quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:34 schreef JaFFe het volgende:
Zojuist AVB Examen gedaan in Arnhem bij de Gelredome.
Op de langzame slalom na ging het goed dus geslaagd.
Op naar de weglessen nu!
Gefeliquote:Op woensdag 22 januari 2014 14:48 schreef OuweBaas het volgende:
Zo na 2 niet zo'n succesvolle pogingen om mijn theorie te halen vanochtend toch geslaagd
44 van de 50 goed, dus dat is voldoende.
Straks naar de rijschool bellen en een praktijk examen laten inplannen
Gefeliciteerd en succes!quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:23 schreef Nero22 het volgende:
[..]
[..]
Gefeli
Ik ben vanmorgen ook geslaagd voor mijn theorie met 3 fout! Morgen AVB...
Gefeliciteerd! Daar heb ik ook mijn AVB gedaan Maar ik kom uit Apeldoorn, dus ook wel eeb stukje rijden inderdaad.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:34 schreef JaFFe het volgende:
Zojuist AVB Examen gedaan in Arnhem bij de Gelredome.
Op de langzame slalom na ging het goed dus geslaagd.
Op naar de weglessen nu!
Bedankt!quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:11 schreef Pinkdwarf het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Daar heb ik ook mijn AVB gedaan Maar ik kom uit Apeldoorn, dus ook wel eeb stukje rijden inderdaad.
Met welke oefeningen heb je moeite? Heb je nog even een les vantevoren? En ach, fouten maken mag, zolang je het maar niet in hetzelfde cluster doet.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:13 schreef Nero22 het volgende:
Ben echte rete zenuwachtig voor mijn AVB morgen. Laatste les gister ging ook helemaal niet zo denderend.
Denk gewoon dat je even leuk met de motor in de weer bent...quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:13 schreef Nero22 het volgende:
Ben echte rete zenuwachtig voor mijn AVB morgen. Laatste les gister ging ook helemaal niet zo denderend.
IK had ineens moeite met achtje en halve draai rechtsom. Misschien kwam dat ook wel omdat ik ze dit keer helemaal zonder koppeling deed en dus alleen met rem en gas, wat resulteerde in een bokkende motor. Ik lees net dat je de koppeling best mag gebruiken, zolang je maar niet ontkoppelt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:21 schreef mjan het volgende:
[..]
Met welke oefeningen heb je moeite? Heb je nog even een les vantevoren? En ach, fouten maken mag, zolang je het maar niet in hetzelfde cluster doet.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:36 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Denk gewoon dat je even leuk met de motor in de weer bent...
Geniet van het moment in plaats van erover na te denken ;-)
Je hebt dat rijbewijs al binnen, morgen is maar een formaliteit ;-)
Ah, maar die kun je in ieder geval nooit allebei krijgen dus dat is mooi; kun je jezelf toestaan om die te verprutsen mocht je een van beiden moeten rijden. Ik heb zelfs trouwens de halve draai en achtje altijd zonder koppeling moeten rijden van mn instructeur, weet niet meer precies wat zijn argumentatie daarachter was, want het is inderdaad niet verplicht maar maakt het wel een stukje moeilijker.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:47 schreef Nero22 het volgende:
[..]
IK had ineens moeite met achtje en halve draai rechtsom. Misschien kwam dat ook wel omdat ik ze dit keer helemaal zonder koppeling deed en dus alleen met rem en gas, wat resulteerde in een bokkende motor. Ik lees net dat je de koppeling best mag gebruiken, zolang je maar niet ontkoppelt.
Ik heb geen les meer van te voren, maar mag nog wel een kwartiertje/half uurtje inrijden.
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het achtje echt de hel vond. Kreeg het heel lang gewoon echt niet onder de knie (en alle mede-lessers maar lekker soepel doordraaien natuurlijk). Tot ik het één les voor m'n examen, in de stromende regen, opeens doorkreeg. Ik wil het eigenlijk nu weer eens gaan oefenen op mn eigen motor, want blijft een zwak punt bij mij.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:10 schreef Ener-G het volgende:
Met koppeling het 8je doen maakt het alleen maar nodeloos gecompliceerder idd. Gewoon aan komen rijden in zn 1, gas constant (hand half op de beugel/buitenkant gashendel, of wijsvingertje op de basis van de handremhendel) vantevoren doseren met je voetrem zodat je al constant 14/15 rijdt. En dan is het verder motor omgooien en kijken in de richting waar je heen wil, arm goed strekken in de richting waar je heen wil en kont aan die kant optillen.
Als ie begint te bokken rechterbeen op je voetrem iets ontspannen, als je je voet probeert op te tillen om minder hard te remmen ga je weer te hard. Het is echt heel subtiel, maar dat is mijn ervaring. Het bokken had ik het meeste last van op het moment dat je na de eerste 'bocht' de motor omgooit om van links naar rechts te gaan, omdat je toch stiekem anders gaat remmen en gasgeven.
Verschilt volledig per motor.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:10 schreef Ener-G het volgende:
Met koppeling het 8je doen maakt het alleen maar nodeloos gecompliceerder idd. Gewoon aan komen rijden in zn 1, gas constant (hand half op de beugel/buitenkant gashendel, of wijsvingertje op de basis van de handremhendel) vantevoren doseren met je voetrem zodat je al constant 14/15 rijdt. En dan is het verder motor omgooien en kijken in de richting waar je heen wil, arm goed strekken in de richting waar je heen wil en kont aan die kant optillen.
Als ie begint te bokken rechterbeen op je voetrem iets ontspannen, als je je voet probeert op te tillen om minder hard te remmen ga je weer te hard. Het is echt heel subtiel, maar dat is mijn ervaring. Het bokken had ik het meeste last van op het moment dat je na de eerste 'bocht' de motor omgooit om van links naar rechts te gaan, omdat je toch stiekem anders gaat remmen en gasgeven.
CB500 zie ik.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:44 schreef Ener-G het volgende:
Maar tenzij ie op zijn eigen motor lest, denk ik niet dat nero22 op een oudere viercilinder bezig is.
Ik heb op een CB500 gelest en de halve draai en de 8 deed ik zonder koppeling, was gemakkelijk en zonder bokken.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
CB500 zie ik.
Ik betwijfel het wat makkelijker is. Ik zou de koppeling wel gebruiken. Als je dat beheerst, gaat het alleen maar soepeler
Les daar zelf ook op...quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:58 schreef Nero22 het volgende:
Inderdaad een CB(F)500. Ach, ik ga het vanmiddag gewoon nog eens een paar keer proberen en dan zien we het wel.
Wegrijden uit parkeervak gehad?quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:31 schreef Nero22 het volgende:
Joe!
Ik heb noch het achtje, noch de halve draai hoeven doen. Moet zeggen dat het tijdens het inrijden wel goed ging.
Verder was mijn eerste poging van de noodrem niet krachtig genoeg en mijn precisiestop juist te krachtig, hehe. Ik ben tevreden!
Dinsdag eerste AVD. Om 8 uur. In Utrecht.
Mooi zo. Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:31 schreef Nero22 het volgende:
Joe!
Ik heb noch het achtje, noch de halve draai hoeven doen. Moet zeggen dat het tijdens het inrijden wel goed ging.
Verder was mijn eerste poging van de noodrem niet krachtig genoeg en mijn precisiestop juist te krachtig, hehe. Ik ben tevreden!
Dinsdag eerste AVD. Om 8 uur. In Utrecht.
Gefeliciteerd! Alles is dus mooi goedgekomen!quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:31 schreef Nero22 het volgende:
Joe!
Ik heb noch het achtje, noch de halve draai hoeven doen. Moet zeggen dat het tijdens het inrijden wel goed ging.
Verder was mijn eerste poging van de noodrem niet krachtig genoeg en mijn precisiestop juist te krachtig, hehe. Ik ben tevreden!
Dinsdag eerste AVD. Om 8 uur. In Utrecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |