zijn..
Vroeger wel. In de jaren '60 reden er diverse F1 coureurs regelmatig mee in de Indy 500 en Le Mans. Later is dit minder geworden doordat de teams de activiteiten van de coureurs aan banden legden (door de grote belangen in de F1).quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
PR-technisch gezien zou het een sterke zet zijn van Porsche.
Maar ik neem aan dat geen van de drie rijders dan onder contract kan staan bij een Formule 1 team.
De 24h mag dan misschien niet clashen met de F1 kalender.
Maar het contract van een Formule 1 coureur is waarschijnlijk zodanig dichtgetimmerd dat hij niet zomaar deel kan nemen aan een andere raceklasse, want:
1. Kans op lichamelijk letsel (denk even terug aan de controverse die het mountainbiken van Webber en tennissen van Montoya al opleverde).
2. Stel Hulkenburg rijdt in 2015 bij F.I.-Mercedes in F1 en gaat voor Porsche uitkomen in de 24h? Gaat Mercedes niet leuk vinden.
Als dat alles geen bezwaar was hadden we waarschijnlijk vaker coureurs gezien die zich aan uitstapjes buiten de Formule 1 zouden wagen om deel te nemen aan prestigieuze wedstrijden.
Denk aan Le Mans, Indy 500, Daytona 500, Talladega 500 etc... (jammer dat dat nooit gebeurd overigens).
Giedo weet het al voor volgend jaar?twitter:GvanderGarde twitterde op maandag 20-10-2014 om 11:48:08 .@NicoHulkenberg Congrats buddy, hopefully we can have some nice fights next year, like the old days 😉 http://t.co/pgB73GBhRK reageer retweet
Klopt. En daar komt nog bij dat je tegenwoordig niet "zomaar" even instapt en competitief mee kan strijden, waar men zich in de jaren '60 bij wijze van spreke nog met een aangepast F1 chassis in konden schrijven voor de Indy 500.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vroeger wel. In de jaren '60 reden er diverse F1 coureurs regelmatig mee in de Indy 500 en Le Mans. Later is dit minder geworden doordat de teams de activiteiten van de coureurs aan banden legden (door de grote belangen in de F1).
Vroeger was de Indy 500 ook gewoon een GP meetellende voor het wereldkampioenschap.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vroeger wel. In de jaren '60 reden er diverse F1 coureurs regelmatig mee in de Indy 500 en Le Mans. Later is dit minder geworden doordat de teams de activiteiten van de coureurs aan banden legden (door de grote belangen in de F1).
Alleen reed er toen (bijna) niemand van de reguliere F1 coureurs die race. Dat kwam pas halverwege de jaren '60, toen de race niet meer meetelde voor het F1 kampioenschap (tussen 1950 en 1960).quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:38 schreef TagForce het volgende:
[..]
Vroeger was de Indy 500 ook gewoon een GP meetellende voor het wereldkampioenschap.
True.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen reed er toen (bijna) niemand van de reguliere F1 coureurs die race. Dat kwam pas halverwege de jaren '60, toen de race niet meer meetelde voor het F1 kampioenschap (tussen 1950 en 1960).
Gaat gewoon voor Sauber racen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:26 schreef Beach het volgende:Giedo weet het al voor volgend jaar?twitter:GvanderGarde twitterde op maandag 20-10-2014 om 11:48:08 .@NicoHulkenberg Congrats buddy, hopefully we can have some nice fights next year, like the old days 😉 http://t.co/pgB73GBhRK reageer retweet
Lijkt me wel. Paar eurootjes van Boekhoorn erbij en gas op de plank.quote:
En niemand die aandacht voor hem heeft omdat hij om z'n oren gereden wordt door een 17-jarige tiener waarna het binnen een jaar het avontuur weer afgelopen isquote:
Vind het meer ironisch Kut voor hem dat hij een redelijk zitje zou kunnen fixen en vervolgens alle aandacht van de media etc. op Max gericht zouden zijn. Ik zou daar bijvoorbeeld als sponsor van Giedo best wel mijn vraagtekens bij zetten. De media aandacht, en dus attentiewaarde zal een stuk lager zijn nu Max ook rijdt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 08:28 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik ben echt een groot fan van Max maar waarom iedereen Giedo spontaan af moet zeiken ontgaat me een beetje.
Achja, er is er maar 1 die daar weg moet en dat is Kaltenborn.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:41 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens Blick.ch gaat Ericsson in 2015 bij Sauber rijden. Hij zou ca. 20 miljoen frank (=16 miljoen euro) meenemen, iets wat Sauber goed kan gebruiken.
Zou slecht nieuws zijn voor Van der Garde, of ze moeten beide rijders vervangen.
Hoeft niet. Met Verstappen in het veld zal de Nederlandse aandacht voor de F1 flink toenemen, wat ook het sponsoren van andere Nederlandse coureurs aantrekkelijker maakt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 08:01 schreef Fiorano het volgende:
[..]
En niemand die aandacht voor hem heeft omdat hij om z'n oren gereden wordt door een 17-jarige tiener waarna het binnen een jaar het avontuur weer afgelopen is
Ik kan me ook 2012 herinneren waarin er toch een hoop podiumplaatsen werden gehaald onder haar leiding.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:54 schreef Marks het volgende:
[..]
Achja, er is er maar 1 die daar weg moet en dat is Kaltenborn.
Sinds die aan het roer is, gaat het neerwaarts met nu het SLECHTSTE seizoen voor Sauber ooit. Toeval? No fcing way.
Natuurlijk, toen was ze er net, veel van de zaken van toen had ze nog geen invloed op. Dat het nu zo inzakt is een slechte zaak en ook de rijderskeuze is een blamage.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:05 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Ik kan me ook 2012 herinneren waarin er toch een hoop podiumplaatsen werden gehaald onder haar leiding.
In dat jaar ging ze het langzaamaan overnemen van Peter Sauber. Toen ging het nog goed, vanaf dat zij aan het roer staat gaat het slecht met de tent. En dat begon met die russische investeerders blamagequote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:05 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Ik kan me ook 2012 herinneren waarin er toch een hoop podiumplaatsen werden gehaald onder haar leiding.
Ach beroerder dan Gutierrez kan hij het in elk geval niet doen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:41 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens Blick.ch gaat Ericsson in 2015 bij Sauber rijden. Hij zou ca. 20 miljoen frank (=16 miljoen euro) meenemen, iets wat Sauber goed kan gebruiken.
Zou slecht nieuws zijn voor Van der Garde, of ze moeten beide rijders vervangen.
Wat ik denk: Er rijden straks 3 Ferrari's rond, of er komt een nieuw team met zoveel mogelijk techniek van Ferrari erin.quote:Fernando Alonso blijft vaag over zijn toekomst, al heeft hij wel weer een tipje van de sluier gelicht. De tweevoudig wereldkampioen omschrijft zijn plannen als 'heel ambitieus' en laat weten dat het 'onwaarschijnlijk' is dat hij in 2015 een sabbatical year neemt.
Dat team komt er, Haas gaat met Ferrari techniek rijden. Blijft natuurlijk de vraag of Alonso niet ondertussen te oud is om daar nog wat op te bouwen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:45 schreef Fer het volgende:
[..]
Wat ik denk: Er rijden straks 3 Ferrari's rond, of er komt een nieuw team met zoveel mogelijk techniek van Ferrari erin.
Haas kan ik 2015 al komen als ze willen. Maar dat was niet het plan. En of hij 300M heeft om competatief te zijn.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:47 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]h
Dat team komt er, Haas gaat met Ferrari techniek rijden. Blijft natuurlijk de vraag of Alonso niet ondertussen te oud is om daar nog wat op te bouwen.
Op Skysports schijnt er gezegd te zijn dat Audi interesse heeft in Sauber voor 2016. 2015 word dan een overgangsjaar voor Sauber. In dat jaar zal het naar mijn idee al voor Alonso zo zijn dat hij 2 taken op zich gaat nemen. Managen en rijden. En dat lijkt me het best bij zijn uitspraak passen dat hij wel voor een optie is gegaan waar hij binnen 3 jaar kampioen mee kan worden. Bij Marussia of Caterham zie ik dat minder snel gebeuren. Sauber heeft goede faciliteiten om een top team te worden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:45 schreef Fer het volgende:
[..]
Wat ik denk: Er rijden straks 3 Ferrari's rond, of er komt een nieuw team met zoveel mogelijk techniek van Ferrari erin.
Kijkend naar hoe hard STR opeens gaat, met dezelfde motor/ers/bak/electronica als RBR erin en Newey zei het vorig jaar al: Het chassis zelf is niet zo belangrijk meer, gaat alleen om de motor en aller eromheen.
Ik zie ook dat Bob Bell nog geen contract heeft voor 2015.
Maar zien ook in dat met de nieuwe regels, de fabrikant van de powerunit veel meer invloed op het succes heeft gekregen dan vroeger. En ze lopen lichtjaren voor op de ontwikkeling van hybrideaandrijving.quote:Op zaterdag 1 november 2014 10:53 schreef Jigzoz het volgende:
Maar Audi zelf ontkent bezig te zijn met F1-plannen.
Da's waar...quote:Op zaterdag 1 november 2014 11:31 schreef Fer het volgende:
[..]
Maar zien ook in dat met de nieuwe regels, de fabrikant van de powerunit veel meer invloed op het succes heeft gekregen dan vroeger. En ze lopen lichtjaren voor op de ontwikkeling van hybrideaandrijving.
Het is een feit dat de nieuwe motorregels (nog de 4 cilinder) bedacht zijn om Audi in de F1 te trekken. Nadat Audi zich toch terugtrok zijn de regels een jaar uitgesteld en is men overgegaan op de V6. Aldus Adrian Neweyquote:Op zaterdag 1 november 2014 11:34 schreef Sinister-D- het volgende:
Die Audi geruchten die al sinds dag en dauw elke jaar de kop op steken
ik ga het pas geloven als ze het zelf aankondigen.....
Nu Porsche uiteindelijk toch de LMP1 is ingegaan lijkt het me niet uitgesloten dat Audi de overstap maakt.quote:Last December the FIA's World Motor Sport Council agreed on the switch to four cylinders, only for the F1 Commission to change its mind last week and propose V6s be brought in for 2014 instead. Newey said Audi's wavering commitment had contributed to the switch from four-cylinders to six, after the German car giant made a u-turn on a pledge to join the sport if it switched to four pots.
"The initial decision from the engine working group was for a four-cylinder turbo to be introduced for 2013," said Newey. "The big driver behind that was Audi. They said they would come into the sport if there was a four-cylinder turbo, and that's what everyone agreed in order to get Audi in. They subsequently decided that they won't bother after all, thank you very much, and we were lumbered with a four-cylinder turbo."
Als dat betekent dat Audi het WEC gaat verlaten zou ik dat echt dood- en doodzonde vinden.quote:Op zaterdag 1 november 2014 13:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is een feit dat de nieuwe motorregels (nog de 4 cilinder) bedacht zijn om Audi in de F1 te trekken. Nadat Audi zich toch terugtrok zijn de regels een jaar uitgesteld en is men overgegaan op de V6. Aldus Adrian Newey
[..]
Nu Porsche uiteindelijk toch de LMP1 is ingegaan lijkt het me niet uitgesloten dat Audi de overstap maakt.
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=58547quote:Scuderia Ferrari F1 en de Spanjaard Fernando Alonso zouden zich volgens de geruchten in een patstelling bevinden. Beide partijen willen het contract niet beëindigen vanwege een miljoenencompensatie die in het contract van de Spanjaard is opgenomen. Het betekent dat Sebastian Vettel in onzekerheid verkeerd. De Duitser heeft volgens de geruchten een voorcontract getekend.
Vettel naast de baan in 2015.quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:26 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=58547
Nee, maar het zou wel grappig zijn.quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:34 schreef Sinister-D- het volgende:
Geloven jullie het nu echt dat ie zonder zitje zit in 2015?
nee maar hopen mag toch?quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:34 schreef Sinister-D- het volgende:
Geloven jullie het nu echt dat ie zonder zitje zit in 2015? Mclaren bv. trapt Button gewoon de straat op voor een coureur als Vettel.....
Stiekem hoop ik ook echt dat Vettel boven Button gaat...quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:34 schreef Sinister-D- het volgende:
Geloven jullie het nu echt dat ie zonder zitje zit in 2015? Mclaren bv. trapt Button gewoon de straat op voor een coureur als Vettel.....
twitter:janci1612 twitterde op zaterdag 01-11-2014 om 19:38:19 Not yet official but Sauber fixed deal with @GvanderGarde next to @Ericsson_Marcus. Sutil will get compensation: http://t.co/ULjHvpq1iW #F1 reageer retweet
quote:Op zaterdag 1 november 2014 21:13 schreef Ferry_76 het volgende:
Ericsson al bevestigd: http://www.gpupdate.net/n(...)nd-jaar-voor-sauber/
geloof ik kont van. Sutil kan 20 miljoen brengen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 20:03 schreef LWD-Godius het volgende:twitter:janci1612 twitterde op zaterdag 01-11-2014 om 19:38:19 Not yet official but Sauber fixed deal with @GvanderGarde next to @Ericsson_Marcus. Sutil will get compensation: http://t.co/ULjHvpq1iW #F1 reageer retweet
de medion deal alleen is al 10 miljoen en longtermquote:Op zaterdag 1 november 2014 21:34 schreef JohnB52 het volgende:
Echt niet, iets van 5/6 miljoen van Medion en Capri Sun.
precies en ik denk dat het contract met Giedo eigenlijk ook al rond isquote:Op zaterdag 1 november 2014 21:34 schreef JohnB52 het volgende:
Echt niet, iets van 5/6 miljoen van Medion en Capri Sun.
laten we het hopenquote:Op zaterdag 1 november 2014 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies en ik denk dat het contract met Giedo eigenlijk ook al rond is
Dat beweerde hij vorig jaar al: dit jaar derde coureur, volgend jaar racecoureur.quote:Op zaterdag 1 november 2014 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies en ik denk dat het contract met Giedo eigenlijk ook al rond is
Klopt, AMuS meldde ook dat een belangrijke sponsor van Sutil ook niet altijd op tijd betaald aan Sauber.quote:Op zaterdag 1 november 2014 21:34 schreef JohnB52 het volgende:
Echt niet, iets van 5/6 miljoen van Medion en Capri Sun.
Giedo zijn ''geluk'' kennende zal dit wel weer op de vooravond van het testseizoen in februari zijn. Als het al gebeurt....quote:Op zondag 2 november 2014 13:50 schreef Jigzoz het volgende:
Hopen dat er vanavond al duidelijkheid komt. Zou niet gek zijn.
Hopelijk wachten ze inderdaad tot na de race om Sutil niet te demotiveren, nu ze hun beste kans op punten hebben sinds Monaco.quote:Op zondag 2 november 2014 13:50 schreef Jigzoz het volgende:
Hopen dat er vanavond al duidelijkheid komt. Zou niet gek zijn.
Maar als ie dan een keer die auto op p8 finisht, dan is het ook wel een beetje maf om direct daarna iemand anders dan Sutil te bevestigen voor volgend jaar.quote:Op zondag 2 november 2014 16:50 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Hopelijk wachten ze inderdaad tot na de race om Sutil niet te demotiveren, nu ze hun beste kans op punten hebben sinds Monaco.
Vettel, Raikkonen en Button komen er sowieso wel voorbij .quote:Op zondag 2 november 2014 16:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar als ie dan een keer die auto op p8 finisht, dan is het ook wel een beetje maf om direct daarna iemand anders dan Sutil te bevestigen voor volgend jaar.
Normaal gesproken wel, maar je weet nooit wie er de finish niet haalt.quote:Op zondag 2 november 2014 16:58 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Vettel, Raikkonen en Button komen er sowieso wel voorbij .
die jongen kan hard rijden, maar heeft het spelletje dat zich buiten de auto afspeelt niet begrepenquote:
Nou, gezien zijn prestaties tot nu toe is het wel vreemd dat hij nergens rijdt. Zijn voorgangers zijn heel veel beter terecht gekomen.quote:Op zondag 2 november 2014 17:35 schreef Funzel het volgende:
Dat zijn naam überhaupt nog genoemd wordt.
Ja, of DTM of zo.quote:Op zondag 2 november 2014 17:53 schreef Sinister-D- het volgende:
Die rijdt komend jaar in de Blancpain serie. Niet bevestigd, gewoon voorgevoel
hij heeft goede contacten in het Blancpain paddock, vandaar Fortec heeft er een team, en die hebben hem heel hoogg zitten. En Peter Kox, na ja, Robin hangt rond bij Peter zijn dochter op de slaapkamer zullen we maar zeggen....quote:
Ach so...quote:Op zondag 2 november 2014 18:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
hij heeft goede contacten in het Blancpain paddock, vandaar Fortec heeft er een team, en die hebben hem heel hoogg zitten. En Peter Kox, na ja, hij hangt rond bij zijn dochter op de slaapkamer zullen we maar zeggen....
Peter neukt zijn eigen dochter of wat probeer je hier duidelijk te maken?quote:Op zondag 2 november 2014 18:03 schreef Sinister-D- het volgende:
En Peter Kox, na ja, hij hangt rond bij zijn dochter op de slaapkamer zullen we maar zeggen....
iddquote:Op zondag 2 november 2014 18:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
Peter neukt zijn eigen dochter of wat probeer je hier duidelijk te maken?
Robin heeft een dochter?quote:Op zondag 2 november 2014 18:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Robin hangt rond bij zijn dochter op de slaapkamer zullen we maar zeggen....
Frijns had sponsors moeten gaan zoeken na zijn eerste titel in de Formula BMW dan had hij misschien bij Sauber gereden in 2015.quote:
iddquote:
Frijns neukt Peter's dochter.quote:Op zondag 2 november 2014 18:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
Peter neukt zijn eigen dochter of wat probeer je hier duidelijk te maken?
quote:Op zondag 2 november 2014 18:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
idd
Vosss-fix gedaan dan maar....
quote:
Ligt eraan hoe die griet eruit ziet.quote:Op zondag 2 november 2014 18:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb daar eigenlijk geen enkele interesse in. Ben ik nu raar?
Ongelooflijk... WTF heeft Gutierrez laten zien????????????quote:Op maandag 3 november 2014 01:35 schreef wimderon het volgende:
Ted Kravitz meldde in z'n notebook dat Gutierrez meer geld mee kan brengen dan Van der Garde. Ik vind het eerlijk gezegd lood om oud ijzer, die twee.
dat zijn wel erg kleurloze coureurs. Giedo zou daar wel bovenuit moeten kunnen steken, al mag je ook van hem geen wonderen verwachtenquote:Op maandag 3 november 2014 11:01 schreef Funzel het volgende:
Ja dat zal ook wel. Als er iemand is die nog minder heeft laten zien dan Ericsson is het Gutierrez wel (en Chilton dan)
Je hemelt van der garde nou wel enorm op , maar hij heeft ook echt bijzonder weinig laten zien.quote:Op maandag 3 november 2014 09:24 schreef Marks het volgende:
[..]
Ongelooflijk... WTF heeft Gutierrez laten zien????????????
VDG had toch dingen, zoals p3 op een nat SPA in Q1 en goede kwali in monaco, zaken waar je als rijder echt het verschil kan maken.
Als Sauber daar ook eens naar kijkt... En naar hoeveel geld Gutierrez al heeft gekost doordat hij in Monaco crashte vanuit een PUNTENpositie
Dat is idd het enige , maar gezien verstappen al bij STR . Boeit Guido me weinig meer.quote:Op maandag 3 november 2014 11:32 schreef Rossdale het volgende:
vd Garde is net zo'n kleurloze ex-GP 2 rijder als Gutierrez en Ericsson, dus zo veel maakt het inderdaad niet uit. Het is dat het een Nederlander is, maar toch.
dat overrated zal wel meevallen, het is leuk als een Nederlander meedoet, mocht hij het alsnog redden prima alleen zullen er behalve schoonpapa weinig sponsors in de rij staan omdat Max alle publiciteit opsloktquote:Op maandag 3 november 2014 11:56 schreef Fiorano het volgende:
Imo is vd Garde overrated door ons als Nederlandse fans, en was hij lange tijd de enige hoop op een Nederlander in de F1 omdat hij een redelijk goed betalende schoonpapa had. Godzijdank kwam Verstappen iets sneller om het hoekje kijken dan verwacht en hebben we eindelijk een echt Nederlands talent.
Giedo kan zich beter gaan richten op WEC en daar lekker centjes verdienen. Hij heeft zeker talent, is zeker snel maar eigenlijk geen F1 materiaal. Uiteraard geld dit ook voor de Guitierezzen onder de coureurs.
Ja het is leuk dat hij Nederlander is, maar stel Giedo was een Zimbabwaan vond je hem dan ook goed genoeg voor de F1?quote:Op maandag 3 november 2014 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat overrated zal wel meevallen, het is leuk als een Nederlander meedoet, mocht hij het alsnog redden prima alleen zullen er behalve schoonpapa weinig sponsors in de rij staan omdat Max alle publiciteit opslokt
Goed genoeg vind ik eigenlijk alleen de coureurs die WK zouden kunnen worden, dat blijft altijd moeilijk te bepalen omdat het materiaal ook een grote rol speelt maar ik denk niet dat Guido niet in dat rijtje hoort , daar zijn er nog wel wat meer van en dan zie ik liever hem in een auto dan een Zimbabwaanquote:Op maandag 3 november 2014 12:05 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ja het is leuk dat hij Nederlander is, maar stel Giedo was een Zimbabwaan vond je hem dan ook goed genoeg voor de F1?
Hij was beter in de WSR 3.5 ja.quote:Op maandag 3 november 2014 12:14 schreef Smoofie het volgende:
Frijns is beter dan bijv. Magnusen maar mist contacten en geld. Miss ff een accountje aanmaken op kickstarter
Deuren openzetten kan hij blijkbaar prima..quote:Op maandag 3 november 2014 09:24 schreef Marks het volgende:
[..]
Ongelooflijk... WTF heeft Gutierrez laten zien????????????
Gitaarles heeft zichzelf echt belachelijk gemaakt, vooral dit weekend en Sutil is vergane glorie. Zou me niks verbazen.quote:Op maandag 3 november 2014 13:29 schreef Scorpion_17 het volgende:
T moge inmiddels wel duidelijk zijn dat Sauber VDG gewoon met een kluitje het riet in stuurt en hoopt dat ie zich gedeisd houdt, door m te beloven dat er misschien wat in zit als ie nu niet heel hard gaat roepen, zodat straks de storm over is. Maar wie zouden ze eruit moeten kicken voor VDG? Zie t niet gebeuren.
quote:Op maandag 3 november 2014 23:19 schreef Funzel het volgende:
Ik geloof het pas als hij op de grid staat in Australië.
Volgens de BBC bij McLaren en waarschijnlijk ten koste van Button.quote:Op dinsdag 4 november 2014 08:20 schreef Rossdale het volgende:
Wielerproject Alonso voorlopig van de baan
Dus hij zal toch wel gewoon ergens racen volgend jaar, als zijn hobby projectje niet door gaat zal hij vast geen sabbatical nemen.
Dat lijkt me ook het meest logische scenario jaquote:Op dinsdag 4 november 2014 11:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens de BBC bij McLaren en waarschijnlijk ten koste van Button.
Hopeloos achteraan rondrijden is volgens Rubinho blijkbaar gepast afscheid nemen? Vind het maar een raar verhaal trouwens.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:37 schreef JohnB52 het volgende:
Barrichello naar Caterham:
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2014/11_november/141104_Barrichello_zou_seizoen_afmaken_bij_Caterham.xml
Hij ontkent de connectie niet. Hij ontkent dat Forza Rossa iets te maken heeft met het faillissement van Caterham. Hij zegt wel dat Caterham Sports mogelijk ook de wagens voor Forza Rossa zou kunnen bouwen.quote:Op woensdag 5 november 2014 22:43 schreef Ferry_76 het volgende:
En de roddels van vandaag:
Porsche praat niet met Button.
Alle rijders voor het WEC hebben bijgetekend, en mocht er een derde auto komen voor Le Mans dan gaat Porsche eerst bij zijn GT rijders kijken.
McLaren wil voor Abu Dhabi uitsluitsel van Alonso.
Waarschijnlijk is de duur van het contract het grote struikelblok.
Kolles ontkent (Natuurlijk) Caterham - Forza Rosso connectie.
Centenkwestie. Maar hoe graag wil je rijden wanneer je eerst miljoenen in je sport laat pompen om er vervolgens met een salaris van 2.5 ton max er van door te gaan.quote:Op donderdag 6 november 2014 00:35 schreef DenS het volgende:
VDG exit: http://m.gpupdate.net/nl/(...)ede-sauber-stoeltje/
Ideaal toch, een wagen waarmee je de hele race rustig kan zwaaien naar het publiek?quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:02 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Hopeloos achteraan rondrijden is volgens Rubinho blijkbaar gepast afscheid nemen? Vind het maar een raar verhaal trouwens.
quote:Op donderdag 6 november 2014 06:27 schreef Joene het volgende:
Nasr 2e Sauber stoeltje ! Bye Bye Guido.
Ik begrijp je PI niet helemaal.quote:Op donderdag 6 november 2014 06:27 schreef Joene het volgende:
Nasr 2e Sauber stoeltje ! Bye Bye Guido.
http://www.sauberf1team.comquote:05.11.2014 - São Paulo.
The Sauber F1 Team is pleased to announce Felipe Nasr as its driver for the 2015 season and Banco do Brasil as its partner. Felipe Nasr completes the driver line-up alongside Marcus Ericsson.
The 22-year-old Brazilian was the test and reserve driver for the Williams F1 Team this year. Felipe is also participating in the 2014 GP2 series, in which he is currently lying second with four wins. In 2011 he won the British Formula 3 championship and finished second in the prestigious Formula 3 Macau Grand Prix. In 2009 Felipe became Formula BMW Europe champion in his rookie year.
Banco do Brasil has been a partner of Felipe Nasr and has supported him for several years. Its logos will be visible on the side pods and at the back of the rear wing of the C34.
Monisha Kaltenborn, Team Principal:
“We have been following Felipe’s career path for some time now, and he fully deserves his position in Formula One having had a very successful career in junior categories. We are happy that he will be driving for our team next year. This means that Brazil will have one more young and talented driver in the sport. Banco do Brasil has been an important partner for Felipe so far, and we are delighted that such a renowned company is contuing to support him during this important step. We look forward to this partnership.”
Felipe Nasr:
“It is a very important step in my career to sign with the Sauber F1 Team for the 2015 Formula One World Championship. This is an unforgettable moment that I owe to all of those who have supported me - my family, my friends, my sponsors, my teams and my country. Today the dream has come true. Sauber was responsible for the
arrival in F1 of great names such as Felipe Massa, Kimi Raikkonen, Robert Kubica and Sebastian Vettel. I am proud now to also be part of this racing family. I had a wonderful year at Williams Martini, where I learned a lot and prepared myself to be a race driver in Formula One.”
Hayton Rocha, Marketing and Communications Director of Banco do Brasil, emphasises that the partnership consolidates the positioning of Banco do Brasil as the Brazilian bank that invests in most sports: "The main objective of this partnership is to make possible the entry of a new Brazilian driver into Formula One. A sport that has a faithful audience in our country. Banco do Brasil believes in the potential of Felipe Nasr, considered by the specialists to be the most promising Brazilian in motor racing since Ayrton Senna. Apart from that, it is an opportunity to create a connection between our brands and symbolises our Brazilianness, modernity and technology."
About Banco do Brasil
Founded in 1808, Banco do Brasil is established as a private, mixed-capital Corporation, whose controlling shareholder is the Brazilian government. Latin America’s largest financial institution in assets, reaching R$ 1,3 trillion in 2013, Banco do Brasil provides solutions, services and products in the banking, investment, asset management, pension plan, savings bond and payment means segments, among others, to its 61.4 million customers. Banco do Brasil has the largest in-house service network in Brazil among financial institutions. Abroad, the network consists of 49 of its own outlets located in 24 countries, in addition to 1,200 partner banks that function as correspondents in 134 countries.
Ik vind het ook jammer , maar het was zo voorspelbaar. Slechte move.quote:Op donderdag 6 november 2014 06:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
[..]
Ik begrijp je PI niet helemaal.
Dat VDG niet over hetzelfde talent beschikt als Max dat weten we allemaal, maar 2 Nederlanders op de grid volgend jaar was toch wel leuk geweest. Zeker omdat ze allebei beter zijn dan de 2 die we de laatste keer op de grid hadden staan (Doornbos en Albers).
Ik vind het jammer.
Banco do Brasil is sponsor van Nasr en in die hoedanigheid verbonden aan Williams. Heeft niets met Massa van doen, dus ik verwacht dat ze stoppen met sponsoring van Williams.quote:Op donderdag 6 november 2014 09:46 schreef Fiorano het volgende:
Ben benieuwd wat dit betekend voor de sponsoring van Massa/Williams door Banco do Brasil. Kan trouwens niet vinden of die persoonlijk sponsor zijn van Massa.
Duudelijkquote:Op donderdag 6 november 2014 10:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Banco do Brasil is sponsor van Nasr en in die hoedanigheid verbonden aan Williams. Heeft niets met Massa van doen, dus ik verwacht dat ze stoppen met sponsoring van Williams.
quote:Giedo van der Garde gaat zich ernstig beraden over zijn toekomst in de Formule 1, zo laat hij vanuit Sao Paulo weten. De 29-jarige testcoureur van Sauber werd vannacht tot zijn grote teleurstelling en woede gepasseerd voor het tweede stoeltje van 2015. De Zwitserse renstal, geplaagd door grote financiële problemen, gunde de Braziliaan Felipe Nasr de plek.
De Zweed Marcus Ericsson werd afgelopen weekeinde al door Sauber vastgelegd voor volgend jaar. Beide piloten nemen naar schatting tussen de vijftien en twintig miljoen euro aan sponsorgeld mee. Daarmee is het voortbestaan van het privéteam voorlopig gegarandeerd.
'Dit is heel teleurstellend en onverwacht', stelt Van der Garde, die op dit moment in Sao Paulo is, zondag decor voor de Braziliaanse GP. 'Vooral omdat het team steeds positief was naar mij toe. Ik ga nu kijken wat mijn toekomst is binnen de Formule 1 of elders in de racerij.'
Het hoofdstuk in de koningsklasse lijkt nu voorgoed voorbij, tenzij Van der Garde's schoonvader, miljardair en financier Marcel Boekhoorn anders beslist. Van der Garde dacht aanvankelijk goede papieren te hebben om na een bewuste stap terug, in 2013 stond hij namens Caterham wel op de startgrid, volgend jaar weer te kunnen racen.
Afgelopen weekeinde gingen de vaste volgers in de Formule 1 er nog vanuit dat de Amsterdammer snel een bevestiging van Sauber zou krijgen. Maar in de miljoenenrace bleek Williams' testrijder Nasr (22) met Banco do Brasil als voornaamste geldschieter toch diepere zakken te hebben.
Dtm maar in of de porsche supercup ofzo.quote:Op donderdag 6 november 2014 10:12 schreef sasquatsch het volgende:
Boze Van der Garde heroverweegt loopbaan Formule 1
[..]
Linkje naar volledige NOS bericht:quote:Geen plan B
"Van der Garde nam een risico door op één paard te wedden en dat is hem nu fataal geworden", aldus Dekker, die de gedachte wel snapt. "Van der Garde dacht zeker te zijn van zijn stoeltje, maar je moet altijd rekening houden met dit scenario. Hij heeft geen plan B."
"Force India en Lotus hebben hun team voor komend seizoen nog niet rond, misschien ligt daar nog een kans voor hem."
Niet onmisbaar
Toch vind Dekker dat Van der Garde ook naar zichzelf moet kijken. "Het is pijnlijk, maar uiteindelijk kun je zeggen: hij is gewogen en te licht bevonden. Hij deed nooit verkeerde dingen. Maar hij heeft zichzelf nooit onmisbaar gemaakt."
Zelfs als je wel goed genoeg bent moet je de mazzel hebben dat je wordt opgepikt door een team dat je wil hebben. Teams in de middenmoot of achterhoede hebben vaak de financiën niet om kieskeurig te zijn en kiezen voor het geld i.p.v. het talent. En de topteams zitten vaak al vol.quote:Op donderdag 6 november 2014 10:43 schreef opreis het volgende:
Doet me vrij weinig, ik vond Guido sws altijd al irritant, arrogant en uit de hoogte doen. Als hij echt zo goed was als hij denkt dan had hij wel een stoeltje gegeven, ben je niet goed genoeg dan gaat het erom wie het meeste geld meebrengt.
Als Marussia volgend jaar op de grid staat zal Marciello daar wel gaan rijden. Net zoals ze met Bianchi gedaan hebben.quote:Op donderdag 6 november 2014 12:38 schreef Ferry_76 het volgende:
Niet alleen geld, maar ook wat politiek:
https://twitter.com/adamcooperF1/status/530283322854100992
Grote kans jaquote:Op donderdag 6 november 2014 13:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als Marussia volgend jaar op de grid staat zal Marciello daar wel gaan rijden. Net zoals ze met Bianchi gedaan hebben.
Mag ook wel, na al die jaren GP2. Als hij echt zo goed was had hij allang een zitje.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:11 schreef Funzel het volgende:
Beetje flauw dat ze zeggen dat Nasr er enkel voor de centen zit. Die heeft 'ie natuurlijk ook, maar hij heeft het in de GP2 ook beter gedaan dan bijvoorbeeld Giedo of Gutierrez.
Minder jaar dan Giedo in elk geval. Maar of ie zo goed is valt te betwijfelen hoor, maar hij heeft in elk geval zijn leeftijd mee. En de centen.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mag ook wel, na al die jaren GP2. Als hij echt zo goed was had hij allang een zitje.
Giedo heb ik ook niet zo hoog zitten, zie liever een Frijns.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:14 schreef Funzel het volgende:
[..]
Minder jaar dan Giedo in elk geval. Maar of ie zo goed is valt te betwijfelen hoor, maar hij heeft in elk geval zijn leeftijd mee. En de centen.
Misschien zoekt Lotus of Force India nog wel een reserve rijder. Ook leuk.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:17 schreef Klonk het volgende:
Hoe kun je je toekomst binnen de F1 heroverwegen?
Je krijgt een zitje of niet
Meh, hij moet gewoon lekker kijken of ie DTM ofzo kan gaan rijden. F1 kom je alleen in met geld of talent en van beide heeft ie niet genoeg om een stoeltje te krijgen.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:18 schreef Funzel het volgende:
[..]
Misschien zoekt Lotus of Force India nog wel een reserve rijder. Ook leuk.
Vergelijk Nasr eens met Giedo toen die 22 was. Die was nog lang niet zover toen.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nasr of Giedo is echt lood om oud ijzer
Leeftijd zegt in de F1 weinig.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:21 schreef Funzel het volgende:
[..]
Vergelijk Nasr eens met Giedo toen die 22 was. Die was nog lang niet zover toen.
Dat klopt. Giedo was ook wel een beetje een laatbloeier.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Leeftijd zegt in de F1 weinig.
Maar hij is wel constant. precies wat Giedo nou niet was.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die jongen heeft in 3 jaar Gp2 maar EEN feature race gewonnen. Dan ben je bepaald geen geweldenaar.
Nasr is denk ik inderdaad iets beter (Giedo deed het in de GP2 iets minder, zeker in zijn eerste jaar en vooral in seizoen 3) maar heeft een jaar minder ervaring.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:24 schreef Funzel het volgende:
[..]
Dat klopt. Giedo was ook wel een beetje een laatbloeier.
[..]
Maar hij is wel constant. precies wat Giedo nou niet was.
Als je het zo bekijkt zal het weinig schelen. Maar ervaring krijg je vanzelf.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nasr is denk ik inderdaad iets beter (Giedo deed het in de GP2 iets minder, zeker in zijn eerste jaar en vooral in seizoen 3) maar heeft een jaar minder ervaring.
Lood om oud ijzer dus. Giedo heeft alleen in de WSR het 1x echt laten zien.
Klopt, maar Nasr lijkt me niet iemand die op de lange termijn veel aan de F1 toevoegt. Moeten we natuurlijk nog maar zien, misschien is het een hele leuke coureur.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:27 schreef Funzel het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt zal het weinig schelen. Maar ervaring krijg je vanzelf.
We zullen het zien. Je weet het van te voren vaak niet.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Klopt, maar Nasr lijkt me niet iemand die op de lange termijn veel aan de F1 toevoegt. Moeten we natuurlijk nog maar zien, misschien is het een hele leuke coureur.
Giedo was op zijn 23ste wel WSR kampioen.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:21 schreef Funzel het volgende:
[..]
Vergelijk Nasr eens met Giedo toen die 22 was. Die was nog lang niet zover toen.
Seizoen 3 was juist een van zijn betere. leek op weg naar een 2de plaats in het kampioenschap maar vergooide het in de laatste races door niet te scoren en zakte daardoor in de laatste race van plek 2 naar 5. Het verschil met de nummer 2 was slechts 5 punten. Mede veroorzaakt doordat hij een paar keer door Bianchi in kansrijke positie van de baan gereden werd.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nasr is denk ik inderdaad iets beter (Giedo deed het in de GP2 iets minder, zeker in zijn eerste jaar en vooral in seizoen 3) maar heeft een jaar minder ervaring.
Lood om oud ijzer dus. Giedo heeft alleen in de WSR het 1x echt laten zien.
Ik heb ook altijd het idee dat hij het als eigen column gebruikt met speculatieve waarheden, in dit geval niet, maar kan heel goed begrijpen waar je het over hebt.quote:Op donderdag 6 november 2014 11:28 schreef Fiorano het volgende:
Ik heb wel zo'n scheithekel aan die Louis Dekker van de NOS. Die gozer moet ook altijd nog wat zeggen wat iedereen al gezegd heeft. En als het iets nieuws is is het altijd negatief :
[..]
Linkje naar volledige NOS bericht:
http://nos.nl/artikel/718(...)-teleurstellend.html
Ja, seizoen 3 was zijn eerste helft heel goed en werden veel punten verneukt door Bianchi, maar na Valencia stond hij op 1 punt van Grosjean en daarna heeft hij weinig meer gepresteerd, en dat was grotendeels eigen falen.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Seizoen 3 was juist een van zijn betere. leek op weg naar een 2de plaats in het kampioenschap maar vergooide het in de laatste races door niet te scoren en zakte daardoor in de laatste race van plek 2 naar 5. Het verschil met de nummer 2 was slechts 5 punten. Mede veroorzaakt doordat hij een paar keer door Bianchi in kansrijke positie van de baan gereden werd.
Vergeet Frijns die zien we nooit meer terug in de Formule 1.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Giedo heb ik ook niet zo hoog zitten, zie liever een Frijns.
quote:Dat Marcus Ericsson en Felipe Nasr door Sauber zijn bevestigd voor 2015 betekent volgens Adrian Sutil niet meteen dat zij ook daadwerkelijk gaan racen voor de Zwitserse renstal. De Duitser vormt dit jaar samen met Esteban Gutierrez de line-up van de Zwitserse renstal en zij lijken, net als reservecoureur Giedo van der Garde, buiten de boot te vallen. Sutil houdt echter hoop.
"Er moeten nog bepaalde dingen besproken worden", zei Sutil donderdag in Sao Paulo, waar dit weekend de Grand Prix van Brazilië wordt verreden, op de rijderspersconferentie. "Ze hebben twee coureurs bevestigd, maar dat betekent niet dat zij ook gaan racen. En het betekent ook niet dat het team zal rijden. Ten opzichte van afgelopen weekend is er dit weekeinde niet echt iets veranderd. Het is slechts een aankondiging."
"Wat betreft mijn eigen situatie moeten er natuurlijk wel gesprekken gevoerd worden", vervolgde Sutil. De oud-coureur van Force India is niet verrast dat hij in deze situatie zit. Nasr en Ericsson nemen allebei een flinke zak met geld mee naar Hinwil. Sutil: "Ik ben niet gefrustreerd, dit is gewoon hoe het al jaren gaat in de Formule 1."
Nope. Kaltenborn bevestigt ook dat zij de racecoureurs voor volgend jaar zijn. En verder is het een interne team aangelegenheid. En ze bevestigt min of meer ook dat beide coureurs zijn aangetrokken vanwege het geld dat ze meebrengen.quote:Op donderdag 6 november 2014 15:30 schreef Funzel het volgende:
Nasr en/of Ericsson hebben echt niet zoveel betaald voor een plekje als reserve coureur.
als Sutil dat echt denkt, ondanks Kaltenborns bekendmakingen, dan is ie echt de meest optimistische coureur in de F1 ooitquote:Op donderdag 6 november 2014 15:27 schreef Ferry_76 het volgende:
Sutil blijft positief, of heeft een bord voor zijn kop, kies maar:
http://www.gpupdate.net/n(...)nieuw-duo-zal-racen/
[..]
quote:‘Het duurt nu al drie maanden’, reageert Button in Brazilië op de geruchten over een mogelijke terugkeer van Alonso naar McLaren. ‘In het begin stond ik er niet zo bij stil, maar uiteindelijk ga je toch nadenken over andere mogelijkheden en uitdagingen in de Formule 1, motorsport en andere sporten. Er is zo veel te doen, zo veel uitdagingen waarin ik geïnteresseerd ben.’
‘Het is wat het is. Of ik teleurgesteld ben? Nee. Ik ben alleen teleurgesteld dat ik niet in een auto zit die races kan winnen. Ik ben hier om te winnen, en wil ook alleen in de Formule 1 blijven met de kans om mee te strijden voor overwinningen, anders wil ik volgend jaar sowieso niet in de Formule 1 rijden.’ Op de vraag of Button automatisch akkoord zou gaan met een nieuw aanbod van McLaren antwoordde de Brit na een korte stilte: ‘Ik weet het niet.’
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |