Zoals ik het lees heeft ie zijn motor dus achter gelaten bij een paar mannen.quote:
Dat is onderdeel van al die nieuwe dakar regels om het "spannend" te houden ofzo.quote:Op maandag 6 januari 2014 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Wa voor onzin is dat joh, 2 uur straf omdat je 3 minuten te laat bent
Sinds de jaren 90 is de rally al steeds minder. De vele restricties en de vriendjespolitiek verpesten het meer en meer.quote:Op maandag 6 januari 2014 23:30 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Dat is onderdeel van al die nieuwe dakar regels om het "spannend" te houden ofzo.
Ik vind het eeuwig zonde hoe die rally langzaam kapot gaat
Ik dacht gedwongen achtergelaten bij 5 mannenquote:Op maandag 6 januari 2014 23:30 schreef Anne het volgende:
[..]
Zoals ik het lees heeft ie zijn motor dus achter gelaten bij een paar mannen.
Dat vind ik dan ook weer niet heel redelijk slim .
Maar hopelijk helpt de organisatie vlug met behulp van de GPS-middelen die ze hebben.
Kweetnie, mijn Noors is niet zo best.quote:Op maandag 6 januari 2014 23:32 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik dacht gedwongen achtergelaten bij 5 mannen
de geruchten zijn dat hij heel erg veel schade heeftquote:Op maandag 6 januari 2014 23:33 schreef Dekatria het volgende:
Mardeev lijkt me inderdaad exit, nog steeds niet binnen.
Stomme is dat ze er steeds mee wegkomen "vanwege de veiligheid"quote:Op maandag 6 januari 2014 23:32 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Sinds de jaren 90 is de rally al steeds minder. De vele restricties en de vriendjespolitiek verpesten het meer en meer.
Tijd voor oude picca's!quote:Op maandag 6 januari 2014 23:34 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Stomme is dat ze er steeds mee wegkomen "vanwege de veiligheid"
quote:Op maandag 6 januari 2014 23:35 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Tijd voor oude picca's!
[ afbeelding ]
Geef de winnaar dan ook gewoon lekker 2 uur bonificatie of zo Wordt het lekker spannend van jaquote:Op maandag 6 januari 2014 23:30 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Dat is onderdeel van al die nieuwe dakar regels om het "spannend" te houden ofzo.
Ik vind het eeuwig zonde hoe die rally langzaam kapot gaat
dat kan niet kloppen.quote:Op maandag 6 januari 2014 23:44 schreef theclansman het volgende:
1 (13) 529 - SIARHEI VIAZOVICH (BLR) MAZ 3h29m59s
2 (7) 545 - ANTON SHIBALOV (RUS) KAMAZ +00:41:38
3 (3) 508 - MARCEL VAN VLIET (NLD) MAN +00:43:27
4 (4) 501 - GERARD DE ROOY (NLD) IVECO +00:50:50
5 (8) 507 - HANS STACEY (NLD) IVECO +00:51:01
6 (11) 502 - MARTIN KOLOMY (CZE) TATRA +00:51:32
7 (5) 500 - EDUARD NIKOLAEV (RUS) KAMAZ +00:52:18
8 (19) 506 - ANDREY KARGINOV (RUS) KAMAZ +00:54:27
9 (20) 549 - DMITRY SOTNIKOV (RUS) KAMAZ +00:55:08
10 (14) 520 - JO ADUA (FRA) IVECO +01:03:40
11 (17) 510 - RENE KUIPERS (NLD) MAN +01:06:02
12 (2) 504 - ALES LOPRAIS (CZE) TATRA +01:13:27
13 (6) 516 - PEP VILA ROCA (ESP) IVECO +01:14:53
nummer 2 op 40 minuten wat siarhei voor route genomen
Ja, zoiets .quote:Op maandag 6 januari 2014 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met die "kistrijders"? Ik begrijp dat die 1 grote kist hebben waar al hun kleren, gereedschap en toiletspullen in zitten, die dan door ?organisatie? naar het bivak gereden wordt en dat is dan alles wat ze hebben, zoiets?
komt gewoon van de dakar site vind het ook gekquote:
Volgens de checkpoints op trackingdakar.nl is Viazovich 9de op 18 minuten.quote:
Is al lang achterhaald. Sterker nog, er is een grote kans dat De Rooy 22 minuten terugkrijgt omdat hij Mardeev recht heeft getrokken. Dan wint hij dus met 13 minuten voorsprongquote:
op de site hebben ze het over een kwartiertje maar in het verleden werd dat idd altijd netjes terug gegevenquote:Op maandag 6 januari 2014 23:46 schreef Coelho het volgende:
[..]
Is al lang achterhaald. Sterker nog, er is een grote kans dat De Rooy 22 minuten terugkrijgt omdat hij Mardeev recht heeft getrokken. Dan wint hij dus met 11 minuten voorsprong
Dan zijn dat pas Eckte Bazenquote:
en dan op de rustdag gaan pokeren met reserve onderdelenquote:Op maandag 6 januari 2014 23:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan zijn dat pas Eckte Bazen
Ik zou er ook een deckie kaarten in stoppen denk ik
Bijvoorbeeld Al kun je daar ook heel goed mee kwartetten. "Mag ik van jou.... van de categorie Ophanging... een rechterachtersteundemperveer?"quote:Op maandag 6 januari 2014 23:53 schreef theclansman het volgende:
[..]
en dan op de rustdag gaan pokeren met reserve onderdelen
ja, in de restauratiewagonquote:Op maandag 6 januari 2014 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Is er eigenlijk koud bier in het bivak? En hoe duur kostda?
Nou, kon het toch vragen?quote:
ongeveer, banden en onderdelen kunnen ook ter plekke gekocht worden (vroeger tenminste). Leveranciers rijden mee met de karavaan, net als die Nederlandse veren specialist.quote:Op maandag 6 januari 2014 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met die "kistrijders"? Ik begrijp dat die 1 grote kist hebben waar al hun kleren, gereedschap en toiletspullen in zitten, die dan door ?organisatie? naar het bivak gereden wordt en dat is dan alles wat ze hebben, zoiets?
watjes zijn het, allemaal.quote:Op maandag 6 januari 2014 23:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan zijn dat pas Eckte Bazen
Ik zou er ook een deckie kaarten in stoppen denk ik
Voor wat dit dan waard is.quote:NOS Teletekst 681
ALLY
Van Vliet leidt in Dakar Rally
Marcel van Vliet heeft in de Dakar
Rally de leiding genomen bij de trucks.
Na een derde plaats in de eerste rit
eindigde hij de in de tweede proef als
tweede.
Van Vliet moest in Argentinië in de rit
tussen San Luís en San Rafael (400 km)
alleen Anton Sjibalov voor zich dulden.
De Rus was 1.49 sneller.
Stéphane Peterhansel,elfvoudig winnaar
van de Dakar-rally,won bij de auto's en
gaat aan de leiding.Erik Wevers werd op
ruim een half uur van de ritwinnaar
twaalfde.Erik van Loon kende pech.Hij
verloor door een kapotte multiriem ruim
drie uur.Peter van Merksteijn moest na
technische problemen opgeven.
Gewoon even op de sportsite kijkenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 00:09 schreef Dr_Flash het volgende:
hoerig hoerig kut waar blijven uitslagen???
de hele timing is een grote bendequote:Op dinsdag 7 januari 2014 00:09 schreef Dr_Flash het volgende:
hoerig hoerig kut waar blijven uitslagen???
Ach ja, we weten inmiddels dat je de uitzending van RTL moet filteren toch? Genieten van de beelden en met een half oor het verslag luisteren. Al die kutzooi tussendoor kun je prima gebruiken om nieuw bier te pakken.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 00:54 schreef Dr_Flash het volgende:
geen woord over die gejatte brommer van ullevallster bij RTL trouwens. De kniptang van Marcel van Vliet was belangrijker.
Dan heb je een kutleven .quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:05 schreef motorbloempje het volgende:
De Rooy heeft Mardeev nog wel even van z'n dak geholpen. Toch lief.
Verder door gebrek aan / haperend internet gisteren niets gezien en de linkjes die Anne post doen het hier ook niet _!
Goed verhaal, Dakar 2014, voor mij dan. Ik leef nu op trackingdakar.nl
Het moet wel spannend blijven natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 01:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ach ja, we weten inmiddels dat je de uitzending van RTL moet filteren toch? Genieten van de beelden en met een half oor het verslag luisteren. Al die kutzooi tussendoor kun je prima gebruiken om nieuw bier te pakken.
Wel idioterie trouwens, die extra tijdstraffen. Niet omdat het Van Loon is, maar als je toch al drie uur te laat binnen bent, wat heeft die extra twee uur straf dan voor nut
twitter:riwalddakar twitterde op dinsdag 07-01-2014 om 10:55:40 Ivm gevolgen kapotte oliekoeler zal Gert Huzink vandaag niet kunnen starten #dakar2014 reageer retweet
quote:De Rooy claimt de 22 minuten die hij heeft verloren terug, wat hem tot winnaar van de etappe en leider in het tussenklassement zou maken. Daar heeft Van Vliet op zijn beurt protest tegen aangetekend. Mocht het protest gehonoreerd worden is niet De Rooy maar Van Vliet de koploper in de tussenstand.
sportief.quote:
gaat er volgens mij over dat hij vind dat de rooy geen 22 minuten heeft geholpen.quote:
Mja, maar ja, als ie niet geholpen had, had ie ook niet achter die vrachtwagen vastgestaan natuurlijk. Dus er is wel een causaal verband.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:05 schreef theclansman het volgende:
[..]
gaat er volgens mij over dat hij vind dat de rooy geen 22 minuten heeft geholpen.
maar ook een tijd gezocht heeft om langs de wagen te komen omdat die het pad blokeerde
Dat is erg zuur. Maar het is niet zo simpel als het lijkt. Oliekoeler kapot, à la. Maar de gevolgen ervan zullen in de hele turbo en motor te vinden zijn vermoed ik. Dan is het wel een keer gebeurd ja.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:59 schreef MrBanaan1 het volgende:
Kak.... Klinkt echt als een simpel probleempjetwitter:riwalddakar twitterde op dinsdag 07-01-2014 om 10:55:40 Ivm gevolgen kapotte oliekoeler zal Gert Huzink vandaag niet kunnen starten #dakar2014 reageer retweet
Echt onvoorstelbaar hoe de organisatie al jaren lang de Iritrack zo kan laten falenquote:
ik weet er 3 de andere zoek ik even opquote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:23 schreef Anne het volgende:
Voor de kenners:
http://www.dakar.com/daka(...)-01-19/US/index.html
Ik weet de antwoorden niet eens .
saai leven dan, zo zonder tussentijdenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:05 schreef motorbloempje het volgende:
De Rooy heeft Mardeev nog wel even van z'n dak geholpen. Toch lief.
Verder door gebrek aan / haperend internet gisteren niets gezien en de linkjes die Anne post doen het hier ook niet _!
Goed verhaal, Dakar 2014, voor mij dan. Ik leef nu op trackingdakar.nl
hij is met het filmpje van zijn dahscam (russische toestanden ) naar de aso gegaan, ben benieuwd wat er zo interessant en etappebepalend was wat daar gefilmd is.quote:
Had ik niet eens gezien.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Goede bron in ieder geval dit artikel
tof.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Had ik niet eens gezien.
Zag de link voorbij komen bij Omroep Brabant.
denk ik wel die gaan al jaren goed met elkaar om geloof ikquote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zouden die Russen De Rooy ook omhoog hebben getrokken?
ja. Die helpen elkaar altijd over en weer, als Iveco ooit de sponsoring stopzet (over 3 jaar?) zie ik de rooy nog wel in een Kamaz verschijnen ook.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zouden die Russen De Rooy ook omhoog hebben getrokken?
Oh god dan worden het wel weer mini maxi taferelen... Alle beste rijders bij elkaar harken + goede monteurs en rijders en hoppa plaats 123 (en 45 miss ook wel) voor de kamazzenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:44 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ja. Die helpen elkaar altijd over en weer, als Iveco ooit de sponsoring stopzet (over 3 jaar?) zie ik de rooy nog wel in een Kamaz verschijnen ook.
onderschat Veka,Tatra en MAZ niet.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:37 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Oh god dan worden het wel weer mini maxi taferelen... Alle beste rijders bij elkaar harken + goede monteurs en rijders en hoppa plaats 123 (en 45 miss ook wel) voor de kamazzen
twitter:rallyraidnieuws twitterde op dinsdag 07-01-2014 om 17:25:20 Frans Verhoeven gevallen net na CP2.ASO: "The Yamaha rider is said to have fractured his arm."Mogelijk arm gebroken. Wij wachten even af. reageer retweet
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:26 schreef Alexxxxx het volgende:twitter:rallyraidnieuws twitterde op dinsdag 07-01-2014 om 17:25:20 Frans Verhoeven gevallen net na CP2.ASO: "The Yamaha rider is said to have fractured his arm."Mogelijk arm gebroken. Wij wachten even af. reageer retweet
Dat is toch het hele idee achter de Dakar?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Godverdomme zeg. Als het zo doorgaat hebben we na de helft van de rally geen deelnemers meer over
Iemand moet hem toch winnen? Ook zo zielig voor al die mensen die denken dat er nog IEMAND Valparaiso gaat halenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:35 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dat is toch het hele idee achter de Dakar?
Oh nee!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:26 schreef Alexxxxx het volgende:twitter:rallyraidnieuws twitterde op dinsdag 07-01-2014 om 17:25:20 Frans Verhoeven gevallen net na CP2.ASO: "The Yamaha rider is said to have fractured his arm."Mogelijk arm gebroken. Wij wachten even af. reageer retweet
Nouja, er mag er eentje aankomen. En de laatste die overblijft kan op zijn dooie gemakje rijden dus dat lukt prima.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Iemand moet hem toch winnen? Ook zo zielig voor al die mensen die denken dat er nog IEMAND Valparaiso gaat halen
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:26 schreef Alexxxxx het volgende:twitter:rallyraidnieuws twitterde op dinsdag 07-01-2014 om 17:25:20 Frans Verhoeven gevallen net na CP2.ASO: "The Yamaha rider is said to have fractured his arm."Mogelijk arm gebroken. Wij wachten even af. reageer retweet
Zit wel wat in inderdaad...twitter:Mpresss twitterde op dinsdag 07-01-2014 om 18:19:30 Knuiman, Vogels, Van Pelt hadden nu toch wel ruim door CP2 moeten zijn... Van Gerven, Van Heertum wel door #ss03 reageer retweet
Of tijdstrafquote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:54 schreef Barcaconia het volgende:
Een Nederlander met een snelle tijd? Die valt morgen dus uit.
die kun je sowieso niet verstaanquote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:00 schreef motorbloempje het volgende:
De Rooy is met de jaren overigens wel beter Engels gaan praten. Stuk beter sowieso dan z'n pa ! _!
Die heeft al moeite met algemeen beschaafd Brabants.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:00 schreef motorbloempje het volgende:
De Rooy is met de jaren overigens wel beter Engels gaan praten. Stuk beter sowieso dan z'n pa ! _!
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:58 schreef theclansman het volgende:
ben ook benieuwd wat gordon doet nog geen berichten gezien dat ie pech heeft
twitter:PLANETROBBY twitterde op dinsdag 07-01-2014 om 19:00:49 Robby Gordon has completed Stage 3 in 6th place, 7m2s behind. That's much better! reageer retweet
Hij heeft het altijd gekund, de auto daarentegen...quote:
Jup, vreselijk nieuws.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over patronelli's quad, maar het was al bekend wat ze zeiden hehequote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:46 schreef DieselTank het volgende:
Wat was de vraag en antwoord? Ik ga nu ook even kijken
Als je quad in het ravijn eindigt ook nietquote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:42 schreef DieselTank het volgende:
Het is een rally.. Niet 14 dagen land cruisen...
Je moet het gas erop houden anders kom je nooit in de top 50 / 60
Dus jij beweerd dat quads rustig moeten/kunnen rijdenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je quad in het ravijn eindigt ook niet
Nog meer open deuren?
Er zijn niet eens 60 quads en het zijn 13 dagen
Dan is je ram gewoon "te weinig"quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:01 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Dus jij beweerd dat quads rustig moeten/kunnen rijden
offtopic: Ik kan de livestream amper kijken want mijn RAM ofzo is kapot.. Ik krijg steeds memory errors..
volgens omroep brabant verschillende keren lek geredenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:12 schreef Alexxxxx het volgende:
Gerard de Rooy als eerste vrachtwagen binnen met een tijd van 3:24:11.
Satcey kwartier stil gestaan om onbkende rden, maar op een rotsig deel van de route
Zou je hierbij eigenlijk ook een soort bandenoorlog hebben net als in de F1? Er is maar weinig aandacht voor eigenlijk. Of "maakt het gewoon geen reet uit, de banden zijn goed genoeg, het ligt aan de rijder"?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:11 schreef densmee het volgende:
wat is er met stacey?
zie het al verschillende keren lek gereden
Gelukquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou je hierbij eigenlijk ook een soort bandenoorlog hebben net als in de F1? Er is maar weinig aandacht voor eigenlijk. Of "maakt het gewoon geen reet uit, de banden zijn goed genoeg, het ligt aan de rijder"?
Bij Maxxis zeggen ze om de een of andere reden wat vaker dat hun banden echt heel goed zijnquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou je hierbij eigenlijk ook een soort bandenoorlog hebben net als in de F1? Er is maar weinig aandacht voor eigenlijk. Of "maakt het gewoon geen reet uit, de banden zijn goed genoeg, het ligt aan de rijder"?
rijdt een groot deel van de trucks niet meer met michelins?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Bij Maxxis zeggen ze om de een of andere reden wat vaker dat hun banden echt heel goed zijn
Behringer is snel, maar niet ZO snel, zelfde soort foutje als gister met de MAZ?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:22 schreef sasquatsch het volgende:
Behringer haalt daar nog eens 6 minuten van af.
http://trackingdakar.nl/monitor.php?type=Cquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:28 schreef densmee het volgende:
waarom zie ik dat nog niet op trackingdakar.nl?
Jawel, maar vond niet dat ik het kon plaatsen, stond wel op FB maar goed dat hoeft niet iedereen te weten.quote:
Is zelfs uit de uitslag bij dakar.comquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:46 schreef densmee het volgende:
Behringer staat nu op dezelfde tijd als karginov
Hoerig eind afgesneden dus. Hoeveel straftijd krijg je daarvoor?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:55 schreef densmee het volgende:
dit meldt dakar.com dan ook
Le temps final de Mathias Behringer ayant été rectifié, l'allemand ayant loupé deux Way Points sur le parcours, c'est Andrey Karginov qui est le vainqueur du jour avec 2'42" d'avance sur Gérard De Rooy.
dus hij heeft 2 waypoints gemist en blijft Karginov winnaar
Ligt er aan, welke nationaliteit heeft hij?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoerig eind afgesneden dus. Hoeveel straftijd krijg je daarvoor?
Duits. Dus een jaar of zes denk ik dan?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:19 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ligt er aan, welke nationaliteit heeft hij?
Da's niet erg. Die is snel genoeg van zichzelf en dit brengt een beetje spanning in het autoklassement!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:15 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik hoorde dat Peterhansel 6x lek had gereden en daarom die +28 minuten had
Er zullen vast wel onderlinge verschillen zijn, maar ik denk dat die door de grote variatie in terrein minder groot zijn. Al zal je ook hier vast wel een compromis moeten zoeken tussen tractie, slijtage en lek-gevoeligheid.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou je hierbij eigenlijk ook een soort bandenoorlog hebben net als in de F1? Er is maar weinig aandacht voor eigenlijk. Of "maakt het gewoon geen reet uit, de banden zijn goed genoeg, het ligt aan de rijder"?
Ah da's wel sneu. Juist nu het de afgelopen jaren goed ging met weinig investeren, hoop en verwacht je echt wat nu ze ontwikkelingen hebben gemaakt. Maar ook dat moet dus verder geoptimaliseerd worden...quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
Peter Versluis zit echt in de hoek waar de klappen vallen. Hij staat nu met hydraulische problemen stil
Ach, het is nog niet zo erg als een paar jaar terug. Toen gingen in dezelfde etappe drie trucks eraf toch?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:01 schreef Dekatria het volgende:
Verhoeven
Wat een gruweldakar tot zover. Zoveel drama al in de eerste drie stages
Hij rijdt een Maurerquote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:19 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ligt er aan, welke nationaliteit heeft hij?
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Duits. Dus een jaar of zes denk ik dan?
ik vind dat 20 minuten verhaal sowieso raar...quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:44 schreef NextTVH het volgende:
De rooy heeft toch 20 minuten terug gekregen? Net op RTL heeft hij het nog over 4 en 8 minuten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij heeft in totaal door de omgekiepte Kamaz 22 minuten verloren. Daarvan zijn er 4 minuten besteed aan het helpen van Madeev. Zo heb ik het begrepen. Nu begrijp ik ook waarom Van Vliet protest heeft aangetekend.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:44 schreef NextTVH het volgende:
De rooy heeft toch 20 minuten terug gekregen? Net op RTL heeft hij het nog over 4 en 8 minuten
Die kwamen de berg niet over en zijn op zoek naar een andere weg om boven te komen. Aldus Omroep Brabant.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Richard de Groot binnen, nog 2 Nederlanders op de motor te gaan
quote:Sjors van Heertum en Jan van Gerven konden niet boven komen. Die twee gingen proberen op een andere manier boven te komen. Ik hoop dat het ze gaat lukken. Zo pittig heb ik het nog niet meegemaakt. Het leek de Erzberg in Oostenrijk wel.
Hee, dat bericht had ik helemaal gemist. Wel jammer, ik vond hem altijd wel een grappige kerel.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:56 schreef MrBanaan1 het volgende:
Via de Facebook pagina van Finstral Rally werd bekend gemaakt dat Johan Elfrink uit is gevallen. Oorzaak zou een kapotte zuiger zijn, de Mercedes Axor is inmiddels van de proef gehaald door de assistentie.
YES!!! Dát is Dakar! Zuur voor de deelnemers natuurlijk hoor, maar dit is wel de veldslag waar Dakar om bekend staat.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Als ik het zo hoor zijn ze nog tot half maart bezig om alle gestrande deelnemers weg te halen
te moeilijk bestaat nietquote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand foto's van de berg ter plaatse?
srsly? Die vent vind ik dus echt niksquote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:20 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Jup, vreselijk nieuws.
Verdomme mn favo coureur, hangt hier zelfs een postertje van op de muur
quote:
Stond in de liveblog van Omroep Brabant. Zou van FB afkomstig zijn.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Van wie is de quote van Sjors en Jan?
Wat zijn ze aan het zoeken dan een ski lift naar bovenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die kwamen de berg niet over en zijn op zoek naar een andere weg om boven te komen. Aldus Omroep Brabant.
[..]
Precies. Dit is het genot van Dakar, en maakt dat je zo ultiem respect verdient als je 'm alleen al uit rijdt. Vooral als privateer, want die fabrieksteams van Mini enzo, dat is laf .quote:
Nou ja laf gaat misschien wat ver, maar er is geen hol aan iig.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
want die fabrieksteams van Mini enzo, dat is laf .
Gewoon een beetje bij-tapen en gaanquote:
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:14 schreef stinkie het volgende:
[..]
srsly? Die vent vind ik dus echt niks
er is op dit moment al een hele tijd geen info over mensen die binnen komen. best kans dat ie er ondertussen wel al is maar gewoon niemand het weet.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
19.33 en nog niet binnen, hopen maar voor ze dat het bivak niet al te ver uiit de weg lift.
Morgen als ik het goed gezien heb om 4.30 weer starten, wordt een kort nachtje zo
Oké, daar heb je ook gelijk in. Maar zo veel ondersteuning, zoveel testen en zoveel knaken... zo'n Al-Attiyah die zich dan inkoopt enzo, tsja. Ik heb meer respect als Wevers of Van Loon top 10 rijdt dan wanneer zo'n kerel dat doet.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja laf gaat misschien wat ver, maar er is geen hol aan iig.
Je kunt het vergelijken met Ginaf. Er is een beperkte kern met fabrieksrijders, de rest zijn allemaal klantenwagens, mensen die betalen voor twee weken huur van de mini, compleet met eigen club monteurs, overnachtingen en alles. Kost je 1,8 miljoen euro, maar hey, als je dat split met je navigator ben je nog geen miljoen kwijtquote:Op woensdag 8 januari 2014 00:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
En Mini dat met zoveel auto's meedoet, dan is het bijna onmogelijk om niet te winnen, of je hebt echt allemaal kneuzen als chauffeurs.
Koopje, doen we!quote:Op woensdag 8 januari 2014 00:17 schreef Alexxxxx het volgende:
hey, als je dat split met je navigator ben je nog geen miljoen kwijt
Wezenlijk verschil is echter dat die mensen bij Ginaf mee gaan voor het finishen en de ervaring. Dat zijn ook niet zo'n grote namen die dus ook minder andere opties hebben.quote:Op woensdag 8 januari 2014 00:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je kunt het vergelijken met Ginaf. Er is een beperkte kern met fabrieksrijders, de rest zijn allemaal klantenwagens, mensen die betalen voor twee weken huur van de mini, compleet met eigen club monteurs, overnachtingen en alles. Kost je 1,8 miljoen euro, maar hey, als je dat split met je navigator ben je nog geen miljoen kwijt
Maar dan wel met assistentietrucks van Kamaz he, puur als snelle servicequote:Op woensdag 8 januari 2014 00:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is afwachten wanneer Abramovich een vloot van 300 Lambo's LM002 met Lada Niva carosserie inschrijft om de Russische suprematie aan de wereld te tonen
Ach, Ben Pon combineerde ook kleiduifschieten en autosport. Alleen was hij iets minder goedquote:Op woensdag 8 januari 2014 00:22 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Wezenlijk verschil is echter dat die mensen bij Ginaf mee gaan voor het finishen en de ervaring. Dat zijn ook niet zo'n grote namen die dus ook minder andere opties hebben.
Bij Mini koopt (Nasser in dit geval) zich in omdat ie toch ff wil mee doen voor de winst. En dan arrogant zijn ook.
Btw, wisten jullie dat Al Attiyah 2 jaar terug een Olympische medaille (brons) voor kleiduivenschieten heeft gewonnen? En dat hij in die sport verder ook behoorlijk succesvol is
geweldig shot inderdaad!quote:
Ik zal aan Jan Lammers doorgeven dat hij geen grote autosportnaam isquote:Op woensdag 8 januari 2014 00:22 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Wezenlijk verschil is echter dat die mensen bij Ginaf mee gaan voor het finishen en de ervaring. Dat zijn ook niet zo'n grote namen die dus ook minder andere opties hebben.
Whut?!quote:Op woensdag 8 januari 2014 00:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je kunt het vergelijken met Ginaf. Er is een beperkte kern met fabrieksrijders, de rest zijn allemaal klantenwagens, mensen die betalen voor twee weken huur van de mini, compleet met eigen club monteurs, overnachtingen en alles. Kost je 1,8 miljoen euro, maar hey, als je dat split met je navigator ben je nog geen miljoen kwijt
ik denk dat de motorrijders vooral moeite hebben met de hoogte: menig motor doet het niet meer zo goed op hoogte met de afstelling die ingeregeld is voor lagere hoogtes...quote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:
De trucks en de vrachtwagens rijden dezelfde route!
Wie had dat gedacht he
En ook het fysieke ongemak wat bij die hoogte komt kijkenquote:Op woensdag 8 januari 2014 08:40 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ik denk dat de motorrijders vooral moeite hebben met de hoogte: menig motor doet het niet meer zo goed op hoogte met de afstelling die ingeregeld is voor lagere hoogtes...
menig motor heeft zelfs nog een carburateur en dus geen injectie die nog wat bij kan regelen...
yep, een beetje last van je evenwicht in een auto/vrachtwagen is wat minder erg dan op de motorquote:Op woensdag 8 januari 2014 09:38 schreef fathank het volgende:
[..]
En ook het fysieke ongemak wat bij die hoogte komt kijken
Hem rekende ik dan even onder "een beperkte kern met fabrieksrijders"quote:Op woensdag 8 januari 2014 00:53 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik zal aan Jan Lammers doorgeven dat hij geen grote autosportnaam is
fabrieksrijders dit jaar zijn Wuf van Ginkel en Jos Smink, en zou Edwin van Ginkel ook zijn. Jan is klantenteam met zijn Racing for Holland. Rijd ook in de wagen van Smink van vorig jaar bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:53 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Hem rekende ik dan even onder "een beperkte kern met fabrieksrijders"
Ik snap dat hele systeem niet. Neemt niet weg dat mn eerdere punt blijft staan hahaquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
fabrieksrijders dit jaar zijn Wuf van Ginkel en Jos Smink, en zou Edwin van Ginkel ook zijn. Jan is klantenteam met zijn Racing for Holland. Rijd ook in de wagen van Smink van vorig jaar bijvoorbeeld.
Jan is een klant en betaalt aan Ginaf voor de huur van de truck en de service. Wat is daar niet te snappen aan? Hij is ooit ingevallen voor Van Eerd en vond het zo leuk dat hij nu zelf mee doet.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:03 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ik snap dat hele systeem niet. Neemt niet weg dat mn eerdere punt blijft staan haha
Fabrieksrijders krijgen volledige fabrieksondersteuning, de nieuwste spulletjes en (meestal) betaald. Als je graag aan Dakar mee wilt doen maar je hoort niet bij een fabrieksteam, dan kan je de oude meuk huren. Anders staan die trucks toch maar in de weg, en het geld dat de verhuur oplevert kunnen ze gebruiken bij het ontwikkelen van nieuwe trucks.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:03 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ik snap dat hele systeem niet. Neemt niet weg dat mn eerdere punt blijft staan haha
quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
Tim Coronel
Reed 20 kilometer met de handrem er nog op ...
WP's lijken eindelijk te werken iddquote:Op woensdag 8 januari 2014 12:18 schreef MrBanaan1 het volgende:
Waypoints bij de autos werken!
Chicherit 1e voor Terranova, Roma en Holowitz
twitter:AlexMiedema twitterde op woensdag 08-01-2014 om 12:37:22 Bruinsma en zijn navigator Rintje Ritsma zijn gister nog wel binnen gekomen in het bivak, maar zullen vandaag niet starten op de special. reageer retweet
Ga daar maar wel vanuitquote:Op woensdag 8 januari 2014 13:14 schreef MrBanaan1 het volgende:
Jongens, als Wevers nu ook problemen heeft dan word ik helemaal gek :x
Nja misschien foute waarneming of net gemist.quote:
Aandrijfas gebrokenquote:Op woensdag 8 januari 2014 13:17 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Nja misschien foute waarneming of net gemist.
Is dat niet gewoon een chip die door een sensor rijdt dan?quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:17 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Nja misschien foute waarneming of net gemist.
Jammer joh!quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:15 schreef Impry het volgende:
Het laatste dagverslag staat alweer online, wat een deceptie!
Luister naar het verhaal van Peter en Eddy en zie op de onboards hoe de auto er mee stopt.
Ik zou ook nog moeten filmen voor Ogorodnikov, maar die is ook al uitgevallen en aangezien we nu heel dicht bij Santiago zijn (ipv helemaal bovenin bij Bolivia) gaan we daar meteen heen om de auto's af te zetten bij de haven.
Dan gaan wij nog maar even de toerist uithangen, vandaag over het Andes gebergte (3800m hoogte) richting Santiago, Chili rijden. Daar een dagje vermaken en dan richting Panama, eens kijken hoe dat kanaal er uit ziet.
Shibalov gaat ook als de brandweerquote:Op woensdag 8 januari 2014 13:34 schreef M.Melandri het volgende:
Die Karginov geeft wel gas, Nikolaev lijkt een stuk degelijker.
Lijkt wel of ze gezegd hebben dat die 2 vol op de aanval mogen rijden en Nikolaev blijft constant rijden. Zou me niks verbazen als er binnenkort weer 1 op zijn dak ligt.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:35 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Shibalov gaat ook als de brandweer
Jammerquote:Op woensdag 8 januari 2014 13:15 schreef Impry het volgende:
Het laatste dagverslag staat alweer online, wat een deceptie!
Luister naar het verhaal van Peter en Eddy en zie op de onboards hoe de auto er mee stopt.
Ik zou ook nog moeten filmen voor Ogorodnikov, maar die is ook al uitgevallen en aangezien we nu heel dicht bij Santiago zijn (ipv helemaal bovenin bij Bolivia) gaan we daar meteen heen om de auto's af te zetten bij de haven.
Dan gaan wij nog maar even de toerist uithangen, vandaag over het Andes gebergte (3800m hoogte) richting Santiago, Chili rijden. Daar een dagje vermaken en dan richting Panama, eens kijken hoe dat kanaal er uit ziet.
Coma toch 6 seconden snellerquote:Op woensdag 8 januari 2014 14:01 schreef theclansman het volgende:
despress als eerst door op wp1 gevolgd door barreda op 1,40
twitter:MaxxisRoom twitterde op woensdag 08-01-2014 om 14:41:52 Husseini is taking over the lead at WP1 . nearly 1 min over Sonik! #dakarss04 reageer retweet
ja. Gat in de oliecarter volgens mijquote:
Lijkt er wel op ja. Ach ja, dat houdt 't spannend!quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:30 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ligt de live timing er uit ofzo? Zie nergens updates. Oh en weet iemand de status van ten brinke?
twitter:mariskahoyinck twitterde op woensdag 08-01-2014 om 15:32:09 @jan_lammers: gat provi dicht. Gat kwam doordat alle motorsteunen zijn gebroken. Nu motor met spanbanden vast en stapvoets tot aan neutr reageer retweet
Tja en na de neutralisatie dan? Er is ja nog een 2e helft...quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:44 schreef Peterselieman het volgende:twitter:mariskahoyinck twitterde op woensdag 08-01-2014 om 15:32:09 @jan_lammers: gat provi dicht. Gat kwam doordat alle motorsteunen zijn gebroken. Nu motor met spanbanden vast en stapvoets tot aan neutr reageer retweet
twitter:MaxxisRoom twitterde op woensdag 08-01-2014 om 15:48:11 Engine failure confirmed for Sunderland. Need some more luck!! #dakarss04 reageer retweet
misschien hopen ze daar de boel weer wat te kunnen lassen? Anders komt ook voor Lammers er een eind aan deze rally ...quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:46 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Tja en na de neutralisatie dan? Er is ja nog een 2e helft...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |